We kunnen het vanavond uitvechten in Polly, ben er vanaf 23:00.. Dresscode = nacht van de wansmaak (trek je flows aan)quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:33 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Het onderscheidt buitenboarders van diepvriesboarders homo sapiens van lagere wezens
Over de kwalificatie van het bestanddeel abominabel verschillen we in mening.
Ik zal er niet zijn. Hooguit een avondje in het sportcafe.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:35 schreef 360sjors het volgende:
[..]
We kunnen het vanavond uitvechten in Polly, ben er vanaf 23:00.. Dresscode = nacht van de wansmaak (trek je flows aan)
luie buitenboarderquote:Op dinsdag 26 september 2006 17:37 schreef Niek. het volgende:
Kan iemand een samenvatting van de hele ??discussie?? van vandaag geven?![]()
Kijk, daar ben ik het tot op zekere hoogte ook mee eens. De beste boarders in Nederland vind je terug in de diverse koelkasten. Maar het gaat erom dat je ook de broodnodige ervaring op de berg zelf hebt. Dat is lang niet altijd het geval.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:17 schreef Kentaro het volgende:
leuke discussie![]()
Ik deponeer de stelling dat de beste Nederlandse boarders, de boarders zijn die veel in de koelkast zitten. Wat is het voordeel van buitenboarden? Je staat binnen net zoveel in de lift als buiten, alleen in en uit de lift wisselt elkaar sneller af. Vergis je niet in het level van de koelkastboarders, die rijden iedereen het snot voor de ogen, juist omdat ze 'elke' dag op hun board staan. Iemand die 1 of 2 keer in het jaar gaat boarden is 70% procent vd tijd kwijt om weer op het nivo te komen waar ze de laatste wintersprot zijn geeindigd. En daarnaast gaan koelkastkids ook die 2 keer op wintersport...
Coole shit men, vind hem zelfs strakker dan de Coupe die nu uit is.quote:Op zondag 24 september 2006 15:55 schreef Kentaro het volgende:
De Alpenexpress is binnen![]()
[afbeelding]
jij reed toch flow?quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:47 schreef XL het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk het samenvoegen van uitspraken die los van elkaar gedaan zijn door verschillende personen die de intentie hadden verschillende dingen aan te tonen. Al heb je natuurlijk over die Flow-rijders 100% gelijk![]()
Luie gemakzuchtige sukkels![]()
Dat is iig niet mijn mening over de hele discussiequote:Op dinsdag 26 september 2006 16:39 schreef 360sjors het volgende:
@ beer:
Er wordt behoorlijk op afgegeven en op de beperkingen van zo'n baan gehamerd, er wordt geimpliceerd dat men er een inferieure techniek ontwikkelt (geen zin om alles terug te lezen, maar ergens werd beweerd dat je schoppende boarders op de piste direct als koelkastboarders kunt identificeren). Het is logisch dat het moeilijk is om daar echt goede freerideskills te krijgen, freestylen of gewoon op het gemakje naar beneden cruisen gaat er prima ookal is het minder uitdagend dan het echte werk. Accent ligt er dus noodgedwongen anders, maar ik krijg bij het doorlezen van de afgelopen pagina's een beetje de indruk dat deze verschillen als argument worden aangegrepen om de superioriteit van de buitenboarders (dus niet van het buiten boarden aangezien iedereen het daarover eens is) te onderstrepen. Hieruit valt min of meer de gedachte (ik poneer hem hier een beetje lomp): "binnenbanen produceren imbiciele, niet-capabele snowboarders" te destilleren. En om dat verband nou te gaan leggen... tsja..
Goeie opmerkingquote:Op dinsdag 26 september 2006 17:35 schreef 360sjors het volgende:
[..]
We kunnen het vanavond uitvechten in Polly, ben er vanaf 23:00.. Dresscode = nacht van de wansmaak (trek je flows aan)
De definitie van "goed" is natuurlijk relatief. Gasten die dagelijks in een koelkast zitten zullen me er uit freestylen. Als ze tenminste een beetje weten waar ze mee bezig zijnquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:30 schreef Thermo het volgende:
Overigens trekken jullie de verkeerde conclusies uit jullie buiten/binnen board discussie.
Je moet de reden waarom bepaalde binnenboarders zo goed zijn heel ergens anders zoeken, namelijk in de drang tot prestatie en de wil om te snowboarden.
Zij hebben schijt aan de mensen die afgeven op de koelkast omdat ze simpelweg willen presteren/groeien op dat board en dat hun snowboarduren belangrijker zijn al het andere.
Mensen die 4x per week indoor zitten hebben hele andere instelling als jullie.
En jullie proberen over te komen als academici, tssss
VETquote:Op woensdag 27 september 2006 07:57 schreef Basje_B het volgende:
BUTTER!!!!:
http://www.youtube.com/watch?v=T_AAlWGI2EI
Gaat je niet lukken op je T6.quote:Op woensdag 27 september 2006 08:29 schreef Rnej het volgende:
[..]
VET![]()
seriously, die ene bocht die hij op zijn nose rijdt.. die wil ik ook kunnen rijden.....![]()
I knowquote:
Vet. Ik heb er ook aan zitten denken maar wil eerst testen. Vind design simpel maar echt gaaf.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
I know(alhoewel ik met mijn gewicht dat ding toch nog redelijk kan verbuigen... alleen die bocht is echt teveel gevraagd...)
van de winter komt er een bateleon evil twin bij![]()
kga m sowieso eerst testen, maar wat ik er van gehoord en gezien heb is het een prachtplank...quote:Op woensdag 27 september 2006 10:38 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Vet. Ik heb er ook aan zitten denken maar wil eerst testen. Vind design simpel maar echt gaaf.
Ik vind hem ook niet mooi. Voor de dominant zijn er echter 101 alternatieven.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:35 schreef Basje_B het volgende:
Vind je deze lelijk?
[afbeelding]
Ik vind hem echt mooi. Bestickerren zal moeilijk worden maar ik vind echt mooi.
Waar ga je die bataleon testen?
Ehm jahquote:Op woensdag 27 september 2006 12:35 schreef Basje_B het volgende:
Vind je deze lelijk?
Iedereen ze eigen smaak. Maar ik vind hem mooi. Lekkerpuhquote:Op woensdag 27 september 2006 13:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ehm jah
Vind het er echt niet uit zien. Heb hem nog niet in mijn handen gehad maar zo ziet het er echt niet uit naar mijn mening.
btw, Bataleon lijkt me best lachen. Alleen die speciale base lijkt me onwijs kut met waxen. Vooral als je het door de machine moet laten doen
Je hebt natuurlijk smaak en wansmaakquote:Op woensdag 27 september 2006 13:16 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Iedereen ze eigen smaak. Maar ik vind hem mooi. Lekkerpuh![]()
Waxen en slijpen doen de echte mannen zelf.![]()
Als je zelf doet moet geen probleem zijn. Zo rond is ie nou ook weer niet.
Nieuwe woord van FOK! snowboard:quote:Op woensdag 27 september 2006 13:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk smaak en wansmaak
Maar ik wax en slijp bijna nooit zelf. Bij de Hot Zone kan ik het als leraar voor 5 euro doen. Voor dat geld ga ik niet zelf aan de slag. Ik heb wel wax enzo en ik kan het wel zelf, maar ik doe het voornamelijk zelf als ik ergens anders heen ga.
Zelf zal het misschien niet zo'n groot probleem zijn, maar ik heb (geloof ik) ergens gelezen dat je de machine iets anders moet instellen en dat zie ik natuurlijk weer niet gebeuren bij van die massa dingen
Je bent ook klein en licht genoeg voor 151.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:28 schreef Basje_B het volgende:
ff info gezocht van de bataleon maar als al die verhalen lees ben ik toch wel heeeeel benieuwd.
kan alleen nergens de gewichtklasses vinden. ben 175 cm met +/-77 kilo 155 of 151 evil twin?
Gevonden trouwens.
Evil Twin 06/07 £295.00
Ref: 800825
The Evil Twin is a true-twin tip design aimed at skate-influenced riders. It is mostly at home in icy parks and spanking the a*** off street-rails. These are the elements where the Evil Twin feels right at home. Slightly softer in the middle to """"clamp"""" onto rails, but stiffer in the tip and tail to give kick-ass pop! The revolutionary Triple Base Tech adapted especially for the park, lets you push your freestyle riding to a higher level.The Evil Twin feels more comfortable coming out of spins and reduces the chances of catching an edge on the landing due to the slightly elevated tip and tail sections of the base. But don’t be fooled into thinking this board only works in the park, it’s rock solid at high speeds and just gives you confidence to push your riding to new levels. The Evil Twin’s construction is based around a high quality beech and poplar wood core. This is reinforced with bullet proof quad-ax glass with carbon and Kevlar reinforcing to give a powerful and snappy flex which maximizes the boards park potential. For this season Bataleon have upped the spec and introduced a sintered base onto the Evil Twin.
151cm 57 – 79kg
155cm 61 – 84kg
159cm 66 – 85+kg
Alleen nu nog welke lengte? 155 lijkt me beste dan maar.
waarneer waren die testdagen?
wil ook wel beetje piste rijden natuurlijk. Niet keihard kanllen maar beetje jibben ondertussen.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:33 schreef XL het volgende:
[..]
Je bent ook klein en licht genoeg voor 151.
Je wilde toch vooral (alleen) gaan jibben met je plank?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |