abonnement Unibet Coolblue
pi_41952431
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:06 schreef Five_Aces het volgende:
De coupe's hebben ook een neerklapbare achterbank ipv een stalen plaat er achter die je meestal in een sedan hebt. Dat scheelt ook een stuk, als ik met een set wielen oid achterin rij en heb die achterbank neergeklapt dan kan je al meteen merken dat de achterkant meer zwabbert.
Dat kan wel schelen inderdaad. Maar bij een E30 heb je geen neerklapbare achterbank bijvoorbeeld.

Autoweek carbase zegt trouwens dat de coupé lichter is?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:20:27 #27
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_41952613
Kogando, klopt, maar we hebben het hier over het gewicht van een uitgeklede auto. Kijk je puur naar carosserie en aanverwante delen dan is een sedan weer lichter. Waar het verschil in zit met een standaardauto mag Joost weten, maar het schijnt dat de rdw-gewichten (die door carbase worden overgenomen) er vaak flink naast zitten. Van Bas Roos (die ze voor de races weegt) weet ik echter dat een raceklare sedan altijd lichter is (en nee, hij heeft mij niet die auto verkocht ).
Mijn auto heeft trouwens geen neerklapbare achterbank (hij heeft er uberhaupt geen ). Er zit dus wel gewoon een plaat op de plek van de rugleuning.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_41952666
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:05 schreef Don_Tom het volgende:
Even een plaatje erbij gezocht van het onderstel:
[afbeelding]
De camberplates:
[afbeelding]

Meer info op http://www.ast-suspension.com/
dit onderstel hebben wij onder de astra!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_41952765
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:20 schreef Don_Tom het volgende:
Kogando, klopt, maar we hebben het hier over het gewicht van een uitgeklede auto. Kijk je puur naar carosserie en aanverwante delen dan is een sedan weer lichter. Waar het verschil in zit met een standaardauto mag Joost weten, maar het schijnt dat de rdw-gewichten (die door carbase worden overgenomen) er vaak flink naast zitten. Van Bas Roos (die ze voor de races weegt) weet ik echter dat een raceklare sedan altijd lichter is (en nee, hij heeft mij niet die auto verkocht ).
Mijn auto heeft trouwens geen neerklapbare achterbank (hij heeft er uberhaupt geen ). Er zit dus wel gewoon een plaat op de plek van de rugleuning.
Ok, fair enough.

Bij zo'n auto gaan de prestaties natuurlijk altijd voor de looks. Ik vraag me overigens wel af of de stijfheid van een sedan t.o.v. een coupé alleen beter is bij de E36, of dat dat ook voor bijvoorbeeld een E30 op gaat.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:27:20 #30
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_41952818
E30 2 deurs heeft volgens mij gewoon een B stijl. Dus wel kans dat het verschil minder is als bij een E36.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_41954451
Het is dan ook een 2-deurs sedan, en geen coupé
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_41956330
Wat heb je voor die bak betaald? En wat was je tijd op de ring?
pi_41957867
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:25 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ok, fair enough.

Bij zo'n auto gaan de prestaties natuurlijk altijd voor de looks. Ik vraag me overigens wel af of de stijfheid van een sedan t.o.v. een coupé alleen beter is bij de E36, of dat dat ook voor bijvoorbeeld een E30 op gaat.
Bij de E30 heeft de sedan ook een metalen ding achter de achterbank. Ideaal om iemand mee te ontvoeren want je komt er echt niet meer uit

Ik heb van de drift/race fapbrigade begrepen dat de sedan's (e30 en e36) altijd stijver zijn dan de 2 deurs versies o.a. door die metalen plaat...

Een E30 2 deurs vind ik ongelofelijk log en lelijk, een M3 is een HEEL ander verhaal, maar een gewone hoef ik niet, lijkt net een sedan waarvan ze 2 deuren zijn vergeten

De E36 coupe is weer super mooi, een echte coupe, maar de sedan, helemaal in M3 vorm en helemaal standaard is ook absoluut fapwaardig.

Een coole feitje van de E36 coupe: de achterste ramen kunnen naar beneden! Electrisch ook nog, net als bij een cabrio, alleen heb je een coupe, echt cool.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:41:29 #34
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_41958179
uhm dat is alleen bij een 8 serie hoor yup, bij een E36 coupe gaan de achterramen naar buiten ipv naar beneden.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:23:56 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_41959405
Ik vind een E30 2 deurs Coupé echt wel mooier dan een 4 deurs:

Sportwagen:


Taxi:
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_41959842
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:23 schreef daNpy het volgende:
Ik vind een E30 2 deurs Coupé echt wel mooier dan een 4 deurs:

Sportwagen:
[afbeelding]

Taxi:
[afbeelding]
Mooier dan die 2e wordt een E30 niet. Misschien als het een touring is. Zo'n 2-deurs kan echt niet! Alleen de M3, die kan dan weer wel.

Mooie bak DonTom!
There is no other!
pi_41960049
Beetje offtopic, maar wat ik niet helemaal snap;

Als je standaard een auto koopt is de vering/demping etc helemaal afgesteld, bij elke auto en model is dit anders, hoe kan het dan dat je wel hetzelfde setje sportveren/dempers onder verschillende auto's kunt gooien
pi_41961315
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:00 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Lees de OP anders nog eens door....
over het hoofd gezien, k zat bij "plannen" te kijken

is die camber angle niet wat veel trouwens?
lijkt me dat je redelijk wat bandenslijtage te verduren krijgt met zo veel kanteling.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_41961547
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Five_Aces het volgende:
uhm dat is alleen bij een 8 serie hoor yup, bij een E36 coupe gaan de achterramen naar buiten ipv naar beneden.
Ik weet vrijwel zeker dat ik een coupe (geen cabrio met hardtop dus) heb gezien waarvan de achterramen naar beneden konden...

Of heb ik het echt fout
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:23 schreef daNpy het volgende:
Ik vind een E30 2 deurs Coupé echt wel mooier dan een 4 deurs:

Sportwagen:
[afbeelding]

Taxi:
[afbeelding]
Die 4deurs is echt mijn droom E30

De 2deurs is een sedan waarvan ze 2 deuren zijn vergeten
  dinsdag 19 september 2006 @ 20:41:18 #40
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_41961985
Nou ik heb zelf een coupe yup dus ik zal het wel weten denk ik
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_41962216
Even kijken of my at het nog doet.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  dinsdag 19 september 2006 @ 23:08:56 #42
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_41968542
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:44 schreef Repeat het volgende:
Beetje offtopic, maar wat ik niet helemaal snap;

Als je standaard een auto koopt is de vering/demping etc helemaal afgesteld, bij elke auto en model is dit anders, hoe kan het dan dat je wel hetzelfde setje sportveren/dempers onder verschillende auto's kunt gooien
Deze vering/demping is gemaakt voor dit type auto. AST maakt de sets (evenals alle andere serieuze fabrikanten) auto-specifiek. De hardheid van de veren is zelfs in overleg met AST niet alleen auto-specifiek, maar ook circuit-specifiek gekozen, en kan op elk moment kostenloos omgeruild worden voor hardere of zachtere veren (hardheid v/d dempers kan natuurlijk zelf worden aangepast aan het circuit waar je die dag op rijdt).
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:20 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

over het hoofd gezien, k zat bij "plannen" te kijken

is die camber angle niet wat veel trouwens?
lijkt me dat je redelijk wat bandenslijtage te verduren krijgt met zo veel kanteling.
Camber-angle is prima voor circuitgebruik, met een standaard camberinstelling slijten de banden te veel aan de buitenkant op het circuit. Met deze camber angle hou je een optimale hoeveelheid rubber op de weg bij het betere bochtenwerk (waardoor het dus ook gelijkmatig slijt). Bij straatgebruik zouden ze te veel aan de binnenkant afslijten met deze camberhoek, daarom worden standaard auto's ook niet met zulke waardes geleverd. De bandenslijtage op rechte stukken is op een circuit te verwaarlozen t.o.v. slijtage in bochten. Bovendien is de grip in bochten natuurlijk het belangrijkst.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_41971396
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:31 schreef yup het volgende:
Ik heb van de drift/race fapbrigade begrepen dat de sedan's (e30 en e36) altijd stijver zijn dan de 2 deurs versies o.a. door die metalen plaat...
Ok, maar een 2-deurs E30 is dus ook een sedan.
quote:
Een E30 2 deurs vind ik ongelofelijk log en lelijk, een M3 is een HEEL ander verhaal, maar een gewone hoef ik niet, lijkt net een sedan waarvan ze 2 deuren zijn vergeten
Auw! Dit is echt vloeken in de kerk.
quote:
De E36 coupe is weer super mooi, een echte coupe, maar de sedan, helemaal in M3 vorm en helemaal standaard is ook absoluut fapwaardig.
De E36 staat bij de meeste autokenners niet echt positief bekend om zijn looks. Het is niet voor niks zo dat je relatief meer betaalt voor een E30 dan voor een E36. De E30 is veel meer een icoon en een markante auto dan een E36 als je het mij vraagt, en daar zullen veel mensen het mee eens zijn. Ten eerste vanwege het wat saaie uiterlijk, en ten tweede vanwege het teveel geciviliseerde rijgedrag. Je hoort de motor bijvoorbeeld amper en dat doet inbreuk aan de snelheidsbeleving. De E30 M3 staat daarom ook meer bekend als ras-echte sportwagen dan de E36 M3.

Wat ik wel toe moet geven is dat de E36 beter voldoet aan de definitie coupé. Maargoed, de E30 bestaat strikt genomen dus ook niet als coupé.

Natuurlijk is de E36 gewoon een BMW die zeker niet lelijk is en goeie rij-eigenschappen heeft maar toch vind ik het een beetje de dip in de 3-serie. De E46 is bijvoorbeeld alweer een stuk mooier.


=



=
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_41971857
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:44 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ok, maar een 2-deurs E30 is dus ook een sedan.
[..]

Auw! Dit is echt vloeken in de kerk.
[..]

De E36 staat bij de meeste autokenners niet echt positief bekend om zijn looks. Het is niet voor niks zo dat je relatief meer betaalt voor een E30 dan voor een E36. De E30 is veel meer een icoon en een markante auto dan een E36 als je het mij vraagt, en daar zullen veel mensen het mee eens zijn. Ten eerste vanwege het wat saaie uiterlijk, en ten tweede vanwege het teveel geciviliseerde rijgedrag. Je hoort de motor bijvoorbeeld amper en dat doet inbreuk aan de snelheidsbeleving. De E30 M3 staat daarom ook meer bekend als ras-echte sportwagen dan de E36 M3.

Wat ik wel toe moet geven is dat de E36 beter voldoet aan de definitie coupé. Maargoed, de E30 bestaat strikt genomen dus ook niet als coupé.

Natuurlijk is de E36 gewoon een BMW die zeker niet lelijk is en goeie rij-eigenschappen heeft maar toch vind ik het een beetje de dip in de 3-serie. De E46 is bijvoorbeeld alweer een stuk mooier.

[afbeelding]
=


[afbeelding]
=
Ik ben het niet helemaal met je eens

De E36 is zeker geen dip, het was immens populair, de E46 is zeker niet zo populair als de E36 geweest...

De E36 op je plaatje vind ik echt een prachtige auto, als ik zo een 325i kan vinden dan staat ie gelijk voor de deur

Verder heeft de E36 echt geen geciviliseerd rijgedrag, zelfs een 316i gaat megadwars. Overigens zegt dat niks over een auto, een Opel Omega, en ja dat is zo een luxe boot van Opel, gaat ook fokking dwars. Een E36 is zeker spectaculair geneog qua onderstel Uiteraard mag de E30 er ook wezen met zijn onafhankelijke wielophanging rondom en uiteraard RWD
pi_41971966
TvP
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
  woensdag 20 september 2006 @ 01:19:06 #46
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_41971988
E36 is eerder ondersturend afgesteld als oversturend. Power over is wel mogelijk maar op snelheid zullen ze eerder rechtdoor willen als dwars.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_41972643
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:08 schreef Don_Tom het volgende:
Camber-angle is prima voor circuitgebruik, met een standaard camberinstelling slijten de banden te veel aan de buitenkant op het circuit. Met deze camber angle hou je een optimale hoeveelheid rubber op de weg bij het betere bochtenwerk (waardoor het dus ook gelijkmatig slijt). Bij straatgebruik zouden ze te veel aan de binnenkant afslijten met deze camberhoek, daarom worden standaard auto's ook niet met zulke waardes geleverd. De bandenslijtage op rechte stukken is op een circuit te verwaarlozen t.o.v. slijtage in bochten. Bovendien is de grip in bochten natuurlijk het belangrijkst.
ik begrijp ook dat het voor t cirquit is, maar zelfs voor t cirquit vind ik het hoge waardes, vooral omdat er veel rechte (oneffen) stukken en hellende bochten in de ring zitten.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  woensdag 20 september 2006 @ 02:33:51 #48
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_41972959
Nee hoor is niet overdreven hoog E36 M3 met McPherson ophanging voor heeft nogal last van een vervelende camber curve. Als je overhelt dan krijg je niet veel extra negative camber.

Als je uit gaat van een 50mm verlagd onderstel dan heb je ongeveer -1'30 camber voor zonder verstelling. Ga je nu door de bocht dan heb je al een rollhoek van 2-2,5 graad per G, (afhankelijk van veren & ARB combinatie + hoogteafstelling) op raceslicks of semi-slicks doe je +/- 1,3-1,4 welke je ongeveer 2,5-3 graden roll geeft. De extra dynamische camber door bodyroll & askanteling is met een stijf onderstel niet heel erg veel. Ga je dan 3 graden overhellen met -1'30 camber dan kom je ten opzichte van het wegdek op iets van +1'20 welke dus niet zo gunstig is. Ga je richting 3 graden negatief bij stilstand dan kom je in bochten ongeveer op de juiste camberstand uit (-0'15) tov het wegdek.

Zeker in bochten die negatief liggen wil je liever iets meer als iets minder negatief camber hebben omdat je de kans loopt dat de wang van de band te veel platgedrukt word.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_41974349
Toch interessant dit topic, leer ik toch nog nieuwe features over m'n coupé

Dalijk in de pauze eens knopjes gaan duwen

* vwk denkt dat Yup in de war is met een cabrio met harddtop
Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
pi_41976154
Wat is er trouwens met die 325 van je gebeurt? Plat?
There is no other!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')