quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:29 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Voor de jongere medewerkers is het wèl interessant om nu nog op te stappen. Men vermoedt dat de boel in 2009 compleet in elkaar zakt en dan zouden er wel eens gedwongen ontslagen kunnen gaan vallen... Nu helpen ze je nog, straks niet meer.
Leve de privatisering van de Post en hoera voor de vrije marktwerking. Nu moet er ineens winst worden gemaakt, krijgen we met concurrenten te maken (en het is nog oneerlijke concurrentie ook, ze pikken de krenten uit de pap en hoeven zich niet eens aan de postwet te houden [overal bezorgen, zoveel brievenbussen per stad, zoveel postkantoren per x aantal inwoners, 6 dagen per week bezorgen? 'K dacht het niet]).
En wie is er weer de dupe? De gewone man (de postbode). En zelfs in zijn rol als consument heeft hij er niets aan. Hebben de bezuinigingen bij de TPG geleid tot lagere prijzen? NEE. Staan er bussen van Sandd of Selekmail in de straat, zodat zij tegen voordelige tarieven mijn post in de sloot kunnen gooien (kuch, ik bedoel natuurlijk bezorgen). NEE, want aan particulieren verdienen ze niets, da's niet interessant voor ze.
Alleen de hoge heren in het topmanagement worden er beter van (en de aandeelhouders). Die vullen hun zakken met bonussen, opties en een riant salaris, en als in 2009 de boel in mekaar zou zakken dan is hun kostje toch al gekocht. Dan nemen ze nog ff een gouden handdruk mee, en via hun talrijke vrindjes op hoge plaatsen kunnen ze toch wel weer een of ander commisariaatje regelen, waar je veel geld verdient met niets doen, en waar het er niet om gaat wat je kan, maar wie je kent.
Ik zou er bijna communistisch van worden, ware het niet dat uit de praktijk is gebleken dat dat systeem nog slechter werkt dan het kapitalisme. Ik ben een voorstander van eeb geleide markteconomie. Dus met overheidsbemoeienis, en niet zonder meer alles (Post, stroom, water, gezondheidszorg) privatiseren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...