Bedanktquote:Op woensdag 20 september 2006 04:18 schreef Gooitzen het volgende:
MaJo, je bent geweldig!
quote:Op woensdag 20 september 2006 04:23 schreef Gooitzen het volgende:
Denk jij dat er nog iets met de vraag gebeurd?
Prima, jij nog een voorstel voor een categorie?quote:Op woensdag 20 september 2006 04:25 schreef duivelinnetje het volgende:
Sorry, ik had idd wat problemen, maar Majo je hebt helemaal gelijk. De naam doet er niet toe ( Hilde), maar je weet om wie het gaat.
Jij bent.
[..]
Literatuur, film, geschiedenis?quote:Op woensdag 20 september 2006 04:28 schreef MaJo het volgende:
Joechei(dikgedrukt graag
)
Ik stel dan wel een vraag (punten aangepast)
Categorie?
Dat is er alvast 1quote:Op woensdag 20 september 2006 04:31 schreef duivelinnetje het volgende:
De donkere kamer in elk geval
quote:Op woensdag 20 september 2006 04:32 schreef Gooitzen het volgende:
Nooit meer slapen, Doka v Damokles, Onder Professoren, Au Pair, Tranen der Acacias. Etc...
Het is dan ook de beste Nederlandse schrijverquote:Op woensdag 20 september 2006 04:34 schreef duivelinnetje het volgende:
Wow Gooitzen.......jij bent snel....een fan?
Eën van de beste iddquote:Op woensdag 20 september 2006 04:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is dan ook de beste Nederlandse schrijver
O Dapper Dapper, Talloos veel miljoenen en dan hebben we het nog niet over de essaybundels. Ik moet mandarijnen nog, maar die is tweedehands nergens te krijgen. O Dapper dapper heb ik ook nog niet gevonden. Voor de rest heb ik alles van hem.quote:Op woensdag 20 september 2006 04:34 schreef MaJo het volgende:
[..]Andere boeken zijn onder andere Mandarijnen op Zwavelzuur, Ik heb altijd gelijk en eh, ik kom ook even niet verder
Gooitzen + 1
Eens. Onbetwist!quote:Op woensdag 20 september 2006 04:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is dan ook de beste Nederlandse schrijver
Inderdaad, geen discussie over mogelijkquote:
Waar gaat die laatste over?quote:Op woensdag 20 september 2006 04:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Inderdaad, geen discussie over mogelijkHeb zelf "maar" 4 boeken gelezen, Nooit meer Slapen (mijn favo boek), Donkere Kamer, Au Pair en één waar ik de naam altijd van vergeet
Moet echt meer van hem lezen want hij is briljant.
Serieus... Heb niet zoveel met Revequote:
Uit talloos veel miljoenenquote:
De briefromannen zijn ook geweldig. Op weg naar .... Nader (van het ezelsproces.quote:Op woensdag 20 september 2006 04:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Serieus... Heb niet zoveel met ReveEn ik ben echt wel thuis in de Nederlandse literatuur
Ik ben toch een goed mens, dat ik haar niet vergiftig... Geniaal!quote:Op woensdag 20 september 2006 04:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Uit talloos veel miljoenenDacht even dat dat een ander boek is maar dat is hem
Haha inderdaadquote:Op woensdag 20 september 2006 04:44 schreef Gooitzen het volgende:
[..]
Ik ben toch een goed mens, dat ik haar niet vergiftig... Geniaal!
Op weg naar het eindequote:Op woensdag 20 september 2006 04:43 schreef Gooitzen het volgende:
[..]
De briefromannen zijn ook geweldig. Op weg naar .... Nader (van het ezelsproces.
Avonden, Hijgend hert zijn goed.
Het boek van ....
Werther ....
De ondergang van de familie .....
Ja. Ook erg mooi. Die man kan mooi schrijven, maar soms schrijft hij zulke enge boeken. Ga je eens wat meer Reve proberen?quote:Op woensdag 20 september 2006 04:53 schreef MaJo het volgende:
Het stenen bruidsbed
quote:Op woensdag 20 september 2006 04:58 schreef Gooitzen het volgende:
Als twee druppels water. Dertig jaar niet vertoond, omdat het niet mocht van Heineken (zijn minnares speelde er in mee, of zoiets)
Ja, erg mooi. Moet ik nog vragen hoe de verstripping van de Doka door het CJP werd genoemd, en die na een rechtzaak uit de handel meost worden genomen? Of gaan we er een einde aan breien en de ochtendploeg morgen verder laten gaan?quote:
Slaap lekker, en kom weer eens terug!quote:Op woensdag 20 september 2006 04:59 schreef duivelinnetje het volgende:
Ja doeg.....zo kan ik het ook.Ach laat maar, slaap lekker Majo en Gooitzen. Leuk een keer meegedaan met jullie, was fun.
Wat kan je zo ook? Vervolgvragen zijn hier heel normaalquote:Op woensdag 20 september 2006 04:59 schreef duivelinnetje het volgende:
Ja doeg.....zo kan ik het ook.Ach laat maar, slaap lekker Majo en Gooitzen. Leuk een keer meegedaan met jullie, was fun.
Insgelijks, slaap lekker! Dank voor de leuke avond!quote:Op woensdag 20 september 2006 05:02 schreef MaJo het volgende:
Ik weet hem niet Gooitzen. Misschien wel een mooi moment om te gaan slapen ja, hang zowat over mijn computer heen
Ik vond het ook gezelligquote:Op woensdag 20 september 2006 05:04 schreef Gooitzen het volgende:
[..]
Insgelijks, slaap lekker! Dank voor de leuke avond!
Ik vond het juist heel leuk, en ik kom zeker hier terug. Was leuk en nog leerzaam ook, wat wil je nog meer?quote:Op woensdag 20 september 2006 05:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat kan je zo ook? Vervolgvragen zijn hier heel normaalMaar misschien is het wel goed om even een hele andere categorie aan te snijden. Kom je nog eens terug? Truste
De doka van hercules.quote:Op woensdag 20 september 2006 05:00 schreef Gooitzen het volgende:
[..]
Ja, erg mooi. Moet ik nog vragen hoe de verstripping van de Doka door het CJP werd genoemd, en die na een rechtzaak uit de handel meost worden genomen? Of gaan we er een einde aan breien en de ochtendploeg morgen verder laten gaan?
Netscape, ik wou eerst AOL zeggen maar die heeft Netscape weggejaagd.quote:Op woensdag 20 september 2006 08:17 schreef Berkery het volgende:
Ik doe wel even een nieuwe vraag.
Van welk bedrijf is dit logo?
[afbeelding]
En AOL hoort tegenwoordig weer bij Time Warnerquote:Op woensdag 20 september 2006 08:25 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Netscape, ik wou eerst AOL zeggen maar die heeft Netscape weggejaagd.
Ja, dat klinkt beter ja.quote:Op woensdag 20 september 2006 08:52 schreef ChopperMick het volgende:
Taksin Sinawata
zal wel niet goed gespeld zijn maar hoor het net op de radio
Die keur ik goed,quote:Op woensdag 20 september 2006 08:52 schreef ChopperMick het volgende:
Taksin Sinawata
zal wel niet goed gespeld zijn maar hoor het net op de radio
Isabeau +1quote:Op woensdag 20 september 2006 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Siam
De jongste winnaar in de categorie Literatuur was Kipling met 42 jaar.quote:
quote:Op woensdag 20 september 2006 09:14 schreef Etcetera het volgende:
45, natuurkunde
bijna, iets ergerquote:Op woensdag 20 september 2006 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Ze is in elkaar geslagen omdat ze katholiek was?
quote:Op woensdag 20 september 2006 09:27 schreef PatriotOnline het volgende:
was dat niet die non die in afrika is vermoord?
Auel of zoquote:Op woensdag 20 september 2006 09:30 schreef PatriotOnline het volgende:
Wie was de schrijver van de boekenserie 'De Aardkinderen'?
+1 ChopperMickquote:Op woensdag 20 september 2006 09:32 schreef ChopperMick het volgende:
Jean Auel, schreef ook "stam van de holenbeer" (bekender)
Ben ooit begonnen met Stam van de Holenbeer omdat (ex)vriendin er gek op was maar vond het eerlijk gezegd niets...quote:Op woensdag 20 september 2006 09:33 schreef PatriotOnline het volgende:
sterker nog Stam van de Holenbeer is deel 1 van deze serie
deel 2: De Vallei van de Paarden
deel 3: De Mammoet Jagers
deel 4: Het Dal der Beloften
deel 5: Een Vuurplaats in Steen
smaken verschillenquote:Op woensdag 20 september 2006 09:37 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
Ben ooit begonnen met Stam van de Holenbeer omdat (ex)vriendin er gek op was maar vond het eerlijk gezegd niets...
Isabeau +1quote:Op woensdag 20 september 2006 09:36 schreef Isabeau het volgende:
Zo, dat is wel heel simplistisch opgeschreven
Jahaa! Koffie, ben zo terug.quote:
+1 TrickyDickquote:Op woensdag 20 september 2006 09:42 schreef TrickyDick het volgende:
2000 ??
TrickyDick + 1quote:Op woensdag 20 september 2006 10:11 schreef TrickyDick het volgende:
Anna Mae Bullock
+1 Uquote:Op woensdag 20 september 2006 10:27 schreef U het volgende:
ik ben vorige week nog in Florence geweest en zodoende dus genoeg Medici meegekregenWas het niet Il Magnifico?
Is dat dan niet die obelisk op de Champs Elysees dan?quote:Op woensdag 20 september 2006 10:37 schreef U het volgende:
niet in parijs, maar de 4000 is wel meer in de buurt
nope, dat is 'm nietquote:Op woensdag 20 september 2006 10:40 schreef Neleos het volgende:
[..]
Is dat dan niet die obelisk op de Champs Elysees dan?
is ook niet erg specifiek..quote:Op woensdag 20 september 2006 10:43 schreef ChopperMick het volgende:
Rome dan maar
Sitethief + 1quote:Op woensdag 20 september 2006 10:45 schreef Sitethief het volgende:
St Pietersplein?
jah, best welquote:Op woensdag 20 september 2006 10:47 schreef Neleos het volgende:
Hij staat potificaal midden op de St. Pieter?
Volgens mij heb ik dat wel eens gezien ook. op filmpjes en foto's dan.quote:
hij staat stiekem natuurlijk ook niet in Italiëquote:Op woensdag 20 september 2006 10:49 schreef Neleos het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat wel eens gezien ook. op filmpjes en foto's dan.
Ik ben nog nooit in Italie geweest![]()
drie maanden geleden er naast gestaan...quote:Op woensdag 20 september 2006 10:50 schreef U het volgende:
[..]
hij staat stiekem natuurlijk ook niet in Italië![]()
Nee, oke, dat klopt.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:50 schreef U het volgende:
[..]
hij staat stiekem natuurlijk ook niet in Italië![]()
+1 Neleosquote:Op woensdag 20 september 2006 10:50 schreef Neleos het volgende:
Ethiopie
Ja.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:58 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Sudan en Egypte?
Ook niet.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:10 schreef PatriotOnline het volgende:
blijft er 1 over frankrijk
I'm evilquote:Op woensdag 20 september 2006 11:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heb het antwoord nu opgezocht, en het is inderdaad een gemene vraag
quote:Op woensdag 20 september 2006 11:14 schreef Poepoog het volgende:
De landen unie?
quote:
quote:Op woensdag 20 september 2006 11:15 schreef PatriotOnline het volgende:
van de inheemse bevolking?
quote:Op woensdag 20 september 2006 11:18 schreef peaceman het volgende:
de toenmalige vorst van België?
TrickyDick +1quote:Op woensdag 20 september 2006 11:21 schreef TrickyDick het volgende:
hmmm de tweede (twijfelend) ?!?!?!
quote:Koloniale periode (1870-1960)
Vanaf de jaren 1870 werd het land voor het eerst verkend door Europeanen en ontstond de eerste administratie. Het gebied werd voor het eerst in kaart gebracht door de Engelse ontdekkingsreiziger Henry Morton Stanley. In 1885 werd het land op de Conferentie van Berlijn toegekend aan koning Leopold II van België. Hij maakte er zijn persoonlijke eigendom van en noemde het de 'Congo Vrijstaat'. Toen kort daarna rubber een fel begeerd product werd, bracht het land een fortuin op voor Leopold, waarmee hij gebouwen oprichtte in Brussel, Tervuren en Oostende. De Congolezen werden ondertussen uitgebuit, en tussen 1885 en 1908 stierven naar schatting ongeveer 5 miljoen mensen (volgens sommige ramingen zelfs nog meer) aan uitbuiting en ziekten. Dit misbruik werd veroordeeld in een rapport van de Britse diplomaat Roger Casement en in internationaal protest waarin de Britse journalist E.D. Morel een centrale rol nam, en welk onder andere door de schrijver Mark Twain gesteund werd. In 1908 moest het Belgische Parlement plooien onder de druk en nam het de kolonie over van de koning. Het land werd nu Belgisch Congo genoemd.
Tuurlijk, we hebben nog een stukje kolonie in België.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:28 schreef Sitethief het volgende:
Dat moet welhaast in Zeeuws Vlaanderen zijn.....
+1 ChopperMickquote:Op woensdag 20 september 2006 11:25 schreef ChopperMick het volgende:
Westkapelle
Je kent het goed genoeg zo te zien ... Sorry dat het ff duurde; had een probleempje !!!quote:Op woensdag 20 september 2006 11:31 schreef ChopperMick het volgende:
zal misschien nog wel een gehucht een paar honderd meter westelijker kunnen liggen maar zo gedetailleerd ken ik NL nou ook weer niet....
Ben weg ...quote:Op woensdag 20 september 2006 11:32 schreef TrickyDick het volgende:
[..]
Je kent het goed genoeg zo te zien ... Sorry dat het ff duurde; had een probleempje !!!
Groningen rotterdam utrecht maastricht en den haagnijmegenquote:
2 van de 4quote:Op woensdag 20 september 2006 11:43 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Groningen rotterdam utrecht maastricht en den haag
quote:Op woensdag 20 september 2006 11:45 schreef PatriotOnline het volgende:
+1 Etcetera welliswaar verspreid, maar alle goed
er zijn er ook nog 2 duitse en 1 belgische ter ondersteuning van Limboland en grensgebied met Duitsland
quote:Op woensdag 20 september 2006 11:48 schreef Neleos het volgende:
A Hitler?
Kent uw klassiekers, is niet goed. Ligt aan de vragensteller. Het was Hitler die Prins Bernhard zo noemde!quote:Op woensdag 20 september 2006 11:48 schreef Neleos het volgende:
A Hitler?
dan klopt mijn bron nietquote:Op woensdag 20 september 2006 11:49 schreef PatriotOnline het volgende:
[..]
Kent uw klassiekers, is niet goed. Ligt aan de vragensteller. Het was Hitler die Prins Bernhard zo noemde!
Nieuwe vraag?quote:Op woensdag 20 september 2006 11:51 schreef Etcetera het volgende:
[..]
dan klopt mijn bron nietexcuses
![]()
In mijn versie niet. 1 biljet moet eruit.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:53 schreef PatriotOnline het volgende:
100
200
500
1000
2000
5000
10000
50000
(in mijn oude versie tenminste...)
en Disney variant idemquote:Op woensdag 20 september 2006 11:55 schreef ChopperMick het volgende:
1
2
5
10
20
50
100
500
hele oude versie
Dan klopt het.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:55 schreef PatriotOnline het volgende:
200 eruit!
nopequote:Op woensdag 20 september 2006 12:02 schreef TrickyDick het volgende:
groen geel oranje paars blauw
just guessing of course ...quote:Op woensdag 20 september 2006 12:02 schreef TrickyDick het volgende:
groen geel oranje paars blauw
nopequote:Op woensdag 20 september 2006 12:03 schreef ChopperMick het volgende:
rood,oranje,geel,groen,blauw,paars
volgorde?quote:Op woensdag 20 september 2006 12:04 schreef Etcetera het volgende:
geel groen oranje rood violet indigo blauw
in plaats van paars indigo en violet?quote:Op woensdag 20 september 2006 12:03 schreef ChopperMick het volgende:
rood,oranje,geel,groen,blauw,paars
bijna!quote:Op woensdag 20 september 2006 12:07 schreef TrickyDick het volgende:
rood oranje geel groen violet indigo blauw
neequote:Op woensdag 20 september 2006 12:07 schreef ChopperMick het volgende:
tel je infrarood en ultraviolet ook mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |