abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46015279
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:39 schreef Twinky het volgende:

[..]

Eigenlijk moest ik ook stoppen met de pil omdat de 'grens' veel lager ligt als je eraan bent.
Je bedoelt de grens om sex te hebben?
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:39 schreef Twinky het volgende:
Heeft ze een punt maar toch is het een beetje naief om toen ik anderhalf jaar al een vriend had te denken dat er niks gebeurd
Ja precies.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 5 februari 2007 @ 18:53:21 #202
92409 Twinky
Little star.
pi_46015477
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:47 schreef crossover het volgende:

[..]

Je bedoelt de grens om sex te hebben?
[..]

Ja precies.
ja, die grens. Och, ze wil(de) me gewoon beschermen, en ik neem haar ook niks kwalijk. Fijn om dat gepuber ook een keer achter je te laten.

Loveli heeft dus wel een punt met het aan de ouders vertellen. En eigenlijk ben ik het helemaal met haar eens. Als zij haar, jou en jullie relatie respecteren, zou je (eigenlijk alleen je dinnetje) eerlijk kunnen toegeven dat ze niet helemaal hetzelfde denkt als zij. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar vanaf een zekere leeftijd moeten ouders dit ook kunnen accepteren, en wordt het respect misschien alleen groter door de eeelijkheid, en als ze inzien dat zij (jullie) er oud genoeg voor zijn, is er ook meer mogelijk.

Aan de andere kant, ik was zestien, en hoewel dit nog boven de gemiddelde leeftijd is om seks te hebben durfde ik het mijn ouders absoluut niet te vertellen. Ik was ontzettend bang dat ik mijn vriendje nooit meer zou mogen zien en zeker nooit meer bij hem (in Duitsland) zou mogen blijven slapen.
pi_46017489
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd... als ze niet volwassen genoeg is om het met haar ouders over anti-conceptie te praten, zijn jullie dan wel volwassen genoeg om met elkaar naar bed te gaan?
(dat is natuurlijk wel weer beter dan wel met elkaar naar bed en geen anti-conceptie gebruiken, maar dat terzijde)
Haar ouders zijn echt zwaar van de kerk geen seks voor het huwelijk bla bla bla. Ik vin dat allemaal best dat moeten ze zelf weten maar waarom zou ik slapende honden wakker maken? Het is vroeg genoeg om het er over te hebben als ze er ooit achter komen. Zo iets is ook prive vindt ik gaat niemand iets aan.

Mensen die niet volwassen zijn mogen geen sex hebben van jouw?
Waneer is iemand volwassen volgens jouw, als die het met ouders over anti-conceptie kan hebben of kijk je meer naar de leeftijd of de stand van de zon of waar de wind vandaan komt.

Het gaat mij voor de rest puur om de vraag die ik stelde...
  maandag 5 februari 2007 @ 19:50:50 #204
92409 Twinky
Little star.
pi_46017625
Nee, je mag best seks hebben van mij ga je gang joh, leef je uit.

Als je echter al een zekere leeftijd hebt bereikt zou het misschien verstandiger om het de ouders te vertellen.

maar joh, het kan ook zonder dat, heb ik ook gemerkt
pi_46017916
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:50 schreef Twinky het volgende:
Nee, je mag best seks hebben van mij ga je gang joh, leef je uit.

Als je echter al een zekere leeftijd hebt bereikt zou het misschien verstandiger om het de ouders te vertellen.

maar joh, het kan ook zonder dat, heb ik ook gemerkt
Vraag ik ergens of ik sex mag hebben joh?
Hee joh maar ben blij dat ik jouw toestemming heb joh.
  Vis een optie? maandag 5 februari 2007 @ 21:07:13 #206
70532 loveli
N
pi_46020760
Kijk, dat is nou een volwassen reactie.
crap in = crap out
pi_46021776
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:07 schreef loveli het volgende:
Kijk, dat is nou een volwassen reactie.
De toon en de info waren niet aan de orde die ze te melde had. Ik heb dat in 2 zinnen weten te melde best knap
Ben blij dat ook jij zie dat het een volwassen reactie is

Laat we maar weer ontopic gaan.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:40:06 #208
92409 Twinky
Little star.
pi_46021976
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:47 schreef davidd het volgende:

Mensen die niet volwassen zijn mogen geen sex hebben van jouw?
je schrijft jou alleen met een w als het een bezittelijk voornaamwoord is.

Goed, onderwerp afgesloten, volgende vraag.

loveli, hoe gaat het met je?
pi_46022207
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:40 schreef Twinky het volgende:

[..]

je schrijft jou alleen met een w als het een bezittelijk voornaamwoord is.

Goed, onderwerp afgesloten, volgende vraag.

Iemands taal fouten verbeteren en zelf niet met een hoofletter beginnen.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:59:22 #210
92409 Twinky
Little star.
pi_46022793
Ontopic weer dus nu. Onderwerp afgesloten as I said.
  Vis een optie? maandag 5 februari 2007 @ 22:03:41 #211
70532 loveli
N
pi_46022999
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:40 schreef Twinky het volgende:
Prima, dank je. Net als jij ben ik graag bereid vragen over de pil en aanverwante zaken te beantwoorden.
crap in = crap out
pi_46040229
Ik heb een stomme vraag

Vandaag zou ik de laatste pil van ee nstrip moeten slikken en dat betekent voor mij dat ik dan zaterdag ongesteld wordt. Nou wil ik dit hele weekend doorkomen zonder ongesteld te worden, beschermd te zijn en níet mijn cyclus veranderen. Dus ik wil nog steeds op dezelfde dag van de maand ongesteld gaan worden. Wat kan ik het beste doen? Ik heb er aan gedacht om hierna 2 weken door te slikken, dan een stopweek, en dan weer een maand+2 weken. Maar ben ik dan beschermd tegen zwangerschap gedurende de hele tijd?
Het simpelste zou zijn om gewoon een paar dagen eerder de stopweek te 'onderbreken' maar volgens mij kan ik dan wel zwanger worden...
  Vis een optie? dinsdag 6 februari 2007 @ 14:53:08 #213
70532 loveli
N
pi_46040651
Goed je bijsluiter lezen. Je kunt nu een paar dagen doorslikken en de volgende strip een paar dagen eerder de stopweek inplannen (lees bijsluiter: pil vergeten in derde week). Je moet dan wel minimaal 2 weken geslikt hebben. Wat je ook kunt doen is een hele maand doorslikken zonder dat gedoe met maand plus 2 weken.
crap in = crap out
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:00:39 #214
92409 Twinky
Little star.
pi_46040882
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:38 schreef Arctica het volgende:
Ik heb een stomme vraag

Vandaag zou ik de laatste pil van ee nstrip moeten slikken en dat betekent voor mij dat ik dan zaterdag ongesteld wordt. Nou wil ik dit hele weekend doorkomen zonder ongesteld te worden, beschermd te zijn en níet mijn cyclus veranderen. Dus ik wil nog steeds op dezelfde dag van de maand ongesteld gaan worden. Wat kan ik het beste doen? Ik heb er aan gedacht om hierna 2 weken door te slikken, dan een stopweek, en dan weer een maand+2 weken. Maar ben ik dan beschermd tegen zwangerschap gedurende de hele tijd?
Het simpelste zou zijn om gewoon een paar dagen eerder de stopweek te 'onderbreken' maar volgens mij kan ik dan wel zwanger worden...
Je kunt verschillende dingen doen, maar het makkelijkste lijkt mij voor jou om gewoon door te slikken. Als je dus vandaag je laatste pil hebt geslikt begin je morgen met de nieuwe strip, zonder stopweek. Deze strip slik je gewoon helemaal en pas daarna neem je een stopweek. Je wordt dan gewoon weer op zaterdag ongesteld, dit weekend niet en je wordt ook niet zwanger.

ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'op dezelfde dag van de maand ongesteld worden', want de 'pil-cyclus' is maar 28 dagen. Maar als je precies over 28 dagen vanaf vandaag weer een stopweek wilt houden kun misschien het makkelijkste morgen en overmorgen twee pillen uit je reservestrip slikken, zodat je maandag ongesteld wordt, en dan je stopweek twee dagen inkorten en dus 'gewoon' op woensdag beginnen met je nieuwe strip. Dit is een beetje gegoochel maar je blijft beschermd.
pi_46052947
Ik krijg nooit een reservestrip Maar goed, ik denk dat ik hem dan gewoon inkort zoals Twinky zegt, als ik dan wel beschermd blijf
Dank
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:58:23 #216
92409 Twinky
Little star.
pi_46053874
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:36 schreef Arctica het volgende:
Ik krijg nooit een reservestrip Maar goed, ik denk dat ik hem dan gewoon inkort zoals Twinky zegt, als ik dan wel beschermd blijf
Dank
Nee, die moet je zelf maken gewoon één van je strips doe je iets met benzinestift op ofzo, of leg je ergens anders neer. Is handig voor als je moet kotsen/diarree hebt of zoiets als nu.
Als je namelijk nu twee gebruikt van een nieuwe strip dan kom je de volgende keer niet goed uit.
pi_46112702
hey!

Even een vraagje tussendoor:

Kun je van de pil vollere borsten krijgen?
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:19:10 #218
92409 Twinky
Little star.
pi_46113810
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:40 schreef Pandabeertje_89 het volgende:
hey!

Tja, dat gerucht heerst wel. En eerlijk gezegd was het bij mij wel zo.

Dat komt doordat je hormonaal meer vocht vast gaat houden. Je komt meestal ook een beetje aan (1of 2 kilo) en dit zet zich vaak af in je borsten. Die kilo's gaan er ook niet zo makkelijk meer af!
  Vis een optie? vrijdag 9 februari 2007 @ 00:52:35 #219
70532 loveli
N
pi_46127794
In de pil zitten oestrogenen en die zijn van invloed op de groei van de borsten. De een merkt dat meer dan de ander. Het ligt er ook aan welke pil.
Nederlandse vrouwen krijgen steeds grotere borsten. Toeval?
crap in = crap out
  vrijdag 9 februari 2007 @ 01:11:50 #220
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46128093
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:40 schreef Pandabeertje_89 het volgende:
hey!

Ik kreeg op mijn 22ste opeens een stuk grotere borsten, toevallig begon ik toen ook met de pil. Ben tussentijds wel langere perioden gestopt maar het 'effect' is gebleven.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 01:08:39 #221
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_46720060
Ik heb een vraagje over de pil doorslikken. Het komt me even niet uit om ongesteld te worden, en wil dat dus nu gaan doen. Ook handig om straks te weten of dat allemaal oke gaat en hoe het bevalt als ik dat een keertje wil doen als ik op vakantie ga...Heb nog nooit de pil doorgeslikt dus even wat vragen...

-wanneer kan ik nu stoppen? moet ik de strip afmaken of word ik gewoon ongesteld zodra ik stop?
-is het schadelijk? (ben het maar 1 maandje van plan )
-hoe zit het met de veiligheid?
-tot slot hoe zit het met doorbraakbloedingen??

Dat laatste is het enige wat ik erover kan vinden in de bijsluiter (yasmin..) vandaar deze vraag om meer info...

thanks
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  Vis een optie? dinsdag 27 februari 2007 @ 02:31:30 #222
70532 loveli
N
pi_46721083
-Stoppen kan wanneer jij wilt, als je maar minimaal 2 weken achter elkaar hebt geslikt (in de bijsluiter van je pil staat dat als je in week 3 een pil vergeet, je ook een stopweek mag inlassen). Je kunt gewoon een paar dagen extra slikken en de strip die je daarvoor gebruikt als reserve-strip gebruiken.

-Het is niet schadelijk als je per 6 maanden een stopweek inlast.

-De pil is veilig wanneer je 'em minimaal 2 weken achter elkaar slikt. Juist direct na de stopweek is een pil vergeten relatief onveilig. Een stopweek overslaan is zeker niet onveiliger.

-Dat ligt eraan. De een krijgt 'em na twee strippen, de ander na een paar maanden. De meeste gebruiksters die soorslikken, lassen om de 3 maanden een stopweek in. Een doorbraakbloeding betekent dat je slijmvlies niet meer intact is, het heeft geen negatieve gevolgen voor de betrouwbaarheid van de pil.
crap in = crap out
  dinsdag 27 februari 2007 @ 10:11:17 #223
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_46724162
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 02:31 schreef loveli het volgende:
-Stoppen kan wanneer jij wilt, als je maar minimaal 2 weken achter elkaar hebt geslikt (in de bijsluiter van je pil staat dat als je in week 3 een pil vergeet, je ook een stopweek mag inlassen). Je kunt gewoon een paar dagen extra slikken en de strip die je daarvoor gebruikt als reserve-strip gebruiken.

-Het is niet schadelijk als je per 6 maanden een stopweek inlast.

-De pil is veilig wanneer je 'em minimaal 2 weken achter elkaar slikt. Juist direct na de stopweek is een pil vergeten relatief onveilig. Een stopweek overslaan is zeker niet onveiliger.

-Dat ligt eraan. De een krijgt 'em na twee strippen, de ander na een paar maanden. De meeste gebruiksters die soorslikken, lassen om de 3 maanden een stopweek in. Een doorbraakbloeding betekent dat je slijmvlies niet meer intact is, het heeft geen negatieve gevolgen voor de betrouwbaarheid van de pil.
thanks!!
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_46728281
Vraagje, de laatste paar maanden wordt ik telkens een heel klein mini beetje ongesteld tijdens mijn laatste pilslik week en vervolgens niet tijdens mijn stopweek. Kan dit kwaad?

Moet ik misschien wel bij vertellen dat ik vrij strek op de pil reageer, jaren geleden een andere pil gehad (Nu microgynon 20, die van vroeger weet ik niet meer, wel een andere) en toen werd ik helemaal niet ongesteld.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:22:17 #225
92409 Twinky
Little star.
pi_46731874
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:36 schreef Venugopalan het volgende:
Vraagje, de laatste paar maanden wordt ik telkens een heel klein mini beetje ongesteld tijdens mijn laatste pilslik week en vervolgens niet tijdens mijn stopweek. Kan dit kwaad?

Moet ik misschien wel bij vertellen dat ik vrij strek op de pil reageer, jaren geleden een andere pil gehad (Nu microgynon 20, die van vroeger weet ik niet meer, wel een andere) en toen werd ik helemaal niet ongesteld.
Pfoe

dat klinkt als een doorbraakbloeding zonder onttrekkingsbloeding!

ik zou het niet weten, wat zegt je HA?
pi_46734000
Eh...moet ik nog even mee contact mee opnemen. Toen ik vroeger niet ongesteld werd zei hij dat het geen kwaad kon, maar hi had me toch maar een andere pil voorgeschoven.
Misschien moet ik hm maar weer eens bellen, ik voel me zo zeurderig om hem zovaak lastig tevallen om iets wat waarschijnlijk niets ernstig is.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:05:08 #227
92409 Twinky
Little star.
pi_46747691
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:22 schreef Venugopalan het volgende:
Eh...moet ik nog even mee contact mee opnemen. Toen ik vroeger niet ongesteld werd zei hij dat het geen kwaad kon, maar hi had me toch maar een andere pil voorgeschoven.
Misschien moet ik hm maar weer eens bellen, ik voel me zo zeurderig om hem zovaak lastig tevallen om iets wat waarschijnlijk niets ernstig is.
Of je stuurt even een mailtje naar je pilfabrikant. Dat zijn toch mensen die er meer vanaf weten.

De normale procedure met de pil is, dat je door de 'abrupte' stopzetting van de constante hormonentoevoer onttrekkingsbloedingen krijgt. Doorbraakbloedingen zijn 'opruim'-bloedingen, en hebben dus geen hormonale reden.
  woensdag 28 februari 2007 @ 01:08:35 #228
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_46759073

Ik dacht dus, ik ga de pil gewoon doorslikken, word ik niet ongesteld. (Meestal word ik dat pas 3 dagen na de laaste pil)

Hoe kan het in vredesnaam dan nu opeens zo zijn dat ik, nadat ik -zonder ook maar 1 dag te stoppen- na de eerste pil van strip 2 ingenomen te hebben gewoon alsnog ongesteld word...!!

Nog sneller dan wanneer ik strip 1 afmaak en een stopweek inlas ipv door te gaan op strip 2..

Hoe kan dat nou En, wat moet ik nu doen...?? Ik heb nu dus 1 pilletje van een strip genomen maar ben ongesteld.. Moet ik nou stoppen met deze strip en wachten totdat ik niet meer ongesteld ben, of gewoon stug doorslikken tijdens ongesteldheid??

Ik snap er helemaal niks meer van.
  Vis een optie? woensdag 28 februari 2007 @ 01:36:32 #229
70532 loveli
N
pi_46759702
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:36 schreef Venugopalan het volgende:

Als je last hebt van doorbraakbloedingen, zou je kunnen kiezen voor een zwaardere pil. Microgynon is zo ongeveer de lichtste pil die je kunt krijgen. Het kan waarschijnlijk geen kwaad, maar omdat je sterk reageert op de pil, kun je misschien toch beter even met je HA overleggen.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 28 februari 2007 @ 01:42:04 #230
70532 loveli
N
pi_46759834
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:08 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Hoe kan dat nou En, wat moet ik nu doen...?? Ik heb nu dus 1 pilletje van een strip genomen maar ben ongesteld.. Moet ik nou stoppen met deze strip en wachten totdat ik niet meer ongesteld ben, of gewoon stug doorslikken tijdens ongesteldheid??

Ik snap er helemaal niks meer van.
Heb je misschien ergens in de afgelopen week per ongeluk een pil gemist? Dan moet je nu doorslikken.

Misschien is het net toevallig dat je nu een doorbraakbloeding krijgt. Voor jezelf is het denk ik prettig om nu even een stopweek in te lassen en dan weer te gaan slikken. Je hoeft deze strip niet af te maken, mag wel. Als je doorslikte om je bloeding uit te stellen, is dat geen reden meer om door te slikken en als ik jou was zou ik gewoon nu een stopweek nemen.

Na de stopweek aan een nieuwe strip beginnen en de aangebroken strip bewaren als reservestrip. Als je vaker last krijgt van een tussentijdse bloeding moet je met je huisarts overleggen of het verstandig is een andere pil te nemen.
crap in = crap out
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:39:40 #231
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_46763179
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb je misschien ergens in de afgelopen week per ongeluk een pil gemist? Dan moet je nu doorslikken.

Misschien is het net toevallig dat je nu een doorbraakbloeding krijgt. Voor jezelf is het denk ik prettig om nu even een stopweek in te lassen en dan weer te gaan slikken. Je hoeft deze strip niet af te maken, mag wel. Als je doorslikte om je bloeding uit te stellen, is dat geen reden meer om door te slikken en als ik jou was zou ik gewoon nu een stopweek nemen.

Na de stopweek aan een nieuwe strip beginnen en de aangebroken strip bewaren als reservestrip. Als je vaker last krijgt van een tussentijdse bloeding moet je met je huisarts overleggen of het verstandig is een andere pil te nemen.
Klopt inderdaad dat ik afgelopen maand een beetje heb zitten rommelen. 1x vergeten in te nemen (na zon 10 uur ingenomen), en de 2e keer dat ik vergeten ben in te nemen was het zelfs na 12 uur dat ik de pil innam. Dat zal het dan waarschijnlijk wel zijn.

Als ik je goed begrijp moet ik nu dus gewoon blijven doorslikken, ook al ben ik ongesteld. (naja, volgens mij ben ik het nu al amper meer -ik snap ook niet echt wat er aan de hand is ).

Anyway, gewoon doorslikken dus ook al ben ik 1 dagje ongesteld geworden?

Jammer dat dit soort situaties niet gewoon ook in diehandleiding staan..
  Vis een optie? woensdag 28 februari 2007 @ 11:21:07 #232
70532 loveli
N
pi_46765556
In jouw geval zou ik het zekere voor het onzekere nemen en deze pilstrip afmaken. Als je hebt zitten rommelen met de pil, dan is de periode van en na de stopweek een gevaarlijke tijd. Denk even na in welke week je hebt zitten rommelen om te weten of je het risico kan lopen zwanger te zijn.
Als er niet meer dan 36 uur tussen 2 pillen zat, hoef je je niet al te veel zorgen te maken. Ook als het in week 3 was valt het mee. Is de situatie anders, lees dan goed de bijsluiter over wat te doen als je een pil bent vergeten in de betreffende week.
crap in = crap out
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:53:15 #233
92409 Twinky
Little star.
pi_46766479
Je hebt dus gewoon een doorbraakbloeding. Wat loveli zegt, gewoon voor de zekerheid doorslikken die hap.
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:53:28 #234
92409 Twinky
Little star.
pi_46766490
tenzij je geen seks hebt, dan maakt het allemaal niet zoveel uit
pi_46774085
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je last hebt van doorbraakbloedingen, zou je kunnen kiezen voor een zwaardere pil. Microgynon is zo ongeveer de lichtste pil die je kunt krijgen. Het kan waarschijnlijk geen kwaad, maar omdat je sterk reageert op de pil, kun je misschien toch beter even met je HA overleggen.
Liever geen zwaardere pil, ik heb de lichste gekregen omdat ik er behalve fysiek ook emotioneel erg sterk op reageer. Dit is zowat de eerste pil waar ik niet neerslachtig van wordt.

Hoedanook, behave om de zoveel tijd bang zijn dat ik zwanger ben, is niet ongesteld worden zeker geen straf, al denk ik dat ik wel de Huisarts even ga bellen voor de zekerheid. Bedankt voor het advies Twinky en Loveli.
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:02:42 #236
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_46775193
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:21 schreef loveli het volgende:
In jouw geval zou ik het zekere voor het onzekere nemen en deze pilstrip afmaken. Als je hebt zitten rommelen met de pil, dan is de periode van en na de stopweek een gevaarlijke tijd. Denk even na in welke week je hebt zitten rommelen om te weten of je het risico kan lopen zwanger te zijn.
Als er niet meer dan 36 uur tussen 2 pillen zat, hoef je je niet al te veel zorgen te maken. Ook als het in week 3 was valt het mee. Is de situatie anders, lees dan goed de bijsluiter over wat te doen als je een pil bent vergeten in de betreffende week.
Dag 3 van week 3 ben ik dan officieel vergeten, wel gelijk ingenomen toen ik eraan dacht.. denk alleen wel dat er 37 uur tussen zat ipv 36... Die andere keer was het maar 4 uur dus dat maakt niet zoveel uit...daarom ook condoom gebruikt en ben ongesteld geworden dus dat zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn.

Tis meer dat ik 't gewoon raar vind dat ik ongesteld word terwijl ik voor het eerst eens de pil doorslilk omdat ik eens in 100 jaar wilde zwemmen... Maar dat komt dus omdat ik die ene vergeten ben?..Daarbij voelt 't tegenstrijdig om de pil te slikken terwijl ik ongesteld ben (dat mag dus gewoon ?)... Dat wist ik niet namelijk..

Maargoed, ik heb hem braaf doorgeslikt en heb nu zelfs een wekkertje in mn telefoon gezet, dus kan hem niet meer vergeten.

Kan dit ook gebeuren als je wel alle pillen optijd slikt? Heb je dan in principe 100% garantie dat je niet ongesteld word als je 1x doorslikt??? (Dit was een soort van testje voor mij, voor op vakantie ), maar als je daar dus geen zekerheid in hebt heeft het nog geen zin..

Ik moet trouwens zeggen dat die bijsluiterinfo wel erg summier is zeg.. Staat in principe wel wat in, maar er zijn nog zoveel situaties waar je in terecht kan komen die er niet in staan.. Maarja, gelukkig heb ik fok.

Thanks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cutebutpsycho op 28-02-2007 16:11:07 ]
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:12:00 #237
92409 Twinky
Little star.
pi_46775494
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:02 schreef Cutebutpsycho het volgende:

-verhaal-
yes, die dag ligt het waarschijnlijk aan. Ga maar eens na na hoeveel dagen je in je stopweek ongesteld wordt, dat zal wel hetzelfde zijn. Door de plotselinge hormoonvermindering krijg je de onttrekkingsbloeding... en dat is het dus.

Normaal gesproken kun je gewoon doorslikken. Er zijn zelfs een boel vrouwen die consequent drie tot zes strips slikken alvorens ze een stopweek houden. Je kúnt dan doorbraakbloedingen krijgen, maar meestal is dat niet veel (je hebt ook nog spotting, dat is helemaal niks) en lang niet bij iedereen.

Als je geen pil slikt als je ongesteld bent, ben je dan alleen binnen de stopweek ongesteld? Je mag namelijk echt niet een stopweek houden die langer dan zeven dagen is. Ongesteld zijn (onttrekkingsbloedingen hebben eigenlijk met de pil) heeft echt NIETS te maken met wel of niet slikken.
  Vis een optie? woensdag 28 februari 2007 @ 18:41:01 #238
70532 loveli
N
pi_46780437
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:02 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Kan dit ook gebeuren als je wel alle pillen optijd slikt? Heb je dan in principe 100% garantie dat je niet ongesteld word als je 1x doorslikt??? (Dit was een soort van testje voor mij, voor op vakantie ), maar als je daar dus geen zekerheid in hebt heeft het nog geen zin..
Garanties krijg je niet met de pil, zelfs niet dat 'ie 100% betrouwbaar is. Iedere vrouw kan anders reageren op de pil. Door netjes de pil te slikken, zorg je ervoor dat je hormoonspiegel op een bepaald niveau blijft. Wanneer je minder hormonen in je bloed hebt, begint je lichaam het zelf over te nemen.

Bij de meeste vrouwen blijft de bloeding uit als ze een strip doorslikken. Het is niet slecht om door te slikken, een keer per half jaar een bloeding is in principe voldoende. Een half jaar zonder bloeding lukt meestal niet, ivm. doorbraakbloedingen. Drie strippen doorslikken is meestal geen probleem.

Te veel meiden denken dat een gemiste pil geen kwaad kan. Wanneer je dan geen (juiste) actie onderneemt, kan er wel degelijk iets gebeuren.
Tip: verdiep je eens in de werking van je lichaam met en zonder de pil. Kun je niet slechter van worden.
crap in = crap out
pi_46985145
Mijn vraag kwam al redelijk voorbij aan het begin van dit topic maar wilde hem toch nog even stellen.

Zaterdag weer begonnen met pil na stopweek. Gisteren (dus maandag) pil vergeten in de eerste week dus, vanmorgen zsm de pil van maandag ingenomen (was 14 uur te laat). Nu heb ik woensdag voor het laatst seks gehad, naar mijn idee was ik dus al te laat voor eventueel morning afterpil. En nu? Kwestie van afwachten?
Iedereen is uniek, behalve ik.
pi_46985448
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:03 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Mijn vraag kwam al redelijk voorbij aan het begin van dit topic maar wilde hem toch nog even stellen.

Zaterdag weer begonnen met pil na stopweek. Gisteren (dus maandag) pil vergeten in de eerste week dus, vanmorgen zsm de pil van maandag ingenomen (was 14 uur te laat). Nu heb ik woensdag voor het laatst seks gehad, naar mijn idee was ik dus al te laat voor eventueel morning afterpil. En nu? Kwestie van afwachten?
Kwestie van afwachten inderdaad, maar de kans dat je zwanger bent is klein hoor.
Wel de komende 7 dagen braaf/met condooms doen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:15:14 #241
92409 Twinky
Little star.
pi_46985571
quote:

Jup, afwachten. Als de sperma vijf dagen heeft overleefd (kan...) is er dus een kans dat je zwanger bent, want in de eerste week kan er bij het vergeten van de pil gemakkelijk een spontane eisprong komen.
pi_46986590
Thanks voor de reacties, 't is voormij de eerste keer in vijf jaar dat ik eens een pil vergeet en gelijk ook de belangrijkste
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:43:35 #243
92409 Twinky
Little star.
pi_46986909
oja, en een condoom dus zeven dagen
pi_46987034
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:43 schreef Twinky het volgende:
oja, en een condoom dus zeven dagen
Jep check !
  Vis een optie? dinsdag 6 maart 2007 @ 23:52:14 #245
70532 loveli
N
pi_46998798
quote:

Het was (is) niet te laat voor een MAP!! De MAP is ook effectief wanneer deze wordt ingenomen binnen 24 uur na de mogelijke bevruchting. De datum van bevruchting is niet per se de datum van seks!

Tijdens de stopweek wordt de rijping van een eicel niet geremd. Na een dag of 10 rijpen vindt er normaal gesproken een eisprong plaats. Dat voorkom je door na 7 dagen weer hormonen in te nemen. Nu is het mogelijk dat door de dip in je hormoonspiegel toch een eisprong heeft plaatsgevonden.

Onder perfecte omstandigheden kan een zaadcel 7 dagen leven, maar na een dag of 3 tot 5 zijn ze meestal niet echt meer in staat om fatsoenlijk een eicel te kunnen bevruchten. Een eicel overleeft 24-28 uur, de eerste 24 uur is de kans op succesvolle bevruchting verreweg het grootst.

Werking MAP: als er nog geen eisprong is geweest, voorkomt deze de eisprong (nuttig om te weten bij onbeschermde seks). Als er wel een eisprong is geweest, voorkomt de MAP innesteling in de baarmoederwand (nuttig om te weten in een situatie als deze).

De kans dat het sperma zo lang heeft overleefd in omstandigheden die niet ideaal zijn is niet heel groot, de kans dat je een eisprong hebt gehad is wel aanwezig (klein, maar aanwezig). Al met al is de kans op zwangerschap niet groot, maar als vruchtbaarheid in de familie zit, neem dan het zekere voor het onzekere en haal toch de MAP. Het is de morning after bevruchting die voor jou belangrijk is!
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 6 maart 2007 @ 23:54:26 #246
70532 loveli
N
pi_46998889
Uit de gebruiksaanwijzing van de map:
De twee tabletten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 72 na onbeschermde geslachtsdaad of falen van de anticonceptie, tegelijkertijd innemen.
crap in = crap out
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:37:19 #247
92409 Twinky
Little star.
pi_47005042
Goh, dat wist ik niet! Weer wat geleerd, wat handig!
pi_47005505
Dat weet dus echt niemand, zelfs mijn huisarts niet...
Wat een prutsers allemaal dan zeg!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  Vis een optie? woensdag 7 maart 2007 @ 12:24:51 #249
70532 loveli
N
pi_47011136
Oproep aan alle vrouwen: leer je lichaam kennen!!!
crap in = crap out
pi_47015456
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:24 schreef loveli het volgende:
Oproep aan alle vrouwen: leer je lichaam kennen!!!
Dat is inderdaad erg nuttig, maar daarmee weet je nog niet wat een morning afterpil doet..
Dus misschien moet dat ook maar bij de oproep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')