abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42146665
Meer en meer hoger opgeleide Marokkanen van met name de 2e generatie verlaten Nederland in ruil voor het land van hun ouders. Het percentage dat terugkeerde in 2005 steeg ten opzichte van het jaar 2004 met maarliefst 50%. Veelal waren dat dus goed geintegreerde allochtonen. De meeste beginnen voor zichzelf, een eigen bedrijfje, winkeltje of wat dan ook. Sommige proberen er Nederlandse producten aan de man te verkopen.

Ik heb dit topic geopend naar aanleiding van de uitzending van 1vandaag van gisteren. Om deze te bekijken (duurt niet zo heel lang) moet je hier naartoe surfen

http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&cid=2#
(video met de titel stroopwafelfabriek in Marokko)

Wat vinden jullie zelf eigenlijk van dit allemaal?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:19:34 #2
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42146720
quote:
aan de man te verkopen
Pleonasme.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:32:17 #3
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42147022
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:19 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Pleonasme.
Het zou een pleonasme zijn als het "aan de man brengen te verkopen" zou zijn, fout is het sowieso overigens (nu betekent het dat het alleen voor mannen is ofzo ).

Maar ontopic: Het is opzich niet gek dat deze goed geslaagde allochtonen wegtrekken, aangezien zij alle vooroordelen van de foute minderheid over zich heen krijgen en daarom niet voor vol worden aangezien. Aan de andere kant denk ik ook weer niet dat dat zó erg is in NL, helemaal niet als je je net gedraagd.
pi_42147070
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:32 schreef wjschreuder het volgende:

[..]

Het zou een pleonasme zijn als het "aan de man brengen te verkopen" zou zijn, fout is het sowieso overigens.

Maar ontopic: Het is opzich niet gek dat deze goed geslaagde allochtonen wegtrekken, aangezien zij alle vooroordelen van de foute minderheid over zich heen krijgen en daarom niet voor vol worden aangezien. Aan de andere kant denk ik ook weer niet dat dat zó erg is in NL, helemaal niet als je je net gedraagd.
Netjes gedragen heeft uitiendelijk niet zoveel te maken met de vooroordelen. (anders zou het geen vooroordeel zijn) Die blijven namelijk toch bestaan, wat dat betreft is het wel heel erg in NL. Afgezien daarvan heerst er denk ik gewoon een algehele pessimistische sfeer in Nederland over van alles en nogwat.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:35:06 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_42147087
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:

Wat vinden jullie zelf eigenlijk van dit allemaal?
Jammer maar begrijpelijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_42147153
Prima. Omdat zij naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezitten en (neem ik aan) kennis hebben van de Marokkaanse cultuur en taal, kunnen zij daar hun voordeel mee doen. Ik neem aan dat zij hun bedrijf starten met in Nederland verkregen vermogen en met in Nederland opgedane kennis. Zij hebben dus een grote voorsprong op de niet- Nederlandse Marokkanen en maken daar handig gebruik van.
pi_42147175
waarom heeft de gem. NL'er vaak over marrokkanen en niet over de doorsee allochtoon?
Het lijkt erop dat de nederlandse maatschappij het 9 van de 10 keer iets slechts over marrokkanen te melden hebben terwijl et ook nog es 9 van de 10 keer (jaja 18 van de 20 keer :p) het gaat over de doorsee allochtoon....
beetje raar, dit kom je vaak tegen in de media!
Free palestine!!
pi_42147187
Ik zou niet graag een marokkaans uiterlijk willen hebben in Nederland. Heel begrijpelijk dus.
Zyggie.
pi_42147211
Inderdaad begrijpelijk, ze snappen ook wel dat je in tegenstelling tot Marokko hier een godsvermogen kwijt bent aan alleen maar huisvesting en voedsel. En dat ze verhoudingsgewijs in Marokko meer overhouden aan het eind van de maand.

Tenminste, dat vermoed ik zo.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_42147235
Dat zegt niets. Ik wil absolute aantallen. Hoeveel Marokkanen vertrokken er en hoeveel Marokkanen kwamen binnen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42147257
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:37 schreef rutger05 het volgende:
Prima. Omdat zij naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezitten en (neem ik aan) kennis hebben van de Marokkaanse cultuur en taal, kunnen zij daar hun voordeel mee doen. Ik neem aan dat zij hun bedrijf starten met in Nederland verkregen vermogen en met in Nederland opgedane kennis. Zij hebben dus een grote voorsprong op de niet- Nederlandse Marokkanen en maken daar handig gebruik van.
Oh zeker, ze hebben zelf niet erg veel te verliezen wat dat betreft. Maar Nederland profileert zich altijd als kennisland, je ziet echter steeds meer allochtonen en autochtonen die hoger opgeleid zijn wegtrekken. Hoe komt dit, wat is er aan de hand?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf ook plannen heb om " terug" te keren, binnen een periode van 10 jaar wel te verstaan. De reden voor mij is dat ik het pessimisme, het harde, allemaal zat ben. Fatsoen is er niet meer jegens de medemens lijkt het.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147283
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:38 schreef Zyggie het volgende:
Ik zou niet graag een marokkaans uiterlijk willen hebben in Nederland. Heel begrijpelijk dus.
Juist dat is het hele punt inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42147290
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:40 schreef Tikorev het volgende:
Dat zegt niets. Ik wil absolute aantallen. Hoeveel Marokkanen vertrokken er en hoeveel Marokkanen kwamen binnen...
Het aantal Marokkanen dat binnenkomt is al jaren steeds minder aan het worden, terwijl het aan de andere (de mensen die vertrekken) kant juist stijgt. Dat zijn twee trends, de ene daalt al jaren, en de andere stijgt al jaren. Dat zegt dus wel wat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147304
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist dat is het hele punt inderdaad.
Hoe weet jij dat dat het hele punt is?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42147318
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dat het hele punt is?
Wellicht zou je de video moeten bekijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147322
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het aantal Marokkanen dat binnenkomt is al jaren steeds minder aan het worden, terwijl het aan de andere (de mensen die vertrekken) kant juist stijgt. Dat zijn twee trends, de ene daalt al jaren, en de andere stijgt al jaren. Dat zegt dus wel wat.
Maar dat sluit niet uit dat er momenteel nog tien keer zoveel Marokkanen kunnen binnenkomen dan er weg gaan...
pi_42147349
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht zou je de video moeten bekijken.
Een paar slachtoffers op Eénvandaag is automatisch tekenend voor de hele groep?
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:44:43 #18
80536 Jig
Klere kachel!
pi_42147355
Muttie?
asd
pi_42147364
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maar dat sluit niet uit dat er momenteel nog tien keer zoveel Marokkanen kunnen binnenkomen dan er weg gaan...
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147384
Logisch, nagenoeg alleen de paupers blijven hier.

Ik sprak laatst nog een Marokkaan (HBO-opleiding afgerond) die ook binnenkort terugkeert naar Rabat, om daar een bedrijfje op te zetten. Vanuit Nederland importeren, dat wel.

Wat moet een ondernemer, of iemand die echt goed bezig is voor zijn carrière nou in Nederland, behalve keihard genaaid worden?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42147394
Vakantiehuisjes en stroopwafels... is er niet behoefte aan meer basisproducten daar?
pi_42147397
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een paar slachtoffers op Eénvandaag is automatisch tekenend voor de hele groep?
Nou ik voel het anders net zo, en vele Marokkanen die ik ken (en hoogopgeleid zijn) ook. Je kan dat soort zaken wel negeren, maar het is gewoon een feit dat een grote groep het zo voelt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147407
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
Domme (en rechtse/nationalistische)mensen blijven in Nederland, slimme mensen gaan weg.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_42147432
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:46 schreef pberends het volgende:
Vakantiehuisjes en stroopwafels... is er niet behoefte aan meer basisproducten daar?
De arbeidersklasse groeit in megatempo. Waarom denk je anders dat allerlei Franse bedrijven investeren als een dolle stier.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147451
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is.
De trends zijn inderdaad positief. Maar om daarom te stellen dat de situatie positief is gaat me wat ver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')