En toen de vader jouw zo behandelde heb je de relatie verbroken of heb je het evengoed geprobeerd ?quote:Op woensdag 27 september 2006 13:42 schreef Vida het volgende:
gaat dit topic alleen over marokkanen of mag ik hier ook posten![]()
ik ben 3x geweigerd? door de ouders (vooral de vaders) van vriendinnen
ze deden alle 3 vanaf het begin al moeilijk. terwijl ik er gewoon netjes uitzie, me netjes gedraag en hun dochters met respect behandel
3x was de reden; je bent een spanjaard en dat is niet goed genoeg
de laatste keer was het ergst, ik stelde me de 1e keer dat ik haar ouders zag netjes voor en die vader wou me meteen al geen hand geven, vanaf toen mocht ik daar niet meer komen en als ik haar ophaalde werd ik uitgescholden voor kanker spanjaard
Je kan ook denken: blij dat ik dáár vanaf ben!quote:Op woensdag 27 september 2006 13:42 schreef Vida het volgende:
gaat dit topic alleen over marokkanen of mag ik hier ook posten![]()
ik ben 3x geweigerd? door de ouders (vooral de vaders) van vriendinnen
ze deden alle 3 vanaf het begin al moeilijk. terwijl ik er gewoon netjes uitzie, me netjes gedraag en hun dochters met respect behandel
3x was de reden; je bent een spanjaard en dat is niet goed genoeg
de laatste keer was het ergst, ik stelde me de 1e keer dat ik haar ouders zag netjes voor en die vader wou me meteen al geen hand geven, vanaf toen mocht ik daar niet meer komen en als ik haar ophaalde werd ik uitgescholden voor kanker spanjaard
gelukkig heb ik genoeg andere vriendinnen gehad waarbij de ouders me wel gewoon accepteerden. ik heb geen een keer een relatie verbroken met die reden, bij alle 3 die relaties hebben we het gewoon geprobeerd. het gaat immers om haar en mij, niet om haar ouders. die 3 relaties zijn gewoon beëindigd door andere redenen.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:57 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En toen de vader jouw zo behandelde heb je de relatie verbroken of heb je het evengoed geprobeerd ?
Heb je uberhaupt wel positieve reakties gehad of heb je alleen die drie vriendinnen gehad ?
Ik hoop iig dat het de volgende keer beter gaat
Hoe wisten ze trouwens dat je een spanjaard bent ?
Zoek even 'Racist' op in het woordenboek, als je de dingen doet die daarbij staan, dan ben je er 1. Een persoon op zijn afkomst beoordelen behoort daartoe. Dus als jij als racist door het leven wilt ga zo door, als je geen racist wilt zijn; wees dan wat meer open-minded en tolerant. Ga niet mekkeren omdat we je iets noemen waar je gewoon zelf voor kiest.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:49 schreef marlieske het volgende:
Eerder in dit topic heb ik al aangegeven dat ik niet "gelukkig" zou zijn als mijn dochter met een marokaanse jongen thuis zou komen, zeker omdat de ouders van de jongen nog op een "te" ouderwetse manier tegen vrouwenrechten aankijken, en je weet dus niet hoe de jongen er zelf over denkt, en zeggen is nog steeds wat anders als doen. Laat hij je dochter later vallen voor een "braaf" marokaans meisje dat nog "maagd" zou zijn? En word je dochter wel geaccepteerd door haar schoonfamilie?
Een ander probleem vind ik dat als je als "blanke" iets over marokanen of welke andere bevolkingsgroep op deze aardkloot zegt dat je direct als racist uit word gemaakt, wij moeten op eieren lopen elk woord dat je kiest afwegen, en passen ons in alles aan om het deze mensen hier in ons kikkerlandje het naar de zin te maken, niet erg hoort erbij hoor.
Maar dan wel zielig gaan zitten doen als wij ze eens tegenspreken of het eens ergens niet mee eens zijn, en dan net doen of er bij de marokanen thuis niet lelijk gesproken word over die "kaaskoppen" en "krenten".
Nu moet er ook al een ziekenhuis komen speciaal voor moslims?¡ waarom onze artsen weer eens niet goed genoeg? Als het hier dan allemaal zo slecht is.... wat doe je hier dan?
Maar ja als je dat denkt of zegt dan ben je racist? Vraag me af en toe af, in hoeverre onze vrijheid van meningsuiting nu al beperkt word door de diverse nationaliteiten die in ons landje wonen.
Al ben ik tegen elke vorm van geloof dan ook (breek me de bek niet open over geloof...), dit is zover ik weer nog steeds een land dat op Christelijke basis is opgegroeid. En dat staat nog eens los van het feit dat zo'n zo-groot-mogelijke moskee hier gewoon niet tussen past. Al eens Maastricht, Rotterdam of Amsterdam binnengereden met de trein? Eerste wat je ziet is een big ass moskee. Nou vind ik het op zich wel mooie gebouwen, maar 't past hier qua stijl gewoon niet tussen, period.quote:Op woensdag 27 september 2006 16:38 schreef Jumparound het volgende:
Tja, als je je daar druk om gaat maken, dan beperk je jezelf wel ja
Ik bedoel, er zijn toch ook christelijke scholen, kerken, ziekenhuizen, buurtgemeenschappen e.d.
Ja, maar die horen bij onze cultuur... waarom pleuren de christelijke mensen niet op naar een christelijk land? Christenen zijn hier toch ook in de minderheid? En joden?
ik denk dat je nieuws zoals over een ziekenhuis gewoon voor kennis moet aannemen en naast je neer moet leggen...
Discriminatie/Racisme zijn kutwoorden, en veel te ongepast gebruikt.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:43 schreef neo2000 het volgende:
Denk niet dat ze bedoelt dat ze zich zelf onder de racisten schaart, maar dat "hun" net zo makkelijk Nederlanders in een hokje plaatsen. Helaas maken wij Nederlanders zelf ons daar ook nog eens schuldig aan, want wij roepen net zo hard racist mee.
Fout die ik ooit eens gemaakt heb, is, bij wijze van een geintje, de opmerking maken tegen een collega (een vrouw) dat positieve discriminatie ook maar eens verboden moet worden. "Zoals de naam al zegt, is het dus ook discriminatie." Nou, zij ging enigzins uit d'r stekker "want hoe moeten bedrijven anders aangespoord worden vrouwen aan te nemen..?" Dus ik haar gevraagd of zij een een werkgever wilde zitten die haar aannam omdat ze een vrouw was i.p.v. haar kwaliteiten en kunde.. En toen uitgelegd dat mijn intentie meer was dat tegenwoordig alles maar onder de noemer discriminatie valt, danwel positief, danwel negatief.
Dat is inderdaad een probleem ....quote:Op woensdag 27 september 2006 18:00 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Discriminatie/Racisme zijn kutwoorden, en veel te ongepast gebruikt.
Als ik ruzie met m'n negroide buurman heb, en ik vertel 'm dat ie een "vuile klootzak" is nadat 'ie mij heeft uitgescholden voor "teringlijer", dan ben ik volgens de meesten al een racist. En nou weet ik toch wel zeker dat ik geen hekel aan m'n buurman heb, alleen omdat 'ie negroide is hoor.
Wat is dat nou voor een vergelijking dan?quote:Op woensdag 27 september 2006 18:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem ....![]()
Als jij als 'Blanke' ruzie hebt met een andere 'Blamke' is dat jullie zaak
Maar:
Als jij met een 'buitenlander' om precies dezelfde redenen ruzie hebt ,is het ineens discriminatie ?
![]()
![]()
Dat snap ik ook niet hoor ...
Wie kan me dit uitleggen ?
![]()
Nee, persoon boven haar stelde zo'n situatie, en, zij vraagt zich af waarom dat zo is.quote:Op woensdag 27 september 2006 19:29 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
....
Wat jij dus wilt zeggen is:
Meneer A is blank en heeft ruzie met Meneer B.
Meneer B heeft een kleurtje en nu is Meneer A een racist??
Dat is wat je wil zeggen?
![]()
Dank je , klopt idd...quote:Op woensdag 27 september 2006 19:56 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Nee, persoon boven haar stelde zo'n situatie, en, zij vraagt zich af waarom dat zo is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bevooroordeeld, says who??quote:Op woensdag 27 september 2006 21:37 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dank je , klopt idd...![]()
Maar misschien was ik niet duidelijk genoeg
Of Simtec is een beetje bevooroordeeld![]()
Dat zeg ik omdat je ,alles wat ik zeg, negatief uitlegtquote:
Ik ben juist behoorlijk genuanceerd ...bij jouw is elk negatief woord over mensen met een andere uitkomst gelijk discriminatiequote:Jij bent de gene die alleen maar negatief doet over mensen met een andere afkomst, ik niet.
Dus toch bevooroordeeldquote:Op woensdag 27 september 2006 21:54 schreef SimtekF1 het volgende:
Jonge, ik ga geen woorden meer vuil maken aan jouw bullcrap.
Lees je eigen onzinnigheid nog maar een keer door en dan begrijp je misschien wat ik bedoel.
Idd zodra je (als ik een dochter heb) aan mijn dochter zit heb je oorlog. En al ben je dan Groninger, Chinees, Turk of Marokaan dat boeit me niet!!quote:Op maandag 20 november 2006 10:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik sta open voor alles, mocht ik een dochter krijgen. Maar in geval van gedonder breken we beide pootjes natuurlijk, en daar hoef je echt geen marokkaan voor te zijn.
Heerlijk, dat vaderschap
Zelfs als je (hypothetische ) dochter het wel goed vind ?quote:Op maandag 20 november 2006 10:18 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Idd zodra je (als ik een dochter heb) aan mijn dochter zit heb je oorlog. En al ben je dan Groninger, Chinees, Turk of Marokaan dat boeit me niet!!
Geen zachte Gquote:Op maandag 20 november 2006 10:40 schreef TJDoornbos het volgende:
nee dan niet natuurlijk! Als mn dochter met bijv een Limburger wil hokken gaat ze dr gang maar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |