abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:00:16 #51
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42137266
Snapt haar moeder haar wel? Weet je dat toevallig?

En hoe kwam ze in ziekenhuis? Ondergewicht?

Ze is door haar ziekte verre van stabiel, volgens mij ook nauwelijks in staat een relatie aan te gaan. Hebben jullie het afgelopen jaar wel een periode een 'gezonde' relatie gehad?

Enige wat je nu kunt doen is haar duidelijk maken dat je er echt alles voor over hebt haar te snappen, en ook laat zien wat je doet/wil doen, je kunt ook haar de link van deze pagina sturen.
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:06:48 #52
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42137446
Overigens: samen leven met iemand die anorexia heeft is gewoon erg lastig/zwaar, een aangezien je zelf ook verre van stabiel bent, lijkt het me voor beiden geen goed iets om een relatie met elkaar te hebben. Eerst eens aan jullie zelf werken, pas dan zijn jullie klaar voor een relatie!

Hoe komt het trouwens dat jij zo diep in de shit met jezelf zit?
pi_42137500
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:00 schreef CleeJee het volgende:
Snapt haar moeder haar wel? Weet je dat toevallig?

En hoe kwam ze in ziekenhuis? Ondergewicht?

Ze is door haar ziekte verre van stabiel, volgens mij ook nauwelijks in staat een relatie aan te gaan. Hebben jullie het afgelopen jaar wel een periode een 'gezonde' relatie gehad?

Enige wat je nu kunt doen is haar duidelijk maken dat je er echt alles voor over hebt haar te snappen, en ook laat zien wat je doet/wil doen, je kunt ook haar de link van deze pagina sturen.
geen idee

Ik heb met haar een prachttijd gehad echt !
in 10 maanden tijd geen enkele keer ruzie gehad... totdat het begon op te vallen , ze niet meer wou eten enz.

de link van deze pagina laten zien ... is dat niet raar? ik bespreek immers haar ’’prive‘‘ dingen op het wereld weide web
zou het niet averechts kunnen werken

[ Bericht 5% gewijzigd door hallo_mensen op 26-09-2006 14:03:37 ]
046
Dank aan Yeahinho
pi_42137560
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:06 schreef CleeJee het volgende:
Overigens: samen leven met iemand die anorexia heeft is gewoon erg lastig/zwaar, een aangezien je zelf ook verre van stabiel bent, lijkt het me voor beiden geen goed iets om een relatie met elkaar te hebben. Eerst eens aan jullie zelf werken, pas dan zijn jullie klaar voor een relatie!

Hoe komt het trouwens dat jij zo diep in de shit met jezelf zit?
Ik kan er niet tegen dat ik op deze wijzen aan de kant geschoven word.
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:13:33 #55
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42137622
aha, haar ano kwam dus ineens wel heel erg opzetten?
hebben jullie het er ooit wel eens over gehad wat de oorzaak zou kunnen zijn?
heb jji enig idee wat het achterliggende probleem zou kunnen zijn?

ik zou het nu nog niet laten zien nee, kan idd averechts werken, maar je kunt wel wat prints laten zien van pagina's waar je op geweest bent, of haar via msn links toesturen van pagina's over eetstoornissen, zodat zij ook ziet dat je haar echt wel wil begrijpen en je er je best voor doet.

wanneer je vragen hebt over de ziekte, kun je die hier ook wel stellen hoor

(voor de duidelijkheid: vriendin heeft ano gehad, kan voor groot deel uit ervaring praten dus)
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:14:10 #56
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42137641
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:11 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Ik kan er niet tegen dat ik op deze wijzen aan de kant geschoven word.
en dat vreet aan je en zorgt dat je nu in de put zit?
pi_42137748
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:14 schreef CleeJee het volgende:

[..]

en dat vreet aan je en zorgt dat je nu in de put zit?
Nee dat komt erbij.
op het moment kan ik geen fluit doen voor school omdat ik er niet bij ben.
morgen op voor auto theorie examen , daar heb ik me nog niet op kunnen concentreren.
Werk/Stage wíl ik niet , ookal moet ik! Maar ik zit met het idee in me hoofd dat ik er misschien toch voor haar zijn kan
daar heb ik ook veel voor over!
en dan word ik ook nog helemaal aan de kant geschoven.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42137859
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:13 schreef CleeJee het volgende:
aha, haar ano kwam dus ineens wel heel erg opzetten?
hebben jullie het er ooit wel eens over gehad wat de oorzaak zou kunnen zijn?
heb jji enig idee wat het achterliggende probleem zou kunnen zijn?

ik zou het nu nog niet laten zien nee, kan idd averechts werken, maar je kunt wel wat prints laten zien van pagina's waar je op geweest bent, of haar via msn links toesturen van pagina's over eetstoornissen, zodat zij ook ziet dat je haar echt wel wil begrijpen en je er je best voor doet.

wanneer je vragen hebt over de ziekte, kun je die hier ook wel stellen hoor

(voor de duidelijkheid: vriendin heeft ano gehad, kan voor groot deel uit ervaring praten dus)
ja kwam vrij hard , onder andere ook in combinatie met boulimia .
Ik heb wel vaker dan eens naar de oorzaak gevraagd , maar die kon ze niet toewijzen.
Een half jaar geleden deed ze oppassen , daar is op een ogenblik iemand naar binnen gekomen
om die kinderen te slaan , gelukt ook ! .
Ze heeft slachtofferhulp aangeboden gekregen en ook gehad.
Ikzelf denk dat dat voor haar het juiste moment geweest is om de knop om te draaien.
en de ’’problemen‘‘ te stoppen door niet te eten.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42137868
Dat iemand die zichzelf uit gaan hongeren bepaalde problemen heeft lijkt me duidelijk. Als het dan ook nog zo ver gaat dat ze zelfmoord wil plegen laat wel zien dat het behoorlijk ernstig is.
Om iets dat zo belangrijk is haar zelfmoordonzin te noemen is nu niet bepaald een teken van inlevingsgevoel, serieus nemen of liefde.
Besef je wel dat haar situatie zo ernstig was in haar ogen dat er geen uitweg meer was? Dat zoiets een wanhoopsdaad is? En dat jij zojuist gezegt hebt dat ze zich gewoon niet zo aan moet stellen met die onzin?
Ik zou je ook niet meer willen zien of spreken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42137988
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:32 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Nee dat ze zo met mij speelt.
ik bedoel ik kon vannacht weer eens niet slapen , en mevrouw gaat doodleuk naar de markts omdat haar moeder al
10 minuten aan het wachten is
Je verwacht toch niet dat zij haar moeder op de markt laat staan omdat jij een email hebt gestuurd en stante pede aandacht wil?
twee violen en een trommel en een fluit
pi_42138096
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:23 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat iemand die zichzelf uit gaan hongeren bepaalde problemen heeft lijkt me duidelijk. Als het dan ook nog zo ver gaat dat ze zelfmoord wil plegen laat wel zien dat het behoorlijk ernstig is.
Om iets dat zo belangrijk is haar zelfmoordonzin te noemen is nu niet bepaald een teken van inlevingsgevoel, serieus nemen of liefde.
Besef je wel dat haar situatie zo ernstig was in haar ogen dat er geen uitweg meer was? Dat zoiets een wanhoopsdaad is? En dat jij zojuist gezegt hebt dat ze zich gewoon niet zo aan moet stellen met die onzin?
Ik vond het ook onzin dat zo een mooi`s iemand met zulke gedachten rondloopt.
Wat heeft het voor een doel om dood te zijn?

Maar hoe jij het boven omschrijft klopt ook en van die kant heb ik het tot nu toe nog niet bekeken.
dankje
046
Dank aan Yeahinho
pi_42138129
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:28 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Je verwacht toch niet dat zij haar moeder op de markt laat staan omdat jij een email hebt gestuurd en stante pede aandacht wil?
Ze waren allebei nog samen thuis.
Is het een dan grote moeite om dan even 10 minuten te wachten?
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:55:39 #63
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42138724
Denk dat TS al veel wijzer is geworden van alle reacties op zijn mail.....maar nog lang niet wijs genoeg....

Waarom je vriendin nu geen contact met je zoekt/wil, is omdat je haar voor haar gevoel denk ik volledig hebt laten zitten en haar niet wil begrijpen... het is nu aan jou om haar duidelijk te maken dat je nu (door anderen) anders naar haar situatie kijkt en je er alles aan wil doen om haar te snappen...

Maar TS, zijn de problemen van je vriendin geen vlucht om niet aan je eigen dingen te hoeven denken/werken? Ben je nu wel in staat om er voldoende voor haar te zijn?
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:57:21 #64
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42138750
quote:

En TS nogmaals: haar zelfmoord-idee is GEEN onzin!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:58:34 #65
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42138790
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:33 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Maar hoe jij het boven omschrijft klopt ook en van die kant heb ik het tot nu toe nog niet bekeken.
dankje
Je bekijkt het echt vanuit jouw kant, zet haar bril eens op!!!
Ze vind zichzelf waarschijnlijk helemaal niet mooi, en haar doel om dood te zijn? Van de problemen af zijn, geen gezeur meer, geen pijn....
pi_42138997
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:33 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

dankje
Ik denk dat het voor haar meer een kwestie is van zich afvragen met welk doel ze nog in leven zou blijven. Ze vind zichzelf niet mooi genoeg, goed genoeg, interessant genoeg, belangrijk genoeg enz.
En in plaats van haar te helpen en te laten zien dat ze wel de moeite waard is werk je haar juist tegen door haar problemen als onbelangrijk te bestempelen.

Maar top van je dat je open staat om het van de andere kant te bekijken.
pi_42139229
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:07 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor haar meer een kwestie is van zich afvragen met welk doel ze nog in leven zou blijven. Ze vind zichzelf niet mooi genoeg, goed genoeg, interessant genoeg, belangrijk genoeg enz.
En in plaats van haar te helpen en te laten zien dat ze wel de moeite waard is werk je haar juist tegen door haar problemen als onbelangrijk te bestempelen.

Maar top van je dat je open staat om het van de andere kant te bekijken.
ik heb nooit het gevoel gehad dat haar problemen onbelangrijk zijn, want dat zijn ze niet!
misschien dat ik haar wel het gevoel heb gegeven dat het onbelangrijk is.
Maar dat is nooit mijn bedoeling geweest.
Dit is trouwens voor het eerst dat iemand mij de andere kant kan laten zien!
En dat is fijn!
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:28:42 #68
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42139551
quote:
Besef je wel dat haar situatie zo ernstig was in haar ogen dat er geen uitweg meer was? Dat zoiets een wanhoopsdaad is?
Een wanhoopsdaad is jezelf daadwerkelijk het hoekje om helpen. Er over ijlen is aandacht zoeken.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:32:50 #69
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42139675
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:15 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Dit is trouwens voor het eerst dat iemand mij de andere kant kan laten zien!
En dat is fijn!
Dank dat je nu aangeeft dat ik je niet de andere kant hebt doen laten zien
pi_42139814
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:32 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Dank dat je nu aangeeft dat ik je niet de andere kant hebt doen laten zien
of toch?

Nu vind ik dat ik vrij fout geweest ben om de mail te sturen.
eigenlijk had ik hem beter eerst hier kunnen laten zien.
maarja das achteraf
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:40:20 #71
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42139899
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:28 schreef nietzman het volgende:

[..]

Een wanhoopsdaad is jezelf daadwerkelijk het hoekje om helpen. Er over ijlen is aandacht zoeken.
in beide gevallen is het echter ook het slimste om die aandacht voor haar problemen ook te geven! Impliciet handelen mensen vaak negerend tegenover aandachtvragers met het idee dat ze niet moeten overdrijven. In dit geval is dat echter niet gewenst dus, ook al is het simpele aandachttrekkerij.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:45:01 #72
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42140018
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:40 schreef Grumpey het volgende:
in beide gevallen is het echter ook het slimste om die aandacht voor haar problemen ook te geven! Impliciet handelen mensen vaak negerend tegenover aandachtvragers met het idee dat ze niet moeten overdrijven. In dit geval is dat echter niet gewenst dus, ook al is het simpele aandachttrekkerij.
Wat in ieder geval niet moet ontstaan is een "kusknuffelkroel" mentaliteit waarin 'alles wel goed is.' Die vriendin moet gewoon een trap onder d'r hol hebben en beseffen dat haar gedrag niet normaal is, en ze óf zelf haar act together moet getten, of zo snel mogelijk bij een zielenknijper op de bank gaan liggen. Het moet haar heel hard duidelijk gemaakt worden dat er iets mis is, anders zal ze nooit de behoefte hebben om er écht iets aan te doen.

Vaak is het zo dat zin-krijgende zelfmoord-dreigers alleen maar meer aandacht gaan lopen trekken omdat het nou eenmaal 'werkt'.
Ik ga naar huis.
pi_42140121
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:45 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wat in ieder geval niet moet ontstaan is een "kusknuffelkroel" mentaliteit waarin 'alles wel goed is.' Die vriendin moet gewoon een trap onder d'r hol hebben en beseffen dat haar gedrag niet normaal is, en ze óf zelf haar act together moet getten, of zo snel mogelijk bij een zielenknijper op de bank gaan liggen. Het moet haar heel hard duidelijk gemaakt worden dat er iets mis is, anders zal ze nooit de behoefte hebben om er écht iets aan te doen.

Vaak is het zo dat zin-krijgende zelfmoord-dreigers alleen maar meer aandacht gaan lopen trekken omdat het nou eenmaal 'werkt'.
Dat dacht ik in het begin ook.
046
Dank aan Yeahinho
pi_42140251
zou het een idee zijn om dit topic te laten lezen?
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:56:30 #75
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_42140308
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef hallo_mensen het volgende:
Ik hoop zo voor je dat je loopt te faken

Zo nee, laat het haar lezen... Zal je relatie goed doen
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_42140335
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:56 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik hoop zo voor je dat je loopt te faken

Zo nee, laat het haar lezen... Zal je relatie goed doen
Waarom zou ik lopen faken?
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:09:24 #77
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42140612
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:45 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ooit wel eens met iemand te maken gehad die een eetstoornis met zelfmoord-neigingen heeft?
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:10:25 #78
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42140636
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:09 schreef CleeJee het volgende:
Ooit wel eens met iemand te maken gehad die een eetstoornis met zelfmoord-neigingen heeft?
Ja.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:11:31 #79
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42140664
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef hallo_mensen het volgende:
Ik stelde het eerder voor, maar denk nu dat het nog even beter is om het niet te laten lezen, puur uit veiligheid, je weet echt nooit hoe ze het op zal vatten

Het enige wat je nog kan en moet doen is:
a> je verontschuldigen voor je mail
b> aangeven dat je er nu achter bent dat je haar echt niet snapte en het daardoor, door je reacties alleen maar erger hebt gemaakt soms
c> laten zien dat je wat op bent gaan zoeken over de ziekte en dat je er nu meer over weet
pi_42140891
dan ga ik dat maar eens doen.
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:29:17 #81
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42141132
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:10 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ja.
En die luisterde na een trap onder haar hol?
die vond je soms ook aanstellen?
pi_42141220
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:28 schreef nietzman het volgende:

[..]

Een wanhoopsdaad is ook denken dat je zo ver moet gaan als het op een zelfmoordpoging te laten lijken om die aandacht te krijgen.

Maar ik ben het met je eens, zelfmoordpogingen bestaan niet, als je echt dood wilt zorg je wel dat je het goed doet. Zonder dat iemand het weet, zonder briefje dat te vroeg gevonden kan worden, zonder telefoontje naar 112 enz.
pi_42141233
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:29 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat je na de 100ste keer: ik voel me zo dik, toch eens denkt: doe nou even normaal zeg.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:35:34 #84
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42141301
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:33 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat je na de 100ste keer: ik voel me zo dik, toch eens denkt: doe nou even normaal zeg.
Jij als psychologe in opleiding die dit zo zegt??
pi_42141352
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:35 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Jij als psychologe in opleiding die dit zo zegt??
Ja, en ik heb zelf ook een eetstoornis gehad.

Dit heeft trouwens vrij weinig met mn opleiding te maken. Ik kan me gewoon voorstellen, dat als je zelf geen eetstoornis hebt, dat je denkt: jezus, doe nu eens normaal.
pi_42141380
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:29 schreef CleeJee het volgende:

[..]

In mijn ogen is het met anorexia net zoals met een verslaving, die mensen moet je inderdaad eens flink confronteren met hun problemen en zorgen dat ze hulp zoeken.
Pappen en nathouden schiet ze niks mee op in ieder geval.
Dat betekend niet dat mensen met anorexia aanstellers zijn maar je hoeft ze ook niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken.
Ik vind de manier waarop TS het heeft aangepakt niet handig bij iemand met die problematiek vandaar mijn reacties maar constant op je tenen lopen is ook niet goed.
pi_42141414
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

In mijn ogen is het met anorexia net zoals met een verslaving, die mensen moet je inderdaad eens flink confronteren met hun problemen en zorgen dat ze hulp zoeken.
Dat betekend niet dat mensen met anorexia aanstellers zijn maar je hoeft ze ook niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken.
Ik vind de manier waarop TS het heeft aangepakt niet handig bij iemand met die problematiek vandaar mijn reacties maar constant op je tenen lopen is ook niet goed.
Wil ik je er wel even op wijzen dat ze vantevoren wél met ’’fluwelen handschoentjes’’ is aangepakt!
046
Dank aan Yeahinho
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:43:22 #88
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42141491
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:37 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ja, en ik heb zelf ook een eetstoornis gehad.

Dit heeft trouwens vrij weinig met mn opleiding te maken. Ik kan me gewoon voorstellen, dat als je zelf geen eetstoornis hebt, dat je denkt: jezus, doe nu eens normaal.
Dat weet ik ;-)

Kan me ook wel voorstellen dat je dat denkt, maar je kunt ook denken "waarom zegt ze dat in godsnaam zo vaak? zit er niet iets anders achter?"
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:46:02 #89
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_42141551
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens hoor, alleen maar "gaat het een beetje?"-moves daar schiet ze niks mee op, klopt!
Alleen werd het net zo zwart-wit gesteld net alsof anorexia zo opgelost is als er weer gegeten wordt...not!

TS had gewoon totaal geen flauw benul van de ziekte en ook niet dat zijn aanpak juist averechts werkte...en het allemaal nog veel erger heeft gemaakt....
pi_42141620
Volgens mij heeft de TS net zo hard, dan wel niet dringender psychische hulp nodig dan z'n vriendin
M'n signature, wat doe je :{
pi_42141640
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:01 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

en júist daarom , vraag ik hier wat ik zou kunnen doen.
als ze geen anorexia had , had ik haar ook allang laten zitten
Hoezo?De liefde van jouw kant is er toch?
Als ze geen anorexia had,had ze zich heel anders gedragen.
Waarschijnlijk heb je dingen gezegd en haar daar onbedoeld mee gekwetst.
Vergeet niet dat anorexia een ziekte is die in je hoofd zit.Lichamelijk zie je het ook wel,maar dat komt door die rare kronkel in je hoofd.

Probeer eerst eens te bedenken wat je gezegd hebt en wat haar gekwetst heeft.

Als ze helemaal beter is zal ze zich ook weer anders gedragen,vlak dat niet uit.
pi_42141648
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:40 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Wil ik je er wel even op wijzen dat ze vantevoren wél met ’’fluwelen handschoentjes’’ is aangepakt!
Ik bedoelde met die fluwelen handschoentjes niet echt jouw verhaal maar meer het onderwerp eten vermijden, niks doen om haar boos te maken enz., alles om te voorkomen dat ze gaat kotsen of een vreetbui krijgt of depressief wordt.

Ik denk dat jij gewoon nog te weinig van de ziekte (en van je vriendin) begrijpt om een goede inschatting te kunnen maken van wat bij haar een trigger kan zijn en hoe je hier het beste mee om kan gaan. Ik probeer je dus haar kant duidelijk te maken zodat je een beetje begrijpt hoe het in haar hoofd waarschijnlijk werkt.
Pas daarna gaat mijn eerste punt in werking.
pi_42141652
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:43 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Dat weet ik ;-)

Kan me ook wel voorstellen dat je dat denkt, maar je kunt ook denken "waarom zegt ze dat in godsnaam zo vaak? zit er niet iets anders achter?"
Ja, tuurlijk.

Maar soms zijn de op het eerste gezicht minder tactische manieren, wel de manieren die effect hebben.

Disclaimer: de volgende voorbeelden zijn van jaren geleden en al heel lang niet meer aan de orde.

Mijn vriend heeft mij gezegd dat als ik een zelfmoordpoging zou doen, hij bij me weg zou gaan, omdat hij niet bij alles wat er gebeurde bang wilde zijn dat ik een zelfmoordpoging zou doen.

In een manipulatief moment heb ik ooit in een ruzie geroepen:
En als ik mijn pols opensnij, blijf je dan hier?
(Hij wilde boos weggaan)
Hij: nee

Sommige ongewenste gedragingen gaan niet (snel) over als je er aandacht aan geeft op de manier waarop de ander dat wil.

Ik heb het nu even niet zozeer over anorexia, maar wel oa. over zelfmoordneigingen.
pi_42141664
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens hoor, alleen maar "gaat het een beetje?"-moves daar schiet ze niks mee op, klopt!
Alleen werd het net zo zwart-wit gesteld net alsof anorexia zo opgelost is als er weer gegeten wordt...not!

TS had gewoon totaal geen flauw benul van de ziekte en ook niet dat zijn aanpak juist averechts werkte...en het allemaal nog veel erger heeft gemaakt....
Klopt vind het eigenlijk dom vanmezelf dat ik niet eerder een topic geopend heb.
valt veel meer uit te halen dan die halve websites die elkaar van link naar link sturen en zo erg tegenspreken
046
Dank aan Yeahinho
pi_42141666
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Klopt vind het eigenlijk dom vanmezelf dat ik niet eerder een topic geopend heb.
valt veel meer uit te halen dan die halve websites die elkaar van link naar link sturen en zo erg tegenspreken
046
Dank aan Yeahinho
pi_42141698
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:48 schreef Viper_74 het volgende:
Volgens mij heeft de TS net zo hard, dan wel niet dringender psychische hulp nodig dan z'n vriendin
ja omg

046
Dank aan Yeahinho
pi_42141724
Stuur dr een week naar Ethiopië... is ze zo genezen.
JOHNNY HEITINGA
pi_42141764
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:49 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk.

Maar soms zijn de op het eerste gezicht minder tactische manieren, wel de manieren die effect hebben.

Disclaimer: de volgende voorbeelden zijn van jaren geleden en al heel lang niet meer aan de orde.

Mijn vriend heeft mij gezegd dat als ik een zelfmoordpoging zou doen, hij bij me weg zou gaan, omdat hij niet bij alles wat er gebeurde bang wilde zijn dat ik een zelfmoordpoging zou doen.

In een manipulatief moment heb ik ooit in een ruzie geroepen:
En als ik mijn pols opensnij, blijf je dan hier?
(Hij wilde boos weggaan)
Hij: nee

Sommige ongewenste gedragingen gaan niet (snel) over als je er aandacht aan geeft op de manier waarop de ander dat wil.

Ik heb het nu even niet zozeer over anorexia, maar wel oa. over zelfmoordneigingen.
Wat dacht je toen je vriend dan weg wou gaan?
046
Dank aan Yeahinho
pi_42141810
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:54 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Wat dacht je toen je vriend dan weg wou gaan?
Ik dacht op dat moment: val dood.
Of iets dergelijks.
Later ben ik het echter enorm gaan waarderen dat hij zich niet liet manipuleren.
pi_42141875
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:49 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Hoezo?De liefde van jouw kant is er toch?
Als ze geen anorexia had,had ze zich heel anders gedragen.
Waarschijnlijk bedoeld hij als ze helemaal gezond was geweest en ze had zich zo gedragen dan was het snel over geweest. Nu komt dat gedrag doordat ze ziek is maar anders was het dan toch wel een kreng geweest hoor.
Daarnaast kan ik uit ervaring zeggen dat het erg moeilijk kan zijn om van iemand met anorexia te houden. Anorexia gaat verder dan niet of weinig eten, vreetbuien en kotsen. De hele persoon veranderd erdoor en meestal niet ten goede.
quote:
Waarschijnlijk heb je dingen gezegd en haar daar onbedoeld mee gekwetst.
Vergeet niet dat anorexia een ziekte is die in je hoofd zit.Lichamelijk zie je het ook wel,maar dat komt door die rare kronkel in je hoofd.

Probeer eerst eens te bedenken wat je gezegd hebt en wat haar gekwetst heeft.

Als ze helemaal beter is zal ze zich ook weer anders gedragen,vlak dat niet uit.
Mee eens. Al vind ik niet direct dat de TS zijn excuses moet aanbieden voor wat hij gezegt heeft. (afhankelijk van wat dat is natuurlijk.) Hij kan haar duidelijk maken dat hij nooit bedoeld heeft haar te kwetsen maar de vraag is in hoeverre het bij haar ligt en in hoeverre bij dat wat gezegt is.
Als je jezelf zo minderwaardig voelt vat je dingen al snel verkeerd op. Daar kan hij niks aan doen dat ligt bij haar. Angstvallig alles vermijden wat bij haar niet goed valt is niet de oplossing denk ik.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk TS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')