Bos: meteen generaal pardon asielzoekersquote:Bos: meteen generaal pardon asielzoekers
Als PvdA-leider Wouter Bos na de verkiezingen van 22 november het roer zou overnemen, wil hij meteen een generaal pardon regelen voor asielzoekers die al lang in Nederland zijn. Dat heeft hij woensdag gezegd in een interview met het AD.
''Ik zal één ding meteen regelen: een generaal pardon voor asielzoekers die hier al lang zijn. Ik vind het echt verschrikkelijk dat kleine kinderen worden uitgezet naar een land waar ze nog nooit zijn geweest en waar ze de taal niet van spreken. Dat moet je als beschaafd land niet willen'', aldus Bos.
Verder zegt Bos vooral rust te willen na de afgelopen roerige kabinetsperiodes. Hij zal de grote hervormingen van het huidige kabinet dan ook laten voor wat ze zijn. Niks terugdraaien. Aanpassen. ''Ik ben geen sloper. Ik ben meer van het verbouwen. Bij slopen zit je twee jaar in het puin en dan weet je nog niet wat je krijgt. Ik zal geen stelsel terugdraaien en chaos creëren. Ik ga de onrechtvaardigheden eruit halen en het evenwicht herstellen.''
Dit is verkapt toegeven, dat hij het eens was met het beleid van het huidige kabinet.quote:Hij zal de grote hervormingen van het huidige kabinet dan ook laten voor wat ze zijn. Niks terugdraaien. Aanpassen. ''Ik ben geen sloper. Ik ben meer van het verbouwen. Bij slopen zit je twee jaar in het puin en dan weet je nog niet wat je krijgt. Ik zal geen stelsel terugdraaien en chaos creëren. Ik ga de onrechtvaardigheden eruit halen en het evenwicht herstellen.
Nou? Hoeveel?quote:Op woensdag 20 september 2006 10:25 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Dit is verkapt toegeven, dat hij het eens was met het beleid van het huidige kabinet.
Hoeveel generaal pardon's werden er niet gegeven de afgelopen jaren?
klikkerdeklikquote:
Hoeveel zijn er gegeven?quote:
Óf ze zijn ten onrechte buiten de boot gevallen. Of dacht jij dat al die schrijnende gevallen zomaar rauw op ons dak waren komen vallen?quote:Op woensdag 20 september 2006 10:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bos: meteen generaal pardon asielzoekers
Wat een slecht onverantwoord plan. Ten eerste zijn deze 26.000 mensen geen politieke vluchtelingen (anders hadden ze wel een verblijfsvergunning gekregen)
Hoe weet je dat? Ik ken er meer die ruim over die termijn van 5 jaar zijn uitgekomen dan eronder. (En om de blaatreacties voor te zijn: dat rekken is blijkens een rapport van de Ombudsman toe te wijzen aan de IND zelve)quote:. Ten tweede hebben al deze mensen binnen 5 jaar voor het eerst een uitspraak gehad.
Er moet ook een staartje aan dit muisje zitten idd. Dat het eenmalig is bijvoorbeeld, plus de IND eens even flink op de schop zodat je over 5 jaar niet weer met een paar tienduizend gevallen zit.quote:Ten derde geeft hij wel een heel slecht signaal; eerst wijs je economische gelukszoekers af maar als ze maar lang genoeg hier blijven en vooral kinderen krijgen kunnen ze uiteindelijk via een generaal pardon toch nog blijven.![]()
De PvdA'er Cohen heeft anders de Vreemdelingenwet ingevoerd, je weet wel, die wet waarmee Verdonk afgelopen jaren beleid kon voeren.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:33 schreef Martijn_fijn het volgende:
De PVDA komt ook niet met een oplossing voor het probleem. Uitgeprocedeerde asielzoekers hoeven alleen maar te blijven zitten 5 tot 10 jaar, totdat de PVDA het tijd vind voor een generaal pardon en zo alle dossiers weer opgeruimd heeft.
Denk je dat ik de CBS database in mijn hoofd heb zitten? Zoek het lekker zelf uit, oke?quote:Op woensdag 20 september 2006 10:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoeveel zijn er gegeven?
Niet: voorgesteld, over gepraat, gewenst, geeist etc. Gegeven.
Eigenlijk een beetje raar he, om mensen die hier komen om te werken, en dit ook in 99% van de gevallen weten te verwezenlijken, als parasieten aan te merken. Zou het...liggen aan...het systeem?quote:Op woensdag 20 september 2006 10:27 schreef Netsplitter het volgende:
Economische vluchtelingen een pardon geven??
Tuurlijk...![]()
Hoe zorg je er voor dat een land nog aantrekkelijker wordt voor dit soort parasieten?
Juist, op deze manier...
Zo werkt het niet: de roeper bewijst hierquote:Op woensdag 20 september 2006 10:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Denk je dat ik de CBS database in mijn hoofd heb zitten? Zoek het lekker zelf uit, oke?
Laten we het nog gekker maken: dat had tijdens de procedure al aan de orde moeten zijnquote:Feit is dat generaals pardons uberhaupt niet aan de orde moeten zijn, omdat men persoonlijk elke (uitgeprocedeerde) asielzoeker individueel zou moeten behandelen. We praten hier niet over flesjes sportdrinkt van de Aldi, waar je er gelijk een massa van kan inslaan.
Het beleid, waardoor we nu met zoveel uitgeproceerde asielzoekers zitten. Dat probleem wordt door dat zelfde PVDA opgelost met een generaal pardon. Denk je echt dat het gros (uitzonderingen daargelaten) van die uitgeprocedeerde asielzoekers zullen kunnen intregreren in de Nederlandse samenleving? De PVDA vond het zeker schokkend om te horen dat het aantal uitkeringsgerechtigen gedaald was onder kabinet Balkenende.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:38 schreef sigme het volgende:
[..]
De PvdA'er Cohen heeft anders de Vreemdelingenwet ingevoerd, je weet wel, die wet waarmee Verdonk afgelopen jaren beleid kon voeren.
Veel van die mensen hebben bewust voor kinderen gekozen terwijl ze wisten dat ze in een heel onzekere situatie zaten. Ik vind dat dus volledig de verantwoordelijkheid van die ouders net zoals iederere ouder verantwoordelijk is voor zijn of haar kinderen. Om daarvoor nu weer onze steden te laten overspoelen vind ik wel wat erg ver gaan.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:40 schreef Pool het volgende:
Maar zelfs dan heeft Bos nog gelijk dat hij het belang van de kinderen voor laat gaan. Die kinderen zijn hier opgegroeid, hebben vaak Nederlandse leren spreken en hebben Nederlandse vriendjes. Kortom: ze hebben helemaal niets te maken met het land waar ze naartoe uitgezet worden.
Wanneer ze hier hard komen werken heb ik geen problemen mee.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Eigenlijk een beetje raar he, om mensen die hier komen om te werken, en dit ook in 99% van de gevallen weten te verwezenlijken, als parasieten aan te merken. Zou het...liggen aan...het systeem?
Ff serieus: als je degenen die zich nuttig gaan maken er nou uit zou kunnen pikken (Greencard!) dan is dat toch in ieders voordeel?
Het zijn economische vluchtelingen anders hadden ze eerder al wel een verblijfsvergunning gekregen.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat woordje "economische" uit de TT kan ik noch in het FP artikel, noch in het interview in het AD terugvinden.
Nou nou nou...quote:Op woensdag 20 september 2006 10:45 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Veel van die mensen hebben bewust voor kinderen gekozen terwijl ze wisten dat ze in een heel onzekere situatie zaten. Ik vind dat dus volledig de verantwoordelijkheid van die ouders net zoals iederere ouder verantwoordelijk is voor zijn of haar kinderen. Om daarvoor nu weer onze steden te laten overspoelen vind ik wel wat erg ver gaan.
quote:Op woensdag 20 september 2006 10:48 schreef du_ke het volgende:
Mijn god de fokracistjes komen weer uit de hoeken en spleten.
Ze zitten nog in de beroepsprocedure. Dat wil niet zeggen dat het ecnomische vluchtelingen zijn het kan ook goed zijn dat het verhaal nog niet duidelijk is. Daarnaast zijn dit vaak relatief hoog opgeleide mensen die, en zeker hun kinderen, echt wat voor onze maatschappij kunnen betekenen.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn economische vluchtelingen anders hadden ze eerder al wel een verblijfsvergunning gekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |