abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42018360
DEN HAAG - Olaf Stüger wordt waarschijnlijk de lijsttrekker van de LPF bij de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november. Huidig fractievoorzitter Mat Herben komt op nummer 2. Dat is woensdag vernomen in LPF-kring.

Partijvoorzitter Bert Snel wil het bericht bevestigen noch ontkennen. „Wij maken op 21 september de lijst bekend. Ik kan nu geen mededelingen doen, dat is niet netjes tegenover de leden.”

Stüger (37) zat van mei 2002 tot januari 2003 ook al namens de LPF in de Kamer. Vrijwel zeker keert hij daar binnenkort weer terug, omdat er na het vertrek van Gerard van As een vacature is ontstaan. Weliswaar is oud-Kamerlid Vic Bonke de eerstvolgende op de kandidatenlijst, maar volgens een fractiewoordvoerster heeft hij te kennen gegeven de zetel niet te willen innemen. Vervolgens is Stüger aan de beurt.

Zou hij het tij voor de LPF kunnen keren?
pi_42018420
Ik dacht dat de LPF Fortuyn gaat heten. In elk gval is dat de naam tijdens de campagne, meen ik.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_42018551
Ja ze doen met de verkiezingen mee onder de naam Fortuyn, maar het is en blijft de LPF.
pi_42018633
Klopt, ik hoorde de voorzitter (Bert Snel) ergens voorbij komen en hij vertelde dat de partij als Fortuyn gaat meedoen aan de verkiezingen. Zo staan ze ook op de website van de Kiesraad genoteerd. Stüger was in 2002/2003 korte tijd kamerlid voor de LPF en een redelijk serieus Kamerlid. Hij slaagde er vrij goed in buiten alle geruzie te blijven. Vraag is alleen of hij in de kamer komt. In de peilingen staan ze er niet goed voor.
"Waarheden als koeien, leugens als olifanten." (Bordewijk)
pi_42019199
Wie?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_42019309
De rol van de LPF is allang uitgespeeld. Slechte zaak trouwens, dat ze de zetel van Van As nog niet hebben ingevuld. Dat zou, met het oog op de algemene beschouwingen en belangrijke debatten zoals vandaag, toch eigenlijk wel moeten. Bovendien moeten ze nu ook nog de zetel van Eerdmans invullen.

Volgens mij is het onvermogen bij de LPF inmmiddels zodanig dat ze daar amper in zullen slagen.
pi_42019384
Jammer, ik had op Gonny gehoopt .

Niet dat het veel uitmaakt, er zijn al 3 andere partijen die de LPF leegzuigen.
pi_42019698
quote:
Op donderdag 21 september 2006 17:01 schreef dVTB het volgende:
De rol van de LPF is allang uitgespeeld. Slechte zaak trouwens, dat ze de zetel van Van As nog niet hebben ingevuld. Dat zou, met het oog op de algemene beschouwingen en belangrijke debatten zoals vandaag, toch eigenlijk wel moeten. Bovendien moeten ze nu ook nog de zetel van Eerdmans invullen.

Volgens mij is het onvermogen bij de LPF inmmiddels zodanig dat ze daar amper in zullen slagen.
Stuger zou vandaag beedigd worden: http://www.refdag.nl/artikel/1275098/LPF&rsquo%3Ber+Stuger+neemt+plek+Van+As+in.html
pi_42115423
quote:
Stuger nieuwe lijsttrekker LPF

DEN HAAG - De 37-jarige Olaf Stuger is de lijsttrekker van de LPF bij de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november. De partij heeft dat maandag bekendgemaakt. Ze zal aan de verkiezingen deelnemen onder de naam Lijst Vijf Fortuyn en mikt volgens partijvoorzitter Bert Snel op tien zetels.

Nummer twee op de lijst is fractieleider Mat Herben ("Running Mat", grapte hij maandag zelf). De rest van de lijst wordt later bekendgemaakt.

Stuger zat ook al in de Tweede Kamer tijdens het kabinet-Balkenende 1. Hij ziet zichzelf als degene die de ideeën van Pim Fortuyn "in de volle breedte" kan vertegenwoordigen. De Lijst Vijf Fortuyn zal de verkiezingen ingaan met een vijfpuntenplan. Onderdeel hiervan is een streng migratiebeleid.

Stuger wil Nederland zo veel mogelijk sluiten voor asielzoekers en gezinshereniging, voor zover de Europese verdragen waaraan Nederland is gebonden, daar de ruimte voor bieden. Een ander speerpunt van de lijsttrekker is dat de burgers meer bij de besluitvorming in politiek Den Haag worden betrokken.
Running Mat
pi_42115615
10 zetels

Maar ik gun Mat Herben nog wel een terugkeer in de Kamer.
  maandag 25 september 2006 @ 17:16:11 #12
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42116384
TT aangepast aan de realiteit, met dank aan dVTB.
pi_42120901
Zo my God, ik heb net die reclame gezien van ze, en die is steengoed!

Vooral ook die pistool schoten en de tekst erbij iets als:

"Ze konden Fortuyn wegschieten, maar de id-en zijn niet stuk te slaan".
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42121214
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:11 schreef JohnDope het volgende:

Je hebt niet goed geluisterd. "Ze kunnen mij van de wereld schieten, maar mijn ideeën kan je niet wegslaan" is de tekst die met een Fortuyn-achtige stem wordt uitgesproken.

Verbijsterend vind ik het. Nog afgezien van de misselijkmakende smakeloosheid en de lijkenpikkerij, is eigenlijk nog wel het allerergste dat Fortuyn gewoon woorden in de mond gelegd krijgt. Weerzinwekkend is het enige woord dat bij me opkomt - niet vanwege de politieke ideëen van de LPF, maar vanwege de manier waarop Fortuyn wordt misbruikt voor electoraal gewin.

Dat broer Marten Fortuyn furieus reageert is ook geen wonder. Dat JohnDope het een goed spotje vindt, is veelzeggend....
pi_42121317
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:26 schreef dVTB het volgende:

[..]

Je hebt niet goed geluisterd. "Ze kunnen mij van de wereld schieten, maar mijn ideeën kan je niet wegslaan" is de tekst die met een Fortuyn-achtige stem wordt uitgesproken.

Verbijsterend vind ik het. Nog afgezien van de misselijkmakende smakeloosheid en de lijkenpikkerij, is eigenlijk nog wel het allerergste dat Fortuyn gewoon woorden in de mond gelegd krijgt. Weerzinwekkend is het enige woord dat bij me opkomt - niet vanwege de politieke ideëen van de LPF, maar vanwege de manier waarop Fortuyn wordt misbruikt voor electoraal gewin.

Dat broer Marten Fortuyn furieus reageert is ook geen wonder. Dat JohnDope het een goed spotje vindt, is veelzeggend....
Dat bedoel ik "Ze".

Fortuyn had dit goed gevonden!
Netzoals dat Fortuyn het goed vond dat de burgers `s avonds 6 mei het binnenhof stonden te slopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 25-09-2006 20:49:07 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 25 september 2006 @ 20:55:55 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42121529
Graag ontopic blijven en het spotje bespreken in het topic wat erover gaat.
  maandag 25 september 2006 @ 20:58:02 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42121577
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:11 schreef JohnDope het volgende:

Die reclame is echt het top punt van smakeloosheid. Ze staan nu in de peilingen waar ze horen op 0 zetels
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42121583
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Die reclame is echt het top punt van smakeloosheid. Ze staan nu in de peilingen waar ze horen op 0 zetels
Als je niks met Fortuyn hebt (zacht uitgedrukt) dan moet jij je er helemaal niet mee bemoeien.
  maandag 25 september 2006 @ 20:59:30 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42121622
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:58 schreef JohnDope het volgende:
Heb jij die link ff voor me dan?
Uiteraard.

Lijst Vijf Fortuyn reclame-spot
pi_42121632
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uiteraard.

Lijst Vijf Fortuyn reclame-spot
thanks.
pi_42121683
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:31 schreef JohnDope het volgende:

Dat bedoel ik "Ze". Fortuyn had dit goed gevonden!
Netzoals dat Fortuyn het goed vond dat de burgers `s avonds 6 mei het binnenhof stonden te slopen.
Vertel... je hebt een lijntje met boven? Misschien moet je daar iets mee gaan doen joh... Char verdient er een aardige bak met geld mee.
pi_42124789
quote:
Partijvoorzitter Bert Snel zei toen ook dat de LPF met een nieuwe lijsttrekker zou komen van wie hij de naam nog niet bekend wilde maken. Hij zei wel: „Het wordt een enorme klapper.” Nu zegt Snel dat die kandidaat nog steeds de lijsttrekker zou kunnen worden. „Maar deze kandidaat kwam later zelf met iemand anders die óók zou willen en hij zei: ‘Als die het doet, wil ik nummer twee zijn’.”

http://www.nrc.nl/binnenland/article398089.ece
Olaf Stuger met Running Mate Matje.

Dat is geen klapper, maar een dijenkletser.
Of zullen ze met klapper dat spotje hebben bedoeld?
  maandag 25 september 2006 @ 22:21:45 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42125119
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:58 schreef JohnDope het volgende:
Als je niks met Fortuyn hebt (zacht uitgedrukt) dan moet jij je er helemaal niet mee bemoeien.
En en waar basseer jij dat op?

Toen Fortuyn nog leefde had zijn Partij goede ideeen maar na zijn dood is het zooitje compleet ontspoort.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42140143
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:26 schreef dVTB het volgende:

[..]

Walgelijk spotje inderdaad. De LPF staat inderdaad waar ze horen, 0 zetels. Lijkenpikkerij en toppunt van smakeloosheid. En nee ik ben niet links
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:55:41 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_42140286
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Die reclame is echt het top punt van smakeloosheid.
Inderdaad. Niet verbazingwekkend, want het is de LPF, maar toch.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')