Pleonasme.quote:aan de man te verkopen
Het zou een pleonasme zijn als het "aan de man brengen te verkopen" zou zijn, fout is het sowieso overigens (nu betekent het dat het alleen voor mannen is ofzoquote:
Netjes gedragen heeft uitiendelijk niet zoveel te maken met de vooroordelen. (anders zou het geen vooroordeel zijn) Die blijven namelijk toch bestaan, wat dat betreft is het wel heel erg in NL. Afgezien daarvan heerst er denk ik gewoon een algehele pessimistische sfeer in Nederland over van alles en nogwat.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:32 schreef wjschreuder het volgende:
[..]
Het zou een pleonasme zijn als het "aan de man brengen te verkopen" zou zijn, fout is het sowieso overigens.
Maar ontopic: Het is opzich niet gek dat deze goed geslaagde allochtonen wegtrekken, aangezien zij alle vooroordelen van de foute minderheid over zich heen krijgen en daarom niet voor vol worden aangezien. Aan de andere kant denk ik ook weer niet dat dat zó erg is in NL, helemaal niet als je je net gedraagd.
Jammer maar begrijpelijk.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Wat vinden jullie zelf eigenlijk van dit allemaal?
Oh zeker, ze hebben zelf niet erg veel te verliezen wat dat betreft. Maar Nederland profileert zich altijd als kennisland, je ziet echter steeds meer allochtonen en autochtonen die hoger opgeleid zijn wegtrekken. Hoe komt dit, wat is er aan de hand?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:37 schreef rutger05 het volgende:
Prima. Omdat zij naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezitten en (neem ik aan) kennis hebben van de Marokkaanse cultuur en taal, kunnen zij daar hun voordeel mee doen. Ik neem aan dat zij hun bedrijf starten met in Nederland verkregen vermogen en met in Nederland opgedane kennis. Zij hebben dus een grote voorsprong op de niet- Nederlandse Marokkanen en maken daar handig gebruik van.
Juist dat is het hele punt inderdaad.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:38 schreef Zyggie het volgende:
Ik zou niet graag een marokkaans uiterlijk willen hebben in Nederland. Heel begrijpelijk dus.
Het aantal Marokkanen dat binnenkomt is al jaren steeds minder aan het worden, terwijl het aan de andere (de mensen die vertrekken) kant juist stijgt. Dat zijn twee trends, de ene daalt al jaren, en de andere stijgt al jaren. Dat zegt dus wel wat.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:40 schreef Tikorev het volgende:
Dat zegt niets. Ik wil absolute aantallen. Hoeveel Marokkanen vertrokken er en hoeveel Marokkanen kwamen binnen...
Hoe weet jij dat dat het hele punt is?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist dat is het hele punt inderdaad.
Wellicht zou je de video moeten bekijken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat het hele punt is?
Maar dat sluit niet uit dat er momenteel nog tien keer zoveel Marokkanen kunnen binnenkomen dan er weg gaan...quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het aantal Marokkanen dat binnenkomt is al jaren steeds minder aan het worden, terwijl het aan de andere (de mensen die vertrekken) kant juist stijgt. Dat zijn twee trends, de ene daalt al jaren, en de andere stijgt al jaren. Dat zegt dus wel wat.
Een paar slachtoffers op Eénvandaag is automatisch tekenend voor de hele groep?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht zou je de video moeten bekijken.
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Maar dat sluit niet uit dat er momenteel nog tien keer zoveel Marokkanen kunnen binnenkomen dan er weg gaan...
Nou ik voel het anders net zo, en vele Marokkanen die ik ken (en hoogopgeleid zijn) ook. Je kan dat soort zaken wel negeren, maar het is gewoon een feit dat een grote groep het zo voelt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Een paar slachtoffers op Eénvandaag is automatisch tekenend voor de hele groep?
Domme (en rechtse/nationalistische)mensen blijven in Nederland, slimme mensen gaan weg.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
De arbeidersklasse groeit in megatempo. Waarom denk je anders dat allerlei Franse bedrijven investeren als een dolle stier.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:46 schreef pberends het volgende:
Vakantiehuisjes en stroopwafels... is er niet behoefte aan meer basisproducten daar?
De trends zijn inderdaad positief. Maar om daarom te stellen dat de situatie positief is gaat me wat ver.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |