Daar heb je toch best een leuk plekkie gevondenquote:Op woensdag 27 september 2006 15:20 schreef -Elanor- het volgende:
Het contract is getekend.
Bemuurde Weerd, 55 m2.
Omgeving:
[afbeelding]
[afbeelding]
Woonkamer:
[afbeelding]
Slaapkamer:
[afbeelding]
Oh ja, ik ben de vriendin van speknek dus.
Ik denk inderdaad dat je daar beter mee uit bent; alhoewel het wel verdomd jammer is dat je niet vanuit je raam de intoch van sinterklaas kan zien...quote:Op woensdag 27 september 2006 22:48 schreef speknek het volgende:
Tenks allemaal! Ik ga je helaas niet uit het raam zien zaitochi, want het appartement zit aan de achterkant (check ook het mooie uitzicht van de slaapkamer). Aan de ene kant jammer, aan de andere kant natuurlijk wat rustiger, want het is 's nachts best druk daar.
oe, ziet er mooit uit!quote:Op woensdag 27 september 2006 15:20 schreef -Elanor- het volgende:
Het contract is getekend.
Bemuurde Weerd, 55 m2.
Omgeving:
[afbeelding]
[afbeelding]
Woonkamer:
[afbeelding]
Slaapkamer:
[afbeelding]
Oh ja, ik ben de vriendin van speknek dus.
Ik heb ook een koopflatje in Transwijk, ik woon er al zes jaar met veel plezier. Je fietst in ca. tien minuten naar het centrum, via een andere route fiets je eveneens in tien minuten naar Tolsteeg (waar een filmhuis zit en een aantal cafés), er is een redelijk groot winkelcentrum op loopafstand met een grote Albert Heijn, Edah, HEMA, drogisterijen, Free Record Shop, kledingzaken, opticiens, Kijkshop etc etc en de trams naar Nieuwegein en IJsselstein en naar het station rijden er langs. In de zomer heb je het Strijk Viertel (zo'n mini-meertje) op tien minuten fietsafstand en zwembad Den Hommel zit nog dichterbij (daar zit ook een fitnesszaal en sauna bij in). Verder is er een park dat onlangs helemaal vernieuwd is. Transwijk is verder vrij rustig. Het enige geluid dat ik van buiten hoor zijn voetballende en basketballende kinderen in m'n straat. Verder is het voor als je hier zou komen wonen handig om te weten dat er ook een Praxis en Ikea om de hoek zitten.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:41 schreef WaVe het volgende:
Nu het toch over wonen en verhuizen in Utrecht gaat...
Ik ben zelf langzaam aan het kijken naar een koopflatje in Utrecht. Nu kan ik alleen de minder gewilde buurten betalen, maar ik ben zelf eigenlijk wel nieuwsgierig naar de meningen en vooroordelen van jullie naar de verschillende wijken in Utrecht. Ben een paar weken terug in Transwijk wezen kijken, vanmiddag is Tolsteeg aan de beurt. Verder kan ik kanaleneiland, overvecht, zuilen en misschien lunetten betalen.
Ik zou zeggen, spui ze!
O dat wist ik helemaal niet. Klinkt meer als iets voor de Catherine Keijl-doelgroep.quote:Op donderdag 28 september 2006 14:17 schreef Q. het volgende:
Voor zover ik weet gaat de tippelzone volgend jaar toch weg, ze gaan daar (naast de Praxis) ook bouwen: studenten/starterscomplex:
http://www.citycampusmax.nl/max/
Sirenes worden alleen aangezet als dat nodig is. Het mag geen onnodig overlast veroorzakenquote:Op donderdag 28 september 2006 14:35 schreef DennisMoore het volgende:
Wat ik vreemd vind eigenlijk, is dat ik bijna nooit sirenes hoor, terwijl ziekenhuis Oudenrijn er toch op de hoek zit... Hoe kan dat? Zetten ze die op tijd uit? Of rijden er geen ambulances naartoe?
Jammer vind ik dat het centrum te ver lopen is.
Voordeel is dat de sneltramhalte erg dichtbij is (3 haltes vanaf CS).
Verder ehm... alle huurflatjes gaan in rap tempo in de verkoop, dus het ehm... 'type bewoners' is wat aan het veranderen volgens mij.
Nooit last van hangjongeren, waarschijnlijk omdat pappa te dichtbij is in dat multiculturele koffiehuis.
Er staan regelmatig 's nachts fietsen (van bewoners) voor de deur, met simpel slot. En 's ochtends staan ze er nog steeds..
Mja, maar ik neem aan dat het voor ambulances toch heel vaak nodig is... Of is dat voornamelijk naar ziekenhuizen met een afdeling EersteHulp en heeft Oudenrijn die niet?quote:Op donderdag 28 september 2006 14:37 schreef VoreG het volgende:
Sirenes worden alleen aangezet als dat nodig is. Het mag geen onnodig overlast veroorzaken
Ik zou voor Tolsteeg en Lunetten gaan. De eerste omdat je tegen het centrum aanzit (en de flats daar zijn best heel aardig), de tweede omdat het een superrustige buurt is, waar het gemiddelde appartement ook nog eens vrij ruim is.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:41 schreef WaVe het volgende:
Nu het toch over wonen en verhuizen in Utrecht gaat...
Ik ben zelf langzaam aan het kijken naar een koopflatje in Utrecht. Nu kan ik alleen de minder gewilde buurten betalen, maar ik ben zelf eigenlijk wel nieuwsgierig naar de meningen en vooroordelen van jullie naar de verschillende wijken in Utrecht. Ben een paar weken terug in Transwijk wezen kijken, vanmiddag is Tolsteeg aan de beurt. Verder kan ik kanaleneiland, overvecht, zuilen en misschien lunetten betalen.
Ik zou zeggen, spui ze!
Nee dat is neit vaak nodig. Sirenes worden gebruikt om andere weggebruikers te waarschuwen, vaak zijn alleen de lichtsignalen gebruikelijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 14:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, maar ik neem aan dat het voor ambulances toch heel vaak nodig is... Of is dat voornamelijk naar ziekenhuizen met een afdeling EersteHulp en heeft Oudenrijn die niet?
Het is voor de gemiddelde student wel een redelijk eindje vanaf de Uithof.quote:Op donderdag 28 september 2006 14:36 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
O dat wist ik helemaal niet. Klinkt meer als iets voor de Catherine Keijl-doelgroep.![]()
Ik moet zeggen dat de wijken waar ik me toch het meest op richt transwijk en tolsteeg zijn, lunetten is vaak toch net te duur, kanaleneiland en overvecht zie ik ook niet echt zitten (en dat beeld wordt hier ook wel wat versterkt), zuilen is me eigenlijk net te ver weg, maar is indien er echt een mooi appartementje is nog wel te overwegenquote:Op donderdag 28 september 2006 14:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zou voor Tolsteeg en Lunetten gaan. De eerste omdat je tegen het centrum aanzit (en de flats daar zijn best heel aardig), de tweede omdat het een superrustige buurt is, waar het gemiddelde appartement ook nog eens vrij ruim is.
Transwijk vind ik zelf een randgeval (nouja, een rand-Kanaleneilandgeval), maar je hoort dat een aantal fokkers er hier goed over te spreken zijn. Kanaleneiland zou ik toch echt niet doen. Niet omdat het supergevaarlijk is ofzo, maar het is gewoon pauper. Reed er laatst weer eens doorheen met de bus, en sommige straten zijn eigenlijk prima, maar een blokje om en je lijkt in de ghetto's van Detroit, Rio de Janeiro of Gouda te zitten.
Overvecht is ook een randgeval, opzich heb je er ruime, goedkope appartementen, maar het is een en al treurnis. Het is misschien wel de troostelooste wijk die ik ooit gezien heb, kaal beton zover als het oog reikt. Dus tenzij je mazzel hebt en iets leuks vindt, zou ik het mijden.
Zuilen is dan wel weer aardig, grote huizen enzo, maar je moet hier wel een goede straat hebben, een beetje Kanaleneiland idee zeg maar (maar dan minder erg), ga dus niet blind op iets af, maar fiets er eerst even rond. Zelf zou ik het niet doen, het is mij wat te ver weg van alles.
Heh, ik ook. Ik had in Utrecht moeten gaan studeren i.p.v. Enschede, da's gewoon de meest suffe studentenstad van Nederland.quote:
Schuldig...quote:
misschien dat echt ernstige gevallen direct naar het UMC gebracht worden ofzo?quote:Op donderdag 28 september 2006 14:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, maar ik neem aan dat het voor ambulances toch heel vaak nodig is... Of is dat voornamelijk naar ziekenhuizen met een afdeling EersteHulp en heeft Oudenrijn die niet?
Behalve dat het zo'n takke eind weg ligtquote:
Het is maar 150 km hoor.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Behalve dat het zo'n takke eind weg ligt
Zitten alleen maar nurts.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heh, ik ook. Ik had in Utrecht moeten gaan studeren i.p.v. Enschede, da's gewoon de meest suffe studentenstad van Nederland.
Dat kennen ze niet in andere steden hè?quote:Op donderdag 28 september 2006 19:51 schreef DennisMoore het volgende:
Ik liep net in de stad en dacht: "Waarom gaan die winkels nou niet dicht?"
En toen bleek het donderdag te zijn..
Donderdagen?quote:Op donderdag 28 september 2006 19:54 schreef Q. het volgende:
Dat kennen ze niet in andere steden hè?
Maar naast nerts zitten er ook heeel veel mooie vrouwen in Utrecht.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee hoor: die verhuizen naar Utrecht.
Stampen. Ik zo van mn lelijke vrouw wat doe je?quote:
Whehe die staat er elke dag. Met z'n hond.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:59 schreef SCH het volgende:
Hoogtepunt is de blinde man ter hoogte van Toque toque een fictief orkest stond te dirigeren.
quote:Op donderdag 28 september 2006 22:13 schreef Christine het volgende:
[..]
Whehe die staat er elke dag. Met z'n hond.
Die is geweldigquote:Op donderdag 28 september 2006 22:56 schreef zatoichi het volgende:
Of de man die alleen maar "no limit" kon op zijn blokfluit!
Ik help wel ffquote:Op donderdag 28 september 2006 23:06 schreef Q. het volgende:
Ah, het is alweer bijna tijd voor een nieuw deel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |