quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:13 schreef Rachid99 het volgende:
De Telegraaf opende vanochtend ronkend met de kop NA HET ZUUR NU HET ZOET.
Right on.quote:Op woensdag 20 september 2006 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Helaas moeten we vrezen dat Nederland een zeer kort collectief geheugen heeft en zaken vergeet als een nieuw ziektenkostenstelsel wat vele malen duurder per maand uitvalt voor de gemiddelde Nederlander, loonstops, bezuinigingen, mensen uit de WAO trappen (en vervolgens je op de borst kloppen dat het aantal uitkeringen gedaald is). Ongetwijfeld zal een groot deel van Nederland in de propaganda van gisteren trappen en de verbetering allemaal op het conto van Balkje c.s. schrijven.
Rrrrrrrrright. Ik wacht de dag na het komende regeerakkoord wel even af als je het niet erg vind.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:20 schreef Tikorev het volgende:
Nu dankzij het beleid kan het weer vele jaren in de plus.
Is men genoodzaakt door de omstandigheden en voor de toekomst van Nederland bepaalde impopulaire maatregelen te nemen waardoo men 1% koopkracht moet inleveren schreeuwt iedereen moord en brand omdat de aarde zowat zou vergaan. Maar als men dan vervolgens mede dankzij het beleid er 1% koopkracht bij krijgt stelt 1% plotseling niet meer zoveel voor.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
We worden een verkiezingsnoepje van 1% voorgehouden en spontaan zijn we alles weer vergeten.
De groeiprognose voor volgend jaar is er al. Met 3% groei zal de koopkracht echt niet gaan dalen.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Rrrrrrrrright. Ik wacht de dag na het komende regeerakkoord wel even af als je het niet erg vind.
Meer werken, opzouten met de subsidies, minder winstbelasting, etc. Ga zo door.quote:Op woensdag 20 september 2006 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Helaas moeten we vrezen dat Nederland een zeer kort collectief geheugen heeft en zaken vergeet als een nieuw ziektenkostenstelsel wat vele malen duurder per maand uitvalt voor de gemiddelde Nederlander, loonstops, bezuinigingen, mensen uit de WAO trappen (en vervolgens je op de borst kloppen dat het aantal uitkeringen gedaald is). Ongetwijfeld zal een groot deel van Nederland in de propaganda van gisteren trappen en de verbetering allemaal op het conto van Balkje c.s. schrijven.
Meer werken? Dan ook meer verdienen.quote:
Mwoch.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Is men genoodzaakt door de omstandigheden en voor de toekomst van Nederland bepaalde impopulaire maatregelen te nemen waardoo men 1% koopkracht moet inleveren schreeuwt iedereen moord en brand omdat de aarde zowat zou vergaan. Maar als men dan vervolgens mede dankzij het beleid er 1% koopkracht bij krijgt stelt 1% plotseling niet meer zoveel voor.![]()
Ik gok dat die groep er niet in 1 x 3% op vooruit gaat komend jaar. Terwijl ze er wel vele procenten op achteruit zijn gegaan (die 3% gaat dus alleen over 2005). Gokje hoor.quote:Gehandicapten en chronisch zieken hadden in 2005 honderden euro's minder te besteden dan gezonde mensen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nibud en de CG-Raad.
In 2005 daalde de koopkracht van zieken en gehandicapten met percentages tot 3 procent.
Inderdaad, in totaal slechts -2% dat valt zeer mee voor economische mindere tijden. Nu met economisch betere tijden kunnen we de komende 5 jaar er best eens 2% per jaar op vooruit gaan.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:20 schreef Tikorev het volgende:
Nu dankzij het beleid kan het weer vele jaren in de plus. Twee jaartjes een bescheiden min tegen vele jaren plus. Ik vind het een vrij efficiente methode om een recessie aan te pakken.
Maar ook niet met 3% stijgen. De werkgevers hebben al opgeroepen geen overdreven looneisen te stellen, omdat Nederland zich dan uit de markt zou prijzen. Wanneer mag "Jan met de Pet" dan wél de vruchten plukken?quote:Op woensdag 20 september 2006 10:24 schreef Tikorev het volgende:
De groeiprognose voor volgend jaar is er al. Met 3% groei zal de koopkracht echt niet gaan dalen.
Dat mag niet van zijn werkgeversvriendjes en aandeelhoudersmaatjes.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar ook niet met 3% stijgen. De werkgevers hebben al opgeroepen geen overdreven looneisen te stellen, omdat Nederland zich dan uit de markt zou prijzen. Wanneer mag "Jan met de Pet" dan wél de vruchten plukken?
Terwijl zij natuurlijk wel meer opties en bonussen krijgen. Zíj hebben er immers voor gezorgd dat het beter gaat met Nederland!quote:Op woensdag 20 september 2006 10:30 schreef Jarno het volgende:
Dat mag niet van zijn werkgeversvriendjes en aandeelhoudersmaatjes.
Volgens mij doet "Jan met de Pet" dat allang. Er zijn het afgelopen jaar bijvoorbeeld tienduizenden mensen aan een baan geholpen. De WW premie daalt volgend jaar. De AOW stijgs, de kinderbijslag stijgt, de koopkracht stijgt, enz.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar ook niet met 3% stijgen. De werkgevers hebben al opgeroepen geen overdreven looneisen te stellen, omdat Nederland zich dan uit de markt zou prijzen. Wanneer mag "Jan met de Pet" dan wél de vruchten plukken?
En die domme arbeiders moeten gewoon hun muil houden en doorwerken.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Terwijl zij natuurlijk wel meer opties en bonussen krijgen. Zíj hebben er immers voor gezorgd dat het beter gaat met Nederland!
Hoe groot is die groep? 4-5%?quote:Op woensdag 20 september 2006 10:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik gok dat die groep er niet in 1 x 3% op vooruit gaat komend jaar.
Het is alleen nog niet bekend of het werkgevers of het werknemers deel zal dalen.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De WW premie daalt volgend jaar.
Zo ook de ziektenkosten, huizenprijzen, brandstofprijzen, etc.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:32 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij doet "Jan met de Pet" dat allang. Er zijn het afgelopen jaar bijvoorbeeld tienduizenden mensen aan een baan geholpen. De WW premie daalt volgend jaar. De AOW stijgs, de kinderbijslag stijgt, de koopkracht stijgt, enz.
Goedemorgen, meneer Pechtold.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:36 schreef Ericr het volgende:
Partijen die het 'volk' aanspreken met begrippen als 'zoet' en 'zuur' neem ik sowieso niet serieus. Wat een infantiele manier van voorstellen van zaken. Ze mogen dat 'zoet' in hun kanaal steken.
Ziektekosten zijn in het verleden altijd gestegen en zullen in de toekomst ook altijd blijven stijgen. We worden steeds ouder, er komen steeds meer mensen bij die hulp nodig hebben, er komen steeds nieuwere technieken bij en het aantal behandelmethodes nemen toe. Als jij werkelijk denk dat een partij of regering die trend kan voortzetten met minder geld zul je denk ik teleurgesteld uit komen.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zo ook de ziektenkosten, huizenprijzen, brandstofprijzen, etc.
Bull. Voor jou, gezien jouw situatie, geloof ik het meteen. Maar ab-so-luut niet voor de gemiddelde nederlander. Als je het hebt over kort geheugen: zijn we dan ook de hogere heffingskorting, zorgtoeslag en andere maatregelen vergeten? Niet alleen naar de kale premie kijken...!quote:Op woensdag 20 september 2006 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als we een standaard economische groei van 0 % zouden hebben, zou je gelijk hebben. Maar de welvaart stijgt, dus dit is niet het geval. De lange termijn economische groei bedraagt zo'n 2.0 to 2.5 %, dat is wat je gemiddeld kan verwachten. (Hoewel deze door de vergrijzing in de toekomst wel kleiner kan worden).quote:Op woensdag 20 september 2006 10:20 schreef Tikorev het volgende:
Nu dankzij het beleid kan het weer vele jaren in de plus. Twee jaartjes een bescheiden min tegen vele jaren plus. Ik vind het een vrij efficiente methode om een recessie aan te pakken.
Ik had het over een groei van de koopkracht, niet over de economische groei.quote:Op woensdag 20 september 2006 12:26 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Als we een standaard economische groei van 0 % zouden hebben, zou je gelijk hebben.
Ondankbare hond! Alsof de vette 1 % koopkrachtstijging niet meer dan genoeg isquote:Op woensdag 20 september 2006 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, als econoom kan ik je zeggen dat het niet klopt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:28 schreef Rachid99 het volgende:
Politieke satire, maar het klopt allemaal wel, volgens mij. Kijk maar op site CPB voor koopkrachtontwikkeling van 2002 tot en met 2005 en apart CPB-rapport voor koopkrachtontwikkeling in 2006 en kabinetsplannen voor 2007.
Waarom zitten de Bos jongeren er dan achter?quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:25 schreef Rachid99 het volgende:
Nou, daar blijkt op de rest van de site anders weinig van
http://www.leugenfabriek.nl/content/view/121/29/
Niet echt zachtzinnig voor linkse propegandisten.
Of anders dit wel, lijkt me ook niet echt de categorie reclame :-)
http://www.leugenfabriek.nl/content/view/109/29/
Oh, dus nu krijgen we in 2008 het zoet? Laat me raden, in 2008 zeg je dat we in 2010 ruimer kunnen gaan leven?quote:Op woensdag 20 september 2006 21:26 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nou, als econoom kan ik je zeggen dat het niet klopt.
Koopkrachtcijfers in de bijlages (blz 170 ofzo) van het CEP en MEV
http://www.cpb.nl/nl/pub/cepmev/
Voor de rest kan men geld enkel verdelen als het er is; dus als eerst al die werklozen en bijstandtrekkers aan het werk zijn gegaan. Als de economie het goed blijft doen zal dat volgend jaar gebeuren dan kan men in 2008 ruimer gaan leven. Of wil je dat geld nu al uitgeven? De huid verkopen voordat de beer geschoten is?
Vergeet ook de WW premie niet ! die gaat dalen !quote:Op donderdag 21 september 2006 06:08 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De enigen die onder dit kabinet ruimer kunnen gaan leven zijn de werkgevers. Hun winstbelasting wordt volgend jaar met 4% verlaagd.
Als het aan mij ligt krijgt er helemaal niemand zoet. Laten we neit vergeten dat er structureel, op korte termijn een 2% begrotingsoverschot nodig is om de vergrijzing op te vangen. Doen we nu neit sparen dan moeten we over 10 jaar dubbel zo hard inleveren.quote:Op donderdag 21 september 2006 06:08 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Oh, dus nu krijgen we in 2008 het zoet? Laat me raden, in 2008 zeg je dat we in 2010 ruimer kunnen gaan leven?![]()
Economisch zeer verstandig; winsten stimuleren investeringen. Investeringen zijn goed voor de werkgelegenheid. Als iemand van een uitkering naar een baan kan gaat hij er oneindig veel meer op voooruit dan een paar % koopkrachtverbeteringen van de uitkeringen..quote:Op donderdag 21 september 2006 06:08 schreef Vhiper het volgende:
De enigen die onder dit kabinet ruimer kunnen gaan leven zijn de werkgevers. Hun winstbelasting wordt volgend jaar met 4% verlaagd.
Onzin. Die 2% is alleen nodig als je geen andere maatregelen zou nemen. Fiscaliseer de AOW, zoals de PvdA wil maarquote:Op donderdag 21 september 2006 10:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt krijgt er helemaal niemand zoet. Laten we neit vergeten dat er structureel, op korte termijn een 2% begrotingsoverschot nodig is om de vergrijzing op te vangen. Doen we nu neit sparen dan moeten we over 10 jaar dubbel zo hard inleveren.
Sommige huilies begrijpen niet dat sommige mensen niet volledig voor de schulden van voorgaande generaties willen opdraaien. 'Tuurlijk moeten we daar wat aan doen, maar die rekening hoeft niet compleet bij de huidige generatie neergelegd te worden.quote:Sommige huilies begrijpen niet dat we in NL al jaren op te grote voet leven en de problemen voor ons uit schuiven. Helaas is heel Den Haag te laf en te visieloos om daar echt mee aan de slag te gaan.
Hierbij ga je er ten onrechte vanuit dat alle nettowinsten worden geïnvesteerd.quote:Economisch zeer verstandig; winsten stimuleren investeringen. Investeringen zijn goed voor de werkgelegenheid. Als iemand van een uitkering naar een baan kan gaat hij er oneindig veel meer op voooruit dan een paar % koopkrachtverbeteringen van de uitkeringen..
Dat is lang niet genoeg. Het helpt voor een gedeelte van de de AOW kostenstijgingquote:Op donderdag 21 september 2006 12:29 schreef Vhiper het volgende:
Onzin. Die 2% is alleen nodig als je geen andere maatregelen zou nemen. Fiscaliseer de AOW, zoals de PvdA wil maar![]()
Van mij mag je de AOW afschaffen hoor..quote:Op donderdag 21 september 2006 12:29 schreef Vhiper het volgende:
Ik zie niet in waarom de jeugd nu de pensioenen van opa mogen gaan betalen
Lossen we de staatsschuld niet af dan betalen we ons blauw aan de rente..quote:Op donderdag 21 september 2006 12:29 schreef Vhiper het volgende:
een schuldenvrij Nederland moet achterlaten
Wie gaat het dan betalen?quote:Op donderdag 21 september 2006 12:29 schreef Vhiper het volgende:
Sommige huilies begrijpen niet dat sommige mensen niet volledig voor de schulden van voorgaande generaties willen opdraaien. 'Tuurlijk moeten we daar wat aan doen, maar die rekening hoeft niet compleet bij de huidige generatie neergelegd te worden.
Geld is niet zomaar kwijt. Investeren de bedrijven het niet dan lost het niet op hoor...Geld rolt, zelfs al steek je het in de brand.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:29 schreef Vhiper het volgende:
Hierbij ga je er ten onrechte vanuit dat alle nettowinsten worden geïnvesteerd.![]()
quote:Op donderdag 21 september 2006 12:29 schreef Vhiper het volgende:
Verder doe je alle reeds werkenden tekort die al jarenlang meewerken de nettowinsten van de bedrijven op te schroeven, terwijl ze er geen enkele beloning voor terugkrijgen.
Duidelijk en bestrijd ik ook niet, vertel me nou maar eens waarom de werknemer van vandaag degene moet zijn die daarvoor de rekening gepresenteerd krijgt, terwijl de ondernemer voortdurend kadootjes krijgt toegespeeld en de overheid op andere terreinen met geld blijft strooien.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:18 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat is lang niet genoeg. Het helpt voor een gedeelte van de de AOW kostenstijging
Door de vergrijzing, vanaf 2015 (babyboomers met pensioen) krijgt NL te maken met:
* Hogere AOW (aangezien AOW een omslagstelsel is)
* Hogere zorgkosten (oudere mensen zijn vaker ziek)
* Structurele aanpassingen aan NL; bouwen, wonen, reizen.
* Minder mensen aan het werk (dus minder belasting inkomsten)
Tegelijkertijd raakt de aardgasbel van NL op. Veel mensen snappen niet hoe extreem NL daarvan profiteert. De laatste resten aardgas kunnen ook gewonnen worden maar dit zal meer kosten met zich meebrengen.
Fiscaliseren lijkt me een betere oplossing.quote:Van mij mag je de AOW afschaffen hoor..
Wordt het wel druk bij de voedselbanken..
Interne rente, de staatsschuld is namelijk een puur interne schuld. Geld rolt, zei je toch?quote:Lossen we de staatsschuld niet af dan betalen we ons blauw aan de rente..
Kijk je naar de demografie dan is de vergrijzing niet een eenmalige piek maar een structureel verschijnsel. Nooit zal NL meer zo on-grijs zijn als nu. Derhalve moeten we NU de staatsschuld aanpakken.[/quote]quote:Wie gaat het dan betalen?
idd. geld rolt, alleen rolt het nu teveel 1 kant op.quote:Geld is niet zomaar kwijt. Investeren de bedrijven het niet dan lost het niet op hoor...Geld rolt, zelfs al steek je het in de brand.
Salaris krijgen ze. salarisverhoging als beloning voor meer en productiever werken krijgen ze niet. Terwijl de werknemers zorgen dat de werkgever z'n winstcijfers ziet stijgen, krijgen de werknemers voor hun aandeel daarin dus stank voor dank.quote:Wat? Krijgen ze tegenwoordig geen salaris meer?!
Nettowinsten trekken andere bedrijven& investeringen aan. Bedrijven = werk.
Wie moet het dan betalen? Wil je een koopkrachtdaling van 20% van de ouderen?quote:Op donderdag 21 september 2006 13:34 schreef Vhiper het volgende:
Duidelijk en bestrijd ik ook niet, vertel me nou maar eens waarom de werknemer van vandaag degene moet zijn die daarvoor de rekening gepresenteerd krijgt,
Bedrijven zorgen voor werkgelegenheid. Werk = minder uitkeringen. Dat betaald zichzelf terug.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:34 schreef Vhiper het volgende:
terwijl de ondernemer voortdurend kadootjes krijgt toegespeeld en de overheid op andere terreinen met geld blijft strooien.
Klinkt leuk maar is gewoon niet genoeg.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:34 schreef Vhiper het volgende:
Fiscaliseren lijkt me een betere oplossing.
? De kapitaalmarkt en de rente is internatonaal. Dat de rente op de staatsschuld simpelweg een herverdeling zou zijn is een farce.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:34 schreef Vhiper het volgende:
Interne rente, de staatsschuld is namelijk een puur interne schuld.
Dus betalen we lang rente. Bovendien ga je voorbij aan de structurele vergijzing van NL en het einde van de aardgasbaten. Nu hebben we de mogelijkheid om af te lossen straks wordt het erg moeilijk.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:34 schreef Vhiper het volgende:
Aflossen is prima, maar niet ten koste van alles en wat mij betreft dus ook niet perse in 1 generatie.
Dat zeg ik niet, beter lezen. De onderbouwing is simnpel. In tegenstelling tot vroeg leeft een NL na zn 65 niet nog enkele jaren maar nog enkele decennia. Logischerwijs volgt hieruit dat NL flink grijzer zal zijn en blijven.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:34 schreef Vhiper het volgende:
Oh? Onderbouw even waarom de babyboom geen boom zou zijn, aub.
Rot voor ze. Gaan ze voor een andere baas werken als ze zo goed zijn.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:34 schreef Vhiper het volgende:
Salaris krijgen ze. salarisverhoging als beloning voor meer en productiever werken krijgen ze niet. Terwijl de werknemers zorgen dat de werkgever z'n winstcijfers ziet stijgen, krijgen de werknemers voor hun aandeel daarin dus stank voor dank.
Thans nog een miljoen mensen op de bank. De structureel krappere arbeidsmarkt zal was bij de vergrijzing dus dat neemt nog wel wat tijd in beslag..quote:Op donderdag 21 september 2006 13:34 schreef Vhiper het volgende:
Verder zit ik niet op meer bedrijven te wachten. Je zei zelf al dat het aantal werkenden zal afnemen, dus zal de arbeidsmarkt al krap worden, waarom dan nog krapper maken met nog meer bedrijven aan te trekken?
Hoge lonen bij een krappe arbiedsmarkt vind ik prima. Hogelooneisen terwijl er nog een miljoene mensen aan de slag kunnen vind ik dom.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:34 schreef Vhiper het volgende:
Alhoewel de werknemer dan gewoon op basis van marktwerking gewoon hogere salariseisen zal gaan stellen en dan kunnen die werkgevers weer gaan huilen, zoals de afgelopen jaren: "Ze vragen te veel, snif snif"![]()
iedereen, niet alleen de werknemers van nu, niet alleen de ouderen, maar dus iedereen dient zijn steentje bij te dragen. ook de werkgevers.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:21 schreef Napalm het volgende:
Wie moet het dan betalen? Wil je een koopkrachtdaling van 20% van de ouderen?
Niet als er dus al werkgelegenheid genoeg is, wat zeker het geval zal zijn als de vergrijzing toeslaat.quote:Bedrijven zorgen voor werkgelegenheid. Werk = minder uitkeringen. Dat betaald zichzelf terug.
Onderbouw dat eens.quote:Klinkt leuk maar is gewoon niet genoeg.
De schuld is een interne, m.a.w. Nederland leent voornamelijk van Nederlanders en betaald dus ook voornamelijk aan Nederlanders. Nederland heeft meer leningen aan het buitenland uitstaan, dan men zelf aan schuld heeft aan het buitenland. Er verdwijnt dus geen rente naar het buitenland.quote:? De kapitaalmarkt en de rente is internatonaal. Dat de rente op de staatsschuld simpelweg een herverdeling zou zijn is een farce.
]http://www.minfin.nl/nl/actueel/nieuwsberichten,2006/06/06-45.html[/quote][/url]quote:Dus betalen we lang rente. Bovendien ga je voorbij aan de structurele vergijzing van NL en het einde van de aardgasbaten. Nu hebben we de mogelijkheid om af te lossen straks wordt het erg moeilijk.
De studiegroep begrotingsruimte (de topambtenanren van alle ministeries) zegt 2% overschot nu.
[url=http://www.minfin.nl/nl/actueel/nieuwsberichten,2006/06/06-45.html
In dat geval zal men ook langer gezond zijn en dus langer kunnen werken. Ook een mooie oplossingquote:Dat zeg ik niet, beter lezen. De onderbouwing is simnpel. In tegenstelling tot vroeg leeft een NL na zn 65 niet nog enkele jaren maar nog enkele decennia. Logischerwijs volgt hieruit dat NL flink grijzer zal zijn en blijven.
quote:Rot voor ze. Gaan ze voor een andere baas werken als ze zo goed zijn.
Bron? Volgens mij hebben we nog maar zo'n 400.000 werklozen.quote:Thans nog een miljoen mensen op de bank. De structureel krappere arbeidsmarkt zal was bij de vergrijzing dus dat neemt nog wel wat tijd in beslag..
Prima joh, wachten we gewoon de vergrijzing af en vragen we dan meer salaris onder druk van de marktwerking, gaat het hele land meteen op z'n gatquote:Hoge lonen bij een krappe arbiedsmarkt vind ik prima. Hogelooneisen terwijl er nog een miljoene mensen aan de slag kunnen vind ik dom.
En ruim 800.000 WAO'ersquote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bron? Volgens mij hebben we nog maar zo'n 400.000 werklozen.
Ja, dat krijg je als je eindeloos met mensen blijft schuiven om je cijfers kloppend te houden.quote:
We hebben net D66 gehad. Dat was niet echt een succes...quote:Op donderdag 21 september 2006 12:24 schreef turkish_n3z het volgende:
tijd voor een linkse partij in het kabinet.
Dat krijg je als je mensen niet genoeg prikkelt om hun eigen verantwoordelijkheid te nemenquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je als je eindeloos met mensen blijft schuiven om je cijfers kloppend te houden.
koopkrachtcijfers zijn voor niet-economen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:13 schreef Rachid99 het volgende:
De Telegraaf opende vanochtend ronkend met de kop NA HET ZUUR NU HET ZOET. Dat lijkt me iets te optimistisch. Wie de koopkrachtcijfers van de afgelopen jaren op een rij zet, zoals hier http://www.leugenfabriek.nl/content/view/123/29/ kan niet anders dan concluderen dat het op de valreep van de verkiezingen bij één snoepje :'( is gebleven. Zouden kiezers in zo'n kop van de Telegraaf trappen?
"De kale feiten: 2002 laten we buiten beschouwing omdat de begroting voor dat jaar nog door het door half Nederland verguisde paarse kabinet is opgesteld. Jan en Toos Modaal gingen er in dat jaar nog 1% op vooruit. Daarna ging het in hoog tempo bergaf met de koopkracht. In het eerste begroting van Balkenende, die voor 2003, leverde u 1,3% in. In 2004 speelde u quitte, en het jaar daarop - 2005 - leverde u 0,75% in." http://www.leugenfabriek.nl/content/view/123/29/
Er is niemand die je tegen houdt om zelf ondernemer te worden. Er worden altijd maar de extreme voorbeelden genoemd van zakkenvullers maar bedenk je dat er heel veel hardwerkende ondernemers zijn die minder PER UUR verdienen dan hun werknemers en die niet om 17.00 uur alles van zich af kunnen laten vallen.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
En die domme arbeiders moeten gewoon hun muil houden en doorwerken.
Klinkt leuk maar zegt niets. Je moet kijken naar het effect van een bepaalde belasting.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Vhiper het volgende:
iedereen, niet alleen de werknemers van nu, niet alleen de ouderen, maar dus iedereen dient zijn steentje bij te dragen. ook de werkgevers.
Prima maar thans zitten er een miljoen mensen op de bank dus lijkt het me niet relevant..quote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Vhiper het volgende:
Niet als er dus al werkgelegenheid genoeg is, wat zeker het geval zal zijn als de vergrijzing toeslaat.
Het is jouw stelling dat het kan. Onderbouw jij het maar.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Vhiper het volgende:
Onderbouw dat eens.
Grapjas, zo werkt het natuurlijk niet. Zouden ze geen NL obligaties kopen dan namen ze wel andere landen/ bedrijven. NL kan dus ook de rente niet omlaag schroevenquote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Vhiper het volgende:
De schuld is een interne, m.a.w. Nederland leent voornamelijk van Nederlanders en betaald dus ook voornamelijk aan Nederlanders. Nederland heeft meer leningen aan het buitenland uitstaan, dan men zelf aan schuld heeft aan het buitenland. Er verdwijnt dus geen rente naar het buitenland.
Nee hoor, van alle ministeries. Zoals je wellicht weet hebben de ambtenaren op dat niveau "gewoon" een partijachtergrond (vrij veel pvda overigens). Zeker niet vriendjes van Zalm..quote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Vhiper het volgende:
Duh, al tig kabinetten lang vriendjes van Zalm, lekker objectief![]()
MEV 2007 (blz 170 ofzo) WW+ bijstand 900.000 Dan heb je nog de verborgen werkloosheid.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Vhiper het volgende:
[quote]Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Vhiper het volgende:
Bron? Volgens mij hebben we nog maar zo'n 400.000 werklozen.
quote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Vhiper het volgende:
Prima joh, wachten we gewoon de vergrijzing af en vragen we dan meer salaris onder druk van de marktwerking, gaat het hele land meteen op z'n gat![]()
Uiteraard. Niets geeft zo`n goede koopkracht als ipv een uitkering een baan krijgen..quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:01 schreef pmb_rug het volgende:
koopkrachtcijfers zijn voor niet-economen.
En ook niet echt links....quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:56 schreef Tikorev het volgende:
[..]
We hebben net D66 gehad. Dat was niet echt een succes...
Volgens henzelf wel. Ook hun opportunistische gedrag in de Kamer doet het vermoeden...quote:
Ja, rechts kun je echt geen oppurtunisme verwijten he?quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens henzelf wel. Ook hun opportunistische gedrag in de Kamer doet het vermoeden...
Voorbeeld?quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, rechts kun je echt geen oppurtunisme verwijten he?
Wel eens van Wilders gehoord? Die staat bijna in het woordenboek bij opportunisme. Maar goed, ook de proefballonnetjes van Nawijn en Donner zijn berucht natuurlijk.quote:
Nederlanders; een van de gezondste volken ter wereld, met een economie die erg gericht is op handel en dienstverlening, heeft procentueel de meestea rbeidsongeschikten van de hele werled.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:16 schreef Vhiper het volgende:
WAOers, mensen die dus niet kunnen werken![]()
Volgens mij weet je niet wat opportunisme betekent.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wel eens van Wilders gehoord? Die staat bijna in het woordenboek bij opportunisme.
415.000, volgens het CBS.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:00 schreef Napalm het volgende:
Prima maar thans zitten er een miljoen mensen op de bank dus lijkt het me niet relevant.
Zoals ik al zei, schroef je de AOW leeftijd op, verhoog je de VPB, etc. Verdeel de lasten eerlijk, we worden immers ook ALLEMAAL oud.quote:Het is jouw stelling dat het kan. Onderbouw jij het maar.
Mijn stelling is 2% overschot en de onderbouwing staat heel netjes in het rapport Studiegroep Begrotingsruimte waar ik je de link van gaf.
Overigens kan je het makkelijk inkoppen: 2% BBP =2% van 500+ mrd = 10 miljard per jaar
Fsicalisering AOW zou dus 10 miljard moeten opleveren.
Hoeveel AOWers hebben meer dan 15.000 euro pensioen? Laat ik ruim inschatten: 1 miljoen? 10 mrd/ 1 mln = 10.0000 euro per persoon. Om het eerlijk te laten zijn nemen we 50% pensioenbelasting. Dan moeten die AOWers dus 20.000 aanvullend pensioen hebben boven de al eerder genoemde 15.000 ondergrens. 1 miljoen mensen met een aanvullend pensioen van ¤35.000 Denk jij dat we die hebben?![]()
Sinds wanneer zijn de mensen aan wie pensioenfondsen uitbetalen buitenlanders??quote:Grapjas, zo werkt het natuurlijk niet. Zouden ze geen NL obligaties kopen dan namen ze wel andere landen/ bedrijven. NL kan dus ook de rente niet omlaag schroeven
Overigens zijn de staatsobligaties vrnml in handen van de pensioenfondsen dus als die de pensioenen gaan uitbetalen onder druk vd vergrijzing is de schuld wel in buitenlandse handen
Zeker weten dat het geen vriendjes van Zalm zijn?quote:Nee hoor, van alle ministeries. Zoals je wellicht weet hebben de ambtenaren op dat niveau "gewoon" een partijachtergrond (vrij veel pvda overigens). Zeker niet vriendjes van Zalm..
MEV 2007 (blz 170 ofzo) WW+ bijstand 900.000 Dan heb je nog de verborgen werkloosheid.
idd, daar heeft werkend Nederland veel aan. Het geeft toch zo'n voldoening joh, als je je de pleuris mag werken, zonder daar adequaat voor beloond te worden, zodat je met een blij gezicht kan zien dat je buurman dat ook mag gaan doen.quote:Uiteraard. Niets geeft zo`n goede koopkracht als ipv een uitkering een baan krijgen..
Ik wilde jou eigenlijk hetzelfde zeggen. Maar goed, laten we er geen welles/nietes van maken, het is gewoon hypocriet om opportunisme puur op het conto van links te schrijven.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet wat opportunisme betekend.
Of wellicht laten andere landen hun WAOers gewoon creperen of registeren ze gewoon helemaal niet?quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nederlanders; een van de gezondste volken ter wereld, met een economie die erg gericht is op handel en dienstverlening, heeft procentueel de meestea rbeidsongeschikten van de hele werled.
Hoe kan dat?
Ligt het land vol met ledemaat afrukkende mijnen? Is fietsen zo slecht voor de rug? Of is wellicht die hoeveelheid WAOers ietsje teveel..
Alles ter linkerzijde van Wilders is links, dat snap je toch wel?quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, rechts kun je echt geen oppurtunisme verwijten he?. Sjees. Heb je dan oogkleppen op of niet.
In veel landen heten arbeidsongeschikten gewoon werklozen denk ik.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Of wellicht laten andere landen hun WAOers gewoon creperen of registeren ze gewoon helemaal niet?![]()
Inspelend op actualiteit met populair klinkend en amper haalbaar voorstel gaat in mijn woordenboek toch hard richting opportunisme. Nog één woord voor je: Heinsbroek.quote:Minister Nawijn wil de doodstraf herinvoeren, zo maakt hij deze week bekend in een interview met het weekblad Nieuwe Revu. De doodstraf zou moeten worden opgelegd aan mensen die bewust anderen van het leven hebben beroofd, zoals de moordenaar van Pim Fortuyn en de dader van de laffe moord in Venlo.
Wat een bullshit, er zitten gewoon zoveel mensen in de WAO die er niets te zoeken hebben. Het is niet voor niets dat zoveel mensen na hun herkeuring door een arts weer goedgekeurd worden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Of wellicht laten andere landen hun WAOers gewoon creperen of registeren ze gewoon helemaal niet?
Inderdaad, maar gelukkig heeft de invoering van de WIA al voor een grote zuivering gezorgd en hopelijk zal de dalende lijn zich doorzetten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat een bullshit, er zitten gewoon zoveel mensen in de WAO die er niets te zoeken hebben. Het is niet voor niets dat zoveel mensen na hun herkeuring door een arts weer goedgekeurd worden.
Ja vertel, wat is er met Heinsbroek?quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:32 schreef Jarno het volgende:
Maarre, Tikorev:
[..]
Nog één woord voor je: Heinsbroek.
Kom op nou. Koning Proefballon? Maar goed, daar gaat het natuurlijk niet over, je wil gewoon niet toegeven dat het een domme opmerking van je was dat opportunisme iets typisch links is. Of ben je tóch een vent en doe je dat wel?quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ja vertel, wat is er met Heinsbroek?
Die worden alleen maar weer "goedgekeurd" omdat we gewoon gezegd hebben: "Met die en die ziekten kan je nog wel postzegels plakken, je bent dus zo gezond als een vis, huppakee, de bijstand in"quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat een bullshit, er zitten gewoon zoveel mensen in de WAO die er niets te zoeken hebben. Het is niet voor niets dat zoveel mensen na hun herkeuring door een arts weer goedgekeurd worden.
Over welke proefbalonnen van Heinsbroek heb je het?quote:
Dat je bijvoorbeeld met een lichte depressie best wat kan werken is voor sommigen inderdaad nieuw, maar niet minder waar. 800.000 arbeidsongeschikten op een werkbevolking van 7.000.000 is echt belachelijk...quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:41 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Die worden alleen maar weer "goedgekeurd" omdat we gewoon gezegd hebben: "Met die en die ziekten kan je nog wel postzegels plakken, je bent dus zo gezond als een vis, huppakee, de bijstand in"
Ja, daahaag, blijf bezig met jou. Leg jij eerst maar eens uit waarom opportunisme een typisch linkse eigenschap is, met voorbeelden, bronvermeldingen en namen svp.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Over welke proefbalonnen van Heinsbroek heb je het?
En waarom ben je meteen een opportunist als je een idee loslaat?
Jij moet jezelf wel heel zielig vinden...quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:43 schreef Jarno het volgende:
Daarnaast is algemeen bekend dat rechtse mensen naar de hemel gaan en linkse ratten naar de hel.
Jij komt met Heinsbroek aanzetten als koning proefballon. En vervolgens kun je niet eens een aantal proefbalonnen van hem opnoemen.quote:
Neehoor. Dat soort emoties bewaar ik voor bepaalde users in dit topic.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij moet jezelf wel heel zielig vinden...![]()
uitstekend punt. hulde voor de WIA!!!quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nederlanders; een van de gezondste volken ter wereld, met een economie die erg gericht is op handel en dienstverlening, heeft procentueel de meestea rbeidsongeschikten van de hele werled.
Hoe kan dat?
Ligt het land vol met ledemaat afrukkende mijnen? Is fietsen zo slecht voor de rug? Of is wellicht die hoeveelheid WAOers ietsje teveel..
Quote van Heinsbroek himself:quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:50 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij komt met Heinsbroek aanzetten als koning proefballon. En vervolgens kun je niet eens een aantal proefbalonnen van hem opnoemen.
Dit kwam na de oproep van Balkenende om te nokken met al die popijopie proefballonnen. Dus mits je beschikt over het selectief geheugen van een goudvis met Alzheimer, lijkt me dit wel duidelijk he?quote:Als ik een proefballon wil oplaten, dan doe ik dat.
Zegt iets over zijn wil. Waar ik benieuwd naar was waarom hij volgens jou koning proefballon was. Van veel LPF'ers heb ik inderdaad veel proefbalonnen gehoord. Van Heinsbroek kan ik ze niet herinneren. Jij moet er toch minstens 5 kunnen noemen gezien je uitspraak.quote:
Jahoor dat kan ik.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:56 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zegt iets over zijn wil. Waar ik benieuwd naar was waarom hij volgens jou koning proefballon was. Van veel LPF'ers heb ik inderdaad veel proefbalonnen gehoord. Van Heinsbroek kan ik ze niet herinneren. Jij moet er toch minstens 5 kunnen noemen gezien je uitspraak.
Ik ken meer linkse dan rechtse politici die opportunistisch bezig zijn. Nu graag 5 voorbeelden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als jij (onderbouwd) kunt verdedigen dat opportunisme een typisch linkse eigenschap is in de politiek.
Man, waar heb jij leren onderbouwen?quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:01 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik ken meer linkse dan rechtse politici die opportunistisch bezig zijn.
Zijn dat proefbalonnen van Heinsbroek?quote:
Ik neem dan maar aan dat je hiermee toegeeft dat je nikszeggende en amper onderbouwde opmerking zojuist een poging was om snel en makkelijk te scoren. Geeft niet hoor, zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:04 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zijn dat proefbalonnen van Heinsbroek?
Niet van het onderwerp af. Ik heb uitgelegd waarom ik opportunisme meer een linkse eigenschap vind dan een rechtse. Uiteraard hoef je het daar niet mee eens te zijn.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik neem dan maar aan dat je hiermee toegeeft dat je nikszeggende en amper onderbouwde opmerking zojuist een poging was om snel en makkelijk te scoren.
Dat heb je wel gedaan, maar dít vroeg ik:quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Niet van het onderwerp af. Ik heb uitgelegd waarom ik opportunisme meer een linkse eigenschap vind dan een rechtse. Uiteraard hoef je het daar niet mee eens te zijn.
Keyword hier is verdedigen.quote:Als jij (onderbouwd) kunt verdedigen dat opportunisme een typisch linkse eigenschap is in de politiek.
Ik vroeg vroeg vijf voorbeelden waarom je Heinsbroek de proefbalonkoning vindt. Maar blijkbaar heb je die niet...quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat heb je wel gedaan, maar dít vroeg ik:
En dit vroeg je nadat ik al diverse keren míjn standpunt heb onderbouwd (mét argumenten) en jij nog geen enkele keer. Hmmm, wie zou hier nu zich in bochten wringen?quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik vroeg vroeg vijf voorbeelden waarom je Heinsbroek de proefbalonkoning vindt. Maar blijkbaar heb je die niet...![]()
Heb jij eigenlijk wel enig idee wat vermoeden betekent?quote:
ver•moe•den2 (ov.ww.)quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens henzelf wel. Ook hun opportunistische gedrag in de Kamer doet het vermoeden...
Vind ik geen proefbalonnen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:47 schreef Jarno het volgende:
afschaffen ozb versnellen
de kritiek op de politie toen hij aangehouden werd bij een snelheidscontrole
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |