abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43642308
Ik zal netjes in het andere topic posten om verwarring te voorkomen. Bedankt voor de link in ieder geval, had hem zelf niet gevonden!
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
pi_43812029
Met pilonline.nl doe ik geen zaken meer.

Kreeg anderhalve maand geleden van ze een e-mail met een betalingsherinnering van 2 facturen van een jaar (!) geleden. Beetje vreemd, want ik heb ze gemachtigd automisch te kunnen incasseren. Dat heb ik ze dus ook teruggemaild, met de mededeling dat de bedragen allang afgeschreven waren. Ik kreeg een mailtje terug dat ze inderdaad één van de betalingen terug konden vinden, de andere niet. Ik heb ze verteld op welke dag het tweede bedrag afgeschreven was, en daarna niets meer gehoord.

Nu krijg ik gisteren een mailtje van ze dat ze over een week een incasso-bureau op me af gaan sturen omdat ik niet betaald heb, en dat ik op hun vorige herinnering niet gereageerd heb! Daar gaat dus zometeen een mooie reactie naartoe dat ik geen zaken meer wens te doen met een bedrijf met zo'n slechte administatie en onprofessionele correspondentie. Zij hebben hun zaakjes niet op orde, ik wel. Bah, ben er helemaal boos van!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  donderdag 23 november 2006 @ 13:24:12 #103
92409 Twinky
Little star.
pi_43817939
rustig maar imago. Jij kunt in ieder geval aantonen dat je gewoon betaald hebt, dus ze kunnen je niks maken!
pi_43961236
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:11 schreef invasionofheads het volgende:
Ik ben nu ongeveer 3 jaar (wel een kleine pauze gehad) aan de pil, Microgynon 30.
Ik heb nu sinds twee maanden dat ik tijdens mijn 'gewone' weken een soort van doorbraakbloeding heb. Het is alleen niet hetzelfde als wanneer ik echt ongesteld ben, het is veel minder sterk van kleur (wat bruiniger) en veel meer waterig, het lijkt net een beetje bruine urine. Soms heb ik daar 3 dagen last van, dan weer 2 dagen niet, en dan ineens weer een paar dagen.

Het is vet irritant, wat kan ik het beste doen? Ik wil liever niet van pil switchen want toen ik begon met deze ben ik ongeveer 1,5 maand lang ongesteld geweest en toen ik na die pauze weer begon wéér (N).
Dit heb ik ook gehad nadat ik 3 jaar Microginon 30 geslikt had. Heb toen de huisarts gebeld en die schreef me Microginon 50 voor en die slik ik nu nog en heb nergens last van.
pi_44004783
Even een vraagje.
Ik ben sinds een aantal weken gestopt met de pil, omdat ik er zo duf van werd. 22 oktober heb ik de laatste pil geslikt. 2 weken erna (de week na wat de stopweek zou moeten zijn, dus week 1 zeg maar) heb ik onveilige seks gehad. Mijn vriendje is niet in mij klaargekomen ofzo. Toch maakten we ons wat zorgen en dus heb ik gebeld naar een nummer voor informatie over de pil. Ze zeiden daar dat ik me niet zoveel zorgen hoefde te maken... dus heb ik dat ook maar niet gedaan.
Nou zou ik dus volgens mijn berekeningen vorige week ongesteld moeten worden, maar dat is dus niet gebeurt. Ik las hier eerder dat het langer kan duren voor je ongesteld word na het stoppen met de pil, maar in mijn geval ligt het dus een beetje ingewikkelder is de kans groot dat ik zwanger ben en daarom niet ongesteld word??
  woensdag 29 november 2006 @ 21:47:24 #106
92409 Twinky
Little star.
pi_44006126
nee, die kans is absoluut niet groot, al moet je er altijd rekening mee houden.
Door de ontzettend grote verandering in hormonen (van constante aanvoer naar weer wissel in je eigen lijf) is je lichaam gewoon in de war en komt het ongesteld zijn vanzelf.

Voor de zekerheid en om jezelf gerust te stellen is het misschien verstandig toch even een zwangerschapstestje te halen. Dat kost niet veel (ong. 15 euri per twee) en er glijdt een hoop stress van je af.
pi_44007826
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:47 schreef Twinky het volgende:
nee, die kans is absoluut niet groot, al moet je er altijd rekening mee houden.
Door de ontzettend grote verandering in hormonen (van constante aanvoer naar weer wissel in je eigen lijf) is je lichaam gewoon in de war en komt het ongesteld zijn vanzelf.

Voor de zekerheid en om jezelf gerust te stellen is het misschien verstandig toch even een zwangerschapstestje te halen. Dat kost niet veel (ong. 15 euri per twee) en er glijdt een hoop stress van je af.
Dankje. Ik wacht het nog een paar dagen af en dan haal ik maar zo'n testje
  donderdag 30 november 2006 @ 10:23:38 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44016468
Niet wachten joh, meteen even halen. Dan weet je het.
Was de laatste pil die je slikte, ook de laatste pil in de strip? Als dat zo is is de seks echt niet veilig geweest hoor. De pil werkt namelijk o.a. zo dat het de eisprong onderdrukt. Als je na de stopweek niet meer aan een strip begint, kunnen je hormoonniveaus zo zijn dat er meteen een eisprong optreedt. Dus vanaf dag 8 kan dat al gebeuren. Zo te lezen heb je juist in die week seks gehad. Niet voor niets staat in elke bijsluiter dat seks in 'week 1' gevaarlijk is bij het vergeten van een pil. Ik zeg niet dat je nu zwanger bent, maar uitsluiten kun je het zeker niet. Snel even testen dus.
  donderdag 30 november 2006 @ 19:00:33 #109
92409 Twinky
Little star.
pi_44031560
hij is niet in haar klaargekomen he Adventura, dat scheelt nogal. Tenzij hij erg krachtig zaad in zijn voorvocht heeft.

In ieder geval valt het buiten de stelregel 'een week voor en een week na de seks pil slikken' (met uitzondering van een goed uitgevoerde stopweek)

Een paar dagen wachten wordt het in ieder geval niet beter van, want je lichaam blijft waarschijnlijk toch in de war, of het nou een baby bevat of niet. En de test werkt vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden (ong. vier weken na de laatste ongesteldheid dus, al is de ontrekkingsbloeding van de pil geen echte ongesteldheid)

HUP! rennen naar die apotheek!
pi_44032353
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:00 schreef Twinky het volgende:
hij is niet in haar klaargekomen he Adventura, dat scheelt nogal. Tenzij hij erg krachtig zaad in zijn voorvocht heeft.

In ieder geval valt het buiten de stelregel 'een week voor en een week na de seks pil slikken' (met uitzondering van een goed uitgevoerde stopweek)

Een paar dagen wachten wordt het in ieder geval niet beter van, want je lichaam blijft waarschijnlijk toch in de war, of het nou een baby bevat of niet. En de test werkt vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden (ong. vier weken na de laatste ongesteldheid dus, al is de ontrekkingsbloeding van de pil geen echte ongesteldheid)

HUP! rennen naar die apotheek!
niet meer nodig, vanochtend ongesteld geworden
  donderdag 30 november 2006 @ 19:27:40 #111
92409 Twinky
Little star.
pi_44032465
oh wat fijn voor je
  Vis een optie? vrijdag 1 december 2006 @ 01:47:42 #112
70532 loveli
N
pi_44044698
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:00 schreef Twinky het volgende:
Buiten de vruchtbare periode kan een man met superzaad klaarkomen in een vrouw tot 'ie een ons weegt, maar ze wordt niet zwanger. Tijdens de vruchtbare periode (zeker op de piekdagen) is er goed slijm, waardoor die ene brakke zaadcel uit het voorvocht als op met een straalaandrijving richting eicel wordt gelanceerd.
Ok, ik overdrijf een beetje, maar niet klaarkomen in een vrouw is absoluut geen garantie voor een kinderloos bestaan. Je wilt niet weten hoeveel kinderen er rondlopen die zijn geboren ondanks de 'ik kan niet zwanger worden want hij is toch niet in me klaargekomen' gedachte.

Enne.. babydoll, gefeli met je vijf-wekelijkse ongemak
crap in = crap out
pi_44046271
Gister de pil weer gehaald bij de dokter, en kreeg nu Stediril mee ipv Microginon.
Voor mij maakt t niet uit denk ik want had voor de Microginon ook al eens Stediril gehad...

Maar ben toch benieuwd of ik er wat van ga merken, heb de laatste keren veel last van stemmingswisselingen enzo gehad, misschien dat dat nu weer een beetje minder gaat worden!
  Vis een optie? vrijdag 1 december 2006 @ 10:37:13 #114
70532 loveli
N
pi_44048214
De hormoonsamenstelling is hetzelfde, de hulpstoffen kunnen anders zijn. Stediril bestaat al meer dan 30 jaar. Van de verschillende pillen met dezelfde hormonen (rigevidon hoort ook in dat rijtje thuis), is stediril op dit moment de goedkoopste.
Hulpstoffen hebben invloed op hoe snel de pil uit elkaar valt, daardoor kan het wat sneller of minder snel in je bloed opgenomen worden. De een merkt daar wat van, maar bij de meeste vrouwen gaat het wel goed.
De laatste tijd zijn er door het beleid van de apothekers (ze geven de goedkoopste mee van de 3 pillen met dezelfde hormoonsamenstelling) veel vrouwen van pil veranderd. Omdat er ongeveer een miljoen vrouwen microgynon gebruik(t)en, zijn er in absolute cijfers veel meer vrouwen die het merken dan wanneer het een pil betrof die niet zo populair was.
crap in = crap out
  zondag 3 december 2006 @ 19:03:44 #115
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_44110595
Ik heb even een vraagje:

Als je donderdag de laatste pil neemt
en dan maandags ongesteld wordt.

dan neem je vrijdag weer de pil in om te beginnen (normaal gesproken om 21.00-22.00)
maar je neemt de pil pas zaterdagochtend in om 7.30

ben je dan nog beschermd tegen zwangerschap of niet? Op Internet vond ik er niks over?
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zondag 3 december 2006 @ 19:17:43 #116
92409 Twinky
Little star.
pi_44110924
die vraag is al eerder geweest, en er zijn wisselende meningen over.

het ene antwoord (van mij bijv) was dat je wel veilig bent, omdat je die zesendertig uur hebt die tussen twee pillen mag zitten, en je als je zeven placebopillen slikt zitten er ook 36 uur tussen de laatste placebo en de eerste echte.

het andere antwoord was 'zeven dagen is zeven dagen' dus dat het niet veilig is.

Ik denk dus dat je gewoon veilig bent, maar niet iedereen deelt die mening. Het is ook nog zo dat je met beginnen met de pil weer dingen onderdrukt enzo, dus de kans is niet erg groot.
  zondag 3 december 2006 @ 19:29:07 #117
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_44111199
Dankjewel voor je snelle reactie op deze zondagavond, hier kunnen we echt wat mee
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zondag 3 december 2006 @ 19:36:34 #118
92409 Twinky
Little star.
pi_44111386
Graag gedaan
pi_44308551
Heee

Ff een vraagje, is sex in de stopweek altijd veilig, ook als je de pil niet helemaal naar behoren hebt geslikt. Dus in mijn geval de eerste pil bijna te laat, of te laat...

alvast bedankt..
  zondag 10 december 2006 @ 19:43:33 #120
92409 Twinky
Little star.
pi_44310893
wees eens een beetje concreter, data van seks en vergeten van pil, dan kan ik het precies voor je zeggen.

Seks in de stopweek is lang niet altijd veilig als je de pil niet goed hebt geslikt. Sterker nog, seks is niet veilig als je de pil niet goed hebt geslikt. Dit heeft te maken met dat je met de pil nooit zeker weet wanneer een (toevallige) eisprong is en kan zijn en dat sperma gewoon best levenskrachtig kan zijn. Vooral in de week na de stopweek kan een spontane eisprong heel goed voorkomen als je de pil verkeerd slikt.

Als stelregel kun je voor jezelf houden dat je de pil zeven dagen voor en na de seks juist moet hebben geslikt (dus minder dan 36 uur tussen twee pillen), met uitzondering van de stopweek, mits die ook netjes zeven dagen of minder was.

Tel dus even zeven dagen terug vanaf de seks, ook voor je stopweek of je toen weer netjes hebt geslikt.
pi_44322604
Na de stopweek, ben ik i.p.v op vrijdagavond rond half 10 om zaterdagochtend 8uur begonnen met slikken...dus in principe binnen 36 uur...Maar na de stopweek gelden andere regels geloof ik...Is het dan wel veilig in de stopweek..Ik vraag het voor de toekomst, of ik dan in de stopweek veilig kan vrijen...
  maandag 11 december 2006 @ 11:07:17 #122
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44322712
Volgens mij zit je nog net aan goed. Er zat nl. 10,5 uur tussen, als er 12 uur of langer (hoe kom jij bij die 36 uur??) tussen had gezeten had je de hele verdere week met condoom moeten vrijen. De stopweek mag nooit langer dan 7 dagen zijn! Maar met een uitloop van hooguit 12 uur dus.
pi_44322767
We hebben de hele verder week niets gedaan, uit zekerheid, wel moeilijk hoor:p Maar ik vroeg me dus af of ik in de stopweek dan ook helemaal veilig ben...
36 uur is de pil werkzaam, normaal neem je hem om de 24uur en hij is daarna dus nog 12uur werkzaam...
  maandag 11 december 2006 @ 11:15:07 #124
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44322931
De eerste pil te laat innemen heeft zowel gevolgen voor de stopweek ervoor en ook de eerste week daarna. Je kunt met 'terugwerkende' kracht (er zijn misschien spermacellen achtergebleven die een abrupt vrijgekomen eicel kunnen bevruchten) zwanger worden als je in de stopweek (onbeschermde) seks hebt gehad en je kunt ook zwanger worden als je in die eerste week seks hebt. Of bedoel je dat niet?
pi_44323197
Ja..dat ook...daar had ik nog niet eens aan gedacht..idd die week voor de stopweek...Maar ik wist niet of het na de stopweek een maand onveilig was of een week.. Maar het is dus een week.. Maar ik ben zowieso tog helemaal veilig omdat er minder dan 12uur tussen heeft gezeten? Dus dan maakt het niets uit...
  maandag 11 december 2006 @ 11:35:11 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44323459
True, maar je had hem niet heel veel later moeten innemen. Als het mij was overkomen had ik het denk ik toch voor de zekerheid een weekje met condoom gedaan. Je weet het echt maar nooit...Dus ik denk dat jullie ook goed gehandeld hebben door het een weekje maar niet te doen.
pi_44323596
Ja precies....ik baalde er ook zo van..maar ckerheid voor alles.. Hopen dat het voor de stopweek dan ook is goed gegaan...Maar iig geval bedankt..want op internet vond ik hele verschillende antwoorden, en ja in de pilbijsluiter staat gewoon pil 1t/m7 minder dan 12 uur te laat..er wordt dus geen onderscheid gemaakt bij de 1e pil...dan was alles gewoon veilig:D
  maandag 11 december 2006 @ 11:45:11 #128
92409 Twinky
Little star.
pi_44323628
Misschien is het een idee om die vraag van "7 weken en 12 uur" eens te stellen aan een pilfabrikant. Er is daar al vaker over gevraagd en ik zou eigenlijk wel willen weten wat het nou precies is.
pi_44323858
Ja..maar ja ze zouden wel goed fout zitten als ze niet vermelden dat er andere regels gelden voor de 1epil na de stopweek tog? dat daar niet 12uur bij zou mogen zeg maar... We hopen er maar het beste van..
pi_44685157
Hoi, ik heb enkele vraagjes. Ik slik Meliane, moest dat van belang zijn.

Ik slik normaal mijn pil rond 17u. Nu heb ik donderdag mijn laatste pil geslikt, maar dan rond 4u 's nachts, nog net binnen de limiet van 12u dus.
Normaal gezien ben ik dan ongesteld tot de laatste dag van mijn stopweek, en op de dag dat ik opnieuw moet beginnen met de pil slikken (vrijdag dus in dit geval) ben ik niet meer ongesteld. Zou het nu kunnen dat ik vrijdag tóch nog ongesteld ga zijn (omdat ik die pil zo laat heb geslikt), of is de kans daarop klein?

En ten tweede: als ik nu bv. maandag of dinsdag al begin met een nieuwe strip, word ik dan minder lang ongesteld? Of heeft dat helemaal geen invloed op mijn menstruatie?

Zijn er eigenlijk middelen om dmv de pil (zonder door te slikken dus) je menstruatie korter te maken?

Groetjes en alvast bedankt!
  zaterdag 23 december 2006 @ 19:06:52 #131
92409 Twinky
Little star.
pi_44687913
Hoi Saarah,

Waarschijnlijk ben je net iets langer ongesteld. Ik slikte zelfs de laatste pil van mijn strip 's ochtens in plaats van 's avonds omdat ik anders 's nachts ongesteld werd, en als i k 'm later slikte was dit overdag.

ja, je bent dus niet langer ongesteld maar wordt dit misschien iets later, 9 uur later dus, dan normaal, en heet gaat negen uur langer door.

verder kun je je menstruataie eigenlijk niet inkorten. Je kunt je stopweek wel verleggen door de pil eerder te slikken, bijv als je op dinsdag normaal stopweek hebt (laatste pil) e n je wil eigenlijk op zondag, dan begin je op maandag met de nieuwe strip ipv op woensdag. Dan heb je dus voortaan stopweek (laatste pil) op zondag.
pi_44855020
mijn vriendin is in haar derde week haar pil vergeten. En heeft de volgende dag toen ze daar achter kwam 2 pillen geslikt "de vergeten pil" en degene die ze die dag gewoon moest slikken.

Volgens de bijsluiter moet ze nu gewoon doorslikken en verder gaan met de volgende strip, dan is er als het goed is niets aan de hand. Maar ze heeft er toch niet zo'n goed gevoel over en wil nu liever een stopweek nemen om zeker te weten dat alles OK is.

Kan ze gewoon een stopweek nemen nu? Of is het echt slimmer om meteen door te gaan met de volgende strip.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:00:29 #133
92409 Twinky
Little star.
pi_44855394
het is nu slimmer om door te slikken, aangezien ze eigenlijk al weer verder ging door die twee pillen tegelijk te slikken.

De keuzemogelijkhedene zijn namelijk OF de vergeten pil pakken en als de strip op is, de volgende strip pakken, OF meteen na de vergeten pil stopweek houden, wat dus eigenlijk al niet meer kan.

Ik denk dat ze een groter risico loopt als ze een stopweek gaat houden om zeker te weten dat alles okay is dan als ze doorslikt.

Doorslikken is trouwens helemaal niet erg, daar moet ze niet bang voor zijn. Het enige wat je kan overkomen is doorbraakbloeding of spotting, maar dat komt niet vaak voor en is ook niet erg.

In ieder geval niet zenuwachtig worden! Succes ermee!
  Vis een optie? zaterdag 30 december 2006 @ 15:01:21 #134
70532 loveli
N
pi_44857120
Doorslikken! Bloeden om ergens zeker van te zijn geeft schijnzekerheid. Het is veiliger als ze nu blijft slikken, de bijsluiter is er niet voor niets.

Door daling van de hormoonspiegel (stopweek) kunnen eitjes gaan rijpen. Na de stopweek zijn de eitjes niet ver genoeg gerijpt dat ze kunnen springen en vallen ze uit elkaar. Als ze nu een stopweek inlast, hebben de eitjes het signaal voor groeien gekregen (op de dag van de vergeten pil). Daarna zijn er weer hormonen geslikt, maar nog niet genoeg om de rijpende eitjes volledig stop te zetten. Als ze dan een stopweek inlast, hebben de eitjes eigenlijk 2 dagen langer gehad om te kunnen rijpen.
Misschien ligt het wat gecompliceerder, maar ik hoop dat het gevaar duidelijk is. Door die gemiste pil hebben eitjes meer tijd om te rijpen en bestaat het risico dat er wel een ei springt.

Als ze een stopweek inlast, is de volgende maand niet gegarandeerd veilig. Dus de keuze is een stopweek in te lassen en de maand daarna condooms gebruiken, of doorslikken en beschermd zijn tegen zwangerschap.

Een zwangerschapstest kan ook uitsluitsel geven als ze zekerheid wil. De morning after pil is geen goed idee, want als ze die gebruikt heeft is de komende maand ook niet veilig. Gewoon de volgende strip slikken en alles zal rech kom!
crap in = crap out
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:24:31 #135
162628 tigger_78
tigger rocks
pi_44956090
ok, even maar onder de naam van mijn vriendin want we komen er zelf ff niet en ze is momenteel niet thuis.
Mijn vriendin heeft 14jaar lang met een kleine tussenpoos van ongeveer een half jaar (dit was een jaartje terug) de pil constant geslikt. Door haar grote stemmingswisselingen hebben we besloten voor haar om niet meer de pil te gaan slikken voorlopig. Dus dan maar veilig met condoom. Beiden staan hier achter dus niet echt een probleem . Dit is de eerste maand waarin ze de pil dus niet slikt.

Vrijdag 22 dec zou ze normaal gesproken weer aan de pil moeten. Maar we wachten nu dus gewoon af naar een natuurlijke cyclus. Vannacht hebben we beschermde sex gehad. althans dat dachten we totdat bleek dat het condoom iet goed zat/kapot is gegaan.

Nu een aantal vragen omdat ik/zij er even niet meer wijs uit worden. En ik haar hopelijk zo nog wat gerust kan stellen.
1. hoe groot is de kans dat we zwanger kunnen zijn ?
2. Morgen toch maar de morningafter pil halen bij de apotheek ?
3. Verstandig om nu toch nog aan een nieuwe strip van de pil te beginnen ?

Ik heb al op cyclus gezocht ed. En dan zeggen ze dat je moet kijken naar de eerste dag van de menstruatie. Dat zou dan bij ons 15 dec zijn. Althans toen is de stopweek begonnen. En dan kom je op eind dec. uit als vruchtbare periode (29/30 dec).
Ik hoop dat iemand een helder antwoord kan geven. En morgen maar toch weer een afspraak met de huisarts maken voor een nieuw type pil ofzo voor d'r. Want deze onzekerheid (ook al is die nog maar 24u) is ook helemaal niets.
tigger's the best!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:36:41 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44956704
Er is geen helder antwoord te geven, want als je de regelmaat onderbreekt kan je niet echt goed zeggen wanneer de eisprong is geweest. Denk echter wel dat je niet kunt uitsluiten dat op of rond de dag waarop jullie seks hebben gehad een eisprong heeft plaatsgevonden. Een stelregel is dat je tot enkele dagen voor en ekele dagen na je eisprong vruchtbaar bent. Ik zou zeker even de MAP halen (je weet dat je die ook gewoon bij de Etos of andere drogist kunt halen?). Had je beter vandaag kunnen doen overigens, maar je kunt 'm nog wel nemen, doe dat echter wel zo snel mogelijk.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:42:52 #137
162628 tigger_78
tigger rocks
pi_44956998
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:36 schreef Aventura het volgende:
Er is geen helder antwoord te geven, want als je de regelmaat onderbreekt kan je niet echt goed zeggen wanneer de eisprong is geweest. Denk echter wel dat je niet kunt uitsluiten dat op of rond de dag waarop jullie seks hebben gehad een eisprong heeft plaatsgevonden. Een stelregel is dat je tot enkele dagen voor en ekele dagen na je eisprong vruchtbaar bent. Ik zou zeker even de MAP halen (je weet dat je die ook gewoon bij de Etos of andere drogist kunt halen?). Had je beter vandaag kunnen doen overigens, maar je kunt 'm nog wel nemen, doe dat echter wel zo snel mogelijk.
ok, bedankt voor je snelle antwoord.
is het verstandig om nu ook gewoon aan een nieuwe strip van de pil te beginnen en die door te slikken ?
Of is die MAP voldoende ?
En dan duurt het alsnog een kleine 2 weken voordat de cyclus afloopt of is dat vrij vlot ( binnen paar dagen ?)
tigger's the best!
  Vis een optie? dinsdag 2 januari 2007 @ 22:50:41 #138
70532 loveli
N
pi_44957386
Aan de hand van haar cyclus is geen vruchtbare datum af te leiden, omdat ze tot voor kort aan de pil was. Sommige vrouwen hebben de eerste tijd na stoppen met de pil geen eisprong, bij anderen gebeurt dit meteen. Er is niets met zekerheid te zeggen over hoe het bij je vriendin is gegaan.

Vanaf het moment dat de hormoonspiegel weer laag genoeg was (later dan 36 uur na de laatste pil), kan een eitje rijpen. Kan. Een eitje heeft 10 dagen nodig om te rijpen. Als een rijp eitje is gesprongen, is het onder normale omstandigheden na 24 uur niet meer geschikt om te bevruchten. Met veiligheidsmarge wordt daar vaak 48 uur van gemaakt.
Als je echt wilt kijken naar vruchtbare dagen, moet je de cyclus een paar periodes volgen. Na een half jaar is die pas goed genoeg in kaart gebracht om daar conclusies aan te verbinden.

Zoals Aventura zegt, als je de MAP gaat halen, doe dat dan zo snel mogelijk. Bij sommige benzinestations heb ik ze ook al zien liggen. Haal er 2, leg de verpakking die niet wordt gebruikt in je medicijnkastje.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 2 januari 2007 @ 22:53:14 #139
70532 loveli
N
pi_44957482
Lees goed de gebruiksaanwijzing van de MAP. Een MAP bevat ongeveer net zoveel hormonen als 15 pillen. Als je nergens een MAP kunt vinden, is dat ook een optie. Even op internet zoeken wat de werkzame stof van de MAP is en of die ook in de pil van je vriendin zit.
Lees ook goed over de bescherming na de MAP, als ze dan weer aan de pil gaat, is het volgens mij de eerste maand nog steeds onveilig.
crap in = crap out
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:59:48 #140
162628 tigger_78
tigger rocks
pi_44957765
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:53 schreef loveli het volgende:
Lees goed de gebruiksaanwijzing van de MAP. Een MAP bevat ongeveer net zoveel hormonen als 15 pillen. Als je nergens een MAP kunt vinden, is dat ook een optie. Even op internet zoeken wat de werkzame stof van de MAP is en of die ook in de pil van je vriendin zit.
Lees ook goed over de bescherming na de MAP, als ze dan weer aan de pil gaat, is het volgens mij de eerste maand nog steeds onveilig.
dankje voor deze tips.
Ik zal d'r morgen uit voorzorg naar de etos of apotheek sturen.
De huisarts heeft toch nooit tijd zo kortdag

Zijn er verschillende soorten mappen met verschillende soorten hormonen ?
Of kan ze dan niet beter vandaag 15! stuks van d'r eigen pil slikken ?

jeetje wat kunnen dit soort dingen stressvol zijn
gewoon weer aan de pil maar. Dan moet ik die hormonale buien maar accepteren.
tigger's the best!
  Vis een optie? dinsdag 2 januari 2007 @ 23:17:25 #141
70532 loveli
N
pi_44958453
Even voor de duidelijkheid, de echte MAP is natuurlijk beter dan een reeks pillen slikken! Naast levonorgestrel zit er nog meer in een standaard pil. Als ze een halve strip slikt, krijgt ze dus niet alleen levonorgestrel binnen. Het idee is meer als je op vakantie bent en niets anders in de buurt hebt, kun je ook zoveel pillen slikken.
Er is bij je in de buurt altijd een apotheek open, anders kun je naar de benzinepomp om te kijken of ze die daar toevallig ook hebben. Serieus, ik heb 'em bij meerdere benzinestations zien liggen naast de condooms.

Van internet geplukt:
Norlevo® bestaat nu uit slechts 1 tablet levonorgestrel van 1,5 mg. Voorheen was dit 2 tabletten van 750 mcg. De tabletten moet zo spoedig mogelijk na onbeschermde geslachtsgemeenschap of het mislukken van de anticonceptie worden ingenomen.
De kans op een zwangerschap ondanks het gebruik van deze noodpil verdubbelt iedere 12 uur.

Ook van internet geplukt:
Microgynon 30 bevat per tablet 150 µg levonorgestrel en 50 µg ethinylestradiol.

1000 µg = 1000 mcg (microgram) = 1 mg (milligram)

Dus als ik het goed zeg is 10 pillen gelijk aan 1 MAP. Ook zelf even goed nalezen en rekenen, het is al laat. Levonorgestrel zit in de meeste pillen, microgynon, rigevidon en stediril worden heel veel gebruikt, grote kans dat je vriendin een van deze pillen slikt.

Hier is een overzicht met alle pillen en hun hormonen:
http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm

Er zijn ook niet-hormonale middelen om niet zwanger te worden. Als jullie een paar maanden de cyclus volgen, is het heel goed te doen om periodiek extra maatregelen te treffen. De hormonale buien zijn niet altijd prettig, ook voor haar. Als jullie beiden willen is het zeker te doen. Hoe meer je van een cyclus weet, des te meer zekerheid heb je in dit soort situaties.
Anders kan het een idee zijn om een pil met heel andere hormonen te gaan gebruiken.
crap in = crap out
  dinsdag 2 januari 2007 @ 23:23:21 #142
162628 tigger_78
tigger rocks
pi_44958694
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 23:17 schreef loveli het volgende:
Even voor de duidelijkheid, de echte MAP is natuurlijk beter dan een reeks pillen slikken! Naast levonorgestrel zit er nog meer in een standaard pil. Als ze een halve strip slikt, krijgt ze dus niet alleen levonorgestrel binnen. Het idee is meer als je op vakantie bent en niets anders in de buurt hebt, kun je ook zoveel pillen slikken.
Er is bij je in de buurt altijd een apotheek open, anders kun je naar de benzinepomp om te kijken of ze die daar toevallig ook hebben. Serieus, ik heb 'em bij meerdere benzinestations zien liggen naast de condooms.

Van internet geplukt:
Norlevo® bestaat nu uit slechts 1 tablet levonorgestrel van 1,5 mg. Voorheen was dit 2 tabletten van 750 mcg. De tabletten moet zo spoedig mogelijk na onbeschermde geslachtsgemeenschap of het mislukken van de anticonceptie worden ingenomen.
De kans op een zwangerschap ondanks het gebruik van deze noodpil verdubbelt iedere 12 uur.

Ook van internet geplukt:
Microgynon 30 bevat per tablet 150 µg levonorgestrel en 50 µg ethinylestradiol.

1000 µg = 1000 mcg (microgram) = 1 mg (milligram)

Dus als ik het goed zeg is 10 pillen gelijk aan 1 MAP. Ook zelf even goed nalezen en rekenen, het is al laat. Levonorgestrel zit in de meeste pillen, microgynon, rigevidon en stediril worden heel veel gebruikt, grote kans dat je vriendin een van deze pillen slikt.

Hier is een overzicht met alle pillen en hun hormonen:
http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm

Er zijn ook niet-hormonale middelen om niet zwanger te worden. Als jullie een paar maanden de cyclus volgen, is het heel goed te doen om periodiek extra maatregelen te treffen. De hormonale buien zijn niet altijd prettig, ook voor haar. Als jullie beiden willen is het zeker te doen. Hoe meer je van een cyclus weet, des te meer zekerheid heb je in dit soort situaties.
Anders kan het een idee zijn om een pil met heel andere hormonen te gaan gebruiken.
ok, dank je wel.
Morgen moet ze in d'r pauze maar naar de Apotheek. Aangezien er geen etos in de omgeving is. En dan is het toch een kwestie van afwachten natuurlijk.

bedankt voor je hulp, we gaan ons even inlezen en naar een passende oplossing voor de toekomst zoeken.
En nu maar proberen te slapen.

thnx again.
tigger's the best!
pi_44964624
Ik heb eerste kerstdag (25 december) ontzettende last gekregen van diarree. Ik ben toen 's avonds naar bed gegaan en heb de pil wel geslikt. Maar dit had natuurlijk geen zin omdat ik 10 minuten nadat ik de pil geslikt had weer naar het toilet kon. Nu heb ik een paar uur na de eerste pil een tweede pil geslikt, zodat het nog wel veilig zou zijn. Maar natuurlijk had dit ook geen zin meer.

De week ervoor had ik besloten dat ik de pil door zou slikken. Dus dan zit ik in de derde week toch?

Uiteindelijk heb ik maar besloten om de week af te maken zodat ik op de normale dagen ongesteld zou worden.
Nu mijn vraag; als mijn ongesteldheid weg is, ben ik dan weer veilig of moet ik dan nog weer 7 dagen wachten?
  Vis een optie? woensdag 3 januari 2007 @ 12:06:55 #144
70532 loveli
N
pi_44967999
Je had dan een stopweek moeten inlassen of moeten doorslikken. Je bent niet volledig beschermd nu. Ik ken de bijsluiter niet uit m'n hoofd, dus weet zo 1-2-3 niet hoe lang je onbeschermd bent.
crap in = crap out
  woensdag 3 januari 2007 @ 12:33:49 #145
92409 Twinky
Little star.
pi_44968758
in principe ben je zeven dagen voor en zeven dagen na een vergeten (of 'mislukte') pil niet beschermd. Vanaf vandaag dus weer wel.

Wat loveli zegt, het was beter geweest als je na de diarree meteen begonnen was met de stopweek of gewoon door had geslikt, want nu heb je nog de zeven dagen vóór kerstmis onveilige seks gehad als je seks had.(sperma overleeft een tijdje en zodra de pil wegvalt krijg je vaak een eisprong)
pi_44968999
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:33 schreef Twinky het volgende:
in principe ben je zeven dagen voor en zeven dagen na een vergeten (of 'mislukte') pil niet beschermd. Vanaf vandaag dus weer wel.

Wat loveli zegt, het was beter geweest als je na de diarree meteen begonnen was met de stopweek of gewoon door had geslikt, want nu heb je nog de zeven dagen vóór kerstmis onveilige seks gehad als je seks had.(sperma overleeft een tijdje en zodra de pil wegvalt krijg je vaak een eisprong)
Oke, dus vanaf vandaag gewoon weer beschermd?

En gelukkig geen seks gehad 7 dagen voor kerstmis
pi_45059818
Ik neem nu ongeveer 7 jaar Minulet als pil.. Nooit eigenlijk veel problemen mee gehad, alleen de laatste paar maanden heb ik ook last van maagkrampen tijdens het ongesteld zijn.. Hierdoor heb ik de eerste dagen vreselijke buikpijn.. Pijnstillers helpen dan weinig tot niets.. Zijn er mensen met gelijkaardige bijwerkingen? Verder las ik wat in de bijsluiter over bijwerkingen waarbij ook wat genoteerd stond over maagkrampen.. Maar ik weet niet in hoeverre dat ernstig is?

Vast bedankt!
  zondag 7 januari 2007 @ 22:33:56 #148
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_45126624
Ik ben nu voor de 6e maand aan de pil (Yasmin).. Word meestal ongesteld op de derde dag van de stopweek.. Tot zover alles normaal , dit was de laatste keer ook zo...maar de laatste keer was ik wel heel erg kort en ehm "weinig" ongesteld als jullie begrijpen wat ik bedoel , en eigenlijk totaal geen mensturatiepijn.. Nu heb ik sinds ik aan de pil begonnen ben wel gemerkt dat de menstruatie veel minder hevig word (eerder werd ik snachts soms wakker van de kramp / rugpijn etc), maar zo als het nu gaat merk ik het dus amper.. Is dat wel helemaal normaal?? :S
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zondag 7 januari 2007 @ 22:56:18 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45127609
Denk het wel, je lichaam heeft maanden nodig om echt te wennen aan de pil, kan dus zijn dat je nu pas ten volle profiteert van de voordelen ervan. Net als ik, ik slik 'm omdat mijn menstruatie anders niet te doen is
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:29:46 #150
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_45175350
Nog een vraagje.. gisteren (maandag) zou mijn stopweek afgelopen moeten zijn; op maandag begin ik atijd weer met een nieuwe strip. Nu was ik gisteren niet thuis en helemaal vergeten de strip mee te nemen waardoor ik dit niet heb kunnen doen.
Nu de vraag: wat nu?
Nu zo snel mogelijk de pil voor maandag slikken en die voor dinsdag er vanavond gelijk achteraan? Of gewoon de maandag overslaan en vanavond beginnen met de dinsdag pil?? Dus in feite is mn stopweek dan 8 dagen geworden en schuift alles op...

Wat is de beste oplossing? Hoe zit dat met de veiligheid van de pil nu? (vind de bijsluiter niet echt duidelijk..)

(de bijsluiter zegt oa dat wanneer je 1 tablet bent vergeten in week 1 dat je deze moet innemen zodra je er aan denkt, ook al zou dit betekenen dat je op 1 moment 2 tabletten moet innemen.., én gedurende de 7 eerstvolgende dagen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken..Maar daar hebben ze het dus over gedurende week 1 is dat met dag 1 van een nieuwe strip net zo of niet?? Bedoel, als dat voor dag 1 ook zou gelden kan je toch in feite nooit je menstruatie veilig opschuiven??? Of geld daar dan weer voor dat je je menstruatie alleen veilig kan verschuiven door de stopweek te verkorten en niet verlgenen -volgens mij was dat het - Nouja, ik snap hem niet meer.. Help wat moet ik doen! )

[ Bericht 17% gewijzigd door Cutebutpsycho op 09-01-2007 13:36:43 ]
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')