abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42060377
FOK!ker op kandidatenlijst PvdA

Fok-user 'darktower', oftewel Kirsten Verdel (28), staat op de kandidatenlijst van de PvdA voor de Tweede Kamerverkiezingen. De Rotterdamse neemt voorlopig een 58e plaats in. Op het congres op 1 november wordt de lijst definitief vastgesteld. Daar kunnen dan nog wijzigingen in optreden.

Verdel is bestuurskundige en was campagneleider van de Pvda in Rotterdam bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA versloeg daar Leefbaar Rotterdam met 18-14. Verder is ze statenlid van de provincie Zuid-Holland, werkte ze zeven jaar bij XS4ALL en schrijft ze voor o.a. Intermediair. Ook is ze al ruim tien jaar PR-manager van de Amsterdamse hiphop groep Osdorp Posse. Verder is ze nieuwsposter geweest op de FOK!Frontpage.
For great justice!
pi_42061266
Wat is de bron?
Niet dat ik het niet geloof, ik ben haar al tegengekomen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen, maar ik lees het bv niet op de FP?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:38:04 #3
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_42061291
RIP voor de nabestaanden.
pi_42061306
darktower

[ Bericht 43% gewijzigd door Napalm op 22-09-2006 22:51:53 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42061365
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 22:37 schreef Sidekick het volgende:
Wat is de bron?
Niet dat ik het niet geloof, ik ben haar al tegengekomen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen, maar ik lees het bv niet op de FP?
De PvdA kandidatenlijst: hier.
En Kirsten zelf (die ik erg goed ken). De nieuwssubmit op de FP heeft het nog niet opgepikt (ik heb het wel gesubmit maar er komen geen allochtonen voor in het nieuwsbericht dus het is niet interessant).
For great justice!
pi_42061603
Ik ben er nog niet uit wie ik ga stemmen op de PvdA-lijst, misschien kan ze zelf aangeven waarom zij gekozen zou moeten worden (aangezien ze niet op een verkiesbare plaats staat)?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_42061644
Ik zal even kijken of ze tijd heeft om te reageren hier.
For great justice!
pi_42061757
Tof voor haar...wie had dat verwacht jaren geleden in #osdorp
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_42064974
De eindredacteuren vonden het beter om dit niet direct op de FP te zetten. Ik kan het ook niet verifiëren ergens.
  zaterdag 23 september 2006 @ 02:29:25 #10
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_42068226
Hoi hoi. Alles goed QyRoZ?

Sidekick: 'niet verkiesbaar' is een rekbaar begrip. Met 16.000 voorkeursstemmen kun je ook in de Kamer komen. Zoveel mensen ken ik alleen (nog) niet.
Maar de lijst is sowieso nog niet definitief. Volgende week op het congres in Rotterdam wordt de lijst pas vastgesteld en daar kunnen dan nog verschuivingen optreden.

En tja, waarom op iemand specifiek stemmen? Dat doe je vooral als je iemand (persoonlijk) kent en/of weet waar hij/zij voor staat. Het makkelijkste is als je eens op m'n blog kijkt ofzo. Dan krijg je wel een indruk denk. Jeltje van Nieuwenhoven (die de voorzitter was van de kandidaatstellingscommissie binnen de PvdA) zei vanmorgen bij de perspresentatie van de lijst dat alle 80 kandidaten geschikt zijn voor de Kamer (er waren 551 kandidaten totaal). Altijd leuk om te horen.

Verder qua profiel; tja... ik ben van vele markten thuis. 7 jaar bij XS4ALL gewerkt, freelance journaliste voor o.a. Intermediair, Erasmus Magazine en Lokaal Bestuur, gewerkt bij het Ministerie van BZK, al een jaar of 11 PR-manager van de Osdorp Posse, afgestudeerd bestuurskundige, statenlid in ZH. Dat soort dingen (je moet toch wat in je vrije tijd). En ik ben dit jaar drie maanden naar China geweest om vrijwilligerswerk te doen. O.a. in een weeshuis voor (zwaar gehandicapte) te vondeling gelegde kinderen.

Maar goed,.ik vind het allang prima als mensen op de PvdA stemmen (maakt niet uit op welke persoon van de lijst), zodat de verdeling van welvaart weer wat eerlijker wordt in Nederland. Want de vier miljard die het CDA de komende periode bijvoorbeeld wil bezuinigen op de zorg, terwijl het water iedereen in die sector aan de lippen staat, vind ik uiteindelijk een stuk belangrijker dan babbelen over mijn cv.. :/
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zaterdag 23 september 2006 @ 02:31:12 #11
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_42068256
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 22:52 schreef ArTiC het volgende:
Tof voor haar...wie had dat verwacht jaren geleden in #osdorp
Zat jij daar?
Ik heb vandaag toevallig BJ/OP nog gezien, ze speelden namelijk in Waterfront in R'dam.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_42068324
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 02:29 schreef darktower het volgende:
Maar goed,.ik vind het allang prima als mensen op de PvdA stemmen (maakt niet uit op welke persoon van de lijst), zodat de verdeling van welvaart weer wat eerlijker wordt in Nederland.
Wat is er eerlijk aan het verdelen van andermans geld?
pi_42068399
quote:
Hoi hoi. Alles goed QyRoZ?

Sidekick: 'niet verkiesbaar' is een rekbaar begrip. Met 16.000 voorkeursstemmen kun je ook in de Kamer komen. Zoveel mensen ken ik alleen (nog) niet.
Maar de lijst is sowieso nog niet definitief. Volgende week op het congres in Rotterdam wordt de lijst pas vastgesteld en daar kunnen dan nog verschuivingen optreden.
De samenstelling van de kandidatenlijst verloopt een beetje stroef heb ik me laten vertellen.

Heibel binnen PvdA over kandidatenlijst
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_42068451
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 02:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De samenstelling van de kandidatenlijst verloopt een beetje stroef heb ik me laten vertellen.

Heibel binnen PvdA over kandidatenlijst
Waar niet. En dat Bos en Jeltje geen 2 handen op 1 buik zijn is sinds de publicatie van zijn boek geen publiek geheim meer.

Maar leuk dat je op de lijst staat. Je gaat toch wel campagne voeren he?!
pi_42068499
Oh tof! Yeeey een fokker die het maakt op een kandidatenlijst voor kamer 2. Leuk hoor, en zeker leuk voor haar. Maar voor de rest...
Ik ben in de verste verte niet geneigd om op PvdA te stemmen, en al zou ik het doen dan zeker niet op iemand die 'ook op Fok! rondhangt'. Het appel van Darktower om 16.000 stemmen alleen al doet me tot tranen lachen (je weet toch dat we allemaal een Danny-kloon zijn ).

Verder vind ik de term 'verdeling van de welvaart wat eerlijker' werkelijk zum kotzen. Je werkt voor je geld, niet voor andermans geld. Laat die zak zijn eigen centen verdienen. .
Overigens, Darktower, waarom ben je op stage gegaan naar een zwaar gehandicapt weeshuis in (why, oh why) China? Staat dat mooi op je CV ofzo? Sowieso, waarom schept men op over vrijwilligerswerk? Zoiets doe je toch voor die mensen? Niet om daarna zelf de blits te kunnen maken bij je eigen productpresentatie?
pi_42068622
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 02:45 schreef Toad het volgende:

[..]

Waar niet. En dat Bos en Jeltje geen 2 handen op 1 buik zijn is sinds de publicatie van zijn boek geen publiek geheim meer.
Het is niet bedoeld als sneer, maar om bijdrages te genereren
Ik wil er nog wat meer over weten, namelijk.
pi_42068685
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 03:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is niet bedoeld als sneer, maar om bijdrages te genereren
Ik wil er nog wat meer over weten, namelijk.
Wat wil je dan nog precies weten?
pi_42068727
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 03:12 schreef Toad het volgende:

[..]

Wat wil je dan nog precies weten?
Dit is offtopic, maar bijdrages die constructief zijn zijn welkom.
  zaterdag 23 september 2006 @ 03:21:43 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_42068786
Mei Li Vos staat op de 36e plaats! Zus van een vriend van me.
pi_42069151
quote:
ik vind het allang prima als mensen op de PvdA stemmen (maakt niet uit op welke persoon van de lijst), zodat de verdeling van welvaart weer wat eerlijker wordt in Nederland. Want de vier miljard die het CDA de komende periode bijvoorbeeld wil bezuinigen op de zorg, terwijl het water iedereen in die sector aan de lippen staat, vind ik uiteindelijk een stuk belangrijker dan babbelen over mijn cv.. :/
Dit raakt kant nog wal. Wat heeft het bezuinigen op zorg in hemelsnaam met het verdelen van welvaart te maken?

Maar goed, om er even op in te gaan, laten we inderdaad de welvaard wat eerlijker verdelen ja... werkenden nog hoger belasten en parasieten nog beter belonen. Dat werkt namelijk echt
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 23 september 2006 @ 04:18:28 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_42069183
quote:
Maar goed,.ik vind het allang prima als mensen op de PvdA stemmen (maakt niet uit op welke persoon van de lijst), zodat de verdeling van welvaart weer wat eerlijker wordt in Nederland. Want de vier miljard die het CDA de komende periode bijvoorbeeld wil bezuinigen op de zorg, terwijl het water iedereen in die sector aan de lippen staat, vind ik uiteindelijk een stuk belangrijker dan babbelen over mijn cv.. :/
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 23 september 2006 @ 07:56:18 #22
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_42069827
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 04:13 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dit raakt kant nog wal. Wat heeft het bezuinigen op zorg in hemelsnaam met het verdelen van welvaart te maken?
Welnu, het CDA kiest ervoor om 4 miljard te bezuinigen op de zorg (4 keer zoveel als de afgelopen kabinetsperiode), terwijl de PvdA stelt daar juist in te willen investeren. De wantoestanden in de ouderenzorg (ondervoeding, uitdroging en pyjamadagen) vinden wij ontoelaatbaar. Ouderen moeten een fatsoenlijk bestaan hebben in Nederland. We horen op prinsjesdag dat het beter gaat met de economie, maar het gaat dus nog lang niet altijd beter met mensen.

En ook over zorg;veel mensen zijn met het nieuwe zorgstelsel een stuk duurder uit. Het basispakket is verkleind. Grote delen van tandartszorg, fysiotherapie en ziekenvervoer worden niet meer vergoed. Dat basispakket moet uitgebreid worden en we willen van de oneerlijke no-claim regeling af.

Uiteindelijk, als je het over een eerlijker verdeling van welvaart hebt, gaat het de PvdA erom om de groeiende verschillen tussen arm en rijk te verkleinen. 3 procent belastingverlaging voor iedereen, zoals de VVD wil, levert juist een groeiende kloof op: 3 procent van een miljoen euro is namelijk een stuk meer dan 3 procent van iemand die 40 uur per week keihard werkt voor een modaal inkomen. Waarom moet de miljonair in absolute getallen nog meer geld krijgen?

Afijn, even een terzijde; ik kan hier niet echt actief op het forum gaan letten de komende tijd, we moeten en willen de straat op voor de campagne, en die straat is niet altijd virtueel.

Ik neem aan dat er tot aan de verkiezingen nog wel druk gediscussieerd zal worden op Fok! over de voors en tegens van de verschillende partijen. Daar hebben ongeveer 16 miljoen mensen gelukkig elk hun eigen opvatting over. Jullie kunnen dus ook wel even zonder mij hier. Maar als er iets is, ik ben altijd te bereiken.
pi_42069916
quote:

Verder qua profiel; tja... ik ben van vele markten thuis. 7 jaar bij XS4ALL gewerkt, freelance journaliste voor o.a. Intermediair, Erasmus Magazine en Lokaal Bestuur, gewerkt bij het Ministerie van BZK, al een jaar of 11 PR-manager van de Osdorp Posse, afgestudeerd bestuurskundige, statenlid in ZH. Dat soort dingen (je moet toch wat in je vrije tijd). En ik ben dit jaar drie maanden naar China geweest om vrijwilligerswerk te doen. O.a. in een weeshuis voor (zwaar gehandicapte) te vondeling gelegde kinderen.
Dat is heel wat jaren 'werkervaring' voor iemand van 28. Ben je meteen na je VMBO gaan werken
  Moderator zaterdag 23 september 2006 @ 08:47:01 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42069983
quote:

Ik vraag me af of je uberhaupt het programma van het CDA gelezen hebt, want er wordt niet zomaar vier miljard bezuinigd op de zorg door het CDA. Ik snap wel dat dat lekker roepen is, maar het klopt niet. Wat het CDA aangeeft is dat er veel te veel managementlagen in deze sector zijn en dat de regelgeving binnen de zorg te strikt is. Er zal dus efficiënter gewerkt moeten gaan worden met minder regels, zodat bv de toetreding van nieuwe aanbieders makkelijker zal worden. Dit zal uiteindelijk moeten leiden tot lagere zorgpremies en dit zal dus een vorm van lastenverlichting zijn in plaats van een bezuiniging.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 24 september 2006 @ 10:42:10 #25
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_42088427
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 08:47 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je uberhaupt het programma van het CDA gelezen hebt, want er wordt niet zomaar vier miljard bezuinigd op de zorg door het CDA. Ik snap wel dat dat lekker roepen is, maar het klopt niet. Wat het CDA aangeeft is dat er veel te veel managementlagen in deze sector zijn en dat de regelgeving binnen de zorg te strikt is. Er zal dus efficiënter gewerkt moeten gaan worden met minder regels, zodat bv de toetreding van nieuwe aanbieders makkelijker zal worden. Dit zal uiteindelijk moeten leiden tot lagere zorgpremies en dit zal dus een vorm van lastenverlichting zijn in plaats van een bezuiniging.
Komt er dan ook meer geld beschikbaar voor de mensen die we nu missen in de zorg? Het 'gewone werkvolk' zeg maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')