De PvdA kandidatenlijst: hier.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:37 schreef Sidekick het volgende:
Wat is de bron?
Niet dat ik het niet geloof, ik ben haar al tegengekomen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen, maar ik lees het bv niet op de FP?
Zat jij daar?quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:52 schreef ArTiC het volgende:
Tof voor haar...wie had dat verwacht jaren geleden in #osdorp
Wat is er eerlijk aan het verdelen van andermans geld?quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:29 schreef darktower het volgende:
Maar goed,.ik vind het allang prima als mensen op de PvdA stemmen (maakt niet uit op welke persoon van de lijst), zodat de verdeling van welvaart weer wat eerlijker wordt in Nederland.
De samenstelling van de kandidatenlijst verloopt een beetje stroef heb ik me laten vertellen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:29 schreef darktower het volgende:
Hoi hoi. Alles goed QyRoZ?
Sidekick: 'niet verkiesbaar' is een rekbaar begrip. Met 16.000 voorkeursstemmen kun je ook in de Kamer komen. Zoveel mensen ken ik alleen (nog) niet.
Maar de lijst is sowieso nog niet definitief. Volgende week op het congres in Rotterdam wordt de lijst pas vastgesteld en daar kunnen dan nog verschuivingen optreden.
Waar niet. En dat Bos en Jeltje geen 2 handen op 1 buik zijn is sinds de publicatie van zijn boek geen publiek geheim meer.quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De samenstelling van de kandidatenlijst verloopt een beetje stroef heb ik me laten vertellen.
Heibel binnen PvdA over kandidatenlijst
Het is niet bedoeld als sneer, maar om bijdrages te genererenquote:Op zaterdag 23 september 2006 02:45 schreef Toad het volgende:
[..]
Waar niet. En dat Bos en Jeltje geen 2 handen op 1 buik zijn is sinds de publicatie van zijn boek geen publiek geheim meer.
Wat wil je dan nog precies weten?quote:Op zaterdag 23 september 2006 03:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is niet bedoeld als sneer, maar om bijdrages te genereren![]()
Ik wil er nog wat meer over weten, namelijk.
Dit is offtopic, maar bijdrages die constructief zijn zijn welkom.quote:
Dit raakt kant nog wal. Wat heeft het bezuinigen op zorg in hemelsnaam met het verdelen van welvaart te maken?quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:29 schreef darktower het volgende:
ik vind het allang prima als mensen op de PvdA stemmen (maakt niet uit op welke persoon van de lijst), zodat de verdeling van welvaart weer wat eerlijker wordt in Nederland. Want de vier miljard die het CDA de komende periode bijvoorbeeld wil bezuinigen op de zorg, terwijl het water iedereen in die sector aan de lippen staat, vind ik uiteindelijk een stuk belangrijker dan babbelen over mijn cv.. :/
quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:29 schreef darktower het volgende:
Maar goed,.ik vind het allang prima als mensen op de PvdA stemmen (maakt niet uit op welke persoon van de lijst), zodat de verdeling van welvaart weer wat eerlijker wordt in Nederland. Want de vier miljard die het CDA de komende periode bijvoorbeeld wil bezuinigen op de zorg, terwijl het water iedereen in die sector aan de lippen staat, vind ik uiteindelijk een stuk belangrijker dan babbelen over mijn cv.. :/
Welnu, het CDA kiest ervoor om 4 miljard te bezuinigen op de zorg (4 keer zoveel als de afgelopen kabinetsperiode), terwijl de PvdA stelt daar juist in te willen investeren. De wantoestanden in de ouderenzorg (ondervoeding, uitdroging en pyjamadagen) vinden wij ontoelaatbaar. Ouderen moeten een fatsoenlijk bestaan hebben in Nederland. We horen op prinsjesdag dat het beter gaat met de economie, maar het gaat dus nog lang niet altijd beter met mensen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 04:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dit raakt kant nog wal. Wat heeft het bezuinigen op zorg in hemelsnaam met het verdelen van welvaart te maken?
Dat is heel wat jaren 'werkervaring' voor iemand van 28. Ben je meteen na je VMBO gaan werkenquote:Op zaterdag 23 september 2006 02:29 schreef darktower het volgende:
Verder qua profiel; tja... ik ben van vele markten thuis. 7 jaar bij XS4ALL gewerkt, freelance journaliste voor o.a. Intermediair, Erasmus Magazine en Lokaal Bestuur, gewerkt bij het Ministerie van BZK, al een jaar of 11 PR-manager van de Osdorp Posse, afgestudeerd bestuurskundige, statenlid in ZH. Dat soort dingen (je moet toch wat in je vrije tijd). En ik ben dit jaar drie maanden naar China geweest om vrijwilligerswerk te doen. O.a. in een weeshuis voor (zwaar gehandicapte) te vondeling gelegde kinderen.
Ik vraag me af of je uberhaupt het programma van het CDA gelezen hebt, want er wordt niet zomaar vier miljard bezuinigd op de zorg door het CDA. Ik snap wel dat dat lekker roepen is, maar het klopt niet. Wat het CDA aangeeft is dat er veel te veel managementlagen in deze sector zijn en dat de regelgeving binnen de zorg te strikt is. Er zal dus efficiënter gewerkt moeten gaan worden met minder regels, zodat bv de toetreding van nieuwe aanbieders makkelijker zal worden. Dit zal uiteindelijk moeten leiden tot lagere zorgpremies en dit zal dus een vorm van lastenverlichting zijn in plaats van een bezuiniging.quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:29 schreef darktower het volgende:
Maar goed,.ik vind het allang prima als mensen op de PvdA stemmen (maakt niet uit op welke persoon van de lijst), zodat de verdeling van welvaart weer wat eerlijker wordt in Nederland. Want de vier miljard die het CDA de komende periode bijvoorbeeld wil bezuinigen op de zorg, terwijl het water iedereen in die sector aan de lippen staat, vind ik uiteindelijk een stuk belangrijker dan babbelen over mijn cv.. :/
Komt er dan ook meer geld beschikbaar voor de mensen die we nu missen in de zorg? Het 'gewone werkvolk' zeg maar?quote:Op zaterdag 23 september 2006 08:47 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je uberhaupt het programma van het CDA gelezen hebt, want er wordt niet zomaar vier miljard bezuinigd op de zorg door het CDA. Ik snap wel dat dat lekker roepen is, maar het klopt niet. Wat het CDA aangeeft is dat er veel te veel managementlagen in deze sector zijn en dat de regelgeving binnen de zorg te strikt is. Er zal dus efficiënter gewerkt moeten gaan worden met minder regels, zodat bv de toetreding van nieuwe aanbieders makkelijker zal worden. Dit zal uiteindelijk moeten leiden tot lagere zorgpremies en dit zal dus een vorm van lastenverlichting zijn in plaats van een bezuiniging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |