Eerlijk: ik weet het niet meer. Dat is meer dan 10 jaar geleden. Maar ik probeer me altijd af te schilderen tegen andere mensen op de berg. En dan kom ik tot de conclusie dat ik het wel redelijk kan. Ik heb altijd gezegd "dat ik wel aardig een berg af kom" als mensen mij vragen hoe goed ik ben. Tegenwoordig zeg ik nog steeds iets inde trant van "ik kan het wel aardig" maar tegen vreemden ga ik zeker niet op lopen scheppen.quote:Op maandag 25 september 2006 16:19 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Maar denkt iedereen niet die 2 weken geboard heeft dat ie vet goed is.
Ik had het wel. Dacht ik het gewoon goed kon na 2 weken maar daarna kom je erachter dat alles nog beter kan.
Het hoeft van mij niet perfect te gaan. Ik hoef geen shaun white te zijn. (als kon ruilen had wel meteen gedaan natuurlijk)
Zeg eens eerlijk Komakie. Jij dacht ook dat je vet goed was na 2 weken.![]()
Nee hoor helemaal niet. Alleen bepaalde vaardigheden kun je in een koelkast niet leren. Dan heb ik het met name bij overzicht en controle op onoverzichtelijke punten. Ik ben het zeer oneens met je stelling dat je dat met 2 weken wintersport wel onder de knie hebt, misschien stellen we er andere eisen aan.quote:Op maandag 25 september 2006 22:26 schreef Rnej het volgende:
je moet t wel in perspectief zien idd, ik ben geen geweldige boarder, integendeel
maar ik krijg t idee dat XL probeert te zeggen dat je als koelkastboarder NIET op een bepaald niveau kan komen dat je op een berg wel kan halen, en ikzelf ben daar niet t bewijs van, maar er zijn genoeg koelkastkiddies wel t bewijs van.... tis echt ernstig om te zien hoe strak die mennekes op de berg kunnen rijden ...
Switch rijden is hetzelfde als normaal rijden. Je moet alleen weer ff op je fouten gewezen worden.quote:Op maandag 25 september 2006 17:22 schreef Basje_B het volgende:
In het begin overschat iedereen zichzelf. Geeft niet hoor. Zelf komakie dacht dat ie meer kon.![]()
Ik zou die jas gewoon bestellen. Als je echt graag wil. en als ie niet past kan je terug sturen toch...? Ik zou gokje durven te nemen.
Heb me geld ook gehad van bestelmaar.nl van me telefoon endelijk na 5 maanden dus binnekort kan ik de Jiblet halen.![]()
Kan Komakie ons niet allemaal les gaan geven. Mijn switch moet nog beter. Nog goede tips?![]()
Moet je trouwens goed switch kunnen rijden voor je Anwarter?
Een koelkastkiddie kan niet hetzelfde niveau halen als iemand die redelijk wat ervaring heeft in de gewone sneeuw. Tenminste, wel met freestylen maar verder niet.quote:Op maandag 25 september 2006 22:26 schreef Rnej het volgende:
je moet t wel in perspectief zien idd, ik ben geen geweldige boarder, integendeel
maar ik krijg t idee dat XL probeert te zeggen dat je als koelkastboarder NIET op een bepaald niveau kan komen dat je op een berg wel kan halen, en ikzelf ben daar niet t bewijs van, maar er zijn genoeg koelkastkiddies wel t bewijs van.... tis echt ernstig om te zien hoe strak die mennekes op de berg kunnen rijden ...
Dat naar beneden, dat kun je wel in 2 weken leren. Als je in de koelkast groot bent geworden. Zorgen dat jij controle hebt over alles wat om je heen gebeurd vergt langer. Al zullen we er in deze discussie nooit uitkomen, we hoeven de discussie niet meer te voeren als Rnej ook meer dan 10 weken in de Alpen heeft gestaan. Dan realiseert hij zich dat ook.quote:Op maandag 25 september 2006 22:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een koelkastkiddie kan niet hetzelfde niveau halen als iemand die redelijk wat ervaring heeft in de gewone sneeuw. Tenminste, wel met freestylen maar verder niet.
Een koelkast heeft natuurlijk een hellingshoek van lik me vessie. Zet die gasten op een fatsoenlijke zwarte piste en ze komen wel beneden maar niet bepaald indrukwekkend ofzo.
Je ziet die gasten ook bijna nooit op dat soort pistes. Zitten alleen maar in het park omdat ze dat interessanter vinden. hebben nooit geleerd waar het bij snowboarden echt om gaat maar goed.
Het wordt natuurlijk anders als zo'n figuur redelijk wat ervaring in de sneeuw krijgt.
Dat was wat ik zeiquote:Op maandag 25 september 2006 23:46 schreef XL het volgende:
[..]
Dat naar beneden, dat kun je wel in 2 weken leren. Als je in de koelkast groot bent geworden. Zorgen dat jij controle hebt over alles wat om je heen gebeurd vergt langer. Al zullen we er in deze discussie nooit uitkomen, we hoeven de discussie niet meer te voeren als Rnej ook meer dan 10 weken in de Alpen heeft gestaan. Dan realiseert hij zich dat ook.
Nee, jij zegt dat ze op een zwarte piste niets kunnen. Ik denk juist dat ze dat nog wel snel kunnen leren, maar dat ze niet zo snel om zich heen kunnen leren kijken.quote:
ik blijf erbij dat t meer met de persoon dan met ervaring te maken heeft....quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:29 schreef XL het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat ze op een zwarte piste niets kunnen. Ik denk juist dat ze dat nog wel snel kunnen leren, maar dat ze niet zo snel om zich heen kunnen leren kijken.
seriously, dat is wel erge bullshitquote:Op dinsdag 26 september 2006 12:05 schreef Basje_B het volgende:
Stelletje hufters op me werk. Vooral de chief. Krijg geen vrij in de voorjaarsvakantie omdat het zogenaamt druk zou zijn. Heb nog helemaal geen planning voor die periode.
Als je 6 maanden van tevoren vrij vraagt moet er wat te regelen zijn lijkt mij.
Teringzooi!!!!!
De meeste ongelukken gebeuren daar. Het is maar wat je een klein deel noemt...quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:12 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik blijf erbij dat t meer met de persoon dan met ervaring te maken heeft....![]()
en daarbij vind ik het ook een klein deel van t snowboarden, zo'n kruising kom je wel eens tegen, dus?
Jaarafsluitingen...quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:05 schreef Basje_B het volgende:
Krijg geen vrij in de voorjaarsvakantie omdat het zogenaamt druk zou zijn. Heb nog helemaal geen planning voor die periode.
Je zult op een binnenbaan in ieder geval geen twee skieers met een vaartje van 60 - 80 km/uur op een kruising tegen elkaar zien klappen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:05 schreef XL het volgende:
[..]
De meeste ongelukken gebeuren daar. Het is maar wat je een klein deel noemt...
quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:29 schreef XL het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat ze op een zwarte piste niets kunnen. Ik denk juist dat ze dat nog wel snel kunnen leren, maar dat ze niet zo snel om zich heen kunnen leren kijken.
Ik zeg dat ze niet indrukwekkend zijn. Niet dat ze helemaal niets kunnenquote:Zet die gasten op een fatsoenlijke zwarte piste en ze komen wel beneden maar niet bepaald indrukwekkend ofzo.
Werk op accountantskantoor en ze maken zich belangrijk. Althans dat denken ze. Is een grote schijnzooi. We hebben het zo druk maar ondertussen zelf van 9 tot 5 werken. Heel triest sommige mensen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:06 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Jaarafsluitingen...
Maar ben het met je eens dat je best voor een half jaar vooruit vrij moet kunnen vragen
Ach dat is bijna altijd zo met mensen die zeggen dat ze het heel erg druk hebben. Regelmatig werken ze gewoon niet efficient genoeg.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:57 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Werk op accountantskantoor en ze maken zich belangrijk. Althans dat denken ze. Is een grote schijnzooi. We hebben het zo druk maar ondertussen zelf van 9 tot 5 werken. Heel triest sommige mensen.
Heel erg vergist in sommige mensen.
Alsof hier iemand roept dat we het vreselijk vinden dat er binnenbanen zijn in Nederland?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:11 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Je zult op een binnenbaan in ieder geval geen twee skieers met een vaartje van 60 - 80 km/uur op een kruising tegen elkaar zien klappen.
Die discussie over binnen buiten boarden moet nu maar eens afgelopen zijn hoor. We moeten allang blij zijn dat we in Nederland door binnenbanen uberhaubt de mogelijkheid hebben om te kunnen boarden zonder eerst 8 uur in de auto te zitten. Dat gezeik hier over gebrekkige techniek enzo. Iedereen hier board liever op een berg dan in een ijskast.
Ik vind het niet vreselijk, maar een grote meerwaarde voor mij persoonlijk is het niet.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:39 schreef beerke het volgende:
[..]
Alsof hier iemand roept dat we het vreselijk vinden dat er binnenbanen zijn in Nederland?
Dit is natuurlijk het samenvoegen van uitspraken die los van elkaar gedaan zijn door verschillende personen die de intentie hadden verschillende dingen aan te tonen. Al heb je natuurlijk over die Flow-rijders 100% gelijkquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:39 schreef 360sjors het volgende:
@ beer:
Er wordt behoorlijk op afgegeven en op de beperkingen van zo'n baan gehamerd, er wordt geimpliceerd dat men er een inferieure techniek ontwikkelt (geen zin om alles terug te lezen, maar ergens werd beweerd dat je schoppende boarders op de piste direct als koelkastboarders kunt identificeren). Het is logisch dat het moeilijk is om daar echt goede freerideskills te krijgen, freestylen of gewoon op het gemakje naar beneden cruisen gaat er prima ookal is het minder uitdagend dan het echte werk. Accent ligt er dus noodgedwongen anders, maar ik krijg bij het doorlezen van de afgelopen pagina's een beetje de indruk dat deze verschillen als argument worden aangegrepen om de superioriteit van de buitenboarders (dus niet van het buiten boarden aangezien iedereen het daarover eens is) te onderstrepen. Hieruit valt min of meer de gedachte (ik poneer hem hier een beetje lomp): "binnenbanen produceren imbiciele, niet-capabele snowboarders" te destilleren. En om dat verband nou te gaan leggen... tsja..
Als je nu zou zeggen dat flow-rijders luie en gemakzuchtige sukkels zijn die aan hun techniek net zo weinig aandacht besteden als aan het aantrekken van hun bindingen zou het net zo'n debiele stelling zijn.
Tot zover mijn bescheiden mening.
Klopt, soort samenvatting van wat ik proefde aan de laatste posts. Losse stukjes samen vormen ook een geheel..quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:47 schreef XL het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk het samenvoegen van uitspraken die los van elkaar gedaan zijn door verschillende personen die de intentie hadden verschillende dingen aan te tonen.
Ik dacht ik neem een voorbeeld dat aanspreektquote:Al heb je natuurlijk over die Flow-rijders 100% gelijk![]()
Luie gemakzuchtige sukkels![]()
Ik hoef jou als rechtenstudent niet uit te leggen dat het op die manier niet werkt natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:54 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Klopt, soort samenvatting van wat ik proefde aan de laatste posts. Losse stukjes samen vormen ook een geheel..
Het vermogen tot het leggen van verbanden tussen losse elementen is een kwaliteit, geen zonde.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:13 schreef XL het volgende:
[..]
Ik hoef jou als rechtenstudent niet uit te leggen dat het op die manier niet werkt natuurlijk.
In dit geval was het zonde en van abominabele kwaliteit.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:23 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Het vermogen tot het leggen van verbanden tussen losse elementen is een kwaliteit, geen zonde.
Het onderscheidt buitenboarders van diepvriesboarders homo sapiens van lagere wezensquote:Op dinsdag 26 september 2006 17:29 schreef XL het volgende:
[..]
In dit geval was het zonde en van abominabele kwaliteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |