abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42135215
Even jullie mening mijn vriendin heeft anorexia ,
Daardoor zijn er de problemen ontstaan die hier onder staan.
Deze mail heb ik vannacht geschreven, en mevrouw gaat snel naar de markt omdat het anders te laat zou worden.

Nu wil ik jullie vragen zou het fair zijn om haar daarvoor te laten zitten?

ik hou van jou.
Die woordjes betekenen voor mij veel meer dan dat ze eigenlijk kunnen zeggen.
Ik wil voor jou dat je beter word , en niets minder.
dat het moeilijk is begrijp ik , dat het zwaar is begrijp ik
en dat je vooral aan jezelf moet denken vind ik ook goed.
Wánt ook ik wil dat je beter word!
Want er is maar 1 iemand waarmee je je hele leven altijd bent en dat ben jezelf.

je zegt dat ik je kwets, de laaste keer was donderdag , maar je kan niet zeggen waarmee.
Je had mij en jezelf kunnen helpen door mij dan op mijn ’’fouten‘‘ te wijzen,
vergeten ben je waar ik je mee gekwetst heb , kwetsen is iemand op zn hart trappen .
en dat vergeet je dus niet 1 2 3!
Contact opnemen uitjezelf doe je niet.
wie of wat houd je tegen? ook ik wil er voor je zijn!
vooral nadat je gezegd hebt ‘‘als je er niet bent als ik ziek ben hoef je er ook niet te zijn als ik beter ben’’.
Daarom liet ik wel (misschien tegen beter weten in) wat van me horen en tot nu heeft het geen enkel effect gehad.
Waarom ben je zo veranderd toen je uit het ziekenhuis wegging?
En dat komt níét doordat je ziek bent , maar je iets dwars zit.
je maakt me niet duidelijk wat. dan is een boze reactie van mij kant wel logisch.
Tegen andere kun je wel normaal zijn want die kwetsen jou niet en ze zijn er voor je.
Ik gedraag me volgens jou als n klein jaloers kind. Klopt , ben ik ook !je bent mijn vriendin waar ik van hou!
en vind het ook raar dat je dat niet snapt. ik bedoel anderen mogen wel bij je zijn en je steunen vind je het dan raar dat iemand zo word?
daarkomt bij dat gemakshalve vergeet dat jij ook zo bent geweest.

Waarom ik nu zo boos ben steeds?
Je bent niet te bereiken voor me, Msn gaat vervelend , zien wil je me niet, Telefoon : Leeg + Adapter kwijt, geen bltg, word afgenomen door je moeder.
als je zou willen is het heel simpel je tel vol te hebben.
en ook om bltg te hebben , je weet dat als je geen bltg hebt dat je dat kan zeggen.
waarom word je telefoon afgepakt door je moeder? omdat die het beste voor jou wil?
Helpt het dan om jou telefoon af te pakken ? nee dan krijgt een probleem tijd om te groeien.
IK heb naar mijn idee mijn best gedaan om je tot zover mogelijk normaal te benaderen.
of moet ik ‘‘jullie’’ zeggen? want Waarom moeten je vriendin en je moeder een oordeel hebben hoe ik ben tegen over jou?
Dat ze een oordeel hebben oke tot daar.
Maar jij laat je door anderen erg beinvloeden waarom? kan je zelf niet beslissen?
Vergeet niet dat ik van je hou! en tot voorkort alles zonnig zag ,ook al was ik ook vaak verkeerd.
k had gehoopt dat je bij zou draaien maar tot nu toe word het (voor mij) ALLEMAAL steeds erger.
Hoe het voor jou is weet ik niet , je laat immers vrij weinig van je horen.
ook ik slaap nie goed (lees=sinds die zelfmoordflauwekul) , moet kotsen en weet ik veel meer.
maar dat maakt niet uit want jij moet immers beter worden!
het afgelopen jaar met jou vond ik tof! gelukkig neemt niemand mij die ervaring meer af!
jij was mijn meisje waar ik van mocht houden, en dat doe ik nu nog steeds!
jij was dé nr.1 , het meisje dat mij een goed gevoel gaf.
Het meisje waar ik stapel op was , mee verder wou.
Waarom ‘‘speel’’ je dan nu zo met me?
heb ik dat verdiend? ik heb toch ook nooit zo met jou ‘‘gespeeld’’?
Je zegt dat je om me geeft , geef je echt om me? dan kan je me dat gevoel teruggeven.
Ik wil niets lievers dat jij beter word. omdat ik van je hou. Desnoods zonder mij.
want ook ik móét mijn hele leven met mezelf doorbrengen net zoals jou en iedereen.
en uit ervaring weet je dat dat niet goed gaat als je niet lekker in je vel zit.
het heeft op deze manier voor mij ook geen zin.
En jij hebt geen zin in de in jouw ogen ‘‘onzin’’ van mij want dat kan je er niet óók nog eens bij hebben.
daarom
Wat wil je?
ik wil je niet kwijt , heb mijn beslissing genomen
hoop dat je verstandig genoeg bent om ook zélf een keuze te maken.
En ook dat je nadenkt over hier boven.
vind je het maar weer onzin wat hier staat , weet je niet waar het op slaat zeg het dan ook.

Ik hou van jou kus

----------------------------------------------------
046
Dank aan Yeahinho
pi_42135338
Iets meer hoofdletters gebruiken, dat leest fijner.
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 10:30:20 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_42135360
Ik snap je vraag niet. Fair om haar te laten zitten? Voor wat ? Voor het feit dat ze anorexia heeft?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_42135382
Hoe oud zijn jullie beiden TS?
pi_42135404
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:30 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap je vraag niet. Fair om haar te laten zitten? Voor wat ? Voor het feit dat ze anorexia heeft?
Nee dat ze zo met mij speelt.
ik bedoel ik kon vannacht weer eens niet slapen , en mevrouw gaat doodleuk naar de markts omdat haar moeder al
10 minuten aan het wachten is
046
Dank aan Yeahinho
pi_42135412
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:31 schreef Scorpie het volgende:
Hoe oud zijn jullie beiden TS?
18
046
Dank aan Yeahinho
pi_42135465
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:32 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

18
Ik zou die brief niet sturen maar haar laten weten dat het over is, en een meid zoeken die je wel waard is.
pi_42135466
Nou, sterkte ermee.

Ik ken 1 persoon die het heeft en die is er al ruim 2 jaar zoet me en verkoopt d'r eigen moeder om ergens onderuit te komen.
pi_42135493
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou die brief niet sturen maar haar laten weten dat het over is, en een meid zoeken die je wel waard is.
ik heb hem al gestuurd.
daarom vind ik het onjuist dat ze direct naar de markt gaat.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42135503
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:36 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

ik heb hem al gestuurd.
daarom vind ik het onjuist dat ze direct naar de markt gaat.
Dan weet je toch genoeg? Dumpen mien jong.
pi_42135525
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan weet je toch genoeg? Dumpen mien jong.
Via msn vind ik geen stijl maar ze wil me ook niet zien .
maarja
046
Dank aan Yeahinho
pi_42135620
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:38 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Via msn vind ik geen stijl maar ze wil me ook niet zien .
maarja
Als ze je niet wil zien, dan ben je er toch over uit, er is maar 1 manier het uit te maken: MSN of SMS.
pi_42135652
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:35 schreef Roellio het volgende:
Nou, sterkte ermee.

Ik ken 1 persoon die het heeft en die is er al ruim 2 jaar zoet me en verkoopt d'r eigen moeder om ergens onderuit te komen.
Hoe bedoel je verkoopt haar eigen moeder?
046
Dank aan Yeahinho
pi_42135702
Trouwens iemand nog een fora topic oid.
waar mensen posten die ongeveer te zelfde hebbn?
046
Dank aan Yeahinho
pi_42135708
je hebt de keuze bij haar neergelegd, als zij door wil, wil jij dat ook. Maar aangezien ze er niet op reageert kan dat 2 dingen betekenen. Of ze is er klaar mee, of ze wil of kan geen beslissing nemen. Maar aan de andere kant. Ze doet ook geen moeite om contact met jou op te nemen. Misschien zegt dat dan genoeg... Dat ze ziek is, kan jij niets aan doen, en is eigenlijk ook niet aan de orde in het verhaal van, of de relatie door moet gaan. het gaat hier om liefde, die, als ik jouw verhaal lees, van jouw kant wel goed zat. Blijkbaar komt het niet genoeg van haar kant.

Als ze niets van der laat horen. Is dat negeren. en iemand waarvan je houdt en waarmee je verder wilt, negeer je niet, zelfs als je twijfelt...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 26 september 2006 @ 10:48:57 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_42135735
My god, wat een melodramatisch stukje stront zeg. Spreek es wat af, dan kun je praten ipv die ranzige msn-briefjes sturen.
pi_42135750
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:47 schreef Mickje het volgende:
je hebt de keuze bij haar neergelegd, als zij door wil, wil jij dat ook. Maar aangezien ze er niet op reageert kan dat 2 dingen betekenen. Of ze is er klaar mee, of ze wil of kan geen beslissing nemen. Maar aan de andere kant. Ze doet ook geen moeite om contact met jou op te nemen. Misschien zegt dat dan genoeg... Dat ze ziek is, kan jij niets aan doen, en is eigenlijk ook niet aan de orde in het verhaal van, of de relatie door moet gaan. het gaat hier om liefde, die, als ik jouw verhaal lees, van jouw kant wel goed zat. Blijkbaar komt het niet genoeg van haar kant.

Als ze niets van der laat horen. Is dat negeren. en iemand waarvan je houdt en waarmee je verder wilt, negeer je niet, zelfs als je twijfelt...
Ze zegt dat ze me nu geen liefde kan geven. daar kan ik wel bij .
maar hatelijk doen en tegen andere , Waar ze ook nog over liep te lullen en hun over haar wel normaal doen .
kan k nie begrijpen.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42135769
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:48 schreef Kreator het volgende:
My god, wat een melodramatisch stukje stront zeg. Spreek es wat af, dan kun je praten ipv die ranzige msn-briefjes sturen.
als je het had gelezen had je ook gezien dat ze me niet wil zien!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2006 16:08:15 ]
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:51:51 #19
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42135801
TS, heb je je ooit wel verdiept in anorexia?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 26 september 2006 @ 10:52:32 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_42135815
Edit: Nah, doe maar niet.

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2006 16:06:49 ]
pi_42135817
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:51 schreef CleeJee het volgende:
TS, heb je je ooit wel verdiept in anorexia?
Ik heb er wel naar gezocht, maar om nu te zeggen dat ik er veel wijzer van geworden ben
Nee

waar doel je op?
046
Dank aan Yeahinho
pi_42135837
Reactie ope dit.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2006 16:08:32 ]
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:54:07 #23
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42135848
Ik vind het stukje wat je hebt geschreven echt niet te volgen.....leer eens in alinea's en in onderwerpen te denknen, je springt van de hak op de tak....

Als ik je stukje zo lees, dan komt bij mij naar boven dat je haar gekwetst hebt, meerdere malen, maar dat je niet weet waarom je haar gekwetst hebt...

Weet je waarom zij nu eetgestoord is? Weet je wat haar eetstoornis inhoudt? En je schreef dat ze net uit het ziekenhuis kwam, waarvoor als ik mag vragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door CleeJee op 26-09-2006 11:04:06 ]
pi_42135893
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:49 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Ze zegt dat ze me nu geen liefde kan geven. daar kan ik wel bij .
maar hatelijk doen en tegen andere , Waar ze ook nog over liep te lullen en hun over haar wel normaal doen .
kan k nie begrijpen.
Misschien heeft ze gewoon even andere aandacht nodig dan een bezorgd vriendje. Maar het is wel een beetje onbegrijpelijk. Soms kan het leven onbegrijpelijk zijn. Maar als zij geen antwoord op je brief geeft, zou het naar mijn weten wel genoeg zeggen. Ze geeft niet eens aan dat ze nog tijd nodig zonder jou.

Ze kan geen liefde geven, omdat ze zelf in de put zit. En misschien doet het haar pijn als ze dan wel liefde krijgt van jou, terwijl zij het nie taan jou terug kan geven. misschien denkt ze dat ze je dan heel erg kwetst, en misschien heeft ze niet door dat ze dat nu al doet...
pi_42135896
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:54 schreef CleeJee het volgende:
Ik vind het stukje wat je hebt geschreven echt niet te volgen.....leer eens in alinea's en in onderwerpen te denknen, je springt van de hak op de tak....

Als ik je stukje zo lees, dan komt bij mij naar boven dat je haar geketst hebt, meerdere malen, maar dat je niet weet waarom je haar gekwests hebt...

Weet je waarom zij nu eetgestoord is? Weet je wat haar eetstoornis inhoudt? En je schreef dat ze net uit het ziekenhuis kwam, waarvoor als ik mag vragen?
interpunctie zat er vannacht niet echt in.
Ze zegt dat ik haar kwets , maar waarmee dan?
Nee ik weet niet wat haar eetstoornis inhoud , en daarvoor komt ze ook uit het ziekenhuis.
046
Dank aan Yeahinho
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 10:56:52 #26
16180 crew  CoolGuy
pi_42135900
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ze je niet wil zien, dan ben je er toch over uit, er is maar 1 manier het uit te maken: MSN of SMS.
Dat zijn 2 opties vriend

Maar TS, ik zou het gewoon uitmaken. Opzouten dan, als ze je ook niet wil zien. Gewoon niets meer laten horen. Klaar. Laat haar maar bellen, en als ze dan uiteindelijk contact opneemt, dan zeg je gewoon doodleuk van "ow nee, maar ik ben er klaar mee nu, dat dramatische gedoe van jou ben ik zat, dus, succes verder" en dan ophangen.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:58:20 #27
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42135939
Zo opvallend, hoe iedereen zo snel een conclusie trekt van uitmaken, terwijl voorbij wordt gegaan aan het feit dat zijn vriendin anorexia heeft en daardoor nou niet bepaald reageert zoals een normaal iemand zuo reageren.....
pi_42135944
quote:
Als ik je stukje zo lees, dan komt bij mij naar boven dat je haar geketst hebt, meerdere malen,
Ik moest ff grinniken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:00:53 #29
152870 spliffy
cogito ergo sum
pi_42135987
quote:

Als ik je stukje zo lees, dan komt bij mij naar boven dat je haar geketst hebt, meerdere malen, maar dat je niet weet waarom je haar gekwests hebt...
Dat zou een hoop kunnen verklaren...
Op woensdag 8 november 2006 19:14 schreef Alicey het volgende:
Stelletje kutmods, zelfs een topic in het goede subforum plaatsen kunnen jullie niet. :r
pi_42135993
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:58 schreef CleeJee het volgende:
Zo opvallend, hoe iedereen zo snel een conclusie trekt van uitmaken, terwijl voorbij wordt gegaan aan het feit dat zijn vriendin anorexia heeft en daardoor nou niet bepaald reageert zoals een normaal iemand zuo reageren.....
en júist daarom , vraag ik hier wat ik zou kunnen doen.
als ze geen anorexia had , had ik haar ook allang laten zitten
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:02:43 #31
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42136035
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:56 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

interpunctie zat er vannacht niet echt in.
Ze zegt dat ik haar kwets , maar waarmee dan?
Nee ik weet niet wat haar eetstoornis inhoud , en daarvoor komt ze ook uit het ziekenhuis.
Kan me voorstellen dat het er vannacht niet inzat, maar als ik het verhaal zo lees had jij het vannacht compleet niet op een rijtje in je hoofd.....

Ik denk dat jij haar niet snapt. Dat zij zich niet begrepen/geaccepteerd voelt bij jou. Dat jij er niet voldoende voor haar kan zijn. Anorexia is een eetstoornis waarvan de oorzaak meestal veel dieper ligt: problemen vroeger (pesten, minderwaardigheidsgevoel etc.) en waar de problemen 'opgelost' worden door simpelweg niet te eten en zo controle te hebben over je lichaam (hongergevoelens onderdrukken). Als zij net uit het ziekenhuis komt, kan ik me voorstellen dat het bij haar aardig kritiek is.....anders wordt je ook niet opgenomen.

Als jij graag wil dat je relatie weer goed komt, is er maar 1 manier lijkt me: geef haar duidelijk aan dat je er alles aan wil doen om haar te begrijpen, er voor haar te zijn, en haar ook te snappen. Op internet zijn er enorm veel pagina's die jou info kunnen geven. En ook hier op Fok! is er een topic over eeetstoornissen waar je met al je vragen terecht kunt!
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:03:37 #32
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42136056
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:58 schreef ChicoChica het volgende:

[..]

Ik moest ff grinniken.
shame on me...ik zal het ff aanpassen
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 11:04:23 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_42136082
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:01 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Oh welja, dus je vind het nu prima als zij haar ziekte straks als excuus gaat gebruiken? Want daar zet je je nou klaar voor he. Hou toch op. Ze is ziek, ja, maar dan moet ze hulp zoeken in plaats van heel dramatisch te doen en daarna zich weer huilend in je armen te storten, allemaal maar om vooral het eigenlijke probleem niet aan hoeven te pakken.

Je kunt met zo iemand denk ik geen relatie hebben. Ze zal liegen etc. Dan kun je zeggen van "ja maar dat komt doordat ze ziek is". Dat klopt dan wel, maar dat maakt het des te erger nietwaar? Dat wordt nooit een gelijkwaardige relatie.
pi_42136094
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:02 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat het er vannacht niet inzat, maar als ik het verhaal zo lees had jij het vannacht compleet niet op een rijtje in je hoofd.....

Ik denk dat jij haar niet snapt. Dat zij zich niet begrepen/geaccepteerd voelt bij jou. Dat jij er niet voldoende voor haar kan zijn. Anorexia is een eetstoornis waarvan de oorzaak meestal veel dieper ligt: problemen vroeger (pesten, minderwaardigheidsgevoel etc.) en waar de problemen 'opgelost' worden door simpelweg niet te eten en zo controle te hebben over je lichaam (hongergevoelens onderdrukken). Als zij net uit het ziekenhuis komt, kan ik me voorstellen dat het bij haar aardig kritiek is.....anders wordt je ook niet opgenomen.

Als jij graag wil dat je relatie weer goed komt, is er maar 1 manier lijkt me: geef haar duidelijk aan dat je er alles aan wil doen om haar te begrijpen, er voor haar te zijn, en haar ook te snappen. Op internet zijn er enorm veel pagina's die jou info kunnen geven. En ook hier op Fok! is er een topic over eeetstoornissen waar je met al je vragen terecht kunt!
ik snap haar ook niet.
Maar ik wil wel de moeite nemen om haar te snappen , die kans word mij alleen niet gegeven.
en dat doet pijn , vooral doordat andere jongens er wel voor haar kunnen zijn.
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:07:05 #35
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42136131
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh welja, dus je vind het nu prima als zij haar ziekte straks als excuus gaat gebruiken? Want daar zet je je nou klaar voor he. Hou toch op. Ze is ziek, ja, maar dan moet ze hulp zoeken in plaats van heel dramatisch te doen en daarna zich weer huilend in je armen te storten, allemaal maar om vooral het eigenlijke probleem niet aan hoeven te pakken.

Je kunt met zo iemand denk ik geen relatie hebben. Ze zal liegen etc. Dan kun je zeggen van "ja maar dat komt doordat ze ziek is". Dat klopt dan wel, maar dat maakt het des te erger nietwaar? Dat wordt nooit een gelijkwaardige relatie.
Alleen een perfecte vriendin zonder problemen is goed genoeg voor je???

TS geeft aan dat hij het puur door anorexia niet uitmaakt, maar volgens mij spelen er ook echt nog wel gevoelens bij mee hoor! Enne, feit dat zij net uit ziekenhuis is gekomen, geeft aan dat zij al iets van hulp heeft gehad, wellicht heeft ze wel al meer hulp, daar heeft TS nog niets over gezegd...
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:09:15 #36
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42136178
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:04 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

ik snap haar ook niet.
Maar ik wil wel de moeite nemen om haar te snappen , die kans word mij alleen niet gegeven.
en dat doet pijn , vooral doordat andere jongens er wel voor haar kunnen zijn.
print eens wat dingen uit van internet, laat eens echt zien dat je haar probeert te begrijpen...

het komt vaak voor dat ano's zichzelf helemaal terugtrekken en juist de personen die zij liefhebben daarmee erg kwetsen...kan zijn dat zij neit gewend is aan iemand die haar écht leuk vind en écht van haar houdt, dat dat afschrikt....kan dat bij jou spelen?

hoezo kunnen andere jongens er wel voor haar zijn? vertel daar eens meer over.
pi_42136349
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:09 schreef CleeJee het volgende:

[..]

print eens wat dingen uit van internet, laat eens echt zien dat je haar probeert te begrijpen...

het komt vaak voor dat ano's zichzelf helemaal terugtrekken en juist de personen die zij liefhebben daarmee erg kwetsen...kan zijn dat zij neit gewend is aan iemand die haar écht leuk vind en écht van haar houdt, dat dat afschrikt....kan dat bij jou spelen?

hoezo kunnen andere jongens er wel voor haar zijn? vertel daar eens meer over.
Met mij wil ze er niet over praten. daarom snap ik het ook niet dat ze zo tegenstrijdig is.

Kan bij mij ook meespelen. Op het moment ben ik zo inst(l)abiel dat ik zelf alles heel erg subjectief zie.

op msn heeft ze opeens in haar naam staan *** bedankt voor je steun.
waarom wel iemand anders? terwijl ze mij zo makkelijk afwimpeld.
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:18:36 #38
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42136408
Een ongeluk komt nooit alleen, naast skinny as fuck ze is vast ook nog eens zo labiel als een deur.

Gewoon dumpen, genoeg emotioneel stabiel visvoer in de zee. Volgende keer niet weer eentje uitzoeken die de rugslag doet.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:19:36 #39
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42136429
Je komt waarschijnlijk te dicht bij haar, ze is bang je kwijt te raken....wellicht bang dat je het niet snapt....

ik had al het idee dat het bij jou ook allemaal niet helemaal 100% op een rij zit momenteel, dat maakt het allemaal nog een stuk lastiger, heb ook de indruk dat je snel aangebrand bent....wellicht voel je je nu ook machteloos.....

Heeft ze jou weleens gezegd dat je haar niet snapt of niet wil snappen?
En zo ja, wat heb je daar toen op geantwoord?
pi_42136587
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:19 schreef CleeJee het volgende:
Je komt waarschijnlijk te dicht bij haar, ze is bang je kwijt te raken....wellicht bang dat je het niet snapt....

ik had al het idee dat het bij jou ook allemaal niet helemaal 100% op een rij zit momenteel, dat maakt het allemaal nog een stuk lastiger, heb ook de indruk dat je snel aangebrand bent....wellicht voel je je nu ook machteloos.....

Heeft ze jou weleens gezegd dat je haar niet snapt of niet wil snappen?
En zo ja, wat heb je daar toen op geantwoord?
Nee laatste tijd slaap ik niet goed. moet spugen en helemaal van streek.
en ik weet van mij zelf dat ik snel te ’’aangebrand’’ ben.
zoals ik nu ook weer van binnen.
ik voel me ook gewoon machteloos ze woont op 2 uur van mij af.
en daar komt bij dat anderen haar vertellen hoe ze met mij om moet gaan.

Ze zegt altijd dat ik haar niet snap of wil snappen.

Dat ik haar van binnen wél snappen wil , maar er niemand is die het mij duidelijk maken kan.
Hoe ik haar snappen kan
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:36:23 #41
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42136761
Hele lastige situatie inderdaad....zeker als je haar dan ook nog niet kan spreken....bij dit soort dingen werkt face-to-face praten altijd het beste, pas dan kun je echt laten zien wat je denkt/voelt.

Ik heb het idee dat jullie beiden heel veel op te lossen hebben bij jezelf.....en dat de energie om er ook nog eens voor de ander te zijn er gewoon bijna niet meer is......

Verbaasd me niets dat ze telkens aangeeft dat je haar niet wil snappen....hoe reageer jij daar dan op? wat heb je al gedaan om haar te snappen? weet zij dat ook?

Wat was dat van dat zelfmoord in jouw openingspost?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 26 september 2006 @ 11:43:57 #42
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_42136886
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:16 schreef hallo_mensen het volgende:
1. Met mij wil ze er niet over praten.
2. Op het moment ben ik zo inst(l)abiel dat ik zelf alles heel erg subjectief zie.
3. op msn heeft ze opeens in haar naam staan *** bedankt voor je steun.

waarom wel iemand anders?
...kennelijk ziet ze de relatie met jou toch ff wat anders dan jij het ziet.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:43:59 #43
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_42136887
quote:

[..]

Hoe lang zijn jullie al samen?
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_42136908
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:36 schreef CleeJee het volgende:

Verbaasd me niets dat ze telkens aangeeft dat je haar niet wil snappen....hoe reageer jij daar dan op? wat heb je al gedaan om haar te snappen? weet zij dat ook?

Wat was dat van dat zelfmoord in jouw openingspost?
Waarom verbaasd jou dat niets ?

Door te zeggen dat ik haar wel wil snappen,
ik heb op internet gezocht erover en ook gevonden.
dat weet ze niet denk ik.

Ze heeft het er wel eens vaker over gehad dat ze dood wou enzo.
Ik ben zo opgevoed dat je dingen mag zeggen tot bepaalde hoogte als je even de kluts kwijt bent.
máár niet van die ondoordachte dingen.
aangezien je daar andere veel pijn bij kan doen, nu ook gebleken (op vakantie had ik totaal geen vertrouwen om haar even alleen te laten enz.)
toen ik haar daarop wou aanspreken vond ze het normaal en haar moeder vond het ook normaal ,
pakte haar telefoon af omdat ik op dat moment de boosdoener was?
046
Dank aan Yeahinho
pi_42136934
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:43 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Hoe lang zijn jullie al samen?
n jaar
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:50:52 #46
88139 JoeyT
pi_42137039
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:45 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

n jaar
Ok dat is dan al een tijdje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je OP niet gelezen heb, maar denk je niet dat je eigenlijk gewoon wilt horen dat ze nog stapelgek op je is ipv het afteschuiven op haar ziekte?
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:53:05 #47
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42137090
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:44 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Waarom verbaasd jou dat niets ?

Door te zeggen dat ik haar wel wil snappen,
ik heb op internet gezocht erover en ook gevonden.
dat weet ze niet denk ik.

Ze heeft het er wel eens vaker over gehad dat ze dood wou enzo.
Ik ben zo opgevoed dat je dingen mag zeggen tot bepaalde hoogte als je even de kluts kwijt bent.
máár niet van die ondoordachte dingen.
aangezien je daar andere veel pijn bij kan doen, nu ook gebleken (op vakantie had ik totaal geen vertrouwen om haar even alleen te laten enz.)
toen ik haar daarop wou aanspreken vond ze het normaal en haar moeder vond het ook normaal ,
pakte haar telefoon af omdat ik op dat moment de boosdoener was?
hoe jij over de ziekte praat, er niet veel van snapt, niet weet hoe je er mee om moet gaan...daarom verbaast het me niets dat ze vaker heeft aangegeven dat je haar niet snapt/niet wil snappen. (overigens geven veel ano's dat altijd aan bij vrienden, terwijl ze zichzelf vaak ook niet snappen...)

kijk, daar heb je het al! Je probeert haar te snappen, maar laat haar dat helemaal niet weten! Duh, logisch dat ze idee heeft dat je haar niet WIL snappen!

ik heb idee dat het helemaal geen ondoordacht idee is van haar...ze wordt neit zomaar opgenomen in het ziekenhuis (vanwege te laag gewicht neem ik aan?), ze is echt wel in staat om zichzelf uit te hongeren en de grens steeds verder te trekken, ook al kan dat leiden tot de dood..... en juist door haar daar op aan te spreken (Lees: haar niet serieus te nemen) wordt de drang alleen maar groter....

leg dat verhaal van de telefoon eens goed uit....
pi_42137112
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:50 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ok dat is dan al een tijdje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je OP niet gelezen heb, maar denk je niet dat je eigenlijk gewoon wilt horen dat ze nog stapelgek op je is ipv het afteschuiven op haar ziekte?
Nee, ik wil dat ze duidelijk is.
En naar mijn gevoel gaat het ook allang niet meer door de ziekte.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42137188
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:53 schreef CleeJee het volgende:

[..]

hoe jij over de ziekte praat, er niet veel van snapt, niet weet hoe je er mee om moet gaan...daarom verbaast het me niets dat ze vaker heeft aangegeven dat je haar niet snapt/niet wil snappen. (overigens geven veel ano's dat altijd aan bij vrienden, terwijl ze zichzelf vaak ook niet snappen...)

kijk, daar heb je het al! Je probeert haar te snappen, maar laat haar dat helemaal niet weten! Duh, logisch dat ze idee heeft dat je haar niet WIL snappen!

ik heb idee dat het helemaal geen ondoordacht idee is van haar...ze wordt neit zomaar opgenomen in het ziekenhuis (vanwege te laag gewicht neem ik aan?), ze is echt wel in staat om zichzelf uit te hongeren en de grens steeds verder te trekken, ook al kan dat leiden tot de dood..... en juist door haar daar op aan te spreken (Lees: haar niet serieus te nemen) wordt de drang alleen maar groter....

leg dat verhaal van de telefoon eens goed uit....
Ze nam haar telefoon af omdat ze vond dat ik helemaal fout zat .
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:58:34 #50
88139 JoeyT
pi_42137220
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:53 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Nee, ik wil dat ze duidelijk is.
En naar mijn gevoel gaat het ook allang niet meer door de ziekte.
Ja ik weet hoe kut dit soort dingen kunnen zijn, maar ze is best duidelijk. Ze zegt het misschien niet in zoveel woorden, maar als ze je niet wilt zien en spreken dan kan je je conclusies trekken. Gewoon een ander zoeken
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:00:16 #51
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42137266
Snapt haar moeder haar wel? Weet je dat toevallig?

En hoe kwam ze in ziekenhuis? Ondergewicht?

Ze is door haar ziekte verre van stabiel, volgens mij ook nauwelijks in staat een relatie aan te gaan. Hebben jullie het afgelopen jaar wel een periode een 'gezonde' relatie gehad?

Enige wat je nu kunt doen is haar duidelijk maken dat je er echt alles voor over hebt haar te snappen, en ook laat zien wat je doet/wil doen, je kunt ook haar de link van deze pagina sturen.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:06:48 #52
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42137446
Overigens: samen leven met iemand die anorexia heeft is gewoon erg lastig/zwaar, een aangezien je zelf ook verre van stabiel bent, lijkt het me voor beiden geen goed iets om een relatie met elkaar te hebben. Eerst eens aan jullie zelf werken, pas dan zijn jullie klaar voor een relatie!

Hoe komt het trouwens dat jij zo diep in de shit met jezelf zit?
pi_42137500
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:00 schreef CleeJee het volgende:
Snapt haar moeder haar wel? Weet je dat toevallig?

En hoe kwam ze in ziekenhuis? Ondergewicht?

Ze is door haar ziekte verre van stabiel, volgens mij ook nauwelijks in staat een relatie aan te gaan. Hebben jullie het afgelopen jaar wel een periode een 'gezonde' relatie gehad?

Enige wat je nu kunt doen is haar duidelijk maken dat je er echt alles voor over hebt haar te snappen, en ook laat zien wat je doet/wil doen, je kunt ook haar de link van deze pagina sturen.
geen idee

Ik heb met haar een prachttijd gehad echt !
in 10 maanden tijd geen enkele keer ruzie gehad... totdat het begon op te vallen , ze niet meer wou eten enz.

de link van deze pagina laten zien ... is dat niet raar? ik bespreek immers haar ’’prive‘‘ dingen op het wereld weide web
zou het niet averechts kunnen werken

[ Bericht 5% gewijzigd door hallo_mensen op 26-09-2006 14:03:37 ]
046
Dank aan Yeahinho
pi_42137560
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:06 schreef CleeJee het volgende:
Overigens: samen leven met iemand die anorexia heeft is gewoon erg lastig/zwaar, een aangezien je zelf ook verre van stabiel bent, lijkt het me voor beiden geen goed iets om een relatie met elkaar te hebben. Eerst eens aan jullie zelf werken, pas dan zijn jullie klaar voor een relatie!

Hoe komt het trouwens dat jij zo diep in de shit met jezelf zit?
Ik kan er niet tegen dat ik op deze wijzen aan de kant geschoven word.
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:13:33 #55
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42137622
aha, haar ano kwam dus ineens wel heel erg opzetten?
hebben jullie het er ooit wel eens over gehad wat de oorzaak zou kunnen zijn?
heb jji enig idee wat het achterliggende probleem zou kunnen zijn?

ik zou het nu nog niet laten zien nee, kan idd averechts werken, maar je kunt wel wat prints laten zien van pagina's waar je op geweest bent, of haar via msn links toesturen van pagina's over eetstoornissen, zodat zij ook ziet dat je haar echt wel wil begrijpen en je er je best voor doet.

wanneer je vragen hebt over de ziekte, kun je die hier ook wel stellen hoor

(voor de duidelijkheid: vriendin heeft ano gehad, kan voor groot deel uit ervaring praten dus)
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:14:10 #56
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42137641
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:11 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Ik kan er niet tegen dat ik op deze wijzen aan de kant geschoven word.
en dat vreet aan je en zorgt dat je nu in de put zit?
pi_42137748
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:14 schreef CleeJee het volgende:

[..]

en dat vreet aan je en zorgt dat je nu in de put zit?
Nee dat komt erbij.
op het moment kan ik geen fluit doen voor school omdat ik er niet bij ben.
morgen op voor auto theorie examen , daar heb ik me nog niet op kunnen concentreren.
Werk/Stage wíl ik niet , ookal moet ik! Maar ik zit met het idee in me hoofd dat ik er misschien toch voor haar zijn kan
daar heb ik ook veel voor over!
en dan word ik ook nog helemaal aan de kant geschoven.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42137859
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:13 schreef CleeJee het volgende:
aha, haar ano kwam dus ineens wel heel erg opzetten?
hebben jullie het er ooit wel eens over gehad wat de oorzaak zou kunnen zijn?
heb jji enig idee wat het achterliggende probleem zou kunnen zijn?

ik zou het nu nog niet laten zien nee, kan idd averechts werken, maar je kunt wel wat prints laten zien van pagina's waar je op geweest bent, of haar via msn links toesturen van pagina's over eetstoornissen, zodat zij ook ziet dat je haar echt wel wil begrijpen en je er je best voor doet.

wanneer je vragen hebt over de ziekte, kun je die hier ook wel stellen hoor

(voor de duidelijkheid: vriendin heeft ano gehad, kan voor groot deel uit ervaring praten dus)
ja kwam vrij hard , onder andere ook in combinatie met boulimia .
Ik heb wel vaker dan eens naar de oorzaak gevraagd , maar die kon ze niet toewijzen.
Een half jaar geleden deed ze oppassen , daar is op een ogenblik iemand naar binnen gekomen
om die kinderen te slaan , gelukt ook ! .
Ze heeft slachtofferhulp aangeboden gekregen en ook gehad.
Ikzelf denk dat dat voor haar het juiste moment geweest is om de knop om te draaien.
en de ’’problemen‘‘ te stoppen door niet te eten.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42137868
Dat iemand die zichzelf uit gaan hongeren bepaalde problemen heeft lijkt me duidelijk. Als het dan ook nog zo ver gaat dat ze zelfmoord wil plegen laat wel zien dat het behoorlijk ernstig is.
Om iets dat zo belangrijk is haar zelfmoordonzin te noemen is nu niet bepaald een teken van inlevingsgevoel, serieus nemen of liefde.
Besef je wel dat haar situatie zo ernstig was in haar ogen dat er geen uitweg meer was? Dat zoiets een wanhoopsdaad is? En dat jij zojuist gezegt hebt dat ze zich gewoon niet zo aan moet stellen met die onzin?
Ik zou je ook niet meer willen zien of spreken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42137988
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:32 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Nee dat ze zo met mij speelt.
ik bedoel ik kon vannacht weer eens niet slapen , en mevrouw gaat doodleuk naar de markts omdat haar moeder al
10 minuten aan het wachten is
Je verwacht toch niet dat zij haar moeder op de markt laat staan omdat jij een email hebt gestuurd en stante pede aandacht wil?
twee violen en een trommel en een fluit
pi_42138096
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:23 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat iemand die zichzelf uit gaan hongeren bepaalde problemen heeft lijkt me duidelijk. Als het dan ook nog zo ver gaat dat ze zelfmoord wil plegen laat wel zien dat het behoorlijk ernstig is.
Om iets dat zo belangrijk is haar zelfmoordonzin te noemen is nu niet bepaald een teken van inlevingsgevoel, serieus nemen of liefde.
Besef je wel dat haar situatie zo ernstig was in haar ogen dat er geen uitweg meer was? Dat zoiets een wanhoopsdaad is? En dat jij zojuist gezegt hebt dat ze zich gewoon niet zo aan moet stellen met die onzin?
Ik vond het ook onzin dat zo een mooi`s iemand met zulke gedachten rondloopt.
Wat heeft het voor een doel om dood te zijn?

Maar hoe jij het boven omschrijft klopt ook en van die kant heb ik het tot nu toe nog niet bekeken.
dankje
046
Dank aan Yeahinho
pi_42138129
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:28 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Je verwacht toch niet dat zij haar moeder op de markt laat staan omdat jij een email hebt gestuurd en stante pede aandacht wil?
Ze waren allebei nog samen thuis.
Is het een dan grote moeite om dan even 10 minuten te wachten?
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:55:39 #63
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42138724
Denk dat TS al veel wijzer is geworden van alle reacties op zijn mail.....maar nog lang niet wijs genoeg....

Waarom je vriendin nu geen contact met je zoekt/wil, is omdat je haar voor haar gevoel denk ik volledig hebt laten zitten en haar niet wil begrijpen... het is nu aan jou om haar duidelijk te maken dat je nu (door anderen) anders naar haar situatie kijkt en je er alles aan wil doen om haar te snappen...

Maar TS, zijn de problemen van je vriendin geen vlucht om niet aan je eigen dingen te hoeven denken/werken? Ben je nu wel in staat om er voldoende voor haar te zijn?
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:57:21 #64
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42138750
quote:

En TS nogmaals: haar zelfmoord-idee is GEEN onzin!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:58:34 #65
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42138790
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:33 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Maar hoe jij het boven omschrijft klopt ook en van die kant heb ik het tot nu toe nog niet bekeken.
dankje
Je bekijkt het echt vanuit jouw kant, zet haar bril eens op!!!
Ze vind zichzelf waarschijnlijk helemaal niet mooi, en haar doel om dood te zijn? Van de problemen af zijn, geen gezeur meer, geen pijn....
pi_42138997
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:33 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

dankje
Ik denk dat het voor haar meer een kwestie is van zich afvragen met welk doel ze nog in leven zou blijven. Ze vind zichzelf niet mooi genoeg, goed genoeg, interessant genoeg, belangrijk genoeg enz.
En in plaats van haar te helpen en te laten zien dat ze wel de moeite waard is werk je haar juist tegen door haar problemen als onbelangrijk te bestempelen.

Maar top van je dat je open staat om het van de andere kant te bekijken.
pi_42139229
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:07 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor haar meer een kwestie is van zich afvragen met welk doel ze nog in leven zou blijven. Ze vind zichzelf niet mooi genoeg, goed genoeg, interessant genoeg, belangrijk genoeg enz.
En in plaats van haar te helpen en te laten zien dat ze wel de moeite waard is werk je haar juist tegen door haar problemen als onbelangrijk te bestempelen.

Maar top van je dat je open staat om het van de andere kant te bekijken.
ik heb nooit het gevoel gehad dat haar problemen onbelangrijk zijn, want dat zijn ze niet!
misschien dat ik haar wel het gevoel heb gegeven dat het onbelangrijk is.
Maar dat is nooit mijn bedoeling geweest.
Dit is trouwens voor het eerst dat iemand mij de andere kant kan laten zien!
En dat is fijn!
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:28:42 #68
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42139551
quote:
Besef je wel dat haar situatie zo ernstig was in haar ogen dat er geen uitweg meer was? Dat zoiets een wanhoopsdaad is?
Een wanhoopsdaad is jezelf daadwerkelijk het hoekje om helpen. Er over ijlen is aandacht zoeken.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:32:50 #69
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42139675
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:15 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Dit is trouwens voor het eerst dat iemand mij de andere kant kan laten zien!
En dat is fijn!
Dank dat je nu aangeeft dat ik je niet de andere kant hebt doen laten zien
pi_42139814
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:32 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Dank dat je nu aangeeft dat ik je niet de andere kant hebt doen laten zien
of toch?

Nu vind ik dat ik vrij fout geweest ben om de mail te sturen.
eigenlijk had ik hem beter eerst hier kunnen laten zien.
maarja das achteraf
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:40:20 #71
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42139899
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:28 schreef nietzman het volgende:

[..]

Een wanhoopsdaad is jezelf daadwerkelijk het hoekje om helpen. Er over ijlen is aandacht zoeken.
in beide gevallen is het echter ook het slimste om die aandacht voor haar problemen ook te geven! Impliciet handelen mensen vaak negerend tegenover aandachtvragers met het idee dat ze niet moeten overdrijven. In dit geval is dat echter niet gewenst dus, ook al is het simpele aandachttrekkerij.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:45:01 #72
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42140018
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:40 schreef Grumpey het volgende:
in beide gevallen is het echter ook het slimste om die aandacht voor haar problemen ook te geven! Impliciet handelen mensen vaak negerend tegenover aandachtvragers met het idee dat ze niet moeten overdrijven. In dit geval is dat echter niet gewenst dus, ook al is het simpele aandachttrekkerij.
Wat in ieder geval niet moet ontstaan is een "kusknuffelkroel" mentaliteit waarin 'alles wel goed is.' Die vriendin moet gewoon een trap onder d'r hol hebben en beseffen dat haar gedrag niet normaal is, en ze óf zelf haar act together moet getten, of zo snel mogelijk bij een zielenknijper op de bank gaan liggen. Het moet haar heel hard duidelijk gemaakt worden dat er iets mis is, anders zal ze nooit de behoefte hebben om er écht iets aan te doen.

Vaak is het zo dat zin-krijgende zelfmoord-dreigers alleen maar meer aandacht gaan lopen trekken omdat het nou eenmaal 'werkt'.
Ik ga naar huis.
pi_42140121
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:45 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wat in ieder geval niet moet ontstaan is een "kusknuffelkroel" mentaliteit waarin 'alles wel goed is.' Die vriendin moet gewoon een trap onder d'r hol hebben en beseffen dat haar gedrag niet normaal is, en ze óf zelf haar act together moet getten, of zo snel mogelijk bij een zielenknijper op de bank gaan liggen. Het moet haar heel hard duidelijk gemaakt worden dat er iets mis is, anders zal ze nooit de behoefte hebben om er écht iets aan te doen.

Vaak is het zo dat zin-krijgende zelfmoord-dreigers alleen maar meer aandacht gaan lopen trekken omdat het nou eenmaal 'werkt'.
Dat dacht ik in het begin ook.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42140251
zou het een idee zijn om dit topic te laten lezen?
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:56:30 #75
88139 JoeyT
pi_42140308
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef hallo_mensen het volgende:
Ik hoop zo voor je dat je loopt te faken

Zo nee, laat het haar lezen... Zal je relatie goed doen
pi_42140335
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:56 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik hoop zo voor je dat je loopt te faken

Zo nee, laat het haar lezen... Zal je relatie goed doen
Waarom zou ik lopen faken?
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:09:24 #77
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42140612
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:45 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ooit wel eens met iemand te maken gehad die een eetstoornis met zelfmoord-neigingen heeft?
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:10:25 #78
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42140636
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:09 schreef CleeJee het volgende:
Ooit wel eens met iemand te maken gehad die een eetstoornis met zelfmoord-neigingen heeft?
Ja.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:11:31 #79
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42140664
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef hallo_mensen het volgende:
Ik stelde het eerder voor, maar denk nu dat het nog even beter is om het niet te laten lezen, puur uit veiligheid, je weet echt nooit hoe ze het op zal vatten

Het enige wat je nog kan en moet doen is:
a> je verontschuldigen voor je mail
b> aangeven dat je er nu achter bent dat je haar echt niet snapte en het daardoor, door je reacties alleen maar erger hebt gemaakt soms
c> laten zien dat je wat op bent gaan zoeken over de ziekte en dat je er nu meer over weet
pi_42140891
dan ga ik dat maar eens doen.
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:29:17 #81
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42141132
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:10 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ja.
En die luisterde na een trap onder haar hol?
die vond je soms ook aanstellen?
pi_42141220
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:28 schreef nietzman het volgende:

[..]

Een wanhoopsdaad is ook denken dat je zo ver moet gaan als het op een zelfmoordpoging te laten lijken om die aandacht te krijgen.

Maar ik ben het met je eens, zelfmoordpogingen bestaan niet, als je echt dood wilt zorg je wel dat je het goed doet. Zonder dat iemand het weet, zonder briefje dat te vroeg gevonden kan worden, zonder telefoontje naar 112 enz.
pi_42141233
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:29 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat je na de 100ste keer: ik voel me zo dik, toch eens denkt: doe nou even normaal zeg.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:35:34 #84
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42141301
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:33 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat je na de 100ste keer: ik voel me zo dik, toch eens denkt: doe nou even normaal zeg.
Jij als psychologe in opleiding die dit zo zegt??
pi_42141352
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:35 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Jij als psychologe in opleiding die dit zo zegt??
Ja, en ik heb zelf ook een eetstoornis gehad.

Dit heeft trouwens vrij weinig met mn opleiding te maken. Ik kan me gewoon voorstellen, dat als je zelf geen eetstoornis hebt, dat je denkt: jezus, doe nu eens normaal.
pi_42141380
quote:

[..]

In mijn ogen is het met anorexia net zoals met een verslaving, die mensen moet je inderdaad eens flink confronteren met hun problemen en zorgen dat ze hulp zoeken.
Pappen en nathouden schiet ze niks mee op in ieder geval.
Dat betekend niet dat mensen met anorexia aanstellers zijn maar je hoeft ze ook niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken.
Ik vind de manier waarop TS het heeft aangepakt niet handig bij iemand met die problematiek vandaar mijn reacties maar constant op je tenen lopen is ook niet goed.
pi_42141414
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

In mijn ogen is het met anorexia net zoals met een verslaving, die mensen moet je inderdaad eens flink confronteren met hun problemen en zorgen dat ze hulp zoeken.
Dat betekend niet dat mensen met anorexia aanstellers zijn maar je hoeft ze ook niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken.
Ik vind de manier waarop TS het heeft aangepakt niet handig bij iemand met die problematiek vandaar mijn reacties maar constant op je tenen lopen is ook niet goed.
Wil ik je er wel even op wijzen dat ze vantevoren wél met ’’fluwelen handschoentjes’’ is aangepakt!
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:43:22 #88
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42141491
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:37 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ja, en ik heb zelf ook een eetstoornis gehad.

Dit heeft trouwens vrij weinig met mn opleiding te maken. Ik kan me gewoon voorstellen, dat als je zelf geen eetstoornis hebt, dat je denkt: jezus, doe nu eens normaal.
Dat weet ik ;-)

Kan me ook wel voorstellen dat je dat denkt, maar je kunt ook denken "waarom zegt ze dat in godsnaam zo vaak? zit er niet iets anders achter?"
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:46:02 #89
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42141551
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens hoor, alleen maar "gaat het een beetje?"-moves daar schiet ze niks mee op, klopt!
Alleen werd het net zo zwart-wit gesteld net alsof anorexia zo opgelost is als er weer gegeten wordt...not!

TS had gewoon totaal geen flauw benul van de ziekte en ook niet dat zijn aanpak juist averechts werkte...en het allemaal nog veel erger heeft gemaakt....
pi_42141620
Volgens mij heeft de TS net zo hard, dan wel niet dringender psychische hulp nodig dan z'n vriendin
M'n signature, wat doe je :{
pi_42141640
quote:

[..]

Hoezo?De liefde van jouw kant is er toch?
Als ze geen anorexia had,had ze zich heel anders gedragen.
Waarschijnlijk heb je dingen gezegd en haar daar onbedoeld mee gekwetst.
Vergeet niet dat anorexia een ziekte is die in je hoofd zit.Lichamelijk zie je het ook wel,maar dat komt door die rare kronkel in je hoofd.

Probeer eerst eens te bedenken wat je gezegd hebt en wat haar gekwetst heeft.

Als ze helemaal beter is zal ze zich ook weer anders gedragen,vlak dat niet uit.
pi_42141648
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:40 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Wil ik je er wel even op wijzen dat ze vantevoren wél met ’’fluwelen handschoentjes’’ is aangepakt!
Ik bedoelde met die fluwelen handschoentjes niet echt jouw verhaal maar meer het onderwerp eten vermijden, niks doen om haar boos te maken enz., alles om te voorkomen dat ze gaat kotsen of een vreetbui krijgt of depressief wordt.

Ik denk dat jij gewoon nog te weinig van de ziekte (en van je vriendin) begrijpt om een goede inschatting te kunnen maken van wat bij haar een trigger kan zijn en hoe je hier het beste mee om kan gaan. Ik probeer je dus haar kant duidelijk te maken zodat je een beetje begrijpt hoe het in haar hoofd waarschijnlijk werkt.
Pas daarna gaat mijn eerste punt in werking.
pi_42141652
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:43 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Dat weet ik ;-)

Kan me ook wel voorstellen dat je dat denkt, maar je kunt ook denken "waarom zegt ze dat in godsnaam zo vaak? zit er niet iets anders achter?"
Ja, tuurlijk.

Maar soms zijn de op het eerste gezicht minder tactische manieren, wel de manieren die effect hebben.

Disclaimer: de volgende voorbeelden zijn van jaren geleden en al heel lang niet meer aan de orde.

Mijn vriend heeft mij gezegd dat als ik een zelfmoordpoging zou doen, hij bij me weg zou gaan, omdat hij niet bij alles wat er gebeurde bang wilde zijn dat ik een zelfmoordpoging zou doen.

In een manipulatief moment heb ik ooit in een ruzie geroepen:
En als ik mijn pols opensnij, blijf je dan hier?
(Hij wilde boos weggaan)
Hij: nee

Sommige ongewenste gedragingen gaan niet (snel) over als je er aandacht aan geeft op de manier waarop de ander dat wil.

Ik heb het nu even niet zozeer over anorexia, maar wel oa. over zelfmoordneigingen.
pi_42141664
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens hoor, alleen maar "gaat het een beetje?"-moves daar schiet ze niks mee op, klopt!
Alleen werd het net zo zwart-wit gesteld net alsof anorexia zo opgelost is als er weer gegeten wordt...not!

TS had gewoon totaal geen flauw benul van de ziekte en ook niet dat zijn aanpak juist averechts werkte...en het allemaal nog veel erger heeft gemaakt....
Klopt vind het eigenlijk dom vanmezelf dat ik niet eerder een topic geopend heb.
valt veel meer uit te halen dan die halve websites die elkaar van link naar link sturen en zo erg tegenspreken
046
Dank aan Yeahinho
pi_42141666
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Klopt vind het eigenlijk dom vanmezelf dat ik niet eerder een topic geopend heb.
valt veel meer uit te halen dan die halve websites die elkaar van link naar link sturen en zo erg tegenspreken
046
Dank aan Yeahinho
pi_42141698
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:48 schreef Viper_74 het volgende:
Volgens mij heeft de TS net zo hard, dan wel niet dringender psychische hulp nodig dan z'n vriendin
ja omg

046
Dank aan Yeahinho
pi_42141724
Stuur dr een week naar Ethiopië... is ze zo genezen.
JOHNNY HEITINGA
pi_42141764
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:49 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk.

Maar soms zijn de op het eerste gezicht minder tactische manieren, wel de manieren die effect hebben.

Disclaimer: de volgende voorbeelden zijn van jaren geleden en al heel lang niet meer aan de orde.

Mijn vriend heeft mij gezegd dat als ik een zelfmoordpoging zou doen, hij bij me weg zou gaan, omdat hij niet bij alles wat er gebeurde bang wilde zijn dat ik een zelfmoordpoging zou doen.

In een manipulatief moment heb ik ooit in een ruzie geroepen:
En als ik mijn pols opensnij, blijf je dan hier?
(Hij wilde boos weggaan)
Hij: nee

Sommige ongewenste gedragingen gaan niet (snel) over als je er aandacht aan geeft op de manier waarop de ander dat wil.

Ik heb het nu even niet zozeer over anorexia, maar wel oa. over zelfmoordneigingen.
Wat dacht je toen je vriend dan weg wou gaan?
046
Dank aan Yeahinho
pi_42141810
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:54 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Wat dacht je toen je vriend dan weg wou gaan?
Ik dacht op dat moment: val dood.
Of iets dergelijks.
Later ben ik het echter enorm gaan waarderen dat hij zich niet liet manipuleren.
pi_42141875
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:49 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Hoezo?De liefde van jouw kant is er toch?
Als ze geen anorexia had,had ze zich heel anders gedragen.
Waarschijnlijk bedoeld hij als ze helemaal gezond was geweest en ze had zich zo gedragen dan was het snel over geweest. Nu komt dat gedrag doordat ze ziek is maar anders was het dan toch wel een kreng geweest hoor.
Daarnaast kan ik uit ervaring zeggen dat het erg moeilijk kan zijn om van iemand met anorexia te houden. Anorexia gaat verder dan niet of weinig eten, vreetbuien en kotsen. De hele persoon veranderd erdoor en meestal niet ten goede.
quote:
Waarschijnlijk heb je dingen gezegd en haar daar onbedoeld mee gekwetst.
Vergeet niet dat anorexia een ziekte is die in je hoofd zit.Lichamelijk zie je het ook wel,maar dat komt door die rare kronkel in je hoofd.

Probeer eerst eens te bedenken wat je gezegd hebt en wat haar gekwetst heeft.

Als ze helemaal beter is zal ze zich ook weer anders gedragen,vlak dat niet uit.
Mee eens. Al vind ik niet direct dat de TS zijn excuses moet aanbieden voor wat hij gezegt heeft. (afhankelijk van wat dat is natuurlijk.) Hij kan haar duidelijk maken dat hij nooit bedoeld heeft haar te kwetsen maar de vraag is in hoeverre het bij haar ligt en in hoeverre bij dat wat gezegt is.
Als je jezelf zo minderwaardig voelt vat je dingen al snel verkeerd op. Daar kan hij niks aan doen dat ligt bij haar. Angstvallig alles vermijden wat bij haar niet goed valt is niet de oplossing denk ik.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk TS?
pi_42141988
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:59 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bedoeld hij als ze helemaal gezond was geweest en ze had zich zo gedragen dan was het snel over geweest. Nu komt dat gedrag doordat ze ziek is maar anders was het dan toch wel een kreng geweest hoor.
Daarnaast kan ik uit ervaring zeggen dat het erg moeilijk kan zijn om van iemand met anorexia te houden. Anorexia gaat verder dan niet of weinig eten, vreetbuien en kotsen. De hele persoon veranderd erdoor en meestal niet ten goede.
[..]

Mee eens. Al vind ik niet direct dat de TS zijn excuses moet aanbieden voor wat hij gezegt heeft. (afhankelijk van wat dat is natuurlijk.) Hij kan haar duidelijk maken dat hij nooit bedoeld heeft haar te kwetsen maar de vraag is in hoeverre het bij haar ligt en in hoeverre bij dat wat gezegt is.
Als je jezelf zo minderwaardig voelt vat je dingen al snel verkeerd op. Daar kan hij niks aan doen dat ligt bij haar. Angstvallig alles vermijden wat bij haar niet goed valt is niet de oplossing denk ik.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk TS?
18

Dingen vermijden hou ik niet van.
Ik wil er over praten dingen te weten komen om er een volgende keer baat bij te hebben in plaats van door te gaan met geen flauw idee.
Heb ik gelijk als ik zeg dat haar omgeving wel zo doet? als ik zeg kijk eens naar de OP?
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:22:52 #102
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42142397
quote:
Ik ben niet degene die haar indertijd de trap verkocht heeft, al had ik haar nog heel veel ellende kunnen besparen als ik het toen al wel had gedaan. En nee, ik vond haar zich indertijd niet aanstellen. Ik was verliefd, dat doet rare dingen met je gezonde verstand. Als ik er toen met mijn nuchtere Friese kop op in had gezeten had ze die schop kunnen krijgen. .

Een vriend van me heeft trouwens een week meegelopen bij een Anorexia-kliniek, (Voor een fotoreportage.) waar dus de échte probleemgevallen hulp komen zoeken, en na zijn verhalen over de 'die hards' heb ik er ook steeds minder moeite mee om de huis tuin en keuken-anorexia-patient te betuttelen.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:27:58 #103
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42142523
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:22 schreef nietzman het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft trouwens een week meegelopen bij een Anorexia-kliniek, (Voor een fotoreportage.) waar dus de échte probleemgevallen hulp komen zoeken, en na zijn verhalen over de 'die hards' heb ik er ook steeds minder moeite mee om de huis tuin en keuken-anorexia-patient te betuttelen.
Tuurlijk zijn er gradaties te zien in de patiënten, maar om de huis-tuin-en-keuken ano's te betuttelen is ook weer zo simpel....het zijn natuurlijk altijd ano's met problemen, al zijn die wel van minder ernstige aard dan van de 'die hards', voor de persoon zijn ze even zwaar.....

En idd, je wordt niet bepaald vrolijk in een ano-kliniek, vooral niet rond etenstijd....
pi_42142731
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:05 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

18

Dingen vermijden hou ik niet van.
Ik wil er over praten dingen te weten komen om er een volgende keer baat bij te hebben in plaats van door te gaan met geen flauw idee.
Heb ik gelijk als ik zeg dat haar omgeving wel zo doet? als ik zeg kijk eens naar de OP?
18, ok, en hoe oud is je vriendin? En hoe erg is haar anorexia op het moment? Is ze dun/mager/graatmager/in levensgevaar?

Hoe haar familie er mee omgaat kan ik uit de OP moeilijk halen maar het zou best kunnen dat ze dat doen. Ik kan het me ook goed voorstellen. Als je als moeder ziet dat je dochter zichzelf aan het uithongeren is doe je er alles aan om dat te voorkomen.
In de basis is het zo dat hoe beter iemand met anorexia zich voelt hoe beter het qua eten gaat. Ik kan me dus voorstellen dat je er als moeder alles aan doet om haar zo tevreden mogelijk te houden zodat ze tenminste "iets" eet. De rest in van latere zorg. Maar op die manier houd je het proces ook in stand doordat je er aan toegeeft. Anorexiapatiënten zijn op heel veel vlakken vergelijkbaar met verslaafden. Door het probleem niet te benoemen of het te negeren gaat het niet weg. Het probleem blijft bestaan maar omdat de omgeving er niet op reageert kan je ook nog het idee krijgen dat het allemaal heel normaal is.

Maar je kunt iemand niet dwingen om te genezen, dat is een proces waar ze zelf doorheen moet op haar manier en als zij er klaar voor is en dan nog blijft het een gevoelig punt. Het is zoeken naar de gulden middenweg.
pi_42142932
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:35 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

18, ok, en hoe oud is je vriendin? En hoe erg is haar anorexia op het moment? Is ze dun/mager/graatmager/in levensgevaar?

Hoe haar familie er mee omgaat kan ik uit de OP moeilijk halen maar het zou best kunnen dat ze dat doen. Ik kan het me ook goed voorstellen. Als je als moeder ziet dat je dochter zichzelf aan het uithongeren is doe je er alles aan om dat te voorkomen.
In de basis is het zo dat hoe beter iemand met anorexia zich voelt hoe beter het qua eten gaat. Ik kan me dus voorstellen dat je er als moeder alles aan doet om haar zo tevreden mogelijk te houden zodat ze tenminste "iets" eet. De rest in van latere zorg. Maar op die manier houd je het proces ook in stand doordat je er aan toegeeft. Anorexiapatiënten zijn op heel veel vlakken vergelijkbaar met verslaafden. Door het probleem niet te benoemen of het te negeren gaat het niet weg. Het probleem blijft bestaan maar omdat de omgeving er niet op reageert kan je ook nog het idee krijgen dat het allemaal heel normaal is.

Maar je kunt iemand niet dwingen om te genezen, dat is een proces waar ze zelf doorheen moet op haar manier en als zij er klaar voor is en dan nog blijft het een gevoelig punt. Het is zoeken naar de gulden middenweg.
15 bijna 16 ,
ze is voor haar doen op het moment vrij dun.
46kg was ze vorige week.

even een uurtje weg
046
Dank aan Yeahinho
pi_42143388
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:27 schreef CleeJee het volgende:
het zijn natuurlijk altijd ano's met problemen
*ril*
Wat een term, ano's.
Je hebt anorexia, je bent niet je stoornis.
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:01:48 #107
88139 JoeyT
pi_42143454
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:58 schreef Wolkje het volgende:

[..]

*ril*
Wat een term, ano's.
Ik snap jullie echt niet. Ik heb hier helemaal niet het idee dat het gaat om anorexia maar om een vriendje dat te weinig aandacht krijgt van zijn vriendinnetje. Je kan wel alles op de ziekte afschuiven om het jezelf makkelijker te maken, maar denk je niet dat ze je gewoon niet meer zo heel erg leuk vindt
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 16:17:24 #108
16180 crew  CoolGuy
pi_42143812
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:27 schreef CleeJee het volgende:

[..]

En idd, je wordt niet bepaald vrolijk in een ano-kliniek, vooral niet rond etenstijd....
Zij zelf waarschijnlijk ook niet
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 16:20:26 #109
16180 crew  CoolGuy
pi_42143896
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:01 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik snap jullie echt niet. Ik heb hier helemaal niet het idee dat het gaat om anorexia maar om een vriendje dat te weinig aandacht krijgt van zijn vriendinnetje. Je kan wel alles op de ziekte afschuiven om het jezelf makkelijker te maken, maar denk je niet dat ze je gewoon niet meer zo heel erg leuk vindt
Eens. Ze is 15, midden in haar pubertijd, dan wil je dingen ontdekken, niet vastzitten aan 1 vriendje. Ik denk ook dat ze TS gewoon een klein beetje moe is, en dat ze gewoon niet meer verliefd op hem is. Het is makkelijker om je te verschuilen achter iets dan de moeilijke woorden (dat is nog moeilijk voor veel oudere mensen dan zij) "Ik ben niet meer verliefd op je" uit te spreken.

Stiekem denk ik dat jouw vriendin bewust aan het aansturen is op een confrontatie/ruzie TS, zodat ze dat daarna kan aanvoeren als 'de druppel' waarna ze aangeeft niet verder met je te willen. Ik zou haar voor zijn...
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:26:26 #110
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42144080
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:58 schreef Wolkje het volgende:

[..]

*ril*
Wat een term, ano's.
Je hebt gelijk....
Maar ik gebruik alleen maar een term die op klinieken door de patiënten soms ook gebruikt wordt hoor.....
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:29:36 #111
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42144193
quote:

[..]

Dan lees je niet goed...het is overduidelijk voor mij dat vriendinnetje van TS zich niet begrepen voelt door TS, dat heeft hij zelf ook reeds aangegeven. En dat is ook de reden van onrust in de relatie.....

Net of iemand die anorexia heeft altijd maar dat als 'vluchtmiddel' ziet, alles daar altijd op af schuift....
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:36:56 #112
88139 JoeyT
pi_42144390
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:29 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed...het is overduidelijk voor mij dat vriendinnetje van TS zich niet begrepen voelt door TS, dat heeft hij zelf ook reeds aangegeven. En dat is ook de reden van onrust in de relatie.....

Net of iemand die anorexia heeft altijd maar dat als 'vluchtmiddel' ziet, alles daar altijd op af schuift....
We zullen zien . Denk dat ik toch heel wat dichter bij de waarheid zit...
pi_42144853
Coolguy en CleeJee
jullie hebben allebei gelijk.
maar als ik haar vraag of ze er mee wilt stoppen , krijg ik een nee

Als ze er echt mee wil stoppen , is het toch beter dat ze dat zegt in plaats van aansturen op een ruzie?
Iemand een idee hoe ik dat te weten kan komen?
046
Dank aan Yeahinho
pi_42145021
We hurt the ones we love.

Misschien haar manier om je ervan te overtuigen dat ze het niet waard is? Ze vind zichzelf niet de moeite waard dus waarschijnlijk snapt ze ook niet waarom jij dat wel vind. Uittesten dus of je echt wel zo oprecht bent als je je voordoet. Of je echt gek op d'r bent, of ze je kan vertrouwen.

Maar misschien kan je dat beter eens met haar bespreken. Wij zitten niet in haar of jouw hoofd, alleen zij kan je vertellen hoe het zit.
pi_42145188
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:05 schreef MinderMutsig het volgende:
We hurt the ones we love.

Misschien haar manier om je ervan te overtuigen dat ze het niet waard is? Ze vind zichzelf niet de moeite waard dus waarschijnlijk snapt ze ook niet waarom jij dat wel vind. Uittesten dus of je echt wel zo oprecht bent als je je voordoet. Of je echt gek op d'r bent, of ze je kan vertrouwen.
En ik ben bang dat ik daar nooit achter zal komen.

Ik moet er ook met haar over praten , maar dat is niet echt mogelijk omdat het geen fijne dingen zijn waar je het dan over hebt.
En dan gaat ze terugvallen op het bekende ’’Ja op het moment voel ik me goed en heb ik hier geen zin in!’’
046
Dank aan Yeahinho
pi_42145465
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:17 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

En ik ben bang dat ik daar nooit achter zal komen.

Ik moet er ook met haar over praten , maar dat is niet echt mogelijk omdat het geen fijne dingen zijn waar je het dan over hebt.
En dan gaat ze terugvallen op het bekende ’’Ja op het moment voel ik me goed en heb ik hier geen zin in!’’
Ja dat zou ik dus niet pikken.
Als je al niet meer met elkaar kunt praten dan heeft een relatie natuurlijk geen enkele kans van slagen meer. Het is niet het leukste gesprek dat je kunt hebben maar dan moet ze maar even de tandjes op elkaar zetten. En anders zou het voor mij afgelopen zijn.
pi_42145765
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:30 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ja dat zou ik dus niet pikken.
Als je al niet meer met elkaar kunt praten dan heeft een relatie natuurlijk geen enkele kans van slagen meer. Het is niet het leukste gesprek dat je kunt hebben maar dan moet ze maar even de tandjes op elkaar zetten. En anders zou het voor mij afgelopen zijn.
Klopt en uit zo een gesprek haal je alleen maar voordeel (in mijn ogen dan)
046
Dank aan Yeahinho
pi_42146186

ik loop weer eens achter de feiten aan
046
Dank aan Yeahinho
pi_42146660
* Ik geef op
046
Dank aan Yeahinho
pi_42146699
h_m zegt:
Denk je dat wij nog samen kunnen zijn?
Vriendin zegt:
nu niet
Vriendin zegt:
zoalng ik niet genezen ben denk ik dat het niet gaat
hallo_mensen zegt:
oke
hallo_mensen zegt:
wat wil je nu dan?
hallo_mensen zegt:
mij nog een keer zien.
of niet meer?
046
Dank aan Yeahinho
pi_42146719
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:29 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed...het is overduidelijk voor mij dat vriendinnetje van TS zich niet begrepen voelt door TS, dat heeft hij zelf ook reeds aangegeven.
Tot op hier heb je gelijk, dat kunnen we inderdaad lezen.

Maar dit:
quote:
En dat is ook de reden van onrust in de relatie.....
Is pure speculatie op basis van de woorden van TS.
Dat TS de anorexia als kern van het relatieprobleem ziet, betekent niet dat zijn vriendin dat ook vind.
Ik heb eerlijk gezegd ook mijn twijfels bij de rest van de relatie, en op de leeftijd van de beide 'geliefden' zijn relaties nu bepaald niet voor de eeuwigheid. Ik vind TS niet echt gevoelig op het anorexia-vlak, dus ik kan me voorstellen dat ie problemen op andere vlakken ook niet goed doorheeft of aanvoelt.
pi_42146767
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:19 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Tot op hier heb je gelijk, dat kunnen we inderdaad lezen.

Maar dit:
[..]

Is pure speculatie op basis van de woorden van TS.
Dat TS de anorexia als kern van het relatieprobleem ziet, betekent niet dat zijn vriendin dat ook vind.
Ik heb eerlijk gezegd ook mijn twijfels bij de rest van de relatie, en op de leeftijd van de beide 'geliefden' zijn relaties nu bepaald niet voor de eeuwigheid. Ik vind TS niet echt gevoelig op het anorexia-vlak, dus ik kan me voorstellen dat ie problemen op andere vlakken ook niet goed doorheeft of aanvoelt.
Nee ben ik ook niet , ookal WIL ik het wel zijn.
maar kun je dan iemand zo afstraffen over de capaciteiten die er ontbreken?
Want ik WIL het wel ! , als ik het niet zou willen had ik hier geen topic geopend.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42148432
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:18 schreef hallo_mensen het volgende:
hallo_mensen zegt:
mij nog een keer zien.
of niet meer?
gaf ze hier nog antwoord op?
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:34:31 #124
88139 JoeyT
pi_42148895
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:20 schreef Wolkje het volgende:

[..]

gaf ze hier nog antwoord op?
Echt waar... Ze wilt niets met hem. Dat zegt ze zelfs letterlijk... Zucht...............
pi_42149782
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:21 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Nee ben ik ook niet , ookal WIL ik het wel zijn.
maar kun je dan iemand zo afstraffen over de capaciteiten die er ontbreken?
Want ik WIL het wel ! , als ik het niet zou willen had ik hier geen topic geopend.
Je moet beseffen dat iemand met anorexia heel egocentrisch bezig is en alleen maar denkt aan afvallen, eten, niet eten. Er is geen ruimte voor het toelaten van een ander en ook geen ruimte om zich in te leven in jouw perspectief. Dit gebeurt waarschijnlijk niet bewust en niet om jou te pesten, maar is hoe dan ook geen basis voor een relatie.

Jij kunt niet haar hulpverlener zijn, daar ga je zelf aan onderdoor. Bovendien betekent erover praten met jou een stukje loslaten van de controle over haarzelf en haar lichaam en dat is te hoog gegrepen.

Kan het kloppen dat zij een erg dominante moeder heeft...? Dat zou het een en ander verklaren namelijk
pi_42150186
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:44 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Hoe bedoel je verkoopt haar eigen moeder?
Beetje beeldspraak. Maar zo doortrapt, verziekt en werkelijk in niets, maar dan ook niets, te vertrouwen. De enige in de hele wereld die telt is de persoon zelf, verder niets. Een harde realiteit, maar voor velen dagelijkse kost.
pi_42157162
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:05 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je moet beseffen dat iemand met anorexia heel egocentrisch bezig is en alleen maar denkt aan afvallen, eten, niet eten. Er is geen ruimte voor het toelaten van een ander en ook geen ruimte om zich in te leven in jouw perspectief. Dit gebeurt waarschijnlijk niet bewust en niet om jou te pesten, maar is hoe dan ook geen basis voor een relatie.

Jij kunt niet haar hulpverlener zijn, daar ga je zelf aan onderdoor. Bovendien betekent erover praten met jou een stukje loslaten van de controle over haarzelf en haar lichaam en dat is te hoog gegrepen.

Kan het kloppen dat zij een erg dominante moeder heeft...? Dat zou het een en ander verklaren namelijk
Ja!
zoals nu ook weer

ik bel op , dat zou toch moeten kunnen in een relatie?

Moeder : Hoi met de telefoon van ****
H_M : is *** er misschien
Moeder: ja die heeft nu geen tijd zit op msn

046
Dank aan Yeahinho
pi_42157263
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:18 schreef Roellio het volgende:

[..]

Beetje beeldspraak. Maar zo doortrapt, verziekt en werkelijk in niets, maar dan ook niets, te vertrouwen. De enige in de hele wereld die telt is de persoon zelf, verder niets. Een harde realiteit, maar voor velen dagelijkse kost.
M beeldspraak ja , maar als ik zo een moeder had was ze wel zo verkocht
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 27 september 2006 @ 08:56:57 #129
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42161338
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:41 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Moeder : Hoi met de telefoon van ****
H_M : is *** er misschien
Moeder: ja die heeft nu geen tijd zit op msn

Oftewel: moeder praat op haar in, je vriendin raakt eigen mening kwijt. Heb je ook echt het idee dat haar moeder je niet mag? En zo ja, enig idee waar dat dan vandaan komt?

Heb je je vriendin inmiddels gesproken? Enig contact geweest?
pi_42161805
quote:
Op woensdag 27 september 2006 08:56 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Oftewel: moeder praat op haar in, je vriendin raakt eigen mening kwijt. Heb je ook echt het idee dat haar moeder je niet mag? En zo ja, enig idee waar dat dan vandaan komt?

Heb je je vriendin inmiddels gesproken? Enig contact geweest?
Ja , omdat ik haar pijn doe
Máár dat is pas niet weten wat je wil.

Nee ik heb haar niet echt gesproken behalve op msn hio en doei
En heb rustig geprobeerd een gesprek aan te gaan , en wat denk je ?
mevrouw voelde zich weer goed , en wilde dus niet met mij spreken.
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 27 september 2006 @ 20:09:26 #131
88139 JoeyT
pi_42178326
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:25 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Nee ik heb haar niet echt gesproken behalve op msn hio en doei
En heb rustig geprobeerd een gesprek aan te gaan , en wat denk je ?
mevrouw voelde zich weer goed , en wilde dus niet met mij spreken.
quote:

[..]

Moderator woensdag 27 september 2006 @ 21:42:46 #132
16180 crew  CoolGuy
pi_42181230
quote:
Op woensdag 27 september 2006 20:09 schreef JoeyT het volgende:

[..]

[..]
Inderdaad! TS, dumpen dat mokkel, ik weet niet hoeveel hints jij nodig hebt, maar het is wel duidelijk zo hoor.
pi_42184264
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inderdaad! TS, dumpen dat mokkel, ik weet niet hoeveel hints jij nodig hebt, maar het is wel duidelijk zo hoor.
k speel geen spel dus ook geen hints.

Waarom geen gewoon antwoord? al is het maar een ’’val dood’’

maar ik ben nu kapot aan het gaan , k trek t nie meer
loop de halve dag te braken.
ik laat dus ook niks meer vn me horen ook al hou ik van der
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 27 september 2006 @ 23:09:59 #134
88139 JoeyT
pi_42184554
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:01 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

k speel geen spel dus ook geen hints.

Waarom geen gewoon antwoord? al is het maar een ’’val dood’’

maar ik ben nu kapot aan het gaan , k trek t nie meer
loop de halve dag te braken.
ik laat dus ook niks meer vn me horen ook al hou ik van der
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:18 schreef hallo_mensen het volgende:
h_m zegt:
Denk je dat wij nog samen kunnen zijn?
Vriendin zegt:
nu niet
Vriendin zegt:
zoalng ik niet genezen ben denk ik dat het niet gaat
Ze zegt hier letterlijk dat ze niet samen met je wilt zijn. Dat is toch duidelijk?
pi_42185314
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:09 schreef JoeyT het volgende:

[..]

[..]

Ze zegt hier letterlijk dat ze niet samen met je wilt zijn. Dat is toch duidelijk?
Ja , maar zou zei dan geen fucked up gevoel hebben?
k bedoel bent toch lang bij elkaar geweest , lief en leed gedeeld enz. enz.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42185672
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:30 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

k bedoel bent toch lang bij elkaar geweest , lief en leed gedeeld enz. enz.
Wat Xennia al zei: mensen met anorexia zijn heel egocentrisch,dus nee,waarschijnlijk boeit het haar op het moment weinig.
pi_42185743
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:42 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat Xennia al zei: mensen met anorexia zijn heel egocentrisch,dus nee,waarschijnlijk boeit het haar op het moment weinig.

Ja ... dat zou toch nie mogen k bedoel waar heb k da aan verdient
046
Dank aan Yeahinho
pi_42185892
Volgens mij ben je te opdringerig
pi_42185921
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:49 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Vind je t gek?
046
Dank aan Yeahinho
pi_42186056
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:45 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Ja ... dat zou toch nie mogen k bedoel waar heb k da aan verdient
Gozer,ze is ziek in haar hoofd.Dan gaat het er niet meer om of je het verdiend hebt of niet.Ik ben bang dat je geduld moet hebben en als ze beter is is het nog maar de vraag of ze met jou verder wil.
Ik denk dat ze straks niet meer dezelfde is als voor de anorexia.
(een neef van mij heeft het gehad en die is ook veranderd,wel ten goede overigens.)
pi_42186110
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:55 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Gozer,ze is ziek in haar hoofd.Dan gaat het er niet meer om of je het verdiend hebt of niet.Ik ben bang dat je geduld moet hebben en als ze beter is is het nog maar de vraag of ze met jou verder wil.
Ik denk dat ze straks niet meer dezelfde is als voor de anorexia.
(een neef van mij heeft het gehad en die is ook veranderd,wel ten goede overigens.)
ik zou wel op haar wachten als ik zou weten dat het nut heeft. maar als het verkeerd zou uitpakken wat moet ik dan
046
Dank aan Yeahinho
pi_42187102
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:57 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

ik zou wel op haar wachten als ik zou weten dat het nut heeft. maar als het verkeerd zou uitpakken wat moet ik dan
Hopen dat je liefde voor haar snel wegebt.

Je hebt weinig andere opties dan je er bij neer leggen.Vervelend maar waar.
pi_42187159
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:49 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik begin het daar toch wel mee eens te worden inderdaad. Gun dat kind een beetje ademruimte man.
Die heeft al genoeg aan zichzelf zonder dat jij aan het pushen bent.
pi_42187407
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:30 schreef hallo_mensen het volgende:
Jawel ze voelt zich al heel lang fucked up
pi_42187532
Mijn beste vriendin heeft ook anorexia gehad en in die tijd ben is ze heel erg naar me toegetrokken. Geloof me mensen, anorexia verandert mensen... Egoisme, op je afgeven noem maar op. Ze willen wel anders maar het kan even niet. Zijn tijdens hun behandeling heel erg met hunzelf bezig. Want het niet eten is slechts een kenmerk van de anorexia.. Er zit een donkere wolk onder. Een abnormaal lage zelfwaardering, een hatelijke jaloezie naar andere toe, omdat die hun leven 'wel goed'voor elkaar hebben, egoisme en teruggetrokkenheid. Het overkwam mij eerst ook..Ze duwde me weg en ze wilde dood.. Maar op een gegeven moment ging ze zich aan me vast klampen en heb ik haar geholpen wat ik kan... Het is ontzettend moeilijk... Het enige wat ik kan zeggen: Ze is haar zelf niet! En vooral alles wat je doet of zegt, beoordeelt ze verkeerd. En het kan helaas nog een hele lange tijd duren. Aan jou de keus, blijf jij haar in de moeilijke tijd bijstaan? Voor jou zou het een onzekere tijd worden met veel nare momenten of kies je voor jezelf en geef je haar de tijd om over de anorexia heen te komen? Ik weet niet hoe ernstig anorectisch ze is, maar als het heel erg is, denk ik dat het beter is om het uit te maken en af en toe een lief kaartje naar haar te sturen. Want het is haast onmogelijk om een goede relatie op deze manier te onderhouden... En het einde is onzeker.. Na de behandeling kan ze opeens een ander mens zijn, kijkt ze tegen dingen op een andere manier en wil ze je misschien niet eens meer.... Anywayz Succes
pi_42187836
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik begin het daar toch wel mee eens te worden inderdaad. Gun dat kind een beetje ademruimte man.
Die heeft al genoeg aan zichzelf zonder dat jij aan het pushen bent.
aarg.
de laatste keer dat ik met haar gesproken heb . staathier in t topic
046
Dank aan Yeahinho
  Moderator donderdag 28 september 2006 @ 11:09:12 #147
16180 crew  CoolGuy
pi_42193939
quote:
Op donderdag 28 september 2006 01:05 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

aarg.
de laatste keer dat ik met haar gesproken heb . staathier in t topic
Je wordt een zeur. Ze wil je niet. Dat zegt ze zelf, maar jij wil dat niet geloven, jij bent aan het zoeken naar een strohalm waar je je aan vast kunt klampen en ondertussen wil je niet gelovne dat zij je niet meer wil, want je stelt allerlei vragen "heeft zij geen kutgevoel dan?". Alsof ze, als ze een kutgevoel heeft ,dan maar naar jou moet komen.

Ze wil je niet. Klaar. Je blijft maar bezig over of het toch niet mogelijk is op de een of andere manier. Ze zegt het gewoon letterlijk. Ze wil niet met je samen een relatie hebben. Einde verhaal. Get over it.
  donderdag 28 september 2006 @ 16:22:13 #148
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_42202091
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:50 schreef hallo_mensen het volgende:
als je het had gelezen had je ook gezien dat ze me niet wil zien!
Lijkt me duidelijk dan ofniet? Dan ga je toch niet zo'n zielige brief schrijven?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_42203701
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:49 schreef Filio het volgende:
Mijn beste vriendin heeft ook anorexia gehad en in die tijd ben is ze heel erg naar me toegetrokken. Geloof me mensen, anorexia verandert mensen... Egoisme, op je afgeven noem maar op. Ze willen wel anders maar het kan even niet. Zijn tijdens hun behandeling heel erg met hunzelf bezig. Want het niet eten is slechts een kenmerk van de anorexia.. Er zit een donkere wolk onder. Een abnormaal lage zelfwaardering, een hatelijke jaloezie naar andere toe, omdat die hun leven 'wel goed'voor elkaar hebben, egoisme en teruggetrokkenheid. Het overkwam mij eerst ook..Ze duwde me weg en ze wilde dood.. Maar op een gegeven moment ging ze zich aan me vast klampen en heb ik haar geholpen wat ik kan... Het is ontzettend moeilijk... Het enige wat ik kan zeggen: Ze is haar zelf niet! En vooral alles wat je doet of zegt, beoordeelt ze verkeerd. En het kan helaas nog een hele lange tijd duren. Aan jou de keus, blijf jij haar in de moeilijke tijd bijstaan? Voor jou zou het een onzekere tijd worden met veel nare momenten of kies je voor jezelf en geef je haar de tijd om over de anorexia heen te komen? Ik weet niet hoe ernstig anorectisch ze is, maar als het heel erg is, denk ik dat het beter is om het uit te maken en af en toe een lief kaartje naar haar te sturen. Want het is haast onmogelijk om een goede relatie op deze manier te onderhouden... En het einde is onzeker.. Na de behandeling kan ze opeens een ander mens zijn, kijkt ze tegen dingen op een andere manier en wil ze je misschien niet eens meer.... Anywayz Succes
Ik denk dat duidelijker dan dit niet kan.
  donderdag 28 september 2006 @ 18:53:02 #150
88139 JoeyT
pi_42206898
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je wordt een zeur. Ze wil je niet. Dat zegt ze zelf, maar jij wil dat niet geloven, jij bent aan het zoeken naar een strohalm waar je je aan vast kunt klampen en ondertussen wil je niet gelovne dat zij je niet meer wil, want je stelt allerlei vragen "heeft zij geen kutgevoel dan?". Alsof ze, als ze een kutgevoel heeft ,dan maar naar jou moet komen.

Ze wil je niet. Klaar. Je blijft maar bezig over of het toch niet mogelijk is op de een of andere manier. Ze zegt het gewoon letterlijk. Ze wil niet met je samen een relatie hebben. Einde verhaal. Get over it.
Eens. Haal die kleppen voor je ogen weg TS...
pi_42226687
quote:
Op donderdag 28 september 2006 18:53 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Eens. Haal die kleppen voor je ogen weg TS...
k probeer t
046
Dank aan Yeahinho
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:26:02 #152
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42235432
TS, wil je voor haar vechten?
Hoe was jullie relatie voor ze in de ano-dip raakte?
Toen ook al vaker ruzie?
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 16:28:19 #153
16180 crew  CoolGuy
pi_42235487
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:26 schreef CleeJee het volgende:
TS, wil je voor haar vechten?
Hoe was jullie relatie voor ze in de ano-dip raakte?
Toen ook al vaker ruzie?
Jezus, jij geeft ook niet op he
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:31:53 #154
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42235587
Waarom zou ik opgeven???

Vriendin van TS is nu even compleet niet zichzelf, de signalen die zij geeft zijn heel herkenbaar, maar uit ervaring weet ik dat die vaak niet zo bedoeld zijn zoals lijkt....komt allemaal door haar ziekte...

TS moet gewoon zelf beslissen of hij wil 'wachten' of dat hij er zelf een punt achter zet....hij kan (neem ik aan) nog nuchter nadenken, zij niet!
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 16:37:00 #155
16180 crew  CoolGuy
pi_42235664
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:31 schreef CleeJee het volgende:
Waarom zou ik opgeven???

Vriendin van TS is nu even compleet niet zichzelf, de signalen die zij geeft zijn heel herkenbaar, maar uit ervaring weet ik dat die vaak niet zo bedoeld zijn zoals lijkt....komt allemaal door haar ziekte...

TS moet gewoon zelf beslissen of hij wil 'wachten' of dat hij er zelf een punt achter zet....hij kan (neem ik aan) nog nuchter nadenken, zij niet!
Pffff, dat weet jij helemaal niet met zekerheid dat zij niet helder kan nadenken. Misschien kan ze dat wel, en is ze TS gewoon moe, maar heeft ze de ballen niet om dat te zeggen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:38:43 #156
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42235696
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Pffff, dat weet jij helemaal niet met zekerheid dat zij niet helder kan nadenken. Misschien kan ze dat wel, en is ze TS gewoon moe, maar heeft ze de ballen niet om dat te zeggen.
En jij weet wel zeker dat zij hem niet meer wil?
pi_42235722
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En ik kan me niet voorstellen dat zei zo zwak is om het niet te zeggen .
maar ik laat haar even met rust
046
Dank aan Yeahinho
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 16:46:28 #158
16180 crew  CoolGuy
pi_42235880
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:38 schreef CleeJee het volgende:

[..]

En jij weet wel zeker dat zij hem niet meer wil?
Nee. Dat weet ik niet. Ik zij dan ook "misschien" nietwaar?
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 16:48:20 #159
16180 crew  CoolGuy
pi_42235939
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:40 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

En ik kan me niet voorstellen dat zei zo zwak is om het niet te zeggen .
maar ik laat haar even met rust
nee dat kunnen mensen nooit. Mensen die zeggen van "Neee dat zou hij/zij nooit doen, daar ken ik hem/haar te goed voor" weten helemaal niet waar ze over praten. Ze kunnen dat onmogelijk weten. Ook al kennen ze de ander nog zo goed, in gevallen wordt er vaker gelogen dan dat de waarheid wordt gesproken.

Hoeveel topics hier niet al voorbij zijn gekomen waarin de relatie slecht ging, en dan werd er ook gezegd "er is een ander" maar nee nee, dat was niet zo. En dan een paar dagen later was het uit, en dan was er toch een ander. Beste voorbeeld daarvan vind ik nog wel het topic van Devv05 (Dacht ik) een jaar of 3/4 terug ofzo.
pi_42237765
Was zn vriendin ook ziek?
046
Dank aan Yeahinho
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 18:12:24 #161
16180 crew  CoolGuy
pi_42237945
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:03 schreef hallo_mensen het volgende:
Was zn vriendin ook ziek?
Nee. Ik snap wel waar je heen wil. Als jij je wil vast blijven houden aan een strohalm dat ze eens in toekomst eventueel een keer wel met je samen wil zijn moet je dat vooral doen en je ogen sluiten voor de rest.
pi_42240564
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee. Ik snap wel waar je heen wil. Als jij je wil vast blijven houden aan een strohalm dat ze eens in toekomst eventueel een keer wel met je samen wil zijn moet je dat vooral doen en je ogen sluiten voor de rest.
Nee ik weet niet goed wat ik wil.
want er zijn ook zat mensen met anorexia die wel goed bij draaien.

en zoals eerder gezegd als ze geen anorexia had en ze deed wel zo was het
046
Dank aan Yeahinho
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:56:23 #163
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42318555
nog nieuwtjes?
pi_42345843
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:56 schreef CleeJee het volgende:
nog nieuwtjes?
Ja , ze is bijna compleet onbereikbaar.
tot gister heb ik het kunnen opbrengen , maar gister en eergister ging ze over de grens , ik had voor mijn gevoel een normaal serieus gesprek met haar op msn totdat ze zei dat ze me even voor de gek aan het houden was met haar broer.
Toen brak er iets , want ze kan blijkbaar wel de moeite nemen om me voor de gek te houden maar in de tussentijd had ze me ook wel serieus kunnen nemen.
Time out ? of over? , mij maakt het niet meer uit máár als blijkt dat dit een time out voor haar is en ze me nog terug wil mag ze toch wel haar fouten toegeven.
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:02:37 #165
88139 JoeyT
pi_42352614
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 23:27 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Ja , ze is bijna compleet onbereikbaar.
tot gister heb ik het kunnen opbrengen , maar gister en eergister ging ze over de grens , ik had voor mijn gevoel een normaal serieus gesprek met haar op msn totdat ze zei dat ze me even voor de gek aan het houden was met haar broer.
Toen brak er iets , want ze kan blijkbaar wel de moeite nemen om me voor de gek te houden maar in de tussentijd had ze me ook wel serieus kunnen nemen.
Time out ? of over? , mij maakt het niet meer uit máár als blijkt dat dit een time out voor haar is en ze me nog terug wil mag ze toch wel haar fouten toegeven.
T spijt me, maar dit verdien je ook zelf hoor. Jij met je anorexia gelul. Nogmaals dit gaat niet om anorexia, maar om een meisje dat dr vriendje gewoon niets meer vindt. Ze wilt je niet meer!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:42:13 #166
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_42353565
@TS

ik denk dat je gedumpt ben maar dat de dame in kwestie het niet durft te zeggen en hoopt dat jij dan maar een punt er achter zet.
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_42360281
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:02 schreef JoeyT het volgende:

[..]

T spijt me, maar dit verdien je ook zelf hoor. Jij met je anorexia gelul. Nogmaals dit gaat niet om anorexia, maar om een meisje dat dr vriendje gewoon niets meer vindt. Ze wilt je niet meer!
Ik met me anorexia gelul? ze kwam er zelf mee , of kan je dan helemaal niemand vertrouwen?
046
Dank aan Yeahinho
pi_42360353
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:42 schreef Mercy_symbol het volgende:
@TS

ik denk dat je gedumpt ben maar dat de dame in kwestie het niet durft te zeggen en hoopt dat jij dan maar een punt er achter zet.
Vind het toch jammer , ze had ook gewoon eerlijk kunnen zijn.
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:31:51 #169
88139 JoeyT
pi_42361994
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:34 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Ik met me anorexia gelul? ze kwam er zelf mee , of kan je dan helemaal niemand vertrouwen?
of de anorexia wel of niet waar is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar dat je blind bent voor afwijzingen is wel heel erg duidelijk.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:24:09 #170
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_42363267
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:31 schreef JoeyT het volgende:

of de anorexia wel of niet waar is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar dat je blind bent voor afwijzingen is wel heel erg duidelijk.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_42364834
quote:

[..]

(Misschien helpt herhaling een beetje om de waarheid door te laten dringen)
pi_42388230
quote:

[..]

Nee ik ben er niet blind voor.
Ik zie het zelf ook wel.
maar ik ben geen signalen mens , wil je wat van me ? zeg het dan .
Wil je niks meer van me ? zeg het dan ook!

trouwens ze heeft t nu gelukkig wel gezegd!
046
Dank aan Yeahinho
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:35:29 #173
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42422610
wat heeft ze gezegd precies?

heb je haar laatste tijd nog wel ns gezien? ook niet zeker toch?
pi_42430204
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:35 schreef CleeJee het volgende:
wat heeft ze gezegd precies?

heb je haar laatste tijd nog wel ns gezien? ook niet zeker toch?
Nee , gister was het 2 weken geleden dat ik haar gezien heb.
Dat ze me niet meer wou zien en het over was. Niet dat ik nu blij ben dat het over is , maar wél dat ik wist waar ik aan toe was.
Op het moment is ze laaiend op mij daar ben ik ook niet al te blij mee , had gehoopt dat we het nog een beetje leuk konden afsluiten. Maar dat is dus niet zo.
Ze was trouwens zo boos geworden door iets wat ik een beetje verkeerd omschreven heb.
Maarja
046
Dank aan Yeahinho
pi_42440551
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:12 schreef hallo_mensen het volgende:
Ze was trouwens zo boos geworden door iets wat ik een beetje verkeerd omschreven heb.
Maarja
Nee, je bent niet dik. Je bent mollig?
pi_42469430
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:30 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, je bent niet dik. Je bent mollig?
Nee ,
dat het niks meer met ziek zijn te maken had maar het nog alleen maar ging om de ruzie.
en toen was dus het hek van de dam Maarja
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:27:32 #177
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42576304
Je hebt nog heel veel te leren.....zeker tact......maar ach, je hebt daar nog jaren de tijd voor
  woensdag 11 oktober 2006 @ 18:10:33 #178
88139 JoeyT
pi_42583995
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:27 schreef CleeJee het volgende:
Je hebt nog heel veel te leren.....zeker tact......maar ach, je hebt daar nog jaren de tijd voor
Jij bent echt zo dom. Dit hele topic zeg ik al hoe het zit. Maar nee meneer de nep psycholoog zegt dat hij voor dr moet vechten blabla. Dit gaat niet om anorexia maar om een meisje dat een jongen niet meer leuk vindt.
pi_42665795
quote:
Dat zeer zeker , alleen vind het jammer voor haar wat ze nu aan het doen is , heb nu dus 8dagen niets meer van haar gehoord maar in de tussentijd begint ze ook andere mensen af te stoten
046
Dank aan Yeahinho
pi_42665808
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:10 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Jij bent echt zo dom. Dit hele topic zeg ik al hoe het zit. Maar nee meneer de nep psycholoog zegt dat hij voor dr moet vechten blabla. Dit gaat niet om anorexia maar om een meisje dat een jongen niet meer leuk vindt.
Nee , ze begint zich nu tegen iedereen zo te gedragen.
046
Dank aan Yeahinho
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:48:03 #181
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42707069
JoeyT, dank voor het compliment dat ik dom ben!

TS: hoe weet je dat ze ook anderen aan het afstoten is?
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 09:05:42 #182
16180 crew  CoolGuy
pi_42715072
quote:
sorry hoor, maar volgens mij ben jij degene die in deze nog het eea te leren heeft. JoeyT en ik hebben 'vanaf het begin' gezegd dat het helemaal geen flikker met anorexia te maken heeft. Het heeft te maken met dat die meid TS niet meer leuk vind, maar de guts niet heeft om dat toe te geven.

Jij blijft maar zeiken over die anorexia en dat 'hij voor haar moet vechten'. Dat heeft helemaal geen nut als zij hem niet meer wil, en het is duidelijk dat ze hem niet meer wil. Jij hebt gewoon oogkleppen op. If it looks like a duck, walks like a duck and talks like a duck, it probably is a duck.
pi_42719745
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:48 schreef CleeJee het volgende:
JoeyT, dank voor het compliment dat ik dom ben!

TS: hoe weet je dat ze ook anderen aan het afstoten is?
Omdat die ’’vriendin’’ die haar eerst wel zo ’’steunde’’ nu ook is.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42728684
En vandaag begon het verhaal weer overnieuw
046
Dank aan Yeahinho
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:56:12 #185
16180 crew  CoolGuy
pi_42734884
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:19 schreef hallo_mensen het volgende:
Alleen maar omdat jij het toestaat hoor. Als je tegen d'r zegt dat ze op moet flikkeren, dan is 't klaar. ZIJ is degene die jou niet meer hoefde te zien he, kap het dan nu ook af. Zij heeft het zo gewild, prima, dan hoef jij je niet meer druk te maken, en dan moet ze opflikkeren met d'r gezeik.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:56:26 #186
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42734891
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 09:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

sorry hoor, maar volgens mij ben jij degene die in deze nog het eea te leren heeft. JoeyT en ik hebben 'vanaf het begin' gezegd dat het helemaal geen flikker met anorexia te maken heeft. Het heeft te maken met dat die meid TS niet meer leuk vind, maar de guts niet heeft om dat toe te geven.

Jij blijft maar zeiken over die anorexia en dat 'hij voor haar moet vechten'. Dat heeft helemaal geen nut als zij hem niet meer wil, en het is duidelijk dat ze hem niet meer wil. Jij hebt gewoon oogkleppen op. If it looks like a duck, walks like a duck and talks like a duck, it probably is a duck.
Klop jezelf maar fijn op je schouder!

Zal ik niet doen, want nog altijd denk ik dat het anorexia-verhaal zeker nog steeds speelt, aangezien het meisje zich nu helemaal af gaat sluiten en niemand meer tot zichzelf toe laat. En dan lag het dus niwet specifiek aan TS, maar aan het meisje.

Maar oké, jullie zullen me vast niet volgen....
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:57:09 #187
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42734912
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:19 schreef hallo_mensen het volgende:
wat begon er dan precies overrnieuw?
vertel eens....
  Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:01:16 #188
16180 crew  CoolGuy
pi_42735021
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:56 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Klop jezelf maar fijn op je schouder!

Zal ik niet doen, want nog altijd denk ik dat het anorexia-verhaal zeker nog steeds speelt, aangezien het meisje zich nu helemaal af gaat sluiten en niemand meer tot zichzelf toe laat. En dan lag het dus niwet specifiek aan TS, maar aan het meisje.

Maar oké, jullie zullen me vast niet volgen....
Ja, ik zal mezelf op m'n schouder kloppen omdat ik zogenaamd zou hebben 'gewonnen' van een anoniem iemand ergens op een internetforum, that really makes my day inderdaad

Ze hield hem voor de gek! dat zegt ze dan ook nog tegen hem, en vervolgens 'hoeft ze hem niet meer te zien'. En jij blijft maar zeuren over dat anorexia-verhaal. Ik zeg niet dat ze geen anorexia heeft, ik zeg dat ze dat als reden aanvoert om van TS af te komen, terwijl de werkelijke reden is dat ze hem niet meer ziet zitten.

Als jij een relatie hebt met een meid, en dat gaat uit vanuit haar kant, blijf je daar dan ook zo achter aan rennen ?
pi_42756460
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:57 schreef CleeJee het volgende:

[..]

wat begon er dan precies overrnieuw?
vertel eens....
Ze begon via een ander emailadres tegen mij te praten op msn.
Hoe het ging wat ik afgelopen week gedaan had of ik haar miste enz.
toen heb ik haar gevraagd met welke bedoeling ze begon te praten , om ruzie of om normaal te doen.
omdat afgelopen week wel kut was , maar beter als de vorige weken dus heb ook geen zin in ruzie oid .
Nou , toen was ik een kneus want ze wou normaal praten maar als ik al zo een vragen ging stellen , dan ging ze ook weer zo doen.
En zo probeerde ze mij de ’’schuld’’ in de schoenen te schuiven.
na wat geruzie over en weer , was ik een lul een zak enz.

toen heb ik haar een smsje gestuurd met : ’’ Ik hou van je , daarom wil ik ook geen ruzie met je , normaal doen gaat niet via telefoon , sms , msn . Als je toch de behoefte hebt om iets van me te horen , weet je waar ik woon.
ik hoef dan ook níéts meer van je te weten via sms msn tel oid want dat gaat toch verkeerd.
t ga je goed .

Gelukkig ook niets op terug gehad , en hoop dan ook dat het zo blijft en dat ze me met rust laat
046
Dank aan Yeahinho
pi_42756519
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Alleen maar omdat jij het toestaat hoor. Als je tegen d'r zegt dat ze op moet flikkeren, dan is 't klaar. ZIJ is degene die jou niet meer hoefde te zien he, kap het dan nu ook af. Zij heeft het zo gewild, prima, dan hoef jij je niet meer druk te maken, en dan moet ze opflikkeren met d'r gezeik.
Ja , heb ik ook gedaan , maar ik kan het niet bevatten waarom zoekt ze nu wel opeens contact
het was toch zo goed voor haar als ik er niet was? waarom begint ze dan wél weer te praten.
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:10:46 #191
88139 JoeyT
pi_42765355
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:07 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Ja , heb ik ook gedaan , maar ik kan het niet bevatten waarom zoekt ze nu wel opeens contact
het was toch zo goed voor haar als ik er niet was? waarom begint ze dan wél weer te praten.
Ze zegt t zelf... Je bent een kneus. Gooi dr uit je msn en uit je tel en leef verder. Waarom ze contact zoekt? Uit verveling en voor de aandacht.
  Moderator woensdag 18 oktober 2006 @ 11:14:06 #192
16180 crew  CoolGuy
pi_42765431
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:10 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ze zegt t zelf... Je bent een kneus. Gooi dr uit je msn en uit je tel en leef verder. Waarom ze contact zoekt? Uit verveling en voor de aandacht.
Eens, als ik het zo hoor dan denk ik dat je d'r beter kwijt dan rijk bent, hoewel dat voor jou natuurlijk nu anders voelt, maar you'll get over it, trust me
pi_42766119
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

hmm ja idd. 18 man je bent jong geniet ervan!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:56:04 #194
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_42768074
hier dacht ik: hey, topic met potentie..
hier dacht ik: hmmm, lastige, misschien moet er prof. iets aan gedaan worden
bij deze had ik het idee: nope, dit gaat nergens heem...
en bij deze vroeg ik me af waarom deze nog open is...

einde verhaal man, ze volet zich ondergewaardeerd omdat niemand in haar direct omgeving naar d'r luister, haar problemen ziet, aangeeft dat ze d'r problemen ziet en ze geen verbetering voor ogen heeft...
in een eerder stadium luisteren, openstaan en samen een prof. oplossing zoeken had uitkomst geboden denk ik...
nu merk/ lees ikw el dat haar moeders rol ook een nagetief effect heeft op de ontwikkeling ervan...alles wegstoppen, verbergen en verhullen...als we het probleem (en alles wat ermee veroorzaakt wordt) niet onderkennen dan is het er niet...

sterkte
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')