Marjo - in scene gezetquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:38 schreef ElizabethR het volgende:
1. Marjo - 5 punten
2. Robbedoeseos300d - 4 punten
3. Miss-S - 3 punten
4. Schanulleke - 2 punten
5. oYo - 1 punt
quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:02 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet bedoeld wordt zoals je het nu interpreteert. Ik snap wel een beetje wat Puckzzz wil zeggen (zo niet, dan is dit mijn visie er op).
Het gaat er meer om dat mensen een foto vinden die ze gemaakt hebben, waar dan achteraf toevallig kleuren op blijken te staan en die dan insturen voor de wedstrijd. Dus dan is de foto niet gemaakt met de intentie een foto van kleuren te maken en spelen de kleuren meestal ook maar een bijrol(letje).
Wat jij beschrijft, dat je dus iets ziet met kleuren en daar dan een zo mooi/goed mogelijke foto van probeert te maken met de kleuren als thema, is iets heel anders en is naar mijn mening juist erg geschikt voor de wedstrijd. Zo zijn de laatste drie foto's die ik hier eerder postte ook genomen; ik was daar en zag opeens allerlei kleuren en ben daarmee aan de slag gegaan.
Discussie is juist leuk, en het is juist wat Fok! zo leuk maakt. Ik kan me wel iets voorstellen bij de denkwijze van Puckzz en Elefes. Dat is ook hoe ik zelf wedstrijdfoto's maak. Sterker nog, dat is voor mij de hele lol van meedoen aan zo'n wedstrijd: een foto verzinnen bij het thema. Maar als er een prachtige toevalstreffer bij de resultaten zit, vind ik het geen probleem om daar op te stemmen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Wát een discussie zeg. Iedereen heeft toch wel z'n voorkeuren en dat zal allemaal gewoon blijken bij het stemmen.
dus we kunnen nu wel om een slotje gaan roepen en wachten tot alle inzendingen in het topic staan?quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Wát een discussie zeg. Iedereen heeft toch wel z'n voorkeuren en dat zal allemaal gewoon blijken bij het stemmen.
Terwijl dit toch echt niet bij de rest van je betoog aansluit. De lokatie is bewust opgezocht, omdat het er zo kleurig is. De compositie is bewust zo gemaakt vanwege het gekleurde houtsnijwerk en de knalrode pilaar (het was immers logischer geweest de foto gewoon recht van voren te maken, veel meer gefocussed op het beeld). Ik heb m'n best gedaan zo goed mogelijk aan m'n knoppen te draaien en na te denken bij wat ik deed....... wat wil je dan nog meer?quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:45 schreef Puckzzz het volgende:
Dit is een foto die imho toevallig kleurig is.
als ik dat niet weet kan ik dat niet zien he? voor mij is het meer een soort vakantiefoto, maar ik heb uit eerdere posts al wel begrepen dat je in de omgeving woont?quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Terwijl dit toch echt niet bij de rest van je betoog aansluit. De lokatie is bewust opgezocht, omdat het er zo kleurig is. De compositie is bewust zo gemaakt vanwege het gekleurde houtsnijwerk en de knalrode pilaar (het was immers logischer geweest de foto gewoon recht van voren te maken, veel meer gefocussed op het beeld). Ik heb m'n best gedaan zo goed mogelijk aan m'n knoppen te draaien en na te denken bij wat ik deed....... wat wil je dan nog meer?
De discussie is ook geen oproep om daar niet op stemmen, dat zou wel vd gekke zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Discussie is juist leuk, en het is juist wat Fok! zo leuk maakt. Ik kan me wel iets voorstellen bij de denkwijze van Puckzz en Elefes. Dat is ook hoe ik zelf wedstrijdfoto's maak. Sterker nog, dat is voor mij de hele lol van meedoen aan zo'n wedstrijd: een foto verzinnen bij het thema. Maar als er een prachtige toevalstreffer bij de resultaten zit, vind ik het geen probleem om daar op te stemmen.
ahh, maar ik zeg niet dat je er maar wat op los kiekt toch?quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:03 schreef Gaoxing het volgende:
Het gaat me erom dat voor jou een vakantiefoto (en nee, dat is het inderdaad niet) automatisch een kiekje is, waarbij het meer een kwestie van geluk is hoe het onderwerp erop komt te staan, dan dat het te maken heeft met de (eventueel beperkte) kunde en ervaring van de fotograaf. Dat klopt toch niet helemaal met wat je elders zegt? Jouw 'ding' is veel meer de studio, het mijne meer de straat, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat ik er maar wat op los kiek? Of was je oordeel alleen gebaseerd op het exotische onderwerp?
Had van 1 + 1 kennelijk 3 gemaaktquote:veel van die 'spontane' foto's zijn per ongeluk geschoten en bij thuiskomst blijkt het een leuk plaatje
Die van mij was echt een toevallige foto die werd genomen toen we in Azie wat nieuwe kantoorpanden waren aan het bekijken met partners. Wel gecropt natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:56 schreef Puckzzz het volgende:
mijn laatste post :
even over jouw punten van vorige maand:
[..]
oYo - toevallig of in scene gezet?
er staan in die wedstrijd juist veel toevallige foto's maar toch geef jij je stemmen op de geënsceneerde.
Tja, wat vind jij nou eigenlijk geënsceneerd dan? Ik heb het over studiowerk.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:56 schreef Puckzzz het volgende:
mijn laatste post :
even over jouw punten van vorige maand:
[..]
Marjo - in scene gezet
Robbedoes - model speciaal zo neergezet
Miss-s - in scene gezet
Schanulleke - genomen om de mooie schaduwen
oYo - toevallig of in scene gezet?
er staan in die wedstrijd juist veel toevallige foto's maar toch geef jij je stemmen op de geënsceneerde.
ken ik je niet van vroeger)quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:45 schreef Ymke het volgende:
Ik geef alleen punten aan vrienden en goede bekenden
Sorry , ik was vergeten dat jij een hotbeep ben , jij krijgt de meestequote:
Snel een foto zoekt, ik krijg puntenquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:58 schreef Ymke het volgende:
[..]
Sorry , ik was vergeten dat jij een hotbeep ben , jij krijgt de meeste![]()
Gewoon een van je zw fotos insturen Verzin ik wel een goede motivatie waarom zw kleur isquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:16 schreef blomst het volgende:
[..]
Snel een foto zoekt, ik krijg punten![]()
nee punten geven gaat gewoon in een topic. men geeft soms hun motivatie soms ook niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef releaze het volgende:
Ach, al deze elementen komen aan bod bij het stemmen denk ik dan. De een gaat voor de sfeer op het plaatje, de ander gaat voor de techniek. Uiteindelijk heeft de foto met de meeste punten gemiddeld de beste score op al deze vlakken, wat iemand dan persoonlijk vindt.. ja, dat blijft anoniem. (denk ik, toch? Is de eerste keer dat de wedstrijden me zijn opgevallen, vreemd eigenlijk, kijk wel regelmatig in de foto topics (niet reageren maar goed)
Maar als ik zo de fotos die ik heb gezien in mn achterhoofd hou dan vind ik het heel moeilijk om daar al een favoriet uit te kiezen. Er zaten een paar prachtplaatjes bij die ieder weer op een andere manier aanspreken.. Moeilijk moeilijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |