Er staat inderdaad dat ik dan een stopweek kan houden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:58 schreef loveli het volgende:
Het ligt er een beetje aan welke pil je slikt. Lees goed wat er in de bijsluiter staat. De meest gebruikte pillen zijn veilig als je ze minimaal 14 dagen achter elkaar gebruikt en de stopweek niet langer dan 7 dagen is. Lees goed wat er gezegd wordt over een pil vergeten in de derde week. Waarschijnlijk staat er dat je in de derde week je stopweek kunt houden. Als dat zo is, gewoon doen. Staat er iets anders, vraag het even aan je huisarts.
Nou, dat heb ik gemerkt met Diane en de sandoz-versie daarvan. Precies dezelfde hulpstoffen, alleen in die van Sandoz zit geen talk en in de echte Diane wel. Dus ik dacht: welja, proberen maar. Plop! Klachten!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:59 schreef loveli het volgende:
Verreweg de meeste vrouwen merken weinig verschil tussen de 3 varianten. Hulpstoffen hebben invloed op hoe de pil in het lichaam wordt opgenomen. Met de ene hulpstof kan de werkzame stof sneller vrij komen dan met de andere hulpstof. Gevolg: na slikken krijg je sneller de hormonen binnen. En daarom kunnen sommige vrouwen anders reageren op microgynon dan op rigevidon.
http://www.cbg-meb.nl/ Op deze site kun je de samenstelling vinden van medicijnen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 08:12 schreef Alcarin het volgende:
Nou, dat heb ik gemerkt met Diane en de sandoz-versie daarvan. Precies dezelfde hulpstoffen, alleen in die van Sandoz zit geen talk en in de echte Diane wel. Dus ik dacht: welja, proberen maar. Plop! Klachten!
![]()
Beleid. De apotheker maakt meer winst als ze merkloze geneesmiddelen voorschrijven. Dan moet je de klanten overtuigen dat ze de goedkopere moeten nemen en dat doe je zo. Een merk-medicijn heeft veel gekost om te ontwikkelen, daar betaal je voor. Een generiek lift mee op dat onderzoek, maar hoeft niets terug te verdienen. Dus minder geld naar de fabrikant en meer naar apotheek en verzekeraar.quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:13 schreef Nuna het volgende:
Hmm, maar dan vind ik het toch vreemd dat die assistente mij eerst vertelde dat hij niet vergoed werd.
Die krijg ik niet te spreken.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:21 schreef loveli het volgende:
Je apotheker (de echte, niet de assistente) kan je veel meer vertellen dan ik als leek.
Ja, precies dat blijkt maar weer.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:49 schreef loveli het volgende:
Visie van apotheker/verzekeraar: geld is macht.
Mijn visie: kennis is macht.
Dankjewel. Overgewicht kan het niet (meer) zijn, want ik ben juist redelijk wat afgevallen. Ik wilde toch al naar de huisarts voor een alternatief voor de pil, dus dat kan geen kwaad. En als ik me nog druk blijf maken zal ik toch maar even een testje gaan halen, maar dat zal wel niet nodig zijn.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:08 schreef loveli het volgende:
geruststellend verhaal
Nee, dat gebeurt bijna nooit. Wat wel gebeurt is dat hij aangeeft dat je zwanger bent terwijl je het niet bent. Ook moet je niet te lang (halverwege) zwanger zijn, want dan mis je weer de stoffen waarop het reageert. Als de test aangeeft dat je niet zwanger bent, ben je het meestal niet, terwijl je best nog niet zwanger kan zijn (paar procent) als hij aangeeft dat je wel zwanger bent.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:23 schreef Nuna het volgende:
Zwangerschapstesten zijn ook niet altijd betrouwbaar hoor. Soms kun je een negatieve uitslag krijgen terwijl je eigenlijk wel zwanger bent. Of vice versa.
kijk in je bijsluiter danquote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:23 schreef heaven7 het volgende:
Oke, bedankt! Ik kon het niet echt vinden op google.
pfoe, volgens mij is dat met die nieuwe ziektekostenverzekering niet meer zo. Er komt gewoon eens in de zoveel tijd een totaalbedrag voor 'medicijnen'. Al weet ik het niet honderd procent zeker.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:49 schreef davidd het volgende:
Me vriendin slikt de pil, gaat allemaal goed. Haar pil wordt vergoed door de ziektenkosten verzekering van haar ouders. Haar ouders kunnen er beter niet achter komen dat ze de pil slikt. Krijgen haar ouders om de zoveel tijd een overzicht van de ziektenkosten verzekering waar op staat wat je allemaal gebruikt en ze dus ook kunnen zien dat hun dochter de pil slikt?
ligt aan de pil, tussen de twintig en dertig euro gemiddeld.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:12 schreef crossover het volgende:
Wat kost het eigenlijk?
Het is misschien een verouderde lijst, maar hier krijg je een goede indruk van de prijzen. Als je voor meer maanden tegelijk koopt, kost het vaak minder.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:12 schreef crossover het volgende:
Wat kost het eigenlijk?
Eerlijk gezegd... als ze niet volwassen genoeg is om het met haar ouders over anti-conceptie te praten, zijn jullie dan wel volwassen genoeg om met elkaar naar bed te gaan?quote:Op maandag 5 februari 2007 15:49 schreef davidd het volgende:
Haar ouders kunnen er beter niet achter komen dat ze de pil slikt.
Er zijn nog genoeg conservatieve ouders die vinden dat sex uit den boze is. Helaas.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd... als ze niet volwassen genoeg is om het met haar ouders over anti-conceptie te praten, zijn jullie dan wel volwassen genoeg om met elkaar naar bed te gaan?
(dat is natuurlijk wel weer beter dan wel met elkaar naar bed en geen anti-conceptie gebruiken, maar dat terzijde)
Ja, dat was ook de reden dat ik het mijn ouders niet kon vertellen. Toen ze er dus achterkwam heb ik ook echt moeten praten als brugman (gelukkig eerst alleen over de e-mail zodat ik kon nadenken, want ik was pas net in New York) om uit te leggen dat het toch echt was vanwege de buikpijn. Ze was erg boos, heel erg boos zelfs.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:24 schreef crossover het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg conservatieve ouders die vinden dat sex uit den boze is. Helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |