Nee hún politiebedrijf. Het bedrijf dat ze vrijwillig gekozen hebben om hun eigendommen te beschermen tegen een x bedrag.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:43 schreef Argento het volgende:
1 politiebedrijf?
Als je vantevoren vastlegt naar welke rechter je gaat bij geschillen en je houdt je daar niet aan dan pleeg je contractbreuk.quote:Je kunt geen contractbreuk plegen ten aanzien van een beding dat niet gemaakt is. Ook al had het gemaakt moeten worden.
Die rechter zou zich daartoe dus moeten bewijzen door zo goed en eerlijk mogelijk recht te spreken. Iets wat nu niet hoeft, rechter ben je voor het leven, ongeacht de kwaliteit van je werk. Je moet het wel héél bont maken wil je uit je ambt ontheven worden.quote:De rechter zoals wij hem kennen staat volmaakt boven de partijen. Als dat niet het geval is en ook maar de schijn van partijdigheid bestaat, kan ie gewraakt worden.
Ik heb me zojuist een wijntje ingeschonken.quote:Op woensdag 20 september 2006 00:30 schreef Monidique het volgende:
Nou, ik pak nog een biertje.
Bah, cool, bah, in die volgorde.quote:Op woensdag 20 september 2006 00:33 schreef Monidique het volgende:
Nu? UVA, hè. Academische Vaardigheden, Oudheid en Bronnen en Literatuur.
Nog heel even dan:quote:Op woensdag 20 september 2006 00:19 schreef Floripas het volgende:
Komt door Osewoudt.
Die overigens nog wat vragen open heeft in de oude SC. Minister, paraat!
Ja, dat is dreigen met geweld.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:47 schreef Floripas het volgende:
Zou het dan verboden zijn om te zeggen: "Als je me niet mijn *kuch* premie betaalt, dan kunnen er ongelukken gebeuren met je dochter."
Inkomstenbelasting, verplichte premies, BTW, accijnzen, gemeentebelasting, overdrachtsbelasting, BPM, wegenbelasting, hondenbelasting...ik denk dat ik met twee derde nog aan de lage kant zit.quote:Oh, is het al tweederde? McCarthy houdt het nog op de helft.
Nee, ik haal mijn mafia-kennis strikt uit de Godfather films. Goedaardige wijze Dons die veel van hun moeder houden, je moet ze alleen niet boos maken natuurlijkquote:En ja hoor, die Don die heb je. Niet alleen al het inkomen, maar ook het lijf. En het lijf van je vrouw, je kind, en je hond als-ie wil. Heb je Dode Zielen gelezen?
Dreigen met geweld.quote:Aha! Dus toch. "Ongelukjes zitten in een klein hoekje, meneer. Da's dan 50 goudklompjes, graag. Anders kunnen we niet uw veiligheid garanderen...
Niet goedkoop misschien, maar zeker geen twee derde van je inkomen, en je krijgt kwaliteit, geen overheidsrommel.quote:Al met al best duur, jouw samenleving.
Nee, ik wil een flat-tax van enkele procenten om de overheid haar minimale taken goed uit te laten voeren. En een maatschappelijk debat over de vraag of we ook die laatste taken niet beter door de markt zouden kunnen laten uitvoeren.quote:Dus feitelijk wil je geld afpakken van de armen om de rijken mee te beschermen?
Ja heb er net ook nog 1 open getrokkenquote:Op woensdag 20 september 2006 00:30 schreef Monidique het volgende:
Nou, ik pak nog een biertje.
Hokee, ik ga wel andere vrienzen zszoeken....quote:Op woensdag 20 september 2006 00:58 schreef Monidique het volgende:
"something not desirable."
Jezus, Monidique, ben jij nog nooit in een kroeg geweest?quote:Op woensdag 20 september 2006 01:02 schreef Monidique het volgende:
Ke?
Kom, je studéért nu. Ik neem je wel een keertje mee.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:04 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik ben nog nooit in een kroeg geweest.
Groot gelijk. Een poel van verderf is het, niets minder.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:04 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik ben nog nooit in een kroeg geweest.
Ik weet het, du_ke. Er zitten alleen maar krijgslustige boeren met een te hoog testosteronniveau. Uiteraard en absoluut en zonder meer geen plek voor mij.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Groot gelijk. Een poel van verderf is het, niets minder.
Juist het is beter je daar verre van te houden.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet het, du_ke. Er zitten alleen maar krijgslustige boeren met een te hoog testosteronniveau. Uiteraard en absoluut en zonder meer geen plek voor mij.
Ja, doddie.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:13 schreef Monidique het volgende:
O, ik maakte maar een grapje!
quote:Zoon Khadaffi roept paus op zich te bekeren
ANP
TRIPOLI - De zoon van de Libische leider Muammar Khadaffi heeft de paus opgeroepen zich te bekeren tot islam. De paus zou het islamitisch geloof moeten ‘omhelzen’ en ‘de waarheid leren’, zei Mohammed Muammar Khadaffi tegen het staatspersbureau JANA.
De zoon van de Libische leider deed zijn uitspraken tijdens een wedstrijd uit het hoofd leren van de Koran.
De paus riep de woede van moslims over zich af door uitspraken die hij vorige week deed tijdens een lezing in de Duitse stad Regensburg. Hij citeerde daarin een middeleeuwse eeuwse tekst, waarin werd gesteld dat de profeet Mohammed alleen kwaad heeft gebracht. De kerkvorst nam later afstand van het citaat.
Die uit de hand gelopen drinkspelletjes toch.quote:De zoon van de Libische leider deed zijn uitspraken tijdens een wedstrijd uit het hoofd leren van de Koran.
Haha kan me niet voorstellen dat hij vies is van een borrel inderdaadquote:Op woensdag 20 september 2006 01:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die uit de hand gelopen drinkspelletjes toch.
quote:'Alcohol goed voor carrière'
Alcohol drinken is goed voor de carrière. Dat concludeert het Amerikaanse Journal of Labor Research uit een onderzoek naar de salarissen van alcoholdrinkers en -onthouders.
Mannelijke drinkers verdienen volgens de studie 10 procent meer dan personen die nooit alcohol drinken. De studie concludeert hieruit dat er argumenten bestaan tegen de politiek die pleit voor een afname van het alcoholverbruik. Drinkende vrouwen verdienen 14 procent meer dan vrouwelijke geheelonthouders.
"Mensen die drinken bouwen een sociaal netwerk op en hebben meer kennissen. Dat vertaalt zich in hogere salarissen," zei Edward Stringham, professor economie en co-auteur van de studie. De auteurs geven toe dat hun werk een studie van de universiteit van Harvard tegenspreekt.
De meest waarschijnlijke uitleg, is volgens de onderzoekers, dat drinkers een groter netwerk van kennissen onderhouden en dit leidt tot meer professionele kansen. "Het drinken van alcohol laat individuen toe om menselijke, professionele en sociale kwaliteiten te ontwikkelen," zeggen de onderzoekers.
(De Morgen via Express.be)
quote:In 2004 Richardson legally changed his middle name to Pro-Life and he filed for the governor's race as Marvin Pro-Life Richardson. But that's when he got a letter from the Secretary of State's Office saying no.
"They said I couldn't put Pro-Life on the ballot because that was bringing an issue to the ballot," said Pro-Life.
He didn't stop there. On Monday afternoon, with a judges signature, he legally dropped both his first and last name. Now he just goes by Pro-Life.
Goedemorgen, Pro-choice.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:05 schreef Monidique het volgende:
Goedemorgen.
quote:Op woensdag 20 september 2006 10:53 schreef Godslasteraar het volgende:
klik:
[[url=http://xs106.xs.to/xs106/06383/AlyssaMilano-03.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
![]()
En nu? Buiten internetten?quote:Op woensdag 20 september 2006 10:59 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Excellent. De laptop is terug en ze hebben de DVD-schrijver vervangen en faulty system board, zodat mijn ventilator niet meer giert.
Ahhhaaa. En waarom zijn trein- en busreizigers dat niet?quote:Op woensdag 20 september 2006 11:08 schreef Monidique het volgende:
Autobezitters zijn slaven van de consumptie.
Niks irritanter dan een irritante piep.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:10 schreef Monidique het volgende:
Erg fijn dat de laptop geen irritant geluid meer maakt, heerlijk.
quote:Paus zag al eens ‘probleem’ voor dialoog met islam
Vorig jaar hield paus Benedictus een besloten bijeenkomst over de islam. Daar bleek dat hij daarover heel andere opvattingen heeft dan zijn meer pragmatische voorganger.
Rome, 19 sept. De moslimwereld is over paus Benedictus XVI heengevallen vanwege een middeleeuws citaat dat hij heeft gebruikt, waarin de islam als „onmenselijk en slecht” wordt afgeschilderd. De paus vindt dat hij verkeerd is begrepen en dat spijt hem. Met zijn betoog wilde hij juist een aanzet geven tot een open en oprechte dialoog met wederzijds respect, zo liet de kerkvorst zondag vanuit zijn nu zwaarbewaakte vakantieverblijf Castel Gandolfo weten.
Het is in deze over het vulkaanmeer van Albano uitkijkende zomerresidentie dat de paus een jaar geleden achter gesloten deuren twee studiedagen over de islam organiseerde. Dagen die mede aan de basis van zijn gewraakte lezing zullen hebben gestaan.
In zijn lange carrière als professor theologie en bewaker van de katholieke doctrine heeft Ratzinger weinig geschreven over de islam, maar als paus moest hij zich er extra op oriënteren. Voor de geheime islambijeenkomst in Castel Gandolfo, zo valt te lezen op de blog van de gezaghebbende Vaticaan-expert Sandro Magister, had Ratzinger twee islamexperts uitgenodigd en een aantal oud-theologiestudenten met wie hij af en toe samenkomt om te filosoferen over theologische kwesties.
Wat tijdens de bijeenkomst is besproken bleef geheim, totdat op 5 januari een van de aanwezigen, de ex-leerling van Ratzinger en jezuïet pater Joseph Fessio, rector van de Ave Maria University of Napels (Florida), een tipje van de sluier optilde. In een radioprogramma zei hij dat Benedictus zich op het standpunt heeft gesteld dat islam en democratie onverenigbaar zijn. Op de stelling van een van de aanwezigen dat de islam alleen kan toetreden tot de moderne wereld, wanneer de Koran zou worden geherinterpreteerd, uitgaande van de oorspronkelijke tekst, zei Benedictus dat dit „een fundamenteel probleem” creëert.
Net als vorige week dinsdag beklemtoonde de paus tijdens de studiedag het verschil tussen islam en christendom. De paus zei volgens Fessio: „In de islamitische traditie heeft God zijn woord aan Mohammed gegeven, maar dat is een eeuwig woord. Het is niet het woord van Mohammed. Het is zoals het altijd is, het is altijd hetzelfde. Er is geen mogelijkheid om het aan te passen of te herinterpreteren, terwijl in het christendom, in het jodendom de dynamiek totaal anders is. Daar is het God die door zijn schepselen opereert. Het is dus niet enkel het woord van God, het is het woord van Jesaja. Het is niet enkel het woord van God, maar het woord van Marcus. God heeft gebruik gemaakt van zijn schepselen en heeft ze geïnspireerd om zijn woord aan de wereld over te brengen, en heeft dus een kerk gebouwd waarin hij aan zijn volgelingen de autoriteit geeft om de traditie over te leveren en te interpreteren. Er is een interne logica in de christelijke Bijbel, die dit toestaat en die er om vraagt dat deze wordt aangepast en toegepast op nieuwe situaties.”
Fessio erkent geschokt te zijn geweest door de woorden van de paus over het verschil tussen de koran die is neergedaald uit de hemel en die niet veranderd kan worden en de Bijbel die een woord van God is dat via de menselijke gemeenschap is gearriveerd. Volgens Fessio concludeert de paus vanwege deze volgens hem cruciale verschillen tussen de islam en het christendom dat de islam niet te verenigen is met de democratie.
Maar een andere aanwezige bij de bijeenkomst in Castel Gandolfo, Samir Khalil Samir, een Egyptische jezuïet en hoogleraar islamologie aan de universiteit Saint Joseph van Beiroet, gaf een mildere interpretatie. Het verenigen van islam en democratie zou „heel moeilijk zijn, maar niet onmogelijk”. Voorwaarde hiertoe is dat „de Koran en het concept van de goddelijke openbaring radicaal worden geherinterpreteerd”.
In zijn gewraakte toespraak van vorige week wilde de paus een aanzet geven tot een dialoog en tegelijkertijd deze complicerende verschillen tussen islam en christendom aan de orde stellen. Wellicht iets te veel gevraagd, nu blijkt dat zelfs zijn eigen volgelingen afwijkende interpretaties geven van wat in Gastel Gandolfo is gezegd.
En zo manifesteert de koerswijziging van de rk-kerk ten opzichte van de islam zich in het karakter van twee pausen. De politicus en pragmaticus Johannes Paulus II die overal in de wereld de grond kuste en in 2001 in de moskee van Damascus zelfs de Koran. En de waarheidszoeker Ratzinger die „eerlijk en open” wil zijn, de Koran niet kuste, maar hem bestudeerde en in zijn intellectuele analyse niet wordt begrepen.
Een irritantere.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Niks irritanter dan een irritante piep.
Deze zijn moreel superieur en kunnen een besluit nemen op basis van de rede.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ahhhaaa. En waarom zijn trein- en busreizigers dat niet?
De situatie is in brabant en de randstad wezenlijk anders dan waar ik woon. Ik ben in 25 minuten op m'n werk 40km verderop. Ik hoef slecht 1 keer voor het stoplicht te wachten (eig nooit meer dan 3 minuten) en zie geen enkele file. Sterker nog als ik wil kan ik met 160km/h naar m'n werk scheuren.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:17 schreef Autodidact het volgende:
Ik ben met de bus sneller op mijn werk dan met de auto, en dan kun je rustig een boekje lezen; de verbinding is prima. Anderen moeten, of willen, in de file zitten, benzine betalen en een parkeerplek zoeken. Dat is hun probleem.
Jij hebt meer flexibiliteit met het tijdstip van reizen.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:24 schreef MrX1982 het volgende:
Met de auto haal met gemak een tijdswinst van 20 minuten en dat in de randstad.
Mooi toch...quote:Op woensdag 20 september 2006 11:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De situatie is in brabant en de randstad wezenlijk anders dan waar ik woon. Ik ben in 25 minuten op m'n werk 40km verderop. Ik hoef slecht 1 keer voor het stoplicht te wachten (eig nooit meer dan 3 minuten) en zie geen enkele file. Sterker nog als ik wil kan ik met 160km/h naar m'n werk scheuren.
Daar valt qua objectiviteit wel wat op aan te merken. Maar ik zal die eens erbij pakken.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:45 schreef Autodidact het volgende:
Napalm had er gisteren een leuke post van gemaakt, didactisch verantwoord.
Hij is wel te vinden op het internet. Emule helpt je wel zoeken, of een torrentsite.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:56 schreef Monidique het volgende:
Niet gratis?
[ bron ]quote:Five years ago, Iraq's seat in this body was held by a dictator who killed his citizens, invaded his neighbors and showed his contempt for the world by defying more than a dozen U.N. Security Council resolutions.
Now Iraq's seat is held by a democratic government that embodies the aspirations of the Iraq people. It is represented today by President (Jalal) Talabani.
[ bron ]quote:On a recent Sunday, I was buying groceries in my beloved Amariya neighborhood in western Baghdad when I heard the sound of an AK-47 for about three seconds. It was close but not very close, so I continued shopping.
As I took a right turn on Munadhama Street, I saw a man lying on the ground in a small pool of blood. He wasn't dead.
The idea of stopping to help or to take him to a hospital crossed my mind, but I didn't dare. Cars passed without stopping. Pedestrians and shop owners kept doing what they were doing, pretending nothing had happened.
I was still looking at the wounded man and blaming myself for not stopping to help. Other shoppers peered at him from a distance, sorrowful and compassionate, but did nothing.
I went on to another grocery store, staying for about five minutes while shopping for tomatoes, onions and other vegetables. During that time, the man managed to sit up and wave to passing cars. No one stopped. Then, a white Volkswagen pulled up. A passenger stepped out with a gun, walked steadily to the wounded man and shot him three times. The car took off down a side road and vanished.
No one did anything. No one lifted a finger. The only reaction came from a woman in the grocery store. In a low voice, she said, "My God, bless his soul."
In de trein is charmanterquote:Op woensdag 20 september 2006 11:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Zekers, je zult me nooit horen zeggen dat OV of de auto beter is. Beide heeft z'n charmes.
Als ik toch weer terugdenk aan al die sletjes die ik met de trein heb bezocht... Zucht...
quote:
Hmm. Wil je nog steeds niet zeggen wie je bent, baggermeisje?quote:Op woensdag 20 september 2006 12:50 schreef MudBabe het volgende:
[..]
Nee, de trein werd gewoon onder de arm meegenomen!
Als ik ze in de trein bezoek, krijg ik daar heel andere beelden bij, dan wanneer ik ze met de trein bezoek...quote:
Ja, dat beeld bedoelde ik ook op te roepenquote:Op woensdag 20 september 2006 12:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als ik ze in de trein bezoek, krijg ik daar heel andere beelden bij, dan wanneer ik ze met de trein bezoek...
Bas ziet beelden van een Bas in een willekeurige treincoupe bovenop een willekeurige dame.
Het laatste stukje heb je goed!!! Als je dan ook nog even denkt aan Noormannen en woeste kerels...quote:Op woensdag 20 september 2006 12:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Wil je nog steeds niet zeggen wie je bent, baggermeisje?
Ja, dat kan ik wel lezen, maar wat is de context? Dat zou het een stuk duidelijker maken.quote:Op woensdag 20 september 2006 12:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mijn Frans is niet meer wat het was. Kan iemand dit stukje vertalen?
[afbeelding]
Je zou er bijna een sigaar bij opsteken.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:10 schreef MudBabe het volgende:
Geen Yab Yum? Dat was toch ook de plek waar politiek en sex bij elkaar kwamen??
Dan hang ik mijn jurkje gewoon gedragen in de kast.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je zou er bijna een sigaar bij opsteken.
Blote billen stromen over d'aarde, en die stroom rijst al meer en meer!quote:Op woensdag 20 september 2006 13:16 schreef Aoristus het volgende:
ontwaakt, verworpenen der aarde !
Ik weet het, het was een hint dat ik het wist zonder je te verradenquote:Op woensdag 20 september 2006 13:05 schreef MudBabe het volgende:
[..]
Het laatste stukje heb je goed!!! Als je dan ook nog even denkt aan Noormannen en woeste kerels...
We hebben al eens een leuke discussie gehad hier over vrouwen en mannen
Sterft gij,oude vormen en gedachtenquote:Op woensdag 20 september 2006 13:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Blote billen stromen over d'aarde, en die stroom rijst al meer en meer!
Begeerte heeft ons aangeraakt!quote:Op woensdag 20 september 2006 13:22 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Sterft gij,oude vormen en gedachten
Leuk, ik wilde net het tegenovergestelde zeggen.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:23 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Vroeger was alles beter.
Plukt nu zelf de vruchten van uw werken,quote:Op woensdag 20 september 2006 13:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Begeerte heeft ons aangeraakt!
Is context belangrijk voor een vertaling? Ik wil juist een gekleurde vertaling voorkomen door in eerste instantie geen context te vermelden. De context vermeld ik wel als er een zuivere vertaling is, zodat ieder zijn eigen mening kan vormen.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik wel lezen, maar wat is de context? Dat zou het een stuk duidelijker maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |