abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:34:59 #1
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42135460
quote:
'Terreurgrappen hard aanpakken'

Uitgegeven: 26 september 2006 06:56
AMSTERDAM - Mensen die voor de grap zeggen dat ze een bom bij zich hebben moeten opdraaien voor de kosten die die grap met zich meebrengt. Dat zegt Nationaal Coördinator Terreurbestrijding Tjibbe Joustra dinsdag in het Algemeen Dagblad. Nu worden zogenoemde terreurgrappen afgedaan met een boete die niet opweegt tegen de kosten die de grap met zich meebrengt.

Een woordvoerder van de marechaussee op Schiphol zegt blij te zijn met de oproep van Joustra. Grappen over bommen trekken volgens hem een zware wissel op de organisatie. Soms moet een complete pier worden afgesloten of een vliegtuig worden doorzocht vanwege één opmerking. Dat leidt tot vertragingen, irritatie en hoge kosten, stelt de marechaussee.

Joustra stelt verder in het interview dat het gevaar voor een aanslag in Nederland 'wel degelijk op de loer' ligt. Hij vindt dat vooral in het openbaar vervoer nog het één en ander aan de veiligheid moet worden verbeterd.
Ik ben het hier natuurlijk mee eens, al die schade omdat een of andere idioot een punt wil maken of een grapje wil maken. Het moet overigens niet zo zijn dat iemand die een grapje maakt met een medepassagier of vriend gelijk zo behandeld wordt, dit zou in mijn optiek moeten gelden voor mensen die dit proberen te doen met beveiligingsbeamte of een grote groep passagiers waardoor er iemand het serieus gaat nemen.
mai pen rai
pi_42135584
Zo zie je wel weer dat wij ons laten leiden door het terreur. Slechte zaak.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:44:31 #3
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42135651
Ik vind het niet zo slecht dat ze de mensen aanpakken die anderen benadelen. Stel ik moet ergens heen belangrijke afspraak, ik neem de trein en zorg dat ik een uur speling heb. Dan heeft er opeens een grapjas bomalarm aangegeven op wat stations en ik mis daardoor mijn afspraak. Nou ik vind dat die gast dan ook best wel mag betalen voor zijn geintje. Voor mij was zon geintje namelijk helemaal niet zo leuk.

Idem als je je vliegtuig mist door zon geintje, je moet wel nadenken wat voor gevolgen je acties kunnen hebben.
mai pen rai
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:53:32 #4
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42135836
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:40 schreef Pelgrim het volgende:
Zo zie je wel weer dat wij ons laten leiden door het terreur. Slechte zaak.
Het kan toch ook ieder moment op iedere lokatie gebeuren? Dat rapport in de VS zegt toch ook dat er een wildgroei aan terroristen cellen bezig is, die wel geinspireerd zijn door maar niet onder directe leiding staan van Al Qaeda?

Kijk om je heen, wie is er op dit moment een plot aan het beramen, hij, zij? Misschien maar even extra goed in de gaten houden, of de politie bellen?

Hou je de buren ook goed in de gaten? Want je weet het immers nooit zeker. Terroristen zijn blijkbaar vaak rustige, aardige mensen, die zich vervolgens plotseling en publique opblazen.

Als je daar dan grapjes over gaat maken en omdat het toch al een groot schimmenspel is, dan heb je kans dat er mensen beginnen te flippen, dus inderdaad maar liever niet doen, en hard aanpakken.

Sterker nog, we zijn al zo diep gezonken dat slechts een grap over een bom al gezien zou kunnen worden als een terroristische daad, het effect kan namelijk hetzelfde zijn, te weten, ontwrichting.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_42135982
Ik heb een puik plan: laten we met z'n allen weer eens wat minder hysterisch worden.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_42136033
Dat van Yildiz was geen grap.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:04:27 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42136084
Misschien moesten ze gewoon maar niet direct zo'n pier ontruimen als iemand een flauwe opmerking over een bom maakt. Alsof iemand met een bom daar ook maar 1 woord over zou zeggen.

Zo'n opmerking is juist handig; dan weet je alvast dat er in die tas geen bom zit.
Vampire Romance O+
pi_42136110
De kosten worden niet teweeggebracht door een grap, maar door een eventuele panische reactie hierop.

Lijkt me dus niet meer dan logisch dat diegenen die panisch reageren voor de kosten daarvan opdraaien.

Dat een of andere beveiligingsmedewerker in zijn broek schijt van een tas met balonnen is niet mijn probleem.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:08:50 #9
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42136172
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:05 schreef heiden6 het volgende:
De kosten worden niet teweeggebracht door een grap, maar door een eventuele panische reactie hierop.

Lijkt me dus niet meer dan logisch dat diegenen die panisch reageren voor de kosten daarvan opdraaien.

Dat een of andere beveiligingsmedewerker in zijn broek schijt van een tas met balonnen is niet mijn probleem.
Je hebt grappen en grappen, zon domme reactie op een simpel grapje is een ding maar serieus willens en wetens een bommelding maken vind ik wat anders.
mai pen rai
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:09:48 #10
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42136196
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:02 schreef Monidique het volgende:
Dat van Yildiz was geen grap.
Nee ik vond het ook geen grap ik vond het dom, en hij heeft veel mensen overlast bezorgd. Hij is zeker niet dom en had zich dat moeten realizeren, en dus ook de gevolgen accepteren.
mai pen rai
pi_42136207
Je mag ook al niet zeggen dat er geen bom in zit, dezelfde panische reaties.
Gewoon die vent die die grap maakt zelf zijn tas naar de bomkelder laten brengen en hem laten toekijken als de tas ontmanteld wordt.

En vooral niet zeggen dat je Frits Bom heet
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_42136300
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:09 schreef niet_links het volgende:

[..]

Nee ik vond het ook geen grap ik vond het dom
Het wás geen grap.
pi_42136304
Pak gedachten aan, pak grappen aan. Pak alles aan behalve de politici die terrorisme creëren.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_42136310
Dus Yildiz is er met een boete vanaf gekomen ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_42136338
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:14 schreef Mikrosoft het volgende:
Pak gedachten aan, pak grappen aan. Pak alles aan behalve de politici die terrorisme creëren.
U insinueert hiermee dat u politici wilt aanpakken?

*telefoontje pleegt

Nederland tegen terrorisme!
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_42136368
Ach als we dat hard gaan aanpakken dan ook de rest van het niet maatschappelijk gewenst gedrag.

Dus bekeuring voor te hard rijden ook meteen omhoog,.

Blik op de weg geen mededogen meer tonen door maar de personen maar de helft van de boetes aan te rekenen.

Bij elk stoplicht een camera, alles wat door rood rijd is een gevaar op de weg, dus flinke boete en rijbewijs afnemen.

Bij uitgaansgebeiden iedereen die maar iets teveel alwaai produceerd oppakken en als je geluk heb worden er die avond veel mensen opgepakt dan worden de kosten per persoon minder.

Enz....
pi_42136384
Ik voel me kei patriotisch nu.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:21:24 #18
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42136463
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:14 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het wás geen grap.
Volgens hem was het een protestactie, ik vond het een foute manier van protesteren die heel wat mensen overlast heeft bezorgd. Wil je het doen neem dan ook het risico dat je zelf moet betalen.
mai pen rai
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:24:05 #19
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42136528
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:16 schreef Basp1 het volgende:
Ach als we dat hard gaan aanpakken dan ook de rest van het niet maatschappelijk gewenst gedrag.

Blik op de weg geen mededogen meer tonen door maar de personen maar de helft van de boetes aan te rekenen.

Bij elk stoplicht een camera, alles wat door rood rijd is een gevaar op de weg, dus flinke boete en rijbewijs afnemen.

Bij uitgaansgebeiden iedereen die maar iets teveel alwaai produceerd oppakken en als je geluk heb worden er die avond veel mensen opgepakt dan worden de kosten per persoon minder.

Enz....
Je zal je vliegtuig maar missen doordat er iemand het grappig vond om serieus te zeggen dat hij/zij een bom in zn koffer had. Een geintje moet kunnen, maar je moet wel weten waar je een geintje kan maken en waar niet.
mai pen rai
pi_42136752
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:21 schreef niet_links het volgende:

[..]

Volgens hem was het een protestactie, ik vond het een foute manier van protesteren die heel wat mensen overlast heeft bezorgd. Wil je het doen neem dan ook het risico dat je zelf moet betalen.
Best knap, in je topictitel al offtopic gaan.
pi_42136820
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:24 schreef niet_links het volgende:

[..]

Je zal je vliegtuig maar missen doordat er iemand het grappig vond om serieus te zeggen dat hij/zij een bom in zn koffer had. Een geintje moet kunnen, maar je moet wel weten waar je een geintje kan maken en waar niet.
Je zult je vliegtuig maar missen omdat een stel hooligans het noodzakelijk vonden om in utrecht over alle sporen te gaan lopen.

Mensen laten zich teveel opfokken door de paranoide omtrent veiligheid en terreurdreiging. De kans dat je vandaag met je auto omkomt of door een ongelukje in de huishouding is nog steeds stukken hoger dan dat je omkomt door een terroristische daad.

En wat moeten we doen met de mensen die onterecht de politie ingeschakeld hebben terwijl er niets aan de hand was , moeten die ook dan de kosten gaan betalen.
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 11:43:21 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_42136875
Ik vind het prima om het zwaarder te bestraffen.

Op voorwaarde... dat ALLE maatregelen die genomen zijn geevalueerd gaan worden door een onafhankelijke groep en maatregelen die wezenlijk de veiligheid niet verhogen en/of teveel inbreuk maken op privacy, burgerrechten of vrijheden, direct worden teruggedraaid. En dat dit, zo'n evaluatie, in het vervolg voor alle nieuwe wetgeving op dit gebied gaat gelden.

En ik wil per direct van mijn ID-plicht af.

Ga het daarna maar zo zwaar bestraffen als je wilt.
pi_42137029
Ja, laten we mensen gaan bestraffen voor het onbeheerd achterlaten van een tas op een station zeg

Ik word nog liever aan stukken geblazen in het onwaarschijnlijke geval dat er een bom in zit dan dat ik m'n hele leven lang hysterisch en paranoide ga doen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 11:51:41 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_42137062
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:50 schreef Seneca het volgende:
Ja, laten we mensen gaan bestraffen voor het onbeheerd achterlaten van een tas op een station zeg
..voor het met opzet onbeheerd achterlaten...
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:15:58 #25
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42137687
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

..voor het met opzet onbeheerd achterlaten...
zoals hij zegt.

Het gaat me niet om mensen die een tas vergeten. Het gaat me niet om mensen die onderling een grapje maken. Gaat me meer om de mensen die een bommelding doen, of serieus de beveiliging voor de gek proberen te houden.
mai pen rai
pi_42137721
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:15 schreef niet_links het volgende:

[..]

zoals hij zegt.

Het gaat me niet om mensen die een tas vergeten. Het gaat me niet om mensen die onderling een grapje maken. Gaat me meer om de mensen die een bommelding doen, of serieus de beveiliging voor de gek proberen te houden.
quote:
En wat moeten we doen met de mensen die onterecht de politie ingeschakeld hebben terwijl er niets aan de hand was , moeten die ook dan de kosten gaan betalen.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:23:37 #27
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42137863
Als er opzet in het spel is ja, of als iemand ernstig verwijtbaar is.
mai pen rai
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:24:11 #28
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_42137876
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:16 schreef Basp1 het volgende:

Enz....
Blablablaat.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:26:29 #29
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_42137936
vroegah werd een gevonden voorwerp als een tas naar de gevonden voorwerpen gebracht, tegenwoordig komt de eod erbij en blaast voor de zekerheid de tas op....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:40:55 #30
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_42138315
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:00 schreef Aurelianus het volgende:
Ik heb een puik plan: laten we met z'n allen weer eens wat minder hysterisch worden.
Goed plan
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_42138439
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:24 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Blablablaat.
Ook op een discussie forum waarbij geacht wordt dat je communiceerd zou men wat harder moeten modereren, zulke reacties kunnen de meeste mensen hier missen als kiespijn en zouden met een ban voor 1 week bestrafd moeten worden.
pi_42138592
Straks zegt een kind van 3 nog: "mama heeft een bom".
pi_42138704
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:15 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

U insinueert hiermee dat u politici wilt aanpakken?

*telefoontje pleegt

Nederland tegen terrorisme!
Ik niet nee. De Staat moet de twee terroristenkwekers Bush en Blair aanpakken.
pi_42138767
En om grappen helemaal uit te bannen zal het straks verboden zijn te praten in het vliegtuig!
pi_42138852
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:58 schreef Mikrosoft het volgende:
En om grappen helemaal uit te bannen zal het straks verboden zijn te praten in het vliegtuig!
Maar dan wel allemaal naakt vliegen

Het zal rustig worden in de vliegtuigen, geen puriteinse amerikanen meer erin, geen moslims meer erin.
pi_42138913
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dan wel allemaal naakt vliegen

Het zal rustig worden in de vliegtuigen, geen puriteinse amerikanen meer erin, geen moslims meer erin.
Ach, puriteinse Amerikanen kunnen een kap over hun hoofd krijgen à la Guantanamo Bay zodat ze in het vliegtuig niet met tepels geconfronteerd worden.
pi_42138924
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:00 schreef Aurelianus het volgende:
Kort, krachtig en efficient: ik ben voor

Nu de telegraaf lezers en de politici nog
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:15:30 #38
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42139216
We kunnen ook omgekeerd hysterisch gaan doen, niet in de zin van angst, maar in de zin van het komen tot constructieve oplossingen:

"Beste overheid, zorg a.u.b. dat het terrorisme ophoudt. Kunnen wij misschien helpen? Wat is er voor nodig? Privacy inleveren, meer controle, zwaardere straffen, maar dat is toch allemaal symptoombestrijding? Wat kunnen we doen om de voedingsbodem van het terrorisme weg te nemen?"

Anders blijft het dweilen met de kraan open.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:20:33 #39
111528 Viajero
Who dares wins
pi_42139331
Ik ben voor dit plan.

Je kunt wel de opstandige puber uithangen en over het recht op grappen maken praten, maar om maar eens met het bekende voorbeeld te komen: je mag ook niet "Brand" roepen in een vol theater.

Dat er tot nu toe geen islamitische bomaanslagen in Nederland zijn geweest wil niet zeggen dat de kans er niet is.

Ik heb liever dat ze alles goed checken als er een "grap" wordt gemaakt dan dat tientallen mensen sterven omdat de politie denkt dat het toch wel weer een grap is...

En pubers die hiervoor verantwoordelijk zijn mogen wmb niet alleen een boete krijgen, maar ook best een jaartje in de cel nadenken over hoe dom ze zijn geweest, het liefst na het bekijken van ongecensureerde beelden van Madrid en London, en een gesprek met nabestaanen van terreurslachtoffers.

Dat klinkt misschien hard, maar ik spreek jullie nog wel na een aanslag met honderd doden in Amsterdam.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:22:57 #40
111528 Viajero
Who dares wins
pi_42139387
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:15 schreef Hallulama het volgende:
We kunnen ook omgekeerd hysterisch gaan doen, niet in de zin van angst, maar in de zin van het komen tot constructieve oplossingen:

"Beste overheid, zorg a.u.b. dat het terrorisme ophoudt. Kunnen wij misschien helpen? Wat is er voor nodig? Privacy inleveren, meer controle, zwaardere straffen, maar dat is toch allemaal symptoombestrijding? Wat kunnen we doen om de voedingsbodem van het terrorisme weg te nemen?"

Anders blijft het dweilen met de kraan open.
Wat kunnen we doen aan de voedingsbodem voor terrorisme?
Alle Joden uitroeien? Ons massaal tot de Islam bekeren?

Die lui zijn zo radicaal dat wat we ook doen, we toch gehaat worden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:26:09 #41
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42139475
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:20 schreef Viajero het volgende:
Ik ben voor dit plan.

Je kunt wel de opstandige puber uithangen en over het recht op grappen maken praten, maar om maar eens met het bekende voorbeeld te komen: je mag ook niet "Brand" roepen in een vol theater.

Dat er tot nu toe geen islamitische bomaanslagen in Nederland zijn geweest wil niet zeggen dat de kans er niet is.

Ik heb liever dat ze alles goed checken als er een "grap" wordt gemaakt dan dat tientallen mensen sterven omdat de politie denkt dat het toch wel weer een grap is...

En pubers die hiervoor verantwoordelijk zijn mogen wmb niet alleen een boete krijgen, maar ook best een jaartje in de cel nadenken over hoe dom ze zijn geweest, het liefst na het bekijken van ongecensureerde beelden van Madrid en London, en een gesprek met nabestaanen van terreurslachtoffers.

Dat klinkt misschien hard, maar ik spreek jullie nog wel na een aanslag met honderd doden in Amsterdam.
Bizar, dat als je in een stemming van onschuldige baldadigheid en humor (een positieve opwekking van emotie) een grap maakt, en vervolgens een jaar in de cel zit omdat mensen om je heen uit hun dak gaan dankzij een negatieve opwekking van emotie, namelijk, angst.

Net als dat een belediging niet kan bestaan zonder beledigde, makes you think, right?

Goed, het eind is zoek, bij deze.

Andere soorten oplossingen zullen moeten worden gevonden, zoals ik bijvoorbeeld in mijn voorgaande post al reeds heb beschreven.

Neem het probleem weg, in plaats van symptomen van het probleem te gaan bestrijden.
pi_42139501
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ons niet in het wespen nest genaamd irak gestort te hebben, en nog wel wat meer van zulke fouten begaan in het verleden waarvoor we nu in onze vrijheid van grpajes maken gestrafd worden.

'Meer terrorisme en radicalisme door oorlog Irak'
pi_42139644
Zou Bush ook aangepakt worden, zijn akties hebben bewezen meer terroristen op te leveren.

En dan moet ik lachen om die vent die in haarlem een tas oppakte met de woorden "onzin allemaal" en werdt gearresteerd omdat hij de tas eerder oppakte als de EOD.
Ik ben er van overtuigd dat de regering inspeelt op de angst voor terroristen om zo enkele onpopulaire maatregelen door de strot van de bevolking te duwen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:34:01 #44
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42139714
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:22 schreef Viajero het volgende:

De voedingsbodems van terrorisme hebben weinig met religie van doen. Ik nodig je bij deze uit om een avondje samen met mij te gaan googlen, wat filmpjes, documentaires en boeken onder de loep te nemen. We zullen vele Westerse (!) academici, journalisten en ervaringsdeskundigen (zoals medewerkers van hulporganisaties) op ons pad tegenkomen, en dit alles uiteraard onder het genot van een goed glas wijn en een toastje met brie.

We zullen zodoende meer leren over hoe terrorisme nou eigenlijk precies tot stand komt

Ik kan u nu alvast verklappen dat terrorisme niet zomaar uit de "hemel" komt vallen, amice

Enige aandacht voor verschillende culturen komt er overigens ook bij kijken. Zo zijn de mensen uit sommige culturen zeer temperamentvol, men roept vanalles, schreeuwt het uit, maar bedoelt het uiteindelijk allemaal niet zo kwaad. Neem nou een gemiddelde Italiaan

Oh, en de menselijke psyche mogen we ook niet vergeten mee te nemen, een zeer belangrijk aspect, want uiteindelijk zijn het mensen die de wereld vormen
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:35:39 #45
111528 Viajero
Who dares wins
pi_42139760
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ons niet in het wespen nest genaamd irak gestort te hebben, en nog wel wat meer van zulke fouten begaan in het verleden waarvoor we nu in onze vrijheid van grpajes maken gestrafd worden.

'Meer terrorisme en radicalisme door oorlog Irak'
Is Irak binnengevallen voor of na 9-11? Voor of na de Achile Lauro (Abu Nidal woonde vrolijk in Bagdad tot hij vlak voor de invasie stierf)? Voor of na de Algerijnse bommen in de Parijse metro?

Denk je dat als we nu weggaan uit Irak, Afghanistan, Koeweit, etc etc, (tegen de wil van de meeste mensen daar), dat de radicalen zullen zeggen: ok, we houden ermee op? Nu haten we het westen niet meer?
pi_42139809
Mag je wel zeggen wanneer AlQaeda een geintje uit haalt op het binnenhof dat je dan de vlag uithangt?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:38:08 #47
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42139830
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:35 schreef Viajero het volgende:

Is Irak binnengevallen voor of na 9-11? Voor of na de Achile Lauro (Abu Nidal woonde vrolijk in Bagdad tot hij vlak voor de invasie stierf)? Voor of na de Algerijnse bommen in de Parijse metro?

Denk je dat als we nu weggaan uit Irak, Afghanistan, Koeweit, etc etc, (tegen de wil van de meeste mensen daar), dat de radicalen zullen zeggen: ok, we houden ermee op? Nu haten we het westen niet meer?
Je moet veel verder terugkijken. Het verhaal is nooit begonnen op 9/11, het begon net na de Tweede Wereldoorlog.
pi_42139844
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:31 schreef longinus het volgende:
Zou Bush ook aangepakt worden, zijn akties hebben bewezen meer terroristen op te leveren.

En dan moet ik lachen om die vent die in haarlem een tas oppakte met de woorden "onzin allemaal" en werdt gearresteerd omdat hij de tas eerder oppakte als de EOD.
Ik ben er van overtuigd dat de regering inspeelt op de angst voor terroristen om zo enkele onpopulaire maatregelen door de strot van de bevolking te duwen.
Vergis je niet, een grote groep Nederlanders wil nog steeds dat er maatregelen worden genomen tegen terrorisme. Zij het een stuk minder dan een paar jaar geleden.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:38:33 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_42139847
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:34 schreef Hallulama het volgende:

[..]

De voedingsbodems van terrorisme hebben weinig met religie van doen. Ik nodig je bij deze uit om een avondje samen met mij te gaan googlen, wat filmpjes, documentaires en boeken onder de loep te nemen. We zullen vele Westerse (!) academici, journalisten en ervaringsdeskundigen (zoals medewerkers van hulporganisaties) op ons pad tegenkomen, en dit alles uiteraard onder het genot van een goed glas wijn en een toastje met brie.

We zullen zodoende meer leren over hoe terrorisme nou eigenlijk precies tot stand komt

Ik kan u nu alvast verklappen dat terrorisme niet zomaar uit de "hemel" komt vallen, amice

Enige aandacht voor verschillende culturen komt er overigens ook bij kijken. Zo zijn de mensen uit sommige culturen zeer temperamentvol, men roept vanalles, schreeuwt het uit, maar bedoelt het uiteindelijk allemaal niet zo kwaad. Neem nou een gemiddelde Italiaan

Oh, en de menselijke psyche mogen we ook niet vergeten mee te nemen, een zeer belangrijk aspect, want uiteindelijk zijn het mensen die de wereld vormen
Deal!

Laat me weten wanneer je in London bent, lijkt me zeker interessant om een avondje met je te googlen en te debatteren! (en wijn en toastjes met brie is zeker een goed idee )
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:38:48 #50
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42139856
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:37 schreef JohnDope het volgende:
Mag je wel zeggen wanneer AlQaeda een geintje uit haalt op het binnenhof dat je dan de vlag uithangt?
Mits hij halfstok hangt, ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')