Ik ga er echt niet uit sneaken in mijn examenjaar! School is erg belangrijker voor me, belangrijker dat snowboarden.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ga je met de kerstvakantie wel wintersporten of iets anders???
Ik zou gewoon de week dat je op vakantie wil eruit sneaken.
maar misschien was de school daarom ook nooit zo blij met me vroeger
Het gaat om het idee natuurlijk, deze prijzen vind je ook in NL. Splinternieuwe Burton Tributes van dit seizoen zijn 130 euro http://www.blue-tomato.at(...)WQGHFyBREBWgen8Aie-1 en zijn super comfortabele schoenen. Deze liggen in alle shopsquote:Op woensdag 20 september 2006 22:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Alleen minder dat het een online shop is. Schoenen wil ik echt wel eerst passen voordat ik koop....
maat van me heeft nog voor 300 eutjes een salomon david benedek gescoord van vorig jaar.. die is normaal 620 euro.....quote:Op woensdag 20 september 2006 22:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Tenzij je een setje hebt van vorig jaar natuurlijk. Maar vooral overjarige schoenen zijn volgens mij niet echt makkelijk te krijgen. Maar van schoenen is het idd wel erg belangrijk dat ze goed zit en dat je nergens last van krijgt.
Als je 150 aan bindingen uit hebt dan heb je een prachtige Custom bindinkjes op je plankje zitten. Of goedkoper als ze van vorig jaar zijn. Of misschien een setje missions van vorig jaar. Dan kom je er zeker.
Board voor 300 euro moet makkelijk kunnen.
Als je trouwens goed zoekt kun je ergens wel setjes van bindingen met board vinden die echt goed geprijst zijn.
Nou weet je ook gelijk waarom de school niet zo blij met me wasquote:Op woensdag 20 september 2006 22:28 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik ga er echt niet uit sneaken in mijn examenjaar! School is erg belangrijker voor me, belangrijker dat snowboarden.
Een stilteretraitequote:Ik ben 13 keer op wintersport geweest, bijna allemaal in zwitserland en altijd in de kerstvakantie inderdaad.
Maar mijn ouders gaan buiten het seizoen, dan is het rustiger op de pistes, en zo'n groepsreis zit er dit jaar niet in.
In de kerstvakantie ga ik een weekje in stilteretraite.![]()
Het kan aan mij liggen, maar dat is toch snowboarden?quote:IAM organiseert stilteretraites op vraag op een rustgevende locatie. Tijdens een stilteretraite trekken de deelnemers zich voor 1, 3, 5 of meer dagen terug uit de hectiek van het dagelijkse leven. Even geen agenda’s, telefoontjes, computers,wassen die nog gevouwen moeten worden. Even niet hoeven praten of luisteren naar anderen. Alle tijd voor contact met jezelf. Tijd voor wat er binnen in je om aandacht vraagt. Tijd voor het ervaren van de stilte en innerlijke rust die onder de onrustige gedachten en gevoelens altijd aanwezig is. Tijd om je zelf op te laden en te laten inspireren van binnen uit.
Dat gevoel heb ik er nou ook bij ja.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:16 schreef beerke het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar dat is toch snowboarden?
ik ben een keer op een zondag in corbier geweest, dat ligt achterlijk dichtbij een groot stedelijk gebied in frankrijkquote:Op woensdag 20 september 2006 23:42 schreef Komakie het volgende:
volgens mij maakt het niet uit waar je heen gaat met de krokus. Het is overal belachelijk druk.
Het is qua feesten en lesgeven de leukste periode, maar qua boarden is het dan helemaal kut. Slalommen tussen de beginners die geen les nemen is nou niet echt een pretje (ons allen wel bekend uiteraard)
Waar kom je vandaan? Een goede winkel in de buurt is ook al een stap in de goede richting. Hoe denk je nu dat je over 3 jaar wil snowboarden? op de pistes? in het funpark? hoge snelheid? af en toe wat sprongetjes?quote:Op woensdag 20 september 2006 22:42 schreef Janteh het volgende:
1,75 oid lang, 68 kg. Volgens de site van zo'n snowboard fabrikant moet ik dan een plank van 155-160 cm hebben, klopt dat?schoenmaat iets van 42/43. De prijzen die jullie noemen is ook zoiets wat ik in gedachte had wat het ongeveer zou kosten, en een eigen board is natuurlijk sowieso mooi om mee te pimpen
Het liefst haal ik morgen die spullen en ga ik overmorgen op vakantie maar helaas gaat dat niet lukken
in ieder geval alvast bedankt voor alle adviezen etc.!
![]()
uit de buurt van Leiden, zjin dus wel winkels in de buurt had ik zelf al gezien. Ik denk dat ik over 3 jaar een beetje over de pistes cruise, af en toe wat off piste wil pakken en af en toe een schansje wil pakken. Dit is van belang voor het type board neem ik aan? iig alweer bedanktquote:Op donderdag 21 september 2006 08:46 schreef XL het volgende:
[..]
Waar kom je vandaan? Een goede winkel in de buurt is ook al een stap in de goede richting. Hoe denk je nu dat je over 3 jaar wil snowboarden? op de pistes? in het funpark? hoge snelheid? af en toe wat sprongetjes?
Uiteraard maakt dat verschil.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:37 schreef Janteh het volgende:
[..]
uit de buurt van Leiden, zjin dus wel winkels in de buurt had ik zelf al gezien. Ik denk dat ik over 3 jaar een beetje over de pistes cruise, af en toe wat off piste wil pakken en af en toe een schansje wil pakken. Dit is van belang voor het type board neem ik aan? iig alweer bedankt
Ik ben zaterdag in Den Haag, zal daar eens rondkijken of Duijvenstein iets voor je heeft staan.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:37 schreef Janteh het volgende:
[..]
uit de buurt van Leiden, zjin dus wel winkels in de buurt had ik zelf al gezien. Ik denk dat ik over 3 jaar een beetje over de pistes cruise, af en toe wat off piste wil pakken en af en toe een schansje wil pakken. Dit is van belang voor het type board neem ik aan? iig alweer bedankt
Lekkere prijzen, wel balen ik kan in die periode alleen voor last-minutes gaan. Heb namelijk misschien tentamens. Maar mag ik vragen waar je die hebt geboekt? Sportura?quote:
last-minutes kunnen ook heel goedkoop zijnquote:Op donderdag 21 september 2006 14:18 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Lekkere prijzen, wel balen ik kan in die periode alleen voor last-minutes gaan. Heb namelijk misschien tentamens. Maar mag ik vragen waar je die hebt geboekt? Sportura?
Deze stilteretraite is voor jongeren, dat is in Nederland, en dan ben je dus een weekje stil. Daar komt het op neerquote:Op woensdag 20 september 2006 23:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nou weet je ook gelijk waarom de school niet zo blij met me was
Ik ben 2 keer een week weg geweest tijdens me examenjaar
[..]
Een stilteretraite
wtf is dat?
aha, het zelfde dus als mijn boardritueel....quote:Op donderdag 21 september 2006 16:01 schreef Mirri het volgende:
[..]
Deze stilteretraite is voor jongeren, dat is in Nederland, en dan ben je dus een weekje stil. Daar komt het op neer![]()
Het is een beetje boeddhistisch zeg maar, met veel meditatie en mantra´s zingen, en yoga ´s ochtends.![]()
Ja...quote:Op donderdag 21 september 2006 16:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
aha, het zelfde dus als mijn boardritueel....
Met yoga begin ik s'ochtends voor het boarden om de spiertjes los te maken.quote:
Dus je suggereert dat ik maar beter op wintersport kan gaan ipv een stilteweek?quote:Op donderdag 21 september 2006 16:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Met yoga begin ik s'ochtends voor het boarden om de spiertjes los te maken.
Poeder rijden is voor mij een soort meditatie.
Mantra's zingen doe ik onderaan een vette powderrun.
Stil ben ik tijdens het rijden.
Ik zie het verschil niet
Dat sowieso!!!quote:Op donderdag 21 september 2006 16:11 schreef Mirri het volgende:
[..]
Dus je suggereert dat ik maar beter op wintersport kan gaan ipv een stilteweek?![]()
Haha, en toch ga ik voor de stilteweek.quote:
Ehm...in dat geval sluit je je ook bij mij aan. Ik ervaar ook die meditatieve kick als ik van de berg af ga.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:16 schreef beerke het volgende:
Natuurlijk doet iedereen z'n eigen ding, maar ik sluit me bij Komakie aan. Ondanks dat we dit natuurlijk met een knipoog neer zetten, heeft snowboarden dezelfde rustgevende werking voor ons. Het gevoel dat je hebt als je op 3000 meter hoogte staat en om je heen kijkt, de bijbehorende stilte. De daaropvolgende afdaling... we ride!
lijkt me heerlijk, heb je wat meer informatie waar ik mijn vriendin op kan gevenquote:Op donderdag 21 september 2006 16:01 schreef Mirri het volgende:
[..]
Deze stilteretraite is voor jongeren, dat is in Nederland, en dan ben je dus een weekje stil. Daar komt het op neer![]()
Het is een beetje boeddhistisch zeg maar, met veel meditatie en mantra´s zingen, en yoga ´s ochtends.![]()
Bedoel je het serieus?quote:Op donderdag 21 september 2006 17:59 schreef Kentaro het volgende:
[..]
lijkt me heerlijk, heb je wat meer informatie waar ik mijn vriendin op kan geven
Ik ben net zo serieus als Komakie die zegt dat hij je niet wil versierenquote:Op donderdag 21 september 2006 18:00 schreef Mirri het volgende:
[..]
Bedoel je het serieus?![]()
Kijk maar op www.eigenwijze.org![]()
Komakie wil mij niet versieren!quote:Op donderdag 21 september 2006 18:02 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik ben net zo serieus als Komakie die zegt dat hij je niet wil versieren
quote:Op donderdag 21 september 2006 18:02 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik heb die site gechecked en dat lijkt me geen goed idee.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:24 schreef Mirri het volgende:
[..]
Komakie wil mij niet versieren!![]()
Dus je bent serieus, ik zie je vriendin aanstaande winterretraite!![]()
We snappen wel dat je niet mee kunt, maar we snappen niet dat je snowboarden opgeeft voor retraite.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:58 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ehm...in dat geval sluit je je ook bij mij aan. Ik ervaar ook die meditatieve kick als ik van de berg af ga.![]()
Alles wat jij zegt, heb ik ook.
Je snapt het niet, de reden dat ik niet op wintersport ga, heeft te maken met dat mijn ouders buiten het seizoen gaan, en het voelt nu nog niet goed om met zo´n groepsreis mee te gaan. Dus ga ik gewoon 5 dagen in retraite. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat leuker vind dan snowboarden.
Snap je me nu? Je hoeft je niet bij Komakie aan te sluiten.![]()
Hey!!quote:Op donderdag 21 september 2006 18:02 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Jij doet net alsof het een straf isquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:26 schreef notepad het volgende:
Appartement in Kaltenbach zat vol, dit jaar dus weer de zoveelste trip naar La France... Valtho om precies ze zijn!
Dat is wel zo ja.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:47 schreef notepad het volgende:
nou ja dat niet natuurlijk, val thorens (les 3 vallees) en les deux alpes zijn wat mij betreft nog steeds de beste gebieden ever (op snowboardgebied, apres ski even buiten beschouwing gelaten). Maar we willen al jaren een keer naar oostenrijk, gewoon eens zien hoe dat bevalt. Die Fransosen zijn ieder jaar namelijk weer zeer irritant.
Hier een topic over dit waanzinnig boeiende onderwerp: Stilteretraitequote:Op vrijdag 22 september 2006 14:29 schreef ForumGek het volgende:
Ik vind die stilteretraite een beetje sekte achrtig-EO gebeuren. m.i. kun je je hoofd ook leegmaken door andere dingen te doen, waardoor idd zoals komakie zei, de rest nietig wordt en jij en het ding dat je gaat doen (in ons geval snowboarden) even op #1 staat. En daarbij kun je dus vanalles bedenken om te doen. Ik persoonlijk zou helemaal gek worden als ik zo lang in stilte zit, daar kan ik niet tegen. En mijzelf leegmaken zie ik dan zo 1 ,2 en ook 3 niet gebeuren. Denk dat ik juist gek wordt van mezelf en té veel aan dingen ga denken wat ik helemaal niet wil (toekomst e.d.). Ik zie het allemaal wel gebeuren en laat het me overkomen.
Ligt eraan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:43 schreef ForumGek het volgende:
ben alleen bang dat ik dan te laat ga komen
Noggggg 3 maanden en dan zit ik alweer in me seizoenquote:
toen ik dus gisteren dat berichtje neerzette had ik net de 810 euro overgemaakt naar ripstar...quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Noggggg 3 maanden en dan zit ik alweer in me seizoen
Duurt nog lang
maarrrrr nog 2 maanden en 2 weken en dan mag ik naar me Alpin Kurz.
Ik heb me inmiddels al opgegeven
Ik heb al 100 euro betaald van me jas.quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:08 schreef Rnej het volgende:
[..]
toen ik dus gisteren dat berichtje neerzette had ik net de 810 euro overgemaakt naar ripstar...centjes
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |