Onder andere; ja. Maar ik had het over 'redenen'. De andere reden is dat ik vind dat VVD het de afgelopen jaren goed heeft gedaan.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus je stemt op een partij omdat je een hekel aan een ander hebt en niet omdat die partij je aanspreekt?
Wilders steeg juist een zetel ten opzichte van een week eerder. Bij RTL staat de PVV zelfs op vier zetels (ééntje minder dan GroenLinksquote:Op zondag 8 oktober 2006 15:17 schreef progrock het volgende:
[..]
Vandaag, 8 oktober, komt Wilders er volgens de peilingen van Maurice de Hond maar bekaaid van af, of is De Hond's mening ook gekleurd?
Dat zegt natuurlijk meer over hoe GL er voor staat. Wat wil Wilders met zijn 4 zetels (wat hij denk ik niet gaat halen) bereiken? Hij lijkt mij niet het type dat rustig vier jaar in de oppositie gaat zitten wachten om daarna een paar zetels te winnen en zo langzaam zijn partij uit te bouwen zodat hij over ruim 10 jaar een rol van betekenis kan spelen. En als we Wilders mogen geloven bestaat Nederland en de democratie over 10 jaar niet eens meer, dus wat is zijn plan?quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:37 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wilders steeg juist een zetel ten opzichte van een week eerder. Bij RTL staat de PVV zelfs op vier zetels (ééntje minder dan GroenLinks).
Ja, maar hij speelt verder geen rol van betekenis. Wilders gaat dus niet de problemen stoppen waar hij ons voor waarschuwt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:44 schreef Tikorev het volgende:
Met vier zetels kun je prima oppositie voeren en vragen stellen die andere partijen niet gesteld zouden hebben,
Wat heb je gestemd?quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:47 schreef sararaats het volgende:
ik ben gisteren gaan stemmen in Belgie
was al moeilijk genoeg
gemeenteraad en provincieraadquote:
Nee maar dat zal geen enkele partij doen. Ok bij een stem op een grote partij is er meer kans dat ze hun programma door kunnen voeren. Maar het programma van CU, SGP, GL, SP, D66 en alle NL varianten doet er natuurlijk niet zo toe.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja, maar hij speelt verder geen rol van betekenis. Wilders gaat dus niet de problemen stoppen waar hij ons voor waarschuwt.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar als we Wilders mogen geloven staat Nederland op de rand van de afgrond. Dan heeft hij dus echt veel zetels nodig om ons van een ramp te kunnen behoeden. Wilders heeft een plan die binnen nu en laten we zeggen 10 jaar uitgevoerd moet worden anders valt Nederland niet meer te reddenquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar dat zal geen enkele partij doen. Ok bij een stem op een grote partij is er meer kans dat ze hun programma door kunnen voeren. Maar het programma van CU, SGP, GL, SP, D66 en alle NL varianten doet er natuurlijk niet zo toe.
Wilders is dan ook niet gek serieus te nemenquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar als we Wilders mogen geloven staat Nederland op de rand van de afgrond. Dan heeft hij dus echt veel zetels nodig om ons van een ramp te kunnen behoeden. Wilders heeft een plan die binnen nu en laten we zeggen 10 jaar uitgevoerd moet worden anders valt Nederland niet meer te redden![]()
Goed heeft gedaan? Het lijkt wel of iedereen vergeten is dat Zalm op de hoogte was dat bij de omwisseling van de gulden naar de Euro, de Euro niet 2,20 maar slechts 2 euro waard was en iedereen minder te besteden kreeg terwijl de prijzen voor de producten alleen maar stegen . twintig cent lijkt weinig maar verdiende je eerst 3000 gulden per maand dan praat je wel over 600 gulden per maand die met medeweten van Zalm per maand van je wordt afgepakt!Geen wonder dat de staatsschuld lager is geworden! Ik snap niet dat je op een partij kunt stemmen die ons zo genaaid heeft!quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:22 schreef Ephemera het volgende:
[..]
Onder andere; ja. Maar ik had het over 'redenen'. De andere reden is dat ik vind dat VVD het de afgelopen jaren goed heeft gedaan.![]()
Maar het was zo goed voor de export zei de Slang (Zalm dus).quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 03:37 schreef haak2 het volgende:
[..]
Goed heeft gedaan? Het lijkt wel of iedereen vergeten is dat Zalm op de hoogte was dat bij de omwisseling van de gulden naar de Euro, de Euro niet 2,20 maar slechts 2 euro waard was en iedereen minder te besteden kreeg terwijl de prijzen voor de producten alleen maar stegen . twintig cent lijkt weinig maar verdiende je eerst 3000 gulden per maand dan praat je wel over 600 gulden per maand die met medeweten van Zalm per maand van je wordt afgepakt!Geen wonder dat de staatsschuld lager is geworden! Ik snap niet dat je op een partij kunt stemmen die ons zo genaaid heeft!![]()
Als dit het geval is (want volgens mij zijn de economen er niet over eens), dan heeft dat ook positieve effecten. De concurrentiepositie verbeterd omdat onze lonen in verhouding goedkoper zijn geworden. Dus hoe slecht dit voor de economie zou zijn is niet zo simpel te stellen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 03:37 schreef haak2 het volgende:
[..]
Goed heeft gedaan? Het lijkt wel of iedereen vergeten is dat Zalm op de hoogte was dat bij de omwisseling van de gulden naar de Euro, de Euro niet 2,20 maar slechts 2 euro waard was en iedereen minder te besteden kreeg terwijl de prijzen voor de producten alleen maar stegen . twintig cent lijkt weinig maar verdiende je eerst 3000 gulden per maand dan praat je wel over 600 gulden per maand die met medeweten van Zalm per maand van je wordt afgepakt!Geen wonder dat de staatsschuld lager is geworden! Ik snap niet dat je op een partij kunt stemmen die ons zo genaaid heeft!![]()
Die doen niet meer mee aan de verkiezingen hoor.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:10 schreef Bismarck het volgende:
Allicht, de Nederlandse Klokkenluiderspartij natuurlijk. Met als lijsttrekker dr. E.K.W. de Roy van Zuydewijn. Hij hoop op één zetel en als hij hem krijgt weet ik dat ik weer met een glimlach naar de politiek zal kijken. Het vragenuurtje zal niet meer hetzelfde zijn.
Niet?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:01 schreef Eveli het volgende:
[..]
Die doen niet meer mee aan de verkiezingen hoor.
Door de peilingen nu zeker PvdA.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:26 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Ik stem SP, maar misschien op de PvdA omdat ik niet weer CDA-VVD wil..
Een partij die structureel meer in het onderwijs wil investeren, (eventueel bijna) gratis kinderopvang voor werkende ouders, de identificatieplicht afschaft, en het greencard systeem invoert.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:20 schreef -Jean- het volgende:
Wat zijn de punten die je van D66 sterk vind en bij welke andere partijen vind je die eventueel terug. Kijk daar eens naar en maak dan je keuze.
Heb ik ook, de VVD is erg conservatief. Maar D66 vind ik ook niks. Dus dan toch maar VVDquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Probleem is ook dat ik de PvdA en VVD te conservatief vind.
waarom? en in wat voor maatschappelijke positie bevind jij je nu?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:22 schreef freddygonzales het volgende:
Geert Wilders krijgt mijn stem. Ik gun hem 10 zetels (liefst meer).
PvdD heeft je stem harder nodig om in de Kamer te komenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:08 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik twijfel nog tussen Partij voor de Dieren of een tactische stem op Jan-Peter.
Ik zie Balkenende eerlijk gezegd niet in de Tweede Kamer komen hoorquote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:20 schreef Eveli het volgende:
[..]
PvdD heeft je stem harder nodig om in de Kamer te komen. Balkie komt er toch wel in (ja ik weet dat het om het premierschap gaat).
Jullie ook hoorquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:10 schreef Emu het volgende:
Jullie Nederlanders hebben een partij voor de dieren
![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:18 schreef SCH het volgende:
Ik stem GroenLinks, dat weet ik voor 95 procent zeker.
Vooral omdat het in mijn ogen een goede oppositiepartij is en in ieder geval nog enkele idealen vasthoudt. Er is geen enkele partij waar ik me helemaal bij thuisvoel maar GL komt aardig in de buurt en ik vind dat ze erg veel goed werk verricht hebben de afgelopen vier jaar. Het is een partij die opkomt voor milieu, voor kansarmen en tegen de ongebreidelde kapitalisering is en nog een vleugje antimilitarisme heeft, dat past bij me.
lol. ik vind dat altijd maar doen wat je mag tegen de grenzen van het onmogelijke aan en de moraal vergeten meer links.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:44 schreef du_ke het volgende:
Groen rechts is de PvdD een beetje.
Ik voel me als hardwerkende mens prima vertegenwoordigd door GroenLinks en het is voor mij niet doorslaggevend wie de lijsttrekker is. Ik stem traditiegetrouw eigenlijk nooit op de nummer 1 maar ik vind Femke Halsema in de grote kamerdebatten wel prima overkomen trouwens. En met een zweem van krakersvocht is niks mis, al heb ik geen flauw idee wat je daarmee bedoelt, maar het klinkt wel lekkah.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat breng je dat mooi.
maar hoop je dat halsema de lijst blijft trekken? dan blijft er toch een zweem van krakersvocht, wat ik net als de afa afkeur, hangen. terwijl een partij die voor groen is tegenwoordig best wat bewuster, sommigen noemen het "rechtser", om kunnen gaan met de waarden en normen van de hardwerkende mensch...
groen rechts![]()
![]()
Amen to that, geld ook voor mij. Ben het absoluut niet met alles mee, maar het is de enige partij die nog echt een hart lijkt te hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:18 schreef SCH het volgende:
Ik stem GroenLinks, dat weet ik voor 95 procent zeker.
Vooral omdat het in mijn ogen een goede oppositiepartij is en in ieder geval nog enkele idealen vasthoudt. Er is geen enkele partij waar ik me helemaal bij thuisvoel maar GL komt aardig in de buurt en ik vind dat ze erg veel goed werk verricht hebben de afgelopen vier jaar. Het is een partij die opkomt voor milieu, voor kansarmen en tegen de ongebreidelde kapitalisering is en nog een vleugje antimilitarisme heeft, dat past bij me.
Tsja, als je zo hun punten bekijkt, dat heeft echt niets meer met een liberale vrijheidsideaal te maken. Het is alleen nog maar restrictieve overheid dit, restrictieve overheid dat. En dan vind ik Mark Rutte ook nog eens een dweil, ik vertrouw die vent voor geen meter. En dat leidt dan de partij.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:26 schreef Fir3fly het volgende:
Heb ik ook, de VVD is erg conservatief. Maar D66 vind ik ook niks. Dus dan toch maar VVD.
Hun hart voor dieren is wel erg aan het verdwijnen...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:37 schreef JelleS het volgende:Amen to that, geld ook voor mij. Ben het absoluut niet met alles mee, maar het is de enige partij die nog echt een hart lijkt te hebben.
De PvdD heeft geen poster met die tekst.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:22 schreef speknek het volgende:
Ik vond de partij voor de dieren wel sympathiek, maar toen ik laatst een poster zag met "de mens is de enige diersoort die zijn omgeving vernietigt" wist ik wel weer hoe laat het was. Waarom toch altijd die desinformatie.
Ik heb hem toch echt gezien.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:38 schreef TechXP het volgende:
De PvdD heeft geen poster met die tekst.
Ja. Dat is zelfs het hele idee van metabolisme. Toen de eerste fotosynthetiserende bacterien op de aarde kwamen, brachten ze bijna al het andere leven om zeep.quote:Wat bedoel je trouwens met desinformatie. Omdat er ook andere dieren zijn die vernielingen aanbrengen in hun omgeving?
Ja, dan wel. Maar dat staat er niet.quote:Die zin slaat denk vooral op de grote impact die de mens heeft en de mogelijkheid om echt de wereld bij wijze van spreke op te blazen, te vernietigen. Dan klopt dat toch wel toch?
Waar? En ik weet 100% zeker dat die poster er niet is.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:44 schreef speknek het volgende:
Ik heb hem toch echt gezien.
Stelletje moordenaars!!!quote:Ja. Dat is zelfs het hele idee van metabolisme. Toen de eerste fotosynthetiserende bacterien op de aarde kwamen, brachten ze bijna al het andere leven om zeep.
Nee, blijkbaar. Maar zoiets kan ik me wel indenken bij een uitspraak als die.quote:Ja, dan wel. Maar dat staat er niet.
Met ongelijke salarissen kun je nog steeds wel goed samenleven. Daarnaats heeft de SP weer een minachting voor de hogere inkomens. Een betere wereld begint bij je zelfquote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:51 schreef Colnago het volgende:
Ik stem weer SP omdat dat een partij is die in de samenleving staat, ik herken wat zij zeggen.
Ik ben van mening dat een samenleving alleen kan voortbestaan als we ook echt samenleven en dat is nu dus niet het geval met de ongelijke salarissen en de minachting van de lagere inkomens.
Er is ook een partij die het helemaal met je eens is. Maar goed, nu ben ik zieltjes aan het winnenquote:Op donderdag 14 september 2006 20:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Er is altijd een partij waar je het meest mee eens bent. Je hebt die partij dan toch liever aan de macht dan een partij met bijna geen standpunten waar je achter staat?
Op het station van Breda, zo'n groot ingelijst ding, dus ik denk niet dat het een fan-boodschap was. Volgens mij was het degene waar Thieme op stond, en ook met de prominenten die de partij steunen, maar dat weet ik niet zeker..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:49 schreef TechXP het volgende:
Waar? En ik weet 100% zeker dat die poster er niet is.
Wat is er nu weer mis met ongelijke salarissen? Waarom mag bijvoorbeeld een ingenieur die 25 jaar keihard heeft gestudeerd niet veel meer verdienen dan zo'n kansloos figuur die vroegtijdig zonder diploma het VMBO verlaat omdat die school nooit zo belangrijk vond? Moet die ingenieur zich dan halverwege zijn carriere gaan inhouden omdat anders het gat met het kansloze geval te groot wordt?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:51 schreef Colnago het volgende:
Ik ben van mening dat een samenleving alleen kan voortbestaan als we ook echt samenleven en dat is nu dus niet het geval met de ongelijke salarissen en de minachting van de lagere inkomens.
Ik vind dat ze voldoende oog voor dieren hebben. Voor mij is dat heel belangrijk en ik zou niet op een partij stemmen die daar slecht mee omgaat. De Partij voor de Dieren vind ik juist wat minder sterk - die houden volgens mij net iets te weinig rekening met andere maatschappelijke factoren en context.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:05 schreef TechXP het volgende:
[..]
Hun hart voor dieren is wel erg aan het verdwijnen...
En hun hart voor milieu ook... ze gooien zelfs spullen op straat in hun campagnefilmpje![]()
Sophie in 't Veld? D66 van het EP. Dus er op stemmen gaat lastig voorlopig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:39 schreef Nuoro het volgende:
Ik zag gisteren bij 'De Wereld Draait Door' een mevrouw op wie ik best wel zou kunnen stemmen.
Helaas ben ik d'r naam vergeten en bovendien weet ik niet van welke partij ze is.
Mooi zo, is dat ook weer opgelost!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sophie in 't Veld? D66 van het EP. Dus er op stemmen gaat lastig voorlopig.
Alsof dat verhaal opgaat voor iedereen met een laag salaris.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat is er nu weer mis met ongelijke salarissen? Waarom mag bijvoorbeeld een ingenieur die 25 jaar keihard heeft gestudeerd niet veel meer verdienen dan zo'n kansloos figuur die vroegtijdig zonder diploma het VMBO verlaat omdat die school nooit zo belangrijk vond?
Dat zegt toch niemand. Alleen dragen die wel bij aan de inkomensverschillen. Er is helemaal niets mis mee als mensen door hard werken bakken met geld verdienen. Die mensen gaan straffen omdat sommige anderen niets van hun leven maken en de inkomensverschillen niet te groot mogen zijn slaat neregens op.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:15 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Alsof dat verhaal opgaat voor iedereen met een laag salaris.
Als jij vindt dat de inkomensverschillen nog niet groot genoeg zijn zeg je in feite dat het belastingtarief voor hogere inkomens omlaag moet en die van lagere inkomens omhoog.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:19 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat zegt toch niemand. Alleen dragen die wel bij aan de inkomensverschillen. Er is helemaal niets mis mee als mensen door hard werken bakken met geld verdienen. Die mensen gaan straffen omdat sommige anderen niets van hun leven maken en de inkomensverschillen niet te groot mogen zijn slaat neregens op.
Dat zegt ie dus echt niet. Leer lezen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:44 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Als jij vindt dat de inkomensverschillen nog niet groot genoeg zijn zeg je in feite dat het belastingtarief voor hogere inkomens omlaag moet en die van lagere inkomens omhoog.
Jij vindt het dus eerlijker dat een verpleegster, jeugdhulpverleenster, timmerman, middenstander enz. meer belasting gaan betalen zodat bv. een optiehandelaar of een huisjesmelker een tweede plezierjacht kan kopen?
En dat allemaal omdat die optiehandelaar of huisjesmelker meer van hun leven gemaakt hebben?
Genoeg reden om nooit VVD te stemmen.
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar de topverdieners betalen 52% belasting in Nederland. Meer dan wie dan ook, ondanks dat ze vaak ook nog harder en meer werken...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:44 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jij vindt het dus eerlijker dat een verpleegster, jeugdhulpverleenster, timmerman, middenstander enz. meer belasting gaan betalen zodat bv. een optiehandelaar of een huisjesmelker een tweede plezierjacht kan kopen?
Die betalen 52% over het bovenste deel, dat is wat anders.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:01 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar de topverdieners betalen 52% belasting in Nederland. Meer dan wie dan ook, ondanks dat ze vaak ook nog harder en meer werken...
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:26 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Alleen wees dan een vent en zeg gewoon dat je een belastingverhoging voor de lagere inkomens wilt zodat de belasting voor de hoogste inkomens omlaag kan.
Kerel, wat dacht je van Martha van der Steeg!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk dat deze man harder werkt dan al deze mensen bij elkaar. Maar als het aan de SP ligt wordt de eerste met 72% belast en krijgt de tweede er 10% bij ten koste van de eerste. Ik vind dat raar.
Hij zegt toch niet dat er iets mis isn met inkomensverschillen, slechts dat de verschillen te groot zijn, een mening die ik deel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]Waar slaat dit nu weer op? Wat heeft dit met het onderwerp te maken. Het ging erom dat iemand SP stemt omdat die de inkomensverschillen te groot vindt. Ik vroeg mij alleen af wat er mis is met inkomensverschillen.
Mensen die geen fuck uitvoeren, over wie heb je het?quote:Waarom mag iemand die keihard werkt niet gigantisch veel meer verdienen dan mensen die geen fuck uitvoeren?
Inderdaad ja, net als die mensen die 'strategisch' op een andere partij stemmen omdat ze denken dat hun stem het verschil uitmaakt tussen links of rechts.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:00 schreef Visitor1982 het volgende:
Wat ik altijd zo onlogisch vind: Dat mensen niet op een bepaalde partij stemmen omdat ze laag in de peilingen staan... Duh! Als iedereen zo denkt dan blijven ze ook laag in de peilingen staan! Juist door er op te stemmen gaat men omhoog. Je moet altijd gaan voor de ideeen van een partij, niet voor de poppetjes. Helaas is dat voor veel mensen teveel gevraagd. Schade! (Duits woord)
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:18 schreef teamlead het volgende:
http://kies.stunthouse.com/wijzer.php?cat=culinair&code=0
En de uitslag was bij mij ook nog precies wat ik vorige keer stemde
Elke zin foutquote:U woont buiten de randstad en bent in bezit van een uitstekend normbesef al komt dit niet vanuit uzelf maar uit een heel oud boek. U bent christen, maar geen blije christen anders zat u wel bij de christenunie. Uw droom is om uw G, ondanks uw groningse afkomst, zo vol en romig te krijgen als die van Maxime en dat gaat u nog lukken ook gezien de potten honing die u er doorheen jaagt. U stemt CDA.
Whehe, ik had exact hetzelfdequote:
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:15 schreef Fir3fly het volgende:
Misschien ga ik wel strategisch stemmen op CDA.....
Als Bos maar geen premier wordt.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:44 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Kerel, wat dacht je van Martha van der Steeg!![]()
Denk het wel.quote:Op zondag 15 oktober 2006 01:18 schreef Ludger het volgende:
Tijd voor een nieuwe poll/topic ?
Politieke voorkeur van sommige fok!ers is an verandering onderhevig, denk ikquote:
Ik heb ook op VVD gestemdquote:Op zondag 15 oktober 2006 01:30 schreef Genverbrander het volgende:
graag een nieuwe poll ja, en dan nu alleen met de partijen die meedoen aan de verkiezingen. En die ene VVD'er hier die met 135 proxies heeft lopen stemmen moet een ban krijgen voor een wat realistischer beeld. Op 22 november mag iedereen echt maar één keer stemmen.
Nee, Bos danquote:Op zondag 15 oktober 2006 01:36 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Knoekie... hoe durf je...
Je stelt me diep teleur.![]()
Ik zie een kruisje, Genquote:
Okquote:Op zondag 15 oktober 2006 02:03 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik zie een smillie waar de ogen van uitpuilen
Yup, met alleen de partijen die in alle districten meedoen. Dus geen Tamara's open partij.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |