abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 27 september 2006 @ 11:43:55 #101
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42165084
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:36 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
Schandalig..........

Geloof en ziekenhuizen combineren....
Nou, hoe durven ze, gelukkig is zoiets in Nederland nog nooit voorgekomen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_42165106
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Moet je maar niet met zo'n oliebollencliché aan komen draven.
Het is echter wel een waarheid als een koe.
pi_42165205
Toch altijd weer amusant dat het woord 'moslim' of 'islam' als een rode lap werkt op sommige mensen en dezelfde intolerantie opwekt waar ze de moslims van beschuldigen.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_42165211
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:38 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Eigenlijk had ik het helemaal niet over profiteren van de services, maar om er even op door te gaan : je kunt niet volhouden dat autochtonen daar relatief gezien net zo veel gebruik van maken; onder allochtonen is het relatieve aantal met een uitkering veel hoger.
Daar kun je alleen weinig uitspraken over doen, aangezien zij ook vaak het zwaardere werk doen (lager op de sociale ladder), en de jeugd beroept zich vaak op discriminatie.
Je geeft wel aan dat ik me begaf aan een onjuiste interpretatie, maar helaas geef je niet aan wat wel je ware bedoeling was, maar goed. Als je werkelijk weet wat er zich afspeelt kan je onmogelijkerwijs ontkennen dat er sprake is van discriminatie in de arbeidswereld als het gaat om allochtonen die werk zoeken. Polen zijn na Turken de grootste ondernemers in Nederland en steeds meer allochtonen starten een eigen onderneming dus wat jij zegt weet ik nog niet echt of het wel klopt. Sowieso als je werk zoekt en je bent een marokkaan, sta je al 3-0 achter.
quote:
Maar nu noem je dus precies de paar mensen die wel goed geintegreerd zijn, en die je ook nooit zult horen roepen om een eigen ziekenhuis.
Wederom is spreken als "de paar mensen die wel goed geintegreerd zijn" wel een erg pessimistich blik op hier alles, jammer, had wel een breder visie verwacht.
quote:
Aboutaleb is ook een fel tegenstander van dit soort segregerende dingen;
het is niet voor niks dat hij op forums als Maroc.nl wordt uitgemaakt door alles wat vies, vuil, verraderig en duivels is.
Voor veel mensen weegt die ene Aboutaleb dus niet op tegen het hele Maroc.nl forum dat op zijn standpunten blijft spugen, tegen de groepen die met bloemenkranzen voetballen op bevrijdingsdag, tegen de groepen die rellend de straat op gaan als er een 'broeder' is omgekomen tijdens een overval,
of tegen de groepen die antiwesterse literatuur verkopen in hun gesubsidieerde moskeeen.
Ben ik het absoluut niet met je eens. AbouTaleb ontvangt juist wel veel steun van Marokkanen, en is voor vele vaders een voorbeeld voor hun zoon, dat maroc.nl een bekrompen baggers hoeveelheid users heeft waarvan de helft klonen van elkaar zijn is een feit, maar zoveel heeft fok er ook wel, of vergeten we dat hier even? Abutaleb is wel pro voor diensten die moslims in een beter daglicht kunnen stellen en daarmee dus ook integretie ontwikkelde effect heeft.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:48:36 #105
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42165242
In deze materie ben ik een verlichtings-fundamentalist.
Maat er zitten wel leuke/goede argumenten bij. Waarbij ik ook ff moet nadenken.
pi_42165253
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:38 schreef Kiteless het volgende:

Maar wat heeft dat ermee te maken ?
Moslims die wel "chill" zijn met hun buren en niet opdringerig zijn jegens andersdenkenden misschien?
pi_42165270
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:48 schreef Drugshond het volgende:
In deze materie ben ik een verlichtings-fundamentalist.
Maat er zitten wel leuke/goede argumenten bij. Waarbij ik ook ff moet nadenken.
watvoor argumenten dan?
  Admin woensdag 27 september 2006 @ 11:49:55 #108
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42165276
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Toch altijd weer amusant dat het woord 'moslim' of 'islam' als een rode lap werkt op sommige mensen en dezelfde intolerantie opwekt waar ze de moslims van beschuldigen.
Wij Nederlanders zijn een tolerant volkje
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_42165341
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

watvoor argumenten dan?
Ik vermoed dat meerdere mensen in het topic iets te voorbarig en ondoordacht hebben gereageerd..
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_42165376
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:52 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Ik vermoed dat meerdere mensen in het topic iets te voorbarig enn ondoordacht hebben gereageerd..
Ja dat sowieso
  woensdag 27 september 2006 @ 11:56:30 #111
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_42165463
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ok.
[..]

Precies, als je in een democratie leeft moet je er voor het volle 100% van genieten naar mijn mening.
[..]

Beste Dennis ik denk dat je iets over het hoofd ziet als topicstarter, we leven in een kapitalistisch land, that means $$$. Ondernemer van de ziekenhuis is een Nederlander en hij zegt dat het pas stand kan houden als verzekeraars er mee akkoord gaan, dus het is een Nederlander die diensten wil leveren voor de moslims om er gewoon een fijn buit uit te halen, in jouw OP wordt er zelf gesproken over "patienten uit het buitenland." Zolang het streng wordt gecontroleerd op humanitaire service en gekwalificeerde kwaliteiten mag wat mij betreft Nederland er vol mee staan. Je moet niet vergeten dat een Nederlands bedrijf "moslim" bier introduceerde onlang kwamen er moslimmobieltjes uit en en afgelopen week kwam in het nieuws dat KPN een speciale gsm merk voor Turken aan het creeren is, true dat het een trend wordt, maar niet voor politieke doeleinden, eerder voor economische doeleinden. En zolang ondernemer en klant er tevreden over is, waarom zouden wij dan in de weg staan? Het tegen gaan is pas een integratie belemmering, uiteindelijk bestaat er nog steeds een mythe dat allochtonen lui zijn en alleen maar profiteren, laat ze dan ook iets betekenen voor de economie
Wat interesseert mij het nou wie de initiatiefnemer is? Die wil alleen maar geld verdienen.
Het gaat mij erom dat dit soort dingen niet toegestaan moeten worden. Juist doordat het wel toegestaan wordt krijg je dit soort idiote initiatieven. Er zijn nu eenmaal mensen met een bepaalde drang naar winstmaken en die zien alleen maar mogelijkheden. Dat staat mijns inziens totaal los van deze discussie.
De regering moet dit soort dingen gewoon tegenhouden of het nu om economische doeleinden is of niet, dat maakt helemaal niet uit. Je zou zelfs zover kunnen gaan dat de regering het juist moet tegenhouden omdat dit voor vervreemding en segragatie kan zorgen en dat alleen maar om die ondernemer zijn winst te laten maken? Lijkt me een gegronde reden dit plan te verbieden. Bedankt voor het aandragen van deze eventueele oplossing
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  woensdag 27 september 2006 @ 11:56:38 #112
89730 Drugshond
pi_42165470
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:49 schreef Triggershot het volgende:
watvoor argumenten dan?
Argumenten die een nadere beschouwing nodig hebben.
Hebben ziekenhuizen geen uitzonderingspositie (kwartje valt iets later) ?!
Een leven kent een begin en een einde, en sommige mensen die een ziekhuis binnentreden zullen nooit meer het ziekenhuis zullen verlaten. Vanuit die optiek kan ik de koppeling tussen geloof en verzorging goed plaatsen.

Ik wist overigens nog niet eens dat we joodse ziekenhuizen in Ned. hebben.
pi_42165505
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Een leven kent een begin en een einde, en sommige mensen die een ziekhuis binnentreden zullen nooit meer het ziekenhuis zullen verlaten. Vanuit die optiek kan ik de koppeling tussen geloof en verzorging goed plaatsen.

zei ik dat dan?
  woensdag 27 september 2006 @ 11:58:12 #114
3542 Gia
User under construction
pi_42165529
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:34 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Precies. In elk dorp staan ook kerken voor alle geloven dus waarom niet gewoon ook in elke plaats in Nederland een leuke Moskee om duidelijk aan te geven dat iedereen welkom is
Is er dat nog niet dan? Volgens mij heeft elke middelgrote tot grote plaats wel een moskee.

Een achteraf dorpje heeft zoiets niet nodig, dunkt me.
  Admin woensdag 27 september 2006 @ 11:59:09 #115
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42165555
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik mocht als katholiek meisje pas na veel, heeeeeeeeeeel veel gesprekken in een protestants ziekenhuis mn opleiding komen doen, men nam geen katholieken aan, en dat is nieteens zo lang geleden.

woensdag 27 september 2006 @ 11:59:18 #116
3542 Gia
User under construction
pi_42165562
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:42 schreef moussie het volgende:
ik denk dat zo'n ziekenhuis een groot success zou worden en aardig wat geld in het laadje brengt ..
zoals gezegd is het het eerste in europa en zal heel wat publiek trekken uit de omliggende landen, niet alleen van moslims maar ook bvb van joden, die hebben immers vrijwel dezelfde leefregels ..
Dan kunnen die moslims toch ook naar dat Joodse ziekenhuis!

Opgelost!
pi_42165584
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:56 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Wat interesseert mij het nou wie de initiatiefnemer is? Die wil alleen maar geld verdienen.
Wat ik er mee wil duidelijk maken is dus dat er geen politieke doeleinden aan zijn verbonden met bij bedoelingen, eerder dat de initiatiefnemer zelf gebruikt maakt van zijn rechten in een kapitalistisch land.
quote:
Het gaat mij erom dat dit soort dingen niet toegestaan moeten worden. Juist doordat het wel toegestaan wordt krijg je dit soort idiote initiatieven. Er zijn nu eenmaal mensen met een bepaalde drang naar winstmaken en die zien alleen maar mogelijkheden. Dat staat mijns inziens totaal los van deze discussie.
De regering moet dit soort dingen gewoon tegenhouden of het nu om economische doeleinden is of niet, dat maakt helemaal niet uit. Je zou zelfs zover kunnen gaan dat de regering het juist moet tegenhouden omdat dit voor vervreemding en segragatie kan zorgen en dat alleen maar om die ondernemer zijn winst te laten maken? Lijkt me een gegronde reden dit plan te verbieden. Bedankt voor het aandragen van deze eventueele oplossing
Hoezo betreft het hier dan een idiote initiatief, als je er integratie mee krijgt en lekker sociaal mensen kunt helpen, zie jij daar werkelijk idioterie in?
pi_42165603
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Opgelost!
Moslims en Joden vrienden?
pi_42165635
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Opgelost!
Ze kunnen ook een nieuw ziekenhuis bouwen. Opgelost. Wat is het probeem precies nog ?
  woensdag 27 september 2006 @ 12:02:10 #120
89730 Drugshond
pi_42165652
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:57 schreef Triggershot het volgende:
zei ik dat dan?
Nee ik lees alles (topic heeft wel wat) en ik weeg mee of mijn begin standpunt wel principieel is.
Ik woon aan de landsgrens met Borgondisch Belgie. En ook daar gaan Nederlanders naar toe.
- Toch een stukje marktwerking -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')