abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42123708
Wat gebeurt er als je nu stopt met overwerken?
Je baas zal niet blij zijn, maar hij kan je niet dwingen. Haal je wel je targets dan?

Als je structureel zoveel overwerkt is er imho iets mis met het bedrijf
  Licht Ontvlambaar maandag 25 september 2006 @ 21:57:36 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42123978
quote:
Op maandag 25 september 2006 18:12 schreef Vogue het volgende:
't is zelfs 1750 euro bruto he Dus netto hou ik er al helemaal geen klap aan over. Deze branche is de slechtstbetaalde van NL.

Goed ik ga naar huis nu. Maar 3 kwartier overgewerkt vandaag (waarvan een kwartier gespendeerd op Fok! dus zo efficient heb ik vandaag niet gewerkt)
Zal vanavond wel weer even reageren!
1750 bruto... tjees, dat verdien ik bijna met 28 uur per week en niet eens een managementfunctie... Dan moet je werk toch wel verdomd leuk zijn.

Wat al eerder aangegeven werd, leuk werk is belangrijk. Maar een fatsoenlijk salaris en vooral tijd voor jezelf ook! Persoonlijk zou ik het ovewerken afbouwen, structureel kunnen ze het sowieso niet verplicht stellen. En inderdaad, hard werken is niet lang werken, maar efficiėnt werken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42124301
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:43 schreef JasperV het volgende:
Mag ik weten wat je leeftijd is en opleiding? , dat is bepaald vaak ook het inkomen.
Managment functie? het is maar hoe je het noemt nietwaar? Daar ik verder niets overzeggen.

1750 is niet veel, zeker niet voor de uren. Zoals anderen ook zeggen, met zo;'n salaris wil je elk overuur betaald krijgen. normaal ligt de grens dan rond 3000 bruto als een werkgever "kan"eisen dat de overuren bij de functie horen.
En dan natuurlijk alleen de uurtjes doordeweeks. Als iji een zaterdag werkt, gewoon compenseren is mijn advies!

Je kan beter een leuke baan hebben met slecht salaris dan een slechte baan met leuk salaris, want dat hou je never zo lang vol!
Wat betreft dat laatste, daar heb je helemaal gelijk in De branche waar ik in werk is de reisbranche. Mijn functie is junior product manager. Omdat er op mijn product geen product manager zit, neem ik eigenlijk die taken ook waar, iemand moet het toch doen, en ik doe het met plezier. Alleen kom ik nu over in het werk. Het is gewoon te veel en te lang. Mijn leeftijd is 27 en mijn vooropleiding is HBO (kort HBO, dat dan weer wel, maar toen bestond er nog geen bachelor en master). HBO diploma is dus gewoon in huis. Tevens nog wat aanvullende cursussen, maar niet direct gericht op de functie die ik nu heb. Totale serieuze werkervaring is ongeveer 3 tot 4 jaar. Er zullen allicht mensen op Fok rondsurfen die bij hetzelfde bedrijf werkzaam zijn als ik, dus teveel details wil ik ook niet kwijt

Feit is, dat iedereen klaagt op mijn afdeling, maar dat iedereen het ook maar laat gebeuren, omdat men het werk zo leuk vindt, of omdat je er anders wordt uitgewerkt. De baan die ik nu heb ligt niet voor het oprapen. Dus ik moet maar eens serieus gaan nadenken wat ik wil, solliciteren (en dan waarschijnlijk op een ander marktsegment terechtkomen), of nog een tijdje zo doorgaan en meer werkervaring opdoen in deze functie. Ik vind het moeilijk...
pi_42124962
tvp omdat ik dit echt heel erg vaag vind.
I went clubbing. Softest coat ever.
  maandag 25 september 2006 @ 22:30:05 #30
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_42125496
Als manager is het belangrijk dat je in ieder geval de volgende vaardigheden beheerst:

1. onderhandelen (in dit geval met je werkgever)

2. voor je eigen belangen op komen

Ik zou dit als een mooie test case gebruiken om deze vaardigheden te trainen.
Je baas draait je nu gewoon een poot uit. De gemiddelde schoonmaker verdient per uur nog meer.
  maandag 25 september 2006 @ 22:40:02 #31
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_42125938
lol, typisch reisbranche dit. Betaalt enorm slecht.

M'n broertje heeft een tijdje bij Kras en Hotelplan gezeten als productmanager maar weg gegaan omdat het barslecht betaalt
pi_42128054
Ik heb een besluit genomen
Ik ga zo langzamerhand maar eens solliciteren

Bleegh, waarom hebben zo veel mensen geluk dat ze gelijk bij de goede werkgever terechtkomen? Ik denk dat mijn inzicht in dat soort zaken niet afdoende is.

Anyway, nog even wat werk afmaken en dan mijn CV bijwerken
  maandag 25 september 2006 @ 23:56:02 #33
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_42129049
Het is bij jou branchebreed, niet zozeer werkgeverspecifiek
pi_42133984
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:30 schreef Vogue het volgende:
Ik heb een besluit genomen
Ik ga zo langzamerhand maar eens solliciteren

Bleegh, waarom hebben zo veel mensen geluk dat ze gelijk bij de goede werkgever terechtkomen? Ik denk dat mijn inzicht in dat soort zaken niet afdoende is.

Anyway, nog even wat werk afmaken en dan mijn CV bijwerken
Niet eens even in discussie met je baas ? Als je dat niet eens doet ben je i.m.o echt niet waard om in een management functie te werken.
pi_42134132
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:12 schreef descon het volgende:

[..]

Niet eens even in discussie met je baas ? Als je dat niet eens doet ben je i.m.o echt niet waard om in een management functie te werken.
Natuurlijk ga ik in discussie met mijn baas. Ik heb vanmiddag een afspraak met hem gepland. Bedankt voor je opbouwende commentaar Ben je altijd zo vriendelijk of heb je gewoon een ochtendhumeur?
pi_42134208
Ik hoop wel voor je dat je een goede referentie meekrijgt, want anders kun je deze baan net zo goed niet op je cv zetten...
pi_42134263
Mens je bent gek

Er zijn veel meer banen waar je het naar je zin kunt hebben en voor meer salaris aan de bak kunt. Je wordt uitgebuit door deze baas en dat had je eigenlijk al moeten zien toen je maar 1750 (bruto ook nog) werd geboden voor een management baan. Ik verdien veel meer met mijn 40urig werkweekje, zonder werkdruk of verantwoordelijkheden die bij een managementbaan passen. Sterker nog, ik was lachend weggelopen als ze me dat boden.

Dat je niet elk overuur laat uitbetalen snap ik wel, je moet ook een beetje voor je baas overhebben maar als je stelselmatig 20 uur per week overwerkt.. gaat er dan echt geen lampje branden En al die weekenddagen die in je inlevert. tel dat eens in uren uit?

Het feit dat je baas je al afraad om er een verplichting bij te nemen (cursus) in je VRIJE tijd omdat hij weet dat hij je veel meer nodig heeft.. en jij nog zo gek bent om al die uren te maken ook.

www.monsterboard.nl
Trotse mamma :)
pi_42134335
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoop wel voor je dat je een goede referentie meekrijgt, want anders kun je deze baan net zo goed niet op je cv zetten...
Hoe dat zo?
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:42:04 #39
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42134461
Elke "zware" ondersteunde taak wordt elders voor ongeveer 2500 per maand betaald, en zonder de extra uren die je nu maakt.
Het gras is groener bij de buren gaat hier niet op....Jouw wergever heeft geeneens gras!!

Je moet weg! en snel ook, zelfs als afdelingschef bij de lokale AH verdien je meer!

HBO Heb je, waarschijnlijk wel sterk branchegebonden, maar ik zou mn pijlen richten op de grote multinationals om te beginnen. Die hebben allemaal een interne afdeling voor alles wat met reizen te maken heeft, kun je bij wijze van spreken je eigen toko runnen, zit je zo aan de 3250 per maand.

Succes! rug recht!!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_42134942
Je bent niet geod snik dat je voor dat geld zo hard werkt. Dat hoor je alleen te doen als het partnerschap lonkt.
pi_42135071
Pff dit is wel erg veel over hebben voor je werk..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:28:57 #42
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42135330
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:30 schreef Vogue het volgende:
er zijn denk ik meer mensen die eerst een paar jaar omzwerven voordat ze in een functie terecht komen waarvan ze het idee hebben dat het bij ze past en de voorwaarden overeenkomstig de verwachtingen zijn...
Neerkomen wel!
pi_42135449
Dit houdt geen mens vol; verder schrijf je dat ze als je tegensputterd je je er aan het eindn van het jaar uitwerken. Dat kan toch neit zomaar? Of je moet een tijdelijk contract hebben. Om iemand t e ontslaan, moeten ze met echt goed redenen komen.
Neem inderdaad eens contact op met een vakbond voor goed advies....op deze manier maakt het je kapot.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:38:10 #44
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42135522
Hard werken ok, maar dit is echt over het randje voor die 1750

Ga maar snel verder kijken ts, leuke banen vind je ook bij andere bedrijven.
Vampire Romance O+
pi_42135966
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:23 schreef Vogue het volgende:

[..]

Natuurlijk ga ik in discussie met mijn baas. Ik heb vanmiddag een afspraak met hem gepland. Bedankt voor je opbouwende commentaar Ben je altijd zo vriendelijk of heb je gewoon een ochtendhumeur?
Humeurtje, gezeur met de belastingdienst
pi_42136184
Echt, voor dat geld loop ik hard lachend weg als ik 60 uur moet werken.
Succes met solliciteren!
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:28:43 #47
145003 JasperV
morgen is er weer een dag!
pi_42136608
Gezien je opleiding, functie en leeftijd, zou ik rond de 2500 gaan zitten met je onderhandelingen. En natuurlijk alle echte overuren laten uitbetalen. (zoals de zaterdagen)

succes met je gesprek.
pi_42136701
Jij bent gek, dat deed ik dus echt niet.
Lijkt me inderdaad dat er in het bedrijf iets niet goed is. Kunnen ze niet meer mensen aannemen?

Ben benieuwd naar het gesprek met je baas.
pi_42138513
Vreemd verhaal... ik zou ze gewoon vertellen dat die gids niet op tijd af komt.
Als ze vragen waarom niet kunnen ze een planning krijgen.
En als ze in die planning mensen op 60 uur inschatten zeg ik dat ze dus extra mensen mogen aannemen, "of is dit een vraag tot overwerk?"

Je laat dit ook gewoon gebeuren, natuurlijk.

Het bedrijf heeft keuzes:
- extra mensen aannemen
- beter plannen, eerder beginnen
- vragen of mensen willen overwerken

jij helpt ze met optie 4:
- doen alsof er niets aan de hand is en subtiel druk uitoefenen om gratis 50% extra te werken.

Je klaagt op fok, maar je bent er zelf bij en en je kijkt er naar.
pi_42139867
werken voor 60 uur of meer is normaal zeker als je een behoorlijk salaris ervoor krijgt.
In de Verenigde Staten krijg je bij lange na niet zoveel als in Nederland als het dezelfde functie betreft en je heb ook veel minder vrije dagen. Je moest eens weten hoe bevooroordeeld wij hier in
Nederland zijn mb.t. ons stelsel. Een gemiddelde Nederlander wil en veel geld verdienen, en niet teveel werken en minstens 3 weken vakantie per jaar exclusief vrij voor de bekende feest/atv dagen.
Kortom.. niet zeuren en werken!
31 december 2006: Inactive FOK!account
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')