abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:15:14 #241
92409 Twinky
Little star.
pi_46985571
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:03 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Mijn vraag kwam al redelijk voorbij aan het begin van dit topic maar wilde hem toch nog even stellen.

Zaterdag weer begonnen met pil na stopweek. Gisteren (dus maandag) pil vergeten in de eerste week dus, vanmorgen zsm de pil van maandag ingenomen (was 14 uur te laat). Nu heb ik woensdag voor het laatst seks gehad, naar mijn idee was ik dus al te laat voor eventueel morning afterpil. En nu? Kwestie van afwachten?
Jup, afwachten. Als de sperma vijf dagen heeft overleefd (kan...) is er dus een kans dat je zwanger bent, want in de eerste week kan er bij het vergeten van de pil gemakkelijk een spontane eisprong komen.
pi_46986590
Thanks voor de reacties, 't is voormij de eerste keer in vijf jaar dat ik eens een pil vergeet en gelijk ook de belangrijkste
Iedereen is uniek, behalve ik.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:43:35 #243
92409 Twinky
Little star.
pi_46986909
oja, en een condoom dus zeven dagen
pi_46987034
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:43 schreef Twinky het volgende:
oja, en een condoom dus zeven dagen
Jep check !
Iedereen is uniek, behalve ik.
  Vis een optie? dinsdag 6 maart 2007 @ 23:52:14 #245
70532 loveli
N
pi_46998798
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:03 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Mijn vraag kwam al redelijk voorbij aan het begin van dit topic maar wilde hem toch nog even stellen.

Zaterdag weer begonnen met pil na stopweek. Gisteren (dus maandag) pil vergeten in de eerste week dus, vanmorgen zsm de pil van maandag ingenomen (was 14 uur te laat). Nu heb ik woensdag voor het laatst seks gehad, naar mijn idee was ik dus al te laat voor eventueel morning afterpil. En nu? Kwestie van afwachten?
Het was (is) niet te laat voor een MAP!! De MAP is ook effectief wanneer deze wordt ingenomen binnen 24 uur na de mogelijke bevruchting. De datum van bevruchting is niet per se de datum van seks!

Tijdens de stopweek wordt de rijping van een eicel niet geremd. Na een dag of 10 rijpen vindt er normaal gesproken een eisprong plaats. Dat voorkom je door na 7 dagen weer hormonen in te nemen. Nu is het mogelijk dat door de dip in je hormoonspiegel toch een eisprong heeft plaatsgevonden.

Onder perfecte omstandigheden kan een zaadcel 7 dagen leven, maar na een dag of 3 tot 5 zijn ze meestal niet echt meer in staat om fatsoenlijk een eicel te kunnen bevruchten. Een eicel overleeft 24-28 uur, de eerste 24 uur is de kans op succesvolle bevruchting verreweg het grootst.

Werking MAP: als er nog geen eisprong is geweest, voorkomt deze de eisprong (nuttig om te weten bij onbeschermde seks). Als er wel een eisprong is geweest, voorkomt de MAP innesteling in de baarmoederwand (nuttig om te weten in een situatie als deze).

De kans dat het sperma zo lang heeft overleefd in omstandigheden die niet ideaal zijn is niet heel groot, de kans dat je een eisprong hebt gehad is wel aanwezig (klein, maar aanwezig). Al met al is de kans op zwangerschap niet groot, maar als vruchtbaarheid in de familie zit, neem dan het zekere voor het onzekere en haal toch de MAP. Het is de morning after bevruchting die voor jou belangrijk is!
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 6 maart 2007 @ 23:54:26 #246
70532 loveli
N
pi_46998889
Uit de gebruiksaanwijzing van de map:
De twee tabletten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 72 na onbeschermde geslachtsdaad of falen van de anticonceptie, tegelijkertijd innemen.
crap in = crap out
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:37:19 #247
92409 Twinky
Little star.
pi_47005042
Goh, dat wist ik niet! Weer wat geleerd, wat handig!
pi_47005505
Dat weet dus echt niemand, zelfs mijn huisarts niet...
Wat een prutsers allemaal dan zeg!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2007 @ 12:24:51 #249
70532 loveli
N
pi_47011136
Oproep aan alle vrouwen: leer je lichaam kennen!!!
crap in = crap out
pi_47015456
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:24 schreef loveli het volgende:
Oproep aan alle vrouwen: leer je lichaam kennen!!!
Dat is inderdaad erg nuttig, maar daarmee weet je nog niet wat een morning afterpil doet..
Dus misschien moet dat ook maar bij de oproep
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2007 @ 15:20:30 #251
70532 loveli
N
pi_47017300
Het werkzame bestanddeel van de gemiddelde MAP zit ook in de gewone pil (plus nog meer), maar in de MAP zit ongeveer 10 keer zoveel. Door deze stoot van hormonen versterk je de werking van de pil, nl. onderdrukken van de eisprong en het bemoeilijken van de innesteling.

Als je ooit op vakantie een MAP nodig hebt, zou je in geval van nood 10 normale pillen kunnen slikken. Omdat er nog extra hormonen in de normale pil zitten is het niet direct aan te raden, maar midden in de rimboe zijn er soms weinig andere opties.

(disclaimer enzo, ben geen medicus, mijn info komt ook deels van internet)
crap in = crap out
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:23:15 #252
92409 Twinky
Little star.
pi_47017383
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:20 schreef loveli het volgende:
Het werkzame bestanddeel van de gemiddelde MAP zit ook in de gewone pil (plus nog meer), maar in de MAP zit ongeveer 10 keer zoveel. Door deze stoot van hormonen versterk je de werking van de pil, nl. onderdrukken van de eisprong en het bemoeilijken van de innesteling.

Als je ooit op vakantie een MAP nodig hebt, zou je in geval van nood 10 normale pillen kunnen slikken. Omdat er nog extra hormonen in de normale pil zitten is het niet direct aan te raden, maar midden in de rimboe zijn er soms weinig andere opties.

(disclaimer enzo, ben geen medicus, mijn info komt ook deels van internet)
Nee hoor, er zit wel 1000 keer zoveel in de MAP, of iig honderden keren zoveel. Echt veel, veel meer, en je moet echt doosjes 'gewone' pillen slikken om die hoeveelheid hormonen binnen te krijgen.

Waarom denk je dat je je zo kut voelt na een MAP geslikt te hebben
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2007 @ 17:33:26 #253
70532 loveli
N
pi_47022219
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:23 schreef Twinky het volgende:
Nee hoor, er zit wel 1000 keer zoveel in de MAP, of iig honderden keren zoveel. Echt veel, veel meer, en je moet echt doosjes 'gewone' pillen slikken om die hoeveelheid hormonen binnen te krijgen.

Waarom denk je dat je je zo kut voelt na een MAP geslikt te hebben
Bron?

Dat bedoel ik nu met dat vrouwen meer informatie moeten zoeken. Weet wat je slikt! Een normale pil bevat een tiende van de hoeveelheid levonorgestrel die in MAP zit!

Microgynon: 150 mcg levonorgestrel en 30 mcg ethinylestradiol.
Norlevo: 2 tabletten met 0.750 mg levonorgestrel.

Als 0.750 mg 750 mcg is (en bij mijn weten is dat zo), bevatten twee pillen van de MAP net zoveel levonorgestrel als tien pillen Microgynon.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2007 @ 17:36:01 #254
70532 loveli
N
pi_47022311
Waarom weet ik het wel en de rest niet? Ik slik die zooi niet eens...
crap in = crap out
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:37:20 #255
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47022346
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Bron?

Dat bedoel ik nu met dat vrouwen meer infoematie moeten zoeken. Weet wat je in je lichaam stopt! Een normale pil bevat een tiende van de hoeveelheid levonorgestrel die in MAP zit!

Als 0.750 mg 750 mcg is (en bij mijn weten is dat zo), bevatten twee pillen van de MAP net zoveel levonorgestrel als tien pillen Microgynon.
En dat is dan ook waarom je ook 2x2 gewone anticonceptiepillen kunt slikken als morningafter-methode. Nou ja- alleen de merken Neogynon of Stediril-d dan ,aangezien die de juiste samenstelling hebben.
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:40:46 #256
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47022469
En dat je je altijd heel kut voelt door zo'n pil lijkt me ook achterhaald. Heb je dat uit eigen ervaring? Want ik weet uit eigen ervaring dat je je met de nieuwe generatie MAP bijna niks voelt. In tegenstelling tot de oude methode. Daar was ik destijds flink beroerd van. (allebei de soorten MAP heb ik een keer moeten nemen).
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:45:11 #257
92409 Twinky
Little star.
pi_47022626
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:40 schreef Aventura het volgende:
En dat je je altijd heel kut voelt door zo'n pil lijkt me ook achterhaald. Heb je dat uit eigen ervaring? Want ik weet uit eigen ervaring dat je je met de nieuwe generatie MAP bijna niks voelt. In tegenstelling tot de oude methode. Daar was ik destijds flink beroerd van. (allebei de soorten MAP heb ik een keer moeten nemen).
Ja, weet ik uit ervaring in de zin dat mijn beste vriendin twee jaar geleden en afgelopen jaar in mijn armen heeft liggen kotsen en janken van ´nooit meer´.
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:47:07 #258
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47022677
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:45 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ja, weet ik uit ervaring in de zin dat mijn beste vriendin twee jaar geleden en afgelopen jaar in mijn armen heeft liggen kotsen en janken van ´nooit meer´.
Dan zal het wel per persoon verschillen, ik voelde helemaal niks
Had ze Norlevo?
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:47:08 #259
92409 Twinky
Little star.
pi_47022678
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Bron?

Dat bedoel ik nu met dat vrouwen meer informatie moeten zoeken. Weet wat je slikt! Een normale pil bevat een tiende van de hoeveelheid levonorgestrel die in MAP zit!

ik dacht dat er veel meer hormonen in de MAP zaten en veel minder in de gewone pil
pi_47268824
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:26 schreef imago het volgende:
Met pilonline.nl doe ik geen zaken meer.

Kreeg anderhalve maand geleden van ze een e-mail met een betalingsherinnering van 2 facturen van een jaar (!) geleden. Beetje vreemd, want ik heb ze gemachtigd automisch te kunnen incasseren. Dat heb ik ze dus ook teruggemaild, met de mededeling dat de bedragen allang afgeschreven waren. Ik kreeg een mailtje terug dat ze inderdaad één van de betalingen terug konden vinden, de andere niet. Ik heb ze verteld op welke dag het tweede bedrag afgeschreven was, en daarna niets meer gehoord.

Nu krijg ik gisteren een mailtje van ze dat ze over een week een incasso-bureau op me af gaan sturen omdat ik niet betaald heb, en dat ik op hun vorige herinnering niet gereageerd heb! Daar gaat dus zometeen een mooie reactie naartoe dat ik geen zaken meer wens te doen met een bedrijf met zo'n slechte administatie en onprofessionele correspondentie. Zij hebben hun zaakjes niet op orde, ik wel. Bah, ben er helemaal boos van!
Bovenstaande heb ik geschreven in november 2006. Het betrof een betaling uit 2005. Uitgebreid heen en weer gemaild met pilonline, en uiteindelijk opgelost. "We hebben de betaling teruggevonden in de administratie".

En wat lag er vorige week op de deurmat...? Opnieuwe een 'laatste" aanmaning voor precies dezelfde betaling. Ik heb het echt helemaal gehad met dat bedrijf en hun spooknota's En wel eisen dat ik binnen drie dagen reageer, maar maar zelf daarna niks meer laten horen Laat ze maar komen met dat incassobureau!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:02:59 #261
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47314539
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:59 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Als je zwanger bent en je weet het niet en tóch de pil door blijft slikken?
pi_47315021
Oke daar staat mijn topic dan wist ik veel..
pi_47315281
Nou heb al veel reacties joh, goed idee dat plaatsen in centraal topic
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:55:45 #264
92409 Twinky
Little star.
pi_47316527
is slecht voor de baby, door de hormonen. Dan maak je niet de goede hormonen aan en teveel van de verkeerde.

Je kunt wel dus een hele strip slikken ipv morning-after.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:41:05 #265
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_47354015
Ik ben laatst paar dagen weggeweest en was mn pilstrip vergeten mee te nemen.. Moest er nog een stuk of 5... Voor de rest wel braaf geslikt en niks gevaarlijks gedaan
Hoe zit 't nu dan? Neem aan dat de strip afmaken na een paar dagen niks geen zin heeft?
Gewoon wachten tot ik ongesteld word en dan?

Jaja, het is dom, maar ik ben een beetje chaotisch lately geloof ik! Handleiding heb ik ook ja.. Maar was even benieuwd wat dit topic erop terugzegt Meestal toch net iets praktischer..
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:10:12 #266
92409 Twinky
Little star.
pi_47354995
7 weken pilvrij, is dan je stopweek, daarna weer beginnen. Volgens de 3e week-pil-vergeten-regeling.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:54:15 #267
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_47370033
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:10 schreef Twinky het volgende:
7 weken pilvrij, is dan je stopweek, daarna weer beginnen. Volgens de 3e week-pil-vergeten-regeling.
Dat dacht ik dus ook, maar dan in dagen
Neem aan dat je dat bedoelt
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_47372322
Hoe zit het met de morningafter pil? Is die 100% gegarandeerd als je die (ruim op tijd) gebruikt?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 17 maart 2007 @ 23:06:23 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47384086
Norlevo voorkomt tot 95% van de te verwachten zwangerschappen als je hem binnen 24 uur slikt. Tussen de 25 en 48 uur daalt het al naar 85%. Daarna maar 58%. De werking is dus geenszins gegarandeerd!
pi_47385212
Als je zwanger bent en je weet het niet en tóch de pil door blijft slikken, wat gebeurd er dan eigenlijk?
  Vis een optie? zondag 18 maart 2007 @ 08:54:02 #271
70532 loveli
N
pi_47390717
Ligt eraan welke pil. Bij de meeste pillen is er niet zo heel veel aan de hand, maar als je de Diane slikt kan het ongeboren kindje afwijkingen krijgen. De Diane is in principe niet bedoeld als AC-pil, maar als medicijn waarbij je niet zwanger mag worden.
crap in = crap out
  zondag 18 maart 2007 @ 13:00:19 #272
92409 Twinky
Little star.
pi_47394674
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:54 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, maar dan in dagen
Neem aan dat je dat bedoelt
dagen ja, sorry het was even snel
  zondag 18 maart 2007 @ 13:06:40 #273
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_47394890
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:00 schreef Twinky het volgende:

[..]

dagen ja, sorry het was even snel
Ik schrok al
pi_47409682
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 23:42 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Als je zwanger bent en je weet het niet en tóch de pil door blijft slikken, wat gebeurd er dan eigenlijk?
Ja, dit vroeg ik me laatst ook af.
Wordt je dan bijvoorbeeld wel gewoon ongesteld?
  zondag 18 maart 2007 @ 20:32:46 #275
92409 Twinky
Little star.
pi_47411616
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:43 schreef blupje77 het volgende:

[..]

Ja, dit vroeg ik me laatst ook af.
Wordt je dan bijvoorbeeld wel gewoon ongesteld?
jep, dat kan heel goed. Omdat je door de pil onttrekkingsbloedingen krijgt en dus niet echt 'ongesteld' bent. De meeste meisjes/vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn en gewoon 'ongesteld' zijn elke maand, slikken dan ook de pil.

Bloeden in je stopweek is dus geen garantie dat je niet zwanger bent!
pi_47442435
Tsjonge, maar stoot je lichaam de foetus niet af of iets dergelijks? Ik slik zelf microgynon 30
  Vis een optie? maandag 19 maart 2007 @ 19:36:07 #277
70532 loveli
N
pi_47446435
Werking van de pil: ten eerste kan zaad minder makkelijk door het slijm van de baarmoedermond komen, verder wordt in de meeste gevallen een eicel voorkomen en in de derde plaats is het baarmoederslijmvlies minder heschikt om in te nestelen. Het slijmvlies van pilslikkende vrouwen is dunner dan bij vrouwen met een natuurlijke cyclus, maar een bevrucht eitje kan zich in sommige gevallen wel innestelen.

In de meeste pillen zit een progestageen en oestrogeen, wat juist de zwangerschap in stand houdt en een volgende eisprong voorkomt. Het slikken van de pil laat het lichaam denken dat een zwangerschap in stand gehouden moet worden.
Wanneer de pil niet meer wordt geslikt, blijft na een bevruchting het lichaam deze hormonen aanmaken. In de eerste dagen wordt dat gedaan door het geel lichaam, na innesteling neemt de placenta het over. In de stopweek treedt daardoor meestal geen onttrekkingsbloeding meer op, maar in sommige gevallen wel. Wat daar precies de oorzaak van is weet ik niet zo snel.
crap in = crap out
pi_47453762
Ik stap binnenkort over van Microgynon30 naar Cerazette (de minipil dus) op aanraden van mijn huisarts. Ik wou een pil met minder hormonen en eentje die niet zo'n vervelend effect heeft op mijn libido.

Maar nu lees ik op internet veel over dat je doorbraakbloedingen kan hebben met deze pil. Komt dat vaak voor? En zo ja, hoe moet ik daar rekening mee gaan houden? Lijkt me erg lastig nl.
Is deze pil echt minder betrouwbaar dan de combinatiepil?
Wat voor effecten heeft het op je lichaam?
Kan je met deze pil nog steeds een regelmatige cyclus hebben?

Tips, ervaringen?
  Vis een optie? maandag 19 maart 2007 @ 23:01:42 #279
70532 loveli
N
pi_47456148
Geen ervaring, maar hier staat nuttige info:
http://www.anticonceptie-online.nl/minipil.htm

Er is bij pilgebruik geen sprake van een echte cyclus. De normlale cyclus wordt lamgelegd en door eens in de zoveel tijd een stopweek in te lassen, wordt een bloeding opgewekt. In dat stukje over de minipil lees ik dat er geen stopweek is, dan wek je dus ook geen bloeding op. Het beetje aanwezige slijmvlies kan na verloop van tijd toch gaan afbreken, met als gevolg een doorbraakbloeding. In de bijsluiter zal meer staan over doorbraakbloedingen, hier staat nog wat info:
http://www.anticonceptie-(...)en_anticonceptie.htm

Als ik dat zo lees heeft de Cezarette een betere betrouwbaarheid dan een andere minipil. Geef je je bevindingen door als je een tijdje slikt?
crap in = crap out
pi_47462809
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:01 schreef loveli het volgende:
Geen ervaring, maar hier staat nuttige info:
http://www.anticonceptie-online.nl/minipil.htm
Dankje! Handige info .
quote:
Er is bij pilgebruik geen sprake van een echte cyclus. De normlale cyclus wordt lamgelegd en door eens in de zoveel tijd een stopweek in te lassen, wordt een bloeding opgewekt. In dat stukje over de minipil lees ik dat er geen stopweek is, dan wek je dus ook geen bloeding op. Het beetje aanwezige slijmvlies kan na verloop van tijd toch gaan afbreken, met als gevolg een doorbraakbloeding. In de bijsluiter zal meer staan over doorbraakbloedingen, hier staat nog wat info:
http://www.anticonceptie-(...)en_anticonceptie.htm
Hmm.. ok. Ik twijfel of ik er dan uberhaupt wel aan moet beginnen als er geen stopweek is. Ik ben namelijk van oorsprong met de pil begonnen om mijn cyclus regelmatig te krijgen. Is het dan wel verstandig om met een pil te beginnen waarbij je helemaal geen cyclus meer hebt? En het klinkt ook nogal onnatuurlijk om niet meer te ovuleren op deze leeftijd?
quote:
Als ik dat zo lees heeft de Cezarette een betere betrouwbaarheid dan een andere minipil. Geef je je bevindingen door als je een tijdje slikt?
Zo te lezen is ie inderdaad betrouwbaarder. Als ik hem ga slikken laat ik zeker mijn ervaringen hier even weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')