abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41951840
mijn laatste post :

even over jouw punten van vorige maand:
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:38 schreef ElizabethR het volgende:
1. Marjo - 5 punten
2. Robbedoeseos300d - 4 punten
3. Miss-S - 3 punten
4. Schanulleke - 2 punten
5. oYo - 1 punt
Marjo - in scene gezet

Robbedoes - model speciaal zo neergezet

Miss-s - in scene gezet

Schanulleke - genomen om de mooie schaduwen

oYo - toevallig of in scene gezet?

er staan in die wedstrijd juist veel toevallige foto's maar toch geef jij je stemmen op de geënsceneerde.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_41951930
En ER, dit is toch juist een discussietopic?

ik heb een mening, jij hebt een mening, daar discusieren we over.

lekker toch?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 19 september 2006 @ 14:59:55 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_41951964
Wát een discussie zeg. Iedereen heeft toch wel z'n voorkeuren en dat zal allemaal gewoon blijken bij het stemmen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:00:54 #4
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_41951999
ik denk dat deze post het het beste verwoord:
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:02 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet bedoeld wordt zoals je het nu interpreteert. Ik snap wel een beetje wat Puckzzz wil zeggen (zo niet, dan is dit mijn visie er op).
Het gaat er meer om dat mensen een foto vinden die ze gemaakt hebben, waar dan achteraf toevallig kleuren op blijken te staan en die dan insturen voor de wedstrijd. Dus dan is de foto niet gemaakt met de intentie een foto van kleuren te maken en spelen de kleuren meestal ook maar een bijrol(letje).
Wat jij beschrijft, dat je dus iets ziet met kleuren en daar dan een zo mooi/goed mogelijke foto van probeert te maken met de kleuren als thema, is iets heel anders en is naar mijn mening juist erg geschikt voor de wedstrijd. Zo zijn de laatste drie foto's die ik hier eerder postte ook genomen; ik was daar en zag opeens allerlei kleuren en ben daarmee aan de slag gegaan.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_41952453
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Wát een discussie zeg. Iedereen heeft toch wel z'n voorkeuren en dat zal allemaal gewoon blijken bij het stemmen.
Discussie is juist leuk, en het is juist wat Fok! zo leuk maakt. Ik kan me wel iets voorstellen bij de denkwijze van Puckzz en Elefes. Dat is ook hoe ik zelf wedstrijdfoto's maak. Sterker nog, dat is voor mij de hele lol van meedoen aan zo'n wedstrijd: een foto verzinnen bij het thema. Maar als er een prachtige toevalstreffer bij de resultaten zit, vind ik het geen probleem om daar op te stemmen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_41952738
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:59 schreef Tha_Erik het volgende:
dus we kunnen nu wel om een slotje gaan roepen en wachten tot alle inzendingen in het topic staan?

is toch juist leuk al die meningen?
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:33:18 #7
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41953012
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 09:45 schreef Puckzzz het volgende:
Dit is een foto die imho toevallig kleurig is.
Terwijl dit toch echt niet bij de rest van je betoog aansluit. De lokatie is bewust opgezocht, omdat het er zo kleurig is. De compositie is bewust zo gemaakt vanwege het gekleurde houtsnijwerk en de knalrode pilaar (het was immers logischer geweest de foto gewoon recht van voren te maken, veel meer gefocussed op het beeld). Ik heb m'n best gedaan zo goed mogelijk aan m'n knoppen te draaien en na te denken bij wat ik deed....... wat wil je dan nog meer?
pi_41953310
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:33 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Terwijl dit toch echt niet bij de rest van je betoog aansluit. De lokatie is bewust opgezocht, omdat het er zo kleurig is. De compositie is bewust zo gemaakt vanwege het gekleurde houtsnijwerk en de knalrode pilaar (het was immers logischer geweest de foto gewoon recht van voren te maken, veel meer gefocussed op het beeld). Ik heb m'n best gedaan zo goed mogelijk aan m'n knoppen te draaien en na te denken bij wat ik deed....... wat wil je dan nog meer?
als ik dat niet weet kan ik dat niet zien he? voor mij is het meer een soort vakantiefoto, maar ik heb uit eerdere posts al wel begrepen dat je in de omgeving woont?
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:01:16 #9
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_41953823
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:14 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Discussie is juist leuk, en het is juist wat Fok! zo leuk maakt. Ik kan me wel iets voorstellen bij de denkwijze van Puckzz en Elefes. Dat is ook hoe ik zelf wedstrijdfoto's maak. Sterker nog, dat is voor mij de hele lol van meedoen aan zo'n wedstrijd: een foto verzinnen bij het thema. Maar als er een prachtige toevalstreffer bij de resultaten zit, vind ik het geen probleem om daar op te stemmen.
De discussie is ook geen oproep om daar niet op stemmen, dat zou wel vd gekke zijn.
Voor een wedstrijd is het leukste om wat nieuws te maken, althans dat is mijn mening. Dat is juist "the fun of it".
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:03:40 #10
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41953867
Het gaat me erom dat voor jou een vakantiefoto (en nee, dat is het inderdaad niet) automatisch een kiekje is, waarbij het meer een kwestie van geluk is hoe het onderwerp erop komt te staan, dan dat het te maken heeft met de (eventueel beperkte ) kunde en ervaring van de fotograaf. Dat klopt toch niet helemaal met wat je elders zegt? Jouw 'ding' is veel meer de studio, het mijne meer de straat, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat ik er maar wat op los kiek? Of was je oordeel alleen gebaseerd op het exotische onderwerp?
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:05:55 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41953945
Zoveel mensen, zoveel foto's

Ik vind het een hele leuke discussie en ik lees graag in dit topic ook weer mee.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:19:42 #12
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_41954364
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:03 schreef Gaoxing het volgende:
Het gaat me erom dat voor jou een vakantiefoto (en nee, dat is het inderdaad niet) automatisch een kiekje is, waarbij het meer een kwestie van geluk is hoe het onderwerp erop komt te staan, dan dat het te maken heeft met de (eventueel beperkte ) kunde en ervaring van de fotograaf. Dat klopt toch niet helemaal met wat je elders zegt? Jouw 'ding' is veel meer de studio, het mijne meer de straat, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat ik er maar wat op los kiek? Of was je oordeel alleen gebaseerd op het exotische onderwerp?
ahh, maar ik zeg niet dat je er maar wat op los kiekt toch?

ik geef jouw foto als voorbeeld, meer niet. dat je 'm wel bewust voor het onderwerp hebt gemaakt heb ik niet meteen gezien, sorrie
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:35:29 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_41954755
quote:
veel van die 'spontane' foto's zijn per ongeluk geschoten en bij thuiskomst blijkt het een leuk plaatje
Had van 1 + 1 kennelijk 3 gemaakt

En ik had 'm niet bewust voor het onderwerp de wedstrijd gemaakt , maar was wel -net een week voor het onderwerp werd aangekondigd ofzo- door Chinatown gefietst vanwege die kleurtjes (en broed nog steeds op een manier om de kleuren van Chinatown-by-night erop te krijgen), en zat erover te denken om wel speciaal voor het onderwerp nog een keer terug te gaan.

Maar helaas, geen tijd (en een gebrek aan moed om nog een keer aan die fietstocht te beginnen). Het afgelopen weekend heeft eigenlijk alleen dit opgeleverd:

[ Bericht 2% gewijzigd door Gaoxing op 19-09-2006 18:40:15 ]
pi_41958486
Over het hele foto maken en studio hebben.
Ik heb geen studio maar ben toch echt een halve schaarse vrije dag bezig geweest om de foto zo op te zetten dat hij mooi is. Niet door soepen mooi gemaakt, maar gewoon door de hele opzet, test foto's, veranderingen etc.

Niet dat spontane foto's niet mooi kunnen zijn maar ook niet studio bezittend prutsende fotografen kunnen er een hoop tijd in stoppen om een mooie foto te maken.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:07:22 #15
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_41958857
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:56 schreef Puckzzz het volgende:
mijn laatste post :

[..]

er staan in die wedstrijd juist veel toevallige foto's maar toch geef jij je stemmen op de geënsceneerde.
Die van mij was echt een toevallige foto die werd genomen toen we in Azie wat nieuwe kantoorpanden waren aan het bekijken met partners. Wel gecropt natuurlijk.
pi_41960414
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:56 schreef Puckzzz het volgende:
mijn laatste post :

[..]

Marjo - in scene gezet

Robbedoes - model speciaal zo neergezet

Miss-s - in scene gezet

Schanulleke - genomen om de mooie schaduwen

Tja, wat vind jij nou eigenlijk geënsceneerd dan? Ik heb het over studiowerk.

Marjo's foto heb ik op 1 gezet omdat ik hem ontzettend grappig vond! Ik vind het niet echt studiowerk, wel geposeerd.
Robbedoes, ik heb zelf ook zulke foto´s gemaakt, en dat alleen maar als de zon spontaan ineens zo fel schijnt en ook nog laag genoeg. Ik vind dat niet echt een in scene gezette foto. Gewoon, juiste moment, juiste plek.
Miss/s heb je gelijk, dat is studiowerk denk ik, maar hij sprak me aan.
Schanulleke is volgens mij een vakantiefoto, maar wel genomen om de mooie lichtinval, zou ik ook gedaan hebben, maar geen studiowerk.
oYo heeft zelf al antwoord gegeven. Ik heb ook wel eens van die toeval foto´s, en die passen soms ook wel in een themareeks.

We verschillen blijkbaar van mening over ´studiowerk, scenes´ en dergelijke, geeft niets hoor.

De foto die ik heb ingezonden is ook een archieffoto. Maar ik heb wel daar staan fotograferen speciaal om de kleuren. Heb 13 opnames gemaakt van mijn onderwerp. In ongeveer één minuut tijd. Steeds net weer in een andere positie of vanuit een andere hoek, rennen geblazen soms, en dan proberen om niet te hijgen en je adem inhouden bij het afdrukken En tussendoor gauw geprobeerd mijn camera nog wat anders in te stellen. Ik heb 12 foto´s gedelete en er is er 1 overgebleven van mijn onderwerp die ik leuk vond. In totaal heb ik 300+ foto´s gemaakt die dag. Er zijn er denk ik 25 a 26 van over die de moeite waard zijn, in mijn ogen dan, een ander kan ze vreselijk vinden. Ik heb wel drie uur lopen fotograferen. Het meeste snapshots.

Ik ben er wel op uit geweest voor deze maandopdracht trouwens. Naar 3 verschillende locaties, en kreeg niet de foto´s die ik wilde. Kan gebeuren. Dus een archieffoto, waar niet toevallig, maar heel bewust nogal wat kleur opstaat.

Dit is er een van, en dan kruip ik echt onder zo'n jongen om zo weinig mogelijk last te hebben van achtergrondruis (publiek, lelijke gebouwen of struiken) en dergelijke. Tot die jongen me bijna van mijn sokken loopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door ElizabethR op 19-09-2006 20:01:49 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 19 september 2006 @ 20:05:56 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_41960771
Ik kijk er eigenlijk nooit na of het studiowerk, spontan werk of wat dan ook voor werk is.

Ik kijk naar de foto en of hij me aanspreekt, waar ik wel van hou is een niet te drukke achtergrond en bij studiowerk is het vaak (eigenlijk altijd) een rustige achtergrond..
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_41962156
Ik geef alleen punten aan vrienden en goede bekenden
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_41962545
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:45 schreef Ymke het volgende:
Ik geef alleen punten aan vrienden en goede bekenden
ken ik je niet van vroeger)
Goedemorgen :W
pi_41962661
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:55 schreef blomst het volgende:

[..]

ken ik je niet van vroeger)
Sorry , ik was vergeten dat jij een hotbeep ben , jij krijgt de meeste
pi_41963310
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:58 schreef Ymke het volgende:

[..]

Sorry , ik was vergeten dat jij een hotbeep ben , jij krijgt de meeste
Snel een foto zoekt, ik krijg punten
Goedemorgen :W
pi_41963777
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:16 schreef blomst het volgende:

[..]

Snel een foto zoekt, ik krijg punten
Gewoon een van je zw fotos insturen Verzin ik wel een goede motivatie waarom zw kleur is
pi_41964025
Soms kan een idee erg goed zijn maar de uitwerking/bewerking net iets minder maar dan vind ik soms nog wel dat die foto dan punten verdiend.
Mij moet een foto aanspreken.
En over de moeite nemen/doen om een foto te maken/nemen hoe je het wil noemen... iedereen doet er toch moeite voor? De een wat meer dan de ander.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:29:58 #24
81237 releaze
best of both worlds
pi_41966904
Ach, al deze elementen komen aan bod bij het stemmen denk ik dan. De een gaat voor de sfeer op het plaatje, de ander gaat voor de techniek. Uiteindelijk heeft de foto met de meeste punten gemiddeld de beste score op al deze vlakken, wat iemand dan persoonlijk vindt.. ja, dat blijft anoniem. (denk ik, toch? Is de eerste keer dat de wedstrijden me zijn opgevallen, vreemd eigenlijk, kijk wel regelmatig in de foto topics (niet reageren maar goed)
Maar als ik zo de fotos die ik heb gezien in mn achterhoofd hou dan vind ik het heel moeilijk om daar al een favoriet uit te kiezen. Er zaten een paar prachtplaatjes bij die ieder weer op een andere manier aanspreken.. Moeilijk moeilijk
pi_41974022
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef releaze het volgende:
Ach, al deze elementen komen aan bod bij het stemmen denk ik dan. De een gaat voor de sfeer op het plaatje, de ander gaat voor de techniek. Uiteindelijk heeft de foto met de meeste punten gemiddeld de beste score op al deze vlakken, wat iemand dan persoonlijk vindt.. ja, dat blijft anoniem. (denk ik, toch? Is de eerste keer dat de wedstrijden me zijn opgevallen, vreemd eigenlijk, kijk wel regelmatig in de foto topics (niet reageren maar goed)
Maar als ik zo de fotos die ik heb gezien in mn achterhoofd hou dan vind ik het heel moeilijk om daar al een favoriet uit te kiezen. Er zaten een paar prachtplaatjes bij die ieder weer op een andere manier aanspreken.. Moeilijk moeilijk
nee punten geven gaat gewoon in een topic. men geeft soms hun motivatie soms ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')