Zo'n situatie kan je ook hebben als je alleen bent hoor.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
Als je de situatie bij mijn man thuis ziet waar zijn jongere broer al voordat hij geboren werd voorgetrokken werd. Want mijn schoonloeder vond het wel makkelijk dat hij bij oma en opa was aan de andere kant van het land toen zij in het ziekenhuis lag. Laat mij dan maar alleen zijn dan een vader en een moeder die amper van je houden.
Ja oke maar als je daar de verschillen ziet dan doet het gewoon pijn.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Zo'n situatie kan je ook hebben als je alleen bent hoor.
Conclusie: het maakt allemaal geen fuck uit.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Zo'n situatie kan je ook hebben als je alleen bent hoor.
Nee, niet echt, eerder een constatering .quote:Op woensdag 27 september 2006 12:41 schreef nebelung het volgende:
[..]
Dit is een kwestie van de TT lezen en er een vooroordeel ingooien?
Het is overigens verwend.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:53 schreef Nyles het volgende:
[..]
Nee, niet echt, eerder een constatering .
Aandacht is volledig voor het "enig kind", misschien weliswaar niet verwent, maar eerder een compleet ander karakter dat verwent over kan komen.
Daarin ben ik het wel met je eensquote:Op woensdag 27 september 2006 16:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ken in mijn omgeving meer mensen die wel broers en zussen hadden en strontverwend zijn, dan mensen die in hun eentje zijn.
Mijn oudere zussen wilden vroeger nooit met mij spelen. Mijn oudste zus en ik schelen 6 jaar en met de middelste scheel ik 4 jaar. Zij verschillen slechts 2 jaar in leeftijd en deden heel veel samen. Ik mocht nooit meedoen, ik was 'het kleine zusje'. En ik ben voor hen pas op mijn 18e jaar opgehouden 'het kleine zusje' te zijn. En eerder in dit topic werd al gezegd dat sommigen het helemaal niet zo goed met elkaar kunnen vinden.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:40 schreef Meaghan het volgende:
Wat mij opvalt is dat kinderen zonder broertje en/of zusje haast bedelen om maar ergens te mogen spelen of dat een kind bij hun komt spelen. Ik vind dat soms best sneu, ook al ervaren die kinderen en hun ouders dat zelf helemaal niet zo durf ik te wedden. Mijn kinderen zijn niet afhankelijk van andere kinderen om te spelen, ze hebben immers elkaar en dat vind ik ergens wel een fijne gedachte. Ze genieten van elkaars aanwezigheid en daar geniet ik weer enorm van![]()
Vooral die dat 3e punt.... Er word ons nu al gevraagd of die er ook nog komt...quote:Op woensdag 27 september 2006 13:38 schreef snakelady het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat het algemeen standaard 2 kinderen is.
Heb je 1 kind krijg je de vraag , waneer komt de 2de?
Heb je 2 kinderen (en het liefst nog van hetzelfde geslacht volgens vele ) dan ben je klaar
Heb je 3 of meer kinderen dan vragen mensen zich af waar je aan begint of ze gaan ervanuit als de 1ste 2 van het zelfde geslacht zijn dat je daarom doorgaat.
Ik ben 24 en nog steeds 'het kleine zusje'quote:Op woensdag 27 september 2006 17:12 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Mijn oudere zussen wilden vroeger nooit met mij spelen. Mijn oudste zus en ik schelen 6 jaar en met de middelste scheel ik 4 jaar. Zij verschillen slechts 2 jaar in leeftijd en deden heel veel samen. Ik mocht nooit meedoen, ik was 'het kleine zusje'. En ik ben voor hen pas op mijn 18e jaar opgehouden 'het kleine zusje' te zijn. En eerder in dit topic werd al gezegd dat sommigen het helemaal niet zo goed met elkaar kunnen vinden.
Dus het ligt er maar net aan hoe de situatie is, denk ik.
Herkenbaar!quote:Op woensdag 27 september 2006 15:06 schreef bixister het volgende:
wat ik het 'zieligst' vind aan 'enig-kinderen' is wel de van nature wat onevenwichtige uitgangspositie van dat ene kind tegenover 2 (ozomachtige) ouders. een broer/zus is dan -behalve concurrent- ook medestander, gelijke. vond ik hier in ieder geval als een veel 'gezonder' evenwicht aanvoelen.
Dat heb ik nooit ervaren hoor dus dat ligt meer aan de ouders denk ik dan aan het enigskind zijnquote:Op woensdag 27 september 2006 17:56 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Herkenbaar!
En dat werd dan ook vaak nog eens benadrukt door als ze boos waren en er gesproken moest worden over hetgeen ik verkeerd had gedaan , ze recht tegenover me gingen zitten met zijn 2.
Had het in dit geval ook meer over de jongste.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:20 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Mijn oudste dochter speelt ook bij vriendinnetjes en vriendjes en is erg sociaal naar andere kinderen toe, dus dat niet kunnen of willen openstellen naar andere kinderen toe gaat hier niet op. En dat in een eigen wereldje leven zal dan ook niet gebeuren, op school alleen al leren ze zoveel kindjes kennen dus aan vriendjes geen gebrekMaar wat bedoel je precies met wat ik geschreven heb?
Thnx, ik ga dit topic eens even doornemen.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:37 schreef Sjeen het volgende:
Even mijn topic over dit onderwerp opgeduikeld... Als het waarschijnlijk maar bij één kindje blijft
Ons besluit blijft voorlopig staan, Isa krijgt er de eerste jaren geen broertje of zusje bij...
Het was meer hoe het op mij overkwam, maar die kinderen zullen zichzelf verre van zielig vinden hoor. Het is ook absoluut geen noodzaak om een broer en/of zus te hebben, maar als je ze dan toch hebt en het klikt onderling dan is dat natuurlijk hartstikke fijn.quote:Op woensdag 27 september 2006 19:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Had het in dit geval ook meer over de jongste.
Maar wat ik ermee wil zeggen is dat voor een aantal kinderen wat jij schrijft zeker zal zijn, maar echt niet voor ieder kind wat enigkind is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |