abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42314814
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het woord hypocriet hier dus niet op zijn plaats omdat de vergelijking op dit punt tussen dieren en mensen grotendeels mank gaat. Zoals een andere poster ook al heeft opgemerkt: een mens dat kinderen in de wereld zet, zal daar, uitzonderingen daargelaten, zelf de zorg en verantwoordelijkheid voor dragen. Dat geldt niet voor een huiskat. De verantwoordelijkheid voor diens nakomelingen ligt bij de mens.
Zou een kat echt denken, dan zou ze daar toch echt anders over denken .

Wel eens opgelet hoe zorgzaam een poes haar kittens verzorgt en opvoedt?

Dat jij als mens denkt dat die kat dat niet zonder jou zou kunnen, dat is pas arrogantie.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:56:40 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42315126
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Zou een kat echt denken, dan zou ze daar toch echt anders over denken .

Wel eens opgelet hoe zorgzaam een poes haar kittens verzorgt en opvoedt?

Dat jij als mens denkt dat die kat dat niet zonder jou zou kunnen, dat is pas arrogantie.
Die kat kan dat prima zonder mij. Maar na 12 weken is zij echt wel uitgezorgd. En dan? Daar gaat het om.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 2 oktober 2006 @ 18:31:59 #153
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42315904
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Mensen hebben ook slechts een dierlijke drang tot voortplanten.

Alleen heet dat dan lekker hypocriet 'kinderwens', omdat dat de salonfähige manier is om te zeggen dat je je eigen genen wilt verspreiden, in plaats van je eigen dierlijke drang in bedwang te houden en een koter te adopteren.

Die 'kinderwens' is en blijft niks anders dan de drang om de eigen genen zo veel mogelijk te verspreiden.
Het zou beter zijn om mensen in bijvoorbeeld derde wereld landen beter te onderwijzen over geboortebeperking en ze de middelen aan te bieden om te voorkomen dat er zoveel kinderen in de wereld komen die zonder ouders opgroeien.
Dan zouden er niet zoveel kinderen zijn om te adopteren.
Ik zeg niet dat die mensen geen kinderen moeten krijgen maar wel dat je verantwoordelijk bent voor die kinderen en er niet meer zou moeten nemen dan waar je voor kunt zorgen.

Verder vind ik het raar dat mensen en dieren hier op één lat worden gelegd, mensen kunnen bewuste keuzes maken terwijl dieren zich vooral instinctmatig voortplanten.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_42317614
Het enige wat ik stelde is dat het onderscheid maken tussen 'dierlijke voortplantingsdrang' en de zwijmelterm 'kinderwens' een fictief onderscheid is. Die kinderwens is de voortplantingsdrang, hoe lang en zwijmelig je er ook over lult.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:11:05 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42317760
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het enige wat ik stelde is dat het onderscheid maken tussen 'dierlijke voortplantingsdrang' en de zwijmelterm 'kinderwens' een fictief onderscheid is. Die kinderwens is de voortplantingsdrang, hoe lang en zwijmelig je er ook over lult.
Die stelling zou interessant zijn als het hier over de menselijke voortplanting ging. Het gaat echter over dieren, waarbij - en dat ben ik met jou eens - van een kinderwens geen sprake is, dus hier ook niet ter zake kan doen.

Nog even verder redenerend denk ik dat bij een kat waarbij de voortplantingsorganen zijn weggehaald, de dierlijke voortplantingsdrang ook verdwenen is.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 2 oktober 2006 @ 21:10:52 #156
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42319027
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Tja natuurlijk hebben wij ook een voortplantingsdrift maar ik kan bekijken hoeveel ik en mijn man verdienen, of we geschikte woonruimte hebben, of we genoeg gespaart hebben, etc etc.
Dat zijn keuzes die wij maken en een dier niet.
Een dier is voor zijn omstandigheden afhankelijk van een eigenaar en dat maakt diezelfde eigenaar verantwoordelijk.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_42319097
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:45 schreef SHE het volgende:
Overigens ben ik ook benieuwd hoe mensen die hier zo fel tegenover oeps nestjes zijn, denken over het 'nemen'van kinderen.
Immers, de weeshuizen zitten over en overvol. Wat zullen we doen, alle kutwijven vanaf 11, 12 jaar preventief steriliseren tot alle weeskindjes zijn geadopteerd?
Ben ik ook voor. Vooral groepen waarin aangetoont is dat deze op jonge leeftijd tienerzwangerschappen kunnen krijgen. ( )

Het is een van de vele punten die ik steun in het beleid van de chinese overheid. Op dit moment heeft de chinese bevolking 1/3 van alle staal ter wereld nodig om hun groei te voorzien, en 50% van al het beton ter wereld. Over 30 jaar zal er een nieuwe wereld nodig zijn om alleen al China van grondstoffen te voorzien. Maar dit ging over katten.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2006 21:16:25 ]
pi_48244988
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:22 schreef _Nienna_ het volgende:
'12 weken? Ben je gek, met 7 of 8 weken kan je ze al wegdoen hoor...'
ik kreeg mijn kitten al toen ze 5 weken oud was
maar ik had ook weinig verstand van katten, die vrouw van wie ik haar (gratis) kreeg zei dat het wel kon!
wat fijn dat ik het hier lees ik wil heel misschien ooit nog een nestje maar wil dr wel op voorbereid zijn wetende dat de kittens goed terecht komen etc. voorlopig heb ik hier 2 meisjes in huis lopen. nog niet geholpen...

binnen katten btw moet er niet aan denken dat ze buiten lopen...
dalijk worden ze aangereden o.i.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')