Grapjas....quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:11 schreef Lennart22 het volgende:
Maak anders even wat foto,s! sterkte en ik hou het topic in de gaten!
In Lagos dus.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:28 schreef static het volgende:
Een Franse collega woont ook in Bangkok (heb hem in Lagos ontmoet), zal bellen of hij nu ook in Bangkok is of weer in Nigeria.
En het verkeer staat MUURVAST, dus da's compleet onmogelijk ook...quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef bkkboy het volgende:
Update 19.28
bkkboy meldt dat gezegd is dat iedereen moet betalen en zo snel mogelijk naar huis moet gaan. Dit gaat volgens bkkboy alleen erg moeilijk omdat alles helemaal dicht staat.
Waar heb ik dit gezegt?
Is een onzin verhaal en ik heb ook geen idee waar de nieuwsposter dit vandaan heeft. Iig niet van mij
Bang in Bangkok (Staatsgreep....)quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef bkkboy het volgende:
Update 19.28
bkkboy meldt dat gezegd is dat iedereen moet betalen en zo snel mogelijk naar huis moet gaan. Dit gaat volgens bkkboy alleen erg moeilijk omdat alles helemaal dicht staat.
Waar heb ik dit gezegt?
Is een onzin verhaal en ik heb ook geen idee waar de nieuwsposter dit vandaan heeft. Iig niet van mij.
Graag even weghalen, is een paniekzaai post die nergens op slaat en niet van mij afkomstig is.
Hij bedoelt denk ik dat men de disco moet betalen en naar huis moet gaan. Terwijl nu in het nieuwsbericht lijkt alsof de mensen iets moeten betalen en daarna het land moeten ontvluchten. Ofzoiets iig, staat er nogal raar.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:42 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
En het verkeer staat MUURVAST, dus da's compleet onmogelijk ook...
Wel zijn alle bars, disco's etc gesloten. Alle tv zenders zijn daar op zwart gegaan, men is gevraagt te betalen en naar huis te gaan ivm een staatsgreep. Het is buitengewoon druk op straat maar de algemene sfeer is redelijk rustig.
Inderdaad... het staat er raar. Mensen moeten waarschijnlijk gewoon hun drankjes afrekenen en naar huis toe gaan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:45 schreef splendor het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik dat men de disco moet betalen en naar huis moet gaan. Terwijl nu in het nieuwsbericht lijkt alsof de mensen iets moeten betalen en daarna het land moeten ontvluchten. Ofzoiets iig, staat er nogal raar.
Ah op die manier. Ik heb het aangepastquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:54 schreef Barbaaf het volgende:
Als ik het goed begrijp moeten de mensen in disco's en bars betalen en naar huis gaan (wat dan weer wel lastig is als het verkeer vaststaat), klopt dat? Zoals het op de FP staat komt het idd. over alsof iedereen (of alleen de buitenlanders) 'iets' (? steekpenningen?) moet betalen en/of naar huis moet gaan.
In ieder geval veel sterkte daar en hou ons op de hoogte, heb je enig idee hoe groot het deel van het leger is dat achter de coup staat?
Linkje?quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
ik heb hier nu zo'n webstream opstaan. een goudkleurig kader met daarin een ander beeld en rechts daarvan 4 kleine schermpjes, en dat allemaal met mierzoete liedjes.
is dat de thaise staatstelevisie?
quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:02 schreef bkkboy het volgende:
Ik hoor zojuist dat het straatverbod is opgeheven. Wist niet eens dat er een straatverbod van kracht was...
quote:126 Teletekst di 19 sep
Geweldloze staatsgreep in Thailand
` In Thailand is een geweldloze coup
gepleegd.De betrokken militairen zeggen
daarmee een eind te willen maken aan de
corruptie in het land.De noodtoestand
is afgekondigd en militairen moeten
zich bij hun kazerne melden.
De staatsgreep werd gepleegd terwijl
premier Thaksin in New York is voor een
toespraak in de Algemene Vergadering
van de VN.Hij kondigde ook de staat van
beleg af en verving de stafchef.Maar
dat lijkt geen effect te hebben gehad.
Thaksin wordt beschuldigd van corruptie
en machtsmisbruik.De coupplegers willen
hervormingen doorvoeren en daarna de
macht teruggeven aan het volk.
Jup, je hebt hier 5 zenders staatstelevisie. Da's alles wat je hebt zonder kabel.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
ik heb hier nu zo'n webstream opstaan. een goudkleurig kader met daarin een ander beeld en rechts daarvan 4 kleine schermpjes, en dat allemaal met mierzoete liedjes.
is dat de thaise staatstelevisie?
Die gaan al lang naar landen waar ze minder kans lopen diep in de problemen te raken door hun perverse voorkeuren. Thailand probeert een "net" land te zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:54 schreef slaapkamermug het volgende:
haha wat gaan al die westerse sextoeristen nu doen
Hoiquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:11 schreef bkkboy het volgende:
en ik kijk een beetje uit met wat ik allemaal post hier omdat alles zo'n beetje gelijk op de FP wordt gekwakt, lol
en die beelden van de koning zijn nu ivm dit gedoe om steun te betuigen, of zenden die zenders dit áltijd uit?quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:13 schreef bkkboy het volgende:
[..]
Jup, je hebt hier 5 zenders staatstelevisie. Da's alles wat je hebt zonder kabel.
Allemaal beelden van de koning van minimaal 15 jaar terug. De beste man is nu 80 jaar en ziet er al lang niet meer zo uit, maar puur uit respect... Hij is net terug uit het ziekenhuis en het schijnt weer wat beter met hem te gaan....
Op de staatstelevisie is nu P'bird te horen. da's kort voor Bird TongChai... Is te vergelijken met Rob de Nijs, kwa zangstijl en aanhang enzo...
Ik denk dat het op dit moment niet zoveel uitmaakt wie 'de macht' heeft, het ambtenarenapparaat en de rest draait wel door. 't Is niet dat er een radicaal andere stroming nu aan de macht, 't is meer dat ze met wat dwang demissionair gesteld zijn. Volgende maand verkiezingen, campagne dus nu maar zonder Thaksin. Blijkbaar heeft men besloten dat Thaksin met zijn mediabedrijven te veel invloed heeft om op gelijke voet mee te doen dus is hij buitenspel gezet en niemand lijkt tot nu toe te protesteren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:21 schreef Pitbulleke het volgende:
Kortom: als de verkiezingen in oktober een beetje netjes verlopen is er niets aan de hand en zal het leger de macht overdragen aan de nieuwe regering? Of komt de macht tot die tijd bij de koninklijke familie? Of kan daar nog niets over gezegd worden?![]()
Auw, dat valt tegen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:32 schreef bkkboy het volgende:
Wat er aan de hand is weet ik niet precies, maar ik hoor via thaise vrienden op internet dat er NU geschoten wordt...
ik laat zo snel mogelijk meer horen
Hij is leraar. In Thailand.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:34 schreef boozeroony het volgende:
De koning hier geniet ONGELOVELIJK veel respect.
De koning heeft de vorige revolutie beeindigt.
Was jij niet leraar? Of is het gewoon laat?
Maar was Thaksin na de aprilverkiezingen niet al afgetreden / zijn kabinet demissionair geworden? Dan is dit dus vooral spierballen tonen om hem duidelijk te maken dat hij het niet in zijn hoofd hoeft te halen om nog eens een gooi naar het premierschap te doen? Als ik zo de verhalen over hem lees dan is het echt een Berlusconi II die zijn positie flink heeft uitgebuit door als regeringsleider vooral ook de belangen van zijn familiebedrijf te behartigen. Dit had veel eerder gemoeten, zou je denkenquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:33 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat het op dit moment niet zoveel uitmaakt wie 'de macht' heeft, het ambtenarenapparaat en de rest draait wel door. 't Is niet dat er een radicaal andere stroming nu aan de macht, 't is meer dat ze met wat dwang demissionair gesteld zijn. Volgende maand verkiezingen, campagne dus nu maar zonder Thaksin. Blijkbaar heeft men besloten dat Thaksin met zijn mediabedrijven te veel invloed heeft om op gelijke voet mee te doen dus is hij buitenspel gezet en niemand lijkt tot nu toe te protesteren.
Sterker nog, als je je negatief uitlaat over het koningshuis ga je zonder pardon de cel in.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:11 schreef bkkboy het volgende:
Iedereen zonder uitzonderingen heeft respect voor die man en het is een ongeschreven wet om ook maar IETS negatefs over het koningshuis te zeggen. Hetzelfde geld voor de vrouw van de koning.
Maar dit postte hij wel. Kon Christiaan ook niets aandoen..Ik snapte dat betalen ook al niet. Dacht ook aan je kamer betalen en naar huis gaan.. Maar TS... Hoop dat alles verder rustig verlooptquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:45 schreef splendor het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik dat men de disco moet betalen en naar huis moet gaan. Terwijl nu in het nieuwsbericht lijkt alsof de mensen iets moeten betalen en daarna het land moeten ontvluchten. Ofzoiets iig, staat er nogal raar.
quote:International news channels CNN and the BBC were taken off the air in Thailand, where a military coup has ousted Prime Minister Thaksin Shinawatra.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |