abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42089353
[quote]WASHINGTON - De oorlog in Irak heeft geleid tot het ontstaan van een nieuwe generatie radicale moslims. Mede als gevolg daarvan is de dreiging van het terrorisme sinds de aanslagen in de Verenigde Staten op 11 september 2001 alleen maar groter geworden.

Dat staat in een Amerikaans inlichtingenrapport, berichtte het dagblad The New York Times zondag. Het geheime rapport, dat in april van dit jaar is voltooid, is opgesteld door zestien verschillende geheime diensten binnen de Amerikaanse overheid.

Zij concluderen dat het islamitisch terrorisme niet op zijn retour is, zoals president George Bush en zijn regering willen doen geloven, maar juist in omvang is toegenomen en zich over de gehele wereld heeft verspreid.

The New York Times sprak met verscheidene functionarissen, zowel voor- als tegenstanders van de regering-Bush, die het rapport hebben gelezen of eraan hebben meegewerkt. Het verslag geldt als de eerste poging om de ontwikkelingen in het internationale terrorisme te schetsen sinds de door de Amerikanen geleide invasie in Irak in maart 2003.

Veiliger

Het Witte Huis bracht rond de herdenking van '11 september' documenten in de openbaarheid waarin gesteld werd dat de VS en hun bondgenoten nu veiliger zijn dan vijf jaar geleden. Daarbij werd slechts zijdelings ingegaan op het effect van de strijd in Irak op het islamitisch radicalisme. De regering stelde alleen dat terroristen de 'vrijheidsstrijd' in Irak misbruiken als propaganda.

De inlichtingendiensten begonnen al in 2004 aan het rapport waarover The New York Times berichtte, maar het werd pas dit jaar voltooid. Dat komt volgens de krant omdat sommige regeringsfunctionarissen ontevreden waren over de opbouw en de invalshoek van eerdere versies. De inhoud zou echter niet om politieke redenen zijn verzacht of herschreven.

Het is niet duidelijk of het rapport directe kritiek levert op het beleid van de Amerikaanse regering. Wel bevatten eerdere kladversies voorbeelden van Amerikaans gedrag dat islamitisch radicalisme zou voeden, zoals de detentie van terreurverdachten op de basis Guantánamo Bay en het mishandelingsschandaal in de Abu Ghraib-gevangenis bij de Iraakse hoofdstad Bagdad. [/quote

Laten we eerlijk zijn de Amerikanen en Bush voorop zijn de grootste randdebielen in de wereld
  zondag 24 september 2006 @ 11:56:11 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42089398
Ik blijf me verbazen over de open deuren die soms ingetrapt worden
Wat hadden ze dan verwacht? We vallen een land binnen, misdragen ons op beestachtige wijze, zoals we dat in Vietnam al gedaan hebben en dan verdwijnt het terrorisme en vinden mensen ons weer lief?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_42089538
Hele dikke 'duh' !
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42090095
quote:
Op zondag 24 september 2006 11:56 schreef teamlead het volgende:
Ik blijf me verbazen over de open deuren die soms ingetrapt worden
Wat hadden ze dan verwacht? We vallen een land binnen, misdragen ons op beestachtige wijze, zoals we dat in Vietnam al gedaan hebben en dan verdwijnt het terrorisme en vinden mensen ons weer lief?
Hihihi, het is ook een compleet gestoorde redenatie. Vraag me toch echt af of dit een idee van de wapenlobby was of wie er dan opgekomen is.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 24 september 2006 @ 17:16:54 #5
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42095109
De CIA wist dit van tevoren, maar de topman van de cia werd zwaar onder druk gezet om met een raport op de proppen te komen die een verband liet zien tussen Saddam en Al qauda

Ik snap echt niet meer waar het allemaal over gaat hoor,

War on terror = more terror

War on drugs = more/cheaper drugs

Wat zijn de werkelijke motieven
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
pi_42095169
De werkelijke motieven zijn niet zo relevant, de incompetentie van dit regime wel.
  zondag 24 september 2006 @ 18:52:44 #7
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_42096522
Henk Hofland schrijft in De Groene Amsterdammer, 22-9-2006 :
quote:
“Wat heeft hij [Bush], al reddend, tot dusver gedaan? Eén oorlog zo verwaarloosd dat die opnieuw moet worden gevoerd, de volgende met leugens begonnen en in een bloedige chaos laten ontaarden, al doende daar een trainingskamp voor terroristen laten ontstaan, een concentratiekamp opgericht dat in een dictatuur niet zou misstaan, de Conventie van Genève ontdoken, het Midden-Oosten tot een poel van anti-Amerikanisme bevorderd, het Atlantisch bondgenootschap gefragmentariseerd, het politieke leven van zijn beste vriend Tony Blair versneld beëindigd, de Amerikaanse rechtsstaat ondermijnd, de vruchteloze en verwoestende oorlog in Libanon tersluiks gesteund en tot slot, als gevolg van dit alles, Amerika verdeeld, zo diep als het sinds Watergate niet is geweest. […] Deze Amerikaanse president is een door godsdienst bevlogen, megalomane en contactgestoorde man.”
  zondag 24 september 2006 @ 18:55:52 #8
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42096560
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:19 schreef Monidique het volgende:
De werkelijke motieven zijn niet zo relevant, de incompetentie van dit regime wel.
Motieven niet relevant
pi_42096686
Frappant hoe makkelijk iedereen alle problemen aan Bush wenst toe te schrijven. Als de wereld toch zo makkelijk in elkaar zou steken...
pi_42096974
quote:
Op zondag 24 september 2006 18:55 schreef NeoTribalist het volgende:

[..]

Motieven niet relevant
Als het gaat om waarom Irak zo'n rotzooi is, dan ligt het meer aan incompetentie dan aan gesuggereerde verborgen motieven, dat bedoel ik.
pi_42096987
quote:
Op zondag 24 september 2006 19:05 schreef -scorpione- het volgende:
Frappant hoe makkelijk iedereen alle problemen aan Bush wenst toe te schrijven. Als de wereld toch zo makkelijk in elkaar zou steken...
De burgeroorlog, de honderdduizenden doden, het toegenomen terroristische gevaar, kortom: "Irak", ja, dat schrijf ik hem wel toe.
  zondag 24 september 2006 @ 19:52:21 #12
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42097378
quote:
Op zondag 24 september 2006 19:05 schreef -scorpione- het volgende:
ik geef Dick Cheney en Donald Rumsveld de schuld

[ Bericht 1% gewijzigd door NeoTribalist op 24-09-2006 20:01:34 ]
  zondag 24 september 2006 @ 19:57:48 #13
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42097452
  zondag 24 september 2006 @ 20:08:13 #14
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_42097621
quote:
Op zondag 24 september 2006 19:52 schreef NeoTribalist het volgende:

[..]

ik geef Dick Cheney en Donald Rumsveld de schuld
En de rest van de kerels van het American Enterprise Institute, `een fantastische club mensen` volgens Bart Jan Spruyt. De Nederlandse neoconservatieve Burke Stichting werkt samen met het AEI...
pi_42097659
quote:
Op zondag 24 september 2006 19:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

De burgeroorlog, de honderdduizenden doden, het toegenomen terroristische gevaar, kortom: "Irak", ja, dat schrijf ik hem wel toe.
Oh ja, de chaos is Irak en alle aanslagen en het over elkaar heenvallen van verschillende moslimgroepen, dat komt idd allemaal van Bush Lekker makkelijk...
pi_42097951
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:09 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Oh ja, de chaos is Irak en alle aanslagen en het over elkaar heenvallen van verschillende moslimgroepen, dat komt idd allemaal van Bush Lekker makkelijk...
Hij is de hoofdverantwoordelijke voor de situatie, ja. Daarnaast zijn er nog vele andere verantwoordelijken, verantwoordelijk voor vele zaken, zoals de terroristen, de milities, de weet-ik-veel-wie-allemaal, die ook hun misdaden hebben begaan.
  maandag 25 september 2006 @ 19:15:26 #17
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42119439
Als dat waar is, en ik geloof persoonlijk wel dat het waar is, wat hebben dit soort acties dan nog voor zin?

---

Brits leger doodt topman al-Qaida

Britse militairen in Irak hebben een
topman van al-Qaida gedood.Volgens het
leger gaat het om Omar Farouq,een man
die direct contacten onderhield met de
leider van al-Qaida Osama Bin Laden.

Zo'n 200 militairen omsingelden zijn
huis in Basra.Bij het vuurgevecht dat
volgde,kwam Farouq om.Hij werd gezien
als de link tussen al-Qaida en de
militante groep Jemaah Islamiah.Hij zou
plannen hebben gehad om bomaanslagen te
plegen op ambassades van de VS in Azië.

In 2002 werd hij opgepakt in Indonesië,
maar vorig jaar wist hij te ontsnappen
uit de Amerikaanse Bagram-gevangenis in
Afghanistan.

Bron: NOS Teletekst

---

Dweilen met de kraan open?

US report says Iraq fuels terror

"It reportedly concludes that, while al-Qaeda may have been weakened since the 11 September 2001 attacks, the radical Islamic movement worldwide has strengthened with the formation of new groups and cells who are inspired by Osama Bin Laden, but not under his direct control."
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_42119813
huis in Basra...

Oppakken en voor een gerecht slepen was zeker teveel gevraagd?
pi_42120366
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij is de hoofdverantwoordelijke voor de situatie, ja. Daarnaast zijn er nog vele andere verantwoordelijken, verantwoordelijk voor vele zaken, zoals de terroristen, de milities, de weet-ik-veel-wie-allemaal, die ook hun misdaden hebben begaan.
Bush heeft het misschien vervroegd, maar de spanningen waren er duidelijk al. Achteraf praten is makkelijk, maar niemand had verwacht dat het groepen onder het Irakese volk zo stom zou en geweldadig zouden zijn. De ellende was dus ook wel gebeurd als Saddam op een andere manier de macht had verloren, misschien ook wel tijdens zijn regeren.
pi_42120399
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:25 schreef Takkesteeg het volgende:
huis in Basra...

Oppakken en voor een gerecht slepen was zeker teveel gevraagd?
Uhm, er ontstond een vuurgevecht, hoe willen ze hem dan nog levend oppakken?
pi_42134245
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:42 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Bush heeft het misschien vervroegd, maar de spanningen waren er duidelijk al.
Niet vervroegd, maar verergerd en aangewakkerd.
quote:
Achteraf praten is makkelijk,
Klopt.
quote:
maar niemand had verwacht dat het groepen onder het Irakese volk zo stom zou en geweldadig zouden zijn.
Bull...
quote:
De ellende was dus ook wel gebeurd als Saddam op een andere manier de macht had verloren, misschien ook wel tijdens zijn regeren.
Misschien wel, maar dat is niet gebeurd en dus is Bush hoofdverantwoordelijke voor het hele debacle.
pi_42134791
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:30 schreef Monidique het volgende:
Bull...
[..]

Misschien wel, maar dat is niet gebeurd en dus is Bush hoofdverantwoordelijke voor het hele debacle.
Tuurlijk niet, wat is dit nu voor een simpele ik-kijk-niet-verder-dan-mijn-eigen-neus redenering?
pi_42134881
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:02 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, wat is dit nu voor een simpele ik-kijk-niet-verder-dan-mijn-eigen-neus redenering?
.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:09:15 #24
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42134923
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:19 schreef Monidique het volgende:
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_42134945
quote:
Op zondag 24 september 2006 19:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niet alleen hem maar ook de rest die meeliep in die tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')