abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42104459
Yo echte nederlanders(dus de orginele soort , niet de kinderen van allochtonen)
een vraagje waar ik eigenlijk al een geruime tijd mee zit
Kijk .. .. .. ik een buitenlander in jullie ogen (hoewel hier geboren, maar toch , je weet wel........ )
at vroeger wel een bij jullie nederlanders.. dan krijg je dus een stukkie vlees, en wat aardappeltjes
of iets anders...je weet wel de gebruikelijke pot
Nederlandse voedsel dus.... prima helemaal niets mis mee, prima eten dus

maar waarom eten jullie altijd zo fokking weinig als je thuis eet?
dus een klein lappie vlees van 3 bij 3 cm en 10 krieltjes erbij ofzo en wat jus
en dan eten jullie ook zo vroeg ....( rond 18:00) dus zit je verder de hele avond nog hongerige maag

dit is dus in mijn geheugen bij 4 schoolvriendjes gebeurd
en nee, ...zij waren geen armoedzaaiers ofzo , gewoon een modaal gezin.
oja...het is alweer 10 jaar geleden dus in de gulden tijdperk dus alles was nog relatief goedkoop.
ik vraag aan mijn vrienden of ze altijd zo weinig eten en dan zeggen ze ja. ( en nee ...ze willen mij niet uithongeren mocht je dat denken )

ook met de verpakkingen van bv lasagna's of andere 1,2,3 kook dingen
staat erop voor 3 a 4 personen
vreet je dan alles leeg met zn 2en.
en nee.....ik ben geen 100+ kilogram wegende humanische verwerkingsfabriek

en dan toch als jullie naar een wok of buffet gaan dan eten jullie wel 10 borden leeg ofzo.
so whats the catch?
is het echt een geld issue?
tuurlijk zijn er uitzonderingen , maar over het algemeen heb ik toch wel goede research gedaan
dus aan allochtonen gevraagd hoe het is als ze bij nederlanders gaan eten.

so please enlighten me
pi_42104489
Ik ben het best wel met je eens. Voor mezelf kook ik meestal wel een mooi bord vol. En ik ben rasechte autochtoon.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  Milf maandag 25 september 2006 @ 01:51:58 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_42104495
De vermeldingen op de verpakkingen vind ik ook niet kloppen. .

En ik wil een flink stuk vlees op mijnbord. Alleen ik houd niet van aardappels . Dus eet ik vaak andere dingen .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_42104533
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 13:29:02 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 25 september 2006 @ 01:57:57 #5
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42104580
Hou oud was je tien jaar geleden dan TS ?
Misschien komt het daardoor of was slank zijn in de mode in die periode

Nee gekkigheid.. misschien aten die mensen gewoon niet zo veel ? ( moet dat dan ?)
Tis vaak ook beter om kleinere porties en meer verdeeld over de dag te eten dan dat je je in 1 of 2 maaltijden volpropt..

Mijn ervaring zelf is dat ik altijd veel teveel kook
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_42104647
vandaag nog een heel blik bruine bonen in mn eentje leeg gegeten. En ik weeg minder dan 60 kilo bij 1,80m
pi_42104671
oja....het slaat trouwens niet op mensen die al opzichzelf wonen
maar een gezin dus.. dus ma kookt voor de familie
pi_42104696
quote:
Op maandag 25 september 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:
vandaag nog een heel blik bruine bonen in mn eentje leeg gegeten. En ik weeg minder dan 60 kilo bij 1,80m
Koud?
pi_42104718
quote:
Op maandag 25 september 2006 02:04 schreef Hugster het volgende:

[..]

Koud?
Onder de dekens niet meer met al die uitlaatgassen
pi_42104721
Wij aten vroeger inderdaad ook 6 keer per week aardappels, groente, vlees. De porties vond ik niet klein. Wel aten we iedere dag tussen 18 en 19.

Sinds ik uit huis ben (10 jaar geleden) heb ik 5 keer aardappels, groente, vlees gekookt. Bloemkool kan ik niet meer zien. Eten doe ik zelden voor 20 uur.
pi_42104739
Bij ons thuis werd er altijd teveel gekookt. Er kon altijd wel iemand extra mee-eten. We waren altijd wel èchte Nederlanders, de kliekjes kwamen de volgende dag wel weer (verwerkt in ander gerecht) op tafel!
[/zuinig]
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_42104761
quote:
Op maandag 25 september 2006 02:06 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Onder de dekens niet meer met al die uitlaatgassen
pi_42105399
Tja als Nederlander heb ik ook mijn vraagtekens bij de traditionele Hollandse keuken. Bij stampot of boerenkool mag er weer wel gebunkert worden, maar de alledaagse Hollandse pot is erg krap. Vandaar waarschijnlijk dat Nederlanders een gierige reputatie hebben.

Meestal is er op een continent een verschuiving in keuken traditoes te zien; Engels dik vet, Hollanders kleine portie met kuiltje sju, Duits vet en zuur, belgisch smaakvol vet en stevige portie.
Kortom ik kan de kleine portie niet verklaren als onderdeel van continentale cultuur, het kuiltje sju wel.

Mag de oorzaak gezocht worden in Hollandse (protestantse) gematigdheid, zuinigheid en het wegvallen van de grote borden pap uit het menu (die oorspronkelijk de honger demper van de dag was)?

En waar heeft dan centraal en oost mediterane cultuur zijn vreet obsesie vandaan? ( 1 portie Griekse / Italiaanse maaltijd kan een compleet Nederlands gezin voeden)

pi_42105481
Ik eet eigenlijk standaard 2-3 borden leeg. Anders heb ik echt niet genoeg gegeten, zit je de hele avond met honger. Ik ben het dus helemaal met je eens, de Nederlandse porties zijn erg klein.
  maandag 25 september 2006 @ 03:24:34 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_42105526
Aan zo'n bord heb je echt wel genoeg hoor. Veel eten is helemaal niet goed. Beter dat je later op de avond nog iets neemt, of gewoon vroeger naar bed gaat. Goed ontbijten helpt ook al een hoop.

Thuis hadden we altijd drie stukjes vlees voor vier man, en gewoon genoeg aardappelen en groente (twee/drie volle lepels per persoon). En dat was gewoon genoeg. Als je je lichaam laat wennen aan grote porties met weinig voedingswaarde (vette hap enzo), ja, dan gaat het piepen.

We zijn gewoon gewend tegenwoordig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_42105537
quote:
Op maandag 25 september 2006 03:24 schreef wonderer het volgende:
Goed ontbijten helpt ook al een hoop.
Daar heb je wel gelijk in, het ontbijt sla ik soms over (geen zin om het klaar te maken) of wat cornflakes met melk. Maar met een stevig ontbij van 5 boterhammen hoef je inderdaad 's avonds minder te eten.
pi_42105558
lamaar

[ Bericht 95% gewijzigd door Wojworshebn op 25-09-2006 12:10:24 ]
pi_42105758
Aan soep en toetje gedacht?
Let the season begin!
pi_42105863
quote:
Op maandag 25 september 2006 04:34 schreef Bendoverp het volgende:
Aan soep en toetje gedacht?
Net of het gemiddelde nederlandse gezin elke dag in 3 gangen eet.

Hier thuis wordt standaard teveel gekookt, voor het geval er iemand onverwacht mee blijft eten. Kleine porties merk ik weinig van, maar ik eet dan ook belachelijk weinig.
pi_42105867
quote:
Op maandag 25 september 2006 05:46 schreef Merel1808 het volgende:

Net of het gemiddelde nederlandse gezin elke dag in 3 gangen eet.
Nou, wij hadden standaard een toetje en ook regelmatig vooraf een kopje soep.

Wat me vaak opvalt bij mensen thuis is dat er zo weinig groente wordt klaargemaakt. Bij mijn schoonouders bijv. werd een kleine pan groente voor 5 personen klaargemaakt waarbij je dan amper een schep groente kon nemen. Ik maakte thuis voor mij alleen vaak nog meer groente klaar dan mijn schoonmoeder voor het hele gezin...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42105885
Vroeger werd er bij mij thuis zoveel avondeten gemaakt dat de rest in porties werd ingevroren of weggegeven.
Nu maak ik genoeg voor 2 personen en doe hetzelfde,ik kijk wel uit dat ik niet meer dan dat maak,want op een gegeven moment is het niet meer te vreten.
Het is voor mij geen geldkwestie,ik ga absoluut niet minder eten als ik wat minder geld heb,daar werk ik veel te hard voor.
  maandag 25 september 2006 @ 06:39:04 #22
24329 KNAK
ff w88,......
pi_42105902
Als Nederlander zijnde heb ik mezelf helemaal veranderd en eet nu elke dag avondeten rond 8 ~ 9 uur in de avond, door de weeks zelfs later . 9 ~ 10 uur

Niet alleen omdatik pas om 8 uur klaar ben met werken, maar omdat iedereen hier in India pas rond die tijd begint met eten
Ben er nu wel aan gewend!

ALs ik de mensen hier uitleg hoe laat we in Nederland eten vinden ze het maar raar en snappen ze niet waarom zo vroeg omdat we dan toch wel weer honger krijgen later op de avond
Mai pben rai~!
pi_42105978
Ik vind de Nederlandse porties prima. Als ik zelf eten maak gaat er nog veel gewoon de afvalbak in en idem als ik eet in het restaurant van het bedrijf waar ik werk. Tevens heb ik een keer of wat bij andere mensen gegeten en nooit te weinig gehad.

Openbare eetgelegenheden daarentegen mogen wel eens wat meer geven. Poos geleden nog bij de Griek geweest met een vriendin. Kregen we een rond schaaltje aardappelen en wat gegrild vlees + een halve liter wijn en dat was het voor twee personen
  maandag 25 september 2006 @ 07:30:20 #24
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_42105984
quote:
Op maandag 25 september 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:
wees voorzichtig met roken vandaag
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_42106561
quote:
Op maandag 25 september 2006 05:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, wij hadden standaard een toetje en ook regelmatig vooraf een kopje soep.

Wat me vaak opvalt bij mensen thuis is dat er zo weinig groente wordt klaargemaakt. Bij mijn schoonouders bijv. werd een kleine pan groente voor 5 personen klaargemaakt waarbij je dan amper een schep groente kon nemen. Ik maakte thuis voor mij alleen vaak nog meer groente klaar dan mijn schoonmoeder voor het hele gezin...
Yep, dat vind ik ook. Mijn moeder vond altijd dat we genoeg groenten en fruit moesten eten en dat is me nu ik het huis uit ben ook eigenlijk wel bijgebleven. Tja, sommige mensen geven nou eenmaal niets om groeten.... (vriendin van mij weigert zelfs groente te eten )

Maar ik vind zelf ook dat de Nederlandse porties wat klein zijn (toen ik nog thuiswoonde). Mijn moeder was echt hét toppunt van zuinigheid. Ze woog/weegt de hoeveelheid aardappels altijd af en dan deed ze 200 gram per persoon. Het liefst niet meer dan 75 gram vlees per persoon, maar ondertussen wel 200 gram groenten per persoon erbij!! Een keer extra opscheppen zat er meestal niet in. Etenstijd was altijd vanaf 19 uur. Vooral omdat zij pas om 18:30 uur terugkwam van haar werk.

Nu ik uit huis ben is dat wel veranderd... vooral de hoeveelheid vlees. Het hangt van het vlees af, maar soms maak ik gerust 2 stukken vlees per persoon klaar (hangt van het vlees af). Voor mijn vriend sowieso, want die is een enorme vleesliefhebber. Aardappels gooi ik gewoon in de pan en dan zie ik wel wat er overblijft. Groente eten we wel aardig wat van, maar de 200 gram per persoon redden we niet meer!
pi_42106725
Volgens mij is het al lang niet meer zo dat je weinig krijgt; ik moet als ik mensen te eten krijg in ieder geval altijd iets weggooien....

Verder hangt het er maar vanaf hoe laat iemand eet; bij mij in de buurt (arbeidersbuurtje) eet men tussen 16:00 en 17:00; maar dat komt volgens mij omdat de mensen die werken allemaal in de bouw werken; die komen dan dus thuis en hebben honger. Zelf eet ik nooit voor 19:00; maar ja eerder gaat ook niet lukken; want dan zit ik nog op mijn werk.

Als ik met twee personen een lasagna eet voor 3-4 personen; dan lig ik de hele avond kotsend boven de wc; van het overdadige en vette eten; maar dat is persoonlijk (overigens weet ik niet wat je erin gooit; maar als je er niets bij doet; dan is 3-4 personen eerder 2-3 personen. Doe je er ook gewoon groenten e.d. bij; dan is zo'n lasagna echt wel genoeg...)
  maandag 25 september 2006 @ 09:19:13 #27
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_42106767
Wat nou "jullie Nederlanders" je heb toch ook een NL paspoort of niet dan? Ga je zo praten verhuiz dan ztrug nar Marokko toz...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_42106894
Wij kregen vroeger thuis altijd een bord soep vooraf, dan inderdaad de aardappels, vlees en groeten en dan een toetje (regematig rijstebrij, gortepap, havermoutpap; nou dan heb ik echt genoeg gegeten.
Nu eten wij nog steeds niet veel vlees, maar wel altijd vooraf een groot bord salade (sla met allerlei lekkere toevoegingen); dit om het snaaien van snoep, koek en chips tegen te gaan. Daarna ga ik koken; rond 18.30-19.00 eten we dan het hoofdgerecht (gewoon 1 bord) met veel groenten, meestal rijst of pasta en een lekkere saus (met neit veel vlees). Dan is de maag goed gevuld. Het toetje eten we vaak wat later op de avond, dan kan de rest eerst een beetje zakken.
Maar als ik echt altijd heel veel zou eten, wordt ik tonnetje rond. Gaan we uit eten dan eten we sons wel net wat meer dan thuis. Maar dna zorgenw e er ook altijd voor dat we nog een eindje lopen (dus de auto staat niet voor het restaurant).
pi_42106971
Het liefst eet ik ook grote porties zo'n 350 gram vulvmiddel (aardappelen/rijst/pasta) ongeveer 200 gram groenten en 200 gram vleesch Bij mijn ouders eet ik ongeveer evenveel als m'n moeder en vader samen. En ik weeg gewoon een mooie 82 kilo bij 1.86
pi_42107036
quote:
Op maandag 25 september 2006 09:19 schreef Pumatje het volgende:
Wat nou "jullie Nederlanders" je heb toch ook een NL paspoort of niet dan? Ga je zo praten verhuiz dan ztrug nar Marokko toz...
  maandag 25 september 2006 @ 09:44:22 #31
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_42107051
Toz
  maandag 25 september 2006 @ 09:49:33 #32
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_42107127
TS heeft gelijk.

En dat oerhollandse gezeur van als er opeens een extra eter bij komt dat 'er dan niet op gerekend is' vind ik ook onzin.
Nee jij bent lekker. =X
pi_42107172
quote:
Niet leuk hè, om gezien te worden als een aparte groep.

Mijn ervaring is ook dat ze vaak karig zijn met wat betreft eten.
  maandag 25 september 2006 @ 09:57:11 #34
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_42107221
wolla
pi_42108312
quote:
Op maandag 25 september 2006 09:49 schreef PrinceLu het volgende:
TS heeft gelijk.

En dat oerhollandse gezeur van als er opeens een extra eter bij komt dat 'er dan niet op gerekend is' vind ik ook onzin.
Bij ons kan er altijd zo iemand extra mee-eten, geen probleem, dan regel ik snel wat. maar standaard extra koken en dan weggooien, daar pas ik voor.
pi_42108509
quote:
Bijna de helft van de allochtonen hier hebben een nederlands paspoort
blijft niet weg dat nederlanders ze nog steeds hun bij hun origine afkomst noemen.
ik leg het zo uit om uit te leggen welke " nederlanders" ik bedoel, maar toch zijn er nog steeds mensen met zo een low IQ die dat niet snappen en zo snel op hun teentjes zijn getrapt
  maandag 25 september 2006 @ 11:23:54 #37
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_42108545
toz wholla ik ben eskimo
pi_42108791
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:23 schreef Pumatje het volgende:
toz wholla ik ben eskimo
nee, je bent een beledigde nederlander die turks gaat praten om zo je domheid naar een andere probeert te schuiven.
maar geeft niks hoor. even goeie vrienden
pi_42109901
Ik pas het altijd wel ongeveer af. Voor 2 personen kook ik meestal 9 middelgrote aardappels (ik 4, mijn vriend 5).
Groente hebben we altijd wel heel veel, en verder gewoon allebei 1 vlees(vervanger).
En elke dag een toetje.

En we eten meestal tussen half 7 en half 8.
quote:

Bij ons kun je ook niet zomaar aanschuiven. Ik ben niet voor niets Nederlander, graag op tijd aangeven als je mee wilt eten.
  maandag 25 september 2006 @ 12:56:09 #40
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_42110132
Ik ben juist een hele grote eter. ik geniet heel erg van eten.

ik ben dan ook niet voor niks 1.84m en 91kg. (valt opzich ook nog wel mee)
die porties kloppen idd helemaal nergens van. een maaltijd voor 3-4 personen vreet ik als ik gigantisch honger heb in mn eentje weg.

Maar ook als we wat fast-food gaan halen kijkt het gezin me hier raar aan. 3 tot 4 whoppers waarvan 2 dubbele is geen enkel probleem hier.

m'n ouders passen meestal wel wat af op hoeveel er mee eten. best vervelend. want de ene keer heb ik meer honger dan de andere. maargoed dan maak ik zelf wel wat eten bij.

op een doorgaande dag als ik best honger heb eet ik smorgens 4 broodjes. smiddags 4 broodjes. en rond 6 uur avondeten en savonds ook nog wat (vergelijkbaar met 2 broodjes)

yup ik eet veel. ik weet 't
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_42111453
ik ben niet zon grote eter, ik ben iemand die snel vol zit dus heb aan 1 bord meestal wel genoeg.. maar ligt er ook een beetje aan wat het is..sommige dingen kan ik heel veel van eten en van sommige dingen heb ik meestal na 1 bord al zat gehad..

18:00 is trouwens best wel laat in vergelijking hoe laat ik altijd eet.. ik eet meestal rond 17:00 al
Maar meestal als ik savonds dan nog honger krijg eet ik meestal gewoon een broodje ofzo..en wat lekkers een koekie ofzo..
pi_42111500
quote:
TS heeft gelijk.

Kan bij ons ook niet me vader maakt meestal precies genoeg voor ons thuis, als er iemand mee eet moet dat bij ons ook zeker weten optijd gemeld worden
pi_42151142
Ik vind dat eten eigenlijk maar tijdverspilling . Ik eet ook niet veel. Ongeveer een half/heel bord groenten en aardappels en een lappie vlees. Dan vind ik het wel mooi .
Ich bin der Führer.
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:51:11 #44
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42151399
Zo herinner ik me ook de etentjes bij hollandse gezinnen thuis.
Ook als ik bij rasechte hollandsche vrienden eet constateer ik hetzelfde.
Ik heb een genetic deficit van mijn mama meegekregen. Ik KAN niet eens voor 2 personen koken. Hoe hard ik mijn best ook doe, het blijkt altijd genoeg te zijn voor een heel peleton. Ik overdrijf dan ook echt niet...en soms baal ik er echt van.
Ik heb om de een of andere reden altijd de onnatuurlijke angst dat het niet genoeg is , of dat ik geen gekookt eten in huis heb als er iemand spontaan zou komen binnenvallen.

Mijn partner klaagt niet, maar hij vind het wel een beetje zonde dat ik zoveel moet weggooien, of hij zijn ijsjes niet meer in de vriezer kan stoppen omdat ik er halve runderen en hele kippen in gepropt heb

wij eten overigens rond 8 uur..en in de zomer zelfs pas om 10 uur. Om 17.00 heb ik net mijn late lunch pas gehad, dus moet er niet aan denken dan al de laatste maaltijd gehad te hebben.
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:06:45 #45
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_42151931
Ik heb ook altijd teveel en gooi dus elke avond wel wat weg.
Meestal gewoon aardappels/groente/vlees (waarvan 2 stuks vlees voor partner)
Ben zelf absoluut niet gek op de warme maaltijd; na 3 happen ben ik het alweer zat.
Brood kan ik me daarentegen helemaal zat in "vreten".

Bij mn ouders thuis was er ook altijd teveel; en dan was het standaard zondag "kliekjesdag"

Maar ik zal nevernooit bezuinigen op het eten...en toch bennik puur Hollands heur
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:29:14 #46
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_42152754
vind het grote onzin, ik denk dat je eens bij echte nederlanders, de boeren moet gaan eten.. wat die naar binnen werken kunnen die couscousmagiërs wat van leren.

zelf ben ik een familie met teveel Indo invloeden om te oordelen,.
pi_42153377
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:29 schreef Pumatje het volgende:
vind het grote onzin, ik denk dat je eens bij echte nederlanders, de boeren moet gaan eten.. wat die naar binnen werken kunnen die couscousmagiërs wat van leren.
Dat ze goor en inspiratieloos eten maken?
pi_42153842
quote:
Op maandag 25 september 2006 02:07 schreef minthy het volgende:
Bij ons thuis werd er altijd teveel gekookt. Er kon altijd wel iemand extra mee-eten. We waren altijd wel èchte Nederlanders, de kliekjes kwamen de volgende dag wel weer (verwerkt in ander gerecht) op tafel!
[/zuinig]
Mwja eerder zonde om alles weg te gooien
Ik zwaai naar dieren.
pi_42154233
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:46 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

inspiratieloos wel, maar goor valt vaak wel mee... En als met "inspiratie" een maaltijd met 'n beetje van maggie (of knorr, of welke poeierproducent dan ook) bedoeld wordt, mag je mijn portie wel aan fikkie geven.

Bij ons is meestal teveel (vooral bij rijst en pasta), terwijl er toch door iedereen twee keer wordt opgeschept. Er is doorgaans wel één stukkie vlees per persoon (tenzij het gaat om speklapjes, stoofvlees of vlees dat in één stuk gebakken wordt).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:13:48 #50
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_42154352
quote:

[..]

juist niet, ze hebben vaak enorm smaakvolle, maar inderdaad wel redelijk simpele gerechten, maar goor kan ik niet zeggen. Maargoed daar gaat het hier nu niet om, ik ben het niet eens met de topicstarter qua hoeveelheden, echte Nederlanders eten veel, vooral boeren, in de stad is het altijd een afname van hoeveelheden, trends en mode hierin, en variatie van eten, de mogelijkheid om snel even een broodje te pakken is van grote invloed hierop, de honger neemt dan over de gehele dag af..

dinsdag 26 september 2006 @ 22:14:55 #51
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_42154391
1.. Wie zegt dat ik weinig eet?
2.. Wie zegt dat ik vroeg eet?
3.. Wie zegt dat ik 's avonds niet extra eet voor het slapen gaan?
4.. ....
pi_42154394
Kunnen ze wel veel eten maken, maar als je dan toevallig aan de deur staat kan je oprotten.
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 22:18:00 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42154523
Hmm.
4 aardappels.
2 scheppen groente
lekker lappie vlees
en een mooi gevuld bakkie vla na.

*thats it.

Ik ben dan na mijn vader de grootste eter

Dat alles vind tussen 16.30 en 18.30 plaats - afhankelik van de situatie werktijden andere dingen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_42154534
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:14 schreef Duiveltja het volgende:
Kunnen ze wel veel eten maken, maar als je dan toevallig aan de deur staat kan je oprotten.
Nee hoor, hier schuif je maar lekker aan Dan eet ik zelf maar wat minder. Alhoewel ik meestal toch voor een heel weeshuis lijk te koken
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:18:51 #55
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_42154551
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:18 schreef Renesite het volgende:
Hmm.
4 aardappels.
2 scheppen groente
lekker lappie vlees
en een mooi gevuld bakkie vla na.

*thats it.

Ik ben dan na mijn vader de grootste eter
Jezus daar kan ik nog geen 3 uur op leven
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 22:19:43 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42154594
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:18 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Jezus daar kan ik nog geen 3 uur op leven
En mijn vader hier en daar een aardappel meer en een schep groente - een boeren zoon !

Oh, savonds wel drinken, koekje, en vaak nog ff wat lekkers op tafel. daarmee compenseren wij dat hongerige gevoel
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:21:57 #57
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42154670
ik eet gewoon altijd weinig. Of ik moet al echt honger hebben of iets heeeeel lekkers eten. Maar je hebt wel gelijk. Als we uit eten gaan eet ik veul meer dan thuis

geen idee waarom :S
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:22:57 #58
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42154711
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

En mijn vader hier en daar een aardappel meer en een schep groente - een boeren zoon !

Oh, savonds wel drinken, koekje, en vaak nog ff wat lekkers op tafel. daarmee compenseren wij dat hongerige gevoel
maar dat "lekkers" op tafel is eigenlijk helemaal niet zo goed.

Hier gebeurt het ook hoor. Net een evergreen en brood gehad omdat ik enorme honger had. Maar het is eigenlijk zo slecht
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 22:25:04 #59
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42154800
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:22 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

maar dat "lekkers" op tafel is eigenlijk helemaal niet zo goed.

Hier gebeurt het ook hoor. Net een evergreen en brood gehad omdat ik enorme honger had. Maar het is eigenlijk zo slecht
Mijn moeder had nog een stuk groninger metworst hups, ff in een bakje op tafel.
Maar ik lunch bv in het weekend niet goed, ik kom om 10 uur uit bed, pak 2 plakken brood en een beker melk, dan heb ik om 5 uur half 6 honger..
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:29:15 #60
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42154981
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:25 schreef Renesite het volgende:

[..]

Mijn moeder had nog een stuk groninger metworst hups, ff in een bakje op tafel.
Maar ik lunch bv in het weekend niet goed, ik kom om 10 uur uit bed, pak 2 plakken brood en een beker melk, dan heb ik om 5 uur half 6 honger..
ik ontbijt zelden. En lunch meestal wel. Als ik ontbijt doe ik het met fruit. Maar het is geen wonder dat ik 's avonds altijd honger heb. We eten ivm met moeders werk al om 16:30

Ik heb een hele zomervakantie bij mn vriend gezeten en toen aten we "pas" om 18:30. Dan heb ik achteraf veeeeeeeeeeel minder honger
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 22:30:41 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42155032
Om 16:30 heb ik nooit honger, moet ik wel 's omdat ik om 5 uur werk tot 8 maar dan word het een eitje ofzo
Maar maandag en dinsdag is het 20 over 6 al gauw, dan rol ik bijna om
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:38:50 #62
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42155172
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:30 schreef Renesite het volgende:
Om 16:30 heb ik nooit honger, moet ik wel 's omdat ik om 5 uur werk tot 8 maar dan word het een eitje ofzo
Maar maandag en dinsdag is het 20 over 6 al gauw, dan rol ik bijna om
ik eet het liefst tegen 18:30 a 19:00
pi_42155661
ik eet 5x per dag
klein ontbijt 2 broodjes , klein middageten (1 bolletje met veel vleisch) dan nog als ik van school kom grote kop soep meestal dan avondeten en dan om uurtje of 10 nog ff lekker broodje met wat lekkers
k ben een vreetzak maargoed ik doe niet echt aan chips enzo

tis gewoon wat meer verspreid over de dach bij mij, ik kan echt niet wachten tot het avond eten hoor
pi_42155688
trouwens hier in nl is het bijna onmogenlijk om zo laat te eten als de fransen enzo, daar is het gewoon zo warm dat je nog geen honger hebt, hier is het koud, veel honger
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:56:57 #65
26753 ScottishAsshole
Wha daur meddle wi' me?
pi_42155722
Ik ga nu trouwens avondeten
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:59:46 #66
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_42155826
Ik zelf ontbijt nooit, neem wel wat koekjes enzo mee en dan eet ik dat op tot de middag pauze (stage).

En dan daar hamburger, uitsmijter of iets dergelijks
pi_42156450
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:56 schreef C2C het volgende:
trouwens hier in nl is het bijna onmogenlijk om zo laat te eten als de fransen enzo, daar is het gewoon zo warm dat je nog geen honger hebt, hier is het koud, veel honger
Ook als het warm is, haat ik het om na zeven uur pas te eten...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 26 september 2006 @ 23:19:58 #68
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_42156474
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Regelmatig 7/8/9 uur hier Laatste tijd meestal 6 / 7 uur maar paar jaar terug vaak later.

(Soms in de weekenden nog wel, met uiterste van 10 uur )
pi_42156516
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

in frankrijk at ik de hele vakantie (3 weken lang ofzo) alleen maar om half 8
  dinsdag 26 september 2006 @ 23:57:14 #70
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42157565
quote:
Op maandag 25 september 2006 01:49 schreef hejho het volgende:
Yo echte nederlanders(dus de orginele soort , niet de kinderen van allochtonen)
een vraagje waar ik eigenlijk al een geruime tijd mee zit
Kijk .. .. .. ik een buitenlander in jullie ogen (hoewel hier geboren, maar toch , je weet wel........ )
at vroeger wel een bij jullie nederlanders.. dan krijg je dus een stukkie vlees, en wat aardappeltjes
of iets anders...je weet wel de gebruikelijke pot
Nederlandse voedsel dus.... prima helemaal niets mis mee, prima eten dus

maar waarom eten jullie altijd zo fokking weinig als je thuis eet?
dus een klein lappie vlees van 3 bij 3 cm en 10 krieltjes erbij ofzo en wat jus
en dan eten jullie ook zo vroeg ....( rond 18:00) dus zit je verder de hele avond nog hongerige maag

dit is dus in mijn geheugen bij 4 schoolvriendjes gebeurd
en nee, ...zij waren geen armoedzaaiers ofzo , gewoon een modaal gezin.
oja...het is alweer 10 jaar geleden dus in de gulden tijdperk dus alles was nog relatief goedkoop.
ik vraag aan mijn vrienden of ze altijd zo weinig eten en dan zeggen ze ja. ( en nee ...ze willen mij niet uithongeren mocht je dat denken )

ook met de verpakkingen van bv lasagna's of andere 1,2,3 kook dingen
staat erop voor 3 a 4 personen
vreet je dan alles leeg met zn 2en.
en nee.....ik ben geen 100+ kilogram wegende humanische verwerkingsfabriek

en dan toch als jullie naar een wok of buffet gaan dan eten jullie wel 10 borden leeg ofzo.
so whats the catch?
is het echt een geld issue?
tuurlijk zijn er uitzonderingen , maar over het algemeen heb ik toch wel goede research gedaan
dus aan allochtonen gevraagd hoe het is als ze bij nederlanders gaan eten.

so please enlighten me
Op gezette tijden eten is goed voor je. Je lichaam vaart wel bij regelmaat (of het nou eten of leren is)
Vroeg eten (18:00 is toch wel gemiddeld voor mensen over de gehele wereld denk ik)
is ook goed omdat je lichaam dan tijd heeft het eten voldoende te verteren vóórdat je gaat slapen om 23:00

Nét vooor het slapen iets zwaars eten is slecht. Je lichaam verteerd het eten dan niet goed
(je lichaam heeft beweging nodig om eten goed te verteren, om peristaltische bewegingen te bevorderen enzo)

licht eten is ook goed. overeten brengt alleen overuren voorje lichaam met zich mee wat energie kost dat
ergens anders voor gebruikt kan worden.
En als je regelmatig eet, heb je ook geen last van honger. Dat merk ik bij mezelf en bij anderen.
Het werkt, en goed ook.

Al met al zijn dit best gezonde eetwijzes. Ze lijken je lichaam wel gezonder te houden.
En dan bedenk ik me ineens dat dit welles 1 van de redenen zou kunnen zijn dat Nederlanders zo lang zijn?

Ik ben zelf ook allochtoon en bovenstaande kennis heb ik verworven in mijn jarenlange autodidactische tocht
mijn lichaam gezond te maken. Niet iedereen heeft het geluk om van een enigzins normale opvoeding te mogen genieten.

En ik heb zelf eigenlijk nooit meegemaakt dat Nederlanders karig eten trouwens.

Ze eten bij het avondeten wel een normale portie (of scheppen 2, 3x op)
Maar daarvoor hebben ze in de middag ook al van alles op
Ze doen dus een beetje scheinheilig bij het avondmaal ahw.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_42157688
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
Op gezette tijden eten is goed voor je. Je lichaam vaart wel bij regelmaat (of het nou eten of leren is)
Vroeg eten (18:00 is toch wel gemiddeld voor mensen over de gehele wereld denk ik)
is ook goed omdat je lichaam dan tijd heeft het eten voldoende te verteren vóórdat je gaat slapen om 23:00
In Griekenland heb ik geen enkele Griek zien eten voor 20 uur, meestal nog later. Bovendien gingen ze niet om 23 uur al slapen, maar nooit voor enen.

Ik ben in het verkeerde land geboren
  woensdag 27 september 2006 @ 00:28:04 #72
81237 releaze
best of both worlds
pi_42158319
tja, mn moeder wist gewoon wie wat allemaal at en daar was het eten op afgestemd. Ma schepte een keer op, pa twee keer, kinders een halve keer Mn moeder had altijd een grote bak sla, als je dan nog honger had dan kon je daar van eten. Veel kleine bijgerechtjes, sla, appelmoes, komkommersalade, eitje, stukkie vlees, dat soort dingen. Aan het einde nog wat vla of yoghurt en dan was het uitbuiken geblazen Bij opa en oma mochten we ook altijd een glas melk bij het drinken (thuis ook bij italiaans en chinees/indonesisch standaard). Nooit honger gehad.

Mn vriend is van het slag indisch eten en die eet véél, ook nog eens allemaal hapslikweg. ik snap echt niet hoe hij het naar binnen krijgt. hij eet echt 3x zoveel als ik, maar goed, hij luncht en ontbijt ook niet tot heel mager. geen bijgerechtjes en geen toetje. mss komt het daar wel door.
pi_42158349
Die pakken wereldgerechten e.d. voor 3 à 4 personen vreet ik ook in 2 dagen op.
  woensdag 27 september 2006 @ 00:50:48 #74
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_42158781
ik heb het nooit begrepen op de broodjed kaas met melk die ik als Belg in NL wel eens voorgeschoteld krijg. maar ja, zal wel met cultuurverschil te maken hebben. Heb me trouwens nooit illusies gemaakt over de NLkeuken....
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_42159124
Ik herken het totaal niet: De pakken nasi/pasta daar klaagt iedereen over dat er te weinig inzit (aantal personen dat erop staat delen door 2 klopt). Dat van dat vlees is ook onzin, kijk eens in de supermarkt bij het voorverpakte vlees ---> zo groot zijn de stukken die men eet.

Volgens mij heeft het meer met TS zijn verdraaide herinneringen te maken. Het eten om 18 uur is wel typisch Nederlands, ik kan niet begrijpen dat je dan echt honger/trek hebt.
  woensdag 27 september 2006 @ 01:27:51 #76
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42159344
quote:
Op maandag 25 september 2006 01:51 schreef nikky het volgende:
De vermeldingen op de verpakkingen vind ik ook niet kloppen. .

En ik wil een flink stuk vlees op mijnbord. Alleen ik houd niet van aardappels . Dus eet ik vaak andere dingen .
klopt vermeldingen kloppen vaak niet

en ik heb ook de schurft aan aardappels
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 27 september 2006 @ 01:38:27 #77
71919 wonderer
pi_42159468
Overigens vandaag ook weer gewoon een kipfiletje per persoon, met twee flinke opscheplepels boontjes en 100 gr of zo gebakken zoete aardappel. Vanavond nog een hapje en dan heb je echt wel genoeg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  woensdag 27 september 2006 @ 12:07:07 #78
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42165787
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:55 schreef C2C het volgende:
ik eet 5x per dag
klein ontbijt 2 broodjes , klein middageten (1 bolletje met veel vleisch) dan nog als ik van school kom grote kop soep meestal dan avondeten en dan om uurtje of 10 nog ff lekker broodje met wat lekkers
k ben een vreetzak maargoed ik doe niet echt aan chips enzo

tis gewoon wat meer verspreid over de dach bij mij, ik kan echt niet wachten tot het avond eten hoor
Dat is wel een heel gezonde levenstijl. Waar je overigens ook het slankst bij blijft. Meerdere malen ( liefst min. 6 keer per dag ) eten , is enorm goed voor je stofwisseling en je energie huishouding.
Iets wat men in meditterane landen al eeuwen doet overigens.
pi_42166467
ok.. zal mijn eetgewoonte dan uitleggen
sta om 11 uur op , ontbijt dan brood of zoals vandaag een bord spagetti met sla
dan om 3:45 ga ik warm lunchen.. evenveel als een avond maaltijd
dan om 9:45 ga ik weer avond eten.. bord vol net als smiddags

tussen lunch en avond eet ik veel kleine dingen , loempiaatjes, sataytjes enzo (horeca werk)
en af en toe eet ik savonds als ik thuis ben iets kleins..

veel warm eten dus ( hou niet zo van koud voedsel , op salade na )
pi_42166874
Ik denk dat mensen uit andere culturen zoals Islamieten en Joden meer waarde hechten aan het avondmaal. Bij een Islamitische vriend van mij is het avondeten een hele happening en de Joodse overburen van ons eten op sabbat (zaterdag) ook altijd een paar uur achter elkaar. Zelf eet ik niet zoveel met het avondeten, het is meer ff bij elkaar zitten en wat groente+aardappelen+vlees+toetje en soms appel naar binnen werken, het liefst in zo hoog mogelijk tempo

Een uur na het eten zit ik dan ook rustig weer boterhammen te eten, maar ik heb meer eetlust dan de meeste mensen (ben niet dik, maar wel behoorlijk lang). Ik eet met gemak een heel brood per dag. Het avondmaal is bij mij maar een klein deel van het eten op een dag en ik denk dat mensen van andere culturen meer waarde hechten aan het avondeten en dan dus zorgen dat ze voor de halve dag genoeg gegeten hebben.
pi_42172081
Mijn Nederlandse ouders (wel beide in Suriname geboren ;p) koken best wel veel voor het hele gezin hoor. Er blifjt altijd wel eten over!
pi_42173342
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:29 schreef Roellio het volgende:
Die pakken wereldgerechten e.d. voor 3 à 4 personen vreet ik ook in 2 dagen op.
Wij hadden pasgeleden van wereldgerechten de Taco's. Dat zou voor twee tot drie personen zijn, geloof ik. Mooi, want wij zijn met zijn tweeën. Zaten er 6 van die inimini tacoschelpen in. We zaten elkaar echt scheel aan te kijken.

Bij veel wereldgerechten koken we altijd extra rijst, de rijst in het pakje kan ik met gemak alleen op.
  woensdag 27 september 2006 @ 17:17:28 #83
71919 wonderer
pi_42173457
Verwissel de tacoschelpen eens voor volkoren/meergranen tortilla's. Heb je ineens veel minder nodig om verzadigd te raken
pi_42173521
Weer zo´n allochtoon die Nederlanders komt bashen. Nee die koes koes en roti is te vreten.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 17:22:19 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42173600
Vanavond een pizza 1 met z'n tweeën. Moeders een kwart (is er niet zooo dol op) en ik 3 kwart, en vol dat ik dan ben !
pi_42173623
Ik ben helemaal met je eens. Persoonlijk vind ik dat nederlanders slecht eten.
pi_42173890
quote:

[..]

Uit ervaring weet ik dat het op de boerderij beter eten is dan bij stadsmensen.
En bij een vriend van mij werd er nooit moeilijk over gedaan,iedereen mocht aanschuiven en er was plenty en het was lekker en je zat vol.

Bij ons thuis is er ook altijd te veel en is iedereen ook welkom.
Ik moet wel zeggen dat we niet elke dag Hollandsche kost eten,maar dat komt omdat mijn stiefvader Egyptisch is.(en hij kan heel goed koken.)
  woensdag 27 september 2006 @ 18:20:49 #88
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_42175126
Bij ons word er om 16:00 gekookt, dus meestal staat het eten om 16:15/16:30 op tafel. Voor mijn moeder en mijzelf kook ik meestal niet zoveel. Maar met gasten is er altijd teveel.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 18:21:39 #89
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42175136
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:20 schreef boekenworm het volgende:
Bij ons word er om 16:00 gekookt, dus meestal staat het eten om 16:15/16:30 op tafel. Voor mijn moeder en mijzelf kook ik meestal niet zoveel. Maar met gasten is er altijd teveel.
Dat is wel enorm vroeg
  woensdag 27 september 2006 @ 18:24:53 #90
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_42175211
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat is wel enorm vroeg
Stamt nog uit mijn kindertijd.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 18:47:37 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42175765
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:24 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Stamt nog uit mijn kindertijd.
Dan is het alleen maar heel goed!
pi_42176125
Ik eet meestal 2 tot 3 keer de hoeveelheid dan die volgens de verpakking voldoende zou zijn, geen aardappels, geen vlees, en doorgaans ook niet om 18.00. Ik zal wel een allochtoon zijn dan.
  woensdag 27 september 2006 @ 20:21:22 #93
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42178794
Ik eet om half 7 mijn ontbijt
Lunch om 12.30 en dan heb ik om 18.00 echt wel honger , Ik zou niet later op de avond kunnen eten
pi_42179109
Ik ontbijt tussen 7 uur en half 8 (Als ik ontbijt tenminste, en als ik ontbijt dan nog erg weinig). Om 10 uur a half 11 neem ik soms nog een broodje of wat fruit, om 12.30 a 14.00 lunch ik uitgebreid, soms eet ik om 16.00 a 17.00 nog iets, en daarna tussen 18.30 (als ik veel trek heb) en 21.00 (als ik pas erg laat trek krijg)..
  woensdag 27 september 2006 @ 21:22:17 #95
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_42180504
Wij eten ook altijd rond 18:00 uur. We moeten tot 17:00 werken en ons dochtertje gaat tussen 19:00 en 19:30 naar bed, dus dan hou je niet veel andere mogelijke etenstijden over als je gezamenlijk wilt eten .

Ik kook altijd teveel. Ik kan maar niet inschatten hoeveel eten ik moet maken . Vlees kan ik meestal wel redelijk inschatten, maar aardappels/rijst en groente... onze gft container is altijd goed gevuld .

Mijn schoonmoeder zou iemand uit de OP kunnen zijn. Daar aten we gisteren: drumsticks, broccoli en gekookte aardappels. Er waren 2 drumsticks per persoon en we moesten het met zijn vieren met één broccolietje doen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_42212398
Wij eten de ene keer om 17.00 uur en de andere keer om 20.00 uur. Ligt er net aan hoelaat we thuis zijn en of we zin hebben om te koken!
Op zoek naar een orgineel en persoonlijk cadeau? http://www.gizl.nl
  donderdag 28 september 2006 @ 21:22:25 #97
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42213167
Ik vind het juist sneu om dwangmatig teveel te koken. Ik weeg bijvoorbeeld ook altijd aardappels -ruim- af. Precies genoeg, iedereen goed vol en niets over. En als er mensen onverwacht voor de deur staan maak ik wat meer. De kans dat ze net komen als ik al aan het koken ben is tenslotte niet zo heel groot, en anders komt er wat extra afbakbrood en salade bij. Is altijd wel een mouw aan te passen.

Het is verder ook steeds dezelfde discussie. Ieder z'n ding, maar ik vind het raar dat degenen die overvloedige porties koken zichzelf daardoor verheven lijken te voelen.
Vampire Romance O+
  donderdag 28 september 2006 @ 21:24:39 #98
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_42213283
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:22 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind het juist sneu om dwangmatig teveel te koken. Ik weeg bijvoorbeeld ook altijd aardappels -ruim- af. Precies genoeg, iedereen goed vol en niets over. En als er mensen onverwacht voor de deur staan maak ik wat meer. De kans dat ze net komen als ik al aan het koken ben is tenslotte niet zo heel groot, en anders komt er wat extra afbakbrood en salade bij. Is altijd wel een mouw aan te passen.

Het is verder ook steeds dezelfde discussie. Ieder z'n ding, maar ik vind het raar dat degenen die overvloedige porties koken zichzelf daardoor verheven lijken te voelen.
Ik kook niet dwangmatig te veel. Ik kan gewoon echt niet inschatten hoeveel groente en aardappels ik nodig heb. Ik ben een vrouw he, gebrek aan ruimtelijk inzicht enzo .
Misschien moet ik ze ook maar gaan wegen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 28 september 2006 @ 21:27:47 #99
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42213460
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:24 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik kook niet dwangmatig te veel. Ik kan gewoon echt niet inschatten hoeveel groente en aardappels ik nodig heb. Ik ben een vrouw he, gebrek aan ruimtelijk inzicht enzo .
Misschien moet ik ze ook maar gaan wegen .
Het was niet tegen jou gericht

Dat wegen doe ik zelf trouwens ook altijd omdat ik het gewoon niet op het oog kan.
Vampire Romance O+
  donderdag 28 september 2006 @ 21:31:02 #100
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_42213615
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Het was niet tegen jou gericht

Dat wegen doe ik zelf trouwens ook altijd omdat ik het gewoon niet op het oog kan.
Ik voelde me ook niet aangesproken hoor, maar ik wilde toch reageren
pi_42213656
Ik kook meestal voor een paar dagen, en doe alles op het oog/op de gok. Komt meestal wel goed, al heb ik e laatste tijd wel een paar keer gehad dat ik echt veels te veel heb gemaakt (Maar komt volgens mij ook omdat mijn eetlust iets minder is geworden).
pi_42214326
Ik houd van een groot stuk rood vlees!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 01:35:56 #103
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_42793745
ik eet in mij eentje een zo een mix pak macaroni (voor 3-4 personen) op 450 gram mac. 350gram vlees en 300 gram groente.

ik eet maar 2 keer per dag

ik weeg maar 85 kilo bij 1.84 maar sport 6 keer per week 3 keer rugby en 3 keer fitness
Carpe Diem!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')