Hoe denk je zelf over deze twee dingen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:06 schreef Maddy_K het volgende:
Hoe gaan jullie hier mee om, wat zijn de reacties uit jullie omgeving?
Hebben jullie je erbij neergelegd of denken jullie over bv adoptie, draagmoederschap?
Adoptie gaat dus niet door. Draagmoeder, moeilijk. Een vriendin van me bood het onverwacht aan. Ik heb namelijk nog wel eierstokken dus het zou in theorie echt een kind van mijn man en mij zijn. Helaas wordt dat in Nederland niet vergoed. Wél met de eicellen van de draagmoeder maar daar had ze toch teveel problemen mee. In België hadden we het kunnen laten doen, maar de kosten zijn echt enorm hoog, zo'n 3.500-4.000 Euro per keer En omdat mijn eicellen door de chemo kuren behoorlijk beschadigd zijn blijken mijn eicellen zo slecht van kwaliteit dat het zo goed als onmogelijk is. Dat was heel erg balen, dat snap je (en dan druk ik het nog voorzichtig uit!)quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:22 schreef Allantois het volgende:
[..]
Hoe denk je zelf over deze twee dingen?
Ik, helaas. Negen dagen na de geboorte van mijn zoon kreeg ik te horen dat ik baarmoederhalskanker had. Tijdens de bevalling had de verloskundige 'iets' gevoeld en er werd weefsel afgenomen. Toen was er nog niks bekend, het kon vanalles zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:28 schreef WesHell het volgende:
Sterkte. Maar een ding snap ik niet. Kanker word er gezegd. Maar wie de Zoon ? Jij ? Of je man?
Dankjewel, erg lief van je.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:20 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Geen ervaring met deze situaties..
Maar wil jullie veel sterkte wensen met de situatie!![]()
Iedereen, hartstikke bedankt! Het gaat nu goed hoor. Maar het is een zware tijd geweest. In oktober 2002 bleek ik tóch een uitzaaiïng te hebben. Ik kon er niet aan geopereerd worden, dus het werd een chemo-kuur. Dan maar hopen dat die aanslaat...quote:
Ik heb net eventjes naar de foto's gekeken. Wat heb je een knap zoontje zeg! Echt leuk!quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:47 schreef Rewimo het volgende:
Tjee, wat een verhaal... Ik wil jullie in elk geval heel veel sterkte wensen.
Wij hebben ook 1 zoontje (5), in mijn hart zou ik best nog een kindje willen maar praktisch gezien is dat niet verstandig. Bovendien ben ik inmiddels 42 en vind ik de risico's te groot. Maar dat is een ander verhaal dan bij jullie, omdat het bij ons in principe nog wel zou kúnnen, en jullie hebben geen keuze meer.
Uiteindelijk zal het idee wel wennen, maar voor het zover is doet het je natuurlijk veel verdriet. Het is toch een hele grote wens waar je nu vanaf moet zien. Nogmaals veel sterkte en ik hoop voor je dat je weer gauw helemaal beter wordt!
Dat is denk ik ook een voordeel van 1 kind, je neemt hem gewoon makkelijk mee. Tenminste, als ik dat bij vriendinnen met meerdere kinderen af en toe zie. Pfff, wat een gesjouw. Zeker als je alleen ergens heen gaat en je hebt 2 kinderen bij. Dan heb je altijd ogen en handen tekort!quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:40 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben zelf ook enigskind. Heb inderdaad nooit een broer of zus gemist. Ik zag bij anderen hoe die soms vreselijk ruzie maakten en dan dacht ik bij mezelf af en toe: blij dat ik dat niet heb
Ik heb Christan van het begin af aan geleerd om te delen (vond ik heel belangrijk), hij is naar de crèche gegaan (kon ook niet anders) en heeft zo met heel veel kinderen gespeeld. Zowel op de crèche als op school werd en wordt hij betiteld als een heel sociaal kind, waar ik erg blij mee ben![]()
Nee, zielig is het zeker niet. En ook Christan is vreselijk makkelijk, ik kan hem overal mee naartoe nemen.
Bedankt voor de tip! Via het ziekenhuis heb ik ook al de naam van de lotgenotengroep Olijf te horen gekregen, speciaal voor vrouwen met gynaecologische kanker. Ik was 27 toen het mij overkwam en baarmoederhalskanker is toch meer een ziekte voor 'oudere' vrouwen. Ik heb niet alleen moeite met het feit dat ik kanker heb gehad, maar ook met het feit dat ik niet zwanger meer kan raken. Ik voelde me dus niet erg aangesproken tot de stichting Olijf. Ik ben nu naar de Amazones gaan kijken en zij zijn idd meer gericht op de kinderwens.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:45 schreef Gaoxing het volgende:
Jee Maddy, wat heb jij het voor je kiezen gehad, de afgelopen jaren.
Een heel goede vriendin van me heeft te maken met dezelfde situatie als jij. Haar zoontje is bijna vier, en zij is vervroegd in de overgang geraakt door de zware chemokuren die ze heeft gehad om borstkanker te bestrijden. Ze vindt het een van de ergste kanten van de ziekte: dat je zo vreselijk ziek ben en al die verschrikkelijke behandelingen moet doorstaan is heel wat. Maar dat de ziekte je leven maar blijft beinvloeden en je diepste wensen teniet doet is zo mogelijk nog veel erger.
Mijn vriendin vindt veel steun bij lotgenoten en is vaak te vinden op het forum van De Amazones, waar een [ url = http://forum.de-amazones.nl/viewtopic.php?t=235&postdays=0&postorder=asc&start=0 ] een apart topic [ /url ]hierover is. Het forum is specifiek voor jonge vrouwen met borstkanker, maar er komen ook anderen.
Ik wens jou en je gezinnetje heel veel sterkte, en hoop dat je voorlopig geen slecht nieuws meer krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |