Furious | woensdag 20 september 2006 @ 21:44 |
![]() Aviators: NSFW: Jets Mojave: Jets Alternate: Jets cheukert: Zweef YellowLedBetter: Zweef Furious: GA [ Bericht 36% gewijzigd door Furious op 20-09-2006 22:03:55 ] | |
YellowLedbetter | woensdag 20 september 2006 @ 21:46 |
Check, ik maak een touch and go voor een tvp ![]() | |
Deimos000 | woensdag 20 september 2006 @ 21:49 |
ik niet, m'n neef wel voor KLM in een 777-200 | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 21:49 |
quote:Ha, jij ook weer. Ik heb rekening met je gehouden toen ik het OP-plaatje maakte. ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 21:50 |
Terug Vlieg Postquote: | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 21:51 |
aah der was er al eeeeen | |
Fillipe | woensdag 20 september 2006 @ 21:51 |
Ik (nog) niet. Ben alleen wel van plan om eens naar de mogelijkheden van de KLM Flightschool in Eelde te kijken. Vrees alleen dat ik dan nog een bijspijkercursus Wis -en Natuurkunde nodig heb. | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 21:52 |
quote:Misschien wel leuk voor in de OP, ja, dan hoeven we niet iedere keer dat gevraag te krijgen van, 'wat doe jij?' ![]() NSFW: Jets Mojave: Jets Alternate: Jets cheukert: Zweef YellowLedBetter: Zweef Furious: GA | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 21:52 |
Ok! duidelijk! | |
YellowLedbetter | woensdag 20 september 2006 @ 21:53 |
quote:Jaja, ik ben terug van enkele bans ![]() ![]() | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 21:54 |
Multi engine zweeferds | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 21:54 |
quote:Ik ben niet thuis in de gliderwereld, ik heb slechts ge ![]() | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 21:55 |
Iemand overigens nog afgelopen dinsdag theorie wezen halen? | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 21:57 |
pardon? | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 21:59 |
quote:19-09-06 Was er theorie examen-shizzle bij het CBR. (PPL A/H, CPL A/H) | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 22:02 |
oh ja klopt! had ik ook nog wat PPL artiesten voor opgegeven! | |
YellowLedbetter | woensdag 20 september 2006 @ 22:04 |
quote:Omfg ![]() ![]() Volgende keer toch wat beter kijken ![]() | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 22:06 |
Wat is software of uberhaupt enige vorm van updates van Jeppesen reteduur zeg. Nu ik bezig ben met navigatie leek FliteStar mij wel verdomd handig, maar niet voor iets van 1000 euro per jaar. ![]() Verklaard misschien ook waarom 9 van de 10 GNS430's en K90B's out of date databases hebben. ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 22:06 |
quote:Wat boeit het nou! Dit is het enige echte zweefvliegtuig ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 20 september 2006 @ 22:08 |
quote:Dat kan!! Kijk zelf maar ![]() ![]() Is natuurlijk wel totaal n00b want als je ME wilt vliegen pak je maar mooi een 737 of een baron ofzo ![]() | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 22:09 |
Jeppesen is een nare man | |
cheukert | woensdag 20 september 2006 @ 22:09 |
quote:nee, dat is een bbq | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 22:10 |
quote:whehe idd, de prutser | |
cheukert | woensdag 20 september 2006 @ 22:10 |
quote:wel nee, een cricri | |
YellowLedbetter | woensdag 20 september 2006 @ 22:10 |
quote:En wat dacht je van deze voorste dan? ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 22:11 |
quote:Wat doen die APU's op z'n dak? ![]() Zoveel stroom heeft een transponder voor een zweefkist toch niet nodig? | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 22:11 |
quote:Botlang ook, nare man + nare man = oppernare mensen. | |
cheukert | woensdag 20 september 2006 @ 22:12 |
quote:een twin (toch?) is niet geil! | |
YellowLedbetter | woensdag 20 september 2006 @ 22:13 |
![]() Dit noem ik nou een echte inverted low-pass ![]() | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 22:13 |
Mojave, weet jij of de N999VT (Cirrus SR20) home-based is daaro? | |
YellowLedbetter | woensdag 20 september 2006 @ 22:14 |
quote:Ja, het is iets van een grob twin ja ![]() ![]() | |
cheukert | woensdag 20 september 2006 @ 22:16 |
quote:die geile jet vliegers zijn toch van die gastjes die alleen mogen vliegen als ze boven FL200 zijn ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 22:19 |
quote:Nope ![]() | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 22:20 |
quote:Ze mogen taxiën. ![]() Naar doen staat mij niet goed! ![]() ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 22:21 |
quote:We zijn gewoon arrogante bastards die op jullie neer kijken ![]() | |
cheukert | woensdag 20 september 2006 @ 22:22 |
quote:wat vlieg je | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 22:25 |
quote:Ik zit jullie bastards dan ook flink op te jutten! ![]() 1. Een Transavia 737 op EHRD moest ons voorrang geven op de TWY. ![]() 2. Een Transavia 737 op EHRD moest ons voorrang geven (2 minuten langer wachten bij de holding point ![]() ![]() 3. Een Transavia 737 op EHRD zat vlak achterons toen wij op final zaten, en wij lekker doortuffen met 60kts, wel snel de high-speed intersection genomen. ![]() Oh ja, het mag wel duidelijk zijn dat het merendeel van het verkeer op EHRD een 737, en van Transavia is. ![]() GA zijn de duivel! ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 22:25 |
quote:Uiteraard was dat een grapje ![]() | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 22:26 |
Overigens moet ik er ook wel bij vermelden dat we zowat omver geblazen zijn. Een 737 taxiede naar de holding point en wij moesten achter hem langs. ![]() ![]() | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 22:27 |
Mooi werk van EHRD TWR/APP he | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 22:29 |
quote:Ze houden wel van wat spanning, geloof ik. ![]() Overigens vond ik het minder mooi toen wij 30 minuten (!!) voor start-up clearance moesten wachten toen het buiten 35 graden was, omdat er wat omhoog gevallen mensjes de uhhh (hoe heet dat Zeil evenement ook alweer? ![]() ![]() | |
cheukert | woensdag 20 september 2006 @ 22:33 |
quote:daar gaat je poen ![]() | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 22:35 |
quote:ja idd, beetje jammer | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 22:36 |
quote:Je tachometer gaat pas lopen met de motor (gelukkig). ![]() Met de Diamond bij het aanzetten van de Master ALT/BAT, wat minder is, aangezien je die aan zal moeten houden omdat je toch naar de tower zal moeten luisteren. | |
cheukert | woensdag 20 september 2006 @ 22:38 |
quote:doen jullie aan tacho-uren of aan blokuren? | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 22:39 |
quote:Tacho. | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 23:06 |
quote:Taco's zijn lekker! Maar Burrito's zijn beter! --> CUL! ![]() | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 23:09 |
met kip of gehakt? | |
Furious | woensdag 20 september 2006 @ 23:09 |
quote:En iedereen zo van; haha, woordgarpje. ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 23:11 |
quote:Kip uiteraard! Chicken tonight honing mosterd is ook lekker ![]() ![]() | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 23:12 |
jammiieeeee | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 23:12 |
HOBBS rulen de pan uit! | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 23:14 |
quote:Kaastosti's ![]() | |
nsfw | woensdag 20 september 2006 @ 23:15 |
Oja, Zweefvliegers zijn![]() | |
Mojave | woensdag 20 september 2006 @ 23:20 |
hahahaha | |
cheukert | woensdag 20 september 2006 @ 23:24 |
quote:bbq | |
nsfw | donderdag 21 september 2006 @ 10:01 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Furious | donderdag 21 september 2006 @ 12:03 |
Hoe zit het eigenlijk als je bijv. je A320/737 typerating hebt gehaald, en je kunt een baan krijgen bij laten we zeggen Luxair, maar daar moet je je ERJ typerating voor hebben. Moet je dan eerst weer dat hele soepie halen of is een groundschool en uren maken als co-piloot daarop voldoende? | |
YellowLedbetter | donderdag 21 september 2006 @ 12:30 |
quote:Lelijke Frankensteins?? | |
-CRASH- | donderdag 21 september 2006 @ 12:42 |
Telt RC vliegen ook mee...... ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 21 september 2006 @ 12:52 |
quote:mwah, RC is eigenlijk voor mietjes en slappelingen. Dit topic is voor de echte mannen die wel echt durven te vliegen ![]() | |
-CRASH- | donderdag 21 september 2006 @ 21:02 |
quote:Oeh het watje voelt zich schijnbaar aangesproken.... ![]() En zweefvliegen..al vaker meegegaan. En vliegen is vliegen | |
Fillipe | donderdag 21 september 2006 @ 21:52 |
quote:Rrrright...... ![]() | |
Furious | donderdag 21 september 2006 @ 22:48 |
Ik wil Cessna vliegen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
cheukert | vrijdag 22 september 2006 @ 00:00 |
quote:colacan | |
fokME2 | vrijdag 22 september 2006 @ 00:33 |
Mijn hovercraft gaat binnenkort zweven als het goed is? ![]() | |
Dirk-Kuijt | vrijdag 22 september 2006 @ 00:36 |
Wat kost het nou om je vliegbrevet te halen waarmee je in een Cessna mag vliegen? | |
Furious | vrijdag 22 september 2006 @ 10:11 |
quote:Om even terug te wijzen naar het afgelopen deel: PPL: 15 a 16.000 16 a 17.000 met bier. ![]() RPL zal goedkoper liggen omdat je minder uren hoeft te maken, zo rond de 12, 13.000 denk ik zo. Maar er zitten ook een aantal nadelen aan, zo mag je bijv. maar 50nm van je thuisveld vliegen, en nog een aantal andere dingen. | |
nsfw | vrijdag 22 september 2006 @ 13:41 |
quote:Ze moeten met hun vette vingers van dat scherm afblijven zeg! ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 22 september 2006 @ 14:00 |
quote: ![]() | |
-CRASH- | vrijdag 22 september 2006 @ 14:10 |
quote:Het ruimtelijk inzicht is toch behoorlijk anders dan bij normaal vliegen. | |
YellowLedbetter | vrijdag 22 september 2006 @ 14:31 |
quote:Daar heb ik het helemaal niet over ![]() | |
Furious | vrijdag 22 september 2006 @ 14:48 |
quote:Inderdaad. En die clip op de yoke, ik weet niet hoe die bevestigd is maar als-ie aan de stuurstang vast zit druk je 'em zo door het scherm heen. ![]() | |
nsfw | vrijdag 22 september 2006 @ 15:50 |
quote:RC vliegen is geen vliegen. RC vliegen is spelen ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 22 september 2006 @ 15:55 |
quote: | |
nsfw | vrijdag 22 september 2006 @ 16:07 |
quote:Nou, technisch gezien vliegen ze volgens mij wel! Ze hebben zelfs een aparte afdeling bij KNVVL http://www.modelvliegsport.nl/ Maar nogmaals... Het is geen vliegen En al net zo min een sport 't is een hobby voor mensen die niet volwassen willen/kunnen worden ![]() 't is spelen | |
Furious | vrijdag 22 september 2006 @ 16:11 |
Even terugkomend op mijn vraag:quote:En de andere vraag: heeft hier iemand connecties bij een vliegtuigonderhoudbedrijf? (Scrabble woord ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 22 september 2006 @ 16:15 |
Lijkt me toch dat je die rating voor die ERJ moet hebben. | |
nsfw | vrijdag 22 september 2006 @ 16:29 |
Voor die ERJ moet je weer een nieuwe Typerating hebben. Compleet met alles er op en er aan. Theorie, Grondschool, Simbeurten, Etc Etc | |
Furious | vrijdag 22 september 2006 @ 16:39 |
quote:Hmm, duur grapje dus. In feite is het dus het slimst of een typerating op een veelgebruikte kist te nemen zoals een A320/737. Of je echt focussen bij welke maatschappij (en daartoe behorende toestel) je wil gaan vliegen, en dan maar hopen dat er een baan voor je beschikbaar is. ![]() | |
nsfw | vrijdag 22 september 2006 @ 17:06 |
quote:Of gewoon eerst ergens aangenomen worden en dan pas een typerating doen. Of gewoon ergens aangenomen worden waar je niet zelf voor je typerating hoeft te betalen! | |
Alternate | vrijdag 22 september 2006 @ 20:35 |
quote:Gewoon geen typerating kopen. Eerst een baan zoeken, meestal krijg je te horen dat je ofwel gratis je TR krijgt (ben nu alweer aan m'n tweede gratis TR in een jaar bezig ![]() | |
cheukert | vrijdag 22 september 2006 @ 20:43 |
quote:waar zit je? iets van eerst coco nu F50? | |
nsfw | vrijdag 22 september 2006 @ 21:10 |
Fokker 50 is een vette bak! Jammer van die propellors alleen ![]() ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door nsfw op 22-09-2006 21:43:55 ] | |
Mojave | vrijdag 22 september 2006 @ 22:14 |
propellors moeten deaudt | |
cheukert | zaterdag 23 september 2006 @ 01:42 |
quote:ga jij nou maar verder spelen op je nintendo slagroomklopper 50 ruleert dik | |
nsfw | zaterdag 23 september 2006 @ 10:00 |
quote: ![]() | |
ChopperMick | zaterdag 23 september 2006 @ 10:44 |
Zet mij ook maar in de OP. Heb fixed wing gevlogen maar verdien nu een goede boterham met heli vliegen (véééééééél leuker dan cruisen op FLohmygod!). | |
Mojave | zaterdag 23 september 2006 @ 10:55 |
quote:Ja? vind je hem lekker vliegen? | |
Mojave | zaterdag 23 september 2006 @ 10:57 |
quote:Aha! hmm, stom van me, heb ik weer het verkeerde beroep gekozen... ![]() | |
ChopperMick | zaterdag 23 september 2006 @ 11:00 |
Je bent nog niet te laat om het licht te zien. ![]() | |
Alternate | zaterdag 23 september 2006 @ 12:24 |
quote:Nee propellers zijn eng. | |
nsfw | zaterdag 23 september 2006 @ 12:32 |
quote:Doe eens lief ja! Zo ken ik er ook nog een paar! Helicopters can't really fly - they're just so ugly that the earth immediately repels them. Flying helicopters is like masturbation, you enjoy it while it's happening but you're kind of embarrassed when your done. Helicopters are for people who want to fly but don't want to go anywhere. If something hasn't broken on your helicopter, it's about to. Flying is better than walking. Walking is better than running. Running is better than crawling. All of these however, are better than extraction by a Med-Evac helicopter, even if this is technically a form of flying. En om dan toch maar even wat liefs te zeggen... Je deelt namelijk wel het luchtruim met ons ![]() Chopper pilots get it up quicker. | |
Mojave | zaterdag 23 september 2006 @ 15:39 |
quote:wehehe zo is het maar net. gister nog zo'n Lynx.. wat een gaar apparaat!! | |
cheukert | zaterdag 23 september 2006 @ 15:41 |
quote:ja weetik veel, ik probeerde jou te dissen ![]() | |
Furious | zaterdag 23 september 2006 @ 15:45 |
Ik had mij dit topic toch anders voorgesteld toen ik met het idee kwam, wat een hoeren onderlinge concurrentie zeg. Blijkt maar weer dat toch een grootdeel van de vliegers arrogante hufters zijn. ![]() En nee, dit zeg ik niet omdat ik mij gebasht voel. Maar het gedrag jegens menig ander persoontjes. ![]() En oh, ik heb m'n first solo gehad. ![]() | |
nsfw | zaterdag 23 september 2006 @ 16:19 |
quote:Wen maar aan die onderlinge concurentie en neem het met een hele grote korrel zout anders zal je nooit aan het wereldje wennen! Oja! Gefeliciteerd ![]() ![]() ![]() | |
Furious | zaterdag 23 september 2006 @ 16:22 |
quote:Het is gewoon totaal onzinnig, en volgens mij het enige waar een groot deel vliegers over kan praten. Als er namelijk niet gebasht word in dit topic, word er weinig gezegd. En bedankt. | |
nsfw | zaterdag 23 september 2006 @ 16:35 |
quote:Voelde goed zeker lekker zonder instructeur ![]() Maar nee, wen er echt maar aan, en neem het vooral niet te sirieus kan ik je adviseren. | |
cheukert | zaterdag 23 september 2006 @ 16:36 |
quote:Ach, dat houdt het weer in leven toch ![]() | |
Furious | zaterdag 23 september 2006 @ 16:42 |
quote:Het vliegtuig ging in iedergeval een stuk vlotter. ![]() ![]() | |
Cutebutpsycho | zaterdag 23 september 2006 @ 16:51 |
quote:Tadaaaaaaa Nee man. Wat nou romantiek. ![]() ![]() *Jaloers is...* Alleen een beetje jammer dat ik al moeite heb met de meest lullige kermisatractie... ![]() | |
Furious | zaterdag 23 september 2006 @ 16:53 |
quote:Voor dat bedrag heb ik liever een PPL, dat is tenminste blijvend, al het mij wel tof lijkt. ![]() | |
cheukert | zaterdag 23 september 2006 @ 17:14 |
quote:Voor dat bedrag kan je in Amerika ook nog je ME erbij halen ![]() | |
Mojave | zaterdag 23 september 2006 @ 17:17 |
Whahaha, idd je moet dat gebash/gezeik echt niet serieus nemen maat! typisch geval van tijdsverdrijf onder vliegers... wordt je sterk van! Cool man je first solo, die zal ik ook noooooit vergeten. | |
Cutebutpsycho | zaterdag 23 september 2006 @ 17:20 |
quote:Heb je het nou tegen mij? Nee toch? ![]() Hier word niet gebashed hoor, tis gewoon een rijkeluiskindje met teveel geld op z'n papa's bankrekening. ![]() | |
Furious | zaterdag 23 september 2006 @ 17:21 |
quote:Zie vorige pagina. ![]() | |
Cutebutpsycho | zaterdag 23 september 2006 @ 17:22 |
quote:Kee, braaf dan. Jij hebt wel wat met bashes/ bashing he? ![]() | |
Furious | zaterdag 23 september 2006 @ 17:22 |
quote:Mits ik niet probeer een serieus topic reeks te onderhouden. ![]() | |
Mojave | zaterdag 23 september 2006 @ 17:27 |
Nou zeg maar, hoe kan ik van betekenis zijn? | |
Furious | zaterdag 23 september 2006 @ 17:30 |
quote:Vertel me dan maar wat het laten overhalen van een kleine GA-prop uit Amerika kost, de herassemblage ervan hier in Nederland. Wat stalling hier kost in een hangaar, en hoeveel onderhoud kost. ![]() | |
ChopperMick | zaterdag 23 september 2006 @ 18:47 |
Gefeliciteerd Furious. Kan me mijn eerste solo nog goed herinneren. Neem "bashing" niet te serieus., als puntje bij paaltje komt zijn we allemaal vliegers met in elke tak z'n voors en tegens. En buschauffeurs moet je sowieso niet serieus nemen. | |
Mojave | zaterdag 23 september 2006 @ 19:13 |
quote:Kijk, zo is het maar net ![]() | |
Mojave | zaterdag 23 september 2006 @ 19:15 |
quote:Veel ![]() | |
Furious | zaterdag 23 september 2006 @ 19:20 |
quote:Socata's zijn niet mooi. ![]() | |
cheukert | zaterdag 23 september 2006 @ 19:32 |
quote:oh ja wel ![]() | |
nsfw | zondag 24 september 2006 @ 09:32 |
quote:Precies, op dat busschauffeurgedeelte na! Wat voor'n operatie vlieg jij dan Chopper bob? Medisch nu? Of Booreilanden? | |
Mojave | zondag 24 september 2006 @ 09:35 |
Ik ga zo rondvluchtjes doen op de Stadtlohn Messe EDLS ![]() | |
cheukert | zondag 24 september 2006 @ 20:09 |
quote:met een slagroomklopper ![]() | |
Furious | zondag 24 september 2006 @ 20:11 |
quote:Vast wel, zo'n papierenzweefvliegtuig blijft niet lang genoeg in de lucht om boven de bomen uit te komen. ![]() Ik pas mij aan aan het vliegniveau. ![]() | |
cheukert | zondag 24 september 2006 @ 20:13 |
quote:nee, ik vlieg tupperware, netals jij... Alleen die van jou vliegt weleens in de hens ![]() | |
Furious | zondag 24 september 2006 @ 20:15 |
quote:Ik vlieg blik. ![]() ![]() | |
cheukert | zondag 24 september 2006 @ 20:17 |
quote:Geen Diamond meer? Colacans ![]() Bereik van mijn ding is alleen stukken groter dan die van jou... ik zie jou geen 2000km vliegen, nouja niet dat ik dat doe, want ik ben geen bikkel enzo ![]() | |
Furious | zondag 24 september 2006 @ 20:22 |
quote:Ik jou ook niet. ![]() Het verschil is, over 2000km doe ik nogsteeds maar zo'n 12-13 uur met tanken meegerekend. Jij doet er 3 jaar over. ![]() ![]() Diamond check-out wil ik wel hebben als ik klaar ben op de Piper. | |
nsfw | zondag 24 september 2006 @ 20:28 |
quote:Ik maar 3 uur | |
cheukert | zondag 24 september 2006 @ 20:29 |
Je wilt van de colacan af voor de tupperware ![]() | |
cheukert | zondag 24 september 2006 @ 20:30 |
quote:kuch http://www2.onlinecontest.org/olcphp/2005/ausw_fluginfo.php?ref3=163270&ueb=N&olc=olc-i&spr=en&dclp=55d4dd5a9fa2944216448d032b4de122 | |
cheukert | zondag 24 september 2006 @ 20:33 |
quote:nintendo... | |
Furious | zondag 24 september 2006 @ 20:36 |
quote:En jij moet het 4x per dag doen. ![]() ![]() Oh, en ik kan er dan lekker vakantie houden. ![]() ![]() | |
Furious | zondag 24 september 2006 @ 20:37 |
quote:Ja, motorglider, dat is een apparaat met identiteits crisis, doe het dan goed en ga GA vliegen. ![]() | |
cheukert | zondag 24 september 2006 @ 20:38 |
quote:Als je goed kijkt zie je dat de motor uitstond ![]() hier nog een bikkel http://www2.onlinecontest.org/olcphp/2006/ausw_fluginfo.php?ref3=4860&ueb=N&olc=olc-i&spr=en&dclp=55d4dd5a9fa2944216448d032b4de122 het pissen en schijten is volgens iets minder comfortabel ![]() | |
Furious | zondag 24 september 2006 @ 20:40 |
quote:Dan nog, hij kan niet eens een schone onderbroek meenemen. ![]() | |
cheukert | zondag 24 september 2006 @ 20:49 |
quote:hij kan m wel meenemen, hij kan er alleen naar kijken ofzo en vasthouden ![]() Vandaag was er op EHVB een modelvliegwedstrijd ofzo ![]() | |
nsfw | zondag 24 september 2006 @ 20:50 |
quote:Niet als ik zin heb om zelf te sturen ![]() | |
Furious | zondag 24 september 2006 @ 20:54 |
quote:Had een luchtbuks meegenomen, al die mensjes zo van; ![]() quote:Jij mocht toch nog alleen maar taxiën? ![]() | |
nsfw | zondag 24 september 2006 @ 20:56 |
quote:ssssst ![]() | |
cheukert | zondag 24 september 2006 @ 20:56 |
quote:nee, want die komen die lui even kamikaze op ons plegen ![]() | |
cheukert | zondag 24 september 2006 @ 20:58 |
quote:is je baas blauw? | |
Mojave | maandag 25 september 2006 @ 08:18 |
Whehe gister ff in een heli gevlogen, net zo kut. | |
Alternate | maandag 25 september 2006 @ 12:50 |
quote:Nee hij heeft 4 gouden strepen. | |
Furious | maandag 25 september 2006 @ 13:54 |
quote:Levensgevaarlijke onstabiele dingen. | |
cheukert | maandag 25 september 2006 @ 17:11 |
quote: ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 28 september 2006 @ 15:00 |
quote:Ghehehe, het is alleen leuk als er een of meerdere neerstorten ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Furious | donderdag 28 september 2006 @ 15:09 |
quote:Whehehe, en daarna zie je ze gezamenlijk onderdelen zoeken. ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 28 september 2006 @ 15:11 |
quote:Ja, de nerds ![]() | |
cheukert | donderdag 28 september 2006 @ 16:58 |
Ach iedereen kent de klassieker wel waarbij de 10.000uur handwerk van een B52 model in de hens vliegt ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 28 september 2006 @ 17:26 |
Sommige van die lui vinden het bouwen ook leuker dan het vliegen... | |
nsfw | donderdag 28 september 2006 @ 17:32 |
quote:Dat zijn degene die niet zo heel goed zijn in vliegen ![]() | |
Furious | donderdag 28 september 2006 @ 17:33 |
Deze bedoel je? ![]() Al die mensen 'Oooh, oh noo!' ![]() ![]() 1500$ per motor x 8 = ![]() | |
cheukert | donderdag 28 september 2006 @ 17:47 |
quote:Dan mogen ze voor mij wel zo'n ding bouwen heur, heb ik ook weer wat te doen tijdens een tussenuur op school ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 28 september 2006 @ 17:56 |
quote:dat is genieten! | |
cheukert | donderdag 28 september 2006 @ 18:19 |
http://video.google.fr/videoplay?docid=-2237947353453839215 zo'n unit is dan weer wel stoer | |
nsfw | donderdag 28 september 2006 @ 19:19 |
quote:Die motor zal het nog wel overleven denk ik ![]() Hehe, gaaf filmpje, met al die rook.. jammer datj e de impact niet ziet alleen ![]() | |
Furious | donderdag 28 september 2006 @ 19:22 |
quote:Nou, hij brand aardig. Ik ![]() | |
nsfw | donderdag 28 september 2006 @ 19:36 |
quote:Als die motortjes ergens wel tegenkunnen is het wel tegen fik. Ik denk dat ze aardig wat kunnen hebben hoor. Ook zo'n impact. Dat branden zal gewoon de brandstof zijn. Maar dat neemt niet weg dat ze eerst grondig nagelopen moeten worden willen ze weer draaien ![]() | |
Furious | donderdag 28 september 2006 @ 20:04 |
Ik hoop dat ze stuk zijn. Levensgevaarlijk die modelvliegers! ![]() | |
nsfw | donderdag 28 september 2006 @ 22:24 |
quote:Idd | |
cheukert | donderdag 28 september 2006 @ 22:39 |
Een aardappelkanon bied uitkomst ![]() | |
nsfw | donderdag 28 september 2006 @ 23:00 |
quote:Een uit frankerijk geimporteerd gele-balletjespistool ook ![]() De gasten worden helemaal gek als je daar mee aan de andere kant van het veld staat en zonder balletjes elke keer begint te schieten als ze langskomen ![]() | |
SnowBite | vrijdag 29 september 2006 @ 00:39 |
Ik heb vandaag deze besteld. Eens kijken hoe lang dat kreng het uit zal houden... | |
nsfw | vrijdag 29 september 2006 @ 09:51 |
quote:Alvast oefenen voor je ME ![]() | |
Mojave | vrijdag 29 september 2006 @ 09:54 |
hiejiejjeiueueuele | |
nsfw | vrijdag 29 september 2006 @ 10:03 |
quote:Ik vind em wel cool, heb em ook besteld maar dan de groene! Kunnen we formatie vliegen ![]() | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 11:43 |
Verdomd, er staat me toch een ubergeile Pilatus PC-12 op EHRD sinds kort. Heb alleen het reg-nummer niet kunnen onthouden. | |
YellowLedbetter | vrijdag 29 september 2006 @ 13:55 |
quote:beetje dom he ![]() | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 13:59 |
quote:Hij begon met PH-! ![]() | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 14:00 |
Oh wacht, het was deze, de ECC. Zal inmiddels al weer weg zijn. ![]() http://www.airliners.net/open.file/0976794/L/ [ Bericht 21% gewijzigd door Furious op 29-09-2006 14:06:00 ] | |
YellowLedbetter | vrijdag 29 september 2006 @ 14:04 |
Euhmz ik zie alleen een airliners ad | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 14:06 |
Kut, dan maar een link. ![]() http://www.airliners.net/open.file/0976794/L/ | |
YellowLedbetter | vrijdag 29 september 2006 @ 14:10 |
Ik vind deze toch mooier ![]() | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 15:16 |
Een friggin' huge turboprop die makkelijk tot cruise 220 kias kan, en nogsteeds maar een stallspeed van rond de 55-60kts heeft. Of een motorloos apparaat. Ik zou het wel weten. ![]() | |
nsfw | vrijdag 29 september 2006 @ 15:30 |
Het motorloze apparaat is milieuvriendelijker en ik denk zelfs meer fun ![]() | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 15:46 |
quote:Ik spreek je nog wel als ik mijn eigen PC-12 heb en ik vraag of iemand op vakantie wil ermee! ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 29 september 2006 @ 16:11 |
quote:Een Nimbus 4DM heeft wel degelijk een motor. D staat voor Duo, M staat voor Motor. Alleen is deze motor netjes opgeklapt in de romp uit het zicht zodat de sierlijke vormen niet verneukt worden ![]() | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 16:17 |
quote:Ga je 'em op je vensterbank zetten ofzo? ![]() Voor mij is vliegen het ontdekken van andere landen, op andere plaatsen komen. Dus of dat met een trage zweefvlieger en 37 uur moet duren, of in een mooie snelle turboprop in een uurtje of 3. Je moet alleen het uitzicht kunnen waarderen in sneltempo. ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 29 september 2006 @ 16:24 |
Cultuurbarbaar | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 16:27 |
quote:Je denkt toch niet dat ik mijn PPL haal om alleen maar constant rondvluchtjes boven m'n huis te doen? ![]() Ik wil naar Noorwegen! Zweden! Finland! Rusland! Oost-Blok landen! Engeland! Frankrijk! Belgie! Spanje! Oostenrijk! Zwitserland! Italie! Ierland! ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 29 september 2006 @ 17:28 |
quote:Je hoeft met een zweefvliegtuig ook geen rondjes boven je huis te vliegen, je kunt er duizenden kilometers mee afleggen ![]() | |
Alternate | vrijdag 29 september 2006 @ 17:30 |
Met je ppl ga je geen pc-12 vliegen. | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 17:30 |
quote:Kan, maar ik doe het liever met iets meer zekerheid en tempo. ![]() Klopt, maar dat doe ik omdat ik dat gewoon ontzettend tof vind, niet voor het uitzicht of op de plekken waar je komt, aangezien dat veel dezelfde plekken zullen zijn. En waarom niet van je droom en/of hobby je beroep maken als het kan? (ATPL) | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 17:32 |
quote:I know. ![]() | |
cheukert | vrijdag 29 september 2006 @ 18:27 |
quote:ik heb m nog ergens op mn camera staan geloof ik, zal even kijken voor je... Die Twin Star is overigens ook kapot geil | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 18:34 |
quote:Gaarne. Die Twin Star mag er inderdaad ook zeker zijn. Zie 'em best vaak vertrekken, zal wel een populaire kist zijn. ![]() | |
cheukert | vrijdag 29 september 2006 @ 18:40 |
quote:lees ik dit nou goed, nsfw verkiest een zweeftupperware boven een pc12 ![]() ![]() | |
cheukert | vrijdag 29 september 2006 @ 18:41 |
quote:ik ben er met mn kop tegen aangelopen ![]() | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 18:46 |
quote:Hier moeten wij 'em vaak mee gaan chanteren. ![]() quote: ![]() In dat geval, ook nog tegen de Piaggo aangelopen die daar in 1 van de hangaars staat toevallig? Die neusvleugel (kut, ben de naam even kwijt) kun je makkelijk over het hoofd zien ![]() | |
cheukert | vrijdag 29 september 2006 @ 19:05 |
quote:Nee, die Piaggio stond in de grote hangaar helemaal achter toen ik er laatst was, de twinstar ergens anders dat ding heet trouwens een canard geloof ik | |
YellowLedbetter | vrijdag 29 september 2006 @ 20:57 |
quote:En terecht, die Nimbus is vet veel mooier dan die pilatus ![]() | |
Alternate | vrijdag 29 september 2006 @ 23:08 |
Heeft er iemand een stoere hi-res foto van een KLC Fokker 100 (geen standaard airwork troep) | |
Furious | vrijdag 29 september 2006 @ 23:15 |
quote:Ik weet niet of dit stoer en/of hi-res genoeg voor je is, het is in iedergeval geen airwork troep! ![]() http://www.airliners.net/open.file/1113049/L/ http://www.airliners.net/open.file/1106884/L/ http://www.airliners.net/open.file/1105282/L/ http://www.airliners.net/open.file/1104686/L/ http://www.airliners.net/open.file/1104073/L/ | |
Alternate | zaterdag 30 september 2006 @ 00:04 |
Ik heb geen abonnement dus ze zijn niet hi-res genoeg ![]() Die laatste is trouwens een 70 | |
Furious | zaterdag 30 september 2006 @ 00:06 |
quote:Ik zal eens even door mijn foto archief spitten. | |
Furious | zaterdag 30 september 2006 @ 01:03 |
Hmm, ik heb wel 1 redelijke foto van een Fokker, maar volgens mij is het een 70. ![]() Wat duurt dat verifyen bij airliners.net trouwens kut lang. ![]() | |
Alternate | zaterdag 30 september 2006 @ 01:13 |
Maakt niet uit, post maar. Ze zijn overigens makkelijk uit elkaar te houden, F70 heeft 1 en F100 2 overwing exits. | |
Furious | zaterdag 30 september 2006 @ 01:18 |
Heb je even een e-mail? Heb geen zin om velen malen x 2mb van m'n webserver geleeched zien worden. ![]() | |
Alternate | zaterdag 30 september 2006 @ 01:27 |
Zeg even als je hem hebt dan haal ik hem weer weg ok ![]() | |
Furious | zaterdag 30 september 2006 @ 01:30 |
Heb 'em. | |
Furious | zaterdag 30 september 2006 @ 01:35 |
Het is geen fantastisch spannende foto, maar het is tenminste een hi-res Fokker 100. Meestal laat ik die dingetjes voorbij gaan. ![]() | |
Alternate | zaterdag 30 september 2006 @ 01:43 |
Ik vind hem wel mooi, met die gear deurtjes die nog net uit hangen. | |
Furious | zaterdag 30 september 2006 @ 01:50 |
Als ik in de toekomst nog wat betere Fokker 100's schiet, laat ik je het wel weten. | |
SnowBite | zaterdag 30 september 2006 @ 15:54 |
quote:Haha, als je nog een keer op EHGG bent dan gaan we dat zeker doen! | |
Furious | zaterdag 30 september 2006 @ 16:29 |
Hoe lang duurt dat validaten bij airliners.net wel niet? Ze staan er nu al een week in! | |
Furious | zondag 1 oktober 2006 @ 16:44 |
Transavia! Tuig! Stuk voor stuk! Ik voelde z'n hete adem al in m'n nek, en toch gaf de tower landing clearance! Begint de toren opeens te huilen; make a go-around! Blargh! Op downwind balde ik nog mijn vuist naar de Transavia kist, maar ik denk niet dat-ie het heeft gezien. ![]() | |
cheukert | zondag 1 oktober 2006 @ 17:10 |
quote:maak je ook weer eens wat mee, is het weer niet goed | |
nsfw | zondag 1 oktober 2006 @ 17:34 |
quote:Je voelde z'n hete adem al in je nek, en toch accepteer je de landing clearence terwijl je weet dat ie waarschijnlijk voorrang krijgt van ATC? En toch accepteer je die clearence maar, terwijl je weet dat je toch al een GA moet gaan maken? En dan is het uiteindelijk ATC die je een Go-Around laat maken omdat JIJ niet opschiet met je pruttelbak, en dan is Transavia tuig? Ik snap het even niet! | |
Furious | zondag 1 oktober 2006 @ 17:37 |
quote:Het is gewoon tuig! En de ATC kon niet meer al te best inschatten. ![]() | |
cheukert | zondag 1 oktober 2006 @ 18:29 |
Wees blij joh, kan je thuis lekker aan mama vertellen dat je vandaag echt overshoot moest ![]() | |
YellowLedbetter | zondag 1 oktober 2006 @ 20:42 |
Whehe, ken je je plaats ook weer | |
Furious | zondag 1 oktober 2006 @ 20:44 |
Zeg, ik laat niet over mij heen lopen door een stel zweefertjes, en een neppiloot! ![]() Overigens; het is niet mijn taak om ervoor te zorgen dat ik veilig gecleared word om te landen. Bovendien, het zien en hijgen is slechts via de freq. Als meneer de ATC zegt 'cleared ILS 24 approach', denk ik dat-ie nog 15nm verderop zit bij RR en net heading 269 is gegaan om te intercepten. Dan wil ik niet opeens 30 seconden later o.i.d. passing OM horen, om vervolgens heen gegaan gestuurd te worden!1einz Goed begrepen? Mooi. Sterf nu dan maar. ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | zondag 1 oktober 2006 @ 20:51 |
Je voelt jezelf wel erg goed he ![]() | |
Furious | zondag 1 oktober 2006 @ 21:04 |
quote:Jij hebt wel erg lange tenen he. | |
Mojave | zondag 1 oktober 2006 @ 21:07 |
Ach, zo'n piepertje voel je niet met een 73, zal die HV kist worst wezen of je er nou wel of niet zat. | |
cheukert | zondag 1 oktober 2006 @ 21:08 |
quote:wat zeik je nog, het was toch allemaal veilig en wel ![]() wees dankbaar om deze geweldige ervaring en vertel het mama | |
Furious | zondag 1 oktober 2006 @ 21:08 |
quote: ![]() Bijkomend was de wake-turbulence overigens. Lag ik me toch bijna op z'n kant!1einz. Voordeel is wel, hij brengt weer een nieuwe zut mensen die ons eventueel van de baan kunnen helpen krabben. | |
cheukert | zondag 1 oktober 2006 @ 21:09 |
quote:geeft wel wat rotzooi achteraf, moet de baan weer geinspecteerd worden enzo | |
Furious | zondag 1 oktober 2006 @ 21:09 |
quote:Ik zal nog eens een keer een verhaaltje over vliegen vertellen. Wat zullen we de volgende keer bespreken? Hoe je het beste loempia's kunt maken? ![]() | |
cheukert | zondag 1 oktober 2006 @ 21:13 |
quote:nee, jij weet niks van loempia ![]() | |
Mojave | zondag 1 oktober 2006 @ 21:15 |
quote:Mja das waar, laten we dat maar beperken tot de groene velden. Tijd dus om 't G/A van RTM te verwijderen. | |
nsfw | zondag 1 oktober 2006 @ 21:21 |
quote:Ik vind het niet meer dan terecht dat ATC je Go Around heeft laten gaan. Als ik in een PH-Bromvlieg op EHRD vlieg (wat ik wel eens doe) zou ik het ook heel normaal vinden om een transavia of VLM voorang te geven. Die hebben heel wat meer belang bij het op tijd op de blokken staan dan wij. RR Staat trouwens 11 mijl bij rotterdam vandaan en niet 15 Bovendien snap je er gewoon poep van. Het het Final Approach Point ligt op 4,9NM en de OM op 3,7NM. Met +/-2 mijl per minuut, reken maar uit hoe lang het duurt voor ie bij de Outermakrer is. idd. +/- 60 seconden! Daar komt nog bij dat jij waarschijnlijk nog 3 uur brandstof aan boord hebt zitten en dus nog zeker anderhalf uur relaxed kan gaan holden in A of B om nog even 3 kisten binnen te laten voor jou, dat kan je van die trans niet zeggen. Dat is waarschijnlijk 1 Go around en nog 1 approach en als ze dan nog een keer Go around gaan moeten ze naar hun alternate toe. Maar ik weet niet precies hoe trans daar mee werkt. Verder valt je niet veel te verwijten want je vloog in Classe C Luchtruim. ATC is verantwoordelijk voor de seperatie tussen jou en die Transavia. Maar dan nog. Verkeer wat al op final zit heeft altijd voorang op verkeer wat nog naar final moet draaien. Ik vind het jammer dat ik het luchtruim met jou moet delen op rotterdam, want collegialiteit is ver te zoeken. Ik hoop dat dat zich nog een beetje gaat ontwikkelen bij je! Groetjes! | |
Mojave | zondag 1 oktober 2006 @ 21:26 |
. | |
Furious | zondag 1 oktober 2006 @ 21:29 |
quote:Ik vind het tof van je dat je mijn mond snoert. Maar ik vind het jammer dat niemand de lichtelijke sarcastische tint ontdekt in mijn originele post. Natuurlijk is het volstrekt logisch dat een lijnvlucht voorrang krijgt op een tijdloze vliegmachine. ![]() | |
cheukert | zondag 1 oktober 2006 @ 21:38 |
quote: | |
nsfw | zondag 1 oktober 2006 @ 22:04 |
quote: | |
Furious | zondag 1 oktober 2006 @ 22:06 |
quote:Ik zeg niet dat ik het niet fijn vind. | |
nsfw | zondag 1 oktober 2006 @ 22:59 |
quote:Dan moet Mello ook niet Mauwen | |
Furious | zondag 1 oktober 2006 @ 23:05 |
quote:Moar ik geef niet op zonder gevecht! LOAL!1ein | |
cheukert | zondag 1 oktober 2006 @ 23:40 |
quote:ja, dan moet je wel eerst een kans hebben om te winnen, pure tactiek... maar kan goed zijn dat je daar niet zo goed in bent, klu of mld vliegers zijn beter in tactiek ofzo enzo ofzoiets | |
Alternate | zondag 1 oktober 2006 @ 23:48 |
Ze moeten dat kleine grut ook gewoon verbieden op de velden waar de echte mannen komen. | |
SnowBite | maandag 2 oktober 2006 @ 01:38 |
Doemijdiemaar | |
Mojave | maandag 2 oktober 2006 @ 08:09 |
quote:Exact, we hebben al zoveel groene velden, laat ze daar kamikaze vliegertje spelen. | |
Furious | maandag 2 oktober 2006 @ 09:57 |
Bedankt voor jullie ijzersterk onderbouwde meningen betreft GA op grote velden. Alleen missen jullie 1 belangrijk punt. De meeste vliegvelden, en waarvan ik zeker weet RTM, zijn privaatbedrijven. Gezien het feit dat GA in het middelpunt staat op RTM zullen ze een enorme bron van inkomsten missen als GA opdoekt. Als je nagaat dat er per dag zo'n 60-70 vluchten worden gemaakt met GA, die allen ook weer terugkomen, dikt de portomonnee aardig aan op een dag met landingsgelden. Behalve dat, het onderhoudsbedrijf op RTM kan ook opdoeken. Gezien het feit dat er zo'n 50-60 GA vliegtuigjes op RTM staan, die toch weer iedere 50, 100 etc. uur een checkup, iets vervangends of wat dan ook nodig hebben. Ik weet niet of ze ook F50's repareren, maar ondanks het feit dat ze dat misschien wel doen, mist er toch een stuk in de portomonnee. En zodra het niet meer lonend is, zullen zij ook verkassen naar een ander veld waar meer werk is. Ik denk niet dat alleen de landingsrechten van Transavia, KLM Cityhopper en VLM Rotterdam in leven kunnen houden! ![]() Oh, en vergeet niet dat het een ongeorganiseerde tyfusbende op groenevelden word. Tot zover mijn standpunt. | |
Alternate | maandag 2 oktober 2006 @ 15:43 |
60 landingen op een dag is 60 * 10 euro = peanuts 1 landing van HV brengt minimaal het dubbele op, misschien wel 3 dubbele. De GA op dat soort velden kost meer aan onderhoud en mankracht dan dat het oplevert. Maar ik ben helemaal niet tegen GA op grote velden want het is natuurlijk prachtig als je met je bromvlieg tussen het grote verkeer hangt. Maar zit de boel dan niet in de weg en hou er rekening mee dat jij voor de verkeersleiding een klein, irritant en sloom rotding bent ![]() Ik heb het even uitgezocht. Landende Cessna brengt maar liefst 17 euro in het laatje. Een HV 737 die eerst land en daarna weer vertrekt (maxtom 70 000 kilo, 180 pax). Landingsgeld: ¤780 passenger charge: ¤2007 security charge: ¤1926 ATC kosten : ¤484 ------------------------ Totaal: ¤5200 (afgerond) Dat zijn 305 GA landingen voor elke grote kist. Tel uit je winst ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Alternate op 02-10-2006 15:58:25 ] | |
Furious | maandag 2 oktober 2006 @ 16:17 |
quote:In dat geval heb je niet meer dan gelijk natuurlijk. Maar het ontgaat niet het feit dat er toch een stuk van de portomonnee zal missen op Rotterdam, al is het maar een klein deel. Ik weet ook niet hoe het zit met de geluidsprocedures, maar ik betwijfel of er ook meer vliegtuigen een lijn- en of chartervlucht kunnen opereren vanaf RTM ten aanzien van geluidsoverlast, als dit zo is, kunnen ze het verlies van de GA op RTM nergens mee compenseren qua kosten, denk ik. | |
cheukert | maandag 2 oktober 2006 @ 17:28 |
Tja, maar wat valt onder GA en wat niet... Een Gulfstream 5, is dat GA of anders een KingAir? Wat is er trouwens mis met ongecontroleerde veldjes, ook leuk toch, lekker uitkijken enzo | |
SnowBite | maandag 2 oktober 2006 @ 20:07 |
een cessna 340, dát is pas GA | |
cheukert | maandag 2 oktober 2006 @ 20:30 |
quote:jezus, jij bent goed op de hoogte | |
SnowBite | maandag 2 oktober 2006 @ 20:56 |
ach ja, lopen pauperen op het kls-platform valt op he ![]() | |
cheukert | maandag 2 oktober 2006 @ 22:32 |
ook maar gehoord zeker ![]() | |
SnowBite | maandag 2 oktober 2006 @ 23:01 |
Hoezo niet? | |
cheukert | maandag 2 oktober 2006 @ 23:10 |
had je geen les ofzo, of was je je baron aan het poetsen | |
SnowBite | dinsdag 3 oktober 2006 @ 01:51 |
Jep, ik heb even de heilige baron in de was gezet. Heitje voor een karweitje heet dat op de KLS... [ Bericht 34% gewijzigd door SnowBite op 03-10-2006 01:58:11 ] | |
nsfw | dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:57 |
quote:'t zal ze worst wezen die GA, liever kwijt dan rijk. Bovendien valt EHRD gewoon onder schiphol-group dus het geld komt allemaal op 1 grote hoop terecht! 't is niet voor niets dat een overlandlanding voor een not-RTM based GA toestel rond de 40 euro kost! Alleen maar om het naar RTM vliegen te ontmoedigen! | |
Alternate | dinsdag 3 oktober 2006 @ 12:19 |
Maar dat is ook mede een groenlinks praktijk, de kleine luchtvaart overal wegpesten. Ik geloof dat ze zelfs Rotterdam willen sluiten 'vanwegen het millieu'. Ongehinderd door enige kennis. Vrijwel elke maatschappij gebruikt ehrd als planning alternate en als dat straks niet meer kan moet iedereen veel meer extra fuel meenemen en verstookt iedereen dus onderweg meer fuel omdat ze zwaarder zijn. Dat is een grotere belasting voor het milleu dan welke cessna dan ook. | |
Furious | dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:07 |
Klopt, een jaar terug tijdens de hevige sneeuwstormen in Nederland waren in totaal 8 (!!) heavies uitgeweken naar Rotterdam. http://www.airliners.net/open.file/1015756/L/ En ik zie nog wel eens regelmatig als ik op RTM ben, maar het vliegen niet door kan gaan vanwege slecht weer (2 weekenden terug nog) wel eens een KLM 737 landen die waarschijnlijk uitgeweken is van Amsterdam aangezien de KLM geen vluchten uitvoert vanaf RTM met 737's. Trouwens, nsfw. Het enige wat ik van je hoor is GA is kut, GA moet weg van de grotere velden. Maar op wat voor manier onderbouw je deze stelling? Voor het 'potentiele extra gevaar' wat 1x in het driekwartier kan optreden omdat er een grotere kist binnenkomt? | |
cheukert | dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:55 |
quote:hij wil je gewoon pesten, laat hem nou ![]() | |
SnowBite | woensdag 4 oktober 2006 @ 00:29 |
quote:Weet je zeker dat dit geen Transavia vlucht was? | |
Furious | woensdag 4 oktober 2006 @ 08:18 |
quote:Hij droeg de onmiskenbare blauwe KLM kleuren, en vertrok na 15 minuten alweer. En zover ik weet, heeft Transavia nooit een KLM toestel geleased, of gechartered. [ Bericht 10% gewijzigd door Furious op 04-10-2006 08:32:58 ] | |
Mojave | woensdag 4 oktober 2006 @ 09:39 |
Transavia heeft twee kisten bij KLM staan in KLM kleuren. | |
SnowBite | woensdag 4 oktober 2006 @ 11:40 |
De PH-HZM en de PH-HZK vliegen in het blauw weleens voor Transavia. Andersom vliegt de PH-HZL weleens voor KLM. | |
Furious | woensdag 4 oktober 2006 @ 14:10 |
Hmmm, in dat geval zou het best een Transavia geweest kunnen zijn. Maar een passanger change in 15 min. lijkt mij toch wel aardig rap? | |
SnowBite | woensdag 4 oktober 2006 @ 14:16 |
Als hij leeg aankwam of leeg vertrok dan kan het in 20 minuten wel denk ik... Nog nooit geprobeerd eigenlijk. | |
cheukert | donderdag 5 oktober 2006 @ 17:07 |
![]() ook wel een lache ding | |
nsfw | donderdag 5 oktober 2006 @ 19:03 |
quote:Maar GA is toch ook gewoon kut? GA moet toch ook gewoon weg van grote velden? | |
Furious | donderdag 5 oktober 2006 @ 19:15 |
quote:Meid, ik ben het helemaal met je eens. De overtuiging, ik vind het echt, overwhelming meid! Ge-wel-dig! ![]() | |
CrazyCavia | donderdag 5 oktober 2006 @ 19:30 |
Ben geen vlieger, maar Eelde spotter. Zei iemand iets over de N340DD die eerst naar de KLS wou en daarna toch naar het platform? Altijd leuk die gesprekken op de scanner. Was daar voor de aankondiging van VLM maar heb toch nog een shot gemaakt van de N340DD op het platform. ![]() En een shot van vertrek baan 23. ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:35 |
whehehe spotters ![]() | |
Mojave | vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:52 |
quote:Lul niet! jij kijkt ook regelmatig op Airliners.net ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:59 |
quote:Maar ik lig niet in een greppel met een oversized camera ![]() | |
Mojave | vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:15 |
quote: ![]() | |
cheukert | vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:44 |
quote: ![]() | |
nsfw | vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:04 |
quote:Nee, jij slaapt in een tentje op de runway ![]() | |
Mojave | vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:11 |
quote:P30 of P40 doen voor Haarlem? | |
cheukert | vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:14 |
quote:Gewoon de deur/luik/rits-kant in de vliegrichting zetten, met de voor en achter luik open, kan de jetwash en beter doorheen | |
YellowLedbetter | vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:20 |
quote:Precies ![]() | |
nsfw | vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:32 |
quote:Wat heb je nog meer voor een argumenten nodig! Levensgevaarlijk die GA quote:Scary Shit man! | |
cheukert | vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:37 |
MLA's, dat zijn toch van die namaak Cessna, wat eigenlijk dus een ducktape kist hoort te zijn? | |
nsfw | zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:32 |
Dit bedoel je?![]() | |
cheukert | zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:46 |
bijvoorbeeld | |
YellowLedbetter | zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:10 |
quote: ![]() | |
cheukert | zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:34 |
Vandaag ook in het AD 1 op de 37 MLA tegen 3 op 800 TMG en 2 op 2300 zweefvliegen Ik denk inderdaad dat die kisten te complex zijn geworden voor de MLA.... | |
YellowLedbetter | zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:19 |
Zweefvliegers kunnen gewoon beter vliegen ![]() | |
SnowBite | zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:54 |
totdat er een motor uitvalt.... | |
YellowLedbetter | zaterdag 7 oktober 2006 @ 16:30 |
quote:bij een zweefvliegtuig? | |
cheukert | zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:28 |
quote:Ja, wordt weleens aan mij gevraagd... Wat nou als de benzine op is? Verder: Kan je sturen in een zweefvliegtuig? Ben je weleens neergestort? | |
YellowLedbetter | zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:49 |
quote:Ik stond een tijd geleden op een promo-stand met een van onze kisten en daar vroegen ze of ie wel echt was...en waar de raketten nou hingen.... | |
cheukert | zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:15 |
Kan je vliegen als er geen wind is? | |
YellowLedbetter | zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:46 |
Of ..of. of als je de kist nog in de aanhanger zit en er komen kinderen aan die vragen wat er in zit dan zeg je dat er een krokodil of een giraffe in zit ![]() | |
cheukert | zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:45 |
oh ja ohja ohja bijna alweer een nieuw vliegeniers topic ![]() | |
Domai | zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:56 |
Hey aviators, Wat weten jullie over de selectie van de opleiding van lufthansa? Is die veel moeilijker dan die van de KLS of vergelijkbaar? Bvd | |
cheukert | zaterdag 7 oktober 2006 @ 23:03 |
quote:Lufthansa heeft voor de soort van topclass baangarantie, kls niet... denk jij maar na ![]() | |
cheukert | zaterdag 7 oktober 2006 @ 23:04 |
quote:Een beetje laat mee misschien? ik zie net dat je op de KLS mag beginnen ![]() | |
Mojave | zaterdag 7 oktober 2006 @ 23:42 |
quote:In Bremen zit een voorbereidingscentrum op de DLR, erg goede resultaten! | |
Domai | zondag 8 oktober 2006 @ 11:26 |
quote:Gewoon uit interesse ![]() Ik kreeg er ook een vraag over van iemand die nog op de middelbare school zit, die ik ken. | |
Domai | zondag 8 oktober 2006 @ 11:31 |
quote:Persoonlijke ervaring? Of van horen zeggen? | |
nsfw | zondag 8 oktober 2006 @ 13:32 |
Wanneer ga je beginnen op de KLS Domai? | |
Mojave | zondag 8 oktober 2006 @ 19:08 |
quote:Aantal jongens die ik ken zijn zo door de DLR gerold na een goede voorbereiding daar. Zo, ff naar Ameland geweest met een Pipertje, gvd wat gaat dat traag!! 110 kts en oilpressure tegen 't rood. Verder wel grappig ding. | |
cheukert | zondag 8 oktober 2006 @ 19:08 |
volgens zijn fotoboek december | |
Domai | zondag 8 oktober 2006 @ 19:18 |
Ik begin 11 december op de KLS ja. Welke scholen zijn jullie naar toe geweest en wanneer? | |
Mojave | zondag 8 oktober 2006 @ 19:29 |
Stella 09/2003 - 04/2006 | |
Domai | zondag 8 oktober 2006 @ 19:31 |
quote:Heb je misschien een e-mail adres van iemand die eventueel wat vragen zou willen beantwoorden? Ik begin dan al wel in december, maar een goede bekende van me is zich nog uitgebreid aan het oriënteren. Alvast bedankt. | |
Mojave | zondag 8 oktober 2006 @ 19:41 |
quote:Ga ik ff regelen, post ik zsm. | |
cheukert | zondag 8 oktober 2006 @ 19:42 |
Een goede bekende ![]() ![]() | |
Domai | zondag 8 oktober 2006 @ 19:53 |
quote:Tof, je kunt ook PM'en eventueel. Dankjewel | |
cheukert | zondag 8 oktober 2006 @ 20:16 |
ohja bijna weer een nieuw topic | |
nsfw | dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:23 |
Dus? | |
nsfw | dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:24 |
(Dat was een verkapt schopje) | |
nsfw | dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:27 |
5 | |
nsfw | dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:27 |
4 | |
nsfw | dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:27 |
3 (ja ik verveel me!) | |
nsfw | dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:27 |
2 | |
nsfw | dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:28 |
1 en vol ![]() Wie vliegt er hier? (deel 4) Hier verder ![]() |