abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2006 @ 15:43:27 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_42171877
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
Als je de situatie bij mijn man thuis ziet waar zijn jongere broer al voordat hij geboren werd voorgetrokken werd. Want mijn schoonloeder vond het wel makkelijk dat hij bij oma en opa was aan de andere kant van het land toen zij in het ziekenhuis lag. Laat mij dan maar alleen zijn dan een vader en een moeder die amper van je houden.
Zo'n situatie kan je ook hebben als je alleen bent hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42171909
Wat ik me ook nog herinner zijn de 'diepzinnige' gesprekken die ik als kind met mijn jongste broer heb gehad over de toestanden bij ons thuis. Dat zou ik nooit aan een vriendinnetje hebben kunnen vertellen, maar dat kon ik wel weer bij hem kwijt. Je begrijpt elkaar, zit in dezelfde situatie en kan elkaar zo tot steun zijn. Dat heb ik wel als prettig ervaren.
  woensdag 27 september 2006 @ 15:45:53 #78
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_42171952
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja oke maar als je daar de verschillen ziet dan doet het gewoon pijn.

We zijn onlangs getrouwd en ze willen nog geen fatsoenlijke foto hebben... maar met de vriendin van zijn broertje lopen ze ver weg. Mij interesseerd dat niet maar voor hem wel. Dit is off topic I know

Maar ik vind het erg dat ik als gelukkig opgegroed kind zielig genoemd word.
pi_42172110
de vriendin van je broertje is dan ook veel leuker natuurlijk. neeh, flauwekul. vreselijk lullige situatie. maar dat je man zo'n slechte band met z'n ouders heeft, zou dat anders geweest zijn zonder broer? het was wel mijn nachtmerrie-scenario, dat ik van 't ene kind veel meer zou houden dan van 't andere. gelukkig hier niet uitgekomen.
pi_42172136
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Conclusie: het maakt allemaal geen fuck uit. . De meeste 'argumenten' hier zijn van mensen die zelf die situatie hebben meegemaakt, en dus nooit zullen weten hoe het was geweest als...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42172189
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:41 schreef nebelung het volgende:

[..]

Dit is een kwestie van de TT lezen en er een vooroordeel ingooien?
Nee, niet echt, eerder een constatering .

Aandacht is volledig voor het "enig kind", misschien weliswaar niet verwent, maar eerder een compleet ander karakter dat verwent over kan komen.

Dat het zielig is , nee, wat je niet hebt of wat je niet kent mis je niet (meestal).

Heb zelf een jongere broer en ik ken wat enig's-kind mensen en dat zijn compleet andere slag mensen. Nu is niemand hetzelfde, maar verschil is er zeker.
  woensdag 27 september 2006 @ 16:33:54 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_42172408
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:53 schreef Nyles het volgende:

[..]

Nee, niet echt, eerder een constatering .

Aandacht is volledig voor het "enig kind", misschien weliswaar niet verwent, maar eerder een compleet ander karakter dat verwent over kan komen.
Het is overigens verwend.

Ik ken in mijn omgeving meer mensen die wel broers en zussen hadden en strontverwend zijn, dan mensen die in hun eentje zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42172507
quote:
Op woensdag 27 september 2006 16:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ken in mijn omgeving meer mensen die wel broers en zussen hadden en strontverwend zijn, dan mensen die in hun eentje zijn.
Daarin ben ik het wel met je eens ik ben zelf enig kind, en ik denk dat juist ouders met één kind er extra op letten dat hun kind niet verwend/asociaal gaat worden, misschien omdat je toch al weet dat je snel commentaar van je omgeving gaat krijgen als het kind ook maar één keer iets zegt als "dat is van mij" of "dat wil ik". Ik heb het allemaal gehoord - van "och, dat krijg je toch met zo'n enig kind hè" tot "het is toch niet gezond om zo in je eentje op te groeien", heel gemeen .

Ik denk dat over het algemeen jongste kinderen uit gezinnen met meer kinderen verwender zijn (dat is mijn ervaring tenminste - nakomertjes, benjamins, 'kleine zusje dat alles mag en alles krijgt') dan enig kinderen.
pi_42173325
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:40 schreef Meaghan het volgende:
Wat mij opvalt is dat kinderen zonder broertje en/of zusje haast bedelen om maar ergens te mogen spelen of dat een kind bij hun komt spelen. Ik vind dat soms best sneu, ook al ervaren die kinderen en hun ouders dat zelf helemaal niet zo durf ik te wedden. Mijn kinderen zijn niet afhankelijk van andere kinderen om te spelen, ze hebben immers elkaar en dat vind ik ergens wel een fijne gedachte. Ze genieten van elkaars aanwezigheid en daar geniet ik weer enorm van
Mijn oudere zussen wilden vroeger nooit met mij spelen. Mijn oudste zus en ik schelen 6 jaar en met de middelste scheel ik 4 jaar. Zij verschillen slechts 2 jaar in leeftijd en deden heel veel samen. Ik mocht nooit meedoen, ik was 'het kleine zusje'. En ik ben voor hen pas op mijn 18e jaar opgehouden 'het kleine zusje' te zijn. En eerder in dit topic werd al gezegd dat sommigen het helemaal niet zo goed met elkaar kunnen vinden.
Dus het ligt er maar net aan hoe de situatie is, denk ik.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_42173887
zelfde verhaal, wordt altijd overheen gelezen

[ Bericht 81% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2006 22:50:10 ]
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 september 2006 @ 17:37:20 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42173984
Even mijn topic over dit onderwerp opgeduikeld... Als het waarschijnlijk maar bij één kindje blijft

Ons besluit blijft voorlopig staan, Isa krijgt er de eerste jaren geen broertje of zusje bij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42174179
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:38 schreef snakelady het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat het algemeen standaard 2 kinderen is.

Heb je 1 kind krijg je de vraag , waneer komt de 2de?
Heb je 2 kinderen (en het liefst nog van hetzelfde geslacht volgens vele ) dan ben je klaar
Heb je 3 of meer kinderen dan vragen mensen zich af waar je aan begint of ze gaan ervanuit als de 1ste 2 van het zelfde geslacht zijn dat je daarom doorgaat.

Vooral die dat 3e punt.... Er word ons nu al gevraagd of die er ook nog komt...
Maar het 1e punt herken ik ook wel.

Maar het is toch simpel als jij/jullie gelukkig zijn zo , moet dat toch ook kunnen?
pi_42174319
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:12 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Mijn oudere zussen wilden vroeger nooit met mij spelen. Mijn oudste zus en ik schelen 6 jaar en met de middelste scheel ik 4 jaar. Zij verschillen slechts 2 jaar in leeftijd en deden heel veel samen. Ik mocht nooit meedoen, ik was 'het kleine zusje'. En ik ben voor hen pas op mijn 18e jaar opgehouden 'het kleine zusje' te zijn. En eerder in dit topic werd al gezegd dat sommigen het helemaal niet zo goed met elkaar kunnen vinden.
Dus het ligt er maar net aan hoe de situatie is, denk ik.
Ik ben 24 en nog steeds 'het kleine zusje' Mijn oudste zus is 12 jaar ouder en mijn jongste zus 11 jaar. Ze zeggen het ook bijna altijd als ik ze spreek: 'Je blijft toch altijd mijn kleine zusje hoor'
Voor mij voelde het vaak alsof ik enigkind was, en mijn zussen zijn voor mijn gevoel ook niet echt zussen eigenlijk. Ik heb ook maar heel weinig contact met ze. Toen die 2 klein waren hadden ze trouwens wél veel aan elkaar, maar later was het alleen maar haat en nijd, en nu hebben ze al jaren helemaal geen contact meer. Dus of je nou echt zoveel hebt aan een broer of zus..
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_42174539
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:06 schreef bixister het volgende:
wat ik het 'zieligst' vind aan 'enig-kinderen' is wel de van nature wat onevenwichtige uitgangspositie van dat ene kind tegenover 2 (ozomachtige) ouders. een broer/zus is dan -behalve concurrent- ook medestander, gelijke. vond ik hier in ieder geval als een veel 'gezonder' evenwicht aanvoelen.
Herkenbaar!
En dat werd dan ook vaak nog eens benadrukt door als ze boos waren en er gesproken moest worden over hetgeen ik verkeerd had gedaan , ze recht tegenover me gingen zitten met zijn 2.
  woensdag 27 september 2006 @ 19:21:16 #90
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_42176748
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:56 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Herkenbaar!
En dat werd dan ook vaak nog eens benadrukt door als ze boos waren en er gesproken moest worden over hetgeen ik verkeerd had gedaan , ze recht tegenover me gingen zitten met zijn 2.
Dat heb ik nooit ervaren hoor dus dat ligt meer aan de ouders denk ik dan aan het enigskind zijn
  woensdag 27 september 2006 @ 19:34:48 #91
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42177178
Tot ik 6 was, woonde m'n halfbroer bij ons. (hij is bij z'n vader gaan wonen).
Daarna was ik 'enigskind'. Van vaderskant had ik ook nog een halfbroer en een halfzus, maar die kwamen niet zo vaak.

Heb dus van alles een beetje meegekregen en het enige dat ik 'gemist' heb bij het alleen zijn is het feit dat ik nooit heb geleerd om ruzie te maken. ruzie maken met vriendjes/vriendinnetjes is volgens mij heel anders dan ruzie maken met een broer/zus.
Pas in latere relaties heb ik dat met vallen en opstaan geleerd, al ben ik er nog geen kei in.

Verder heb ik niet het idee dat ik iets mis of teveel heb gehad. Ik ben van mening dat er heel veel aan de ouders ligt in de opvoeding en of dat nou de opvoeding van een, twee of meer kinderen is, maakt niet uit. Zolang er maar harmonie is in het gezin
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 19:37:36 #92
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42177264
Ruzie maken kan ik ook heel slecht Dat is inderdaad best lastig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator woensdag 27 september 2006 @ 19:47:38 #93
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42177565
Ik kan ook geen ruzie maken hoor Rewimo en ik ben geen enigskind. Ik heb een geweldig goede band met mijn zusje, altijd gehad ook volgens mij (kan me niet anders herinneren) en ben daar dolblij mee. Wat ik erg fijn vind is, in tijden dat het heel slecht gaat met mijn vader, we gelijk de koppen bij elkaar kunnen steken en om de beurt mijn moeder kunnen steunen, er naar toe brengen etc.

Aan de andere kant, Jeroen had een broer. Die broer was 9 jaar ouder en het huis al uit voordat Jeroen goed en wel opgegroeid was. Met zijn zus had en heeft hij een bijzonder slechte relatie. Dus Jeroen voelt zich vaak wel enigskind, zeker als het op praktische zaken regelen aankomt.

Het zegt zo weinig, je kunt het enorm treffen met je broers en zussen, of je kunt je net zo alleen voelen staan alsof je broers en zussen hebt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42177601
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:20 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Mijn oudste dochter speelt ook bij vriendinnetjes en vriendjes en is erg sociaal naar andere kinderen toe, dus dat niet kunnen of willen openstellen naar andere kinderen toe gaat hier niet op. En dat in een eigen wereldje leven zal dan ook niet gebeuren, op school alleen al leren ze zoveel kindjes kennen dus aan vriendjes geen gebrek Maar wat bedoel je precies met wat ik geschreven heb?
Had het in dit geval ook meer over de jongste.
Maar wat ik ermee wil zeggen is dat voor een aantal kinderen wat jij schrijft zeker zal zijn, maar echt niet voor ieder kind wat enigkind is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 september 2006 @ 19:51:46 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42177698
Ik zou best een groot gezin willen eigenlijk. Vier kinderen lijkt me wel wat.... Maar ja. Overigens niet omdat ik denk dat enigs-kinderenzielig zijn ofzo.
pi_42177763
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:37 schreef Sjeen het volgende:
Even mijn topic over dit onderwerp opgeduikeld... Als het waarschijnlijk maar bij één kindje blijft

Ons besluit blijft voorlopig staan, Isa krijgt er de eerste jaren geen broertje of zusje bij...
Thnx, ik ga dit topic eens even doornemen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_42179950
quote:
Op woensdag 27 september 2006 19:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Had het in dit geval ook meer over de jongste.
Maar wat ik ermee wil zeggen is dat voor een aantal kinderen wat jij schrijft zeker zal zijn, maar echt niet voor ieder kind wat enigkind is.
Het was meer hoe het op mij overkwam, maar die kinderen zullen zichzelf verre van zielig vinden hoor. Het is ook absoluut geen noodzaak om een broer en/of zus te hebben, maar als je ze dan toch hebt en het klikt onderling dan is dat natuurlijk hartstikke fijn.
  woensdag 27 september 2006 @ 21:28:00 #98
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42180696
Ik ben gek op mijn broer . Het is de afgelopen jaren soms wel een beetje op en af gegaan qua contact, maar hij is eigenlijk de enige die echt mijn diepste gedachten kent, en als er iets gebeurd met onze ouders bijvoorbeeld, dan vormen we meteen weer een hecht span.

Ik moet zeggen dat dat zeer zeker meegespeeld heeft in de beslissing om graag een tweede kind te willen. Ik heb bij mijn moeder gezien (enig kind) hoe zwaar het is als je langdurig in je eentje voor zieke ouders moet zorgen, ook dat heeft meegespeeld, en idd ook dat ze nog eens lekker met elkaar kunnen spelen (als het een beetje meezit ).

Daarbij, en voor mij zeker 1 van de belangrijkste redenen, was ik bang dat mijn oudste zou merken hoe zeer ik op hem gefocust was. Dat lijkt me naar voor een kind.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_42183338
ja precies leah, dat bedoel ik ook een beetje met dat (on)evenwicht, dat je met z'n tweeën steeds maar dat ene kind in de gaten zit te houden. je kunt je nog zo voornemen om 't niet te doen maar het gebeurt toch (meestal). als er meer kinderen zijn wordt die aandacht automatisch verdeeld, en dat geeft de kinderen ook wat meer ruimte.
  woensdag 27 september 2006 @ 22:44:24 #100
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42183675
Dit is trouwens een post waarvan ik vermoed dat ik 'm nog wel delete, het is wel erg persoonlijk, vind ik

[ Bericht 60% gewijzigd door Leah op 27-09-2006 23:13:16 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')