abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2007 @ 15:20:30 #251
70532 loveli
N
pi_47017300
Het werkzame bestanddeel van de gemiddelde MAP zit ook in de gewone pil (plus nog meer), maar in de MAP zit ongeveer 10 keer zoveel. Door deze stoot van hormonen versterk je de werking van de pil, nl. onderdrukken van de eisprong en het bemoeilijken van de innesteling.

Als je ooit op vakantie een MAP nodig hebt, zou je in geval van nood 10 normale pillen kunnen slikken. Omdat er nog extra hormonen in de normale pil zitten is het niet direct aan te raden, maar midden in de rimboe zijn er soms weinig andere opties.

(disclaimer enzo, ben geen medicus, mijn info komt ook deels van internet)
crap in = crap out
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:23:15 #252
92409 Twinky
Little star.
pi_47017383
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:20 schreef loveli het volgende:
Het werkzame bestanddeel van de gemiddelde MAP zit ook in de gewone pil (plus nog meer), maar in de MAP zit ongeveer 10 keer zoveel. Door deze stoot van hormonen versterk je de werking van de pil, nl. onderdrukken van de eisprong en het bemoeilijken van de innesteling.

Als je ooit op vakantie een MAP nodig hebt, zou je in geval van nood 10 normale pillen kunnen slikken. Omdat er nog extra hormonen in de normale pil zitten is het niet direct aan te raden, maar midden in de rimboe zijn er soms weinig andere opties.

(disclaimer enzo, ben geen medicus, mijn info komt ook deels van internet)
Nee hoor, er zit wel 1000 keer zoveel in de MAP, of iig honderden keren zoveel. Echt veel, veel meer, en je moet echt doosjes 'gewone' pillen slikken om die hoeveelheid hormonen binnen te krijgen.

Waarom denk je dat je je zo kut voelt na een MAP geslikt te hebben
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2007 @ 17:33:26 #253
70532 loveli
N
pi_47022219
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:23 schreef Twinky het volgende:
Nee hoor, er zit wel 1000 keer zoveel in de MAP, of iig honderden keren zoveel. Echt veel, veel meer, en je moet echt doosjes 'gewone' pillen slikken om die hoeveelheid hormonen binnen te krijgen.

Waarom denk je dat je je zo kut voelt na een MAP geslikt te hebben
Bron?

Dat bedoel ik nu met dat vrouwen meer informatie moeten zoeken. Weet wat je slikt! Een normale pil bevat een tiende van de hoeveelheid levonorgestrel die in MAP zit!

Microgynon: 150 mcg levonorgestrel en 30 mcg ethinylestradiol.
Norlevo: 2 tabletten met 0.750 mg levonorgestrel.

Als 0.750 mg 750 mcg is (en bij mijn weten is dat zo), bevatten twee pillen van de MAP net zoveel levonorgestrel als tien pillen Microgynon.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2007 @ 17:36:01 #254
70532 loveli
N
pi_47022311
Waarom weet ik het wel en de rest niet? Ik slik die zooi niet eens...
crap in = crap out
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:37:20 #255
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47022346
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Bron?

Dat bedoel ik nu met dat vrouwen meer infoematie moeten zoeken. Weet wat je in je lichaam stopt! Een normale pil bevat een tiende van de hoeveelheid levonorgestrel die in MAP zit!

Als 0.750 mg 750 mcg is (en bij mijn weten is dat zo), bevatten twee pillen van de MAP net zoveel levonorgestrel als tien pillen Microgynon.
En dat is dan ook waarom je ook 2x2 gewone anticonceptiepillen kunt slikken als morningafter-methode. Nou ja- alleen de merken Neogynon of Stediril-d dan ,aangezien die de juiste samenstelling hebben.
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:40:46 #256
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47022469
En dat je je altijd heel kut voelt door zo'n pil lijkt me ook achterhaald. Heb je dat uit eigen ervaring? Want ik weet uit eigen ervaring dat je je met de nieuwe generatie MAP bijna niks voelt. In tegenstelling tot de oude methode. Daar was ik destijds flink beroerd van. (allebei de soorten MAP heb ik een keer moeten nemen).
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:45:11 #257
92409 Twinky
Little star.
pi_47022626
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:40 schreef Aventura het volgende:
En dat je je altijd heel kut voelt door zo'n pil lijkt me ook achterhaald. Heb je dat uit eigen ervaring? Want ik weet uit eigen ervaring dat je je met de nieuwe generatie MAP bijna niks voelt. In tegenstelling tot de oude methode. Daar was ik destijds flink beroerd van. (allebei de soorten MAP heb ik een keer moeten nemen).
Ja, weet ik uit ervaring in de zin dat mijn beste vriendin twee jaar geleden en afgelopen jaar in mijn armen heeft liggen kotsen en janken van ´nooit meer´.
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:47:07 #258
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47022677
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:45 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ja, weet ik uit ervaring in de zin dat mijn beste vriendin twee jaar geleden en afgelopen jaar in mijn armen heeft liggen kotsen en janken van ´nooit meer´.
Dan zal het wel per persoon verschillen, ik voelde helemaal niks
Had ze Norlevo?
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:47:08 #259
92409 Twinky
Little star.
pi_47022678
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Bron?

Dat bedoel ik nu met dat vrouwen meer informatie moeten zoeken. Weet wat je slikt! Een normale pil bevat een tiende van de hoeveelheid levonorgestrel die in MAP zit!

ik dacht dat er veel meer hormonen in de MAP zaten en veel minder in de gewone pil
pi_47268824
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:26 schreef imago het volgende:
Met pilonline.nl doe ik geen zaken meer.

Kreeg anderhalve maand geleden van ze een e-mail met een betalingsherinnering van 2 facturen van een jaar (!) geleden. Beetje vreemd, want ik heb ze gemachtigd automisch te kunnen incasseren. Dat heb ik ze dus ook teruggemaild, met de mededeling dat de bedragen allang afgeschreven waren. Ik kreeg een mailtje terug dat ze inderdaad één van de betalingen terug konden vinden, de andere niet. Ik heb ze verteld op welke dag het tweede bedrag afgeschreven was, en daarna niets meer gehoord.

Nu krijg ik gisteren een mailtje van ze dat ze over een week een incasso-bureau op me af gaan sturen omdat ik niet betaald heb, en dat ik op hun vorige herinnering niet gereageerd heb! Daar gaat dus zometeen een mooie reactie naartoe dat ik geen zaken meer wens te doen met een bedrijf met zo'n slechte administatie en onprofessionele correspondentie. Zij hebben hun zaakjes niet op orde, ik wel. Bah, ben er helemaal boos van!
Bovenstaande heb ik geschreven in november 2006. Het betrof een betaling uit 2005. Uitgebreid heen en weer gemaild met pilonline, en uiteindelijk opgelost. "We hebben de betaling teruggevonden in de administratie".

En wat lag er vorige week op de deurmat...? Opnieuwe een 'laatste" aanmaning voor precies dezelfde betaling. Ik heb het echt helemaal gehad met dat bedrijf en hun spooknota's En wel eisen dat ik binnen drie dagen reageer, maar maar zelf daarna niks meer laten horen Laat ze maar komen met dat incassobureau!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:02:59 #261
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47314539
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:59 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Als je zwanger bent en je weet het niet en tóch de pil door blijft slikken?
pi_47315021
Oke daar staat mijn topic dan wist ik veel..
pi_47315281
Nou heb al veel reacties joh, goed idee dat plaatsen in centraal topic
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:55:45 #264
92409 Twinky
Little star.
pi_47316527
is slecht voor de baby, door de hormonen. Dan maak je niet de goede hormonen aan en teveel van de verkeerde.

Je kunt wel dus een hele strip slikken ipv morning-after.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:41:05 #265
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_47354015
Ik ben laatst paar dagen weggeweest en was mn pilstrip vergeten mee te nemen.. Moest er nog een stuk of 5... Voor de rest wel braaf geslikt en niks gevaarlijks gedaan
Hoe zit 't nu dan? Neem aan dat de strip afmaken na een paar dagen niks geen zin heeft?
Gewoon wachten tot ik ongesteld word en dan?

Jaja, het is dom, maar ik ben een beetje chaotisch lately geloof ik! Handleiding heb ik ook ja.. Maar was even benieuwd wat dit topic erop terugzegt Meestal toch net iets praktischer..
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:10:12 #266
92409 Twinky
Little star.
pi_47354995
7 weken pilvrij, is dan je stopweek, daarna weer beginnen. Volgens de 3e week-pil-vergeten-regeling.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:54:15 #267
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_47370033
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:10 schreef Twinky het volgende:
7 weken pilvrij, is dan je stopweek, daarna weer beginnen. Volgens de 3e week-pil-vergeten-regeling.
Dat dacht ik dus ook, maar dan in dagen
Neem aan dat je dat bedoelt
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_47372322
Hoe zit het met de morningafter pil? Is die 100% gegarandeerd als je die (ruim op tijd) gebruikt?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 17 maart 2007 @ 23:06:23 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47384086
Norlevo voorkomt tot 95% van de te verwachten zwangerschappen als je hem binnen 24 uur slikt. Tussen de 25 en 48 uur daalt het al naar 85%. Daarna maar 58%. De werking is dus geenszins gegarandeerd!
pi_47385212
Als je zwanger bent en je weet het niet en tóch de pil door blijft slikken, wat gebeurd er dan eigenlijk?
  Vis een optie? zondag 18 maart 2007 @ 08:54:02 #271
70532 loveli
N
pi_47390717
Ligt eraan welke pil. Bij de meeste pillen is er niet zo heel veel aan de hand, maar als je de Diane slikt kan het ongeboren kindje afwijkingen krijgen. De Diane is in principe niet bedoeld als AC-pil, maar als medicijn waarbij je niet zwanger mag worden.
crap in = crap out
  zondag 18 maart 2007 @ 13:00:19 #272
92409 Twinky
Little star.
pi_47394674
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:54 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, maar dan in dagen
Neem aan dat je dat bedoelt
dagen ja, sorry het was even snel
  zondag 18 maart 2007 @ 13:06:40 #273
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_47394890
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:00 schreef Twinky het volgende:

[..]

dagen ja, sorry het was even snel
Ik schrok al
pi_47409682
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 23:42 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Als je zwanger bent en je weet het niet en tóch de pil door blijft slikken, wat gebeurd er dan eigenlijk?
Ja, dit vroeg ik me laatst ook af.
Wordt je dan bijvoorbeeld wel gewoon ongesteld?
  zondag 18 maart 2007 @ 20:32:46 #275
92409 Twinky
Little star.
pi_47411616
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:43 schreef blupje77 het volgende:

[..]

Ja, dit vroeg ik me laatst ook af.
Wordt je dan bijvoorbeeld wel gewoon ongesteld?
jep, dat kan heel goed. Omdat je door de pil onttrekkingsbloedingen krijgt en dus niet echt 'ongesteld' bent. De meeste meisjes/vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn en gewoon 'ongesteld' zijn elke maand, slikken dan ook de pil.

Bloeden in je stopweek is dus geen garantie dat je niet zwanger bent!
pi_47442435
Tsjonge, maar stoot je lichaam de foetus niet af of iets dergelijks? Ik slik zelf microgynon 30
  Vis een optie? maandag 19 maart 2007 @ 19:36:07 #277
70532 loveli
N
pi_47446435
Werking van de pil: ten eerste kan zaad minder makkelijk door het slijm van de baarmoedermond komen, verder wordt in de meeste gevallen een eicel voorkomen en in de derde plaats is het baarmoederslijmvlies minder heschikt om in te nestelen. Het slijmvlies van pilslikkende vrouwen is dunner dan bij vrouwen met een natuurlijke cyclus, maar een bevrucht eitje kan zich in sommige gevallen wel innestelen.

In de meeste pillen zit een progestageen en oestrogeen, wat juist de zwangerschap in stand houdt en een volgende eisprong voorkomt. Het slikken van de pil laat het lichaam denken dat een zwangerschap in stand gehouden moet worden.
Wanneer de pil niet meer wordt geslikt, blijft na een bevruchting het lichaam deze hormonen aanmaken. In de eerste dagen wordt dat gedaan door het geel lichaam, na innesteling neemt de placenta het over. In de stopweek treedt daardoor meestal geen onttrekkingsbloeding meer op, maar in sommige gevallen wel. Wat daar precies de oorzaak van is weet ik niet zo snel.
crap in = crap out
pi_47453762
Ik stap binnenkort over van Microgynon30 naar Cerazette (de minipil dus) op aanraden van mijn huisarts. Ik wou een pil met minder hormonen en eentje die niet zo'n vervelend effect heeft op mijn libido.

Maar nu lees ik op internet veel over dat je doorbraakbloedingen kan hebben met deze pil. Komt dat vaak voor? En zo ja, hoe moet ik daar rekening mee gaan houden? Lijkt me erg lastig nl.
Is deze pil echt minder betrouwbaar dan de combinatiepil?
Wat voor effecten heeft het op je lichaam?
Kan je met deze pil nog steeds een regelmatige cyclus hebben?

Tips, ervaringen?
  Vis een optie? maandag 19 maart 2007 @ 23:01:42 #279
70532 loveli
N
pi_47456148
Geen ervaring, maar hier staat nuttige info:
http://www.anticonceptie-online.nl/minipil.htm

Er is bij pilgebruik geen sprake van een echte cyclus. De normlale cyclus wordt lamgelegd en door eens in de zoveel tijd een stopweek in te lassen, wordt een bloeding opgewekt. In dat stukje over de minipil lees ik dat er geen stopweek is, dan wek je dus ook geen bloeding op. Het beetje aanwezige slijmvlies kan na verloop van tijd toch gaan afbreken, met als gevolg een doorbraakbloeding. In de bijsluiter zal meer staan over doorbraakbloedingen, hier staat nog wat info:
http://www.anticonceptie-(...)en_anticonceptie.htm

Als ik dat zo lees heeft de Cezarette een betere betrouwbaarheid dan een andere minipil. Geef je je bevindingen door als je een tijdje slikt?
crap in = crap out
pi_47462809
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:01 schreef loveli het volgende:
Geen ervaring, maar hier staat nuttige info:
http://www.anticonceptie-online.nl/minipil.htm
Dankje! Handige info .
quote:
Er is bij pilgebruik geen sprake van een echte cyclus. De normlale cyclus wordt lamgelegd en door eens in de zoveel tijd een stopweek in te lassen, wordt een bloeding opgewekt. In dat stukje over de minipil lees ik dat er geen stopweek is, dan wek je dus ook geen bloeding op. Het beetje aanwezige slijmvlies kan na verloop van tijd toch gaan afbreken, met als gevolg een doorbraakbloeding. In de bijsluiter zal meer staan over doorbraakbloedingen, hier staat nog wat info:
http://www.anticonceptie-(...)en_anticonceptie.htm
Hmm.. ok. Ik twijfel of ik er dan uberhaupt wel aan moet beginnen als er geen stopweek is. Ik ben namelijk van oorsprong met de pil begonnen om mijn cyclus regelmatig te krijgen. Is het dan wel verstandig om met een pil te beginnen waarbij je helemaal geen cyclus meer hebt? En het klinkt ook nogal onnatuurlijk om niet meer te ovuleren op deze leeftijd?
quote:
Als ik dat zo lees heeft de Cezarette een betere betrouwbaarheid dan een andere minipil. Geef je je bevindingen door als je een tijdje slikt?
Zo te lezen is ie inderdaad betrouwbaarder. Als ik hem ga slikken laat ik zeker mijn ervaringen hier even weten.
pi_47462854
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:45 schreef Geartsjuh het volgende:
Hmm.. ok. Ik twijfel of ik er dan uberhaupt wel aan moet beginnen als er geen stopweek is. Ik ben namelijk van oorsprong met de pil begonnen om mijn cyclus regelmatig te krijgen. Is het dan wel verstandig om met een pil te beginnen waarbij je helemaal geen cyclus meer hebt? En het klinkt ook nogal onnatuurlijk om niet meer te ovuleren op deze leeftijd?
Je hebt met elke pil geen normale cyclus, en al zeker geen ovulatie meer!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47463040
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:47 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Je hebt met elke pil geen normale cyclus, en al zeker geen ovulatie meer!
Ja, dat is waar. Goed punt. Maar met een normale combinatiepil kan je wel een cyclus qua bloedingen regelmatig maken en dat was juist hetgene wat bij mij eerst niet klopte.
  Vis een optie? dinsdag 20 maart 2007 @ 10:01:35 #283
70532 loveli
N
pi_47463279
Weet je ook waarom het niet klopte bij jou? Er kunnen verschillende oorzaken zijn, PCO is bij mijn weten de meest voorkomende, 10% van alle vrouwen heeft daar in meer of mindere mate last van.

Is het voor jou een optie om te kijken hoe je cyclus het doet zonder de pil? Als er geen oorzaak is gevonden voor je onregelmatige cyclus, is het misschien een idee om daar eerst naar te kijken. Als je ouder wordt verandert je cyclus sowieso. Ik ben van de eerste 2 jaar om de 5 weken naar heel regelmatig om de 29 dagen gegaan, na een aantal jaar veranderde dat opeens naar 27 dagen. Misschien is jouw cyclus nu ook veranderd ten opzichte van vroeger.

edit: je schrijft dat je 'em wilt voor je libido, dan is dat laatste wsch toch geen optie.
crap in = crap out
pi_47463578
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:01 schreef loveli het volgende:
Weet je ook waarom het niet klopte bij jou? Er kunnen verschillende oorzaken zijn, PCO is bij mijn weten de meest voorkomende, 10% van alle vrouwen heeft daar in meer of mindere mate last van.
Net even gegoogled en ik wil even niet nadenken over de mogelijkheid dat ik dat heb . Ik voldoe gelukkig niet aan de symptomen, behalve de onregelmatige cyclus dan.
quote:
Is het voor jou een optie om te kijken hoe je cyclus het doet zonder de pil? Als er geen oorzaak is gevonden voor je onregelmatige cyclus, is het misschien een idee om daar eerst naar te kijken. Als je ouder wordt verandert je cyclus sowieso. Ik ben van de eerste 2 jaar om de 5 weken naar heel regelmatig om de 29 dagen gegaan, na een aantal jaar veranderde dat opeens naar 27 dagen. Misschien is jouw cyclus nu ook veranderd ten opzichte van vroeger.
Dat is niet eens een gek idee. Ik ben een paar jaar geleden ook een tijdje gestopt met de pil en toen was mijn cyclus weer onregelmatig. De huisarts raadde me toen aan tenminste twee jaar de pil te slikken om de bloedingen regelmatig te krijgen. Inmiddels zijn we al 2,5 jaar verder dus ik kan best een poging wagen. Maar misschien kan ik dat beter eerst even met mijn huisarts overleggen.
quote:
edit: je schrijft dat je 'em wilt voor je libido, dan is dat laatste wsch toch geen optie.
Qua anticonceptie kan ik natuurlijk tijdelijk andere middelen gebruiken. Maar ideaal is het niet nee.
  Vis een optie? dinsdag 20 maart 2007 @ 10:25:58 #285
70532 loveli
N
pi_47464092
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:11 schreef Geartsjuh het volgende:
Net even gegoogled en ik wil even niet nadenken over de mogelijkheid dat ik dat heb . Ik voldoe gelukkig niet aan de symptomen, behalve de onregelmatige cyclus dan.
De meeste vrouwen met PCO hebben maar heel weinig last en alleen bij de zwaardere vormen komen de minder leuke symptomen om de hoek kijken. Omdat het bij zoveel vrouwen voorkomt, is dat een van de eerste dingen waar naar gekeken wordt bij een onregelmatige cyclus.

Je kunt sowieso vragen of je hormoonhuishouding kan worden nagekeken. Ik denk dat dat slim is om te doen als je geen hormonen meer slikt, maar misschien kunnen ze ook kijken of die goed is als je de pil nog gebruikt.
crap in = crap out
pi_47465800
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:25 schreef loveli het volgende:

[..]

De meeste vrouwen met PCO hebben maar heel weinig last en alleen bij de zwaardere vormen komen de minder leuke symptomen om de hoek kijken. Omdat het bij zoveel vrouwen voorkomt, is dat een van de eerste dingen waar naar gekeken wordt bij een onregelmatige cyclus.

Je kunt sowieso vragen of je hormoonhuishouding kan worden nagekeken. Ik denk dat dat slim is om te doen als je geen hormonen meer slikt, maar misschien kunnen ze ook kijken of die goed is als je de pil nog gebruikt.
Bedankt voor het advies . Ik ga er eens over nadenken en overleggen met mijn huisarts.
pi_47470797
Bij de huisartsen waar ik ben geweest (en dat zijn er een hoop in de afgelopen jaren) werd er juist niet op PCO gecontroleerd..
Dat had mij een hoop pijn en frustratie kunnen besparen.. Vaak zullen ze de cyclus eerst op gang met.......... idd de pil..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Vis een optie? dinsdag 20 maart 2007 @ 14:51:27 #288
70532 loveli
N
pi_47472712
Verkeerde aanname van mijn kant over de werkwijze van de gemiddelde arts...

De pil voorschrijven omdat de cyclus niet werkt is blijkbaar de eerste oplossing, net zoiets als de aan/uit-knop van een apparaat indrukken om te kijken of de storing dan verholpen wordt. Boeit niet wat de oorzaak is, als het maar lijkt te werken.

De pil is wel een goed idee als PCO is geconstateerd, het voorkomt veroudering van het baarmoederslijmvlies en cystes in de eierstokken.
crap in = crap out
pi_47472815
Dat zeker ja.. Daarom heb ik in de loop der jaren ook veel verschillende pillen gehad..
Om het maar op gang te houden.. Maar met elke pil was wel iets..
Later de nuvaring gebruikt en die hielp goed.. Nu ben ik al een tijdje van de anticonceptie af en moest 2 maanden terug de pil gaan gebruiken van de huisarts (voor een maand om de mentruatie op gang te helpen) en toen draaide ik door van de hormonen..
Zal me benieuwen wat ik krijg als ik weer aan de pil/hormonen moet
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:57:39 #290
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_47479756
Ik heb even een vraagje:

Ik ben 1.65 en woog meer dan een jaar standaard 55/56 kilo. Nu stond ik gister op de weegschaal en weeg ik in ene nog maar 49 kilo. Ik ben totaal niet bezig met afvallen en kan eten wat ik wil (wat ik dus ook doe ). Ik ben ongeveer 3 weken geleden overgestapt op een andere pil en heb wel eens gehoord dat je dan wat af kan vallen. Dit zou dus misschien wel de reden kunnen zijn, maar ik vond het wel veel in 1 keer. Ben nog niet van plan om naar de dokter te gaan, want ik heb verder nergens last van. Moet ik aannemen dat het komt door 't veranderen van pil of is het daarvoor te veel/te snel gegaan?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:14:40 #291
92409 Twinky
Little star.
pi_47482558
Ik denk niet dat het van de pil komt, is erg onwaarschijnlijk. Gewichtsveranderingen (meestal ook toenames) zijn daarmee namelijk 1 of 2 kilo, soms 3 maar meestal niet meer. Ga maar even langs je HA, want zelfs als het van de pil komt is het niet goed!

en als je weet waardoor het komt, vertel het even; ik wil in drie weken ook wel zoveel kwijt
  donderdag 22 maart 2007 @ 23:07:44 #292
174280 klonelin
later uit de kast..
pi_47565605
Ben stom geweest, op zaterdag 10 maart zou ik moeten beginnen met een nieuwe pilstrip (die had ik niet in huis nog - nu nog steeds niet). Op zondag 18 maart heb ik onbeschermde seks gehad.
Is de kans op zwangerschap nu groot? Wanneer kan ik testen?
Ik weet ook niet wat zwangerschapssymptomen zijn, maar ik had 2 keer een enorme bal slijm in mijn ondergoed zitten? Ik ga me allemaal gekke dingen inbeelden, zoals pijnlijke tepels enzo -die heb ik wel echt- HELP!
  Vis een optie? donderdag 22 maart 2007 @ 23:46:48 #293
70532 loveli
N
pi_47567113
Werking pil: rijping van eitje wordt onderdrukt. Stopweek: rijping wordt niet onderdrukt, baarmoeder wordt voorbereid op zwangerschap door het afbreken van oud en aanmaken van een nieuw slijmvlies en mogelijk begint een eitje te rijpen. Nieuwe strip: het rijpende kan niet helemaal tot rijping komen en het baarmoederslijmvlies wordt niet volledig opgebouwd.

Jij bent niet met een nieuwe strip begonnen. Dan kan er van alles gebeuren. Het is heel goed mogelijk dat een eitje tot rijping is gekomen, waardoor je vruchtbaar was. De rijping van een eitje duurt een dag of 10, maar door de hormonen is niet te voorspellen hoe lang vanaf de stopweek een eispong zou kunnen plaatsvinden.
Als je op een vruchtbaar tijdstip onbeschermde seks hebt gehad, is de kans op een zwangerschap ongeveer 20% (dat is de kans op een zwangerschap als een gemiddeld stel in een maand seks heeft, hoe jonger en/of vruchtbaarder je bent, des te hoger de kans). Soms heeft een orgasme invloed op de eisprong, een trucje van de natuur om voortplanting te garanderen.

Bij een normale cyclus (dus zonder pil) verandert het slijm van de baarmoedermond tijdens de cyclus. Na de menstruatie kan het wittig en klonterig zijn, als de eisprong dichterbij komt verandert het. Het wordt vloeibaarder en doorzichtig. Rond het tijdstip van de eisprong lijkt het slijm op rauw eiwit. Klonterig slijm vormt een natuurlijke barriere voor sperma, vloeibaar slijm helpt sperma op weg en houdt het in goede conditie.

Tot 3 dagen na de onbeschermde seks is de MAP vrij betrouwbaar. Het is nu vrij laat, maar hij kan nog werken. Een van de eigenschappen is dat de MAP is dat het innesteling voorkomt. Niet geschoten, altijd mis!

Je lichaam krijgt geen kunstmatige hormonen binnen, dus of je symptomen met zwangerschap te maken hebben is niet te zeggen. Het is een andere situatie dan tijdens een pilcyclus. Ga nu goed nadenken wat je wilt en wat je te doen staat. Een overtijdbehandeling behoort tot de mogelijkheden als je toch zwanger bent. Het is hetzelfde als een abortus, maar je hebt geen verplichte bedenktijd (correct me if I'm wrong).

Sterkte ermee en doe in het vervolg nooit meer zoiets stoms!
crap in = crap out
  donderdag 22 maart 2007 @ 23:50:43 #294
174280 klonelin
later uit de kast..
pi_47567291
Dankje voor je uitgebreide reactie!
Ik neem een MAP denk ik maar. Ben nog maar begin 20. Het is wel met mijn vaste vriend maar dat maakt niet uit, ik heb nog een heel leven voor me. Ik denk trouwens niet dat ik zwanger ben, maar beter het zekere voor het onzekere want het kan natuurlijk wel.
  Vis een optie? donderdag 22 maart 2007 @ 23:57:25 #295
70532 loveli
N
pi_47567501
De uren tellen met de MAP, hoe eerder hoe beter. Er zijn benzinestations die hem gewoon verkopen, ook kun je kijken welke apotheek er nachtdienst heeft. Je hebt geen recept nodig.

Of je nu wel of niet zwanger bent, leer hiervan. Ga eens iets lezen over hoe je lichaam werkt met en zonder pil. Die kennis zou iedere vrouw moeten hebben!
(en voor sommigen is het een goed idee om alvast de MAP te kopen bij de Etos, beter mee verlegen dan om verlegen)
crap in = crap out
  vrijdag 23 maart 2007 @ 00:04:29 #296
174280 klonelin
later uit de kast..
pi_47567729
Het is ook zo stom, op maandag 5 maart ben ik ongesteld geworden, dus als ik zo even reken, zou zaterdag de 17e maart ongeveer de ovulatie geweest zijn. Dus de 18e seks klinkt niet erg veilig.
  Vis een optie? vrijdag 23 maart 2007 @ 00:16:40 #297
70532 loveli
N
pi_47568104
Die berekening klopt niet. Een menstruatie treedt een vast aantal dagen na de eisprong op, wanneer het lichaam merkt dat er geen zwangerschap is. Het aantal dagen tussen menstruatie en de daarop volgende eisprong kan varieren. Zeker door het slikken van hormonen is helemaal niet te zeggen op welke dag je eisprong zou zijn geweest.

Je conclusie dat de seks niet erg veilig was, klopt wel. De tijd na de stopweek is het gevaarlijkst.
crap in = crap out
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:00:51 #298
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47626995
Meer mensen last van depressieve gevoelens aan het begin van de stopweek? Ik zit nu in mijn eentje thuis op de bank en weet even niet meer waar ik het zoeken moet. Tranen zitten hoog, voel me heel leeg en heb nergens zin in. En dan bedoel ik niet bepaald dat ik geen zin heb in uitgaan. Alles is op het moment inktzwart. Het gekke is dat ik ergens wel weet dat dit hormonaal is maar toch kan ik het gevoel niet doorbreken. Het bizarre is dat het binnen een paar uur tot een dag kan omslaan, maar daar heb ik nu weinig aan.
Er zijn ook maanden dat ik me zo voel maar dat ik het verband niet leg. Maar nu bedenkt ik het me opeens weer. Ik wil dit echt niet meer. Is er van sommige merken bekend dat ze depressieve gevoelens veroorzaken? Kan het zijn dat ik gevoelig ben voor een bepaalde hormooncombi? (Ik slik nu Femodeen). Ik zou het fijn vinden om te horen dat ik niet de enige ben en dat er een oplossing is (in de vorm van een ander merk). Ik wil wel graag de (een) pil blijven slikken.
  maandag 26 maart 2007 @ 09:46:09 #299
92409 Twinky
Little star.
pi_47663544
Dat heeft natuurlijk te maken met de hormoonschommelingen, ik heb er wel vaker over gehoord. Misschien even met je HA overleggen of je een lichtere pil kunt krijgen of een andere (of de nuvaring misschien? Veel minder hormonen, maar moet je zelf willen)

kop op he
pi_47664534
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 23:00 schreef Aventura het volgende:
Meer mensen last van depressieve gevoelens aan het begin van de stopweek? Ik zit nu in mijn eentje thuis op de bank en weet even niet meer waar ik het zoeken moet. Tranen zitten hoog, voel me heel leeg en heb nergens zin in. En dan bedoel ik niet bepaald dat ik geen zin heb in uitgaan. Alles is op het moment inktzwart. Het gekke is dat ik ergens wel weet dat dit hormonaal is maar toch kan ik het gevoel niet doorbreken. Het bizarre is dat het binnen een paar uur tot een dag kan omslaan, maar daar heb ik nu weinig aan.
Er zijn ook maanden dat ik me zo voel maar dat ik het verband niet leg. Maar nu bedenkt ik het me opeens weer. Ik wil dit echt niet meer. Is er van sommige merken bekend dat ze depressieve gevoelens veroorzaken? Kan het zijn dat ik gevoelig ben voor een bepaalde hormooncombi? (Ik slik nu Femodeen). Ik zou het fijn vinden om te horen dat ik niet de enige ben en dat er een oplossing is (in de vorm van een ander merk). Ik wil wel graag de (een) pil blijven slikken.
Volgens mij kan dat bij alle combinatiepillen voorkomen, maar je kan wel anders reageren op een ander merk pil. Dat verschilt nou eenmaal per vrouw. De hormonen in de pil kunnen voor depressieve gevoelens zorgen.

Ik heb er zelf ook altijd behoorlijk last van. Mijn PMS-gevoeligheid is vrij hoog . Dat is dus ook ook aan het begin van de stopweek. Tijdens de menstruatie zelf ben ik een stemmingsachtbaan. Heel vervelend af en toe, maar mijn directe omgeving weet het van me dus dat scheelt. Het is meer voor jezelf vervelend.

Je kan natuurlijk een andere pil proberen en kijken of het helpt. Dit kan je overleggen met je huisarts. Maar het schijnt dat je pas na een paar maanden echt duidelijk kan zeggen of er nu een verschil is. Ik ben zelf nu overgestapt op de minipil (geen stopweek) en ben benieuwd of ik hiermee ook minder last heb van stemmingswisselingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')