Antoine Bodar maakt zich (in mijn ogen terecht) dan ook regelmatig boos over, dat hij wordt aangekondigd als 'priester en homoseksueel', terwijl hij helemaal geen behoefte heeft om zijn geaardheid steeds maar weer te etaleren.quote:Op zondag 17 september 2006 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was nog bezig een stukje te tikken, vooral voor Erik, omdat Foucault zulke interessante dingen heeft gezegd over homoseksualiteit in verband met thema's als macht en subjectivering. Dat de bekenteniscultuur iets positiefs lijkt maar het eigenlijk niet is, omdat homo-zijn vroeger niet bepalend was voor je gevoel van zelf-zijn. Tegenwoordig is homoseksualiteit niet zozeer wat je doet, maar wie je bent. Er wordt van je verwacht dat je uit de kast komt: biecht op aan je ouders, je vrienden, je psychiater. Doe dit gerust in een talkshow. Zoek lotgenoten in zelfhulpgroepen. Wat je ook doet: praat er vooral over. En zo word je een “homoseksueel” met je eigen subcultuur, bladen, disco’s, sauna’s en kledingstijl.
Maar dan laat ik me toch verleiden om even snel iets te tikken. Zo'n slowchat gaat ook te snel.
"De verplichting te bekennen straalt ons inmiddels vanuit zoveel verschillende punten tegemoet, zij is ons sindsdien zozeer vlees en bloed geworden dat wij haar niet meer zien als de uitwerking van een macht die dwang op ons uitoefent."quote:Op zondag 17 september 2006 16:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb me ook een tijd afgevraagd of ik nu altijd moest zeggen dat ik homo ben als ik met iemand praat. Maar dat vind ik eigenlijk overbodig.
Ja, inderdaad. Echt fascinerend. We're on to something here.quote:Op zondag 17 september 2006 16:46 schreef Tha_Erik het volgende:
"Jan? Nee die ken ik niet."
"Niet? Die homo, je weet wel."
"Oh, ja die homo, die ken ik wel."
Een deel van jezelf wordt je hele zelf in de ogen van anderen.
Ja, heb ik ookquote:Op zondag 17 september 2006 16:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, ik ben niet zo van de MP3spelers (óf de batterij is leeg, óf de oordoppen zijn kapot, óf ik ben hem thuis vergeten) maar in essentie klopt het. Ik ken al meer dan genoeg echt leuke mensen met wie ik graag praat of in de kroeg zit, en ik heb echt geen behoefte aan inhoudsloze gesprekjes van 20 minuten (en doordat ik die behoefte niet heb, ben ik er ook niet goed in). Met collega's doe ik dat bijvoorbeeld wel, maar dat is functioneel (blablabla, bedrijfscultuur, etc.).
Roze stippen!quote:Op zondag 17 september 2006 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
kijk eens wat ik zojuist op de bank aantrof!
Nee, de winkels waren vandaag niet open.quote:Op maandag 18 september 2006 00:30 schreef wyccie het volgende:
Heb je al een geschikte lamp gevonden?
Jawel, hoor. De intiemere fase is - net als de Spanish Inquisition-fase van de nacht ervoor - alweer voorbij. Ik voel me nu weer prima bij nietszeggende small talk.quote:Of wil je het daar niet over hebben?
quote:Op maandag 18 september 2006 00:53 schreef broer het volgende:
Waar heb je schapen gezien eigenlijk? En vooral: waarom?
Het gebeurde gewoon, zonder bedoelingen.quote:Op zondag 17 september 2006 20:24 schreef wyccie het volgende:
Ik heb vandaag ook uit raampjes gekeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |