*kuch* VVD-burgemeester, VVD-wethouder in Haarlemmermeer destijds.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, als het iemand van de VVD geweest was had ze publiek door het slijk gemoeten en bij GL is een mager excus voldoende en komen er zeker geen kamervragen
Yip.. die rechtse kamerleden zitten weer eens te slapen...quote:Op donderdag 28 september 2006 22:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd, als het iemand van de VVD geweest was had ze publiek door het slijk gemoeten en bij GL is een mager excus voldoende en komen er zeker geen kamervragen
Zij is niet verantwoordelijk voor de aanvraag wel voor de afhandeling vanaf het moment dat ze minister werd. In elk geval is ze verantwoordelijk voor uitzettingen of pogingen daartoe gedurende haar bewindsperiode.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Verdonk moest zich ook verantwoorden over een asielaanvraag die al in gediend was voor zij minister was maar toch had zij volgens links opmoeten stappen. Ruikt wel naar het meten met twee maten
Volgens mij was de burgermeester ook de verantwoordelijke portefeuillehouder maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
*kuch* VVD-burgemeester, VVD-wethouder in Haarlemmermeer destijds.
Hoeveel kamervragen?
V.
Of het is daadwerkelijk een non-issue, kan ook natuurlijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Yip.. die rechtse kamerleden zitten weer eens te slapen...
Zou kunnen, ik weet wel dat Michel Bezuijen, wethouder ruimte, luchthavenzaken, grootschalig groen en recreatie, waterbeheer, sport, stedelijke ontwikkeling, omlegging A9 en erfafscheidingen is, dus er wellicht ook mee te maken had.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij was de burgermeester ook de verantwoordelijke portefeuillehouder maar dat weet ik niet zeker.
Natuurlijk is het op dit moment nog een non-issue voor de Kamer..quote:Op donderdag 28 september 2006 22:55 schreef Verbal het volgende:
Of het is daadwerkelijk een non-issue, kan ook natuurlijk.
V.
Ja, een inmiddels doorzichtige truc .....quote:Op donderdag 28 september 2006 21:46 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Typisch linkse argumentatie, het wijzen op een irrelevante fout van de tegenstander, om het kernpunt van de discussie te vermijden.
Aardig? Iemand met zulk taalgebruik is niet aardig, die moet z'n mond gaan schrobben met zeep.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:11 schreef buachaille het volgende:
Deze is ook wel aardig: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=1545&titel=De_selectieve_grote_bek_van_Femke_Halsema
Feit blijft dat Halsema en haar kutvriendjes hun bek houden over de wandaden (genocide!!) van een GroenLinks-wethouder. Daar steken de foutjes van Verdonk schril bij af.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Aardig? Iemand met zulk taalgebruik is niet aardig, die moet z'n mond gaan schrobben met zeep.
Inhoudelijk ongeveer even sterk als Ippon's opening van dit topic - en ruimschoots weerlegd.
Ippon komt niet voor niets terug op een miniatuur-'truukje'. Het hele topic gaat netjes op inhoud en alleen twee huilies vallen over een tussenzinnetje waarin een (inderdaad goedkope) sneer werd uitgedeeld over het betitelen van een staatsecretaris als minister.
Ok heb je er een bron voor dat Vos verantwoordelijk is voor deze doden? Een bron op basis van onafhankelijk onderzoek?quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:59 schreef Ippon het volgende:
[..]
Feit blijft dat Halsema en haar kutvriendjes hun bek houden over de wandaden (genocide!!) van een GroenLinks-wethouder. Daar steken de foutjes van Verdonk schril bij af.
quote:Ik noem bewust het woord genocide omdat het linkse tuig ook altijd heel makkelijk grote woorden (moordenaar, nazi) gebruikt als een rechtse minister ter verantwoording wordt geroepen.
Dat van dat schril afsteken wil ik wel beamenquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:59 schreef Ippon het volgende:
[..]
Feit blijft dat Halsema en haar kutvriendjes hun bek houden over de wandaden (genocide!!) van een GroenLinks-wethouder. Daar steken de foutjes van Verdonk schril bij af.
Hmm? Ik denk dat onze parlementariers dat soort woorden niet in de mond nemen.quote:Ik noem bewust het woord genocide omdat het linkse tuig ook altijd heel makkelijk grote woorden (moordenaar, nazi) gebruikt als een rechtse minister ter verantwoording wordt geroepen.
Ik kan nog steeds geen geldig argument ontdekken. Ik verwacht dat ook niet, maar jammer is het wel.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:59 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ik noem bewust het woord genocide omdat het linkse tuig ook altijd heel makkelijk grote woorden (moordenaar, nazi) gebruikt als een rechtse minister ter verantwoording wordt geroepen.
Wat een treurig tekstje...quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:11 schreef buachaille het volgende:
Deze is ook wel aardig: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=1545&titel=De_selectieve_grote_bek_van_Femke_Halsema
quote:Ik werd altijd al misselijk iedere keer dat jij je grote bek opentrok, maar nu je hem in dit geval stijf dicht houdt, moet ik echt kotsen!
De manier waarop men zich overschreeuwt en aan dit soort flinterdun geneuzel vastklampt maakt de wanhoop bijna tastbaar...quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:52 schreef Tikorev het volgende:
Was Verdonk ook direct verantwoordelijk voor de brand op Schiphol? NOT!quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok heb je er een bron voor dat Vos verantwoordelijk is voor deze doden? Een bron op basis van onafhankelijk onderzoek?
[..]. Zolang je niets kan onderbouwen kan je jezelf soms beter stil houden..
Prima.... doe dat dan ook..quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:59 schreef Ippon het volgende:
Je moet je kop houden als je niet in staat bent echte argumenten naar voren te brengen.
Haha, heulde aan onze nieuwe Fok-Jostiquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:59 schreef Ippon het volgende:
[..]
Was Verdonk ook direct verantwoordelijk voor de brand op Schiphol? NOT!
Je moet je kop houden als je niet in staat bent echte argumenten naar voren te brengen.
Na het lezen van dit uitstekend opgebouwde argument moet ik toegeven dat ik het licht heb gezien! Femke is vreselijk omdat ze nederland vervuild met kotstende tokkies en paupers! Kots over in de de woonwagenkampen! Patat en goedkoop bier drijft in een wagelijke rivier door de straten! Femke moet weg!quote:
Helaas ik zal mijn pet moeten opeten. Het is een grof schandaal dat mevrouw gewoon blijft zitten. 8 doden en 80.000 gewonden (dat zal enigzins overdreven zijn denk ik), wat moet er nog meer gebeuren voordat een Groenlinks wethouder aftreedt. Waarop is Balkenende 3 ook al weer gevallen? Eeuwige roem voor degene die het nog weet.quote:Op donderdag 28 september 2006 20:29 schreef buachaille het volgende:
Als mevrouw overmorgen nog wethouder is dan eet ik m'n pet op. Zojuist was op het nieuws dat Nederland voor de kosten moet opdraaien. Als er tig-duizend gewonden vallen in Ivoorkust (waarvan 8 ernstig) dan hoor je er geen hond over. Nu NL gaat opdraaien voor de opruimkosten krijg je stront in de ventilator.
Nog grotere roem voor degene die het al weet.quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:42 schreef buachaille het volgende:
[..]
Helaas ik zal mijn pet moeten opeten. Het is een grof schandaal dat mevrouw gewoon blijft zitten. 8 doden en 80.000 gewonden (dat zal enigzins overdreven zijn denk ik), wat moet er nog meer gebeuren voordat een Groenlinks wethouder aftreedt. Waarop is Balkenende 3 ook al weer gevallen? Eeuwige roem voor degene die het nog weet.
Heel scherp! Maar het was inderdaad Balkenende 2 en het had iets met een likkende deurmat te maken.quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nog grotere roem voor degene die het al weet.
Hoe bedoel je 'gewoon blijft zitten'? Het is normaal dat er eerst duidelijkheid komt over wat er is misgegaan, en die duidelijkheid is er nog lang niet. Dat hoort bij politieke verantwoordelijkheid, onder de eigen verantwoordelijkheid uitzoeken of je eigen diensten fouten hebben gemaakt, conclusies daarvan presenteren, en conclusies trekken over eigen positie. Maar niet wegrennen zonder en de rotzooi - inclusief onderzoek- aan een ander overlaten, zodat je zelf al lang & breed elders onder de pannen bent als duidelijk wordt waar je gefaald hebt (en dat dan de opvolger moet aftreden).quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:42 schreef buachaille het volgende:
[..]
Helaas ik zal mijn pet moeten opeten. Het is een grof schandaal dat mevrouw gewoon blijft zitten. 8 doden en 80.000 gewonden (dat zal enigzins overdreven zijn denk ik), wat moet er nog meer gebeuren voordat een Groenlinks wethouder aftreedt. Waarop is Balkenende 3 ook al weer gevallen? Eeuwige roem voor degene die het nog weet.
Politieke verantwoordelijkheid/schuld misschien?quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:42 schreef buachaille het volgende:
[..]
8 doden en 80.000 gewonden (dat zal enigzins overdreven zijn denk ik), wat moet er nog meer gebeuren voordat een Groenlinks wethouder aftreedt.
Balk 2 is gevallen doordat een regeringspartij haar steun introk en de regering dus niet meer vanzelfsprekend op een meerderheid kon rekenen. De relevantie met deze situatie is heel ver te zoeken.quote:Waarop is Balkenende 3 ook al weer gevallen? Eeuwige roem voor degene die het nog weet.
quote:Op donderdag 28 september 2006 22:46 schreef du_ke het volgende:
Overigens was Vos pas van 26 april wethouder in Amsterdam en kwam het schip 2 juli in Amsterdam aan. Dit is geen excuus maar geeft wel aan dat ze nog maar erg kort in dienst is en de kans klein is dat ze al wat had kunnen doen aan de regels en procedures.
Ik vind het eerder andersom. Lui die ministers verdedigen die meerdere malen aantoonbare redenen hadden om politieke verantwoordelijkheid te nemen, maar het hoofd eisen van een wethouder, die nota bene zèlf om een onderzoek heeft gevraagd, alleen omdat ze links is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:28 schreef PLAE@ het volgende:
[..]![]()
![]()
het is wat flauw om over dit alles te zeuren maar was het iemand van een meer rechtse partij dan had je de poppen aan het dansen. Nu hoor je niemand uit bepaalde hoeken.
Volgens mij moet je het niet zo serieus nemen, hiermee toont men alleen aan hoe idioot sommig gezeik is tegenover bijvoorbeeld Verdonk. Mensen die je nu niet hoort hoe je het ook wend of keert.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:33 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind het eerder andersom. Lui die ministers verdedigen die meerdere malen aantoonbare redenen hadden om politieke verantwoordelijkheid te nemen, maar het hoofd eisen van een wethouder, die nota bene zèlf om een onderzoek heeft gevraagd, alleen omdat ze links is.
Dat hadden meer mensen bij meer dingen eens moeten doen idd.quote:Ikzelf vind dat je het resultaat van het onderzoek zou moeten afwachten. Maar dat ben ik.
Ook geregeld in gevecht met windmolens?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:08 schreef Oud_student het volgende:
Ondertussen worden er krokodilletranen geplengd voor 11 dode uitgeprocedeerde asielzoekers, die een jaar geleden bij de Schipholbrand zijn omgekomen.
Waarom geen herdenking voor de 8 doden voor het gifschandaal?
Waarom wordt er geen aandacht besteed aan de 80.000 gewonden, die medische zorg nodig hebben?
Waarom geen aandacht voor de milieu gevolgen in Ivoorkust?
Waarom worden de kosten die Nederland moet betalen voor dit gifschandaal niet op de schuldigen verhaald?
O ja, de Schipholbrand was de verantwoordlijkheid van VVD en CDA en voor het gifschandaal was natuurlijk de GL wethouder Vos niet verantwoordelijk![]()
Zo werken de media, die nu al een maand mevr. Vos in de luwte houden, voorwaar een prestatie van formaat.
Nee hoor ben alleen van mening dat er eerst een goed onderzoek moet komen voor er koppen rollen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:28 schreef PLAE@ het volgende:
[..]![]()
![]()
het is wat flauw om over dit alles te zeuren maar was het iemand van een meer rechtse partij dan had je de poppen aan het dansen. Nu hoor je niemand uit bepaalde hoeken.
Nu nog niet. Op lagere niveau's hadden er heel wat mensen een schop onder hun hol moeten krijgen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:44 schreef du_ke het volgende:
Of was je van mening dat Verdonk, Donner en Dekker direct na de schipholbrand hun biezen hadden moeten pakken?
Denk ook wel dat dat gebeurt. Maar dan moet toch wel eerst bepaald worden wie de schuldigen zijn toch?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:48 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Nu nog niet. Op lagere niveau's hadden er heel wat mensen een schop onder hun hol moeten krijgen.
Ik weet niet welk pilletje jij mij wilt aanraden, maar ik zocht eigenlijk een verklaring.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:24 schreef Verbal het volgende:
Ik zou willen zeggen: neem een pilletje
Liever zou ik je de suggestie aan de hand doen rustig even na te denken en argumenten een kans te geven, maar ik begrijp uit jouw post dat dat een gepasseerd station is...
Hoe kan je positief blijven met het armzalige, machtsgeile zooitje dat nu politiek bedrijft? Het hele land gaat naar de knoppen met die wereldvreemde lui en dat moet ik zonnig inzien?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:16 schreef du_ke het volgende:
Denk jij in je leven ook wel eens positief?
Zie je eigenlijk alleen maar altijd overal op kankeren.
...en daar loopt een onderzoek over.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik weet niet welk pilletje jij mij wilt aanraden, maar ik zocht eigenlijk een verklaring.
Even onafhankelijk van het feit wie er persoonlijk verantwoordelijk is, (b)lijkt dat de Nederlandse overheid verantwoordelijk is c.q. gesteld wordt.
Dan verwacht ik ook aftredenden ministers herdenkingen, onderzoeken, kamervragen monumenten, etc.
het gaat hier immers om minstens een zo erg "drama" als de Schiphol brand![]()
Heb je je al afgevraagd waarom Frankrijk nu het gif gaat verwerken?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:27 schreef PJORourke het volgende:
Hypocrisie kent geen grenzen. Als een asielzoeker een gevangenis in de fik steekt, dan wordt je er zowat dagelijks aan herinnert dat eigenlijk stiekem Verdonk de aansteker hanteerde maar kritek op een wethouder die in een ver land acht mensen laat vergifitigen... ho maar.
Daardoor worden die acht mensen weer tot leven gewekt of zo?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 02:16 schreef Yildiz het volgende:
Heb je je al afgevraagd waarom Frankrijk nu het gif gaat verwerken?
V.quote:Gelost afval gifschip had in Amsterdam kunnen blijven
AMSTERDAM (ANP) - Amsterdam had geen toestemming moeten geven gelost afval van de Probo Koala terug te pompen in het schip. De verschillende autoriteiten hadden de mogelijkheid om het afval in Amsterdam te laten. Het terugpompen van zogeheten 'slops' is in strijd met de wet op milieubeheer. De fout is dan ook primair door de Dienst Milieubeheer (DMH) gemaakt. De commissie-Hulshof die onderzoek deed naar de gang van zaken rond het gifschip concludeert dit. Woensdag werd het rapport gepresenteerd.
Als verzachtende omstandigheid erkent de commissie dat de regels over scheepsafval ,,zeer complex en gebrekkig'' zijn. Bovendien lag de wettelijke bevoegdheid om het vertrek van het schip uit de Amsterdamse haven te verbieden niet bij de gemeente maar bij het Rijk. Ook noemt de commissie de gemaakte fouten ,,begrijpelijk, omdat dit zo'n uniek geval is''.
Het schip kwam 3 juli de Amsterdamse haven in en probeerde tevergeefs afval ter verwerking aan te bieden. Buurtbewoners klaagden over stankoverlast. Een deel van de lading wordt gelost, maar voor het vertrek op 5 juli gaf de gemeente toestemming de geloste lading weer terug het schip in te pompen. In Ivoorkust werden tienduizenden ziek en tien mensen overleden na inademing van giftig afval vermoedelijke afkomstig van het schip.
Het onderzoeksrapport is voorts kritisch over de handelwijze tussen en van de verschillende diensten in de hoofdstad. Volgens het rapport werken de diensten goed met elkaar samen ,,voor wat betreft de gewone gang van zaken''. ,,Maar voor de bijzondere omstandigheid waarvan bij de Probo Koala sprake was, is de gebruikelijke werkwijze en samenwerking niet adequaat gebleken.'' De diensten hebben de complexiteit en ernst van dit geval niet onderkend. Daarbij is verzuimd de betrokken wethouders te informeren voor er beslissingen zijn genomen.
Het contact dat tussen de Amsterdamse instanties is geweest met de verschillende rijksoverheden had volgens voorzitter Hein Hulshof beter gekund. ,,Er is contact geweest over de Probo Koala en de mogelijkheid deze aan de ketting te leggen, maar hoe indringend er door de Amsterdamse ambtenaar is verzocht onderzoek te doen, dat weet ik niet.'' Volgens Hulshof hadden ambtenaren ,,meer over de grenzen van hun eigen werk moeten kijken''. ,,Het verzoek om lading terug te pompen is al zo ongebruikelijk, dat alleen al had aanleiding kunnen zijn voor onderzoek.''
,,Er zijn dingen een aantal dingen niet goed gegaan'', erkende verantwoordelijk wethouder Marijke Vos van Milieu. ,,Wij zijn politiek verantwoordelijk en dat willen we invullen door het te zeggen en verbeteringen door te voeren.'' De kennis en vaardigheden van ambtenaren bij de Dienst Milieubeheer moet vergroot worden en er komt een hotline-procedure waar de verschillende instanties elkaar sneller kunnen vinden. Ook zal de wethouder zal bij het Rijk pleiten voor meer duidelijkheid in de regels.
Op de vraag of de ramp in Ivoorkust voorkomen had kunnen worden als de fouten in Amsterdam niet waren gemaakt, kon de wethouder geen antwoord geven. ,,Er zijn nog veel schakels tussen Amsterdam en Ivoorkust. Er lopen nog vele onderzoeken en nog steeds is niet duidelijk wat de oorzaak en gevolg zijn.''
Ik ben benieuwd wanneer de krakers met hun spandoeken komen met de tekst "VOS Moordenaar!"quote:Op woensdag 6 december 2006 13:31 schreef Verbal het volgende:
Ondanks dat het een dom kuttopic is, hoort dit hier...
[..]
V.
Het is inderdaad een vreselijke ramp, maar ik snap nog niet hoe de nederlandse overheid dit had kunnen voorkomen. De rederij heeft een offerte aangevraagd voor verwerking van het gif en toen die prijs tegenviel zijn ze vertrokken om het elders goedkoper te laten doen.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:09 schreef sigme het volgende:
Verder is het natuurlijk een vreselijke ramp - dat Nederlandse gifschip wat uit de Nederlandse haven de wereld in werd gestuurd met vreselijk gif aan boord. Ik mag hopen dat, net als bij die Schipholbrand, wordt uitgezocht hoe dit kon gebeuren, waarom onze diensten zo slecht functioneren dat dit kan gebeuren.
Moslims dood, Afrikanen dood, wat willen we nog meer?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:20 schreef Oud_student het volgende:
Ik stel voor om mevr. Vos een speldje te geven, net als onze jongens die in Screbreniza zijn geweest![]()
Meer van dat? en uitzettingen?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:23 schreef Verbal het volgende:
[..]
Moslims dood, Afrikanen dood, wat willen we nog meer?
V.
De overheid mag weldegelijk schepen aan de ketting leggen als er regels worden overtreden en pas vrijgeven wanneer boetes zijn betaald, c.q. aan de regels is voldaan. Het is duidelijk dat de milieu regels zijn overtreden, dit had GL wethouder Vos moeten weten en er naar handelen.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:23 schreef Schanulleke het volgende:
Het is inderdaad een vreselijke ramp, maar ik snap nog niet hoe de nederlandse overheid dit had kunnen voorkomen. De rederij heeft een offerte aangevraagd voor verwerking van het gif en toen die prijs tegenviel zijn ze vertrokken om het elders goedkoper te laten doen.
Het lijkt mij toch dat je als overheid hier moeilijk allerlei schepen aan de ketting kan leggen totdat ze jouw (te dure?) diensten gaan afnemen. Dat zou gijzeling zijn.
Dat was een typisch gevalletje van eerst posten en dan lezen mijnerzijds. Het artikeltje van Verbal verhelderd het al behoorlijk.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:27 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De overheid mag weldegelijk schepen aan de ketting leggen als er regels worden overtreden en pas vrijgeven wanneer boetes zijn betaald, c.q. aan de regels is voldaan. Het is duidelijk dat de milieu regels zijn overtreden, dit had GL wethouder Vos moeten weten en er naar handelen.
Een quotequote:Op zaterdag 9 december 2006 09:20 schreef buachaille het volgende:
Haha,mevrouw Vos gaat vandaag op de pijnbank van Ephimenco http://www.trouw.nl/dever(...)_de_groene_wethouder
Het is simpel uit te leggen: Afgezien van een paar verdwaalde journalisten die eigenlijk een ander vak hadden willen kiezen, zijn alle journalisten zo links als de pest. En om een kamerdebat te houden moet er eerst maatschappelijke onrust zijn die eerst door de media is aangewakkerd. En omdat "ons" parlement zo reactief als de pest is gebeurt er dus niets.quote:Kan iemand mij in godsnaam uitleggen waarom een brand met elf doden in een cellencomplex wel in het aftreden van twee ministers en een burgemeester uitmondt en tien doden en duizenden zieken in een gifpoel amper tot een noemenswaardig debat leiden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |