abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41999374
En ik hoor hem nu al denken "eerst 600, en nu is het 700", 700/90 = 7,8. Dus moet ik 8 jaar op vakantie gaan wil ik het eruit hebben. Dat klinkt zo heel veel, maar het valt erg mee met wat je ervoor terug krijgt. want je hebt nu een eigen set waar je altijd mee kunt planken, waar je maar wilt. En je hebt niet elk jaar andere spullen waarvan je nooit weet wat je nu weer krijgt (vaak afgetrapte zooi). Nahja, ookal zou je (zeker als je 2 keer per jaar op wintersport wilt gaan) na een aantal jaar nieuwe schoenen moeten kopen. Is het gewoon heel relaxt om je eigen spulletjes te hebben !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 20 september 2006 @ 22:28:40 #102
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_41999382
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ga je met de kerstvakantie wel wintersporten of iets anders???
Ik zou gewoon de week dat je op vakantie wil eruit sneaken.

maar misschien was de school daarom ook nooit zo blij met me vroeger
Ik ga er echt niet uit sneaken in mijn examenjaar! School is erg belangrijker voor me, belangrijker dat snowboarden.

Ik ben 13 keer op wintersport geweest, bijna allemaal in zwitserland en altijd in de kerstvakantie inderdaad.
Maar mijn ouders gaan buiten het seizoen, dan is het rustiger op de pistes, en zo'n groepsreis zit er dit jaar niet in.
In de kerstvakantie ga ik een weekje in stilteretraite.
pi_41999466
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Alleen minder dat het een online shop is. Schoenen wil ik echt wel eerst passen voordat ik koop....
Het gaat om het idee natuurlijk, deze prijzen vind je ook in NL. Splinternieuwe Burton Tributes van dit seizoen zijn 130 euro http://www.blue-tomato.at(...)WQGHFyBREBWgen8Aie-1 en zijn super comfortabele schoenen. Deze liggen in alle shops
  woensdag 20 september 2006 @ 22:41:53 #104
71115 Rnej
I walk the line
pi_42000053
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:23 schreef Komakie het volgende:

[..]

Tenzij je een setje hebt van vorig jaar natuurlijk. Maar vooral overjarige schoenen zijn volgens mij niet echt makkelijk te krijgen. Maar van schoenen is het idd wel erg belangrijk dat ze goed zit en dat je nergens last van krijgt.
Als je 150 aan bindingen uit hebt dan heb je een prachtige Custom bindinkjes op je plankje zitten. Of goedkoper als ze van vorig jaar zijn. Of misschien een setje missions van vorig jaar. Dan kom je er zeker.
Board voor 300 euro moet makkelijk kunnen.

Als je trouwens goed zoekt kun je ergens wel setjes van bindingen met board vinden die echt goed geprijst zijn.
maat van me heeft nog voor 300 eutjes een salomon david benedek gescoord van vorig jaar.. die is normaal 620 euro.....

bindingen voor 150 is ook een mooie prijs.. heb je ook mooie drakes voor oid

boots voor 125... heb je beginnerssetje ... hangt er vanaf wat je eisen zijn, op veel beginnersboots kan je ook wel okay doorgroeien maar wat forumgek zei is op zich ook niet gek, als je t geld hebt, liever niet op boots bezuinigen.. (hier verschillen de meningen over ... de een zegt dat boots zeer belangrijk zijn, de ander vindt van niet.. ikzelf vind boots persoonlijk het belangrijkst van de setup...)
pi_42000061
1,75 oid lang, 68 kg. Volgens de site van zo'n snowboard fabrikant moet ik dan een plank van 155-160 cm hebben, klopt dat? schoenmaat iets van 42/43. De prijzen die jullie noemen is ook zoiets wat ik in gedachte had wat het ongeveer zou kosten, en een eigen board is natuurlijk sowieso mooi om mee te pimpen Het liefst haal ik morgen die spullen en ga ik overmorgen op vakantie maar helaas gaat dat niet lukken in ieder geval alvast bedankt voor alle adviezen etc.!
pi_42001092
Wij gaan binnenkort weer eens boeken voor het komende seizoen, en willen dit jaar eigenlijk eens naar Oostenrijk (na zo'n 8 jaar Frankrijk). Aangezien het budget niet toereikend is voor chalets in de grote plaatsen zoals soelden, mayrhofen en Gerlos hebben we wat kunnen vinden in Kaltenbach (skigebied zillertal). Heeft iemand ervaringen met het dorp? Het chalet ziet er prima uit en je kunt ook helemaal naar beneden boarden. Wat ik wel veel lees in recensies zijn de lange wachttijden in Kaltenbach. Aangezien we in de carnavalsvakantie gaan kan dat best wel eens voor problemen zorgen, al heb ik ook gelezen dat er net een nieuwe cabinelift is neergezet.
  woensdag 20 september 2006 @ 23:34:24 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42002184
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:28 schreef Mirri het volgende:

[..]

Ik ga er echt niet uit sneaken in mijn examenjaar! School is erg belangrijker voor me, belangrijker dat snowboarden.
Nou weet je ook gelijk waarom de school niet zo blij met me was
Ik ben 2 keer een week weg geweest tijdens me examenjaar
quote:
Ik ben 13 keer op wintersport geweest, bijna allemaal in zwitserland en altijd in de kerstvakantie inderdaad.
Maar mijn ouders gaan buiten het seizoen, dan is het rustiger op de pistes, en zo'n groepsreis zit er dit jaar niet in.
In de kerstvakantie ga ik een weekje in stilteretraite.
Een stilteretraite
wtf is dat?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_42002316
Nooit in het skigebied van Kaltenbach geweest, maar ik weet wel toevallig dat ze er nu 2 nieuwe liften aan het bouwen zijn, waaronder een tweede gondel vanuit het dorp. Goede kans dus dat de wachtrijen heel erg meevallen.
  woensdag 20 september 2006 @ 23:42:53 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42002455
volgens mij maakt het niet uit waar je heen gaat met de krokus. Het is overal belachelijk druk.

Het is qua feesten en lesgeven de leukste periode, maar qua boarden is het dan helemaal kut. Slalommen tussen de beginners die geen les nemen is nou niet echt een pretje (ons allen wel bekend uiteraard )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_42003443
quote:
IAM organiseert stilteretraites op vraag op een rustgevende locatie. Tijdens een stilteretraite trekken de deelnemers zich voor 1, 3, 5 of meer dagen terug uit de hectiek van het dagelijkse leven. Even geen agenda’s, telefoontjes, computers,wassen die nog gevouwen moeten worden. Even niet hoeven praten of luisteren naar anderen. Alle tijd voor contact met jezelf. Tijd voor wat er binnen in je om aandacht vraagt. Tijd voor het ervaren van de stilte en innerlijke rust die onder de onrustige gedachten en gevoelens altijd aanwezig is. Tijd om je zelf op te laden en te laten inspireren van binnen uit.
Het kan aan mij liggen, maar dat is toch snowboarden?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  donderdag 21 september 2006 @ 00:23:26 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42003604
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:16 schreef beerke het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen, maar dat is toch snowboarden?
Dat gevoel heb ik er nou ook bij ja.
  donderdag 21 september 2006 @ 01:39:48 #112
71115 Rnej
I walk the line
pi_42005053
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:42 schreef Komakie het volgende:
volgens mij maakt het niet uit waar je heen gaat met de krokus. Het is overal belachelijk druk.

Het is qua feesten en lesgeven de leukste periode, maar qua boarden is het dan helemaal kut. Slalommen tussen de beginners die geen les nemen is nou niet echt een pretje (ons allen wel bekend uiteraard )
ik ben een keer op een zondag in corbier geweest, dat ligt achterlijk dichtbij een groot stedelijk gebied in frankrijk

op enorme ijsplaten tussen de beginners door glije is niet cool
  donderdag 21 september 2006 @ 08:46:31 #113
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42006896
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:42 schreef Janteh het volgende:
1,75 oid lang, 68 kg. Volgens de site van zo'n snowboard fabrikant moet ik dan een plank van 155-160 cm hebben, klopt dat? schoenmaat iets van 42/43. De prijzen die jullie noemen is ook zoiets wat ik in gedachte had wat het ongeveer zou kosten, en een eigen board is natuurlijk sowieso mooi om mee te pimpen Het liefst haal ik morgen die spullen en ga ik overmorgen op vakantie maar helaas gaat dat niet lukken in ieder geval alvast bedankt voor alle adviezen etc.!
Waar kom je vandaan? Een goede winkel in de buurt is ook al een stap in de goede richting. Hoe denk je nu dat je over 3 jaar wil snowboarden? op de pistes? in het funpark? hoge snelheid? af en toe wat sprongetjes?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_42008872
quote:
Op donderdag 21 september 2006 08:46 schreef XL het volgende:

[..]

Waar kom je vandaan? Een goede winkel in de buurt is ook al een stap in de goede richting. Hoe denk je nu dat je over 3 jaar wil snowboarden? op de pistes? in het funpark? hoge snelheid? af en toe wat sprongetjes?
uit de buurt van Leiden, zjin dus wel winkels in de buurt had ik zelf al gezien. Ik denk dat ik over 3 jaar een beetje over de pistes cruise, af en toe wat off piste wil pakken en af en toe een schansje wil pakken. Dit is van belang voor het type board neem ik aan? iig alweer bedankt
  donderdag 21 september 2006 @ 13:15:04 #115
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42012881
quote:
Op donderdag 21 september 2006 10:37 schreef Janteh het volgende:

[..]

uit de buurt van Leiden, zjin dus wel winkels in de buurt had ik zelf al gezien. Ik denk dat ik over 3 jaar een beetje over de pistes cruise, af en toe wat off piste wil pakken en af en toe een schansje wil pakken. Dit is van belang voor het type board neem ik aan? iig alweer bedankt
Uiteraard maakt dat verschil.
Voor freestyle en jibben (pistetruukjes) moet je een ander board hebben dan als je alleen maar over pistes gaat raggen en poeder gaat rijden. Je hebt wel boards die redelijk universeel zijn, maar waarom een board nemen wat ook kan jibben als je dat nooit doet?
Uiteraard betekent het niet dat je met een freestyle plank helemaal geen poeder kunt rijden, maar hij is er niet voor gemaakt.
  donderdag 21 september 2006 @ 13:24:06 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42013094
quote:
Op donderdag 21 september 2006 10:37 schreef Janteh het volgende:

[..]

Ik ben zaterdag in Den Haag, zal daar eens rondkijken of Duijvenstein iets voor je heeft staan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_42014606
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:14 schreef Rnej het volgende:

[..]

serre chevalier, voor een week
Lekkere prijzen, wel balen ik kan in die periode alleen voor last-minutes gaan. Heb namelijk misschien tentamens. Maar mag ik vragen waar je die hebt geboekt? Sportura?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 21 september 2006 @ 15:15:18 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42016248
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:18 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Lekkere prijzen, wel balen ik kan in die periode alleen voor last-minutes gaan. Heb namelijk misschien tentamens. Maar mag ik vragen waar je die hebt geboekt? Sportura?
last-minutes kunnen ook heel goedkoop zijn
  donderdag 21 september 2006 @ 16:01:13 #119
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_42017562
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nou weet je ook gelijk waarom de school niet zo blij met me was
Ik ben 2 keer een week weg geweest tijdens me examenjaar
[..]

Een stilteretraite
wtf is dat?
Deze stilteretraite is voor jongeren, dat is in Nederland, en dan ben je dus een weekje stil. Daar komt het op neer

Het is een beetje boeddhistisch zeg maar, met veel meditatie en mantra´s zingen, en yoga ´s ochtends.
  donderdag 21 september 2006 @ 16:02:17 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42017605
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:01 schreef Mirri het volgende:

[..]

Deze stilteretraite is voor jongeren, dat is in Nederland, en dan ben je dus een weekje stil. Daar komt het op neer

Het is een beetje boeddhistisch zeg maar, met veel meditatie en mantra´s zingen, en yoga ´s ochtends.
aha, het zelfde dus als mijn boardritueel....
  donderdag 21 september 2006 @ 16:05:00 #121
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_42017711
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

aha, het zelfde dus als mijn boardritueel....
Ja...
  donderdag 21 september 2006 @ 16:07:47 #122
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42017819
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:05 schreef Mirri het volgende:

[..]

Ja...
Met yoga begin ik s'ochtends voor het boarden om de spiertjes los te maken.
Poeder rijden is voor mij een soort meditatie.
Mantra's zingen doe ik onderaan een vette powderrun.

Stil ben ik tijdens het rijden.

Ik zie het verschil niet
  donderdag 21 september 2006 @ 16:11:13 #123
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_42017921
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Met yoga begin ik s'ochtends voor het boarden om de spiertjes los te maken.
Poeder rijden is voor mij een soort meditatie.
Mantra's zingen doe ik onderaan een vette powderrun.

Stil ben ik tijdens het rijden.

Ik zie het verschil niet
Dus je suggereert dat ik maar beter op wintersport kan gaan ipv een stilteweek?
  donderdag 21 september 2006 @ 16:17:33 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42018125
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:11 schreef Mirri het volgende:

[..]

Dus je suggereert dat ik maar beter op wintersport kan gaan ipv een stilteweek?
Dat sowieso!!!
  donderdag 21 september 2006 @ 16:20:16 #125
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_42018211
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat sowieso!!!
Haha, en toch ga ik voor de stilteweek.

Vorige vakantie had ik allebei gedaan, eest stilteretraite en daarna op wintersport. Mijn testweek had ik toen verpest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')