Die zijn zo geweldig, heb ze meerdere malen allemaal achterelkaar geluisterd (nadat gehenna me ze getipt had)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 02:08 schreef On het volgende:
Er is al 649 dagen niet in dit topic gepost. Meer een 'stilte drone' dus.
Hoe dan ook: Sinds youtube belachelijk lange filmpjes toelaat is iemand zo aardig geweest om William Basinski's Disintegration Loops in zijn geheel te posten.
Die nieuwe van the Caretaker is ook weer lekker. Vind het wel prettig die 'ballroom drone'.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 03:28 schreef Faxie het volgende:
Lijkt wel heel erg op The Caretaker kwa stijl. (Niet dat dat slecht is)
Ik heb even wat zitten youtuben, en ik vind ze allemaal wel erg gaaf eigenlijkquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:57 schreef On het volgende:
Ja hoor, denk het wel. Maar ik moet van 'ver' komen dus heb maar alvast zo'n pdfje gedownload. Het duurt wel tot 1 uur en ik moet uiterlijk om 12 weg voor mijn trein. Dus hoop dat ze het beste niet voor het laatst bewaren.
Die tribal drone van High Wolf ben ik ook zeer benieuwd naar. Maar ik kom natuurlijk voor de helft van Stars of the Lid.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:11 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik heb even wat zitten youtuben, en ik vind ze allemaal wel erg gaaf eigenlijk
Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik heb ze eens gemist toen ze in Dordt speelden. Ik kon toen nietquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:17 schreef On het volgende:
[..]
Die tribal drone van High Wolf ben ik ook zeer benieuwd naar. Maar ik kom natuurlijk voor de helft van Stars of the Lid.
William Basinski en Tim Hecker, zo twee namen die ik eens niet heb kunnen zien toen ze in Dordt speelden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:03 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik heb ze eens gemist toen ze in Dordt speelden. Ik kon toen niet
Urban Explorers toevallig? Tim Hecker was er afgelopen jaar toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:12 schreef On het volgende:
[..]
William Basinski en Tim Hecker, zo twee namen die ik eens niet heb kunnen zien toen ze in Dordt speelden.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:36 schreef Faxie het volgende:
[..]
Urban Explorers toevallig? Tim Hecker was er afgelopen jaar toch?
Nouja dit jaar hopelijk weer eens tijd
Afzegger? Die Sleepingwolf zeker? Ik moest om half twaalf aftaaien om fatsoenlijk thuis te kunnen komen. Er waren ook wat technische mankementjes qua video en ook muzikaal werkte het niet altijd zoals het hoorde geloof ik. Had wel zijn charme.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:43 schreef Faxie het volgende:
Yorrit was er ookDie herkende ik, lol.
Fijne muziek idd, de hele avond. Jammer van de afzegger
http://thecaretaker.bandc(...)atience-after-sebaldquote:Earlier this year, working under his moniker The Caretaker, the electronic artist Leyland Kirby released Patience (After Sebald), the soundtrack to a film by director Grant Gee about the German writer W.G. Sebald. Kirby has now released a free album of outtakes from that album, titled Extra Patience (After Sebald), as The Quietus points out.
The record is available to stream and download at Bandcamp.
The Caretaker.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:14 schreef On het volgende:
[..]
Die nieuwe van the Caretaker is ook weer lekker. Vind het wel prettig die 'ballroom drone'.
mirrorring 'fell sound' by krankyquote:Mirrorring is the new dream collaboration between Liz Harris of Grouper + Jesy Fortino of Tiny Vipers, two artists whose respective solo works have been among the most haunting and affecting releases of the last few years. Their pensive, often devastating new record Foreign Body was born of a songwriting session in Harris’ hometown of Portland sometime last year, and has subsequently become our go-to late night/dream soundtrack over the past month or so. The beautifully murky, spectral album opener “Fell Sound” is, ostensibly, mostly Grouper, but as Mirrorring’s label puts it, “one could try to assess what part of the album each artist was responsible for, but that would prevent one from seeing the proverbial forest for the trees.” Foreign Body is due March 19 on Kranky.
quote:
Promising..quote:Hecker tells me about the recent recordings he and Ben Frost have made, and some upcoming collaborative projects hes looking forward to.
Die je gepost hebt vind ik meer ambient dan drone. TOch een mooie hoorquote:Op maandag 21 mei 2012 20:16 schreef On het volgende:
Ik post wel door hoor.![]()
De nieuwe Olan Mill is mooi. Doet me denken aan Stars of the Lid.
Ja! Goed album. Valt helemaal binnen de nieuwe neoklassieke ambient/drone die nu zo hip is.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:16 schreef On het volgende:
Ik post wel door hoor.![]()
De nieuwe Olan Mill is mooi. Doet me denken aan Stars of the Lid.
quote:Op zondag 27 mei 2012 12:14 schreef Faxie het volgende:
Over Stars of the Lid gesproken...
A Winged Victory for the Sullen speelt vanavond ook in Dordt, samen met 14 strijkers.
Ik probeer dat album al een tijdje te pakken te krijgen. Zonder resultaat. Vind het zelf ietwat industrial-achtigquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:11 schreef On het volgende:
Wist zo 1,2,3 niet waar ik het moest plaatsen. Maar er is een samenwerking van Throbbing Gristle + Factory Floor leden. Ben benieuwd of er een album aankomt. Klinkt wel vet in ieder geval.
Grappig, laatst nog gezien. Die kan wel aardig gitaar spelenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:57 schreef emokid het volgende:
Niet écht drone, maar James Blackshaw levert weer kwaliteit op Love Is The Plan, The Plan is Death.
Fuck Buttons zijn op sommige momenten zeker droney te noemenquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:39 schreef Weakling het volgende:
Qua electronische drone verdient Fuck Buttons hier ook wel een plaatsje toch?
Prachtig.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:23 schreef Darkestrah het volgende:
Ik stond wat drinken in te schenken toen ik dacht dat er een soort hidden track op het album van Gruta begon. Bleek het mijn printer te zijn die herrie ging maken.
Ik heb het juist andersom vaak.... dan hoor ik allemaal rare geluiden, en probeer ik te achterhalen waar het vandaan komt, en blijkt het de muziek te zijnquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:32 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Prachtig.
Was ooit eens een monolake album (gobi desert) aan het luisteren met xtc op. Dit terwijl er dik onweer heel langzaam steeds dichterbij kwam. Ondanks de flitsen duurde het erg lang voorat we door hadden dat het niet in de muziek zat.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:21 schreef Bosbeetle het volgende:
must have voor de droners: http://temporaryresidence.com/descriptions/trr194.php
desintegration loops op 9xLP
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Dat valt een beetje tegen denk ik, het is gewoon een mooie slideshow wat ik zo leesquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:38 schreef On het volgende:
Klinkt als een goede docu. Machinefabriek had vorig jaar nog een live soundtrack gemaakt bij Eraserhead geloof ik.
quote:Op woensdag 21 november 2012 15:54 schreef On het volgende:
Mien met de banjo, en Bos met de dronemachine.
is Jo ontslagen uit de band?quote:Op woensdag 21 november 2012 15:54 schreef On het volgende:
Mien met de banjo, en Bos met de dronemachine.
Ja die speelde crappy banjoquote:
dat klinkt een beetje als 'Wie wet der toevallig waor 't sleuteltie lig?' maar net niet helemaalquote:Op woensdag 21 november 2012 16:58 schreef Bosbeetle het volgende:
dit is trouwens het gebruikte sampletjeklinkt toch heel anders ik weet niet meer van wie het was ik geloof van daniel lohues
Noodgedwongen na stelselmatig overgebruik van pscychedelica. Teveel tours werden afgezegd omdat Jo steeds de instrumenten aan begon te vallen. Triest verhaal...quote:
Jo had tegen mij gezegd dat ze niet meer aan drugs deed..quote:Op woensdag 21 november 2012 17:28 schreef On het volgende:
[..]
Noodgedwongen na stelselmatig overgebruik van pscychedelica. Teveel tours werden afgezegd omdat Jo steeds de instrumenten aan begon te vallen. Triest verhaal...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Oej, daar moet je wel erg voor in de stemming zijn om daar een uur live naar te luisteren/kijken.quote:
Dat heb je snel inderdaad. Tim Hecker scheen ook niet helemaal uit de verf te komen. Toch heb ik mij geen moment verveeld, ik zat erg gefocust naar de subtiele verschuivingen binnen haar drones te luisteren. Ik vind haar stiekem ook niet geheel onaantrekkelijk ondanks haar grote wallen.quote:Op maandag 3 december 2012 23:29 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oej, daar moet je wel erg voor in de stemming zijn om daar een uur live naar te luisteren/kijken.
Dat heb ik sowieso eigenlijk wel met drone, ik vind het prima muziek om thuis of onderweg naar te luisteren, maar live is het vrij snel saai... (vaak spelen de drone-artiesten vrij laat op festivals, wanneer ik meer zin heb in iets actievers of slapen)
Tim Hecker had ik gezien op ATP, maar daar was ik op zich wel in de stemming voor ambient/drone, maar Tim had zelf meer een noise momentjequote:Op maandag 3 december 2012 23:37 schreef On het volgende:
[..]
Dat heb je snel inderdaad. Tim Hecker scheen ook niet helemaal uit de verf te komen. Toch heb ik mij geen moment verveeld, ik zat erg gefocust naar de subtiele verschuivingen binnen haar drones te luisteren.
"Jij bent ook niet geheel onaantrekkelijk" is wel een hele goeie pick-up line btwquote:Ik vind haar stiekem ook niet geheel onaantrekkelijk ondanks haar grote wallen.
quote:Op maandag 3 december 2012 23:56 schreef Gehenna het volgende:
[..]
"Jij bent ook niet geheel onaantrekkelijk" is wel een hele goeie pick-up line btw
Over zes posts kan het drone topic gewoon gereekst worden. Wie had dat gedacht.quote:Along with the welcome news that Grouper’s out-of-print masterpiece Dragging A Dead Deer Up A Hill — one of our favorite albums of the last decade or so — will see its fourth pressing early next year courtesy of Kranky comes word that Grouper will also release a new record called The Man Who Died In His Boat, an LP of unreleased material from the Dragging era. We just happened upon the stunning title track that’s apparently been floating around in mp3 form for a few years, and it has us very psyched for the record. The Man Who Died In His Boat is out on February 4 via Kranky. 2013 should be a good one.
Thanks for the heads upquote:Op woensdag 19 december 2012 21:13 schreef On het volgende:
[..]
Over zes posts kan het drone topic gewoon gereekst worden. Wie had dat gedacht.
quote:Luke Younger has cultivated a strikingly focussed yet free-ranging style of electro-acoustic and abstract sound exploration for the last ten years, both solo and in pioneering avant-drone duo Birds Of Delay with Steven Warwick (Heatsick). Helm is his solo endeavour, now four albums deep with more cassettes and CDRs beside, and if you ask us - or probably any other freak into this stuff - the miasmatic 'Impossible Symmetry' is his finest achievement. On it, Younger confidently builds upon the foundations laid with last year's 'Cryptography', integrating filigree electronics and grunge-sunken rhythms to recall the ungodly spaces invoked by early Coil or Cabaret Voltaire, and finding contemporary parallels with the para-Industrial mindset of The Haxan Cloak, Mike Weis's aquatic masses and, well, something completely undefinable. Using processed piano, Casio MT-40, cymbal and broken guitar strings, he creates a world where these instruments morph into a spectral rust, a shimmering klang swims along passive noise and the relationship between acoustic and electronic derived sounds forms a solid foundation. This delicate construction is steered through a melange of fringe territories: glacial drone meditations, reconfigured gamelan clusters, and howling walls of organized feedback, all coalesced in a post-industrial fashion with a commitment to homemade exploratory zeal.
Doet Kevin Drumm nu ook drone? Ik ken eigenlijk alleen zijn harsh-noise dingenquote:Op maandag 28 januari 2013 20:50 schreef teknomist het volgende:
Iemand de nieuwe Kevin Drumm en Mountains al gechecked?
Twee hele fijne drone-platen om 2013 mee te beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |