Hihihi, het is ook een compleet gestoorde redenatie. Vraag me toch echt af of dit een idee van de wapenlobby was of wie er dan opgekomen is.quote:Op zondag 24 september 2006 11:56 schreef teamlead het volgende:
Ik blijf me verbazen over de open deuren die soms ingetrapt worden
Wat hadden ze dan verwacht? We vallen een land binnen, misdragen ons op beestachtige wijze, zoals we dat in Vietnam al gedaan hebben en dan verdwijnt het terrorisme en vinden mensen ons weer lief?
quote:“Wat heeft hij [Bush], al reddend, tot dusver gedaan? Eén oorlog zo verwaarloosd dat die opnieuw moet worden gevoerd, de volgende met leugens begonnen en in een bloedige chaos laten ontaarden, al doende daar een trainingskamp voor terroristen laten ontstaan, een concentratiekamp opgericht dat in een dictatuur niet zou misstaan, de Conventie van Genève ontdoken, het Midden-Oosten tot een poel van anti-Amerikanisme bevorderd, het Atlantisch bondgenootschap gefragmentariseerd, het politieke leven van zijn beste vriend Tony Blair versneld beëindigd, de Amerikaanse rechtsstaat ondermijnd, de vruchteloze en verwoestende oorlog in Libanon tersluiks gesteund en tot slot, als gevolg van dit alles, Amerika verdeeld, zo diep als het sinds Watergate niet is geweest. […] Deze Amerikaanse president is een door godsdienst bevlogen, megalomane en contactgestoorde man.”
Motieven niet relevantquote:Op zondag 24 september 2006 17:19 schreef Monidique het volgende:
De werkelijke motieven zijn niet zo relevant, de incompetentie van dit regime wel.
Als het gaat om waarom Irak zo'n rotzooi is, dan ligt het meer aan incompetentie dan aan gesuggereerde verborgen motieven, dat bedoel ik.quote:
De burgeroorlog, de honderdduizenden doden, het toegenomen terroristische gevaar, kortom: "Irak", ja, dat schrijf ik hem wel toe.quote:Op zondag 24 september 2006 19:05 schreef -scorpione- het volgende:
Frappant hoe makkelijk iedereen alle problemen aan Bush wenst toe te schrijven. Als de wereld toch zo makkelijk in elkaar zou steken...
ik geef Dick Cheney en Donald Rumsveld de schuldquote:Op zondag 24 september 2006 19:05 schreef -scorpione- het volgende:
Frappant hoe makkelijk iedereen alle problemen aan Bush wenst toe te schrijven. Als de wereld toch zo makkelijk in elkaar zou steken...
En de rest van de kerels van het American Enterprise Institute, `een fantastische club mensen` volgens Bart Jan Spruyt. De Nederlandse neoconservatieve Burke Stichting werkt samen met het AEI...quote:Op zondag 24 september 2006 19:52 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
ik geef Dick Cheney en Donald Rumsveld de schuld
Oh ja, de chaos is Irak en alle aanslagen en het over elkaar heenvallen van verschillende moslimgroepen, dat komt idd allemaal van Bushquote:Op zondag 24 september 2006 19:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
De burgeroorlog, de honderdduizenden doden, het toegenomen terroristische gevaar, kortom: "Irak", ja, dat schrijf ik hem wel toe.
Hij is de hoofdverantwoordelijke voor de situatie, ja. Daarnaast zijn er nog vele andere verantwoordelijken, verantwoordelijk voor vele zaken, zoals de terroristen, de milities, de weet-ik-veel-wie-allemaal, die ook hun misdaden hebben begaan.quote:Op zondag 24 september 2006 20:09 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Oh ja, de chaos is Irak en alle aanslagen en het over elkaar heenvallen van verschillende moslimgroepen, dat komt idd allemaal van BushLekker makkelijk...
Bush heeft het misschien vervroegd, maar de spanningen waren er duidelijk al. Achteraf praten is makkelijk, maar niemand had verwacht dat het groepen onder het Irakese volk zo stom zou en geweldadig zouden zijn. De ellende was dus ook wel gebeurd als Saddam op een andere manier de macht had verloren, misschien ook wel tijdens zijn regeren.quote:Op zondag 24 september 2006 20:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij is de hoofdverantwoordelijke voor de situatie, ja. Daarnaast zijn er nog vele andere verantwoordelijken, verantwoordelijk voor vele zaken, zoals de terroristen, de milities, de weet-ik-veel-wie-allemaal, die ook hun misdaden hebben begaan.
Uhm, er ontstond een vuurgevecht, hoe willen ze hem dan nog levend oppakken?quote:Op maandag 25 september 2006 19:25 schreef Takkesteeg het volgende:
Zo'n 200 militairen omsingelden zijn
huis in Basra...
Oppakken en voor een gerecht slepen was zeker teveel gevraagd?
Niet vervroegd, maar verergerd en aangewakkerd.quote:Op maandag 25 september 2006 19:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Bush heeft het misschien vervroegd, maar de spanningen waren er duidelijk al.
Klopt.quote:Achteraf praten is makkelijk,
Bull...quote:maar niemand had verwacht dat het groepen onder het Irakese volk zo stom zou en geweldadig zouden zijn.
Misschien wel, maar dat is niet gebeurd en dus is Bush hoofdverantwoordelijke voor het hele debacle.quote:De ellende was dus ook wel gebeurd als Saddam op een andere manier de macht had verloren, misschien ook wel tijdens zijn regeren.
Tuurlijk niet, wat is dit nu voor een simpele ik-kijk-niet-verder-dan-mijn-eigen-neus redenering?quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:30 schreef Monidique het volgende:
Bull...
[..]
Misschien wel, maar dat is niet gebeurd en dus is Bush hoofdverantwoordelijke voor het hele debacle.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:02 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, wat is dit nu voor een simpele ik-kijk-niet-verder-dan-mijn-eigen-neus redenering?
quote:Op zondag 24 september 2006 17:19 schreef Monidique het volgende:
De werkelijke motieven zijn niet zo relevant, de incompetentie van dit regime wel.
Niet alleen hem maar ook de rest die meeliep in die tijd.quote:Op zondag 24 september 2006 19:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
De burgeroorlog, de honderdduizenden doden, het toegenomen terroristische gevaar, kortom: "Irak", ja, dat schrijf ik hem wel toe.
[ bron ]quote:The president said the media accounts of the leak was meant to "create confusion in the minds of the American people" and suggested that the report had been leaked for political purposes.
Ooo... gelukkig maar. En alleen de bronnen en methoden worden weggelaten.quote:Bush said he has ordered to Director of National Security John Negroponte to declassify the report's key findings during a joint White House press conference with Afghan President Hamid Karzai. (Full story)
"He'll do so in such a way that we'll be able to protect sources and methods ... that our intelligence community uses," Bush said, "and then everybody can draw their own conclusions about what the report says.
Zo frappant is dat niet. Er zijn met name in de nasleep van de inval vresselijke fouten gemaakt. En Bush is tenslotte de opperbevelhebber van het leger.quote:Op zondag 24 september 2006 19:05 schreef -scorpione- het volgende:
Genoeg werk aan de winkel dus de komende jaren voor de VS. Je kunt veel van Bush zeggen, maar niet dat hij niet zorgt voor spanning en sensatie en volle kranten. De media zouden hem dankbaar moeten zijnquote:Op donderdag 28 september 2006 07:26 schreef Hallulama het volgende:
En deze dan:
Somber VN-rapport over Irak-oorlog
Terreurexperts van de VN hebben een
somber rapport uitgebracht over de
evolgen van de oorlog in Irak.Door de
oorlog krijgt al-Qaida de kans recruten
te werven en te trainen.Al-Qaida speelt
bij gevechten tussen Irakezen een grote
rol,staat in het rapport.
Volgens de experts is de oorlog ook van
invloed op de strijd in Afghanistan.Zo
duiken nieuwe explosieven uit Irak even
later in Afghanistan op.
Het VN-rapport lijkt bevindingen van de
Amerikaanse inlichtingendiensten te
bevestigen.Zij waarschuwen dat Irak
en inspiratiebron is voor een nieuwe
generatie terroristen.
Bron: NOS Teletekst
Wat een verschrikkelijke opmerking.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:06 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Genoeg werk aan de winkel dus de komende jaren voor de VS. Je kunt veel van Bush zeggen, maar niet dat hij niet zorgt voor spanning en sensatie en volle kranten. De media zouden hem dankbaar moeten zijn![]()
Deze hele rotzooi is juist te wijten aan al het goede werk dat de Verenigde Staten hebben verricht.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:06 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Genoeg werk aan de winkel dus de komende jaren voor de VS. Je kunt veel van Bush zeggen, maar niet dat hij niet zorgt voor spanning en sensatie en volle kranten. De media zouden hem dankbaar moeten zijn![]()
Inderdaad, laat Bush/VS nog wat langer rondhangen in Irak, al-Qaeda zal ze dankbaar zijn.quote:LONDEN (ANP) - De oorlog in Irak werkt als een ,,rekruteerder'' voor extremisten in de islamitische wereld. Dat staat in een beleidsstuk van het Britse ministerie van Defensie waarover het BBC-programma Newsnight woensdagavond berichtte.
Het rapport lijkt bevindingen van de Amerikaanse veiligheidsdiensten te bevestigen. ,,Irak heeft bijgedragen aan de radicalisatie van jongeren die al gedesillusioneerd waren en al-Qaeda heeft hen de wil, het doel en de ideologie gegeven om tot actie over te gaan. (...). De ideologie van al-Qaeda heeft wortel geschoten in de moslimwereld en onder de moslimbevolking in westerse landen''.
Tuurlijk. Wij als europa wouden ook met zijn allen zo graag een aanval op irak uitvoeren.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:03 schreef JohnDope het volgende:
Niet alleen door Irak, ook door Europa en het eeuwige gepap en nathou van die blanke-politiek-correcte-politici worden we ziek van.
Ik bedoelde dus meer dat er ook gewone westerlingen beginnen te radicaliseren.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Wij als europa wouden ook met zijn allen zo graag een aanval op irak uitvoeren.![]()
Maar dat er nu conclusie worden getrokken dat een hrad optreden niet altijd postief uitpakt past gewoon niet in het plaatje wat de neocon havikkken hoek jullie heeft voorgespiegeld. Het zou een veiligere wereld worden als we geweld gaan toepassen, jammer helaas niet dus.
Ik ben benieuwd naar het hele rapport ipv die paar pagina's die nu openbaar gemaakt zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |