Zit veel verstevigingen en luxe in. Is nou eenmaal geen out of the box nurburgring knaller.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:07 schreef fathank het volgende:
Wat me opvalt is dat zo'n m3 van zichzelf al bijna 1500 kilo weegt. Nooit verwacht dat ie zoveel zou wegen. Is ie ook bedoelt voor dagelijks gebruik, of alleen maar beetje rondscheuren op circuits.
Lol, die weegt standaard precies 10 kg minder, 1440kg.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:32 schreef yup het volgende:
[..]
Zit veel verstevigingen en luxe in. Is nou eenmaal geen out of the box nurburgring knaller.
Voor dat soort apparaten moet je bij TVR, Lotus, Radical etc. zijn.
Don_Tom. Ga naar de dealer koop de nieuwste Lancer Evo. Probleem opgelost
Je moet ook een MR versie hebbenquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:22 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Lol, die weegt standaard precies 10 kg minder, 1440kg.
Voor dat geld bouw ik een veel snellere bmw (met compressor desnoods), Zo'n rallyebak is leuk voor in het zand.
Lees de OP anders nog eens door....quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:45 schreef MrSkyline het volgende:
leuk project, ziet er tof uit, maar is het niet slim om eerst iets aan de ophanging te doen na de remmen? het lijkt me dat hij nogal comfortabel geveerd is, iets dat niet gunstig is op een cirquit.
nu zal die stabaliser wel iets van het rollen weghalen, maar het kan beter natuurlijk.
Dat zie je verkeerd ben ik bang, de sedan heeft juist meer koetsstijfheid, mede door de aanwezigheid van raamstijlen. Overigens zal het na montage van een goede kooi (doorgelast aan de A- en B-stijlen en veerpoten) niet zoveel meer uitmaken, aangezien de auto daar nog veel meer stijfheid door krijgt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:52 schreef Kogando het volgende:
Gaaf project. Maar imho is het toch echt zo dat een coupé meer koetsstijfheid heeft en hierdoor minder tordeert wat dus resulteert in een betere wegligging. Of zie ik dat verkeerd?
Wat is er met "koppieright" gebeurd?quote:Op dinsdag 19 september 2006 03:50 schreef Don_Tom het volgende:
vwk monteert een X-brace:
[afbeelding]
Hoeft in ieder geval niet zo frequent als aan jou hokquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:29 schreef r8ality het volgende:
Jij laat vwk sleutelen aan je auto![]()
Grapje he.
Veel succes en tot op een (autofans) meeting.
D'r hoeft maar heel weinig aan mijn hok gesleuteld te worden heur, alleen gaat ie met eenderde van de snelheid van Tom's M3 uber die Ringquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:04 schreef vwk het volgende:
[..]
Wat is er met "koppieright" gebeurd?
[..]
Hoeft in ieder geval niet zo frequent als aan jou hok![]()
![]()
Vanaf '93 of '94 hebben sedans ook een neerklapbare achterbank afaik. Maar goed die is stijver dus dat heft wel opquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:06 schreef Five_Aces het volgende:
De coupe's hebben ook een neerklapbare achterbank ipv een stalen plaat er achter die je meestal in een sedan hebt. Dat scheelt ook een stuk, als ik met een set wielen oid achterin rij en heb die achterbank neergeklapt dan kan je al meteen merken dat de achterkant meer zwabbert.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:08 schreef r8ality het volgende:
[..]
D'r hoeft maar heel weinig aan mijn hok gesleuteld te worden heur, alleen gaat ie met eenderde van de snelheid van Tom's M3 uber die Ring.
Dat kan wel schelen inderdaad. Maar bij een E30 heb je geen neerklapbare achterbank bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:06 schreef Five_Aces het volgende:
De coupe's hebben ook een neerklapbare achterbank ipv een stalen plaat er achter die je meestal in een sedan hebt. Dat scheelt ook een stuk, als ik met een set wielen oid achterin rij en heb die achterbank neergeklapt dan kan je al meteen merken dat de achterkant meer zwabbert.
dit onderstel hebben wij onder de astra!quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:05 schreef Don_Tom het volgende:
Even een plaatje erbij gezocht van het onderstel:
[afbeelding]
De camberplates:
[afbeelding]
Meer info op http://www.ast-suspension.com/
Ok, fair enough.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:20 schreef Don_Tom het volgende:
Kogando, klopt, maar we hebben het hier over het gewicht van een uitgeklede auto. Kijk je puur naar carosserie en aanverwante delen dan is een sedan weer lichter. Waar het verschil in zit met een standaardauto mag Joost weten, maar het schijnt dat de rdw-gewichten (die door carbase worden overgenomen) er vaak flink naast zitten. Van Bas Roos (die ze voor de races weegt) weet ik echter dat een raceklare sedan altijd lichter is (en nee, hij heeft mij niet die auto verkocht).
Mijn auto heeft trouwens geen neerklapbare achterbank (hij heeft er uberhaupt geen). Er zit dus wel gewoon een plaat op de plek van de rugleuning.
Bij de E30 heeft de sedan ook een metalen ding achter de achterbank. Ideaal om iemand mee te ontvoeren want je komt er echt niet meer uitquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:25 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ok, fair enough.
Bij zo'n auto gaan de prestaties natuurlijk altijd voor de looks. Ik vraag me overigens wel af of de stijfheid van een sedan t.o.v. een coupé alleen beter is bij de E36, of dat dat ook voor bijvoorbeeld een E30 op gaat.
Mooier dan die 2e wordt een E30 niet. Misschien als het een touring is. Zo'n 2-deurs kan echt niet! Alleen de M3, die kan dan weer wel.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:23 schreef daNpy het volgende:
Ik vind een E30 2 deurs Coupé echt wel mooier dan een 4 deurs:
Sportwagen:
[afbeelding]
Taxi:
[afbeelding]
over het hoofd gezien, k zat bij "plannen" te kijkenquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:00 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Lees de OP anders nog eens door....
Ik weet vrijwel zeker dat ik een coupe (geen cabrio met hardtop dus) heb gezien waarvan de achterramen naar beneden konden...quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Five_Aces het volgende:
uhm dat is alleen bij een 8 serie hoor yup, bij een E36 coupe gaan de achterramen naar buiten ipv naar beneden.
Die 4deurs is echt mijn droom E30quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:23 schreef daNpy het volgende:
Ik vind een E30 2 deurs Coupé echt wel mooier dan een 4 deurs:
Sportwagen:
[afbeelding]
Taxi:
[afbeelding]
Deze vering/demping is gemaakt voor dit type auto. AST maakt de sets (evenals alle andere serieuze fabrikanten) auto-specifiek. De hardheid van de veren is zelfs in overleg met AST niet alleen auto-specifiek, maar ook circuit-specifiek gekozen, en kan op elk moment kostenloos omgeruild worden voor hardere of zachtere veren (hardheid v/d dempers kan natuurlijk zelf worden aangepast aan het circuit waar je die dag op rijdt).quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:44 schreef Repeat het volgende:
Beetje offtopic, maar wat ik niet helemaal snap;
Als je standaard een auto koopt is de vering/demping etc helemaal afgesteld, bij elke auto en model is dit anders, hoe kan het dan dat je wel hetzelfde setje sportveren/dempers onder verschillende auto's kunt gooien
Camber-angle is prima voor circuitgebruik, met een standaard camberinstelling slijten de banden te veel aan de buitenkant op het circuit. Met deze camber angle hou je een optimale hoeveelheid rubber op de weg bij het betere bochtenwerk (waardoor het dus ook gelijkmatig slijt). Bij straatgebruik zouden ze te veel aan de binnenkant afslijten met deze camberhoek, daarom worden standaard auto's ook niet met zulke waardes geleverd. De bandenslijtage op rechte stukken is op een circuit te verwaarlozen t.o.v. slijtage in bochten. Bovendien is de grip in bochten natuurlijk het belangrijkst.quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:20 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
over het hoofd gezien, k zat bij "plannen" te kijken
is die camber angle niet wat veel trouwens?
lijkt me dat je redelijk wat bandenslijtage te verduren krijgt met zo veel kanteling.
Ok, maar een 2-deurs E30 is dus ook een sedan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:31 schreef yup het volgende:
Ik heb van de drift/race fapbrigade begrepen dat de sedan's (e30 en e36) altijd stijver zijn dan de 2 deurs versies o.a. door die metalen plaat...
Auw! Dit is echt vloeken in de kerk.quote:Een E30 2 deurs vind ik ongelofelijk log en lelijk, een M3 is een HEEL ander verhaal, maar een gewone hoef ik niet, lijkt net een sedan waarvan ze 2 deuren zijn vergeten![]()
![]()
De E36 staat bij de meeste autokenners niet echt positief bekend om zijn looks. Het is niet voor niks zo dat je relatief meer betaalt voor een E30 dan voor een E36. De E30 is veel meer een icoon en een markante auto dan een E36 als je het mij vraagt, en daar zullen veel mensen het mee eens zijn. Ten eerste vanwege het wat saaie uiterlijk, en ten tweede vanwege het teveel geciviliseerde rijgedrag. Je hoort de motor bijvoorbeeld amper en dat doet inbreuk aan de snelheidsbeleving. De E30 M3 staat daarom ook meer bekend als ras-echte sportwagen dan de E36 M3.quote:De E36 coupe is weer super mooi, een echte coupe, maar de sedan, helemaal in M3 vorm en helemaal standaard is ook absoluut fapwaardig.![]()
Ik ben het niet helemaal met je eensquote:Op woensdag 20 september 2006 00:44 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ok, maar een 2-deurs E30 is dus ook een sedan.
[..]
Auw! Dit is echt vloeken in de kerk.
[..]
De E36 staat bij de meeste autokenners niet echt positief bekend om zijn looks. Het is niet voor niks zo dat je relatief meer betaalt voor een E30 dan voor een E36. De E30 is veel meer een icoon en een markante auto dan een E36 als je het mij vraagt, en daar zullen veel mensen het mee eens zijn. Ten eerste vanwege het wat saaie uiterlijk, en ten tweede vanwege het teveel geciviliseerde rijgedrag. Je hoort de motor bijvoorbeeld amper en dat doet inbreuk aan de snelheidsbeleving. De E30 M3 staat daarom ook meer bekend als ras-echte sportwagen dan de E36 M3.
Wat ik wel toe moet geven is dat de E36 beter voldoet aan de definitie coupé. Maargoed, de E30 bestaat strikt genomen dus ook niet als coupé.
Natuurlijk is de E36 gewoon een BMW die zeker niet lelijk is en goeie rij-eigenschappen heeft maar toch vind ik het een beetje de dip in de 3-serie. De E46 is bijvoorbeeld alweer een stuk mooier.
[afbeelding]
=![]()
[afbeelding]
=
ik begrijp ook dat het voor t cirquit is, maar zelfs voor t cirquit vind ik het hoge waardes, vooral omdat er veel rechte (oneffen) stukken en hellende bochten in de ring zitten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:08 schreef Don_Tom het volgende:
Camber-angle is prima voor circuitgebruik, met een standaard camberinstelling slijten de banden te veel aan de buitenkant op het circuit. Met deze camber angle hou je een optimale hoeveelheid rubber op de weg bij het betere bochtenwerk (waardoor het dus ook gelijkmatig slijt). Bij straatgebruik zouden ze te veel aan de binnenkant afslijten met deze camberhoek, daarom worden standaard auto's ook niet met zulke waardes geleverd. De bandenslijtage op rechte stukken is op een circuit te verwaarlozen t.o.v. slijtage in bochten. Bovendien is de grip in bochten natuurlijk het belangrijkst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |