abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 december 2005 @ 20:25:55 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33319402
Een aantal Fokkers van de babyboom van 2004 zijn inmiddels weer zwanger Hierin de straat is bij een gezin de derde op komst en ook beide buren hebben twee kinderen en denken stiekem aan een derde...

Isa is een geweldig kindje, maar ik kan me ons niet met twee kindjes voorstellen. Dat heeft verschillende redenen, waaronder de angst voor wat er allemaal mis kan gaan tijdens een zwangerschap en bevalling. Voor ons dus géén tweede kindje, dat is (voorlopig althans) een bewuste keuze...

Ik kan me voorstellen (weet eigenlijk zeker) dat er ook users zijn die een kindje hebben en heel graag een tweede zouden willen, maar nog niet het geluk hebben gehad dat die wens in vervulling is gegaan.

Hoe denken jullie over enigskinderen? Zielig of juist niet... Verwend of juist niet? Is het asociaal of raar om geen broertje of zusje te willen voor Isa?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_33319506
Lijkt mij niet associaal hoor. Ik ben enig kind en heb daar eerlijk gezegd geen trauma aan overgehouden Als het niet goed voelt moet je je er toch niet door 'laten' dwingen?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_33319558
Het schijnt voor de sociale ontwikkeling wel goed te zijn als kinderen geen enig kind zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 22 december 2005 @ 20:31:02 #4
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33319603
Ik moet eerst even bekomen van jouw blauwe kleurtje.

Maar ik meen dat hier ook een topic over loopt. Als ik even tijd heb/krijg dan zoek ik het voor je.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 december 2005 @ 20:33:31 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33319699
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:31 schreef dutchie het volgende:
Ik moet eerst even bekomen van jouw blauwe kleurtje.

Maar ik meen dat hier ook een topic over loopt. Als ik even tijd heb/krijg dan zoek ik het voor je.
Ik was te lui om te zoeken

Ik ben sinds september directe collega van Five_Horizons
  donderdag 22 december 2005 @ 20:34:26 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33319730
kun je nagaan hoe ik zit te suffen
Maar hier is het topic: één kind, geen tweede kind kunnen krijgen
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2005 @ 20:34:45 #7
81992 Githa
pi_33319742
Moeilijk Sjeen.
Ik kan me je vragen wel voorstellen, ik worstel met dezelfde!
Diverse redenen waarom niet de áfwijkingen' van Jordy die nu toch erfelijk blijken te zijn, financieel, opvang e.d., maar ook waarom wel leuk voor Jordy, en leuk voor ons zelf... en welke wegen dan het zwaarst.

Moeilijk, moeilijk....
pi_33319753
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik was te lui om te zoeken

Ik ben sinds september directe collega van Five_Horizons
Ze doet het met mijn man
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 december 2005 @ 20:36:05 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33319795
Ik ben zelf enigskind. Nu ik 'groot' ben vind ik het wel jammer, maar dan vooral uit praktische overwegingen. De zorg voor je ouders (mijn ouders zijn gescheiden en hebben momenteel geen van beiden een partner) komt helemaal op jouw schouders terecht. Dat kan vervelend zijn.

Als kind heb ik het niet echt gemist. Als ik broertjes en zusjes soms ruzie zag maken was ik vaak stiekem wel blij dat ik daar geen last van had

Onze zoon is ook enigskind. Dat blijft hij ook, ik vind mezelf nu te oud voor nog een kind. Hij heeft nog nooit om een broertje of zusje gevraagd. Hij weet natuurlijk ook niet beter. Wist ik ook niet. In feite weet je helemaal niet of je het mist, en zo ja, wàt je dan eigenlijk mist Je kunt het nu eenmaal niet uitproberen.

Wat ik wel heel bewust doe, is zorgen dat hij met anderen deelt. Dat hebben we onder andere gedaan door hem snoepjes met ons of anderen te laten delen en hem te leren dat je met vriendjes om de beurt met iets speelt. Is weleens moeilijk maar dat geldt ook voor kinderen die wel een broer of zus hebben

Als ik qltel eerder ontmoet had, en niet pas op mijn 36e, hadden we misschien nog wel een tweede kindje gehad. Als dat gelukt was (moet je ook altijd maar afwachten). Ik had het zelf wel leuk gevonden, maar het is er niet van gekomen en daar kan ik ook vrede mee hebben.

Zielig is het in elk geval niet om enigskind te zijn. Verwend kun je als niet-enigskind ook zijn. En een enigskind is niet per definitie verwend. Dat ligt meer aan de ouders dan aan het kind...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator donderdag 22 december 2005 @ 20:36:44 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33319819
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:34 schreef dutchie het volgende:
kun je nagaan hoe ik zit te suffen
Maar hier is het topic: één kind, geen tweede kind kunnen krijgen
Sorry maar dat vind ik toch een heel ander topic, dus hou het maar lekker in deze.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 22 december 2005 @ 20:39:40 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33319923
Maakt niet uit.
Ik dacht dat ze hetzelfde bedoelde vanwege:
quote:
Ik kan me voorstellen (weet eigenlijk zeker) dat er ook users zijn die een kindje hebben en heel graag een tweede zouden willen, maar nog niet het geluk hebben gehad dat die wens in vervulling is gegaan.
Vandaar dat er bij mij een belletje ging rinkelen. Ik had nog niet over het sluiten van een topic gedacht trouwens hoor. Daar bemoei ik me hier niet mee. Ik zit hier voor mijn lol.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 december 2005 @ 20:41:14 #12
13151 crew  Rewimo
pi_33319987
Toch meen ik me iets te herinneren van een topic over enigskinderen, maar of dat nu in OUD of in LIF was...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33320017
Tuurlijk heb ik wel eens momenten gehad dat ik dacht: nu zou het heerlijk zijn om een broer of een zus te hebben. Maar wie zegt dat ik een goede relatie met een eventuele broer of zus zou hebben gehad.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 december 2005 @ 20:44:57 #14
13151 crew  Rewimo
pi_33320051
't Was in R&P: enigskind zijn? Wel een oud topic trouwens...
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 december 2005 @ 20:45:43 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33320087
Ok, Thanks! Zowel Dutchie voor het opzoeken van het topic (ik kan me deze wel herinneren inderdaad) als Lois voor het openlaten van deze...

Wij proberen Isa ook te leren dat je moet samen spelen en samen delen. Ze is sowieso elke maandag op het Kdv en ze komt vaak in contact met de buurkindjes. Dus daar zal het niet aan gaan liggen denk ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 december 2005 @ 20:49:53 #16
13151 crew  Rewimo
pi_33320238
Ik hoorde zowel op de crèche als op school dat ze Christan zo sociaal vinden Dus ik denk dat we het op dat punt wel goed gedaan hebben tot nu toe
pi_33320729
Ah welja, en verwend ben ik ook niet want ook mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder mocht het allemaal lekker alleen betalen.

Waarmee ik eigenlijk maar wil zeggen dat er niet veel geld was maar ik wel een superleuke jeugd heb gehad!
pi_33321169
wees blij dat je een kindje hebt zou ik zeggen

je besluit dat het er om diverse redenen maar bij een kan/zal blijven, waarom dan eindeloos gemeut of het pedagogisch gezien niet beter of leuker zou zijn om er toch twee te hebben bla bla bla

er zijn kinderen van alleeenstaande heroinehoertjes die nog goed terecht komen, geef je kind wat je kan, voed het op tot een zelfstandig persoon met de wereld waarin ze leeft, moet goed genoeg zijn
Jusqu'ici tout va bien...
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 december 2005 @ 21:11:24 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33321331
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:08 schreef Manono het volgende:
wees blij dat je een kindje hebt zou ik zeggen

je besluit dat het er om diverse redenen maar bij een kan/zal blijven, waarom dan eindeloos gemeut of het pedagogisch gezien niet beter of leuker zou zijn om er toch twee te hebben bla bla bla

er zijn kinderen van alleeenstaande heroinehoertjes die nog goed terecht komen, geef je kind wat je kan, voed het op tot een zelfstandig persoon met de wereld waarin ze leeft, moet goed genoeg zijn
Waar denk jij te lezen dat ik niet blij bent met Isa En waar ben ik eindeloos aan het meuten

Ik loop met een gedachte en zet dat om in een topic, is dat nou niet net waar dit forum voor bedoeld is?
pi_33321595
NB, ELKE opvoeding of gezinssamenstelling heeft voor en nadelen, het is irritant en onwijs om in alles alleen maar naar het maximale te streven.

Een kind heeft meer aan instrumenten om te leren roeien met de riemen die het heeft dan aan al die ambities en aspiraties die ouders (voor zichzelf als ouder) hebben.
pi_33321752
Goh, is het erg dat iemand twijfelt over zijn of haar (onvrijwillige) keuze?
Lijkt me dat het logisch is dat je eens verhalen hoort van 'ervarings'deskundigen. Helemaal niet erg.
pi_33321800
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:11 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waar denk jij te lezen dat ik niet blij bent met Isa En waar ben ik eindeloos aan het meuten

Ik loop met een gedachte en zet dat om in een topic, is dat nou niet net waar dit forum voor bedoeld is?
sorry, ik reageerde te fel. mede door het andere topic 'één kind, geen tweede kind kunnen krijgen'
had ik niet in jouw topic moeten doen
pi_33322004
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:17 schreef snoopy het volgende:
Goh, is het erg dat iemand twijfelt over zijn of haar (onvrijwillige) keuze?
Lijkt me dat het logisch is dat je eens verhalen hoort van 'ervarings'deskundigen. Helemaal niet erg.
Ja, dat vind ik wel. Als het idd een onvrijwillige keuze betreft valt er niets te twijfelen, dan moet je blij zijn met wat je hebt en niet doorjammeren over of het voor het kind sociaal gezien niet beter zou zijn om er toch twee te hebben. Dat vind ik hoogmoedig, onwijs en weinig spiritueel. Maar zo zie ik het.
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 december 2005 @ 21:22:52 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33322007
Is wel ok hoor...

Ik realiseer me dat elke gezinssamenstelling zijn voor- en nadelen heeft. Maar hier komt zo vaak de vraag 'En, wanneer komt de tweede' dat ik me wel eens afvraag of het misschien vreemd is dat we op dit moment er zo stellig van overtuigd zijn geen tweede te willen...

Nogmaals, Isa is het allerliefste en gemakkelijkste kindje wat je je kunt bedenken... Dus het ligt in elk geval niet aan haar
pi_33322310
Nou, dan is er toch geen probleem Sjeen? Ik dacht gewoon dat je twijfelde enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')