abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42228221
haha geweldig poemojn. dat schopje

wat fijn dat linda en eva naar huis mogen
HOERA HOERA

snoopy nog even zo te lezen dan heb jij de kleine.

zo ik ga weer de hele dag mee lurken
mama van 3 kids!
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:36:38 #277
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42228344
Ik gok dat ik in topic 264 aan de beurt ben.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:42:53 #278
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42228507
Poejmon, dat schopje gebruiken wij om het geslacht te bepalen!! Maarja, dat lukt ook niet echt.

Weten jullie of je al iets van stuwing ofzo kan hebben, zo vlak voor de bevalling? Ik heb nu voor de tweede keer deze week dikke, harde tepelhoven (of hoe heten die dingen) en vandaag ook een branderig, pijnlijk gevoel in 1 borst.

O en nog een vraagje, als je gestript wordt, hoe lang duurt het dan doorgaans tot er echt iets op gang komt? Of kun je dat niet zeggen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 12:00:03 #279
81992 Githa
pi_42229029
PM, ik denk dat je daar heel weinig van kunt zeggen, de stof die dan vrij komt zorgt ervoor dat de baarmoedermond rijp wordt en bij de een is dat snel en bij de ander niet, het kan zelfs zijn dat er helemaal niks gebeurd.

Info strippen:
Soms besluit een gynaecoloog of verloskundige om te “strippen” om zodoende een poging te doen een inleiding te voorkomen. Bij strippen maakt de gynaecoloog of verloskundige met de vingers de baarmoedermond los van de vliezen en kan het gebeuren dat de baarmoedermond hierdoor ook rijp wordt. Vaak volgen dan de weeën zodat er toch nog een natuurlijke bevalling in werking treedt. Strippen kan ietwat vervelend/pijnlijk zijn en het geeft absoluut geen garantie tot bevallen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:07:11 #280
94046 PM-girl
pi_42229220
Dankjewel Githa, ik dacht al dat het afwachten bleef dan. Er zijn toch ook mensen waarbij 2 keer gestript is? (Belana?)

Maandag toch maar eens vragen aan de vk, als er dit weekend niets gebeurt. (maar ik denk het niet)
*
pi_42229292
PM, bij de een komt het meteen op gang, bij de andere helemaal niet. Volgens mij verloskundige komt het binnen 42 uur op gang als het werkt.
Ik ben twee keer gestript. De ene keer werkte het niet, de tweede keer wel. Wat bij mij echter gebeurde was dat ik vrij snel vrij sterke weeën kreeg die echter niet zorgde voor ontsluiting. Ze volgden ook geen normaal weeënpatroon van opkomen-aanhouden-afgaan maar sloegen als het ware om de drie minuten meteen in om dan een minuut aan te houden.
Volgens de verloskundige is dit een van de risico's van strippen en voor mij is het genoeg reden om me nooit meer te laten strippen, tenzij het nodig is als voorwerk voor inleiden in het ziekenhuis.

gelukkig gaat het denk ik vaker goed dan niet goed, ik vind echter wel dat ook deze kant bekend moet zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 12:12:00 #282
81992 Githa
pi_42229332
Meer kanik niet vinden over stuwing tijdens de zwangerschap, maar zo te lezen komt het dus wel voor. Lijkt me ook wel logisch natuurlijk, je lichaam is zich voor aan het bereiden voor de komst van je kindje

Bij borstvoeding horen zoogcompressen, althans indien u niet continu uw BH en kleding vol vlekken wil hebben. Maar ook hebben vele vrouwen tijdens de zwangerschap al last van stuwing. Sommigen zelfs vanaf het begin van de zwangerschap terwijl het buikje nog niet zichtbaar is hebben zij echter al wel last van lekkende borsten. Het kán hinderlijk zijn maar het is, met de juiste producten echt geen ramp.
Carla's Company levert u geen wegwerp zoogcompressen maar wasbare zoogcompressen van natuurlijk ademend katoen, wol en wol in combinatie met zijde. En nog veel belangrijker, wij leveren, als enige in Nederland u een zoogcompres die wél ademend maar geen zichtbare lekkageplekken in uw kleding achterlaat!

De soorten zoogcompressen die wij u kunnen leveren en wanneer te gebruiken.

bron
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:17:59 #283
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42229480
Hoi allemaal,

Hier een rare nacht gehad. Kon niet in slaap komen en bij beneden bij 'manke poot' gaan liggen. Toen sliep ik bijna meteen. Hihi, stiekum mis ik hem dus wel naast me. Maar, goed met zijn 2-en op een bed van 90cm is geen optie dus ik weer naar boven. En daar dus weer liggen en draaien en doen. Pff wat vermoeiend zeg. Fleur was ook onrustig maar gelukkig in d'r slaap. ZO af en toe een klein huiltje of wat onverstaanbare woorden... En de beeb vond het wel gezellig dat mama wakker was. Hele buitelingen door mijn buik en botsingen met de matras.

Snoopy...gaat goed. Rommel maar lekker door je bevalling in..

Vorige zwangerschap ook geleefd op Antagel nu Rennies. Maar (en ik klop af) veel minder last.

PM . Binnenkort toch maar die baby in je armen sluiten, wordt je vast een stuk vrolijker van. (is lief bedoeld van mij....)

Linda welkom thuis. Lekker genieten jullie...

Afgelopen dagen ook met namen bezig geweest. Heb 18 meiden namen en 3 jongensnamen opgeschreven. mag nu zijn voorkeur aangeven en dan zal ik eens zien of het goed voelt....
pi_42229523
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 11:42 schreef PM-girl het volgende:
Poejmon, dat schopje gebruiken wij om het geslacht te bepalen!! Maarja, dat lukt ook niet echt.
En als het maar blijft schoppen wordt het een kwee?
quote:
Weten jullie of je al iets van stuwing ofzo kan hebben, zo vlak voor de bevalling? Ik heb nu voor de tweede keer deze week dikke, harde tepelhoven (of hoe heten die dingen) en vandaag ook een branderig, pijnlijk gevoel in 1 borst.
Ja, dat kan. Niet teveel aan gaan frutten, want dat stimuleer je de aanmaak alleen maar.
Hoewel...tepelgefrut kan dus ook dat laatste hormonale zetje geven (icm even lekker prostaglandingesen) omdat er oxytocine bij vrijkomt, en dat veroorzaakt samentrekkingen van de baarmoeder (oa).
quote:
O en nog een vraagje, als je gestript wordt, hoe lang duurt het dan doorgaans tot er echt iets op gang komt? Of kun je dat niet zeggen?
Die wordt hierboven al beantwoord door mensen die het meegemaakt hebben (ik niet dus).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:29:19 #285
94046 PM-girl
pi_42229707
Dankjewel voor de reacties!

BassMiss al gesignaleerd overigens? Of is die mee naar het strand met Moonah en Snoopy?
*
pi_42230601
Chacama ik dacht dat jullie al wisten dat jullie een meisje kregen?
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:17:52 #287
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42230846
Linda en man, gefeliciteerd met jullie dochter Eva

en het is dan wel een ks geworden, maar je hebt het toch maar geprobeerd Linda, goed gedaan!
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:22:26 #288
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42230984
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:07 schreef Stiekemurd het volgende:
Chacama ik dacht dat jullie al wisten dat jullie een meisje kregen?
Dat dachten wij ook. Maar na de twijfel bij de GYN en toen nog eens bij de pretecho, houd ik toch maar even een slag om de arm..... hoopt wel stiekum op een meisje.
pi_42231036
hehe volgens mij is het makkelijker te zien dat het een jongetje is dan andersom
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:47:49 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42231582
Zooooo! Alles weer goedgekeurd! De gyn zei letterlijk: "Nou, ik denk dat jij een bevalling volgens het boekje gaat krijgen!" Gheghe, daar teken ik natuurlijk voor!
Vorige week heeft ze beloofd me te helpen als ik 40 weken ben. Vandaag hebben we het daar wat uitgebreider over gehad. De belofte staat nog steeds, als ik er behoefte aan heb. Liever laat ze de natuur haar gang gaan ivm evt complicaties die toch wat sneller kunnen optreden bij kunstmatig opwekken. Ik hoop natuurlijk dat ons menneke snel geboren wordt, maar ik merk ook dat ik de laatste dagen heel rustig en gelaten ben. Laat die grote kleine man maar bepalen wanneer het zijn tijd is.

PM, sterkte met je gebaal!
En snoopy, ik moet onze date helaas cancelen.
Ga straks naar terras...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:48:03 #291
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42231588
Bij de pretecho zagen ze eerst iets dat op een stokje leek, maar dat was later niet meer terug te vinden toen alleen de bekende hamburger. Het zou de navelstreng geweest kunnen zijn, maar tja zeker was het niet.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sjeen op 29-09-2006 13:52:30 (Sorry, verkeerde knopje...) ]
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:49:20 #292
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42231620
Chaca, je klinkt wat positiever dan de afgelopen tijd. Klopt dat? Hoofdpijn eindelijk over?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 september 2006 @ 13:53:09 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42231717
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:48 schreef chacama het volgende:
Bij de pretecho zagen ze eerst iets dat op een stokje leek, maar dat was later niet meer terug te vinden toen alleen de bekende hamburger. Het zou de navelstreng geweest kunnen zijn, maar tja zeker was het niet.
Koffieboon

Dit wilde ik dus doen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:56:13 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42231800
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:47 schreef Moonah het volgende:
Zooooo! Alles weer goedgekeurd! De gyn zei letterlijk: "Nou, ik denk dat jij een bevalling volgens het boekje gaat krijgen!" Gheghe, daar teken ik natuurlijk voor!
Vorige week heeft ze beloofd me te helpen als ik 40 weken ben. Vandaag hebben we het daar wat uitgebreider over gehad. De belofte staat nog steeds, als ik er behoefte aan heb. Liever laat ze de natuur haar gang gaan ivm evt complicaties die toch wat sneller kunnen optreden bij kunstmatig opwekken. Ik hoop natuurlijk dat ons menneke snel geboren wordt, maar ik merk ook dat ik de laatste dagen heel rustig en gelaten ben. Laat die grote kleine man maar bepalen wanneer het zijn tijd is.

PM, sterkte met je gebaal!
En snoopy, ik moet onze date helaas cancelen.
Ga straks naar terras...
Moonah, heerlijk. Wie had dat 8 weken geleden durven denken. Die kleine boef zal het inderdaad wel weten, wanneer ie eruit wil. Hij kent het principe weeen in elk geval al wel.

Naar het terras lekker. Neem d'r maar 1 op mij .

Ja, het gaat inderdaad beter met me. Niet zo zeer lichamelijk, maar wel in mijn koppie. Begin meer rust te krijgen door bepaalde dingen op de juiste waarde te schatten. Of zoals mijn psych (lang geleden) zei: Je lat lager leggen, dan kun je hem ook halen...

@Sjeen, wat wilde jij doen? Die echo bepalen. Mag nog steeds hoor. Staat op mijn laptop. Dus je kunt hem snel bekijken en je mening geven.... ...fijn he die MOD rechten....
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:14:32 #295
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42232239
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:56 schreef chacama het volgende:

[..]

Moonah, heerlijk. Wie had dat 8 weken geleden durven denken. Die kleine boef zal het inderdaad wel weten, wanneer ie eruit wil. Hij kent het principe weeen in elk geval al wel.
Tja, ik blijf me (positief!) verbazen.
quote:
Ja, het gaat inderdaad beter met me. Niet zo zeer lichamelijk, maar wel in mijn koppie. Begin meer rust te krijgen door bepaalde dingen op de juiste waarde te schatten. Of zoals mijn psych (lang geleden) zei: Je lat lager leggen, dan kun je hem ook halen...
Erg fijn voor je!
Fysiek gedoe hoort er nou eenmaal bij. Maar die rust in je kop maakt een wereld van verschil.
pi_42232286
Linda en Eva, welkom thuis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:18:48 #297
94046 PM-girl
pi_42232351
Moonah, fijn dat je controle ok was. Ik ben ook een beetje tegen het evt. inleiden aan het aanhikken, al is het nog niet zover. Enerzijds ben ik voor de natuurlijke gang van zaken, maar aan de andere kant lees je toch ook wel dingen over late bevallingen die niet helemaal vlekkeloos gaan.

En chacama, je klinkt idd positiever, houd het vast he!
*
pi_42232389
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:29 schreef PM-girl het volgende:

BassMiss al gesignaleerd overigens? Of is die mee naar het strand met Moonah en Snoopy?
Ik ben er nog steeds. Straks weer naar de vroedvrouw en ben zenuwachtig want ze ging eens 'voelen'. Jakkes.
En mijn lief moet morgen naar Frankrijk, zes uur rijden. Hopelijk wil ons ventje er niet plots uitkomen....
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:29:12 #299
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42232552
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:21 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik ben er nog steeds. Straks weer naar de vroedvrouw en ben zenuwachtig want ze ging eens 'voelen'. Jakkes.
Waar ben je bang voor?
quote:
En mijn lief moet morgen naar Frankrijk, zes uur rijden. Hopelijk wil ons ventje er niet plots uitkomen....
Ouch, dat zou ik ook niet leuk vinden.
pi_42232619
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Waar ben je bang voor?
[..]
Bang niet echt. Ik heb er gewoon een hekel aan om daar zo in die stoel te liggen met mijn benen open terwijl er iemand zijn vingers in zit te proppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')