abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:04:28 #201
3542 Gia
User under construction
pi_41858461
moet zo weg. lees straks wel bij.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:04:58 #202
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41858471
quote:
op zaterdag 16 september 2006 12:03 schreef triggershot het volgende:

[..]

jij kan objectief zijn, hij, ik of gia niet, zie je dat in ?
ja door mijn religieloze levenssituatie kan ik dat inderdaad. dat een ander dat niet kan is soms heel moeilijk om in te verplaatsen. laat staan bijvoorbaat in te schatten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41858476
quote:
op zaterdag 16 september 2006 07:23 schreef maerycke het volgende:
dat is wel een erg eenvoudige manier om de zaken voor te stellen (waardeloze openingspost overigens). het lijkt me dat de paus, vertegenwoordiger van miljoenen gelovigen, nu nou niet echt handig bezig is als hij een ander geloof - waar ook miljoenen aanhangers van zijn - ervan beschuldigd alleen maar met geweld bezig te zijn en dat ze sinds te tijd van mohammed er niets hebben bijgeleerd. ik vind het eerlijk gezegd een behoorlijk klunzige toespraak.
keizer paleologos zei : 'laat me zien wat het nieuwe is dat mohammed heeft gebracht en je ziet alleen slechte en onmenselijke dingen, zoals zijn bevel om zijn geloof te verspreiden met het zwaard.'

al in de 14e eeuw hadden ze dus al door dat het hele verzinsel van mohammed slechts een krijgsmandoctrine was.
oftewel: hoe krijg ik mijn eigen soldaten zo gek dat ze zichzelf opofferen om zoveel mogelijk vijanden te doden.

het is moedig van de paus om dit aan te roeren.
en zeer terecht. de hele vrije en geciviliceerde wereld moet zich zoveel mogelijk uitspreken tegen het islamfascisme.
met de huidige communicatie is het het enige vreedzame middel om die miljard geïndoctrineerden te proberen in de 21e eeuw te tillen.
de vorige paus bracht het communisme ten val, deze paus hopenlijk het islamfascisme.
pi_41858517
quote:
op zaterdag 16 september 2006 12:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja door mijn religieloze levenssituatie kan ik dat inderdaad. dat een ander dat niet kan is soms heel moeilijk om in te verplaatsen. laat staan bijvoorbaat in te schatten.
nou, religieus wil ik je niet noemen, zo goed ken ik je niet , maar ik ga vanuit een uitgangspunt dat het correct is vanuit mijn eigen standpunt. jij hebt dat niet, voor jou is het wel makkelijker zou ik denken
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:09:56 #205
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41858563
quote:
op zaterdag 16 september 2006 12:07 schreef triggershot het volgende:

[..]

nou, religieus wil ik je niet noemen, zo goed ken ik je niet , maar ik ga vanuit een uitgangspunt dat het correct is vanuit mijn eigen standpunt. jij hebt dat niet, voor jou is het wel makkelijker zou ik denken
nee ik zei religieloze

ik kan idd de idioterie en de inhumane kinderachtigheid er wel van inzien.
pi_41858590
quote:
op zaterdag 16 september 2006 12:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee ik zei religieloze

ik kan idd de idioterie en de inhumane kinderachtigheid er wel van inzien.
nu ga ik zeggen dat je subjectief bezig bent
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:11:52 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41858600
quote:
op zaterdag 16 september 2006 12:10 schreef triggershot het volgende:

[..]

nu ga ik zeggen dat je subjectief bezig bent
lol sorry. kon het niet laten. is ook de reden dat ik nooit mod ben geworden.
pi_41858629
quote:
op zaterdag 16 september 2006 12:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol sorry. kon het niet laten. is ook de reden dat ik nooit mod ben geworden.
hehe, ik kan het wel hebben.

maar wat ik bedoel is dus tussen uitspraken van de paus en reacties van de moslimwereld, gematigden als radicalen is er absoluut geen sprake van objectiviteit. en volgens mij zien nog minder mensen dat in.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:20:52 #209
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41858800
ach anders zouden er ook geen discussies meer zijn. als we allemaal dezelfde mening zouden hebben.

ik zie eigenlijk ook altijd wel iets positiefs als dit soort 'rellen' ontstaan. namelijk het kaf van het koren.
pi_41858948
misschien moeten de radicale moslims en de paus ook een internet forumpje starten met elkaar
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:28:16 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41858968
heeft iemand nu al de link van het hele betoog?
pi_41859237
quote:
op zaterdag 16 september 2006 12:05 schreef more het volgende:
keizer paleologos zei : 'laat me zien wat het nieuwe is dat mohammed heeft gebracht en je ziet alleen slechte en onmenselijke dingen, zoals zijn bevel om zijn geloof te verspreiden met het zwaard.'

al in de 14e eeuw hadden ze dus al door dat het hele verzinsel van mohammed slechts een krijgsmandoctrine was.
oftewel: hoe krijg ik mijn eigen soldaten zo gek dat ze zichzelf opofferen om zoveel mogelijk vijanden te doden.
uhm, volgens mij werdt dat toen idd verteld, maar dan om de eigen soldaten zo gek te krijgen om nog een keer naar het mo te trekken .. de macht van de kerk was tanende, het schisma zat eraan te komen, en net als de keren ervoor werdt gedacht aan nog een kruistocht om de opstandigen uit europa weg te krijgen ..
tja, en dat ging toen net zoals nu .. je vijand demoniseren
pleased to meet you
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:41:15 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41859256
quote:
op zaterdag 16 september 2006 12:40 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm, volgens mij werdt dat toen idd verteld, maar dan om de eigen soldaten zo gek te krijgen om nog een keer naar het mo te trekken .. de macht van de kerk was tanende, het schisma zat eraan te komen, en net als de keren ervoor werdt gedacht aan nog een kruistocht om de opstandigen uit europa weg te krijgen ..
tja, en dat ging toen net zoals nu .. je vijand demoniseren
zie je de woorden van de paus écht zo? heb jij toevallig het hele verhaal gehoord en zo ja, een linkje graag.
pi_41859284
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:56 schreef meki het volgende:

[..]

paus is de leider van christendom
ach, jij zou ook de grieks-orthodoxe kerk in de as hebben gelegd als je in gaza woonachtig was geweest? .
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41859419
quote:
op zaterdag 16 september 2006 12:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zie je de woorden van de paus écht zo? heb jij toevallig het hele verhaal gehoord en zo ja, een linkje graag.
ik denk dat het best zo zou kunnen zijn dat de paus bewust of onbewust een dubbele agenda heeft. hij wil natuurlijk graag dat moslims zich bekeren tot het ware geloof en zo gered worden. hij heeft mogelijk alleen goede bedoelingen. alleen werkt dat wat lastig bij een andere partij die omgekeerde "goede" bedoelingen heeft. daarnaast zijn er nog wat radicale moslims die zich gedragen als feyenoord supporters wanneer charisteas gekocht wordt.
pi_41859569
ik zou de volledige toespraak wel willen zien voor ik er echt een oordeel over heb, maar voorlopig zou ik zeggen dat het citaat niet echt veel bijdraagt aan de gedachtengang.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41859820
quote:
op zaterdag 16 september 2006 12:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit is wat de katholieken ervan zeggen .. als je daarna bij het menu - actueel gaat kijken, er is ook nog een url naar een video van 5 minuten .. maar idd nog geen transcript kunnen vinden ..

anyway .. waarom dan juist link naar die pagina .. daar staat het interressante stukkie in deze
quote:
tegengesteld aan gods natuur
de beslissende zin in deze redenering tegen de bekering met geweld is: handelen op een onredelijke manier is tegengesteld aan gods natuur. khoury zegt daarover: voor de keizer, een byzantijn die is opgegroeid in de griekse filosofie, is die zin zonneklaar. omgekeerd is voor de islamitische leer god absoluut transcendent (boven het menselijk bevattingsvermogen uitgaand). zijn wil past in geen van onze categorieën, zelfs die van de rede niet.”
waar het dus kort samengevat op neer komt is dat je wil gaan redeneren over iets waar volgens de moslim niet over te redeneren is

ik heb wel de indruk van wat ik daar lees hoe mensen het hebben gezien, dat die zeker wist waarmee die bezig was .. herhaaldelijk benadrukken dat die citeerd ed, dus ik kan alleen maar aannemen dat deze knuppel heel bewust in het hoenderhok is gegooid ..
zeker gezien de toenemende protesten binnen het christelijke geloof zelf tegen kritische uitingen .. denk aan recentelijk de da vinci code of het concert van madonna .. het lijkt als of men bezig gaat met een inhaalslag ?
pleased to meet you
pi_41860145
oorzaak: een paar cartoons over de profeet mohammed, gevolg: de hele arabische wereld staat letterlijk in brand, 10tallen doden.

oorzaak: de davinci code, gevolg: geen noemenswaardigheden.
oorzaak: holocaust tentoonstelling in iran, gevolg: geen noemenswaardigheden.

oorzaak: de paus zegt even 1 regel tekst over de jihad, gevolg: het wordt weer een zooitje.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41860202
fijian protest stops da vinci code
9:06 am, 03 jun 2006 print this story

hundreds of christian protesters have banished the da vinci code from fiji's cinema screens.

village cinemas fiji stopped screenings of the controversial movie at theatres in the two biggest cities of suva and lautoka on friday and vowed not to show it again.

this is despite the film about a fictional catholic church conspiracy being a roaring success among fiji filmgoers, none of whom have complained about its content.

the move follows samoa's censor banning the da vinci code and plans by the solomon islands government to do the same.

it was the first time in fiji's history that people have marched against the screening of a movie.

samoa has also banned the film's screening.

© newsroom 2006
pi_41860258
quote:
op zaterdag 16 september 2006 13:15 schreef johndope het volgende:
oorzaak: de paus zegt even 1 regel tekst over de jihad, gevolg: het wordt weer een zooitje.
waarmee je dus zegt dat de paus als kerkvorst dit conflict bewust heeft gezocht ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')