abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf maandag 25 september 2006 @ 21:27:03 #1
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_42122972
Heb ik weer wat hoor.

Ik had een aquarium op de grond staan. Visje erin hoppa klaar. Aquarium was geleend van een vriendin aangezien het vorige huisje door iemand zijn vingers was gegelipt helaas. Alleen de voet stuk van het huissie. Geen water geen spartelende vis.

Dus aquarium geleend van vriendin dus. Mooie grote bak en vissie heeft veel zwemruimte. Nog een pomp erbij en een zuurstofpomp. Wat huishoudelijke assesoires en huis voor vissie is compleet.

Nu staat die bak hier alweer een tijdje en vissie is erg tevree. Ware het niet dat ik een uur of twee geleden naar beneden liep aangezien ik telefoon had. Ik ga op de bank zitten en ik zie een plas liggen bij het raam. En die plek is een meter of drie van het aquaruim af. Dus ik was bang dat de kat een ongelukje had gehad ofzo. Dus ik loop erheen en denk ondertussen "neh da kannie, zoveel voor een kleine poes " vervolgens kijk ik richting bak en ja hoor. Helemaal omringt door water .

Go%$##gloeiende@$#$%^^

Als de sodemieter die vis eruit gehaald en die bak leeggeschept en als laatste naar buiten gezet.

Schade: water onder mijn vloer. Water in de naden. Water in de kiertjes. Op de plek naast de TV in het zicht is het laminaat op de naad al op komen zetten. En die bak liep behoorlijk snel leeg en denk dat 1 derde van de kamer blank heeft gestaan. Heb met alle handoeken die ik heb al het water op kunnen zuigen wat op de vloer lag. Onder de vloer ken ik dus niet bij.

Zou dit onder mijn inboedelverzekering vallen?
En aangezien det verlijmde laminaat is en geen kliklaminaat kan er dus geen stukje worden vervangen. Het ligt erin vanaf Juli 2001.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 25 september 2006 @ 21:36:20 #2
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_42123238
Nee
pi_42123425
Fijn, zo'n motivatie

Volgens mij valt het wel onder je verzekering.
Heb je de polisvoorwaarden al nagelezen?
  Milf maandag 25 september 2006 @ 21:48:28 #4
16000 nikky
pi_42123507
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:44 schreef Ozziecar het volgende:
Fijn, zo'n motivatie

Volgens mij valt het wel onder je verzekering.
Heb je de polisvoorwaarden al nagelezen?
Ik zal die eens gaan zoeken.
Ik heb ook zo'n extra verzekering voor alles wat nog bij je huis hoort. Zoals schutting e.d. Die heb ik een aantal jaar geleden ook onder de verzekering na een windhoos kunnen laten repareren. ( opstal kan dat kloppen? )

Ik ga mijn polis zoeken.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_42123547
Hmmm is je neefje, familie, vriendin of kennis niet toevallig tegen je aquarium gelopen en beschadigd
  Milf maandag 25 september 2006 @ 21:56:06 #6
16000 nikky
pi_42123899
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hmmm is je neefje, familie, vriendin of kennis niet toevallig tegen je aquarium gelopen en beschadigd
Nope en zo ben ik ook niet. Ik hoef dan waarschijnlijk ook geen hele nieuwe vloer. Maar je hebt bijvoorbeeld ook dat gedeelte dat als mensen peuken in je tapijt branden. Dan komt er een verzekeringsman dit maken. Vraag me af of ze dat hier ook doen. Ik heb immers nog een pak bovenstaan.
pi_42123904
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt verstand van heb hoor, maar even (een misschien een kromme) vergelijking:
Een aantal jaren geleden was onze waterleiding gesprongen. De waterleiding zelf en de reparatie daarvan werden niet gedekt, de gevolgschade (oa. aan de vloer) wel.
Denk ik nu te simpel als we "waterleiding" vervangen door "aquarium", of werkt het zo niet?
  Milf maandag 25 september 2006 @ 21:58:06 #8
16000 nikky
pi_42123999
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:56 schreef Ozziecar het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt verstand van heb hoor, maar even (een misschien een kromme) vergelijking:
Een aantal jaren geleden was onze waterleiding gesprongen. De waterleiding zelf en de reparatie daarvan werden niet gedekt, de gevolgschade (oa. aan de vloer) wel.
Denk ik nu te simpel als we "waterleiding" vervangen door "aquarium", of werkt het zo niet?
Zo zou ik dan ook denken.
pi_42124110
Mooi, dan zijn we eruit. Fijn geregeld zo

Even wat anders: heb je je vis in water van dezelfde temperatuur gedaan?
Als het (veel) kouder of warmer is dan het water in je aquarium, kan ie het loodje leggen.
  Milf maandag 25 september 2006 @ 22:01:20 #10
16000 nikky
pi_42124142
http://www.unive.nl/faq

Dekking van de inboedelverzekering - hoe ziet die eruit?
Uw inboedel is niet alleen verzekerd tegen brandschade en schade na een inbraak, maar ook tegen schade als gevolg van diefstal, storm, omvallende bomen, gesprongen leidingen en uitstromend water uit putten en riolen. Schade door rook en roet, schroeien, vandalisme en overspanning/inductie ten gevolge van bliksem is eveneens gedekt. Mocht uw diepvries door een storing uitvallen of uw aquarium breken, dan valt ook de inhoud daarvan onder de dekking. Ook uw wasgoed, tuinmeubilair en tuingereedschap is verzekerd, plus antennes (tot maximaal ¤ 1.134,45). In de voorwaarden vindt u een volledig overzicht van de dekking.

Als ik dit zo lees zou het eronder moeten vallen.
  Milf maandag 25 september 2006 @ 22:01:51 #11
16000 nikky
pi_42124164
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:00 schreef Ozziecar het volgende:
Mooi, dan zijn we eruit. Fijn geregeld zo

Even wat anders: heb je je vis in water van dezelfde temperatuur gedaan?
Als het (veel) kouder of warmer is dan het water in je aquarium, kan ie het loodje leggen.
Ik heb het water uit het aquarium zelf gebruikt
pi_42126010
Het is verlijmd?

Dan zou het best wel eens onder de opstal kunnen vallen....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_42126503
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:01 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik heb het water uit het aquarium zelf gebruikt
Je had het beestje ook gewoon door de huiskamer kunnen laten zwemmen . Das pas bewegingsvrijheid .
  Milf maandag 25 september 2006 @ 23:38:37 #14
16000 nikky
pi_42128409
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Het is verlijmd?

Dan zou het best wel eens onder de opstal kunnen vallen....
Niet aan de grond he. En alleen de hoeken zin verlijmd. Dan zou je het on theorie zo uit elkaar kunnen halen. Maar zal morgen eens informeren.
pi_42128968
quote:
Mocht uw diepvries door een storing uitvallen of uw aquarium breken, dan valt ook de inhoud daarvan onder de dekking
Een pietlut van een verzekeraar zou zeggen:
"die ene vis willen wij wel vergoeden, die ene kuub water willen wij wel vergoeden, de rest van de inhoud gebruik je maar in je nieuwe aquarium.Maar omhoogkomend laminaat? Dat is geen inhoud van dat aquarium, en kunnen we dus niet vergoeden op basis van deze polis"
pi_42136781
Het lijkt me wel; in ieder geval omdat ze specifiek lekkage aan aquarium noemen. Als ze dat noemen, lijkt het mij ook dat ze alle gevolgschade hiervan vergoeden... maar je weet het nooit met een verzekeringsmaatschappij.

Maar waarom bel je ze niet gewoon, en vertel je je verhaal? Dan heb je zo je antwoord. Lijkt me veel logischer dan het op een forum te zetten waar iemand er iets vanaf weet
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:39:14 #17
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_42136804
quote:
http://www.unive.nl/faq

... Mocht uw diepvries door een storing uitvallen of uw aquarium breken, dan valt ook de inhoud daarvan onder de dekking. ...

Als ik dit zo lees zou het eronder moeten vallen.
Ik denk dat je vis onder de dekking valt.

Sorry als deze post als grap overkomt, is niet zo bedoeld.

Edit: Zie nu pas dat dezelfde gedachte al geopperd is.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_42137167
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:54 schreef frederik het volgende:

[..]

Een pietlut van een verzekeraar zou zeggen:
"die ene vis willen wij wel vergoeden, die ene kuub water willen wij wel vergoeden, de rest van de inhoud gebruik je maar in je nieuwe aquarium.Maar omhoogkomend laminaat? Dat is geen inhoud van dat aquarium, en kunnen we dus niet vergoeden op basis van deze polis"
Zoals ik het lees, gaat het stukje over het feit dat de gevolgschade altijd gedekt is, en dat (in geval van een diepvries of een aquarium) OOK de inhoud daarvan gedekt is. Het woordje ook is volgens mij hier erg belangrijk.
pi_42137374
WIj hadden een bak van 2 meter staan, 60 diep, 60 hoog. Normale inboedelverzekering bij Achmea. Dat was incl. waterschade van het aquarium en voor schade aan 3en. Hebben we van te voren naar gevraagd omdat het nogal een hoeveelheid water was

Edit: volgens mij is je vis zelfs gedekt Hoe grappig het ook klinkt maar als je een speciaal aquarium hebt kan de prijs van 1 visje oplopen naar 100en euro's. Hoe dit precies werkt weet ik trouwens niet hoor. Maar je vis leeft nog, dat scheelt.
Trotse mamma :)
pi_42138083
Volgens de polisvoorwaarden gedekt lijkt me.

Uitgaande van voorwaarden Univé UGI2

Art. 28 De maatschappij verzekert de inboedel in de woning tegen materiële schade veroorzaakt door de in de navolgende artikelen omschreven gebeurtenissen.

Art. 33.1 Dekking:

De maatschappij vergoedt schade veroorzaakt door:

Art. 33.1.4 Water uit aquaria

Het onvoorzien stromen van water uit aquaria

Let op de uitsluiting in art 33.2 : onvoldoende onderhoud

Verder:

Art 34.2 Glasscherven en spiegels, aquaria/terraria

Maatschappij vergoedt het breken van.. .. alsmede van aquaria en terraria met inbegrip van de schade aan de inhoud hiervan.

Maar dan niet op de inboedel, maar waarschijnlijk op opstal (had niet gelezen dat het verlijmd laminaat is (gelijmd op de ondergrond of alleen aan elkaar (wel zwevend?)

[ Bericht 11% gewijzigd door Saabmobiel op 26-09-2006 12:34:57 (aanvulling) ]
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_42138132
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:04 schreef Faithz het volgende:
WIj hadden een bak van 2 meter staan, 60 diep, 60 hoog. Normale inboedelverzekering bij Achmea. Dat was incl. waterschade van het aquarium en voor schade aan 3en. Hebben we van te voren naar gevraagd omdat het nogal een hoeveelheid water was

Edit: volgens mij is je vis zelfs gedekt Hoe grappig het ook klinkt maar als je een speciaal aquarium hebt kan de prijs van 1 visje oplopen naar 100en euro's. Hoe dit precies werkt weet ik trouwens niet hoor. Maar je vis leeft nog, dat scheelt.
Je vis is niet gedekt.( hihi ) (levende have is nooit gedekt)
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:28:37 #22
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_42139547
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Je vis is niet gedekt.( hihi ) (levende have is nooit gedekt)
Volgens de tekst van de verzekering lijkt het er anders wel op. Gezien de prijzen van bepaalde vissen is dat niet onlogisch
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 13:55:44 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42140291
Mijn benedenbuurman had schade door een lekkage in een waterleiding bij mij boven. Volgens mijn verzekeringsagent moest hij dat op zijn eigen inboedelverzekering verhalen. Dat heb ik hem medegedeeld. Nooit meer wat van gehoord, dus ik ga ervan uit dat dat klopte.

Buurman is inmiddels verhuisd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:06:32 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_42140534
Dat staat gewoon in je polisvoorwaarden, dus lees die maar eens na ipv hier een topic te openen

Edit: Ik zie dat je dat al gedaan hebt. Gewoon declareren dus
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_42140627
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:28 schreef Mark het volgende:

[..]

Volgens de tekst van de verzekering lijkt het er anders wel op. Gezien de prijzen van bepaalde vissen is dat niet onlogisch
Inhoud van het aquarium is wat anders dan vissen. (juist de vissen die zo duur zijn)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')