abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 september 2006 @ 09:42:40 #201
71115 Rnej
I walk the line
pi_42107031
quote:
Op maandag 25 september 2006 08:39 schreef XL het volgende:
Ach... dat je een bochtje kan leren draaien in een koelkast dat geloof ik nog wel. Wat je er niet kan leren en wat mijn inziens essentieel is als leraar, is het overzicht wat je op een piste nodig hebt. Drie pistes die bij elkaar komen en verder gaan op 1 pad waarvoor je als snowboarder snelheid moet hebben. In Les Deux Alpes waar je in december naartoe gaat zul je dat gaan zien en het is maar 1 simpel voorbeeldje van onoverzichtelijkheid.

Nederlandse koelkastboarders kan ik je zo aanwijzen in Frankrijk. Perfect gestyled volgens Burton.com, lage snelheid bij drukte, erg luidruchtig en technisch gebrekkig. Meerdere keren met zulke knapen in de lift gezeten en het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik denk van niet
dat is dus iets wat je in een weekje wintersport wel kan leren hoor.. overzicht op de piste?

wat ikzelf in oostenrijk had was t wennen aan de veel hogere snelheid... en nja, ik ben met de voorjaarsvakantie gegaan (teringdruk..) maar dan nog heb je meer ruimte dan in de koelkast hoor... dus die drukte als er paden bij elkaar kwamen enzo.. mwoh .. weinig last van.. tis een weekje wennen... maar veel achterstand heb je niet...

tis natuurlijk een persoonlijke ervaring... en ik ben technisch echt niet de meest perfecte boarder, maar je kan aan mij no way zien dat ik een koelkastkoter ben hoor, na maar 2 weken ervaring op een berg...
  maandag 25 september 2006 @ 14:13:27 #202
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42112163
Dat ligt er maar helemaal aan.
Ik weet iig nu al dat jou definitie van "goede techniek" een heel stuk lager ligt dan die van mij. Als je de opleiding gedaan hebt zul je daar ook wat meer inzicht in krijgen. Nu vallen je veel fouten nog niet op, daarna veel meer. Als je landes gedaan hebt dan ga je je gewoon ergeren aan de hoeveelheid goede boarders op de berg (zijn er bar weinig)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 25 september 2006 @ 14:35:29 #203
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42112845
Lekker boeiend, zolang die mensen geen gevaar opleveren voor anderen is er toch niets aan de hand. Wat maakt het uit dat iemand een wat mindere techniek heeft, je hoeft toch niet overal supergoed in te zijn?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 25 september 2006 @ 15:14:18 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42113280
quote:
Op maandag 25 september 2006 14:35 schreef Bolter het volgende:
Lekker boeiend, zolang die mensen geen gevaar opleveren voor anderen is er toch niets aan de hand. Wat maakt het uit dat iemand een wat mindere techniek heeft, je hoeft toch niet overal supergoed in te zijn?
Dat is helemaal niet het idee achter de discussie. Wel een btje opletten he...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 25 september 2006 @ 15:32:29 #205
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42113882
quote:
Op zondag 24 september 2006 12:01 schreef Mirri het volgende:

[..]

Ik zou alleen degenen op dit topic willen verzoeken om niet zo lullig te doen over stilteretraites, want het betekent voor mij wel veel, dus hou er alsjeblieft mee op als je niet weet wat het inhoudt.
Sorry hoor, maar dit topic is niet de juiste plek om je levensovertuiging tentoon te spreiden. Het is een snowboardtopic zoals de titel al doet vermoeden. Niet gaan huilen als er een grapje wordt gemaakt.
pi_42114005
We moeten natuurlijk wel eerlijk blijven en het aspect "techniek" in het juiste perspectief zien. Iemand die twee weken heeft doorgebracht op een snowboard zal technisch lang niet zo goed zijn als iemand die er per seizoen vijftien weken op een berg vertoefd.

Maar het feit dat je nog zoveel mensen met hun achterste been ziet schoppen. Niet eens de moeite nemen om echt bochten te leren rijden, lees carven, is wel heel schrikbarend. Dat heeft niks meer te maken ergens niet supergoed in zijn. Dat is basis van het snowboarden onder de knie hebben.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 25 september 2006 @ 15:51:42 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42114383
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:37 schreef beerke het volgende:
We moeten natuurlijk wel eerlijk blijven en het aspect "techniek" in het juiste perspectief zien. Iemand die twee weken heeft doorgebracht op een snowboard zal technisch lang niet zo goed zijn als iemand die er per seizoen vijftien weken op een berg vertoefd.

Maar het feit dat je nog zoveel mensen met hun achterste been ziet schoppen. Niet eens de moeite nemen om echt bochten te leren rijden, lees carven, is wel heel schrikbarend. Dat heeft niks meer te maken ergens niet supergoed in zijn. Dat is basis van het snowboarden onder de knie hebben.
Schoppen, tegen roteren, open stand snowboarden terwijl je duck staat, heupfout, kniefouten, armfouten, heupknikfouten. 90% van de snowboarders die ik zie rijden op een berg (of in snowworld) heeft wel 1 van deze fouten.

Techniek moet je misschien in het goede perspectief zien, maar iemand die 2 weken board en nog veel fouten maakt kan dan niet zeggen dat hij een goeie techniek heeft (nofi Rnej. hier bedoel ik niet per definitie jou mee)
pi_42114786
Daarom is het ook zo jammer dat iedereen tegenwoordig roept dat ze zo goed kunnen snowboarden. En dat baseren ze voornamelijk op het feit dat ze over een rail heen kunnen grinden.

Maar even tussendoor, Komakie. Hoe goed is de service en aflevering van The Hot Zone. Wel eerlijk zijn he. Ze lezen hier toch niet
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 25 september 2006 @ 16:19:52 #209
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42115027
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Schoppen, tegen roteren, open stand snowboarden terwijl je duck staat, heupfout, kniefouten, armfouten, heupknikfouten. 90% van de snowboarders die ik zie rijden op een berg (of in snowworld) heeft wel 1 van deze fouten.

Techniek moet je misschien in het goede perspectief zien, maar iemand die 2 weken board en nog veel fouten maakt kan dan niet zeggen dat hij een goeie techniek heeft (nofi Rnej. hier bedoel ik niet per definitie jou mee)
Maar denkt iedereen niet die 2 weken geboard heeft dat ie vet goed is.
Ik had het wel. Dacht ik het gewoon goed kon na 2 weken maar daarna kom je erachter dat alles nog beter kan.
Het hoeft van mij niet perfect te gaan. Ik hoef geen shaun white te zijn. (als kon ruilen had wel meteen gedaan natuurlijk )

Zeg eens eerlijk Komakie. Jij dacht ook dat je vet goed was na 2 weken.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 25 september 2006 @ 16:23:19 #210
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42115076
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:09 schreef beerke het volgende:
Daarom is het ook zo jammer dat iedereen tegenwoordig roept dat ze zo goed kunnen snowboarden. En dat baseren ze voornamelijk op het feit dat ze over een rail heen kunnen grinden.

Maar even tussendoor, Komakie. Hoe goed is de service en aflevering van The Hot Zone. Wel eerlijk zijn he. Ze lezen hier toch niet
Eerlijk: ik heb 1x wat bij ze online besteld en dat kwam goed aan.
Voor de rest nooit wat besteld online. Ik ga altijd gewoon naar de shop
  maandag 25 september 2006 @ 16:28:15 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42115229
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:19 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Maar denkt iedereen niet die 2 weken geboard heeft dat ie vet goed is.
Ik had het wel. Dacht ik het gewoon goed kon na 2 weken maar daarna kom je erachter dat alles nog beter kan.
Het hoeft van mij niet perfect te gaan. Ik hoef geen shaun white te zijn. (als kon ruilen had wel meteen gedaan natuurlijk )

Zeg eens eerlijk Komakie. Jij dacht ook dat je vet goed was na 2 weken.
Eerlijk: ik weet het niet meer. Dat is meer dan 10 jaar geleden. Maar ik probeer me altijd af te schilderen tegen andere mensen op de berg. En dan kom ik tot de conclusie dat ik het wel redelijk kan. Ik heb altijd gezegd "dat ik wel aardig een berg af kom" als mensen mij vragen hoe goed ik ben. Tegenwoordig zeg ik nog steeds iets inde trant van "ik kan het wel aardig" maar tegen vreemden ga ik zeker niet op lopen scheppen.
Kijk, dat ik jullie nou de waarheid vertel dat ik een god op een snowboard ben is vrij normaal want jullie wisten dat allang. tegen vreemden doe ik dat niet

btw ik heb het al eens eerder gezegd. Shaun White kan ongelovelijk goed freestylen, maar met piste rijden is hij niet beter dan een goede landesleraar. En dat zijn niet eens mijn woorden...
pi_42115667
Ik ben ook niet echt voorstander van het online kopen van kleren. Ik wil spullen gewoon gepast hebben voordat ik ze koop. Zeker als het duurdere spullen betreft.

Maar nou was ik afgelopen weekend bij Duijvestein. Ik had een tijdje terug al gepost dat ik wat meer info wilde over de grote van jassen in de maten XL. Dus ik heb daar een XL-maat gepast van AK en die zat als gegoten. Maar goed, die psycho strip 3L is natuurlijk iets te gortig voor mijn portemonnee met zijn ¤ 490,-

Maar bij de Hot Zone hebben ze nog wel wat 2L AK GORE-jackets in de maat XL op voorraad. Dus ik zit een beetje te twijfelen wat ik ga doen.
  maandag 25 september 2006 @ 17:22:48 #213
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42116639
In het begin overschat iedereen zichzelf. Geeft niet hoor. Zelf komakie dacht dat ie meer kon.

Ik zou die jas gewoon bestellen. Als je echt graag wil. en als ie niet past kan je terug sturen toch...? Ik zou gokje durven te nemen.

Heb me geld ook gehad van bestelmaar.nl van me telefoon endelijk na 5 maanden dus binnekort kan ik de Jiblet halen.

Kan Komakie ons niet allemaal les gaan geven. Mijn switch moet nog beter. Nog goede tips?
Moet je trouwens goed switch kunnen rijden voor je Anwarter?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 25 september 2006 @ 20:13:20 #214
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_42120932
ik kom weer ff tvpen
nieuwe jas gekocht en morgen weet ik of ik een baan heb bij snowwolrd..
  maandag 25 september 2006 @ 22:26:28 #215
71115 Rnej
I walk the line
pi_42125324
je moet t wel in perspectief zien idd, ik ben geen geweldige boarder, integendeel

maar ik krijg t idee dat XL probeert te zeggen dat je als koelkastboarder NIET op een bepaald niveau kan komen dat je op een berg wel kan halen, en ikzelf ben daar niet t bewijs van, maar er zijn genoeg koelkastkiddies wel t bewijs van.... tis echt ernstig om te zien hoe strak die mennekes op de berg kunnen rijden ...
  maandag 25 september 2006 @ 22:35:34 #216
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42125737
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:26 schreef Rnej het volgende:
je moet t wel in perspectief zien idd, ik ben geen geweldige boarder, integendeel

maar ik krijg t idee dat XL probeert te zeggen dat je als koelkastboarder NIET op een bepaald niveau kan komen dat je op een berg wel kan halen, en ikzelf ben daar niet t bewijs van, maar er zijn genoeg koelkastkiddies wel t bewijs van.... tis echt ernstig om te zien hoe strak die mennekes op de berg kunnen rijden ...
Nee hoor helemaal niet. Alleen bepaalde vaardigheden kun je in een koelkast niet leren. Dan heb ik het met name bij overzicht en controle op onoverzichtelijke punten. Ik ben het zeer oneens met je stelling dat je dat met 2 weken wintersport wel onder de knie hebt, misschien stellen we er andere eisen aan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 25 september 2006 @ 22:44:59 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42126162
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:22 schreef Basje_B het volgende:
In het begin overschat iedereen zichzelf. Geeft niet hoor. Zelf komakie dacht dat ie meer kon.

Ik zou die jas gewoon bestellen. Als je echt graag wil. en als ie niet past kan je terug sturen toch...? Ik zou gokje durven te nemen.

Heb me geld ook gehad van bestelmaar.nl van me telefoon endelijk na 5 maanden dus binnekort kan ik de Jiblet halen.

Kan Komakie ons niet allemaal les gaan geven. Mijn switch moet nog beter. Nog goede tips?
Moet je trouwens goed switch kunnen rijden voor je Anwarter?
Switch rijden is hetzelfde als normaal rijden. Je moet alleen weer ff op je fouten gewezen worden.
Simpel weg weer bij het begin beginnen.

Gewoon weer met je voorste arm naar voren wijzen en met je schouder de bocht in draaien. En weer oefenen. oefenen, oefenen. Verder loop je tegen dezelfde fouten aan als wanneer je gewoon leert rijden. Eigenlijk moet je dan een keer ff een leraar laten kijken. Fouten moeten er ook makkelijker uit te halen zijn als je al redelijk kunt boarden.
Het voelt in het begin gewoon ook echt super vreemd aan. Ik heb ook nog steeds een beetje een raar gevoel als ik switch rij maar ik kan inmiddels wel switch redelijk carven. Maar ja, het blijft toch anders aanvoelen.
  maandag 25 september 2006 @ 22:51:04 #218
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42126402
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:26 schreef Rnej het volgende:

Een koelkastkiddie kan niet hetzelfde niveau halen als iemand die redelijk wat ervaring heeft in de gewone sneeuw. Tenminste, wel met freestylen maar verder niet.
Een koelkast heeft natuurlijk een hellingshoek van lik me vessie. Zet die gasten op een fatsoenlijke zwarte piste en ze komen wel beneden maar niet bepaald indrukwekkend ofzo.
Je ziet die gasten ook bijna nooit op dat soort pistes. Zitten alleen maar in het park omdat ze dat interessanter vinden. hebben nooit geleerd waar het bij snowboarden echt om gaat maar goed.

Het wordt natuurlijk anders als zo'n figuur redelijk wat ervaring in de sneeuw krijgt.
  maandag 25 september 2006 @ 23:46:55 #219
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42128690
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Een koelkastkiddie kan niet hetzelfde niveau halen als iemand die redelijk wat ervaring heeft in de gewone sneeuw. Tenminste, wel met freestylen maar verder niet.
Een koelkast heeft natuurlijk een hellingshoek van lik me vessie. Zet die gasten op een fatsoenlijke zwarte piste en ze komen wel beneden maar niet bepaald indrukwekkend ofzo.
Je ziet die gasten ook bijna nooit op dat soort pistes. Zitten alleen maar in het park omdat ze dat interessanter vinden. hebben nooit geleerd waar het bij snowboarden echt om gaat maar goed.

Het wordt natuurlijk anders als zo'n figuur redelijk wat ervaring in de sneeuw krijgt.
Dat naar beneden, dat kun je wel in 2 weken leren. Als je in de koelkast groot bent geworden. Zorgen dat jij controle hebt over alles wat om je heen gebeurd vergt langer. Al zullen we er in deze discussie nooit uitkomen, we hoeven de discussie niet meer te voeren als Rnej ook meer dan 10 weken in de Alpen heeft gestaan. Dan realiseert hij zich dat ook.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 25 september 2006 @ 23:57:17 #220
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42129080
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:46 schreef XL het volgende:

[..]

Dat naar beneden, dat kun je wel in 2 weken leren. Als je in de koelkast groot bent geworden. Zorgen dat jij controle hebt over alles wat om je heen gebeurd vergt langer. Al zullen we er in deze discussie nooit uitkomen, we hoeven de discussie niet meer te voeren als Rnej ook meer dan 10 weken in de Alpen heeft gestaan. Dan realiseert hij zich dat ook.
Dat was wat ik zei
pi_42130554
Ik geloof best dat die kleine koters in de koelkast goed kunnen boarden. Ik geloof zelfs dat ze de techniek daar goed onder de knie kunnen krijgen en die op een berg ook direct kunnen toepassen. Jong geleerd is oud gedaan luidt een welbekend spreekwoord.

Tel daarbij de jonge en dus onbezonnen leeftjid bij op. Dan weet je dat je te maken hebt met gastjes die geen angst kennen en gewoon gaan. Ze denken er niet bij na en het is een tweede natuur voor ze.

Ik was vorig jaar met mijn neefje van zeven in Landgraaf. Hij had op zijn vijfde een paar middagen op de skies gestaan in Oostenrijk. Na in Landgraaf twee keer de babypiste te nemen wilde hij meteen helemaal mee naar boven. Ik stond er van te kijken hoe makkelijk hij op de latten stond en naar beneden ging. Als hij al viel was het alleen even de sneeuw afkloppen en door gaan. Het is dat hij van mij het park niet in mocht...
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:29:58 #222
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42134242
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat was wat ik zei
Nee, jij zegt dat ze op een zwarte piste niets kunnen. Ik denk juist dat ze dat nog wel snel kunnen leren, maar dat ze niet zo snel om zich heen kunnen leren kijken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:12:56 #223
71115 Rnej
I walk the line
pi_42135000
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:29 schreef XL het volgende:

[..]

Nee, jij zegt dat ze op een zwarte piste niets kunnen. Ik denk juist dat ze dat nog wel snel kunnen leren, maar dat ze niet zo snel om zich heen kunnen leren kijken.
ik blijf erbij dat t meer met de persoon dan met ervaring te maken heeft....

en daarbij vind ik het ook een klein deel van t snowboarden, zo'n kruising kom je wel eens tegen, dus?

waar pistes bij elkaar komen staat btw niet voor niets een bordje "slow", en daar houd ik me dan ook netjes aan... dus wat voor overzicht moet je hebben als je lekker rustig je piste uitkiest en weer verder streept

en ik blijf erbij dat ervaring niet gelijk staat aan vaardigheid, dan zou iedereen fucking goed kunnen boarden ondertussen en ik de kneuzige rutschende beginner blijven...

edit: en hierna hou ik mijn bek wel, tis ook geen discussie meer maar een meningsverschil dusja... kan je nie veel aan doen...

ik stem nog steeds voor een meet..

[ Bericht 10% gewijzigd door Rnej op 26-09-2006 10:18:04 ]
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:05:19 #224
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42137407
Stelletje hufters op me werk. Vooral de chief. Krijg geen vrij in de voorjaarsvakantie omdat het zogenaamt druk zou zijn. Heb nog helemaal geen planning voor die periode.
Als je 6 maanden van tevoren vrij vraagt moet er wat te regelen zijn lijkt mij.

Teringzooi!!!!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:26:57 #225
71115 Rnej
I walk the line
pi_42137948
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:05 schreef Basje_B het volgende:
Stelletje hufters op me werk. Vooral de chief. Krijg geen vrij in de voorjaarsvakantie omdat het zogenaamt druk zou zijn. Heb nog helemaal geen planning voor die periode.
Als je 6 maanden van tevoren vrij vraagt moet er wat te regelen zijn lijkt mij.

Teringzooi!!!!!
seriously, dat is wel erge bullshit

ik werk voor wintersportskait en ik kan zelf op wintersport in de drukste weken van t hoogseizoen
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:05:45 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42138954
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:12 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik blijf erbij dat t meer met de persoon dan met ervaring te maken heeft....

en daarbij vind ik het ook een klein deel van t snowboarden, zo'n kruising kom je wel eens tegen, dus?
De meeste ongelukken gebeuren daar. Het is maar wat je een klein deel noemt...
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:06:05 #227
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42138966
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:05 schreef Basje_B het volgende:
Krijg geen vrij in de voorjaarsvakantie omdat het zogenaamt druk zou zijn. Heb nog helemaal geen planning voor die periode.
Jaarafsluitingen...

Maar ben het met je eens dat je best voor een half jaar vooruit vrij moet kunnen vragen
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:11:36 #228
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42139127
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:05 schreef XL het volgende:

[..]

De meeste ongelukken gebeuren daar. Het is maar wat je een klein deel noemt...
Je zult op een binnenbaan in ieder geval geen twee skieers met een vaartje van 60 - 80 km/uur op een kruising tegen elkaar zien klappen.

Die discussie over binnen buiten boarden moet nu maar eens afgelopen zijn hoor. We moeten allang blij zijn dat we in Nederland door binnenbanen uberhaubt de mogelijkheid hebben om te kunnen boarden zonder eerst 8 uur in de auto te zitten. Dat gezeik hier over gebrekkige techniek enzo. Iedereen hier board liever op een berg dan in een ijskast.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:26:54 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42139497
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:29 schreef XL het volgende:

[..]

quote:
Zet die gasten op een fatsoenlijke zwarte piste en ze komen wel beneden maar niet bepaald indrukwekkend ofzo.
Ik zeg dat ze niet indrukwekkend zijn. Niet dat ze helemaal niets kunnen

Iedereen kan het leren maar je moet eerst leren.

Maar goed, iedereen is het er wel over eens dat koelkasten slechts matige vervangers zijn voor bergen dus waar zeuren we over

Anyway, ik ben ook nog steeds pro meet. Binnenkort komt de Rome-shit ook binnen dus dan ga ik zeker een keer naar SW. Moet toch iets te testen hebben he
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:57:25 #230
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42140327
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:06 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Jaarafsluitingen...

Maar ben het met je eens dat je best voor een half jaar vooruit vrij moet kunnen vragen
Werk op accountantskantoor en ze maken zich belangrijk. Althans dat denken ze. Is een grote schijnzooi. We hebben het zo druk maar ondertussen zelf van 9 tot 5 werken. Heel triest sommige mensen.
Heel erg vergist in sommige mensen.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:51:06 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42141682
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:57 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Werk op accountantskantoor en ze maken zich belangrijk. Althans dat denken ze. Is een grote schijnzooi. We hebben het zo druk maar ondertussen zelf van 9 tot 5 werken. Heel triest sommige mensen.
Heel erg vergist in sommige mensen.
Ach dat is bijna altijd zo met mensen die zeggen dat ze het heel erg druk hebben. Regelmatig werken ze gewoon niet efficient genoeg.

Ik had vroeger een baas die omschreef het heel mooi. "Als je het werk niet af krijgt. Dan loop je óf uit je neus te eten, óf wij geven je te veel werk op"
Mooie uitspraak en idd nooit problemen gehad met werk dat ik niet afkreeg.
pi_42142825
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:11 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Je zult op een binnenbaan in ieder geval geen twee skieers met een vaartje van 60 - 80 km/uur op een kruising tegen elkaar zien klappen.

Die discussie over binnen buiten boarden moet nu maar eens afgelopen zijn hoor. We moeten allang blij zijn dat we in Nederland door binnenbanen uberhaubt de mogelijkheid hebben om te kunnen boarden zonder eerst 8 uur in de auto te zitten. Dat gezeik hier over gebrekkige techniek enzo. Iedereen hier board liever op een berg dan in een ijskast.
Alsof hier iemand roept dat we het vreselijk vinden dat er binnenbanen zijn in Nederland?
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:28:00 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42144142
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:39 schreef beerke het volgende:

[..]

Alsof hier iemand roept dat we het vreselijk vinden dat er binnenbanen zijn in Nederland?
Ik vind het niet vreselijk, maar een grote meerwaarde voor mij persoonlijk is het niet.
Alleen als je wat wilt testen kan het makkelijk zijn. Maar ja, daar zijn ook andere manieren voor.
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:39:30 #234
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42144485
@ beer:

Er wordt behoorlijk op afgegeven en op de beperkingen van zo'n baan gehamerd, er wordt geimpliceerd dat men er een inferieure techniek ontwikkelt (geen zin om alles terug te lezen, maar ergens werd beweerd dat je schoppende boarders op de piste direct als koelkastboarders kunt identificeren). Het is logisch dat het moeilijk is om daar echt goede freerideskills te krijgen, freestylen of gewoon op het gemakje naar beneden cruisen gaat er prima ookal is het minder uitdagend dan het echte werk. Accent ligt er dus noodgedwongen anders, maar ik krijg bij het doorlezen van de afgelopen pagina's een beetje de indruk dat deze verschillen als argument worden aangegrepen om de superioriteit van de buitenboarders (dus niet van het buiten boarden aangezien iedereen het daarover eens is) te onderstrepen. Hieruit valt min of meer de gedachte (ik poneer hem hier een beetje lomp): "binnenbanen produceren imbiciele, niet-capabele snowboarders" te destilleren. En om dat verband nou te gaan leggen... tsja..

Als je nu zou zeggen dat flow-rijders luie en gemakzuchtige sukkels zijn die aan hun techniek net zo weinig aandacht besteden als aan het aantrekken van hun bindingen zou het net zo'n debiele stelling zijn.

Tot zover mijn bescheiden mening.
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:47:44 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42144702
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:39 schreef 360sjors het volgende:
@ beer:

Er wordt behoorlijk op afgegeven en op de beperkingen van zo'n baan gehamerd, er wordt geimpliceerd dat men er een inferieure techniek ontwikkelt (geen zin om alles terug te lezen, maar ergens werd beweerd dat je schoppende boarders op de piste direct als koelkastboarders kunt identificeren). Het is logisch dat het moeilijk is om daar echt goede freerideskills te krijgen, freestylen of gewoon op het gemakje naar beneden cruisen gaat er prima ookal is het minder uitdagend dan het echte werk. Accent ligt er dus noodgedwongen anders, maar ik krijg bij het doorlezen van de afgelopen pagina's een beetje de indruk dat deze verschillen als argument worden aangegrepen om de superioriteit van de buitenboarders (dus niet van het buiten boarden aangezien iedereen het daarover eens is) te onderstrepen. Hieruit valt min of meer de gedachte (ik poneer hem hier een beetje lomp): "binnenbanen produceren imbiciele, niet-capabele snowboarders" te destilleren. En om dat verband nou te gaan leggen... tsja..

Als je nu zou zeggen dat flow-rijders luie en gemakzuchtige sukkels zijn die aan hun techniek net zo weinig aandacht besteden als aan het aantrekken van hun bindingen zou het net zo'n debiele stelling zijn.

Tot zover mijn bescheiden mening.
Dit is natuurlijk het samenvoegen van uitspraken die los van elkaar gedaan zijn door verschillende personen die de intentie hadden verschillende dingen aan te tonen. Al heb je natuurlijk over die Flow-rijders 100% gelijk

Luie gemakzuchtige sukkels
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:54:28 #236
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42144817
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:47 schreef XL het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk het samenvoegen van uitspraken die los van elkaar gedaan zijn door verschillende personen die de intentie hadden verschillende dingen aan te tonen.
Klopt, soort samenvatting van wat ik proefde aan de laatste posts. Losse stukjes samen vormen ook een geheel..
quote:
Al heb je natuurlijk over die Flow-rijders 100% gelijk

Luie gemakzuchtige sukkels
Ik dacht ik neem een voorbeeld dat aanspreekt
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:13:23 #237
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42145134
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:54 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Klopt, soort samenvatting van wat ik proefde aan de laatste posts. Losse stukjes samen vormen ook een geheel..
Ik hoef jou als rechtenstudent niet uit te leggen dat het op die manier niet werkt natuurlijk.
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:23:45 #238
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42145306
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:13 schreef XL het volgende:

[..]

Ik hoef jou als rechtenstudent niet uit te leggen dat het op die manier niet werkt natuurlijk.
Het vermogen tot het leggen van verbanden tussen losse elementen is een kwaliteit, geen zonde.
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:29:38 #239
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42145448
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:23 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Het vermogen tot het leggen van verbanden tussen losse elementen is een kwaliteit, geen zonde.
In dit geval was het zonde en van abominabele kwaliteit.
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:33:35 #240
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42145557
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:29 schreef XL het volgende:

[..]

In dit geval was het zonde en van abominabele kwaliteit.
Het onderscheidt buitenboarders van diepvriesboarders homo sapiens van lagere wezens

Over de kwalificatie van het bestanddeel abominabel verschillen we in mening.
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:35:39 #241
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42145611
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:33 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Het onderscheidt buitenboarders van diepvriesboarders homo sapiens van lagere wezens

Over de kwalificatie van het bestanddeel abominabel verschillen we in mening.
We kunnen het vanavond uitvechten in Polly, ben er vanaf 23:00.. Dresscode = nacht van de wansmaak (trek je flows aan)
pi_42145673
Kan iemand een samenvatting van de hele ??discussie?? van vandaag geven?
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:37:38 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42145675
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:35 schreef 360sjors het volgende:

[..]

We kunnen het vanavond uitvechten in Polly, ben er vanaf 23:00.. Dresscode = nacht van de wansmaak (trek je flows aan)
Ik zal er niet zijn. Hooguit een avondje in het sportcafe.
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:00:21 #244
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_42147835
.
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_42148328
leuke discussie

Ik deponeer de stelling dat de beste Nederlandse boarders, de boarders zijn die veel in de koelkast zitten. Wat is het voordeel van buitenboarden? Je staat binnen net zoveel in de lift als buiten, alleen in en uit de lift wisselt elkaar sneller af. Vergis je niet in het level van de koelkastboarders, die rijden iedereen het snot voor de ogen, juist omdat ze 'elke' dag op hun board staan. Iemand die 1 of 2 keer in het jaar gaat boarden is 70% procent vd tijd kwijt om weer op het nivo te komen waar ze de laatste wintersprot zijn geeindigd. En daarnaast gaan koelkastkids ook die 2 keer op wintersport...
pi_42148369
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:37 schreef Niek. het volgende:
Kan iemand een samenvatting van de hele ??discussie?? van vandaag geven?
luie buitenboarder
pi_42152014
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:17 schreef Kentaro het volgende:
leuke discussie

Ik deponeer de stelling dat de beste Nederlandse boarders, de boarders zijn die veel in de koelkast zitten. Wat is het voordeel van buitenboarden? Je staat binnen net zoveel in de lift als buiten, alleen in en uit de lift wisselt elkaar sneller af. Vergis je niet in het level van de koelkastboarders, die rijden iedereen het snot voor de ogen, juist omdat ze 'elke' dag op hun board staan. Iemand die 1 of 2 keer in het jaar gaat boarden is 70% procent vd tijd kwijt om weer op het nivo te komen waar ze de laatste wintersprot zijn geeindigd. En daarnaast gaan koelkastkids ook die 2 keer op wintersport...
Kijk, daar ben ik het tot op zekere hoogte ook mee eens. De beste boarders in Nederland vind je terug in de diverse koelkasten. Maar het gaat erom dat je ook de broodnodige ervaring op de berg zelf hebt. Dat is lang niet altijd het geval.

De invalshoek van deze discussie is dat er een hoop mensen rondlopen die heel vaak in de koelkast terug te vinden zijn en meteen ook denken op een berg alles te kunnen. Terwijl daar veel meer andere aspecten om de hoek komen kijken, zoals weer, pistecondities en samenkomende pistes. Door hun hoogmoed onverantwoord van de pistes af knallen en zo gevaarlijke situaties laten ontstaan.
pi_42152409
quote:
Op zondag 24 september 2006 15:55 schreef Kentaro het volgende:
De Alpenexpress is binnen

[afbeelding]
Coole shit men, vind hem zelfs strakker dan de Coupe die nu uit is.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_42152818
Overigens trekken jullie de verkeerde conclusies uit jullie buiten/binnen board discussie.

Je moet de reden waarom bepaalde binnenboarders zo goed zijn heel ergens anders zoeken, namelijk in de drang tot prestatie en de wil om te snowboarden.
Zij hebben schijt aan de mensen die afgeven op de koelkast omdat ze simpelweg willen presteren/groeien op dat board en dat hun snowboarduren belangrijker zijn al het andere.

Mensen die 4x per week indoor zitten hebben hele andere instelling als jullie.

En jullie proberen over te komen als academici, tssss
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_42156912
In plaats van dat we hier zitten te lullen kunnen we beter een meet regelen binnenkort ! Mij maakt de dag niet echt uit, kan alles wel inplannen eigenlijk . Als het maar 2 weken van tevoren bekend is !
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')