Koud?quote:Op maandag 25 september 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:
vandaag nog een heel blik bruine bonen in mn eentje leeg gegeten. En ik weeg minder dan 60 kilo bij 1,80m
quote:Op maandag 25 september 2006 02:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Onder de dekens niet meer met al die uitlaatgassen
Daar heb je wel gelijk in, het ontbijt sla ik soms over (geen zin om het klaar te maken) of wat cornflakes met melk. Maar met een stevig ontbij van 5 boterhammen hoef je inderdaad 's avonds minder te eten.quote:Op maandag 25 september 2006 03:24 schreef wonderer het volgende:
Goed ontbijten helpt ook al een hoop.
Net of het gemiddelde nederlandse gezin elke dag in 3 gangen eet.quote:Op maandag 25 september 2006 04:34 schreef Bendoverp het volgende:
Aan soep en toetje gedacht?
Nou, wij hadden standaard een toetje en ook regelmatig vooraf een kopje soep.quote:Op maandag 25 september 2006 05:46 schreef Merel1808 het volgende:
Net of het gemiddelde nederlandse gezin elke dag in 3 gangen eet.
wees voorzichtig met roken vandaagquote:Op maandag 25 september 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:
vandaag nog een heel blik bruine bonen in mn eentje leeg gegeten. En ik weeg minder dan 60 kilo bij 1,80m
Yep, dat vind ik ook. Mijn moeder vond altijd dat we genoeg groenten en fruit moesten eten en dat is me nu ik het huis uit ben ook eigenlijk wel bijgebleven. Tja, sommige mensen geven nou eenmaal niets om groeten.... (vriendin van mij weigert zelfs groente te etenquote:Op maandag 25 september 2006 05:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, wij hadden standaard een toetje en ook regelmatig vooraf een kopje soep.
Wat me vaak opvalt bij mensen thuis is dat er zo weinig groente wordt klaargemaakt. Bij mijn schoonouders bijv. werd een kleine pan groente voor 5 personen klaargemaakt waarbij je dan amper een schep groente kon nemen. Ik maakte thuis voor mij alleen vaak nog meer groente klaar dan mijn schoonmoeder voor het hele gezin...
quote:Op maandag 25 september 2006 09:19 schreef Pumatje het volgende:
Wat nou "jullie Nederlanders" je heb toch ook een NL paspoort of niet dan? Ga je zo praten verhuiz dan ztrug nar Marokko toz...
Niet leuk hè, om gezien te worden als een aparte groep.quote:Op maandag 25 september 2006 09:19 schreef Pumatje het volgende:
Wat nou "jullie Nederlanders" je heb toch ook een NL paspoort of niet dan? Ga je zo praten verhuiz dan ztrug nar Marokko toz...
Bij ons kan er altijd zo iemand extra mee-eten, geen probleem, dan regel ik snel wat. maar standaard extra koken en dan weggooien, daar pas ik voor.quote:Op maandag 25 september 2006 09:49 schreef PrinceLu het volgende:
TS heeft gelijk.
En dat oerhollandse gezeur van als er opeens een extra eter bij komt dat 'er dan niet op gerekend is' vind ik ook onzin.![]()
Bijna de helft van de allochtonen hier hebben een nederlands paspoortquote:Op maandag 25 september 2006 09:19 schreef Pumatje het volgende:
nee, je bent een beledigde nederlander die turks gaat praten om zo je domheid naar een andere probeert te schuiven.quote:Op maandag 25 september 2006 11:23 schreef Pumatje het volgende:
toz wholla ik ben eskimo
Bij ons kun je ook niet zomaar aanschuiven. Ik ben niet voor niets Nederlander, graag op tijd aangeven als je mee wilt eten.quote:Op maandag 25 september 2006 09:49 schreef PrinceLu het volgende:
En dat oerhollandse gezeur van als er opeens een extra eter bij komt dat 'er dan niet op gerekend is' vind ik ook onzin.![]()
Kan bij ons ook niet me vader maakt meestal precies genoeg voor ons thuis, als er iemand mee eet moet dat bij ons ook zeker weten optijd gemeld wordenquote:Op maandag 25 september 2006 09:49 schreef PrinceLu het volgende:
TS heeft gelijk.
Dat ze goor en inspiratieloos eten maken?quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:29 schreef Pumatje het volgende:
vind het grote onzin, ik denk dat je eens bij echte nederlanders, de boeren moet gaan eten.. wat die naar binnen werken kunnen die couscousmagiërs wat van leren.
Mwja eerder zonde om alles weg te gooienquote:Op maandag 25 september 2006 02:07 schreef minthy het volgende:
Bij ons thuis werd er altijd teveel gekookt. Er kon altijd wel iemand extra mee-eten. We waren altijd wel èchte Nederlanders, de kliekjes kwamen de volgende dag wel weer (verwerkt in ander gerecht) op tafel!
[/zuinig]
inspiratieloos wel, maar goor valt vaak wel mee... En als met "inspiratie" een maaltijd met 'n beetje van maggie (of knorr, of welke poeierproducent dan ook) bedoeld wordt, mag je mijn portie wel aan fikkie geven.quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:46 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat ze goor en inspiratieloos eten maken?
juist niet, ze hebben vaak enorm smaakvolle, maar inderdaad wel redelijk simpele gerechten, maar goor kan ik niet zeggen. Maargoed daar gaat het hier nu niet om, ik ben het niet eens met de topicstarter qua hoeveelheden, echte Nederlanders eten veel, vooral boeren, in de stad is het altijd een afname van hoeveelheden, trends en mode hierin, en variatie van eten, de mogelijkheid om snel even een broodje te pakken is van grote invloed hierop, de honger neemt dan over de gehele dag af..quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:46 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat ze goor en inspiratieloos eten maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |