Koud?quote:Op maandag 25 september 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:
vandaag nog een heel blik bruine bonen in mn eentje leeg gegeten. En ik weeg minder dan 60 kilo bij 1,80m
quote:Op maandag 25 september 2006 02:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Onder de dekens niet meer met al die uitlaatgassen
Daar heb je wel gelijk in, het ontbijt sla ik soms over (geen zin om het klaar te maken) of wat cornflakes met melk. Maar met een stevig ontbij van 5 boterhammen hoef je inderdaad 's avonds minder te eten.quote:Op maandag 25 september 2006 03:24 schreef wonderer het volgende:
Goed ontbijten helpt ook al een hoop.
Net of het gemiddelde nederlandse gezin elke dag in 3 gangen eet.quote:Op maandag 25 september 2006 04:34 schreef Bendoverp het volgende:
Aan soep en toetje gedacht?
Nou, wij hadden standaard een toetje en ook regelmatig vooraf een kopje soep.quote:Op maandag 25 september 2006 05:46 schreef Merel1808 het volgende:
Net of het gemiddelde nederlandse gezin elke dag in 3 gangen eet.
wees voorzichtig met roken vandaagquote:Op maandag 25 september 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:
vandaag nog een heel blik bruine bonen in mn eentje leeg gegeten. En ik weeg minder dan 60 kilo bij 1,80m
Yep, dat vind ik ook. Mijn moeder vond altijd dat we genoeg groenten en fruit moesten eten en dat is me nu ik het huis uit ben ook eigenlijk wel bijgebleven. Tja, sommige mensen geven nou eenmaal niets om groeten.... (vriendin van mij weigert zelfs groente te etenquote:Op maandag 25 september 2006 05:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, wij hadden standaard een toetje en ook regelmatig vooraf een kopje soep.
Wat me vaak opvalt bij mensen thuis is dat er zo weinig groente wordt klaargemaakt. Bij mijn schoonouders bijv. werd een kleine pan groente voor 5 personen klaargemaakt waarbij je dan amper een schep groente kon nemen. Ik maakte thuis voor mij alleen vaak nog meer groente klaar dan mijn schoonmoeder voor het hele gezin...
quote:Op maandag 25 september 2006 09:19 schreef Pumatje het volgende:
Wat nou "jullie Nederlanders" je heb toch ook een NL paspoort of niet dan? Ga je zo praten verhuiz dan ztrug nar Marokko toz...
Niet leuk hè, om gezien te worden als een aparte groep.quote:Op maandag 25 september 2006 09:19 schreef Pumatje het volgende:
Wat nou "jullie Nederlanders" je heb toch ook een NL paspoort of niet dan? Ga je zo praten verhuiz dan ztrug nar Marokko toz...
Bij ons kan er altijd zo iemand extra mee-eten, geen probleem, dan regel ik snel wat. maar standaard extra koken en dan weggooien, daar pas ik voor.quote:Op maandag 25 september 2006 09:49 schreef PrinceLu het volgende:
TS heeft gelijk.
En dat oerhollandse gezeur van als er opeens een extra eter bij komt dat 'er dan niet op gerekend is' vind ik ook onzin.![]()
Bijna de helft van de allochtonen hier hebben een nederlands paspoortquote:Op maandag 25 september 2006 09:19 schreef Pumatje het volgende:
nee, je bent een beledigde nederlander die turks gaat praten om zo je domheid naar een andere probeert te schuiven.quote:Op maandag 25 september 2006 11:23 schreef Pumatje het volgende:
toz wholla ik ben eskimo
Bij ons kun je ook niet zomaar aanschuiven. Ik ben niet voor niets Nederlander, graag op tijd aangeven als je mee wilt eten.quote:Op maandag 25 september 2006 09:49 schreef PrinceLu het volgende:
En dat oerhollandse gezeur van als er opeens een extra eter bij komt dat 'er dan niet op gerekend is' vind ik ook onzin.![]()
Kan bij ons ook niet me vader maakt meestal precies genoeg voor ons thuis, als er iemand mee eet moet dat bij ons ook zeker weten optijd gemeld wordenquote:Op maandag 25 september 2006 09:49 schreef PrinceLu het volgende:
TS heeft gelijk.
Dat ze goor en inspiratieloos eten maken?quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:29 schreef Pumatje het volgende:
vind het grote onzin, ik denk dat je eens bij echte nederlanders, de boeren moet gaan eten.. wat die naar binnen werken kunnen die couscousmagiërs wat van leren.
Mwja eerder zonde om alles weg te gooienquote:Op maandag 25 september 2006 02:07 schreef minthy het volgende:
Bij ons thuis werd er altijd teveel gekookt. Er kon altijd wel iemand extra mee-eten. We waren altijd wel èchte Nederlanders, de kliekjes kwamen de volgende dag wel weer (verwerkt in ander gerecht) op tafel!
[/zuinig]
inspiratieloos wel, maar goor valt vaak wel mee... En als met "inspiratie" een maaltijd met 'n beetje van maggie (of knorr, of welke poeierproducent dan ook) bedoeld wordt, mag je mijn portie wel aan fikkie geven.quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:46 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat ze goor en inspiratieloos eten maken?
juist niet, ze hebben vaak enorm smaakvolle, maar inderdaad wel redelijk simpele gerechten, maar goor kan ik niet zeggen. Maargoed daar gaat het hier nu niet om, ik ben het niet eens met de topicstarter qua hoeveelheden, echte Nederlanders eten veel, vooral boeren, in de stad is het altijd een afname van hoeveelheden, trends en mode hierin, en variatie van eten, de mogelijkheid om snel even een broodje te pakken is van grote invloed hierop, de honger neemt dan over de gehele dag af..quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:46 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nee hoor, hier schuif je maar lekker aanquote:Op dinsdag 26 september 2006 22:14 schreef Duiveltja het volgende:
Kunnen ze wel veel eten maken, maar als je dan toevallig aan de deur staat kan je oprotten.
Jezus daar kan ik nog geen 3 uur op levenquote:Op dinsdag 26 september 2006 22:18 schreef Renesite het volgende:
Hmm.
4 aardappels.
2 scheppen groente
lekker lappie vlees
en een mooi gevuld bakkie vla na.
*thats it.
Ik ben dan na mijn vader de grootste eter![]()
En mijn vader hier en daar een aardappel meer en een schep groente - een boeren zoonquote:Op dinsdag 26 september 2006 22:18 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Jezus daar kan ik nog geen 3 uur op leven
maar dat "lekkers" op tafel is eigenlijk helemaal niet zo goed.quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
En mijn vader hier en daar een aardappel meer en een schep groente - een boeren zoon!
Oh, savonds wel drinken, koekje, en vaak nog ff wat lekkers op tafel. daarmee compenseren wij dat hongerige gevoel![]()
Mijn moeder had nog een stuk groninger metworstquote:Op dinsdag 26 september 2006 22:22 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
maar dat "lekkers" op tafel is eigenlijk helemaal niet zo goed.
Hier gebeurt het ook hoor. Net een evergreen en brood gehad omdat ik enorme honger had. Maar het is eigenlijk zo slecht
ik ontbijt zelden. En lunch meestal wel. Als ik ontbijt doe ik het met fruit. Maar het is geen wonder dat ik 's avonds altijd honger heb. We eten ivm met moeders werk al om 16:30quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mijn moeder had nog een stuk groninger metworsthups, ff in een bakje op tafel.
Maar ik lunch bv in het weekend niet goed, ik kom om 10 uur uit bed, pak 2 plakken brood en een beker melk, dan heb ik om 5 uur half 6 honger..
ik eet het liefst tegen 18:30 a 19:00quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:30 schreef Renesite het volgende:
Om 16:30 heb ik nooit honger, moet ik wel 's omdat ik om 5 uur werk tot 8maar dan word het een eitje ofzo
![]()
Maar maandag en dinsdag is het 20 over 6 al gauw, dan rol ik bijna om![]()
Ook als het warm is, haat ik het om na zeven uur pas te eten...quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:56 schreef C2C het volgende:
trouwens hier in nl is het bijna onmogenlijk om zo laat te eten als de fransen enzo, daar is het gewoon zo warm dat je nog geen honger hebt, hier is het koud, veel honger
Regelmatig 7/8/9 uur hierquote:Op dinsdag 26 september 2006 23:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ook als het warm is, haat ik het om na zeven uur pas te eten...
in frankrijk at ik de hele vakantie (3 weken lang ofzo) alleen maar om half 8quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ook als het warm is, haat ik het om na zeven uur pas te eten...
Op gezette tijden eten is goed voor je. Je lichaam vaart wel bij regelmaat (of het nou eten of leren is)quote:Op maandag 25 september 2006 01:49 schreef hejho het volgende:
Yo echte nederlanders(dus de orginele soort , niet de kinderen van allochtonen)
een vraagje waar ik eigenlijk al een geruime tijd mee zit
Kijk .. .. .. ik een buitenlander in jullie ogen (hoewel hier geboren, maar toch , je weet wel........ )
at vroeger wel een bij jullie nederlanders.. dan krijg je dus een stukkie vlees, en wat aardappeltjes
of iets anders...je weet wel de gebruikelijke pot
Nederlandse voedsel dus.... prima helemaal niets mis mee, prima eten dus
maar waarom eten jullie altijd zo fokking weinig als je thuis eet?
dus een klein lappie vlees van 3 bij 3 cm en 10 krieltjes erbij ofzo en wat jus
en dan eten jullie ook zo vroeg ....( rond 18:00) dus zit je verder de hele avond nog hongerige maag
dit is dus in mijn geheugen bij 4 schoolvriendjes gebeurd
en nee, ...zij waren geen armoedzaaiers ofzo , gewoon een modaal gezin.
oja...het is alweer 10 jaar geleden dus in de gulden tijdperk dus alles was nog relatief goedkoop.
ik vraag aan mijn vrienden of ze altijd zo weinig eten en dan zeggen ze ja. ( en nee ...ze willen mij niet uithongeren mocht je dat denken)
ook met de verpakkingen van bv lasagna's of andere 1,2,3 kook dingen
staat erop voor 3 a 4 personen
vreet je dan alles leeg met zn 2en.![]()
en nee.....ik ben geen 100+ kilogram wegende humanische verwerkingsfabriek
en dan toch als jullie naar een wok of buffet gaan dan eten jullie wel 10 borden leeg ofzo.![]()
![]()
so whats the catch?
is het echt een geld issue?
tuurlijk zijn er uitzonderingen , maar over het algemeen heb ik toch wel goede research gedaan
dus aan allochtonen gevraagd hoe het is als ze bij nederlanders gaan eten.
so please enlighten me![]()
In Griekenland heb ik geen enkele Griek zien eten voor 20 uur, meestal nog later. Bovendien gingen ze niet om 23 uur al slapen, maar nooit voor enen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
Op gezette tijden eten is goed voor je. Je lichaam vaart wel bij regelmaat (of het nou eten of leren is)
Vroeg eten (18:00 is toch wel gemiddeld voor mensen over de gehele wereld denk ik)
is ook goed omdat je lichaam dan tijd heeft het eten voldoende te verteren vóórdat je gaat slapen om 23:00
klopt vermeldingen kloppen vaak nietquote:Op maandag 25 september 2006 01:51 schreef nikky het volgende:
De vermeldingen op de verpakkingen vind ik ook niet kloppen..
En ik wil een flink stuk vlees op mijnbord. Alleen ik houd niet van aardappels. Dus eet ik vaak andere dingen
.
Dat is wel een heel gezonde levenstijl. Waar je overigens ook het slankst bij blijft. Meerdere malen ( liefst min. 6 keer per dag ) eten , is enorm goed voor je stofwisseling en je energie huishouding.quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:55 schreef C2C het volgende:
ik eet 5x per dag
klein ontbijt 2 broodjes , klein middageten (1 bolletje met veel vleisch) dan nog als ik van school kom grote kop soep meestaldan avondeten en dan om uurtje of 10 nog ff lekker broodje met wat lekkers
k ben een vreetzakmaargoed ik doe niet echt aan chips enzo
tis gewoon wat meer verspreid over de dach bij mij, ik kan echt niet wachten tot het avond eten hoor
Wij hadden pasgeleden van wereldgerechten de Taco's. Dat zou voor twee tot drie personen zijn, geloof ik. Mooi, want wij zijn met zijn tweeën. Zaten er 6 van die inimini tacoschelpen in. We zaten elkaar echt scheel aan te kijken.quote:Op woensdag 27 september 2006 00:29 schreef Roellio het volgende:
Die pakken wereldgerechten e.d. voor 3 à 4 personen vreet ik ook in 2 dagen op.
Uit ervaring weet ik dat het op de boerderij beter eten is dan bij stadsmensen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:46 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat is wel enorm vroegquote:Op woensdag 27 september 2006 18:20 schreef boekenworm het volgende:
Bij ons word er om 16:00 gekookt, dus meestal staat het eten om 16:15/16:30 op tafel. Voor mijn moeder en mijzelf kook ik meestal niet zoveel. Maar met gasten is er altijd teveel.
Dan is het alleen maar heel goed!quote:Op woensdag 27 september 2006 18:24 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Stamt nog uit mijn kindertijd.
Ik kook niet dwangmatig te veel. Ik kan gewoon echt niet inschatten hoeveel groente en aardappels ik nodig heb. Ik ben een vrouw he, gebrek aan ruimtelijk inzicht enzoquote:Op donderdag 28 september 2006 21:22 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind het juist sneu om dwangmatig teveel te koken. Ik weeg bijvoorbeeld ook altijd aardappels -ruim- af. Precies genoeg, iedereen goed vol en niets over. En als er mensen onverwacht voor de deur staan maak ik wat meer. De kans dat ze net komen als ik al aan het koken ben is tenslotte niet zo heel groot, en anders komt er wat extra afbakbrood en salade bij. Is altijd wel een mouw aan te passen.
Het is verder ook steeds dezelfde discussie. Ieder z'n ding, maar ik vind het raar dat degenen die overvloedige porties koken zichzelf daardoor verheven lijken te voelen.
Het was niet tegen jou gerichtquote:Op donderdag 28 september 2006 21:24 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik kook niet dwangmatig te veel. Ik kan gewoon echt niet inschatten hoeveel groente en aardappels ik nodig heb. Ik ben een vrouw he, gebrek aan ruimtelijk inzicht enzo.
Misschien moet ik ze ook maar gaan wegen.
Ik voelde me ook niet aangesproken hoor, maar ik wilde toch reagerenquote:Op donderdag 28 september 2006 21:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het was niet tegen jou gericht
Dat wegen doe ik zelf trouwens ook altijd omdat ik het gewoon niet op het oog kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |