ik snap dan niet waarom je van gogh aanhaalt als tegenhanger van de woede van de moslims.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, want ik ben zelf niet christelijk
men roept steeds maar dat alleen ongeletterde moslims dom zijn, maar jij past prima in het rijtjequote:op zaterdag 16 september 2006 11:13 schreef meki het volgende:
paus heeft het express gedaan
ik wil gewoon het laatste woord hebben.quote:
quote:op zaterdag 16 september 2006 11:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
men roept steeds maar dat alleen ongeletterde moslims dom zijn, maar jij past prima in het rijtje
quote:woordvoerder federico lombardi van het vaticaan sprak tegen dat benedictus de moslims heeft willen kwetsen. hij wilde juist het belang van de dialoog onderstrepen. de paus heeft vooral duidelijk willen maken dat hij " religieuze motieven voor geweld absoluut verwerpt
en ik snap niet dat jij denkt dat dit geen christenen zouden kunnen zijn.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:13 schreef gia het volgende:
[..]
ik snap dan niet waarom je van gogh aanhaalt als tegenhanger van de woede van de moslims.
al kwam je wel een beetje stressy overquote:op zaterdag 16 september 2006 11:14 schreef hathor het volgende:
[..]
ik wil gewoon het laatste woord hebben.![]()
oeh...mag er publiek bij ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:16 schreef triggershot het volgende:
[..]
al kwam je wel een beetje stressy over
ik spreek niet op persoonlijk niveau, ik had het over dat paus en allah zelf hun zaakjes maar moeten regelen en niet ik. als jij daar een bedreiging uit haalt en nog wat wilt regelen onderling? prima
dat kunnen christenen zijn, maar het is geen wraak omdat het christelijk geloof zou zijn aangevallen. dat is het verschil.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:16 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en ik snap niet dat jij denkt dat dit geen christenen zouden kunnen zijn.
entee 20 euro, hathor en ik splitsen cashquote:op zaterdag 16 september 2006 11:17 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
oeh...mag er publiek bij ?
de paus moet niet zo schijnheilig doen, 500 jaar geleden zijn er ook heel wat onschuldige mensen uit de naam van het christendom vermoord. dat wat dat betreft heeft het christendom ook niks goeds gebracht.quote:in zijn gewraakte rede ging benedictus in op de verschillen tussen de islam en christendom en de relatie tussen geweld en geloof. hij citeerde de keizer die volgens de overlevering zei:
laat die gelovigen nou lekker de pot verwijten terwij de ketel zwart zietquote:op zaterdag 16 september 2006 11:18 schreef whosvegas het volgende:
[..]
de paus moet niet zo schijnheilig doen, 500 jaar geleden zijn er ook heel wat onschuldige mensen uit de naam van het christendom vermoord. dat wat dat betreft heeft het christendom ook niks goeds gebracht.
mijn excuses dan. ik heb nog niet geslapen, heb flink gezopen, en ook nog wat anders, dus een foutje is dan al snel gemaakt. my bad.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:16 schreef triggershot het volgende:
[..]
al kwam je wel een beetje stressy over
ik spreek niet op persoonlijk niveau, ik had het over dat paus en allah zelf hun zaakjes maar moeten regelen en niet ik. als jij daar een bedreiging uit haalt en nog wat wilt regelen onderling? prima
en dus is het prima wat er nu gebeurt uit naam van allah? daar hoeven we niks tegen te doen?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:18 schreef whosvegas het volgende:
[..]
de paus moet niet zo schijnheilig doen, 500 jaar geleden zijn er ook heel wat onschuldige mensen uit de naam van het christendom vermoord. dat wat dat betreft heeft het christendom ook niks goeds gebracht.
laat maar. ik denk dat hij het niet snapt, je weet tog de kruistochten zijn ook zo blasé om elke keer aan te halen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:17 schreef gia het volgende:
[..]
dat kunnen christenen zijn, maar het is geen wraak omdat het christelijk geloof zou zijn aangevallen. dat is het verschil.
excuses is niet nodig, heeft iedereen welquote:op zaterdag 16 september 2006 11:19 schreef hathor het volgende:
[..]
mijn excuses dan. ik heb nog niet geslapen, heb flink gezopen, en ook nog wat anders, dus een foutje is dan al snel gemaakt. my bad.
wat wil je er tegen doen ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:20 schreef gia het volgende:
[..]
en dus is het prima wat er nu gebeurt uit naam van allah? daar hoeven we niks tegen te doen?
niet het christeljk geloof, wel in de ogen van sommige onze westerse cultuur, beschaving, democratie, enz.enz.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:17 schreef gia het volgende:
[..]
dat kunnen christenen zijn, maar het is geen wraak omdat het christelijk geloof zou zijn aangevallen. dat is het verschil.
ja, christenen zijn allemaal lief voor hun naaste. die zouden zoiets nooit doenquote:op zaterdag 16 september 2006 11:17 schreef gia het volgende:
[..]
wat de paus dus probeert, de dialoog aangaan. al die fundamentalistische moslims duidelijk maken dat geweld nog nooit de oplossing is geweest. dat is wat de paus wilde zeggen. maar dat is niet wat moslims willen, dus grijpen ze dit maar weer aan om tot nog meer geweld over te gaan. met als stokpaardje: ja maar die katholieken hebben dit zo'n 800 jaar geleden ook gedaan.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat wil je er tegen doen ?
moeilijk hè? lezen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, christenen zijn allemaal lief voor hun naaste. die zouden zoiets nooit doen
schaaps backup is gearriveerdquote:op zaterdag 16 september 2006 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
niet het christeljk geloof, wel in de ogen van sommige onze westerse cultuur, beschaving, democratie, enz.enz.
in een zaal vol katholiekenquote:op zaterdag 16 september 2006 11:23 schreef gia het volgende:
[..]
wat de paus dus probeert, de dialoog aangaan.
quote:op zaterdag 16 september 2006 11:24 schreef triggershot het volgende:
[..]
schaaps backup is gearriveerd
jij weet toch ook wel dat die beelden de hele wereld over gaan. en dat ze de moslimwereld hebben bereikt weten we inmiddels.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
in een zaal vol katholieken
het lijkt me niet de juiste manier om een dialoog te starten in ieder gevalquote:op zaterdag 16 september 2006 11:26 schreef gia het volgende:
[..]
jij weet toch ook wel dat die beelden de hele wereld over gaan. en dat ze de moslimwereld hebben bereikt weten we inmiddels.
moslims zijn dus wel naar johannes geweest voor dialogen enzo.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:26 schreef gia het volgende:
[..]
jij weet toch ook wel dat die beelden de hele wereld over gaan. en dat ze de moslimwereld hebben bereikt weten we inmiddels.
tja, moslims zullen niet naar een bijeenkomst met de paus gaan, dat is zo. maar gelukkig hebben we tv.
nou, het lijkt me verstandiger dan dit voor het eerst zeggen als je in turkije bent. lijkt me namelijk niet zo gezond.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:28 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het lijkt me niet de juiste manier om een dialoog te starten in ieder geval
dat had vast wel subtieler gekund.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:23 schreef gia het volgende:
[..]
wat de paus dus probeert, de dialoog aangaan. al die fundamentalistische moslims duidelijk maken dat geweld nog nooit de oplossing is geweest. dat is wat de paus wilde zeggen. maar dat is niet wat moslims willen, dus grijpen ze dit maar weer aan om tot nog meer geweld over te gaan. met als stokpaardje: ja maar die katholieken hebben dit zo'n 800 jaar geleden ook gedaan.
ja, en geholpen dat dat heeft!!quote:op zaterdag 16 september 2006 11:30 schreef triggershot het volgende:
[..]
moslims zijn dus wel naar johannes geweest voor dialogen enzo.
nee je moet tegenwoordig oppassen dat een extremistische groepering je woorden uit de context rukt om daarmee een legetieme reden te zoeken het westen/christenen/ongelovigen te haten. blijkbaar. nou ja tegenwoordig. ik noem een rushdie.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dat had vast wel subtieler gekund.
hoe dan ook wordt de paus gezien als een leider van een grote groep gelovigen. vanuit deze status moet je gewoon opletten wat je wanneer zegt. als een minister(-president) van een ander land een minder geslaagd opmerking maakt over bijvoorbeeld het nederlandse euthanasie-beleid staat ook bijna heel nederland op zijn achterste poten, terwijl we toch vinden dat er vrijheid van meningsuiting moet zijn. sommige zaken moet je op bepaalde niveaus gewoonweg beter overdenken en verwoorden, voor je ze de wereld in smijt.
of je generaliseert even.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:30 schreef gia het volgende:
omdat moslims liever niet praten over verminderen van geweld.
quote:op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
of je generaliseert even.
ja, protest-acties, ambassades die in de fik worden gestoken, burgers van dat land die hier hun leven niet meer zeker zijn!quote:op zaterdag 16 september 2006 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dat had vast wel subtieler gekund.
hoe dan ook wordt de paus gezien als een leider van een grote groep gelovigen. vanuit deze status moet je gewoon opletten wat je wanneer zegt. als een minister(-president) van een ander land een minder geslaagd opmerking maakt over bijvoorbeeld het nederlandse euthanasie-beleid staat ook bijna heel nederland op zijn achterste poten, terwijl we toch vinden dat er vrijheid van meningsuiting moet zijn.
maar dan nog slaat het nergens op om een kerk aan te vallen. die mensen zijn zo dom dat ze niet gewoon de juiste persoon afrekenen op wat hij in hun ogen verkeerd heeft gezegd, maar gewoon hun woede weer richten tegen het verderfelijke westen en alle christenen.quote:sommige zaken moet je op bepaalde niveaus gewoonweg beter overdenken en verwoorden, voor je ze de wereld in smijt.
gekken heb je altijd en overal. ik noem een david goresh.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee je moet tegenwoordig oppassen dat een extremistische groepering je woorden uit de context rukt om daarmee een legetieme reden te zoeken het westen/christenen/ongelovigen te haten. blijkbaar. nou ja tegenwoordig. ik noem een rushdie.
extremistische groeperingen zijn echt niet voorbehouden aan de moslims, die vind je in allerlei ideologieen, zelfs niet religieuze zoals milieuactivisten.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee je moet tegenwoordig oppassen dat een extremistische groepering je woorden uit de context rukt om daarmee een legetieme reden te zoeken het westen/christenen/ongelovigen te haten. blijkbaar. nou ja tegenwoordig. ik noem een rushdie.
waarom zo intens, heeft je moslimvriendje je bedrogen ofzo?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:32 schreef gia het volgende:
[..]
ja, en geholpen dat dat heeft!!
schijnbaar is het nodig om moslims nog eens te wijzen op het onnut van geweld.
ja klopt maar het is ongeveer 10-15% van ruim een miljard mensen. begin je het grotere plaatje al een beetje te zien?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
extremistische groeperingen zijn echt niet voorbehouden aan de moslims, die vind je in allerlei ideologieen, zelfs niet religieuze zoals milieuactivisten.
duh, wie generaliseert er? moslims die een niet-katholieke kerk aanvallen en iedere christen over één kam scheert.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
of je generaliseert even.
en de paus deed dat niet toen hij de keizers zin aan het quoten was?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:36 schreef gia het volgende:
[..]
duh, wie generaliseert er? moslims die een niet-katholieke kerk aanvallen en iedere christen over één kam scheert.
nee niet in de context.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:37 schreef triggershot het volgende:
[..]
en de paus deed dat niet toen hij de keizers zin aan het quoten was?
ben al 15 jaar getrouwd, met een katholieke man.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:35 schreef triggershot het volgende:
[..]
waarom zo intens, heeft je moslimvriendje je bedrogen ofzo?![]()
ja, ik zeg dat jij of mijn christelijke ouders ook geweld zouden plegenquote:op zaterdag 16 september 2006 11:36 schreef gia het volgende:
en iedere christen over één kam scheert.
nee, geloof het niet. hij had het alleen over mohammed. de keizer had het in die quote niet over alle moslims, toch?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:37 schreef triggershot het volgende:
[..]
en de paus deed dat niet toen hij de keizers zin aan het quoten was?
en daarmee haal je van gogh aan omdat je geen goed recent voorbeeld hebt. sorry schaapie. ik mag je graag hoor, maar ben het nu ff niet met je eens.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, ik zeg dat jij of mijn christelijke ouders ook geweld zouden plegen
wel als men spreekt dat de islam door het zwaard is verspreid, klopt, maar lang niet in alle landen, verspreiding van heel de islam door het zwaard is generalisatie.quote:
als hier ooit een burgeroorlog zou komen tussen moslims en de westerse bevolking, zal ik zeker geweld niet schuwen om mij en de mijnen te beschermen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, ik zeg dat jij of mijn christelijke ouders ook geweld zouden plegen
het is meer de reactie van moslims die tragisch en gevaarlijk is.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:51 schreef meki het volgende:
new york times: woorden paus tragisch en gevaarlijk
de amerikaanse krant the new york times veroordeelt de uitspraken van paus benedictus xvi als 'tragisch en gevaarlijk'. in een commentaar schreef de krant zaterdag dat de paus oprecht en overtuigend zijn excuses moet aanbieden, 'waarmee hij laat zien dat woorden ook kunnen genezen'.
de schrijver van het commentaar wees erop dat de wereld altijd zorgvuldig luistert naar de woorden van een paus. ''en het is tragisch en gevaarlijk als zo iemand opzettelijk of door onbedachtzaamheid pijn veroorzaakt.''
het is, aldus de krant, niet de eerste keer dat de paus tweedracht zaait tussen christenen en moslims. ''in 2004, toen hij nog de toptheoloog van het vaticaan was, sprak hij zich uit tegen toetreding van turkije tot de europese unie omdat turkije als moslimland steeds tegenover europa zou staan.''
mohammed heeft zelf islam niet verspreid met zwaard, het waren zijn nakomelingen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef gia het volgende:
[..]
nee, geloof het niet. hij had het alleen over mohammed. de keizer had het in die quote niet over alle moslims, toch?
welke andere ideologien plegen zelfmoordaanslagen, kapen vliegtuigen, ontvoeren willekeurig niet arabisch uitziende mensen, en hebben de oorlog verklaard aan de hele verdorven westerse wereld ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
extremistische groeperingen zijn echt niet voorbehouden aan de moslims, die vind je in allerlei ideologieen, zelfs niet religieuze zoals milieuactivisten.
ik zie het grotere plaatje uitstekend.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja klopt maar het is ongeveer 10-15% van ruim een miljard mensen. begin je het grotere plaatje al een beetje te zien?
inderdaad, er is geen voorbeeld van christelijk geweld/wraak in nederland, behalve de vreedzame protesten bij madonna, waar ik overigens niet achtersta.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en daarmee haal je van gogh aan omdat je geen goed recent voorbeeld hebt. sorry schaapie. ik mag je graag hoor, maar ben het nu ff niet met je eens.
nog een lang en gelukkig leven samen!quote:op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef gia het volgende:
[..]
ben al 15 jaar getrouwd, met een katholieke man.
ja het schijnt dat de angst voor velen al genoeg was om geen verzet te plegen, hulde.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef triggershot het volgende:
[..]
wel als men spreekt dat de islam door het zwaard is verspreid, klopt, maar lang niet in alle landen, verspreiding van heel de islam door het zwaard is generalisatie.
in zijn naam, toch? in zijn opdracht!quote:op zaterdag 16 september 2006 11:40 schreef triggershot het volgende:
[..]
mohammed heeft zelf islam niet verspreid met zwaard, het waren zijn nakomelingen.![]()
kuch kuchquote:op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef gia het volgende:
[..]
inderdaad, er is geen voorbeeld van christelijk geweld/wraak in nederland, behalve de vreedzame protesten bij madonna, waar ik overigens niet achtersta.
het ging om het in brand steken van kerken door moslims. ik zette daar het in brand steken van moskee'en tegenover. dat het mogelijk niet op dezelfde wereldschaal gebeurde dat ben ik met je eens, maar we hebben het dan ook over theo van gogh en de pausquote:op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en daarmee haal je van gogh aan omdat je geen goed recent voorbeeld hebt. sorry schaapie. ik mag je graag hoor, maar ben het nu ff niet met je eens.
kruistochten "in opdracht" van jezus, maar was het ook echt zo?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:42 schreef gia het volgende:
[..]
in zijn naam, toch? in zijn opdracht!
greenpeace brengt met hun akties ook regelmatig mensen in gevaar en moeten we het ook nog even hebben over de ideologie van volkert ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:40 schreef hathor het volgende:
[..]
welke andere ideologien plegen zelfmoordaanslagen, kapen vliegtuigen, ontvoeren willekeurig niet arabisch uitziende mensen, en hebben de oorlog verklaard aan de hele verdorven westerse wereld ?
niet om het een of ander, maar dat zie ik greenpeace nog niet zo gauw doen.
gaat het persé om christelijk geweld in nederland ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef gia het volgende:
[..]
inderdaad, er is geen voorbeeld van christelijk geweld/wraak in nederland,
weet ik dude. gewoon ff gezegd hebbende.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het ging om het in brand steken van kerken door moslims. ik zette daar het in brand steken van moskee'en tegenover. dat het mogelijk niet op dezelfde wereldschaal gebeurde dat ben ik met je eens, maar we hebben het dan ook over theo van gogh en de paus
en of je iemand wel of niet mag dat maakt niet uit, dan kan je het nog steeds wel of niet eens zijn.
neem indonesie als voorbeeldquote:op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja het schijnt dat de angst voor velen al genoeg was om geen verzet te plegen, hulde.
durf ik niet te zeggen, als zijn moraal hoog genoeg is hoop ik van wel.quote:anyhow, het was een citaat van een keizer ooit ergens, om aam te geven dat geweld en religie niet samengaan heden ten dage. had de paus in zijn speech eigenlijk ook hand in eigen boezem gestoken?
lol!quote:
eén of twee doorgeslagen personen, waarvan de gemeenschap nog nooit gehoord heeft. dat haal jij aan als tegenhanger voor het moslimgeweld tegen de christenen?quote:lokker sluit niet uit dat de hele actie een uit de hand gelopen grap is. "vanuit onze gemeente is er in elk geval geen behoefte om erop te reageren. feitelijk distantiëren we ons ervan. ik roep weleens: antwoord de zotte niet naar zijn dwaasheid. misschien kunnen we dit maar het beste onder het kopje dwaasheid scharen".
lol indonesië. bali, christelijke schoolmeisjes onthoofd langs de weg, kerken in brand, christenen ter dood veroordeeld, schijnprocessen tegen aanslagplegers. noem je dat vreedzaam?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:45 schreef triggershot het volgende:
[..]
neem indonesie als voorbeeld![]()
[..]
durf ik niet te zeggen, als zijn moraal hoog genoeg is hoop ik van wel.
kom op zeg, vind je jezelf nu niet ietwat onnozel?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:42 schreef gia het volgende:
[..]
in zijn naam, toch? in zijn opdracht!
nope, ik haal het als een binnenlandse voorbeeld, tuurlijk, bij moslims gaat het ook altijd om een "grapje" tot het echt gebeurt.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:47 schreef gia het volgende:
[..]
lol!
[..]
eén of twee doorgeslagen personen, waarvan de gemeenschap nog nooit gehoord heeft. dat haal jij aan als tegenhanger voor het moslimgeweld tegen de christenen?
vreemdgaan?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol indonesië. bali, christelijke schoolmeisjes onthoofd langs de weg, kerken in brand, christenen ter dood veroordeeld, schijnprocessen tegen aanslagplegers. noem je dat vreemdzaam?
zou dat laatste dan ook niet meteen een prima discussie zijn? is het niet zo dat daarmee aangetoont wordt dat de paus tegen religie door geweld is. iets wat ik wel kan appreciëren dezer dagen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:45 schreef triggershot het volgende:
[..]
neem indonesie als voorbeeld![]()
[..]
durf ik niet te zeggen, als zijn moraal hoog genoeg is hoop ik van wel.
wie heeft het over vreedzaam? ik heb het over hoe de islam indonesie heeft bereikt.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol indonesië. bali, christelijke schoolmeisjes onthoofd langs de weg, kerken in brand, christenen ter dood veroordeeld, schijnprocessen tegen aanslagplegers. noem je dat vreemdzaam?
quote:
jammer dat zoveel radicalen het voor het zeggen hebben nu. is dat ook iets islamitisch?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:49 schreef triggershot het volgende:
[..]
wie heeft het over vreedzaam? ik heb het over hoe de islam indonesie heeft bereikt.
dat is prima. maar laat hij dan inderdaad ook de hand in eigen boezem steken. wat betreft voorbeelden uit het verleden kennen we er allemaal nog wel een paar.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou dat laatste dan ook niet meteen een prima discussie zijn? is het niet zo dat daarmee aangetoont wordt dat de paus tegen religie door geweld is. iets wat ik wel kan appreciëren dezer dagen.
mijn overtuiging is wel helaas dat hij de extremisten aan het bereiken is op manier hoe hij het heeft aangepakt en niet de gematigde, daar ligt mijn zorgen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou dat laatste dan ook niet meteen een prima discussie zijn? is het niet zo dat daarmee aangetoont wordt dat de paus tegen religie door geweld is. iets wat ik wel kan appreciëren dezer dagen.
waarom vraag je mij iets waarvan je het antwoord al weet?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jammer dat zoveel radicalen het voor het zeggen hebben nu. is dat ook iets islamitisch?
heb jij de hele toespraak in je bezit?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat is prima. maar laat hij dan inderdaad ook de hand in eigen boezem steken. wat betreft voorbeelden uit het verleden kennen we er allemaal nog wel een paar.
nee, jij wel ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb jij de hele toespraak in je bezit?
ok, maar daarmee mag je toch persoonlijk dan wel iets gematigder tegen de woorden van de paus staan en wat afkeurender jegens de kritiek uit de radicalemoslimwereld?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef triggershot het volgende:
[..]
waarom vraag je mij iets waarvan je het antwoord al weet?
ja, ierland...goed voorbeeld is dat ook, de tijd heeft daar geloof ik 500 jaar stilgestaan. de rest van europa heeft zich inmiddels min of meer ontwikkeld al dan niet in positieve zin.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
greenpeace brengt met hun akties ook regelmatig mensen in gevaar en moeten we het ook nog even hebben over de ideologie van volkert ?
bovendien is religieus geweld dus niet beperkt tot de moslims; wat dat je van de protestanten en katholieken in ierland?
maar dat is nu net waar het de paus om gaat. mohammed heeft de koran bedacht en daarin staat dat de islam verspreid moet worden en dat moslims er naar moeten streven om de hele wereld te onderwerpen aan de islam.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
kom op zeg, vind je jezelf nu niet ietwat onnozel?
dat roept iedereen die iets doet omdat hij of zijn vindt dat het vanuit zijn/haar geloof zo hoort...dat kun je toch daadwerkelijk niet in een discussie meenemen...
nee. wel de passage gehoord. misschien slim van de paus om het hele verhaal te laten horen, iemand een linkje?quote:
volgens mij is dat allang gezegd. zo niet hier, dan wel in het vorige topic.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok, maar daarmee mag je toch persoonlijk dan wel iets gematigder tegen de woorden van de paus staan en wat afkeurender jegens de kritiek uit de radicalemoslimwereld?
wat is dan nog de discussiewaarde van het vinden dat de paus beledigd heeft?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
volgens mij is dat allang gezegd. zo niet hier, dan wel in het vorige topic.
geweld keur ik al bij voorbaat af. maar een idioot in een grot met een kalashnikov naast zich die het westen dreigt en vindt dat moslimbloed best mag vloeien als slachtoffer voor "de zaak van god" en soortgelijke uitspraken van hoogste geestelijke in de christelijke wereld is gewoon geen vergelijking.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok, maar daarmee mag je toch persoonlijk dan wel iets gematigder tegen de woorden van de paus staan en wat afkeurender jegens de kritiek uit de radicalemoslimwereld?
geen idee, maar je moet wat op de zaterdagochtend in je onderbroek op de bankquote:op zaterdag 16 september 2006 11:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat is dan nog de discussiewaarde van het vinden dat de paus beledigd heeft?
ja, het was maar goed dat we kruistochten hadden...quote:op zaterdag 16 september 2006 11:53 schreef gia het volgende:
[..]
kruistochten waren overigens tegen de moslims, die toen al probeerden zich te verspreiden en mensen te onderwerpen.
soortgelijke uitspraken?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:56 schreef triggershot het volgende:
[..]
geweld keur ik al bij voorbaat af. maar een idioot in een grot met een kalashnikov naast zich die het westen dreigt en vindt dat moslimbloed best mag vloeien als slachtoffer voor "de zaak van god" en soortgelijke uitspraken van hoogste geestelijke in de christelijke wereld is gewoon geen vergelijking.
sure, meid je weet niet waar je het over hebt.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:53 schreef gia het volgende:
[..]
maar dat is nu net waar het de paus om gaat. mohammed heeft de koran bedacht en daarin staat dat de islam verspreid moet worden en dat moslims er naar moeten streven om de hele wereld te onderwerpen aan de islam.
wat begrijp jij niet aan als ik zeg dat het vergelijkbaar is?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:58 schreef gia het volgende:
[..]
soortgelijke uitspraken?
de uitspraak van de paus is vergelijkbaar met die van samir a?
ja, anders had ik hier al met een hoofdlapje gezeten.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ja, het was maar goed dat we kruistochten hadden...
duh, dat staat letterlijk in de koran. heb nu even geen tijd om het op te zoeken, maar heb geduld.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:58 schreef triggershot het volgende:
[..]
sure, meid je weet niet waar je het over hebt.
en ik kan hetzelfde niet uit de bijbel halen als ik context weglaat?quote:op zaterdag 16 september 2006 12:00 schreef gia het volgende:
[..]
duh, dat staat letterlijk in de koran. heb nu even geen tijd om het op te zoeken, maar heb geduld.
het is niet vergelijkbaar. samir a. roept op tot geweld, de paus roept op tot geweldloosheid. hoezo vergelijkbaar?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:59 schreef triggershot het volgende:
[..]
wat begrijp jij niet aan als ik zeg dat het vergelijkbaar is?
belangrijk he. context!quote:op zaterdag 16 september 2006 12:00 schreef triggershot het volgende:
[..]
en ik kan hetzelfde niet uit de bijbel halen als ik context weglaat?
ik zeg tot het niet vergelijkbaar is.quote:op zaterdag 16 september 2006 12:01 schreef gia het volgende:
[..]
het is niet vergelijkbaar. samir a. roept op tot geweld, de paus roept op tot geweldloosheid. hoezo vergelijkbaar?
ja, met dat verschil dat christenen daar geen gehoor aan geven. sommige moslims doen dat wel en dat is dus waar de paus op doelt. hij vraagt moslims om niet meer aan de woorden van mohammed te gehoorzamen en geweld te staken.quote:op zaterdag 16 september 2006 12:00 schreef triggershot het volgende:
[..]
en ik kan hetzelfde niet uit de bijbel halen als ik context weglaat?
quote:op zaterdag 16 september 2006 12:01 schreef gia het volgende:
[..]
het is niet vergelijkbaar. samir a. roept op tot geweld, de paus roept op tot geweldloosheid. hoezo vergelijkbaar?
quote:gewoon geen vergelijking.
moslims om mohammed niet meer te gehoorzamen? van welke planeet kom jij?quote:op zaterdag 16 september 2006 12:02 schreef gia het volgende:
[..]
ja, met dat verschil dat christenen daar geen gehoor aan geven. sommige moslims doen dat wel en dat is dus waar de paus op doelt. hij vraagt moslims om niet meer aan de woorden van mohammed te gehoorzamen en geweld te staken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |