abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 12 januari 2007 @ 23:58:16 #161
70532 loveli
N
pi_45302732
Het ligt er een beetje aan welke pil je slikt. Lees goed wat er in de bijsluiter staat. De meest gebruikte pillen zijn veilig als je ze minimaal 14 dagen achter elkaar gebruikt en de stopweek niet langer dan 7 dagen is. Lees goed wat er gezegd wordt over een pil vergeten in de derde week. Waarschijnlijk staat er dat je in de derde week je stopweek kunt houden. Als dat zo is, gewoon doen. Staat er iets anders, vraag het even aan je huisarts.
crap in = crap out
pi_45309779
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:58 schreef loveli het volgende:
Het ligt er een beetje aan welke pil je slikt. Lees goed wat er in de bijsluiter staat. De meest gebruikte pillen zijn veilig als je ze minimaal 14 dagen achter elkaar gebruikt en de stopweek niet langer dan 7 dagen is. Lees goed wat er gezegd wordt over een pil vergeten in de derde week. Waarschijnlijk staat er dat je in de derde week je stopweek kunt houden. Als dat zo is, gewoon doen. Staat er iets anders, vraag het even aan je huisarts.
Er staat inderdaad dat ik dan een stopweek kan houden.

Bedankt voor jullie antwoorden.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:13:52 #163
92409 Twinky
Little star.
pi_45309796
graag gedaan
pi_45450565
Ook een vraagje:

Mn vriendin heeft via haar HA de pil aangeschaft. Haar HA zegt dat ze moet beginnen met de pil die 5e dag van haar menstruatie.. Omdat ze al vrij lang (maanden) niet ongesteld is geweest is dit een beetje moeilijk. Nagevraagd bij een andere HA, en deze zegt dat het niet uitmaakt wanneer je begint. Daarna nog even de bijsluiter gelezen, en daar staat in dat ze het best de 1e dag van de menstruatie kan starten..

What to do..??? Het gaat trouwens om Rigevidon.
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:55:08 #165
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45450686
De vijfde dag?? Wat een bijzonder vreemd advies.
Je begint met de pil altjd op dag 1 van de menstruatie, omdat je dan meteen bechermd bent. Begin je op zomaar een dag, dan moet je de eerste 7 dagen condooms gebruiken. Overigens baart het feit dat je vriendin niet menstrueert me meer zorgen. Hebben jullie daar niks over gevraagd bij de HA?
  Vis een optie? donderdag 18 januari 2007 @ 01:59:06 #166
70532 loveli
N
pi_45460301
De vijfde dag is wat betreft de hormoonhuishouding de beste dag om te beginnen. De eerste strip is de pil dan niet veilig. Als ik het zo lees denk ik dat je vriendin de pil krijgt omdat ze een onregelmatige cyclus heeft, bijvoorbeeld door PCOs (veel eitjes rijpen, maar er springt geen eitje, gevolg: zeer onregelmatige cyclus en hormonen die niet goed geregeld zijn).

Vaak wordt in zo'n geval de pil voorgeschreven, zodat het baarmoederslijmvlies elke maand wordt vernieuwd. Als het langer dan een half jaar niet vernieuwd wordt (menstruatie), kan dat weefsel gaan woekeren waardoor een licht verhoogde kans op kanker ontstaat. Ook krijgen dan de eierstokken even rust en regelmaat.

Omdat ze een onregelmatige cyclus heeft, is sowieso niet te zeggen wanneer een eisprong is. Daar komt ze pas 2 weken later achter, als ze ongesteld wordt. Dat is nog een extra reden om te zeggen dat de eerste strip niet veilig is.

Dus... als ze wil wachten op een menstruatie, sluit dag vijf het beste aan op de hormooncyclus. Zo niet, dan maakt het niet zo veel uit. Gebruik de eerste tijd wel bescherming. Mocht de arts niet op de hoogte zijn van de onregelmatige cyclus, ga dat dan even heel snel vertellen.
crap in = crap out
pi_45577621
Is er hier toevallig iemand die van Diane-35 is overgestapt naar Yasmin?
Ik slik al een jaar of 7 de diane-pil, maar voel me er de laatste tijd niet echt lekker bij. En sinds ik de generieke versie heb gekregen, heb ik constant last van pijnlijke borsten...
Ik heb dus de huisarts gebeld en Yasmin gevraagd (de assistente vroeg ook gewoon 'welke pil wil je', alsof iedereen al die merken maar uit zijn hoofd weet..). En morgen mag ik 'm ophalen!

Ik vraag me dus af of andere mensen al ervaring hebben met deze overstap? Ik hoop dat mijn borsten weer normaal gaan doen, afvallen zou welkom zijn maar ik ben ook wel weer zo realistisch dat ik weet dat vanzelf afvallen niet bestaat. En ik hoop dat mijn libido een beetje omhoog gaat, dat zeggen ze wel over Yasmin
Ik weet gewoon niet hoe ik ben zonder Diane 35... Ik slik die troep al sinds mijn 15e

[ Bericht 6% gewijzigd door Alcarin op 22-01-2007 14:05:14 ]
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:41:15 #168
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_45600752
Ik slik nu 3 jaar Microgynon 30, maar heb vooral het afgelopen half jaar heel veel last van menstuatiepijn. Heb zo'n buikpijn dat ik alleen nog maar verkrampt kan zitten en eigenlijk elke maand een paar dagen ziek ben door het ongesteld zijn.
Wil nu overstappen op een andere pil en ga binnenkort even naar de dokter. Iemand een idee welke pil hier goed voor is?
  Vis een optie? dinsdag 23 januari 2007 @ 17:13:49 #169
70532 loveli
N
pi_45601950
Theunisbloemoliecapsules! En daar zitten niet eens hormonen in.

Als je een andere pil gaat slikken, is de Yasmin een volgens mij goede optie. Vrouwen die last hadden van hun oude pil, reageren er vaak goed op.
crap in = crap out
pi_45605611
Ik heb nu een jaar microgynon 30 en sinds deze maand heb ik ook erg last van menstruatiepijn en hoofdpijn als ik ongesteld, zou het door de pil kunnen komen. zijn er verhalen bekend dat je op deze manier kan reageren op deze pil?
pi_45608887
Hmm, wat ik nou toch weer meemaak. Kom ik bij de apotheek en wil ik dus mijn herhaalrecept Microgynon 30 hebben. Zegt die assistente: ''De microgynon wordt niet meer vergoed, dus nu krijg je deze.''

Ik weet niet meer precies hoe hij nu heette, maar ik vond het wel vreemd. De microgynon bleek iets van 3 euro duurder te zijn. Uiteindelijk toch wel de microgynon meegekregen na wat doorvragen ( ) , maar toch
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:54:57 #172
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_45615408
Ik hoor al een tijdje van mensen die microgynon 30 hebben dat ze nu een andere krijgen bij de apotheek. Schijnt bijna precies dezelfde pil te zijn, maar dan met een andere naam of zoiets

Ik krijg overigens wel altijd nog microgynon 30.
  Vis een optie? dinsdag 23 januari 2007 @ 23:59:45 #173
70532 loveli
N
pi_45617898
Nog maar een keer een toelichting plus disclaimer. Ik ben geen arts of wat dan ook en alles wat ok schrijf heb ik door zelf info te zoeken geleerd.

Microgynon en z'n kloontjes worden door de meeste vrouwen gebruikt. Stediril bestaat al langer dan 30 jaar en Rigevidon is er ook een. Een paar jaar geleden was Stediril de duurste, nu de goedkoopste. Rigevidon was de goedkoopste, nu scheelt het een paar dubbeltjes/centen en is Microgynon de duurste.

Microgynon werd door > 1 miljoen vrouwen geslikt. De verzekeraars hebben afgesproken met de apotheek dat het goedkoopste middel wordt meegegeven. Een miljoen keer een paar cent per maand kan aardig oplopen. De apotheek mag het merk wat je wilt niet weigeren te verkopen, hoewel het in sommige gevallen wel gebeurt.

Verreweg de meeste vrouwen merken weinig verschil tussen de 3 varianten. Hulpstoffen hebben invloed op hoe de pil in het lichaam wordt opgenomen. Met de ene hulpstof kan de werkzame stof sneller vrij komen dan met de andere hulpstof. Gevolg: na slikken krijg je sneller de hormonen binnen. En daarom kunnen sommige vrouwen anders reageren op microgynon dan op rigevidon.

Omdat zoveel vrouwen het slikken, hoor je weleens klachten. Logisch, dat op een miljoen vrouwen sommigen last hebben. Deze pil wordt door de meeste vrouwen vrij goed verdragen, daarom schrijft men deze juist vaak voor. Er zijn ook nadelen, bv. bij puistjes is deze pil weer minder geschikt.
crap in = crap out
pi_45621310
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:59 schreef loveli het volgende:
Verreweg de meeste vrouwen merken weinig verschil tussen de 3 varianten. Hulpstoffen hebben invloed op hoe de pil in het lichaam wordt opgenomen. Met de ene hulpstof kan de werkzame stof sneller vrij komen dan met de andere hulpstof. Gevolg: na slikken krijg je sneller de hormonen binnen. En daarom kunnen sommige vrouwen anders reageren op microgynon dan op rigevidon.
Nou, dat heb ik gemerkt met Diane en de sandoz-versie daarvan. Precies dezelfde hulpstoffen, alleen in die van Sandoz zit geen talk en in de echte Diane wel. Dus ik dacht: welja, proberen maar. Plop! Klachten!

Ik heb nu Yasmin opgehaald, gister mijn eerste genomen, en ik voel me nu al beter (maar dat is natuurlijk nog maar verbeelding)
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_45621925
Hmm, maar dan vind ik het toch vreemd dat die assistente mij eerst vertelde dat hij niet vergoed werd.

Later vroeg ik dus hoeveel de microgynon duurder zou zijn, want dan wilde ik die paar euro wel zelf bij betalen. Nouja, dat was allemaal lastig want ''misschien moest ik de hele Microgynon wel betalen ipv die 3 euro. ''

Uiteindelijk is die assistente het na gaan vragen bij iemand anders en toen ze terug kwam vertelde ze me dat de Microgynon tóch helemaal vergoed werd ( ) .
  Vis een optie? woensdag 24 januari 2007 @ 12:21:52 #176
70532 loveli
N
pi_45626089
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 08:12 schreef Alcarin het volgende:
Nou, dat heb ik gemerkt met Diane en de sandoz-versie daarvan. Precies dezelfde hulpstoffen, alleen in die van Sandoz zit geen talk en in de echte Diane wel. Dus ik dacht: welja, proberen maar. Plop! Klachten!
http://www.cbg-meb.nl/ Op deze site kun je de samenstelling vinden van medicijnen.
Ik heb de samenstelling van de oude Diane (een paar jaar geleden is de samenstelling iets veranderd, had geloof ik te maken met patent) vergeleken met de Sandoz-variant, die zijn identiek. Op deze (franstalige) site staan de bestanddelen van de Sandoz-variant, die bevat wel degelijk talk. http://www.vidal.fr/Medic(...)iol_sandoz-73862.htm

Het enige verschil is, dat de volgorde iets anders is en dat het omhulsel van de Diane povidon 700.000 bevat en die van de Sandoz-versie povidon 90.000, dus een andere hoeveelheid (geen idee wat povidon is, maar het is een bestanddeel van het omhulsel). Bij levensmiddelen is het zo dat de ingredienten op volgorde moeten staan van hoog naar laag. Van het eerste ingredient is het meest aanwezig, van het laatste ingredient het minst.

Door de andere samenstelling van het omhulsel van de pil wordt het anders in het spijsverteringskanaal opgenomen. Misschien lost het net iets sneller op, waardoor de werkzame stof sneller in je bloed werd opgenomen. Je hormoonspiegel kan daardoor net wat hoger liggen dan met de andere variant, waardoor je verschil merkt.

Als de werkzame stof is goedgekeurd, mag je als fabrikant een vergelijkbaar middel op de markt brengen, op grond van de eerste goedkeuring. Minerva, Eliza, Sandoz of een merkloze variant, ze liften allemaal mee op de goedkeuring van Diane. De hulpstoffen mogen worden aangepast zonder dat er een nieuwe goedkeuring nodig is.

Je apotheker (de echte, niet de assistente) kan je veel meer vertellen dan ik als leek.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 24 januari 2007 @ 12:24:46 #177
70532 loveli
N
pi_45626171
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:13 schreef Nuna het volgende:
Hmm, maar dan vind ik het toch vreemd dat die assistente mij eerst vertelde dat hij niet vergoed werd.
Beleid. De apotheker maakt meer winst als ze merkloze geneesmiddelen voorschrijven. Dan moet je de klanten overtuigen dat ze de goedkopere moeten nemen en dat doe je zo. Een merk-medicijn heeft veel gekost om te ontwikkelen, daar betaal je voor. Een generiek lift mee op dat onderzoek, maar hoeft niets terug te verdienen. Dus minder geld naar de fabrikant en meer naar apotheek en verzekeraar.

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 24-01-2007 12:29:54 ]
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 24 januari 2007 @ 12:29:32 #178
70532 loveli
N
pi_45626305
Dubbel.
crap in = crap out
pi_45626576
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:21 schreef loveli het volgende:
Je apotheker (de echte, niet de assistente) kan je veel meer vertellen dan ik als leek.
Die krijg ik niet te spreken.
Ik vroeg het aan het meisje (jaar of 18) aan de balie. Ze keek verbaasd en deelde mij mede dat het 'precies hetzelfde medicijn' was, maar dan 'in een ander doosje'. Oja, alleen de verpakking is anders, natuuuurlijk! Mijn lichaam reageert op het doosje van de pil!
Dus toen vroeg ik of ik misschien iemand kon spreken die mij kon vertellen wat er precies anders aan was, omdat ik heus wel wist dat er iets anders aan was. Dat kon niet. Goedemiddag mevrouw!

Nu maar hopen dat er niet snel een generieke versie van Yasmin komt

Je hebt trouwens gelijk, er zit wel talk in die sandoz-versie. Er is dus alleen verschil in verhouding/volgorde..
  Vis een optie? woensdag 24 januari 2007 @ 12:49:45 #180
70532 loveli
N
pi_45626933
Visie van apotheker/verzekeraar: geld is macht.
Mijn visie: kennis is macht.

Daarom probeer ik dit soort dingen zoveel mogelijk duidelijk te maken. Het is belangrijk dat vrouwen weten wat er in hun lichaam gestopt wordt. De samenstelling van de Diane is enige tijd geleden ook veranderd, maar omdat hetzelfde doosje er nog om zat, werd dat verband niet gezien.
crap in = crap out
pi_45643164
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:49 schreef loveli het volgende:
Visie van apotheker/verzekeraar: geld is macht.
Mijn visie: kennis is macht.
Ja, precies dat blijkt maar weer.
pi_45755164
Tegenwoordig hoor ik wel eens verhalen van mensen die zwanger zijn, ondanks dat ze de pil slikken, maar dit niet doorhebben omdat ze door de pil nog wel ongesteld worden. Ik maak me hier momenteel een beetje druk over: ik slik heel braaf en heel regelmatig de pil, maar hoe weet ik nou zeker dat ik niet zwanger ben (zonder iedere maand een zwangerschapstest te hoeven doen)?

Ik heb momenteel ook een klein beetje last van bloedverlies (zit in de derde week) en maak me daar meteen heel druk om dat het misschien zou komen omdat ik zwanger zou zijn. Het lijkt me ook geen doorbraakbloeding te zijn, want in de tijden dat ik de pil weken achter elkaar door slikte had ik daar geen last van, dus nu ik netjes iedere keer een stopweek in las, kan dat toch ook niet zo zijn? Of wel?

Wij stelt mij even gerust (of niet natuurlijk, maar ik wil iig even weten waar ik aan toe ben)?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Vis een optie? zondag 28 januari 2007 @ 21:08:05 #183
70532 loveli
N
pi_45770596
Het gebeurt vaker dat vrouwen na jarenlang probleemoos slikken van dezelfde pil opeens last krijgt van doorbraakbloedingen. In dat geval is het aan te raden een andere pil te proberen.

Regelmatig (menstrueren) tijdens de zwangerschap is eerder uitzondering dan regel, dus wat dat betreft zit je veilig. Een doorbraakbloeding is een teken van afbraak van het slijmvlies. Is het de eerste keer? Maak je dan geen zorgen. Gebeurt het vaker? Maak je dan nog steeds geen zorgen. Het kan zijn dat je daar met een iets zwaardere pil of eentje met andere hormonen geen last meer van hebt.

Vrouwen die ondanks de pil zwanger worden, hebben vaak overgewicht (hoeft niet). In vetweefsel worden ook vrouwelijke hormonen aangemaakt, bij vrouwen met flink overgewicht is de pil eerder onbetrouwbaar. Een zwangerschapstest is de enige manier om echt zekerheid te krijgen (tot een maand of 4, want als je over een stripje plast in de negende maand van je zwangerschap, ben je volgens dat stripje niet zwanger).
Ik lees niet dat je last hebt gehad van bv. diarree of iets anders waardoor de werking van de pil niet zeker is. Een doorbraakbloeding is geen indicatie dat de pil onveilig is. Het vertelt alleen dat er misschien net niet genoeg hormonen zijn om het slijmvlies in stand te houden.
crap in = crap out
pi_45771172
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:08 schreef loveli het volgende:
geruststellend verhaal
Dankjewel. Overgewicht kan het niet (meer) zijn, want ik ben juist redelijk wat afgevallen. Ik wilde toch al naar de huisarts voor een alternatief voor de pil, dus dat kan geen kwaad. En als ik me nog druk blijf maken zal ik toch maar even een testje gaan halen, maar dat zal wel niet nodig zijn.

Heb je trouwens een bron voor het eerste deel van je verhaal?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Vis een optie? dinsdag 30 januari 2007 @ 12:30:33 #185
70532 loveli
N
pi_45820207
Zo 1-2-3 heb ik geen bron voor dat stuk bij de hand, het is info die ik op dit of een ander forum heb opgedaan (vrouwen die zich na jaren slikken afvroegen waarom ze opeens anders op de pil reageerden).
Als je rookt of last hebt van stress heeft dat ook invloed op hoe je lichaam de pil verwerkt. Blijft het niet bij deze ene keer, dan is een bezoek aan de huisarts verstandig (een SOA kan ook voor bloedverlies zorgen dus dat moet dan worden uitgesloten).

Op internet zijn trouwens zwangerschapstesten te koop vanaf een euro of 3. Handig als je zo nu en dan gerustgesteld wilt worden en geen bakken met geld wilt uitgeven.

[ Bericht 6% gewijzigd door loveli op 30-01-2007 12:36:37 ]
crap in = crap out
pi_45823091
Zwangerschapstesten zijn ook niet altijd betrouwbaar hoor. Soms kun je een negatieve uitslag krijgen terwijl je eigenlijk wel zwanger bent. Of vice versa.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:44:29 #187
92409 Twinky
Little star.
pi_45836490
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:23 schreef Nuna het volgende:
Zwangerschapstesten zijn ook niet altijd betrouwbaar hoor. Soms kun je een negatieve uitslag krijgen terwijl je eigenlijk wel zwanger bent. Of vice versa.
Nee, dat gebeurt bijna nooit. Wat wel gebeurt is dat hij aangeeft dat je zwanger bent terwijl je het niet bent. Ook moet je niet te lang (halverwege) zwanger zijn, want dan mis je weer de stoffen waarop het reageert. Als de test aangeeft dat je niet zwanger bent, ben je het meestal niet, terwijl je best nog niet zwanger kan zijn (paar procent) als hij aangeeft dat je wel zwanger bent.

Daarom koop je meestal de testen ook per twee
pi_45927607
Hm oké, ik ben 2 maanden terug gestopt met de pil en ben nu afgelopen zondag weer begonnen met slikken. De vrijdag ervoor werd ik ongesteld. Wanneer is de pil nu weer betrouwbaar?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:18:03 #189
92409 Twinky
Little star.
pi_45928067
ongeveer een week nadat je begonnen bent met slikken. Dus nog eventjes een condoom gebruiken, en voor de zekerheid ietsje langer.
pi_45928272
Oke, bedankt! Ik kon het niet echt vinden op google.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:24:41 #191
92409 Twinky
Little star.
pi_45928294
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:23 schreef heaven7 het volgende:
Oke, bedankt! Ik kon het niet echt vinden op google.
kijk in je bijsluiter dan
pi_45929926
Ja die heb ik dus niet meer Heb nog 1 strip!
pi_46009426
Me vriendin slikt de pil, gaat allemaal goed. Haar pil wordt vergoed door de ziektenkosten verzekering van haar ouders. Haar ouders kunnen er beter niet achter komen dat ze de pil slikt. Krijgen haar ouders om de zoveel tijd een overzicht van de ziektenkosten verzekering waar op staat wat je allemaal gebruikt en ze dus ook kunnen zien dat hun dochter de pil slikt?
  maandag 5 februari 2007 @ 15:53:51 #194
92409 Twinky
Little star.
pi_46009548
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:49 schreef davidd het volgende:
Me vriendin slikt de pil, gaat allemaal goed. Haar pil wordt vergoed door de ziektenkosten verzekering van haar ouders. Haar ouders kunnen er beter niet achter komen dat ze de pil slikt. Krijgen haar ouders om de zoveel tijd een overzicht van de ziektenkosten verzekering waar op staat wat je allemaal gebruikt en ze dus ook kunnen zien dat hun dochter de pil slikt?
pfoe, volgens mij is dat met die nieuwe ziektekostenverzekering niet meer zo. Er komt gewoon eens in de zoveel tijd een totaalbedrag voor 'medicijnen'. Al weet ik het niet honderd procent zeker.

ik heb hetzelfde probleem gehad, en omdat mijn ouders toen particulier verzekerd waren (dus met rekening) heb ik het elke drie maanden zelf op moeten hoesten. Uiteindelijk is mijn moeder erachter gekomen (door heel sneaky 'mijn kamer op te ruimen' toen ik anderhalve maand in New York zat) dus nu gaat het gewoon via de verzekering
pi_46012341
Wat kost het eigenlijk?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 5 februari 2007 @ 17:18:19 #196
92409 Twinky
Little star.
pi_46012523
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:12 schreef crossover het volgende:
Wat kost het eigenlijk?
ligt aan de pil, tussen de twintig en dertig euro gemiddeld.
  Vis een optie? maandag 5 februari 2007 @ 18:18:20 #197
70532 loveli
N
pi_46014350
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:12 schreef crossover het volgende:
Wat kost het eigenlijk?
Het is misschien een verouderde lijst, maar hier krijg je een goede indruk van de prijzen. Als je voor meer maanden tegelijk koopt, kost het vaak minder.
http://www.anticonceptie-online.nl/prijzen.htm
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 5 februari 2007 @ 18:22:48 #198
70532 loveli
N
pi_46014476
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:49 schreef davidd het volgende:
Haar ouders kunnen er beter niet achter komen dat ze de pil slikt.
Eerlijk gezegd... als ze niet volwassen genoeg is om het met haar ouders over anti-conceptie te praten, zijn jullie dan wel volwassen genoeg om met elkaar naar bed te gaan?
(dat is natuurlijk wel weer beter dan wel met elkaar naar bed en geen anti-conceptie gebruiken, maar dat terzijde)
crap in = crap out
pi_46014540
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd... als ze niet volwassen genoeg is om het met haar ouders over anti-conceptie te praten, zijn jullie dan wel volwassen genoeg om met elkaar naar bed te gaan?
(dat is natuurlijk wel weer beter dan wel met elkaar naar bed en geen anti-conceptie gebruiken, maar dat terzijde)
Er zijn nog genoeg conservatieve ouders die vinden dat sex uit den boze is. Helaas.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 5 februari 2007 @ 18:39:16 #200
92409 Twinky
Little star.
pi_46014976
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:24 schreef crossover het volgende:

[..]

Er zijn nog genoeg conservatieve ouders die vinden dat sex uit den boze is. Helaas.
Ja, dat was ook de reden dat ik het mijn ouders niet kon vertellen. Toen ze er dus achterkwam heb ik ook echt moeten praten als brugman (gelukkig eerst alleen over de e-mail zodat ik kon nadenken, want ik was pas net in New York) om uit te leggen dat het toch echt was vanwege de buikpijn. Ze was erg boos, heel erg boos zelfs.

Eigenlijk moest ik ook stoppen met de pil omdat de 'grens' veel lager ligt als je eraan bent. Heeft ze een punt, maar toch is het een beetje naief om toen ik anderhalf jaar al een vriend had te denken dat er niks gebeurd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')