abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42000720
Interessant onderwerp net bij NOVA:
quote:
Ayhan Tonca, die door het CDA op een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst is gezet, zorgt nu al voor onrust binnen de partij.

Tonca noemt de Armeense genocide van 1915 al jarenlang een leugen. Opvallend is dat hij Kamerlid kan worden voor het CDA terwijl juist die partij zich er sterk voor maakt dat Turkije, verantwoordelijk voor die volkenmoord, de genocide erkent.

De Federatie Armeense Organisaties Nederland (FAON) heeft een brief aan het CDA geschreven waarin wordt geeist dat Tonca afstand doet van zijn uitspraken. Overigens is ook Osman Elmaci, die op de 56ste plaats van de CDA-kandidatenlijst staat, de mening toegedaan dat de Armeense genocide niet heeft plaatsgevonden.
Camiel Eurlings eist van Turkije dat ze de genocide erkent terwijl er leden op de lijst komen te staan die de volkerenmoord ontkennen, rara hoe kan dat?

Nou, zegt voorzitter Marja Bijsterveldt: "Het is juist goed dat er bij het CDA ruimte is voor verschillende meningen".

Hallelujah, zij durft. Geldt dat ook voor kamerleden die de Holocaust ontkennen?
pi_42001777
Zal dit net zo'n stormlooptopic worden als dat over die ene Turkse op de Pvda-lijst?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_42001793
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zal dit net zo'n stormlooptopic worden als dat over die ene Turkse op de Pvda-lijst?
pi_42002206
Het viel me in de discussie rond Albayrak op dat ze op de FP door iemand ervan werd beschuldigd dat ze gelogen had over haar titel (maar dat was Fadime Orgü van de VVD) en dat ze banden zou hebben met Turkse organisaties en wellicht een dubbele agenda (daar is echter ooit Coşkun Çörüz van het CDA van beschuldigd).

Maar zien we ook verhitte discussies over Orgü, Çörüz of nu Tonca? Het wachten is nog even op de eerste die hier gaan beweren dat het allemaal CDA-bashen door NOVA is.

Opmerkelijke stellingname trouwens van Marja Bijsterveldt, ben benieuwd of Camiel Eurlings hier nog wat op te zeggen heeft.
  woensdag 20 september 2006 @ 23:39:41 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42002346
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:55 schreef SCH het volgende:
Nou, zegt voorzitter Marja Bijsterveldt: "Het is juist goed dat er bij het CDA ruimte is voor verschillende meningen".

Hallelujah, zij durft. Geldt dat ook voor kamerleden die de Holocaust ontkennen?
Ik vind het ontkennen van gennocide in wat voor vorm dan ook onacceptabel dus ik vindt het een hele domme uitsprak van Marja Bijsterveldt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42002350
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:35 schreef Kozzmic het volgende:
Het viel me in de discussie rond Albayrak op dat ze op de FP door iemand ervan werd beschuldigd dat ze gelogen had over haar titel (maar dat was Fadime Orgü van de VVD) en dat ze banden zou hebben met Turkse organisaties en wellicht een dubbele agenda (daar is echter ooit Coşkun Çörüz van het CDA van beschuldigd).

Maar zien we ook verhitte discussies over Orgü, Çörüz of nu Tonca? Het wachten is nog even op de eerste die hier gaan beweren dat het allemaal CDA-bashen door NOVA is.

Opmerkelijke stellingname trouwens van Marja Bijsterveldt, ben benieuwd of Camiel Eurlings hier nog wat op te zeggen heeft.
Zullen we voor de gein een topic aanmaken met daarin het complete verhaal van Orgü, Çörüz of Tonca. Maar dan, heel toevallig ( ), steeds even CDA of VVD vervangen door PVDA, GL of SP? Volgens mij heb je dan het beste topic ooit
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 20 september 2006 @ 23:41:22 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42002407
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zullen we voor de gein een topic aanmaken met daarin het complete verhaal van Orgü, Çörüz of Tonca. Maar dan, heel toevallig ( ), steeds even CDA of VVD vervangen door PVDA, GL of SP? Volgens mij heb je dan het beste topic ooit
Ja, doen! Kunnen we deze nog verstoppen?
pi_42002415
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik vind het ontkennen van gennocide in wat voor vorm dan ook onacceptabel dus ik vindt het een hele domme uitsprak van Marja Bijsterveldt
Maar wie zegt dat die Armeense genocide echt heeft plaats gevonden? Is dat niet gewoon linkse propaganda? De VS erkent die genocide bv. ook niet.
pi_42002442
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, doen! Kunnen we deze nog verstoppen?
Net alsof 't Pim-volk op POL de moeite neemt om een topic met CDA in de titel uberhaupt te openen
pi_42002462
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:55 schreef SCH het volgende:
[..]

Camiel Eurlings eist van Turkije dat ze de genocide erkent terwijl er leden op de lijst komen te staan die de volkerenmoord ontkennen, rara hoe kan dat?

Te gek voor woorden dat een nederlands parlementslid meedoet om de armeense genocide te ontkennen. Het is al een enorm struikelblok voor de turkse toetreding tot de EU. Het CDA olv Eurlings probeert juist de Turken zover te krijgen dat ze de genocide erkennen en nu gaat een turk uit eigen gelederen dwarsliggen.

Een echt Trojaans paard!
pi_42002513
-edit-
Flame

[ Bericht 93% gewijzigd door Sidekick op 23-09-2006 19:25:17 ]
pi_42002541
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:44 schreef slaapkamermug het volgende:
-edit-
Ik ken een Turks gemeenteraadslid met Armeense roots. Mag die wel?

[ Bericht 12% gewijzigd door Sidekick op 23-09-2006 19:25:38 ]
pi_42002604
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik ken een Turks gemeenteraadslid met Armeense roots. Mag die wel?
Ja zolang ze geen Turks/Armeens praat thuis, geen rare vlaggen thuis heeft liggen. Voor het Nederlands elftal juicht. En alle banden met Turkije heeft opgezegd.

Met andere woorden als het een echte hollandse is.
pi_42002624
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:47 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Ja zolang ze geen Turks/Armeens praat thuis, geen rare vlaggen thuis heeft liggen. Voor het Nederlands elftal juicht. En alle banden met Turkije heeft opgezegd.

't Is een hij......
pi_42002651
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

't Is een hij......
hij dan
pi_42002685
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:49 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

hij dan
Hij neemt wel eens een Turks stoombad. Niet geschikt dus zeker?
pi_42002730
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hij neemt wel eens een Turks stoombad. Niet geschikt dus zeker?
hahahaha
pi_42002778
quote:

[..]

Sterk staaltje slaapkamermug. Limburgers en Friezen mogen dan ook geen raadslid worden volgens jou.
pi_42002817
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:53 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Sterk staaltje slaapkamermug. Limburgers en Friezen mogen dan ook geen raadslid worden volgens jou.
Limburg en Friesland is Nederland....
  woensdag 20 september 2006 @ 23:56:01 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42002858
van de lijst schoppen en het liefste nog het land uit ook.
Aan zulke hypocrieten hebben we hier niks.

de groeten
pi_42003063
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:54 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Limburg en Friesland is Nederland....
Ja maar voelen ze zich wel in de eerste plaats Nederlands? Ken een paar friezen waar dat zeker niet het geval is en die eigenlijk ook weigeren Nederlands te praten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42003163
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja maar voelen ze zich wel in de eerste plaats Nederlands? Ken een paar friezen waar dat zeker niet het geval is en die eigenlijk ook weigeren Nederlands te praten.
Fries is een officiele taal in Nederland.
pi_42003187
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:07 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Dus als we Turks een officiele taal in Nederland maken is het geen probleem meer?
pi_42003203
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:07 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Maar dat achterlijke gebrabbel van Wilders en dat andere achtergestelde volk uit het Löss-gebergte zeker niet
pi_42003241
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maar dat achterlijke gebrabbel van Wilders en dat andere achtergestelde volk uit het Löss-gebergte zeker niet
Nu ben je ineens niet zo links meer.... Hoe komt dat?

Maar goed; die accenten bestonden al voordat de Nederlandse staat bestond.
pi_42003252
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dus als we Turks een officiele taal in Nederland maken is het geen probleem meer?
We gaan toch zeker geen buitenlandse talen hier invoeren
pi_42003269
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:10 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

We gaan toch zeker geen buitenlandse talen hier invoeren
Gezien het aantal mensen dat het spreekt kan je onderhand bijna van een binnenlandse taal spreken .
pi_42003273
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:09 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben recht door zee
pi_42003311
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gezien het aantal mensen dat het spreekt kan je onderhand bijna van een binnenlandse taal spreken .
Tsja als jij graag stukjes Turkije in Nederland wil...
pi_42003331
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben recht door zee
Eropingaan kun je niet? Laatst deed je dat ook al niet, toen begon je ineens met emoticons. Een niet serieus te nemen user ben jij.
pi_42003402
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:13 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Eropingaan kun je niet? Laatst deed je dat ook al niet, toen begon je ineens met emoticons. Een niet serieus te nemen user ben jij.
Waar moet ik in godsnaam op ingaan dan?
pi_42003461
Op waarom je buitenlandse talen wel accepteerd, maar wanneer het een limburgs accent is vind je het weer achterlijk. Beetje krom vind je niet?

En dat die accenten al bestonden, voordat Nederland bestond.

Wat heb je daar op te zeggen?
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:09 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Maar goed; die accenten bestonden al voordat de Nederlandse staat bestond.
  donderdag 21 september 2006 @ 00:18:40 #33
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42003479
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:12 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Tsja als jij graag stukjes Turkije in Nederland wil...
Oeh! Mag ik dat stukje aan het strand met die palmbomen erop dan?
pi_42003486
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:44 schreef slaapkamermug het volgende:
En dit is dus precies een van de redenen waarom we geen Turkse politici moeten. Ook al wonen ze 100 jaar hier, nog steeds komen ze klaar bij de woorden 'Ottomaans rijk'. Nationalistisch teringvolk.
De meeste buitenlandse politici zijn erg capabel, en weten goed bepaalde problemen aan het licht te brengen.

Maar als de kebab zover uit je oren komt, dat je historische feiten gaat ontkennen, vind ik het wel gerechtvaardigd dat mevrouw van de lijst afgegooid wordt.
pi_42003506
-edit-
flame

[ Bericht 94% gewijzigd door Sidekick op 23-09-2006 19:26:10 ]
pi_42003701
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:17 schreef slaapkamermug het volgende:
Op waarom je buitenlandse talen wel accepteerd, maar wanneer het een limburgs accent is vind je het weer achterlijk. Beetje krom vind je niet?
Tip: woordenboek, ironie, sarcasme, cynisme
quote:
En dat die accenten al bestonden, voordat Nederland bestond.
Een accent is heel wat anders dan een dialect schat

En sinds wanneer bestaat de Nederlandse staat? Sinds 1830? Sinds de eerste nederzettingen? Sinds 1300? Sinds de 17 provincieen?

En sinds wanneer bestaat de Nederlandse taal eigenlijk? Vanaf 't eerste geschreven woord? Vanaf de eerste officiele bijbelvertaling waarin de tot dan toe gesproken Frankische en Saksische dialecten en talen gecombineerd werden tot 1 'Nederlandse' taal? Vanaf 1995?
quote:
Wat heb je daar op te zeggen?
Dat hier boven dus
pi_42003785
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Tip: woordenboek, ironie, sarcasme, cynisme
[..]

Een accent is heel wat anders dan een dialect schat
dan bedoelde ik dialect, lieverd
quote:
En sinds wanneer bestaat de Nederlandse staat? Sinds 1830? Sinds de eerste nederzettingen? Sinds 1300? Sinds de 17 provincieen?

En sinds wanneer bestaat de Nederlandse taal eigenlijk? Vanaf 't eerste geschreven woord? Vanaf de eerste officiele bijbelvertaling waarin de tot dan toe gesproken Frankische en Saksische dialecten en talen gecombineerd werden tot 1 'Nederlandse' taal? Vanaf 1995?
[..]
Sorry, maar wat heeft dit met het onderwerp te maken?
pi_42003825
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:30 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Sorry, maar wat heeft dit met het onderwerp te maken?
Voordat we het over kippen en eieren gaan hebben moeten we natuurlijk wel eerst weten wat nou precies de eerste kip was en wat het eerste ei

Anders weten we natuurlijk niet welke eerder was
pi_42003951
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Voordat we het over kippen en eieren gaan hebben moeten we natuurlijk wel eerst weten wat nou precies de eerste kip was en wat het eerste ei

Anders weten we natuurlijk niet welke eerder was
Maar goed, het ging om wat ik hier had getypt:
quote:

[..]

Ja zolang ze geen Turks/Armeens praat thuis
Omdat als hij/zij dit wel doet het aangeeft dat hij/zij nog gevoelens voor zijn/haar thuisland heeft. En dit vind ik niet kunnen als je een NEDERLANDS politici bent.
pi_42004007
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:37 schreef slaapkamermug het volgende:
Omdat als hij/zij dit wel doet het aangeeft dat hij/zij nog gevoelens voor zijn/haar thuisland heeft. En dit vind ik niet kunnen als je een NEDERLANDS politici bent.
Met die redenering mag je dus ook geen Chinees of Surinaams meer eten. De McDonalds moet natuurlijk ook in de ban. En hell, aardappels en pasta zijn ook uit den booschen
pi_42004034
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Met die redenering mag je dus ook geen Chinees of Surinaams meer eten. De McDonalds moet natuurlijk ook in de ban. En hell, aardappels en pasta zijn ook uit den booschen
Of mag een Marokkaan wel roti, maar geen koeskoes. En een Surinamer wel koeskoes maar geen roti? Dat is geloof ik jouw gedachtengang een beetje
pi_42004043
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, onzin.

Het gaat er gewoon om dat ik liever geen Turkse invloeden in de Nederlandse politiek heb.
pi_42004101
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:41 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Nee, onzin.

Het gaat er gewoon om dat ik liever geen Turkse invloeden in Nederland heb.
Geen Turkse, geen Islamitische, geen allochtone, of geen niet-westers allochtone invloeden?
pi_42004195
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:41 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Nee, onzin.

Het gaat er gewoon om dat ik liever geen Turkse invloeden in de Nederlandse politiek heb.
Ok dus alleen geen Shoarma en Döner Kebab? Dat maakt het overzichtelijk.
pi_42004200
Vooral geen Islamitische invloeden.
pi_42004246
Maar zullen we weer ontopic gaan (shoarma?) ?

De Armeense genocide een leugen noemen zou net zo gestraft moeten worden als de Holocaust een leugen noemen.
pi_42004270
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:47 schreef slaapkamermug het volgende:
Vooral geen Islamitische invloeden.
Wil iemand even een lijstje maken met wat meneer dan allemaal zijn huis moet uitflikkeren? Ik ga namelijk naar bed, zodat ik morgen weer aan de slag kan om meneer z'n school te betalen met mijn belastinggeld. Want dat is hard nodig.....

Weet je trouwens ook dat je dan geen numerieke getallen meer mag gebruiken, niet meer mag klokkijken en al helemaal geen meisjes meer anaal mag nemen?
pi_42004299
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wil iemand even een lijstje maken met wat meneer dan allemaal zijn huis moet uitflikkeren? Ik ga namelijk naar bed, zodat ik morgen weer aan de slag kan om meneer z'n school te betalen met mijn belastinggeld. Want dat is hard nodig.....

Weet je trouwens ook dat je dan geen numerieke getallen meer mag gebruiken, niet meer mag klokkijken en al helemaal geen meisjes meer anaal mag nemen?
Sinds wanneer zit ik in de politiek?
pi_42004331
die numerieke getallen komen van de hindoes, Zak blabla
pi_42004367
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:54 schreef Godslasteraar het volgende:
die numerieke getallen komen van de hindoes, Zak blabla
Maar niet in de vorm die we nu gebruiken. Ken uw klassiekers.....

Maar ik was slapen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')