bedankt voor de info, alleen op wintersport lijkt me wel wat, dus zit daar steeds meer over na te denken. Nog meer mensen met ervaringen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:09 schreef XL het volgende:
Ik ben nog nooit in mijn eentje op wintersport geweest. Wel al eens alleen op vakantie en ook met zijn tweeen op wintersport. Beide keren was de ervaring dat je zonder groep mensen om je heen veel makkelijker contact legt dan wanneer je daar met meer man zit.
Bovendien ging ik in de jaren dat ik nog met mijn ouders op wintersport ging altijd alleen op pad. Mijn zusje kan bij lange na niet genoeg boarden om leuk met mij op pad te kunnen. Mijn ouders wintersporten niet eens meer. Vaak had ik dan wel lessen, daarbij leer je snel mensen kennen met wie je kunt gaan boarden. Ook als ik dan alleen op pad ging ontmoette je makkelijk mensen, doordat je alleen was.
Ten slotte kun je een alleengaanden-reis boeken, daar zijn reisorganisaties voor (Camelot bijvoorbeeld). Misschien kan ik daar volgende week meer over vertellen. Bij verschillende organisaties of camps kun je ook op indeling boeken. Je krijgt daardoor kamergenoten en direct mensen om je heen.
Na dit te hebben gelezen ben ik er al redelijk zeker van dat als ik dit jaar ga wintersporten dat niet met een groepsreis gebeurt.quote:Wat kunt u tijdens een alleengaandenreis verwachten?
Overdag gaat u óf op eigen gelegenheid óf met de groep skiën of snowboarden. Ook bieden wij op alle bestemmingen ski- en snowboardlessen aan. U kunt deze bij uw alleengaanden-arrangement boeken. De lessen worden meestal door de plaatselijke skischool verzorgd. Daarnaast organiseert de reisleid(st)er van de alleengaandenreizen regelmatig een gezamenlijke skitocht en/of een gezamenlijke lunch. Aan het eind van de middag kunt u op een terrasje of in een kroegje genieten van een gezellige en welverdiende après-ski. Aansluitend volgt het gezamenlijke diner. 's Avonds kunt u eventueel deelnemen aan een van de avondactiviteiten, zoals een fakkeltocht of een speciale feestavond. Vanzelfsprekend bent u op geen enkele manier verplicht om aan deze activiteiten deel te nemen.
Ik had ook de prijzen bekeken, voor 8dagen 550euro, je had ook al 8 dagen voor nog geen 300euro.... en ben liever niet gebonden aan die groep. Hoe zou het trouwens zijn met het verblijf daar? allemaal een eigen appartement of word je bij vreemden in 1 appartement geplaatst?quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:34 schreef ForumGek het volgende:
Euhm..zo slecht klinkt het anders niet je bent nergens toe verplicht als ik het zo lees hoor.. Ik zit ook met het probleem dat ik niemand heb om mee op wintersport te gaan. Dus het lijkt erop dat we al bijna zelf een bus vol hebben!
8 dagen 550 euro vind ik helemaal niet zo slecht. Je krijgt er ook veel voor terug.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:48 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ik had ook de prijzen bekeken, voor 8dagen 550euro, je had ook al 8 dagen voor nog geen 300euro.... en ben liever niet gebonden aan die groep. Hoe zou het trouwens zijn met het verblijf daar? allemaal een eigen appartement of word je bij vreemden in 1 appartement geplaatst?
De FOK! Wintersport Week, me zn allen een bus huren en 1 week ergens heen gaan:P
Dat vind ik juist het nadeel, je betaald voor al die dingen eromheen, maar die hoef ik niet, ik hoef geen aparte activiteiten, ik ga om zoveel mogelijk te snowboardenquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
8 dagen 550 euro vind ik helemaal niet zo slecht. Je krijgt er ook veel voor terug.
Activiteiten die worden georganiseerd en volgens mij zit het eten hier ook bij in als ik het goed lees.
Dan vind ik het helemaal geen slechte deal.
Ik werd toen bij vreemde mensen in de kamer geplaatst maar dat pakte heel goed uit. Is al meerdere keren goed uitgepakt trouwens. En anders moeten ze wel echt vervelend zijn. Je bent met een week ook weer van ze af
Dan moet je gewoon transport + ski/snowboardpas + verblijf regelen. Dan ben je klaar.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:07 schreef Niek. het volgende:
[..]
Dat vind ik juist het nadeel, je betaald voor al die dingen eromheen, maar die hoef ik niet, ik hoef geen aparte activiteiten, ik ga om zoveel mogelijk te snowboardenen het eten regel ik liever zelf:)
Dus voor mij geen groepsreis, teveel word er voor je geregeld, erg goed behalve als je er geen gebruk van zou maken.
teringjantje.. ik sop van mijn stoel af hierzoquote:Op woensdag 20 september 2006 00:17 schreef Kentaro het volgende:
More Lech![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou heb ik ooit eens, via Sportura was dat, een gewone wintersport (nouja, het was all-inclusivequote:Op dinsdag 19 september 2006 17:48 schreef Niek. het volgende:
De FOK! Wintersport Week, me zn allen een bus huren en 1 week ergens heen gaan:P
Heb even gekeken op hun website, grote kans dat als ik ga, ik met sportura ga, lekker goedkoop:Pquote:Op woensdag 20 september 2006 10:48 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Nou heb ik ooit eens, via Sportura was dat, een gewone wintersport (nouja, het was all-inclusive) geboekt, en daar waren uiteindelijk ook een paar FOK!-ers mee gegaan. Dat was best helemaal goed gekomen (lees: m'n meest legendarische wintersport tot nu toe), dus dat zou ik je best kunnen aanraden...
Voor je werk in de winter of op vakantie?quote:Op woensdag 20 september 2006 12:46 schreef XL het volgende:
Ik ben in gesprek voor Mayrhofen Komakie.
Werk, maar het is verre van zeker hoor. Er is best felle concurrentie voor baantjes waar ik interesse in heb. Ik ben wel op meerdere paarden aan het wedden, uiteraard.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Voor je werk in de winter of op vakantie?
Onafhankelijk van wat het wordt kunnen we wel ff meeten. Mayr is niet zo ver van mij. Maar 45 minuten ofzo met de bus/trein
Het zou vet zijn als je in de buurt zit.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:02 schreef XL het volgende:
[..]
Werk, maar het is verre van zeker hoor. Er is best felle concurrentie voor baantjes waar ik interesse in heb. Ik ben wel op meerdere paarden aan het wedden, uiteraard.
Wel jammer dat ze die aanbieding niet meer hebben gehad de laatste tijd...quote:Op woensdag 20 september 2006 10:48 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Nou heb ik ooit eens, via Sportura was dat, een gewone wintersport (nouja, het was all-inclusive) geboekt, en daar waren uiteindelijk ook een paar FOK!-ers mee gegaan. Dat was best helemaal goed gekomen (lees: m'n meest legendarische wintersport tot nu toe), dus dat zou ik je best kunnen aanraden...
Ik denk dat ze niet hadden gedacht dat we het zo all-inclusive zouden maken. Denk niet dat ooit nog mexxen toestaan in een all-inclusive arrangement.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:13 schreef beerke het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze die aanbieding niet meer hebben gehad de laatste tijd...
Ik doel er vooral op dat het Mexxen nogal duur geweest moet zijn voor ze. Daar gingen nogal wat bladen bier doorheen.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:40 schreef beerke het volgende:
Jawel man, dat mexxen was geniaal voor het groepsgevoel. En dat ze daarna de bar onder ook nog open gooien.
Je kon toch gewoon offline msn-enquote:Op woensdag 20 september 2006 17:11 schreef beerke het volgende:
Zo mooi als je om 20:59 twee bladen halve liters ging halen en het barvrouwtje met een half oog naar de klok keek en dacht: "wat een uitzuigers.".
Maar ouwe, kom es ff online... anders wordt het echt een slowchat hier. Zelfs Rnej, reageert niet op het moment. Is er iets gebeurt in het land?
quote:Op woensdag 20 september 2006 17:11 schreef beerke het volgende:
Zelfs Rnej, reageert niet op het moment. Is er iets gebeurt in het land?
Ja, je bent dan 24dec. terug, leek mij wel ideaalquote:Op woensdag 20 september 2006 21:42 schreef ForumGek het volgende:
Ik denk ook wel dat er dan sneeuw ligt idd, ben je dan voor de kerst terug? Net die dag ervoor of niet?
Rnej zoekt namelijk ook nog een vakantie voor in die periode, en ik misschien ook wel. Kunnen we wat regelen misschien. Val Thorens it is dan, ¤350 is niet duur iig. !
Waarom zou je dan niet een weekje weg kunnen....?quote:Op woensdag 20 september 2006 21:51 schreef Mirri het volgende:
Dit jaar kan ik helemaal niet op wintersport, ik zit in mijn examenjaar...![]()
Omdat ik al een week weg ga in de kerstvakantie.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:52 schreef Niek. het volgende:
[..]
Waarom zou je dan niet een weekje weg kunnen....?
Klinkt logischquote:Op woensdag 20 september 2006 21:53 schreef Mirri het volgende:
[..]
Omdat ik al een week weg ga in de kerstvakantie.
En die groepsreizen vallen meestal buiten de vakantie.![]()
Ik moet me beperken tot Snowworld Zoetermeerquote:Op woensdag 20 september 2006 21:55 schreef Niek. het volgende:
[..]
Klinkt logischIk heb nu geluk dat ik stage loop en 3 weken vrij mag nemen waneer ik dat wil
(helaas moet ik alle andere weken 40uur werken...)
Dat wordt dan nog ¤75 goedkoper aangezien ik me eigen shit gewoon heb enzoquote:Op woensdag 20 september 2006 21:47 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ja, je bent dan 24dec. terug, leek mij wel ideaalen 350euro vind ik ook niet veel.
........mooie optelsom.......
109? waar ga je heen/hoe/hoelang?quote:Op woensdag 20 september 2006 22:10 schreef Rnej het volgende:
ehm.... 350 euro?
ik heb al een vakantie voor 109 euro geregeld voor 16 december thankyouverymuch
serre chevalier, voor een weekquote:Op woensdag 20 september 2006 22:13 schreef Niek. het volgende:
[..]
109? waar ga je heen/hoe/hoelang?
welkomquote:Op woensdag 20 september 2006 21:40 schreef Janteh het volgende:
Snowboarden
Ik ben nu 2 weken geweest en vind het helemaal super, ga dit jaar weer, mischien zelfs 2 keer en zit er aan te denken om maar eens wat te gaan kopen ipv huren want 90 euro per week is best veel en eigen materiaal is natuurlijk vet om te hebbenen ik toch wel van plan ben door te gaan met het boarden. Nu heb ik alleen geen idee wat je kwijt bent voor een beetje beginners bordje + bindingen + boots. Iemand die hier wat meer ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat dat ongeveer moet kosten? Ik heb al een beetje gekeken op internet en ik vind echt alles in elke prijsklasse daarom maar deze vraag even hier
. En natuurlijk om dit topic te gaan volgen vanaf nu
Ga je met de kerstvakantie wel wintersporten of iets anders???quote:Op woensdag 20 september 2006 21:53 schreef Mirri het volgende:
[..]
Omdat ik al een week weg ga in de kerstvakantie.
En die groepsreizen vallen meestal buiten de vakantie.![]()
Tenzij je een setje hebt van vorig jaar natuurlijk. Maar vooral overjarige schoenen zijn volgens mij niet echt makkelijk te krijgen. Maar van schoenen is het idd wel erg belangrijk dat ze goed zit en dat je nergens last van krijgt.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:18 schreef ForumGek het volgende:
Ik denk dat schoenen voor ¤125 wat lastig wordt, en lijkt me ook het laatste om op te gaan bezuinigen. Ik zou daar ¤200 aanhouden, ben je zeker van goed spul !
http://www.blue-tomato.at(...)BE4J8tqPEBWgen8Aie-1 tip top boots voor 108 eurotjesquote:Op woensdag 20 september 2006 22:18 schreef ForumGek het volgende:
Ik denk dat schoenen voor ¤125 wat lastig wordt, en lijkt me ook het laatste om op te gaan bezuinigen. Ik zou daar ¤200 aanhouden, ben je zeker van goed spul !
Alleen minder dat het een online shop is. Schoenen wil ik echt wel eerst passen voordat ik koop....quote:Op woensdag 20 september 2006 22:25 schreef Kentaro het volgende:
[..]
http://www.blue-tomato.at(...)BE4J8tqPEBWgen8Aie-1 tip top boots voor 108 eurotjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |