abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41835415
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nederland staat nét onder Saoudie-Arabië.
Sinds wanneer is S-A een westers land?
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:37:24 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41835912
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sinds wanneer is S-A een westers land?
Daarom ook
The End Times are wild
  vrijdag 15 september 2006 @ 20:47:31 #28
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41845270
Wat een baggerlijstje. Het is meer de 10 Elsevierse frustraties.

Waar is de doodstraf, het koningshuis, de AOW en hypotheekrenteaftrek? Alleen punt 9 vind ik nog een goed voorbeeld.

Wat er moet gebeuren om ze toch op de agenda te krijgen? Populaire politici die het naar voren brengen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41846452
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 20:47 schreef Sidekick het volgende:
...

Wat er moet gebeuren om ze toch op de agenda te krijgen? Populaire politici die het naar voren brengen.
Dan zijn ze gelijk niet al te populair waarschijnlijk meer, of alleen onder een kleine minderheid.
pi_41846607
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het land dat boven Nederland staat is Frankrijk, met een moslimbevolking van 9,8%
Nederland wordt op 5,6% ingeschat.
België 4,1%
UK 2,9%
Duitsland 3,9%

Gemiddeld West-Europa 3,1%

http://www.socialestaat.n(...)ijk%20belgi%C3%AB%22
Hoe kun je met dergelijke percentages van verislamisering spreken ? Het is ook niet alsof het niet besproken wordt, je wordt er bijna mee doodgegooit. Raar lijstje van Elsevier.
pi_41846930
quote:

[b]5)
Nederland is te duur
Te hoge belastingen remmen innitatief en arbeidsmoraal van de burgers. Toch is er geen partij die belastingverlaging wil.
VVD, 3%.
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:52:41 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41847049
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:29 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Dan zijn ze gelijk niet al te populair waarschijnlijk meer, of alleen onder een kleine minderheid.
Ze worden controversieel, en dat kan uiteindelijk leiden tot een grotere populariteit.

Politici, vooral populaire uiteraard, hebben veel invloed op de publieke opinie. Door veel aandacht te genereren voor een 'taboe' krijg je vanzelf kiezers die zich daar omheen positioneren.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41847101
De meeste publiciteit gaat puur nog uit naar kleine domme details en andere punten, een politicus die een structureel probleem aan wil pakken heeft waarschijnlijk minder kans.
  vrijdag 15 september 2006 @ 22:02:20 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41847304
Punt 1, wat was het aantal eerst?

Ohja, veel meer dan 20.000

Wat een onzin van Elsevier toch weer, jammer, soms staan er betere artikelen in, maar deze is er niet 1 van.

En het aantal ambtenaren zal voorlopig nog niet afnemen, gezien men met elk probleem weer een nieuwe 'task-force' aanmaakt. Die vervolgens niet afgeschaft wordt. Een altijd-groeiend apparaat.

Zaakje Savannah? Vele ambtenaren erop, digitaal dossiertje, en alles moet werken.
(Hoe bedoel je, waan van de dag, inspelen op incidenten)
Ouders die om hulp vragen voor hun kind aan 3 de jeugdhulporganisaties, het niet krijgen, met of zonder digitaal dossier?
Negeren die handel, komt niet goed uit, eigen verantwoordelijkheid ofzo.

En hoe fix je dat? Door de politiek in te gaan?
*Hoi, ik ben F, en ik wil minder ambtenaren.
*Meneer F, neemt u zelf ontslag?
*Nee
*Oh

En zo gaat het altijd, ze zouden een reorganisatiebedrijf in moeten huren. Maar dat is zielig voor die dikke ambtenaren die de hele dag uit hun neus vreten en niks kunnen, en anders aan de uitkering moeten.
We hebben tenslotte het laagste werkloosheidaantal, en dat moet zo blijven.

[ Bericht 34% gewijzigd door Yildiz op 15-09-2006 22:13:51 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_41848025
Het is wel een erg rechts lijstje. En veel dingen op die lijst zijn al lang geen politiek taboe meer. Integendeel, rechtse politici gooien je bijna dood met 5, 6 en 7. Als je Wilders meetelt als politicus, dan is niets meer op die lijst taboe.

Ik zelf mis de echte taboes:

- Corruptie en belangenverstrengeling
Er wordt net gedaan of de bouwfraude maar een incident was. Maar het komt voor op alle lagen, van gemeente tot de EU. Elsevier benoemt gelukkig wel de problemen in de rechtspraak.

- Hoge cost of living
Dat de uitkeringen in Nederland zo hoog zijn, heeft een reden. Het is gewoon hardstikke duur om in Nederland te wonen. Door de hoge huizenprijzen, premies voor de ziektekostenverzekering, de kosten van energie en water, de hoge benzineprijzen en meer van dat soort dingen heeft een Nederlander erg veel geld nodig om gewoon rond te kunnen komen. Dat vertaalt zich in hoge lonen, en een verminderde concurrentiekracht.

- Inflatie
Je kunt bij het CBS een grafiek opvragen van gevoelsinflatie versus werkelijke inflatie. Deze twee liepen tot het einde van de jaren '90 gelijk. Maar sinds de invoering van de euro blijven de officiele cijfers erg laag, maar is de gevoelsinflatie veel hoger. Iedereen klaagt over de hogere prijzen.De officiele cijfers zijn gewoon niet meer betrouwbaar.

- Aanpakken kleptocraten.
De gewone lonen die moeten gematigd worden. En dat terwijl topbestuurders zichzelf jaarlijks loonsverhogingen van 10% geven. Als aandeelhouders kritisch worden en invloed willen, dan wordt er gelijk geklaagd over de plaag van durfinvesteerders en hedgefunds. En het gebeurt niet alleen bij bedrijven. Ook in de publieke sector, zoals bij de energiebedrijven, wordt veel gegraaid. En zelfs bij de overheid worden belachelijke bedragen neergeteld voor adviseurs, consultants en interrim-managers.

- Kritiek op de EU
De EU is door en door corrupt. Door de regelzucht van de EU worden nu de helft van alle wetten in Brussel gemaakt. De ambitie van de EU is om een superstaat te worden. In zekere zin is het nu al een superstaat. Dit is iets wat Nederlanders echt niet willen. Daarom was het 'nee' tegen de Europese grondwet zo groot. Maar de politici willen er liever niet over praten.

- Kritiek op de USA
De USA is sinds 11 september helemaal een verkeerde kant uitgegaan. Zonder een zinnige reden, en met veel leugens, is het Irak binnengevallen. Het land houdt zich niet meer aan de mensenrechten. Er hele netwerken van geheime gevangenissen waar mensen zonder proces worden vastgehouden. Er wordt gemarteld. De reactie van politiek Nederland is een van "Ich habe es nicht gewusst". En zelfs als er deze dingen dan toch uiteindelijk erkend worden, dan nog wil men geen consequenties eraan verbinden.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
  vrijdag 15 september 2006 @ 22:36:39 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41848216
Alleen het eerste punt, belangenverstrengelingen, corruptie en vriendjespolitiek zou al een one-issue partij waardig zijn.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 15 september 2006 @ 22:52:06 #37
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_41848659
Elsevier laat weer zien wat een zielig opinieblaadje het is.
  vrijdag 15 september 2006 @ 23:10:51 #38
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_41849274
He? Laatst schreef de Elsevier dat het juist heel goed gaat met het land en nu weer niet? Elsevier heeft nogal rare berichten, ze hadden een keer zelfs 'Het linkse horrorkabinet van Wouter Bos' . Wat een journalistiek zeg
pi_41849276
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 22:52 schreef Zzyzx het volgende:
Elsevier laat weer zien wat een zielig opinieblaadje het is.
Inderdaad, wat een flutlijstje, volgens mij zijn er op de redactie van Elsevier nog meer taboes dan in Den Haag zelf.
pi_41850820
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:15 schreef Napalm het volgende:
De Elsevier van deze week noemt de tien taboes waarover men in de Haagse kaasstolp niet spreken wil, niet in de Troonrede, niet bij de gevestigde partijen in de Verkiezingsprogramma`s:

---knip---
Typisch elsevier geblaat. Nu weet ik weer waarom ik het blad onlangs heb opgezegd. Je leest al jaren dezelfde rechtse praat, zonder enige balans of nuancering.

Het lijkt me gewoon een Wilders reclame.
pi_41860652
Ik zou graag zien dat de politiek de punten uit Elsevier oppakt. Kinderbijslagje hier, kennisprojectje daar, dat is niet waar het om draait in dit land. Onze samenleving verandert snel en de wereld globaliseert. Hoe wil Nederland daarin mee blijven doen?
pi_41861212
Het rijtje van Elsevier is nogal willekeurig gekozen.
Ik weet er nog wel een paar, maar die passen wat minder goed in de rechtse kraam van Elsevier:

- Het geboortecijfer is veel te laag om de welvaart nog in stand te kunnen houden.

- AOW en pensioenen zijn veel hoger dan in het buitenland en worden totaal onbetaalbaar.

- Het gemiddelde opleidingsniveau blijft in Nederland steeds verder achter bij het buitenland.

- Het NL vreemdelingenbeleid houdt steeds meer buitenlandse investeerders buiten de deur.

- Rechtse hobbies als de hypotheekrente aftrek remmen de economie onnodig af.
pi_41861323
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:33 schreef Corelli het volgende:
Onze samenleving verandert snel en de wereld globaliseert. Hoe wil Nederland daarin mee blijven doen?
Nou, in ieder geval niet door de grenzen nog verder dicht te timmeren zoals Elsevier voorstelt in de hoop de boze buitenlandse concurrentie buiten de deur te houden. De globalisering gaat verder en het is dus aanpassen geblazen, de rechtse heimwee naar de jaren 50 helpt echt niet.
pi_41862111
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:51 schreef akkefietje het volgende:
Ik weet er nog wel een paar, maar die passen wat minder goed in de rechtse kraam van Elsevier:

- Het geboortecijfer is veel te laag om de welvaart nog in stand te kunnen houden.
dat snap ik niet leg uit
quote:
- AOW en pensioenen zijn veel hoger dan in het buitenland en worden totaal onbetaalbaar.
mee eens
quote:
- Het gemiddelde opleidingsniveau blijft in Nederland steeds verder achter bij het buitenland.
Vergelijken met het buitenland is lastig. In Spanje wordt HBO vaak ook gewoon universiteit genoemd.
quote:
- Het NL vreemdelingenbeleid houdt steeds meer buitenlandse investeerders buiten de deur.
geloof ik niet
quote:
mee eens.
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:28:25 #45
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_41862171
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:54 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Nou, in ieder geval niet door de grenzen nog verder dicht te timmeren zoals Elsevier voorstelt in de hoop de boze buitenlandse concurrentie buiten de deur te houden. De globalisering gaat verder en het is dus aanpassen geblazen, de rechtse heimwee naar de jaren 50 helpt echt niet.
Mja het 'algemene' antwoord is kenniseconomie, maar goed als je ziet dat onnodig geexperimenteer in de jaren 90 en bezuinigingen in de jaren 2000 ons onderwijs naar een lager plan hebben laten zakken dan vraag ik me af hoe een VVD kan claimen een kenniseconomie te willen. Gekeken naar de genomen maatregelen in de laatste jaren wil de VVD juist een lagenlonenland waar goede educatie alleen nog weggelegd is voor een rijke elite of mensen die een risico durven te nemen met een grote lening.
pi_41862531
@corelli

Wat betreft opleiding: Nederland blijft achter wat betreft het percentage jongeren dat afstudeert op HBO/WO'ers niveau. Dus het verschil HBO en Universiteit speelt geen rol.

Wat betreft het geboortecijfer: een extreem laag geboortecijfer heeft in het verleden altijd tot instorting van de welvaart geleid. Dat was in het oude Rome al zo. Veel oude mensen houden dynamiek en vernieuwing tegen.

Wat betreft investeringen: Nederland blijft qua buitenlandse investeringen ver achter bij andere Europesche landen. Vorige week was daarover op de radio een interview met staatssecretaris van Gennip o.a. mb.t. de streeds grotere stroom klachten van bedrijven over visa en verblijfsvergunningen procedures.
  zondag 17 september 2006 @ 13:27:58 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41886312
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:51 schreef akkefietje het volgende:

Ben het met alle punten behalve het laatste puntje eens. Door de HRA hebben mensen meer te besteden dus dat remt de economie niet in mijn opinie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 september 2006 @ 13:33:17 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41886520
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ben het met alle punten behalve het laatste puntje eens. Door de HRA hebben mensen meer te besteden dus dat remt de economie niet in mijn opinie
Door hogere uitkeringen en lonen ook.
pi_41886675
Volgens mij worden al die onderwerpen volop besproken.

Armoede is wel een taboe inderdaad.

Wat er niet bij staat is ontwikkelingshulp, dat is ook zo'n nieuw taboe.

Maar wat een onzin dat hier niet over gesproken kan worden. Het is juist goed dat sommige onderwerpen weer wat meer in de luwte zitten.
  zondag 17 september 2006 @ 13:45:57 #50
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41887075
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:15 schreef Napalm het volgende:
1) Immigratie neemt toe
De lessen van de jaren 90 lijken alwer vergeten. Asielzoekers nemen toe (NL gaat weer richting de 20.000 per jaar). Oost-Europeanen lopen de deur plat. Roemenie en Bulgarij komen (waarschijnlijk) over 3¼ maand bij de EU maar Den Haag heeft nog geen ideeen over standpunten en beleid inzake een mogelijk instroom van Roemenen..
VVD, SP.
quote:
2) Nederland Islamiseert
Nederland kent naar verhouding het een na hoogste aantal moslims van de Westerse wereld. Hun aantal groeit hard en ze blijken zich slecht aan te passen aan onze samenleving. Op zn best voetnoten in de partijtijprogramma`s van de grote 3.
Alle moederneukende rechtse splinters. VVD.
quote:
3) Uitkeringen zijn te royaal
NL heeft in koopkracht de hoogste uitkeringen van de wereld. 2½ miljoen kiezer van onder de 65 hebben een uitkering. Geen politicus die hier wat aan durft te doen.
VVD, rechtse splinters.
quote:
4) Armoede bestaat niet
Armoede in NL is erg relatief en ook nog eens sterk afgenomen de laatste decennia.
Gerrit Zalm.
quote:
5) Nederland is te duur
Te hoge belastingen remmen innitatief en arbeidsmoraal van de burgers. Toch is er geen partij die belastingverlaging wil.
VVD, Wilders, CDA.
quote:
6) Nederland is te lui
Nederlandse werknemeners maken zeer weinig werkuren in westers opzicht. + veel mensen met uitkeringen en vroege pensioenen.
Gerrit Zalm.
quote:
7)Nederland is te ingewikkeld
Veel ambtenaren en bureaucratie.
Elke godvergeten partij die er maar is.
quote:
8) Turkije en de EU
Ssst. Wilders moest er zelfs de VVD voor uit.
SP, CU, SGP, rechtse splinters.
quote:
9)Ontwikkelingshulp helpt niet
Hulp maakt meer kapot dan je lief is. Grote legioenen politici blijken niet geheel vrij te zijn van belangenverstrengeling met (gesubsidieeerde!) ontwikkelingclubjes.
Heeft Ayaan Hirsi Ali op de parlementaire kaart gezet.
quote:
10) "Betonrot" in de rechtstaat
Misdaad is vertienvoudigd sinds 1965, vertrouwen burgers op dieptepunt. Gerechterlijke dwalingen, bijbaenen en betwijfelde onafhankelijkheid rechters. Rechters die allegisch reageren op politieke kritiek maar zelf wel bakken met kritiek op de politiek mogen hebben. Rechter-plaatsvervangers die wel erg grote risico`s van belangenverstrengeling meebrengen.
Bijna elke partij in de Eerste Kamer.
quote:
Nu gaat het mij niet om deze tien punten an sich (ik mis de Hypotheekrenteaftrek)
Me dunkt, want dat is voor de Elsevier een enorm taboe.

Dit klinkt me meer in de oren als Elsevier-wil-een-partij-oprichten-maar-Arendo-Joustra-heeft-een-vast-contract-
dus-presenteren-we-ons-programma-maar-zo-artikel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')