abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 september 2006 @ 07:07:19 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_42223638
Tegenwoordig wordt er met flesvoeding ook op verzoek gevoed hoor PV, ook op aanraden van het CB enzo Je leest er ook steeds meer over. ik moet zeggen dat mijn kind het dus ook niet anders wil... de ene keer drinkt ie 100 cc, dan weer 130 en dan weer 160. Beetje lastig met flessen aanmaken, dat wel, maarja, das dan jammer.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 september 2006 @ 08:59:40 #52
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42224511
Sorry hoor, maar ik ben zo trots op de ontwikkelingen van mijn ventje van de laatste weken, dan ik mijn post hier nog eens neergooi, aangezien iedereen en gewoon overheen walste Blijkbaar regeert klein babygrut hier
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:31 schreef Wennie het volgende:
Hallo
Wij zijn ook weer terug in het land van de levenden Heb even geen tijd om alles bij te lezen (ik zit op Route Mobiel te wachten ), dus alleen snel wat over Robin.
Het gaat ontzettend goed met hem. Sinds 4 weken kan hij zelf gaan zitten, sinds 3 weken zelf gaan staan en sinds een week loopt hij hier rond de tafel. Ook kan hij indiaantje spelen (geluid maken en hand voor mond bewegen), z'n tong uitsteken (wat hij maar al te graag doet ), zegt hij papa en mama (nog niet echt gericht en mama vooral als hij huilt ), hij schudt heen en weer op muziek Ik vind het wel ineens erg hard gaan, morgen wordt hij alweer 11 maanden
Gisteren is zijn traanbuisje doorgeprikt. Hij moest daarna wel heel veel huilen, maar tegen het eind van de middag ging het wel weer goed, alleen wilde hij alleen maar op mijn borst in slaap vallen, maarja, dat mag dan ook wel op zo'n dag

Hoop dat het met alle kindjes goed gaat!
Overigens woog hij afgelopen maandag 10520 gram en was hij 74 cm lang
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:03:58 #53
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42224583
Sorry Wennie!
Wow, Robin is alweer over de 10 kg, wat lekker groot zeg!
Gek he, dat ze soms van die sprongetjes maken. Ineens zie je ze weer een hele boel nieuwe dingen doen, zo leuk! Waarom werd zijn traanbuisje doorgeprikt?
Lekker douchen!
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:11:58 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42224719
En vooral; hoe doen ze zoiets?
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:15:21 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42224773
Heeft dan geen wennie, maar robin had altijd heel erg last van snotoogjes vandaar.

fijn dat die zo goed groeit

al vind ik persoonlijk je opmerking nergens op slaan, je komt hier zelfden reageert ook niet op anderen en dan reageer je zo ook al staan er knipoogjes bij, komt bij mij beetje raar over..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:17:58 #56
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42224824
Nou, ik vind best dat je mag aangeven als er over je heen gelezen wordt. Ik vind dat juist goed. En door haar knipoogjes lijkt me dat ze aangeeft dat ze weet dat we dat niet expres doen.
Lekker douchen!
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:18:48 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42224836
Ja dat mag best maar vind het in dit geval beetje pot verwijt de ketel..
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:19:05 #58
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42224840
Maakt niet uit hoor sjak Robin is idd een flinke kerel, maar niet echt dik, gewoon zo'n lekkere volle baby (ja, voor mij is hij nog steeds een baby ) Al vanaf Robin z'n geboorte is zijn linkeroog vies: komt groen uit, traant erg, zat 's ochtends soms dichtgeplakt. Hij had al een aantal zalfjes en druppels gehad, maar niks hielp. Toen zijn we door gestuurd naar het Oogziekenhuis in Rotterdam, die arts twijfelde geen seconde en zei dat Robin z'n traanbuisje dus doorgeprikt moest worden. Daarvoor is hij dus onder narcose geweest, dat vond ik nog het engste.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:25:28 #59
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42224960
Evenstar
Ik ben hier regelmatig te vinden en reageer altijd op anderen , alleen de laatste paar weken niet ivm PND, huwelijk en vakantie en dan zou ik dus ineens niet meer trots op mijn kindje mogen zijn en dat spuien?
Maar goed, ieder zijn mening
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:27:49 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42225002
Ho wennie dat heb ik niet gezegd , ik vond het NU nogal lullig over komen want je geeft commentaar dat anderen over je heen walsen terwijl je NU hetzelfde doet..
Ik heb niets over andere tijden ervoor of er na maar over nu..
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 09:28:55 #61
81992 Githa
pi_42225035
Vind het in dit geval ook niet terecht hoor Evenstar, ik denk dat je je vergist omdat Wennie een tijdje op vakantie is geweest.
Daarbij is het eigenlijk alleen maar goed als mensen aangeven dat er over hun post is heengelezen, vaak gebeurd dat niet bewust en je post hier tenslotte niet voor piet snot.
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:29:27 #62
103793 kozakken
Living the life
pi_42225045
Dat zou betekenen dat je pas reacties mag gaan krijgen wanneer je zelf maar genoeg reageert. Ben het niet met je eens Evenstar. Dat vind ik dus raar.
Maar goed.
OT

Robin klinkt idd erg goot en lekker zeg! Leuk dat ze opeens zoveel kunnen en doen. En dat soms zomaar overnacht, voor je gevoel.

Hier een heerlijk mannetje die het goed doet. Weinig bijzonders te melden. Hij kan zo lekker donker uit z'n ogen kijken en de wereld aanschouwen. En heel soms lacht hij eventjes. Zo'n heerlijke melklach met de tong voorin en dan maar een beetje kwijlen
Zo schattig!
Qua voeden gaat het hier redelijk goed. Hier ook sort of voeden op verzoek. Ik maak wel 24 in het voren en de max hoeveelheid in de fles. Maar hij drinkt hoeveel hij wil en de rest gooi ik gewoon weg.
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:33:41 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42225133
Nah mij schoot het wel verkeerd terecht of onterecht

daarbij je bent toch ook niet verplicht te reageren? maar oude discussie koeien uit de sloot.. etc
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:37:25 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42225207
Fijn dat romme nu goed drinkt!
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:39:09 #65
103793 kozakken
Living the life
pi_42225244
Het is Romme ook aan te zien hoor Echte heerlijke wangetjes begint hij te ontwikkelen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:41:53 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42225291
Hapwangetjes zijn zo lief
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:54:59 #67
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42225578
Evenstar, zo kwam de post niet op me over, maar prima, even goede vrienden Met Arwen ook alles goed?

Kozakken fijn dat Romme het zo goed doet Ow en die babylachjes *klapperdeklapper*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:01:14 #68
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42225737
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:33 schreef _evenstar_ het volgende:
daarbij je bent toch ook niet verplicht te reageren? maar oude discussie koeien uit de sloot.. etc
Nog even, dan ben ik ook weg. Je bent niet verplicht om te reageren, helemaal mee eens. Maar je mag soms wel even om aandacht vragen vind ik. Er gebeurt hier soms zoveel dat er posts ondergesneeuwd raken, nou dan mag je best mensen eraan herinneren dat jij er ook nog bent Wat ze ermee doen mogen ze zelf weten.
Lekker douchen!
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:26:00 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42226314
Sjak heb je gelijk in ( ik moet eens niet zo snel reageren met nog geen frisse douche achter de rug )

en Wennie gaat best goed nu

oh en trouwens zei ik gsietren dat ze nog niet ging staan.. maar wel probeerde.. het is haar vanochtend gelukt
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:43:50 #70
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42226844
Goedzo Arwen!!
Mijn afvalstrijd!
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 10:50:28 #71
81992 Githa
pi_42227024
Arwen

Wennie, Is zijn traanbuis nu opnieuw doorgeprikt omdat je vertelde dat hij erg moest huilen terwijl ik meen dat hij onder narcose is geweest. of haal ik het nu door elkaar?
En hoe gaat het nu met zijn oogje, is hij er door het doorprikken helemaal vanaf?
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:57:42 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_42227223
wennie, je hebt helemaal gelijk hoor! Sorry ook van mij! Want het is harstikke fijn dat Robin het zo goed doet alweer bijna een jaar ook zeg. fijn dat nou eindelijk die traanbuis is doorgeprikt, ik hoop dat het zijn werk doet!

Arwen yeah!!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:26:22 #73
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42228013
Githa, Ze hebben het onder narcose doorgeprikt, maar toen ik hem ging ophalen, was hij al wakker en helemaal overstuur. Als het goed is, is hij er nu vanaf, maar er is een kleine kans aanwezig dat het weer dichtgroeid en dan moet er alsnog een siliconen buisje ingebracht worden. Maar we gaan natuurlijk uit van het beste! Het gaat nu goed, hij lijkt er geen last van te hebben

Belana, Robin heeft het altijd al goed gedaan, maar hij was altijd wat aan de luie en late kant, maar ineens haalt hij dat allemaal in, daar ben ik toch zo trots op. En hij kan ook van die lekkere klefkussen geven
Mijn afvalstrijd!
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 11:40:40 #74
81992 Githa
pi_42228457
Dat gebeurd vaak, dat ze wakker worden uit de narcose en helemaal overstuur zijn.
Ik mocht met Jordy ook niet in de uitslaapkamer, maar de volgende keer zou ik dat toch wel willen. Hij gaat dan in een ander ziekenhuis geopereerd worden dus ik hoop dat het daar wel mogelijk is.

Fijn dat het allemaal goed is gegaan, hopen dat hij er nu dan ook echt vanaf is.
pi_42229757
nou, ik heb het gemerkt gister met die 1-2-3 speen, het ging aan alle kanten bij haar mondje langs en steeds proesten. Dus toch maar weer de speen 2 erop gedaan, en ja.. natuurlijk ontzettend druk!! En ik voeld me al niet zo lekker dus ik heb mijn vriend gevraagd het even over te nemen.. Ze heeft toen alles opgedronken! Daar ben ik wel heel blij mee, want anders had ze haast niks binnen gehad. Gisteren gelukkig toch nog op de 810ml uitgekomen. Is te weinig maar toch nog wat.

Vanmiddag ga ik gewoon even speen 3 ophalen, die heb ik, als dat het niet is, later toch wel nodig

Gisteravond Sarah weer in badje gedaan, en tjonge jonge, overal vloog het water naar toe. Ze vind het zo leuk om alles nat te maken Ja, op maandag bij babyzwemmen kan ze spartelen wat ze wil, dus dat wil ze nu natuurlijk ook doen.
Hoe zit het eigenlijk met zo'n badstoeltje? is dat handig? want mijn vriend krijgt altijd last van zijn rug als hij Sarah in bad doet, en ik hou het ook niet zo lang vol.. dan is zo'n stoeltje wel handig. En die tussenbeenstuk, is dat wel fijn voor een baby?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42229813
kozakken, romme is zo'n heerlijk ventje!! (heb even jullie site bekeken) leuk!!

Arwen wat goed zeg!!!

Fijn dat alles goed is gegaan met Robin, en dat hij er nu van af is!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:34:37 #77
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42229824
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 11:40 schreef Githa het volgende:
Dat gebeurd vaak, dat ze wakker worden uit de narcose en helemaal overstuur zijn.
Ik mocht met Jordy ook niet in de uitslaapkamer, maar de volgende keer zou ik dat toch wel willen. Hij gaat dan in een ander ziekenhuis geopereerd worden dus ik hoop dat het daar wel mogelijk is.

Fijn dat het allemaal goed is gegaan, hopen dat hij er nu dan ook echt vanaf is.
Op www.kindenziekenhuis.nl staat daar wel het een en ander over. Je kunt ook kijken hoe het ziekenhuis waar je heen gaat ermee omgaat.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 12:37:11 #78
81992 Githa
pi_42229866
Sjak, ik verhuis even met mijn reactie hierop naar het dreumer topic
pi_42231103
Arwen wat goed

CM, leuk is dat he dat spetteren in bad! Michel doet zijn t-shirt ook altijd uit want anders heeft ie een drijfnat shirt!

Bix, ik moet even wat gaan verzinnen voor een hekje. Het trapje heeft een hoekje dus moet een L vormig hekje hebben, maar dan zou ik een paal aan de grond vast moeten zetten.. Moet nog even vogelen.. Hehe en ja het is een klein klimgeitje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42231410
Bleh Mika zit niet helemaal lekker in zijn vel. Hij heeft sinds gisterochtend al ergens pijn. Hij huilt echt heel erg hartverscheurend Ik heb dus helemaal geen flauw idee wat ie heeft. Ben al met de fles terug gegaan naar speen 1 want misschien dat ie krampjes heeft omdat het met speen 2 te snel gaat. Maar misschien heeft ie ook wel last van zijn tandje of zijn oren. Ik weet het niet. Heb vanmorgen iets tegen krampjes gekocht en dan zien we wel of dat het is, zo niet zoeken we verder. Hij is nu in ider geval bij Kevins moeder zodat ik even een paar uurtjes kon slapen, en hij hopelijk ook.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42231444
MeNicole, wat vervelend voor Mika!
Amber had ook zo;n last van krampjes. ABC hielp hier niet zo goed, Cinababy wel. En we hadden babybuikjesolie van Weleda om mee te masseren, en dat ging goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42231473
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:42 schreef Vicky het volgende:
MeNicole, wat vervelend voor Mika!
Amber had ook zo;n last van krampjes. ABC hielp hier niet zo goed, Cinababy wel. En we hadden babybuikjesolie van Weleda om mee te masseren, en dat ging goed!
Ja dat cinababy heb ik ook gekocht. Bleh heb vannacht wel even met hem meegehuild zo zielig is ie
Liefde
pi_42231518
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:43 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja dat cinababy heb ik ook gekocht. Bleh heb vannacht wel even met hem meegehuild zo zielig is ie
tis zo zielig ook omdat je zo machteloos bent... Hou je hem ook wel eens op je arm vast met zijn buikje in je hand en zijn hoofd op je onderarm?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42231751
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

tis zo zielig ook omdat je zo machteloos bent... Hou je hem ook wel eens op je arm vast met zijn buikje in je hand en zijn hoofd op je onderarm?
Ik heb het geprobeert maar helemaal niks hielp. Hij wilde helemaal nix. En dan sliep ie eindelijk en huilde ie in zijn slaap gewoon verder.
Liefde
pi_42232478
Krampjes kun je voelen op z'n buikje, dan weet je zeker dat dat het is. Arme Mika, zo zielig om ze te zien huilen.

Als het z'n oren zijn, is het erger als hij horizontaal ligt en zou het vertikaal beter moeten gaan dacht ik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42232827
Hij wil helemaal niks, dus als ie ligt huilt ie, is ie rechter op huilt ie. Enige wat helpt ie heen en weer lopen. Hij wil zelfs niet in de kinderwagen
Liefde
  vrijdag 29 september 2006 @ 15:20:04 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_42233751
ach gossie arme Mika, sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
pi_42234059
Oh jee, arme Mika...
pi_42235356
Hoelang duurt het voor die druppeltjes van cinababy gaan helpen? Ik herken mijn eigen kind gewoon niet meer!!
Liefde
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:28:59 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_42235508
krampjes duren toch niet zo lang? (ik heb er geen ervaring mee hoor) heeft ie honger?
Nou ben ik misschien makkelijk, maar als je denkt dat ie pijn heeft misschien een paracetamolletje? anders zou ik ff met de huisarts bellen als het echt zo erg blijft steeds hoor!
stormy waters...
sailin'
pi_42235556
menicole, ik zou ook even de huisarts bellen als 't zo heftig is hoor. wat zielig! hopelijk is 't snel over.
pi_42235576
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:28 schreef Belana het volgende:
krampjes duren toch niet zo lang? (ik heb er geen ervaring mee hoor) heeft ie honger?
Nou ben ik misschien makkelijk, maar als je denkt dat ie pijn heeft misschien een paracetamolletje? anders zou ik ff met de huisarts bellen als het echt zo erg blijft steeds hoor!
Ja zit er ook aan te denken om te bellen. Kan namelijk nog tot 5 uur. Anders zit ik er van het weekend mee en met een huisartsenpost heb ik niet zoveel, dat zijn van die zeikerds
Liefde
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:29:07 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_42236886
heb je nog gebeld MeNicole?
stormy waters...
sailin'
pi_42237048
He bah MeNicole

Zo zielig.

Was jij het laatst niet die zei dat hij een tandje kreeg? Misschien is dat het, daar kan ook nog oorpijn bij komen.

Ik hoop dat je even bij de huisarts bent geweest
Variety is the spice of life
pi_42255888
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:29 schreef Belana het volgende:
heb je nog gebeld MeNicole?
Nou had inderdaad de huisarts gebeld, onze eigen was er niet dus kreeg een vervanger. Die vond zolang hij geen koorts had en gewoon plaste er niks aan de hand was. Dat hij me al 2 dagen de boel bij elkaar schreeuwde vond ze niet belangrijk genoeg om even naar te kijken. (Mijn eigen dokter heeft dit weekend dienst bij de CHP dus dat komt goed uit.)
Maar Mika zo eiegenwijs als ie is begon tegen me te lachen terwijl ik met de dokter aan de telefoon was En sindsdien gaat het een stuk beter. Hij heeft zo'n beetje van gisteravond 7 uur tot vanmorgen kwart over 11 geslapen (wel 2 keer wakker voor fles) omdat ie natuurlijk helemaal kapot was van al dat huilen. Dus denk wel dat het krampjes waren en dat de druppeltjes gewerkt hebben.

Toen ik hem net uit bed haalde begon ie helemaal te lachen, dus hij is er weer
Liefde
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:57:14 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_42256205
ow gelukkig MeNicole! zo vreselijk als je niet weet wat er aan de hand is! Ezra had gisteravond een huil avondje, hij kon de slaap niet vatten. Uiteindelijk maar weer even ingebakerd en toen sliep ie binnen 5 minuten gelukkig. Ezra is eindelijk wat grotere flessen gaan drinken lijkt het en gaat ook al vanaf een uur of 8/9 aan zijn nachtje beginnen. je kunt hem wakker maken om 11 uur, maar dan eet ie toch niet, dus dat doen we niet meer. Zo kunnen wij dus ook op tijd naar bed en aan onze broodnodige rust toekomen. Ik vind het wel lekker, want dan kan ik als ik over 2 weken aan het werk moet, ten minste uitrusten.
stormy waters...
sailin'
pi_42256258
Oh das lekker dat Ezra eindelijk de smaak te pakken krijgt. En ook met dat slapen.
Mika slaapt 's nachts niet meer door. Eerder sliep ie tot half 6/ 6 uur maar nu komt ie om half 4 weer. Maar dat komt misschien wel gewoon omdat ie helemaam niet lekker was enzo. Laat het maar even zo. Doe nu ook weer gewoon 6 flessen van 140 cc en speen 1. Hij is er blijkbaar nog niet aan toe om meer te krijgen
Liefde
  zaterdag 30 september 2006 @ 12:07:01 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_42256322
komt vanzelf wel weer hoor dat doorslapen 6 flessen van 140, ben blij als ezra dat drinkt
lukt het hem nog met speen 1? wow! Dat moet ik mijn luilakje niet voorzetten
stormy waters...
sailin'
pi_42256777
Fijn dat het weer beter gaat met Mika!
En goed dat Ezra weer meer drinkt en langer slaapt.
  zaterdag 30 september 2006 @ 14:13:35 #100
103793 kozakken
Living the life
pi_42257653
Oh.. dat slapen wil ik ook! Niet eens dat het zo verschrikkelijk beroerd gaat hoor. Maar toch is een gebroken nacht niet een lekkere, lekkere nacht zeg maar.
Maar verder gaat het hier nog heel goed.

We gaan zometeen op bezoek bij een gisteren geboren babietje.
Ik moest gisteren gewoon een beetje huilen omdat ik wist dat ze aan het bevallen was. En omdat ik opeens ook zelf verlangde naar die eerste rare week na de bevalling en eigenlijk ook weer niet. En omdat ze een meisje hebben gekregen naast hun lieve jochie. En dat wilde ik eigenlijk ook wel heel eventjes.. Maar toen wierp ik even een blik op mijn jongstgeborene diep in slaap in de wandelwagen en toen was het weer goed.

Moet je trouwens zelf eens wat proberen uit zo'n speen te krijgen. Echt.. da's niet gemakkelijk! Of ik ben gewoon veel te ongeduldig. Maar 't kost toch best wat kracht. Toen snapte ik ook waarom ze daar weer zo moe van raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')